Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
merlot, hier ook bij mijn zoontje de eerste keer zwanger zonder testen of temperaturen.

Kaatje, welkom leuk dat je mee schrijft!
Welkom kaatje!
Beterschap jade en balen van je test. Na 5 uur lijkt t me niet meer betrouwbaar, dus ik zou uitgaan van een indroogstreep.
Weliswaar nog geen ervaring merlot, maar wij gaan gewoon eerst maar is zien of er wat gebeurd. Niet teveel druk met testen of temperaturen.
Vlammetje ook weer ongesteld, jammer! Lijkt me echt heerlijk 9 maanden niet ongesteld haha
Bedankt voor jullie verzekeringservaringen, komende tijd maar eens alles op een rijtje zetten.
Vanmorgen even langs de Kruidvat geweest voor foliumzuur, t gedeelte kleine tablet is niet helemaal gelukt geloof ik :rofl: aangezien wij eigenlijk vrijwel geen vis eten heb ik gekozen voor een complete versie met omega 3, maar t zijn echt joekels van capsules, maargoed t is voor een goed doel zullen we maar zeggen..
@Twingo meid wat naar dat je zo zwaar ongesteld bent. Sterkte deze dagen!
Ik ben zelf een paar jaar geleden met de pil gestopt omdat ik nogal heftig reageer op hormonen, zeker kunstmatige hormonen als de pil, mirena-spiraaltje.. meerdere vormen geprobeerd, altijd ellende. Toch zijn er ook vrouwen die nergens last van hebben.

@zorgverzekering wat goed dat jullie het zeggen. Ik zou ook eens moeten kijken wat er wel en niet inzit.

@Jade wat verwarrend dat je vijf uur na dato toch wat ziet. Zoals Elle ook al zei, is het waarschijnlijk handig om morgen/overmorgen gewoon nog een keertje te testen voor de zekerheid. Misschien is het het vroege begin van een zwangerschap en maak je nog niet genoeg HCG aan.

Ik merk nu echt aan mijn lichaam dat ik rond m'n ovulatie zit. We hebben deze week genoeg geklust dus daar zal het niet aan liggen :) . Nu de komende twee weken afwachten. Wat kan dat lang duren...
Welkom Kaatje!

Ik had gisteren ineens wat bruine afscheiding en voelde mij zo slecht alsof ik zou flauwvallen. Heel raar. Vandaag nergens meer last van.

Verzekering wilde ik vandaag nog gaan nakijken maar via digid kom ik er nu niet in, moest nog een extra sms-code aanvragen, anders ben je heel beperkt in wat je wel/niet kan zien.
@jade ik las eerst je teleurstelling en daarna je update. Wie weet blijft je menstruatie uit en kun je nog eens testen over een paar dagen. Zou er nu niet teveel hoop aan verbinden. Ik weet dat er een indroogstreep kan ontstaan, wat dan eigenlijk valse hoop is. Beterschap!

@theemonster wat fijn dat je dat zo goed kan voelen! Ik ga nu richting m'n vruchtbare week, geloof ik. Benieuwd of ik veel verandering kan merken in m'n lijf. Succes met de wachtweken!

Ovulatietesten: fijn dat er meer ook relaxed in gaan. 't Lijkt om me heen soms of je er bovenop moet zitten om zwanger te raken, dan twijfel ik aan onze aanpak van gewoon een fijn sexleven hebben samen en daarop vertrouwen.
Hips, hopsakee en pierlala.
@vlammetje, prima hoor! Anders wordt de tabel wel heel groot idd!
Hier hebben we ook eindelijk een redelijk ritme te pakken...al gaat het soms nog op en af, aangezien dochter ontzettend aan mij hangt. Zodra ik thuis ben, kan ze niet meer alleen spelen en dat is soms erg vermoeiend.. Ik vind het dus ook erg spannend hoe het gaat zijn met 2 kindjes, maar zoals je ook al zegt, het is korte termijndenken, op de lange termijn zie ik alleen maar voordelen!

Iedereen bedankt dat ik welkom ben! Ik ga vanavond eens rustig alles lezen, zodat ik iedereen een beetje leer kennen en op iedereen kan reageren.
@Rose heerlijk die “R” in de maand. Ik ben nog nooit zo vaak ziek geweest als het afgelopen jaar, sinds we de kleine hebben. We vallen van het ene in het andere, vreselijk gewoon.
En zo’n bevalling wil ik ook!

@theemonster duurt echt lang hè die dagen! Hopelijk heb je iets leuks in het vooruitzicht wat voor een beetje afleiding kan zorgen

@haoshi waar zit je nu in je cyclus?

@vlammetje ik hoop dat dit je laatste ongesteldheid is!

@twingo heb je genoten van je wijntje?

Dank jullie wel voor het meedenken!
Mijn vriend had schijnbaar de test na die 5 min al grondig onderzocht en “iets” gezien maar dit niet gezegd. Na 5 uur was het dus heel duidelijk.
Er zit nu niets anders op dan wachten en morgen weer testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden..

Ik zit ook bij CZ, voor de vorige zwangerschap heb ik die afgesloten. Ik vind het echt een ramp dat vergelijken, appels met peren als je het mij vraagt.
@jade, toch nog even spannend dus! Ik heb in het verleden wel regelmatig testen gedaan, gewoon voor de zekerheid omdat ik al een tijd geen hormonale AC gebruik maar die waren en bleven altijd spierwit. Nooit een streepje gezien, behalve toen ik zwanger was. Dus wie weet, ik hoop het echt voor je!

@Roos7, oh ik vind het niet jammer hoor, we waren ook nog niet begonnen dus ik zou ook niet zwanger kunnen zijn. Ben wel blij juist want dat betekent dat mijn nieuwe cyclus is gestart en ronde 1 gaat beginnen. Ik had het er net met mijn man over wanneer ik dan vruchtbaar zou zijn komende maand. Hij beseft ineens dat het erg snel gaat nu, het is gewoon al bijna zover! Maar we hebben er ook echt zin in hoor! Ik probeer er nu gewoon van te genieten en ik hoop stiekem dat het de laatste keer zal zijn voor een tijd, al weet ik dat die kans klein is.

@merl0t, wij staan er dus ook zo in als jullie, gewoon genieten van elkaar en kijken wat er gebeurt. We voelen ook geen haast en we kunnen altijd nog andere dingen gaan proberen.
@Kaatje, welkom! Leuk dat je meeschrijft.

Wij zijn bij CZ verzekerd, je hebt daar een speciaal gezinnenpakket. Als ik het me goed herinner kan je dat pakket als enige ook halverwege het jaar afsluiten. Het is vrij prijzig maar vergoedt ook veel. Als je in september bent uitgerekend kan je hem vanaf juli dan laten ingaan.

@Merlot, bij mijn zoon werd ik zwanger zonder ovulatietesten of dat soort dingen. Wel hield ik al heel lang mijn cyclus bij dus wist ik ongeveer wanneer mijn eisprong was. Maar we hadden toen ook veel seks en niet bewust met de eisprong in gedachten zeg maar. We zijn van plan dat nu ook zo aan te pakken :)

@Jade, wat spannend. Eerst negatief en dan toch een twijfel. Morgenochtend weer testen, hopelijk staat er binnen de afleestijd een dikke streep :)

@Vlammetje, ja dit is vast voorlopig je laatste menstruatie!!

@Rose, met zo’n bevalling kan ik me voorstellen dat je de volgende keer liever thuis bevalt.

@Twingo, wat praat je liefdevol over je partner, mooi!

@Haoshi, wat vervelend zeg, heb je zelf een idee waar dat gevoel vandaan kwam?

@allemaal, ik merk dat ik, door de grote groep, soms even wat moeite heb om iedereen uit elkaar te houden. En ik lees geloof ik af en toe ergens overheen. Als ik per ongeluk mensen door de war haal of iemand vergeet, dat is geen desinteresse maar gewoon even iedereen leren kennen :)

Wij zijn vandaag een mooie wandeling gaan maken met zijn drietjes, dan ben ik echt helemaal verliefd op mijn mannen. Mijn zoon is echt een lief jongetje, zo enthousiast en blij. Dan denk ik wel eens, zou je nou echt zoveel van nog een kindje kunnen houden? Maar ik geloof dat dat vanzelf wel goed komt als ik moeders van meerdere kinderen hoor :)
@vlammetje dank je voor de bemoedigende woorden, dat doet met goed! :-)

@vievie Ik hoop idd dat er morgen binnen de 5 minuten een duidelijke streep staat die we niet met een loep hoeven zoeken
Ow Enne, het is je bij voorbaat vergeven. Ik denk dat het ondoenlijk is om op iedereen steeds te reageren. We mogen er vanuit gaan dat iedereen z’n best doet dus wat mij betreft No hard feelings mocht je mij eens vergeten te benoemen (sociaal wenselijk antwoord hè, zou dat super shit vinden natuurlijk :-P) )

Fijn weekend nog allen!
Hahahaha ja tranen met tuiten dan of niet? Oke dan ga ik extra mijn best doen jou niet te vergeten ;)
Jij ook een fijn weekend, en hou je ons op de hoogte?
Precies dat vievie haha
Ik hou jullie zeker op de hoogte, zojuist bij het afvegen een beetje lichtbruine afscheiding.. nou had ik dat bij ons zoontje precies ook op dag 10 maar het blijft dus nog even spannend..
Morgen weer testen (als het nog nodig is)
Hebben jullie trouwens ervaring met de digitale van clearblue? Ik heb die nog nooit gebruikt maar die lijkt me iig wel duidelijk :)
Ik heb bij mijn zoon getest met de clear blue, die werkte goed (gaf: zwanger 1-2 aan na een aantal minuten). Ik testte toen op mijn NOD, of een dag later. Hij liep ook keurig op, week later zwanger 2-3 en weer een week later zwanger 3+.
(En hiermee verraad ik misschien dat ik het in het begin niet helemaal kon geloven, heb geloof ik wel 10 testen gedaan :-D )

Slaap lekker voor zo als dat nog lukt ;)
Haha heel herkenbaar dat testen! Thanks voor je uitleg, ms moet ik daar dan toch maar eens wat dieper voor in de buidel gaan tasten :)
Jij ook alvast slaap lekker! Ik lig er al in, hopelijk morgen beter én een duidelijke test.. keep you posted!
Ik hoop op goed nieuws morgen jade! Slaap lekker allemaal!
Heel herkenbaar zo vaak testen omdat je het niet gelooft haha. Hier was ik ok schuldig aan 😅

Jade, hopelijk een goede nacht zodat het snel morgen is, ga voor je duimen voor een dikke vette streep morgen!

Vievie, je verwoord precies wat ik ook merk. Ik haal soms ook mensen door elkaar en het lukt me niet altijd alles precies te volgen en onthouden.. Fijn dat ik niet de enige ben!

Clearblue geen ervaring mee. Misschien maar eens proberen als die zo fijn zijn. Wel een stuk duidelijker lijkt me!

Slaap lekker allemaal!
@vieve, het klopt inderdaad dag je bij cz halverwege het jaar mag switchen naar gezinspakket! Ideaal! En inderdaad ruime vergoedingen!

@jade, ik duim voor je morgenochtend!!

Wb clearblue, tijdens mijn eerste zwangerschap inderdaad gebruikt. Zelfs nog de wachttijd en uitslag gefilmd (hadden al een goedkope test gedaan). Tijdens mijn tweede zwangerschap (eerste was een miskraam) volgens mij testen van action gebruikt... Ook haalde ik mijn ovulatietesten daar 😅.
@Jade. Wat spannend ☺. Ik ga voor je duimen. Hopelijk kun je morgen weer testen. Ik heb de vorige X ook de clea bleu test gebruikt. Ik vond het vooral erg fijn dat hij zo duidelijk is 😊. Wel zwanger of niet zwanger.

@verzekering. Wij zitten ook bij cz. Ik kreeg vandaag de nieuwe polis binnen dus daar kan ik me morgen even in gaan verdiepen. Maar geloof wel dat we nu goed verzekerd zijn.

@ Ovu testen en temperaturen.
Ik doe dat op het moment alleen om mijn cyclus te leren kennen. Maar het lijkt er nog steeds op dat ik elke maand een andere cyclus heb 😔. De ene maand 26 dagen en de andere maand 36 dagen. Erg onhandig.

De vorige keer heb ik dat ook allemaal niet gedaan. Gewoon vrijen wanneer we wilden en we zagen het wel. Toen was ik na 4 maanden zwanger wat helaas uitliep op een vroege miskraam. 3 maanden later was ik weer zwanger van mijn dochter. Maar nu lijkt het toch iets lastiger te gaan worden. Daardoor twijfel ik ook wel om een keer naar de huisarts te gaan om bloed te laten prikken voor de overgang.

@vievie. Ik vind het soms ook lastig om op iedereen te reageren en alles bij te houden.. soms is er zoveel geschreven dat je het niet meer bij kunt houden 😊.

Maar ik vind het erg fijn om het een beetje van me af te schrijven. En jullie ervaringen te lezen.
Hey meiden, vanochtend 2 testen gedaan. Een early en een van kv.
Beiden gaven een vaag streepje aan. Morgen maar weer testen dus en kijken of de streepjes oplopen.. ik hou het dus nog even spannend. We zijn voorzichtig positief maar voornamelijk bezig met “zie ik nou een streepje?” en @is die duidelijker dan die van gisteren en duidelijk genoeg voor 11 dpo? “
@Vievie en Jade - de flo en maya apps geven aan dat ik nu mijn ovulatie heb. Geen idee of dat klopt. Na het stoppen van de pil was ik 2 weken na mijn normale stopweek ongesteld dus het zou kunnen maar aangezien het pas ronde 1 is na het stoppen dan weet ik het eigenlijk niet.
Verder geen idee wat het kan zijn, gisteren en vandaag toch weer een beetje (het is echt heel weinig) bruine afscheiding gehad. Ik had de hele week wel af en toe last van steken in linksonder in mijn buik, dus misschien klopt het ook wel dat ik nu vruchtbaar ben.

Woensdag heb ik een afspraak bij de huisarts staan voor baarmoederhalskanker onderzoek... Neem aan dat ik die gewoon door kan laten gaan.
@haoshi klinkt alsof je nu idd in je vruchtbare periode zit. Toevallig had ik vorige maand het uitstrijkje in die periode. Toen dus niet aangeteld
@jade, ik snap wel dat je voorzichtig bent maar je kunt niet een beetje zwanger zijn. Een streepje is zwanger, hoe vaag ook. Dus ik zeg gefeliciteerd!!! En hoop dat het allemaal goed mag gaan voor jullie! Je bent de eerste in het topic, dat is een mooie eer toch? Laat maar even weten wanneer ik het in de tabel mag zetten ;) wanneer jij je er goed bij voelt!
@vlammetje lief van je!
We moeten nog een beetje aan het idee wennen denk ik. Stom hè?
Ik denk als de testen overtuigender zijn dat het anders gaat voelen. I’ll let you know!
En zeker een eer, ik hoop dat jullie allemaal snel volgen!
Woh Jade! Ik kwam speciaal even lezen of je al had getest, maar twee keer een vaag streepje is zoveel meer dan niks. Snap dat je moet wennen, maar ik zeg vast voorzichtig: gefeliciteerd! :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Dank je @merlot, lief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven