Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Oh wat spannend stippeltjes! Haha oplettend roffa ;)

Fijn ideetje, lekker anderhalve week vrij met je familie!

De rest ook allemaal alvast fijne dagen!🎄
@kaatje, bedankt voor je uitleg 😊. Dit was de eerste x dat ik zo dicht voor mm normale tijd op stond. Normaal heb ik er wel erg in en temp dan voordat ik opsta. Maar het zou ook met mn eisprong te maken kunnen hebben. Ik zit nu op dag 15 dus het is goed mogelijk. Al zie ik aan mn cervixslijm niet zoveel 😬. We wachten het even af. Zou morgen ook zo weer lager kunnen zijn. Balen dat je nog steeds vloeit zeg. Hopelijk houdt het snel op want anders is het inderdaad wel erg krap.

@theemonster, ik kan wel begrijpen dat je je dan wat meer zorgen maakt. Maar de kans is inderdaad kleiner dat je niet zwanger wordt dan wel. Hopelijk heb je snel een antwoord en heb je een positieve test in je handen 😉.

@stippeltjesbehang, o spannend. Knap dat je nog zo lang kan wachten met testen 😊. Ik zou dat ook niet zo makkelijk kunnen.

@haoshi, fijn dat je je vruchtbare dagen toch nog hebt kunnen benutten. Dat geeft inderdaad wel een wat fijner gevoel 😊. Fijne vakantie 😊.

Hier is mijn lichaam erg rustig 😊 geen kwaaltjes, en geen pijntjes ofzo. Ik heb dus geen idee in welke fase ik nu zit. Wel vruchtbaar of niet vruchtbaar. Dus we proberen het gewoon regelmatig gezellig te maken. En hopelijk gaat mijn temp snel omhoog zodat ik weet dat mijn eisprong is geweest 😊. Wij vieren kerst ook gezellig met familie.
Yes 2 testen in huis van de Kruidvat, maar bedankt voor de tip want was wel voor mij geweest hahaha

Mezelf beheersen was vandaag even moeilijk. Maar inmiddels zijn de kids van mijn vriend er tot en met zondagavond. We willen niet testen als zij er zijn dus dat maakt het iets makkelijker.
Mijn vriend opperde net trouwens om na oud & nieuw pas te testen. Eén of andere vage theorie dat dat minder stress zou geven :?: Die is geeeeeek hoor :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Oke tijd voor Roffa’s vieze vragen vuurtje #1: ik had net (2 dagen na stoppen menstruatie) veel slijm. Wasda? 😝
Haha Roffa, veel slijm duidt bij mij op m’n vruchtbare periode... Dan lijkt het op rauw eiwit zeg maar
Stippeltjesbehang, knap dat je je zo kunt inhouden! Ondanks dat het eigenlijk niet kan, zou ik toch testen denk ik 🙈 Haha.
Wat betreft seks aan het einde van de menstruatie...dat kan op zich wel, maar vind het zelf niet zo’n fijn idee als ik nog bloed... Zo het laatste beetje bruinverlies zeg maar, dat vind ik niet zo erg. Vandaag nam het gelukkig veel af, dus hopelijk snel helemaal over!
Roffa :)
Nooit gedacht dit ooit zo uit te typen, maar hé, er is voor alles een eerste keer.. Je @cervixslijm is in je vruchtbare dagen dun en vloeibaar. Als je 't tussen je vingers een beetje uit elkaar trekt, moet het wat plakkerig zijn. Na je vruchtbare dagen wordt het vaak minder en ook wat korrelig. De textuur zegt dus vooral wat. Wordt voelen dus! Haha.
Hips, hopsakee en pierlala.
@stippeltjesbehang vet spannend! En Oud en Nieuw, dat is over anderhalve WEEK! Uhm, dus. Nou.
Ik begrijp trouwens heel goed dat je niet test met de kinderen in huis. Je wilt ze geen gevoel van spanning meegegeven wat je nog niet kunt uitleggen, of wel?
Hoe oud zijn de kinderen, of heb ik dat eerder gemist?

@kaatje, vervelend dat het zo lang duurt. Ik zou lekker gaan vrijen hoor, dan maar wat rommeliger dan je wenst. Als het idee van die ene dag met een kans je stress geeft, zou ik de periode wat breder trekken.

@bella, fijn dat je lijf rustig is. Maar, ook altijd dubbel hè, kun je ook niks aflezen aan symptomen. En zo is 't elke keer weer spannend!
Bedankt voor de vunzige antwoorden. Maar je kunt toch niet al 2 dagen na je menstruatie in je vruchtbare periode zitten? (Met een cyclus van 28 dagen)
Je lijf kan zich er wel op voorbereiden. Je eerste dag van menstruatie is je eerste cyclusdag. Stel je vloeit vijf dagen, dan zit je daarna op dag zes van je cyclus. En rond dag 10-14 komt ongeveer je ei (als je een cyclus hebt van 28 dagen. Meestal ovuleer je 14 dagen voordat je weer ongesteld wordt. ). Je gaat nu dus je vruchtbare periode in, want de hele week voor je ei is het zinvol om te vrijen, zaad kan lang overleven (tot wel zes dagen las ik ergens).
Als je nu op dag 7/8 van je cyclus zit, dan klopt dat slijm best wel. Je zou kunnen voelen of het al wat dun en draderig is. Mocht je echt willen weten hoe of wat, er zijn hele lijstjes te vinden met wanneer je welk soort slijm hebt in je cyclus. Als soort richtlijn natuurlijk, want elk lijf is anders. En ander toch je ovulatietest inzetten, dan heb je meer simpel een idee waar je ei blijft.
Zijn kinderen zijn 7 (een tweeling). We willen ze inderdaad niet onze spanning meegeven. En we willen ook niet dat ze iets horen over een eventuele zwangerschap. En die kans is natuurlijk best groot als de test positief uitslaat... want lijkt me lastig om het er dan verder niet over te hebben.

Nog steeds geen spoor van een aankomende ongesteldheid.
Maar realiseer mij ineens ook dat deze maand natuurlijk niet helemaal telt. Op 22 november heb ik een ontrekkingsbloeding gehad nadat ik met de pil was gestopt. Ik ging er vanuit dat ik dan rond 22 december ongesteld zou worden. Maar het kan natuurlijk ook wat langer duren voor mijn cyclus weer op gang is toch?
Net een lichte bloeding... afwachten of het doorzet.
Bleeeeeh kan er niks aan doen maar voelde mij toch even heel teleurgesteld en verdrietig. Terwijl nog niks zeker is. En dit is pas de eerste maand. En ik zou toch blij moeten zijn dat mijn cyclus blijkbaar meteen mooi in orde is?
@Theemonster ik snap nu wat jij van de week bedoelde :|
@stippeltjes oh nee! Ik had echt goede hoop omdat je al over je NOD heen was. Enorm balen...
En natuurlijk mag je teleurgesteld en verdrietig zijn :hug: het is ook meteen zo confronterend en definitief als je menstruatie zich aandient.
En wat je zegt, je cyclus lijkt al snel weer op de rit. Dat is goed nieuws! En vooral lekker eten en drinken de komende week.
Oooh nee hopelijk niet een naderende menstruatie Stippeltjesbehang. Misschien innesteling?

@Kaatje, misschien rare optie haha. Sorry alvast...maar kun je het niet gezellig maken onder de douche?
Ik snap je teleurstelling heel goed stippeltje! Wie weet zet het niet door en anders is het idd een goed teken dat je cyclus al aardig op orde is. En de eerste cyclus na pil is toch altijd wat gek lijkt me.

Volgens de app zijn mijn vruchtbare dagen nu voorbij en ik heb dat gevoel zelf ook wel. Ik denk dat de eisprong gisteren was. Als ik afga op dat verhaal over het slijm. Heb wel wat krampjes gehad maar niet echt heel duidelijk dat ik kan zeggen dat het de eisprong was. Vanavond voor de zekerheid nog even gezellig maken en dan wordt het afwachten.. gelukkig veel afleiding tot die tijd!
Oh en fijne feestdagen allemaal!!
@Stippeltjes balen zeg! Wie weet zet het niet door, maar voor nu snap ik je teleurstelling echt wel!

@Vlammetje ja die afleiding is altijd wel fijn he, zit je niet zo te ‘wachten’.
Hier gaan mijn vruchtbare dagen bijna in, we zijn alvast maar begonnen :mrgreen:

Jullie ook fijne feestdagen gewenst allemaal!
Ik denk ik kom tussen de bedrijven door even spieken of het onderste rijtje inmiddels al gegroeid is.
Nog even in spanning!
Hele fijne dagen allemaal en toitoi met wachten, hoop dat er over 2 weken een heel stel zwangeren bij zijn gekomen!
Fijne feestdagen allemaal!

En @stippeltjesbehang jammer zeg.. Flinke teleurstelling dan. Goed genieten komende dagen en dan met goede moed door met je volgende ronde.
Bedankt voor jullie lieve berichten! Het lijkt toch wel door te zetten helaas... al ben ik wel blij dat mijn cyclus mooi lijkt. En dat ik er achter kom dat ik niet zwanger ben vóór de feestdagen. Kan ik het tenminste op een zuipen zetten :cheers:
Vanavond komen vrienden langs en wil ik dus een wijntje nemen. Is het verstandig om voor de zekerheid nog even te testen?
Zou ik wel doen Stippeltjes, al is het om echt volledig van dat drankje te kunnen genieten
Als t echt door lijkt te zetten, zou ik t niet doen stippel, zonde van de test. Wel jammer, maar noet geheel onverwacht voor je eerste ronde na t stoppen, ik zou t positief bekijken dat je cyclus redelijk op gang lijkt!
Verder niet bijgelezen, maar wil jullie wel fijne kerstdagen wensen!
Ik weet niet zo goed wat ik van m’n cyclus moet denken. Tot m’n vermoedelijke ei nergens last van gehad, maar sindsdien wat misselijk, vol gevoel en vaker plassen. Wachten duurt lang!
Zou in wel doen stippel! Dan weet je het zeker. Ik gebruik altijd die van kruidvat, dan kost het je maar 2,50 euro.

Hier sinds 17:00 uur enorme steken linksonder dus ik denk dat dit mijn eisprong is! Vorige maand dus helemaal niet gevoeld. Vanavond nog weer ff aan de slag en dan is het voorlopig klaar vrees ik. Komende dagen niet in de gelegenheid om het samen gezellig te maken.
@stippel jammerrrr maar: zuipuhhh! ;)
Zou ik wel doen Stippeltjesbehang. Bij mij betekende bloedverlies juist bij beide zwangerschappen een zwangerschap. (Rare zin haha)
Ik had het dus ook en zeker bij onze dochter toentertijd dacht ik dus dat mijn menstruatie was begonnen. Uiteindelijk 4 dagen later toch maar een test gedaan want ja het bleef toch knagen en die was dus knalpositief. En ja op dat moment bloedde ik ook gewoon nog. Niet zo hevig als normaal dus dat was apart.
Vandaar toch een testje.

Als jij wil gaan drinken zou ik voor de zekerheid dus wel dat testje doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven