Zwanger worden eind 2017/begin 2018
maandag 30 oktober 2017 om 10:33
Hoi!
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.
Zwanger!!!:
Roffa38, Stippeltjesbehang
De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.
Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).
Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | Ronde | NOD |
---|---|---|---|---|
eneriirene | 29 | 1e kindje | ronde 9 | 2-7 |
Stippeltjesbehang | 36 | 1e kindje | ronde .. | 12-7 |
theemonster | 30 | 1e kindje | ronde 5 | 17-4 |
Roffa38 | 38 | 1e kindje | ronde 5 | 17-5 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | ronde 5 | 20-5 |
Theepoes | 30 | 3e kindje | ronde 2 (IUI) | 18-2 |
Pennelopeeeee | 24 | 1e kindje | ronde 5 | 2-4 |
Zwanger!!!:
Naam | Leeftijd | 1e/2e/3e kindje | 1e echo | UD |
---|---|---|---|---|
Jade_1982 | 35 | 2e - zoon 15 mnd | 20-7-2018 | |
Koekie27 | 33 | 2e - dochter 15 mnd | 2-8-2018 | |
Rose-87 | 30 | 2e - dochter 1 | 21-8-2018 | |
Vlammetje-1 | 32 | 2e - dochter 2 | 22-2 | 15-9-2018 |
Elle_86 | 31 | 2e - zoon 1 | 2-2 | 21-9-2018 |
Vievie_abc | 32 | 2e - zoon 1 | 12-2 | 23-9-2018 |
Kaatje1988 | 29 | 2e kindje | 16-10-2018 | |
Bella15 | 31 | 2e kindje | 27-3 | 6-11-2018 |
Merl0t | 31 | 1e kindje | 9-4 | 17-11-18 |
Femme | 30 | 2e kindje | 1-5 | 12-12-18 |
Roos7 | 28 | 1e kindje | .... | 14-12-18 |
Donderwolkje | 28 | 1e kindje | 19-6 | 30-1-18 |
Yogayup | 36 | 1e kindje | …... | 27-1-18 |

anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd

zondag 24 december 2017 om 08:52
Snap je teleurstelling stippeltje. is nooit leuk al helemaal niet als je lichaam andere signalen afgeeft. Ik zou ook nog een test doen, dan kun je 100% genieten van je welverdiende drankje.
@vlammetje wat fijn dat je je eisprong nu zo duidelijk voelt. En goede timing dat jullie het nu nog even gezellig kunnen maken voor de drukke feestdagen!
@rose-87, hoe voel je je verder? Misschien dat ik het gemist heb, maar vertellen jullie het deze dagen al aan jullie familie?
@vlammetje wat fijn dat je je eisprong nu zo duidelijk voelt. En goede timing dat jullie het nu nog even gezellig kunnen maken voor de drukke feestdagen!
@rose-87, hoe voel je je verder? Misschien dat ik het gemist heb, maar vertellen jullie het deze dagen al aan jullie familie?
zondag 24 december 2017 om 09:14
Gisteren toch voor de zekerheid maar even een test gedaan. Inderdaad die 2 voor 5 van de Kruidvat. Het was me die 2,50 wel waard om daarna onbezorgd te kunnen genieten van een paar wijntjes.
Heb er nu ook vrede mee. Was gisteren even een gevoel van teleurstelling. Maar merkte dat ik dat gevoel ook wel weer snel kon relativeren. Ben nu vooral blij dat ik zekerheid heb vóór de feestdagen. Volgende ronde nieuwe kansen.
Iedereen fijne feestdagen! Met of zonder alcohol
Heb er nu ook vrede mee. Was gisteren even een gevoel van teleurstelling. Maar merkte dat ik dat gevoel ook wel weer snel kon relativeren. Ben nu vooral blij dat ik zekerheid heb vóór de feestdagen. Volgende ronde nieuwe kansen.
Iedereen fijne feestdagen! Met of zonder alcohol

zondag 24 december 2017 om 10:05
zondag 24 december 2017 om 10:38
Ik zou het doen Rose! Was ook mijn plan geweest, met kerst zou ik het vertellen. Scheelt veel gedoe en het is zo’n mooi moment!
Wij moeten gaan bedenken hoe ik in hemelsnaam niets ga drinken zonder dat het opvalt. Heb wel flessen alcoholvrije wijn gekocht maar hoe smokkel ik die naar binnen? En hoe wissel ik die wijn dan om? Mijn ouders kennen me zo goed! Wordt echt nog ingewikkeld.
Die laatste 2 weken van de cyclus vind ik echt tergend hoor.. wachten, niet normaal kunnen eten en drinken, vanalles voelen wat niets hoeft te betekenen.. terwijl je er 2 weken later achterkomt dat je helemaal niet zwanger bent.. Ik heb gewoon geen zin in dat gedoe en daarom wilde ik eigenlijk deze maand ook overslaan. Maar goed, heb er zelf voor gekozen door te gaan dus mag niet zeuren.. Hoop dan stiekem wel dat het wat oplevert.
@stippeltje, jammer! Maar ben ook wel een beetje jaloers op je zoals je kunt lezen in mijn relaas hierboven!
Wij moeten gaan bedenken hoe ik in hemelsnaam niets ga drinken zonder dat het opvalt. Heb wel flessen alcoholvrije wijn gekocht maar hoe smokkel ik die naar binnen? En hoe wissel ik die wijn dan om? Mijn ouders kennen me zo goed! Wordt echt nog ingewikkeld.
Die laatste 2 weken van de cyclus vind ik echt tergend hoor.. wachten, niet normaal kunnen eten en drinken, vanalles voelen wat niets hoeft te betekenen.. terwijl je er 2 weken later achterkomt dat je helemaal niet zwanger bent.. Ik heb gewoon geen zin in dat gedoe en daarom wilde ik eigenlijk deze maand ook overslaan. Maar goed, heb er zelf voor gekozen door te gaan dus mag niet zeuren.. Hoop dan stiekem wel dat het wat oplevert.
@stippeltje, jammer! Maar ben ook wel een beetje jaloers op je zoals je kunt lezen in mijn relaas hierboven!
zondag 24 december 2017 om 11:58

zondag 24 december 2017 om 20:25
@stippeltjesbehang, balen van de negatieve test. Maar gelukkig heb je er al wat meer vrede mee. Geniet lekker van je wijntje
@rose, fijn dat je je nog steeds goed voelt. Ik snap je dilemma wel. Maar ik zou het denk ik ook wel vertellen. Als het bij mij goed was gegaan dan hadden wij het ook met kerst verteld. Vooral omdat ik het fijn vond om erover te praten toen het mis ging. En dat mis ik nu wel.
@kaatje, is je menstruatie eindelijk voorbij?
@Vlammetje, ik begrijp je frustratie wel. Het is zo lastig om het geheim te houden. Vooral met deze dagen. Ben benieuwd hoe je het aan gaat pakken.
Ik heb vandaag een beetje een baal dag. Als mijn zwangerschap goed had gegaan dan hadden we het gisteren verteld aan mijn familie. Maar nu weet niemand dat er überhaupt een zwangerschap is geweest en merk ik dat ik het er toch iets moeilijker mee heb dan de vorige keer. Toen kon ik er met veel mensen over praten. En dat mis ik nu echt. En dan komen er ook allemaal pas geboren baby's en zwangerschaps buiken en aankondigingen voorbij op facebook
Maar zal me vast morgen weer beter voelen ☺.

@rose, fijn dat je je nog steeds goed voelt. Ik snap je dilemma wel. Maar ik zou het denk ik ook wel vertellen. Als het bij mij goed was gegaan dan hadden wij het ook met kerst verteld. Vooral omdat ik het fijn vond om erover te praten toen het mis ging. En dat mis ik nu wel.
@kaatje, is je menstruatie eindelijk voorbij?
@Vlammetje, ik begrijp je frustratie wel. Het is zo lastig om het geheim te houden. Vooral met deze dagen. Ben benieuwd hoe je het aan gaat pakken.
Ik heb vandaag een beetje een baal dag. Als mijn zwangerschap goed had gegaan dan hadden we het gisteren verteld aan mijn familie. Maar nu weet niemand dat er überhaupt een zwangerschap is geweest en merk ik dat ik het er toch iets moeilijker mee heb dan de vorige keer. Toen kon ik er met veel mensen over praten. En dat mis ik nu echt. En dan komen er ook allemaal pas geboren baby's en zwangerschaps buiken en aankondigingen voorbij op facebook

Maar zal me vast morgen weer beter voelen ☺.
zondag 24 december 2017 om 21:26
@bella, het was gisteren zo goed als voorbij....alleen toen werd dochter ziek
... Dus dat was weer een domper. Dus hopelijk vanavond meer geluk 
Hè, wat vervelend dat je je zo slecht voelt eronder! Ik was met mijn miskraam ook blij dat ik mensen had om mee te praten! Hopelijk voel je je snel beter! En anders misschien toch overwegen om het alsnog tegen iemand te vertellen?
@rose, lastig dilemma! Ik zou het vertellen! Dan zit je op je gemak en mocht het (laten we het niet hopen) fout gaan, dan heb je mensen om mee te bespreken. Dat heb ik als heel fijn ervaren!
Wat betreft je voorstel om de gezelligheid onder douche op te zoeken...dat is toch geen vreemd voorstel? Haha! Uiteindelijk werd dochter ziek, dus helemaal geen gezelligheid.. Vanavond een nieuwe poging!
@Stippeltjesbehang, balen! Maar wel fijn om duidelijkheid te hebben voor de feestdagen!
Hè, wat vervelend dat je je zo slecht voelt eronder! Ik was met mijn miskraam ook blij dat ik mensen had om mee te praten! Hopelijk voel je je snel beter! En anders misschien toch overwegen om het alsnog tegen iemand te vertellen?
@rose, lastig dilemma! Ik zou het vertellen! Dan zit je op je gemak en mocht het (laten we het niet hopen) fout gaan, dan heb je mensen om mee te bespreken. Dat heb ik als heel fijn ervaren!
Wat betreft je voorstel om de gezelligheid onder douche op te zoeken...dat is toch geen vreemd voorstel? Haha! Uiteindelijk werd dochter ziek, dus helemaal geen gezelligheid.. Vanavond een nieuwe poging!
@Stippeltjesbehang, balen! Maar wel fijn om duidelijkheid te hebben voor de feestdagen!
zondag 24 december 2017 om 21:57
Snap dat het nu hard binnenkomt Bella! Logisch hoor! Heb ik al en ik was niet eens zwanger.
Die alcoholvrije wijn werkt trouwens fantastisch! Zodra ze me 1 wijntje zagen drinken verdween alle argwaan meteen en ze letten al helemaal niet meer op me. Dus kan zonder problemen steeds de alcoholvrije wijn inschenken in de garage (daar staat de rest van het drinken ook koud) dus valt niet op.. gelukkig maar!
Die alcoholvrije wijn werkt trouwens fantastisch! Zodra ze me 1 wijntje zagen drinken verdween alle argwaan meteen en ze letten al helemaal niet meer op me. Dus kan zonder problemen steeds de alcoholvrije wijn inschenken in de garage (daar staat de rest van het drinken ook koud) dus valt niet op.. gelukkig maar!
zondag 24 december 2017 om 22:14
@kaatje, gelukkig is het eindelijk over. Maar balen dat je dochter ziek werd. Hopelijk hebben jullie vanavond wat meer tijd voor elkaar.
@vlammetje, fijn dat het goed is gegaan. En ze geen argwaan meer hebben.
Ik hoop dat het een kleine dip is ☺. Scheelt wel dat ik hier weer een beetje van me af kan schrijven. En stiekem hoop ik dat het een beetje door mijn eisprong komt dat ik wat emotioneler ben. Want verder voel ik nog steeds niet veel.
@vlammetje, fijn dat het goed is gegaan. En ze geen argwaan meer hebben.
Ik hoop dat het een kleine dip is ☺. Scheelt wel dat ik hier weer een beetje van me af kan schrijven. En stiekem hoop ik dat het een beetje door mijn eisprong komt dat ik wat emotioneler ben. Want verder voel ik nog steeds niet veel.

maandag 25 december 2017 om 19:25
maandag 25 december 2017 om 20:14
Nee Roos, herken de kramp niet.. Maar ik heb nog geen zwangerschap meegemaakt natuurlijk. Hopelijk één van de moeders hier wel! Denk je dat je een innesteling voelt?
Daarover gesproken, ik had het idee van zwanger raken helemaal los gelaten deze maand. Bijna onmogelijk. Veeg ik gisteravond een veeg lichtroze slijm af. Ja, en nu kan ik niet anders dan denken, waaaaaaat! Het zou toch niet!?
Verder geen symptomen voor 't een of ander, maar ik vlieg weer heen en weer tussen hoop en vrees. Het is namelijk een week na m'n eisprong, die ik niet kon benutten op de dag zelf. Drie dagen ervoor voor 't laatst wel. Dus. Nou. Tja.
Daarover gesproken, ik had het idee van zwanger raken helemaal los gelaten deze maand. Bijna onmogelijk. Veeg ik gisteravond een veeg lichtroze slijm af. Ja, en nu kan ik niet anders dan denken, waaaaaaat! Het zou toch niet!?
Verder geen symptomen voor 't een of ander, maar ik vlieg weer heen en weer tussen hoop en vrees. Het is namelijk een week na m'n eisprong, die ik niet kon benutten op de dag zelf. Drie dagen ervoor voor 't laatst wel. Dus. Nou. Tja.
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 25 december 2017 om 21:54
Ik weet niet wat ik er van moet denken merlot, ook nog nooit eerder zwanger geweest. T voelt als menstruatiekramp, maar dat zou een week te vroeg zijn (nod is 5-1). Doe voor de zekerheid toch maar even rustig aan met de alcohol, je weet maar nooit.
Voor jou ook spannend merlot, kan t zo even op m’n telefoon niet zien maar wat is je nod?
Voor jou ook spannend merlot, kan t zo even op m’n telefoon niet zien maar wat is je nod?
maandag 25 december 2017 om 22:33
Sinds eind september ben ik gestopt met de pil omdat wij ook graag een kindje willen.. Het is de eerste keer en ik vind het zo spannend! Sinds eind september ben ik gestopt met de pil en slik sinds halverwege oktober foliumzuur. Mijn menstruatie was al snel op regelmaat, alleen is mijn cyclus erg kort (21 dagen). Ik voel me verder heel erg goed zonder de pil, veel fitter en vrolijker! Ondanks dat ik nu opeens last heb van acne.. alleen nu heb ik helemaal geen idee wanneer mijn eisprong is en hoe ik dat kan berekenen! En wat NOD betekent haha..
maandag 25 december 2017 om 23:15
@Merlot en Roos, hoe kan dat eigenlijk? Ik heb dezelfde NOD als jullie maar zit nog maar een paar dagen na mijn eisprong. Hebben jullie dan een kortere cyclus? En Roos dat zou dan toch bijna 2 weken te vroeg zijn qua menstruatie? 5 januari duurt toch nog meer dan een week? Of reken ik nou verkeerd.. snap het ff niet.
@pennelopeeee, welkom, spannend is het allemaal he! Je eisprong berekenen is lastig maar je kunt een app downloaden om je cyclus bij te houden. Veel vrouwen voelen hun eisprong als pijnlijke steken links of rechts in je buik. En je kunt het merken door op je afscheiding te letten. Ook kunnen ovulatietesten helpen maar daar ben ik zelf niet zo van. NOD betekent Niet Ongesteldheids Dag, dus de dag dat je ongesteld zou moeten worden maar niet wordt omdat je hopelijk zwanger bent.
@pennelopeeee, welkom, spannend is het allemaal he! Je eisprong berekenen is lastig maar je kunt een app downloaden om je cyclus bij te houden. Veel vrouwen voelen hun eisprong als pijnlijke steken links of rechts in je buik. En je kunt het merken door op je afscheiding te letten. Ook kunnen ovulatietesten helpen maar daar ben ik zelf niet zo van. NOD betekent Niet Ongesteldheids Dag, dus de dag dat je ongesteld zou moeten worden maar niet wordt omdat je hopelijk zwanger bent.
dinsdag 26 december 2017 om 00:28
Mijn cyclus varieert tussen 25 en 33 dagen tot nu, dus heb een ruim gemiddelde aangehouden voor mijn NOD. Mijn eisprong was vorige week rond 18/19/20e. Dat is rond dag 14 van m'n cyclus. En nu dus 6 dagen later, dus verwacht met een (ruime) week m'n menstruatie. Ik roep uit gemak maar in weken ipv in dagen.Vlammetje-1 schreef: ↑25-12-2017 23:15@Merlot en Roos, hoe kan dat eigenlijk? Ik heb dezelfde NOD als jullie maar zit nog maar een paar dagen na mijn eisprong. Hebben jullie dan een kortere cyclus? En Roos dat zou dan toch bijna 2 weken te vroeg zijn qua menstruatie? 5 januari duurt toch nog meer dan een week? Of reken ik nou verkeerd.. snap het ff niet.
Had jij je eisprong wat later dan dag 14? Of een andere cyclus lengte?
dinsdag 26 december 2017 om 04:40
dinsdag 26 december 2017 om 08:34
Ik vind het echt niet te doen, deze spanning. Was er zo van overtuigd niet zwanger te kunnen worden deze ronde. Had afscheid genomen van het idee en zat heel relaxed in m'n kerstdagen. En nu ineens de onzekerheid dat er wél een kansje is geweest. M'n hoofd slaat er van op hol.
Heel fijn om hier te kunnen schrijven! Dan kan ik het in ieder geval even kwijt.
Heel fijn om hier te kunnen schrijven! Dan kan ik het in ieder geval even kwijt.