Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Merl0t schreef:
26-12-2017 00:28
Mijn cyclus varieert tussen 25 en 33 dagen tot nu, dus heb een ruim gemiddelde aangehouden voor mijn NOD. Mijn eisprong was vorige week rond 18/19/20e. Dat is rond dag 14 van m'n cyclus. En nu dus 6 dagen later, dus verwacht met een (ruime) week m'n menstruatie. Ik roep uit gemak maar in weken ipv in dagen.

Had jij je eisprong wat later dan dag 14? Of een andere cyclus lengte?
Ik denk dat ik mijn eisprong heb gevoeld op dag 16. Mijn cyclus varieert een klein beetje maar is meestal 28
dagen, afgelopen cyclus was 29 dagen. En in het laatste half jaar was het ook een keer 26 dagen en een keer 30 dagen dus het is niet helemaal stabiel.
Het duurt nog zo lang voor ik ongesteld moet worden voor mijn gevoel! Misschien moet ik mijn NOD maar iets verlaten vanwege die late eisprong. Naar 7-12 ofzo want ik wil niet te vroeg testen.
Ik had trouwens bij mijn eerste zwangerschap geen afscheiding/bloed waar dan ook in de cyclus. Kramp kan ik me ook niet herinneren.
@merlot, dat klinkt zeker positief. Ik had vorige maand ook bij dag 6,7 en 8 na mijn eisprong klein beetje rose/bruin verlies.

@Roos, ik herken de kramp helaas ook niet zo. Maar hopelijk wel een goed teken ☺.

Ik had mijn nod ook staan op 5 jan. Maar ik denk dat ik morgen of overmorgen mijn eisprong pas heb. Dus zal ik waarschijnlijk ook later ongesteld worden. Vind het nu toch ook wel weer spannend :facepalm: we wachten het maar weer af. Gelukkig hebben we aardig wat afleiding de komende weken 😊 ik ben wel blij dat mijn cyclus nu wel weer een stuk korter is dan afgelopen maand.

Fijne dag allemaal 🎄.
Vlammetje-1 schreef:
26-12-2017 09:07
Ik denk dat ik mijn eisprong heb gevoeld op dag 16. Mijn cyclus varieert een klein beetje maar is meestal 28
dagen, afgelopen cyclus was 29 dagen. En in het laatste half jaar was het ook een keer 26 dagen en een keer 30 dagen dus het is niet helemaal stabiel.
Het duurt nog zo lang voor ik ongesteld moet worden voor mijn gevoel! Misschien moet ik mijn NOD maar iets verlaten vanwege die late eisprong. Naar 7-12 ofzo want ik wil niet te vroeg testen.
Ja, herkenbaar. Daarom had ik mijn NOD op de 5e gezet. Dan heb ik sowieso al een paar dagen extra.
Hips, hopsakee en pierlala.
Spannend hoor! Herken de klachten niet maar volgens mij komen beiden vaak voor!
Zo we gaan weer aan het werk. Deze wachtweek is nog wel te doen maar volgende week wordt vreselijk! Vooral nu mijn NOD nog verder opgeschoven is..

Vanavond ga ik naar een vriendin waarvan ik weet dat ze graag ook voor een eerste wil gaan maar hij vriend twijfelt nog. Ze is daar al heel open over geweest tegen mij en ik heb besloten dat als ze opnieuw zo open erover praat ik ook gewoon ga vertellen dat we bezig zijn. Ik zou zo graag samen met haar zwanger willen zijn! Ze is mijn beste vriendin, al sinds begin basisschool.

Fijne dag dames! Ik ga het vast erg rustig hebben op het werk dus zal hier nog wel weer even kijken. Ben benieuwd hoe jullie de feestdagen zijn doorgekomen en hoe het is met de spanning of misschien juist met het genieten van de wijntjes en alles eten.
Ik heb als voornemen om niet direct op mijn nod te testen. Al wordt dat wel heel moeilijk denk ik. Maar ik weet uit de eerdere zwangerschappen dat ik het wel voel als ik zwanger ben, kan alleen niet meer bedenken hoe dat dat voelt... vaag he. Sowieso kan je lijf je helemaal voor de gek houden met al die symptomen

De feestdagen hier ook goed door gekomen. Heb geen druppel alcohol gedronken en er ook geen enkele vraag over gekregen haha. Ze weten toch wel dat we een derde willen en ze vragen er gewoon niet naar. Met oud en nieuw zitten we met goede vrienden en die weten ook wel dat we voor een derde gaan. Dus ik hoef niet geheimzinnig te doen gelukkig. En ze weten toch wel dat we het pas vertellen wanneer we er zelf aan toe zijn ;-)

Deze week moeten we nog wel even aan de klus. Ja, het blijft toch wel een beetje een moetje af en toe. Was gisteren ook chagrijnig omdat manlief gewoon in slaap viel! Ach, hij is ook wel een beetje ziekjes... Ik verwacht eind deze week de eisprong en dan nog zo lang wachten
Goed voornemen groenegeitensok! Maar wel lastig denk ik! 😅 En fijn dat je de kerst doorgekomen bent zonder vragen en ongemakkelijke momenten!

Vlammetje, fijn dat je iemand hebt waarmee je het zou kunnen delen! Ik heb er nooit echt een geheim van gemaakt toen we voor de eerste gingen (bij goede vrienden dan hè). Ook weten een deel van die mensen nu ook weer dat we voor een tweede gaan, ik vind het heel fijn om het er met iemand over te kunnen hebben!

Hier de hele kerst met een meisje met oorontsteking gezeten... eerste kerst dochter maar op tijd op bed gelegd en daarna zelf gaan eten en tweede kerst hadden we brunch, die hebben we overleefd met dank aan een zetpil 😅. Nadeel was wel dat we dus bijna geen gebruik hebben kunnen maken van m’n vruchtbare dagen. Ik geef dus de hoop voor deze ronde bij deze al op.
Beide dagen overigens 1 glaasje wijn op. Ik moet gelukkig geen smoezen bedenken omdat ik nog borstvoeding geef aan dochter. Maar ik had nu wel echt behoefte aan een glaasje, na continu met dochter in de weer te zijn geweest 😅...
Ohh kaatje wat sneu voor haar, hopelijk knapt ze snel weer op.
Vlam dijn is dat als je zoiets gewoon ook met iemand in je omgeving kan delen.
Mijn eerste ronde zat op 25 dagen dus daar ben ik voorlopig vanuit gegaan met m'n nod, maar misschien is t dus nog wel wat later.
De kramp was na een nacht slapen gelukkig zo goed als weg, dag later wel een enorm dikke klodder afscheiding (too much information, sorry!). Ook ziek geworden dus geen idee meer wat nu van t ziek zijn is en wat evt symptomen zouden kunnen zijn.
@Bella hoe gaat het nu met je? Heb je het nog met iemand kunnen delen?
@Kaatje beterschap voor je meisje
@Rose heb je het uiteindelijk nog verteld?
@Vlammetje heb je het je vriendin nog verteld?

Hier waren de kerstdagen gezellig. Was echt blij dat ik voor die tijd al duidelijkheid had. Kon nu onbezorgd genieten van een wijntje en voelde mij sowieso wat rustiger. Fijn om er even niet mee bezig te zijn. Hoop dan ook dat ik deze tweede ronde wat relaxter in ga. Mijn NOD kan op 23-1 gezet worden
@stippeltjesbehang, het gaat gelukkig wel weer beter. Ik heb er alleen met niemand over gepraat. Misschien komt dat nog.

@kaatje, wat vervelend voor je dochtertje. Gaat het wel weer beter met haar? En balen dat je niet zo'n gebruik hebt kunnen maken van je vruchtbare dagen.

@Rose, ja heb je het verteld of is het nog jullie geheimpje?

Ik heb 1e kerstdag mijn eisprong gehad. Dus mijn nod mag op 8 jan. Ik moet zeggen dat ik nog helemaal niks voel. Waardoor ik wel rustig ben en denk dat ik niet zwanger ben. De vorige X was ik 3 maanden na mijn miskraam weer zwanger en onbewust hou ik daar toch rekening mee. Hopelijk blijf ik zo rustig tot mijn
Nod 😄.
anoniem_348970 wijzigde dit bericht op 28-12-2017 09:18
1.68% gewijzigd
Goedemorgen!

Nee ik heb mijn vriendin uiteindelijk niets verteld omdat ze zelf ook niet open was omdat haar vriend erbij was. Die dus twijfels had/heeft. Ik denk dat wanneer we met zijn tweeen waren geweest dat we het wel besproken zouden hebben. Ik kreeg een toetje en merkte tijdens het eten dat er alcohol in zat. Kon toen niet echt meer weigeren dus toch een beetje gehad. Verder vertelde ze over veel mensen dat ze zwanger zijn, enorme babyboom in onze omgeving dus! Sowieso zie ik de ene na de andere aankondiging langskomen.

Verder hier geen symptomen. Zou ook nog wat vroeg zijn denk ik. Vanochtend bekroop me ineens het gevoel dat ik echt denk dat het weer niet raak is. Maar goed we zullen het wel weer zien. De week voor mijn ongesteldheid heb ik altijd wat pms klachten, beetje treurig, veel beren op de weg. En wanneer je dan nu ook zwanger probeert te worden helpt dat niet zo mee.

@stippeltje, ja wat een goede timing voor jou! Heerlijk eigenlijk he die ongesteldheidsweek. Ik heb daar nog nooit zoveel van genoten als nu. Fijn dat je dagen leuk waren, ik zal je NOD aanpassen.

Wat zielig voor je dochter Kaatje! Hoop dat ze gauw opknapt!

Ik geniet zo van ons kleine/grote meisje! Ze praat met de dag meer en is meestal vrolijk. Wil alles zelf doen, slaapt gewoon meestal uit (nooit gedacht dat die dag ooit zou komen). Alleen groente en fruit eten is lastig. Ben de hele dag verliefd op haar 😍. Dat is toch het belangrijkste..
Ja we hebben het verteld. Het moment was te mooi. En bijna iedereen bij elkaar. Dat gebeurt niet vaak.
Niemand had het aan zien komen haha. Dus was wel een leuk moment. Mocht het nu onverhoopt toch nog misgaan vind ik het ook niet erg dat men al op de hoogte was. Ik ben nu bijna 6,5e week zwanger dus er groeit gewoon al een kindje (nouja foetus dan) van 5mm in mij. Dit kindje betekent nu al alles voor ons en mag dus gewoon genoemd worden van ons.

Maarrr we gaan er uiteraard van uit dat alles goed is en goed zal blijven gaan.
Oooh, druk druk druk geweest! Maar ik ben er weer.
Ik lees goede berichten. Ook hier sinds gisteren bruine afscheiding. (Hopelijk innesteling). Vorige week mijn eisprong gehad, dus het is afwachten.
Blijft spannend gezien ik half november gecuretteerd ben en dus eigenlijk geen flauwbenul heb of mijn cyclus weer regelmatig is, maar goed. Ik heb hoop.
Wat leuk Rose!
Gaat vast goed ;)
Mijn eisprong zou 31e moeten zijn, ik voel en merk nog geen ene moer :yum:
@femme zou mooi zijn als dat het is!
Pff ik heb weer migraine. Bij mij altijd een hormonaal dingetje. Het heeft iets met de eisprong te maken, maar ik weet niet of die dan al geweest is of dat het nog moet komen...

Helaas kan ik nu niet mijn migraine pillen gebruiken, moet het met paracetamol doen helaas

Leuk @rose, dat je het al hebt kunnen vertellen. Kerst is daar inderdaad wel een hele mooie gelegenheid voor
@Kaatje wat rot voor je dochter, is ze inmiddels al een beetje opgeknapt?

@Stippeltjes lekker he dat wijntje, heb er ook extra van genoten ;)

@Vlammetje leuk dat je zo geniet van je dochter. Heerlijk zeg, uitslapen, wat lief van haar :)

@Rose Gaaf zeg dat jullie het hebben verteld!

@Groenegeitensok sterkte! Helpt de paracetamol wel iets?

Ik zit in mijn vruchtbare dagen (zaterdag of zondag eisprong) en man is ziek. Een paar weken geleden hadden zoon en ik de griep, nu is hij de klos. Ik ben bang dat het deze maand niet raak gaat zijn want hij is echt te beroerd om seks te hebben. En ik wil er echt geen ‘moetje’ van maken, het moet wel leuk blijven! Nou ja, wie weet knapt hij wonderbaarlijk snel op en hebben we nog een kans ;)
Ik heb me er nooit zo in verdiept maar misschien weten jullie dit. Als je op zaterdag je eisprong hebt, tel je dan vrijdag en zaterdag als je meest vruchtbare dagen, of juist donderdag en vrijdag? Dus hoeveel dagen ervoor en erna? En de dag van de eisprong zelf ook toch?
Ik heb ergens gelezen dat je vanaf 6 dagen voor je eisprong op je vruchtbaarst bent en 3 dagen er na. Dat hou ik maar aan: wel fijn zo'n ruime marge; zet niet zoveel druk op de ketel.
Bedankt Stippeltjes, als dat zo is zit er nog een kansje in
@vievie, balen zeg! Maar ik zou het dan ook niet gaan doen, wat je zegt, het moet wel leuk blijven.

Ik heb wel gehoord dat een eitje de eerste uren na de eisprong de meeste kans heeft om bevrucht te worden. Dus als je bijvoorbeeld pas 2 of 3 dagen na je eisprong voor het eerst sex hebt wordt de kans erg klein denk ik. Er moet eigenlijk al wat klaarliggen op het moment dat het eitje springt.

Als mijn eisprong idd zaterdag geweest is hebben we het op dag 8, dag 5 dag 3 en 1 dag voor de eisprong gedaan. En op de dag van de eisprong ook. Daarna niet meer omdat we toen ergens logeerden en apart sliepen. En de nacht daarna hadden we thuis logees. Dus dan is dat toch minder fijn.

@groenegeitensok, vervelend zeg! Hoop dat de pijn gauw beter wordt! Heb gelukkig geen last van migraine, nooit gehad maar het lijkt me vreselijk.

Vanmiddag kerstborrel, ben maar met de auto gegaan zodat ik niet kan drinken, kan geen ander excuus bedenken.
Voel me verder compleet normaal, lijf voelt heel rustig, heb alleen iets gevoelige borsten maar echt niet opvallend. Heb daarom weer het gevoel dat het niet raak is. Maar goed we zitten nog een ruime week voor de testdatum. En 6 dpo. Dus misschien komt het nog.
Ik heb even wat wijzigingen in de tabel gedaan en heb i.p.v. gestart de rondes aangegeven. Omdat we allemaal gestart zijn inmiddels. Ik heb bij een aantal gegokt op basis van de startdatum in welke ronde jullie zitten en bij wie ik het niet wist stipjes gezet.

Mochten er geen ronde bij je naam staan of staat het verkeerd geef het dan even aan. Of misschien vind je het juist niet fijn dat ik het erin zet, geef dat dan ook even door, pas ik het weer aan. :-D
Hier ook een man met griep tijdens de vruchtbare dagen @vievie! En ik wilde er nog wel op springen vandaag hehe.
Volgens mij is het na je eisprong nog een dag, dus kan je maar beter een zwerm zwemmers klaar voor de start hebben rondhuppelen!
ronde 2!
@Vlammetje ik zit nu in ronde 5.

@rose, leuk dat jullie het hebben verteld. En tuurlijk blijft het goed gaan.

@vievie, balen dat je man ziek is. Hopelijk hebben jullie nog een klein kansje.

Hier ook nog steeds erg rustig 😊. Ik voel niks. Alleen wat meer afscheiding.
Merk wel dat ik er toch weer wat meer mee bezig ben nu ik op het wachtbankje zit. Maar komt goed 😊.
Goed excuus Vlammetje, al zullen mijn collega's daar niet intrappen.
Gelukkig weet iedereen dat ik graag een kindje wil en zullen ze er ook niet naar vragen voordat ik het zelf aangeef.

Hier even kijken, geen bruine afscheiding meer, wel rommelende darmen, pijnlijke borsten en donkere/grote tepels.. Verder iedere ochtend zo'n misselijkheid vlaag, maar merk ook dat ik er te veel mee bezig ben.
De vorige keer wist ik al na 2 weken (ondanks ze zeggen dat het niet kan) dat het raak was, ik was emotioneel en had eigenlijk de zelfde verschijnselen als nu.
Toch weet ik het nu niet, mijn vriend denkt wel dat het weer raak is. Dat zal betekenen dat het opnieuw de eerste keer raak is.
Toch ben ik in afwachting, want kunnen pas volgende week testen. Hoe dan ook, zal wel weer een spannende tijd zijn. Door al het bloed verlies van mijn vorige zwangerschap en het stilstaande hartje na 9 weken en 2 dagen besloten niet eerder de verloskundige te bezoeken als 10 weken.

de NOD sanp ik, maar wat is DPO?

Alle dames waarvan hun man ziek is, gewoon zuster spelen, met een speciale behandeling. :hyper: Nee, hoor! Vervelend, maar het is niet anders.
@femme, spannend! Zou leuk zijn als het weer snel raak is. Bij ons vorige keer dus ook eerste ronde raak. Nu helaas niet. Maar we hebben geduld (not). Wanneer ga je testen? En wil je in de tabel? Dan graag even je gegevens vetgedrukt hier vermelden.

dpo is days past ovulation. Dus hoeveel dagen je na je ovulatie zit. En ik heb geen testen gebruikt dus het is een gokje maar ik denk dat mijn ovulatie de 23e was vanwege behoorlijke steken onderin mijn buik een aantal uren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven