Zwanger worden > 6 maanden, voorjaar 2020

24-03-2020 15:06 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

wie is er nog meer al meer dan 6 maanden aan het proberen zwanger te worden, dus sinds mid / eind 2019, en wil hierover meepraten?
Met of zonder medische molen, 1e of 4e kindje, tabel of niet, maakt mij niet uit. Ik zoek gewoon iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Ik start een nieuw topic omdat het andere 6+ topic al vrij lang lijkt te lopen. Hopelijk is dat OK!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

wat fijn dat er weer een aantal zwanger zijn. Samen zwanger zijn met je vriendin is zeker leuk, mijn 2e scheelt 11 dagen met de 1e van mn beste vriendin. Puur toeval want voor mij was het ronde 8 en voor hun ronde 1.

Bloedverlies heb ik bij mijn zwangerschappen ook gehad dus hoeft niet per se iets te betekenen. Ik verlies ook altijd al een aantal dagen bloed voordat het doorzet, dit was bij beide zwangerschappen ook zo en dat stopte dan weer rond nod. Ook daarna nog tot 10/12 weken af en aan bloedverlies gehad, zwaar in de stress natuurlijk, heel begrijpelijk, maar het was gewoon goed gelukkig. Probeer positief te blijven :)

Hier komen de vruchtbare dagen er weer aan. Ronde 15 pffff :roll:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Maaike: wat rot dat je de positiviteit over deze ronde even kwijt bent en nog geen positieve ovulatietest hebt gezien. Is jouw eisprong altijd wat later in je cyclus? Hopelijk vind je hem snel en krijg je daardoor ook weer wat meer vertrouwen dat het deze maand wel kan gaan lukken.

Bamboo: ahh dat is super leuk!! Hopelijk is het bij jou snel raak zodat je dit inderdaad samen kan meemaken. Ik ben zwanger geraakt een paar dagen nadat mijn vriendin was bevallen, had het zo leuk gevonden om dat deels samen te kunnen ervaren. Maar vindt het nu ook heel fijn om iemand te hebben met wat ervaring haha.

snunnie: snap heel goed dat je ervan in de stress schoot. Ik vond het bloedverlies ook echt vervelend. Je wil gewoon als je weet dat je zwanger bent geen druppel bloed meer zien. Fijn dat je er in ieder geval vertrouwen in hebt! Het kan 2 kanten opgaan, maar (licht) bloedverlies komt echt heel erg vaak voor (dat zei zowel de verloskundige tegen mij als alle forums op google die ik 300 keer heb gelezen tijdens mijn stressmomenten).

Hier: hier is het 'rustig' afwachten tot de eerste echo komende week. Dan ben ik ronde de 7 weken en een beetje zwanger. Vindt het wel ontzettend spannend, heb nog steeds zeer weinig kwaaltjes. Met vlagen af en toe wat moe en vooral 's ochtends moet ik eerst echt wat eten anders word ik heel duizelig en licht misselijk. Maar goed, ben blij dat het bloedverlies nu inmiddels echt een tijdje gestopt is dus dat geeft wel echt een stuk meer vertrouwen!

Ik hoop heel erg op meer positieve testen in deze groep komende maand! :) Geniet van jullie zondag allemaal en van het mooie weer!
Alle reacties Link kopieren
Oke ik heb al een smiley vandaag.... Snap er niks van. Als ik tel vanaf de dag dat het echt doorzette met helderrood bloed zit ik pas op dag 10. Normaal heb ik mijn eisprong op dag 13/14, heel soms op dag 12 en nog zeldzamer een uitschieter naar dag 15. Nu dus op dag 11... Helemaal prima maar had het niet verwacht. Of mn cyclus is toch iets eerder begonnen, wie zal het zeggen. Dat zet mijn nod op 14 juni, maar mezelf kennende zal ik wel weer eerder testen :twisted: Op naar een mooie ronde! :yes:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Spannend Bam cyclussen zijn soms maar gekke dingen! Hopelijk raak deze ronde! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel snunnie :flirting:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Spannend Bam! Nu dus weer op het wachtbankje :) hopelijk een succesvolle ronde!
Alle reacties Link kopieren
Hier toch weer bloedingen. Vk gebeld maar die kan niet zover doen. Vooral afwachten. Het kan goed gaan genoeg mensen die bloeden, maar het kan ook een miskraam worden. Spannend wel. Laten we hopen op gewoon goed!
Alle reacties Link kopieren
Wat rot snunnie.. zo onzeker ook. Het is inderdaad afwachten. Ik vond het bloedverlies ook echt zo vervelend. Heb je ook krampen en veel bloedverlies? Of valt het qua hoeveelheid wel mee? Ik duim voor je! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Krampen nauwelijks, en het zijn ook echt geen Grote hoeveelheden, en als het bij gister was gebleven had ik me ook echt niet druk gemaakt. Dat het weer terugkomt maakt me onzeker. Je wil natuurlijk het liefst totaal geen bloed zien.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Bam, ik duim weer voor je.

Balen Snunnie, je wilt die onzekerheid en stress gewoon niet.. Ik hoop dat het stopt en dat je over een paar weken gewoon een mooie echo hebt :hug:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
He wat vervelend snunnie :@@:

Ik zit weer op het bankje ja, donor is vanmiddag geweest en komt morgen avond nog een keer, hopelijk is dat nog op tijd anders heb ik weer maar 1 inseminatie kunnen doen terwijl we juist wat gas bij wilden geven en meerdere dagen gepland hadden. We’ll see..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Excuus voor deze ego post... vandaag een baaldag.

Vandaag of morgen moest ik ongesteld worden, na wat twijfelen toch vanmorgen maar een test gedaan: negatief, balen. Een paar uur later kwamen er vrienden langs. Ik kwam van de toilet af, waar ik net had gezien dat mijn menstruatie was begonnen. Vervolgens vertellen die vrienden een halve minuut later dat ze een kindje verwachten, in 1x raak. Ik ben echt blij voor ze, maar vind zulke momenten (en helemaal een rollercoaster als vandaag) steeds moeilijker.

Bam nieuwe ronde nieuwe kansen!
Snunnie wat vervelend zeg, duimen en afwachten.
Pepersaus fijn dat het zo liep bij de huisarts, dat stelt je toch wel gerust. Nu even de onderzoeken afwachten. Als je het interessant vindt kun je de NHG standaard nalezen (ikzelf vond hem wel goed te lezen), dat zijn de protocollen waarmee huisartsen werken. Daar kun je ook een tabelletje vinden met de zwangerschapskansen. Wellicht heeft je huisarts dat ook al uitgelegd. je vindt hem hier: https://www.nhg.org/standaarden/volledi ... ertiliteit
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is echt even klote nieuws dan Eli, kom hier maar even klagen hoor. Groot gelijk!!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Wat rot Eli, die menstruatie. Dat is wel flink balen van die timing.. Ik snap je. Blij voor de ander, maar heel zuur voor jezelf. Het is niet dat je het een ander niet gunt, je gunt het alleen jezelf ook zo erg.
bamboo_90 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 08:00
0.47% gewijzigd
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ach Eli, ik snap je helemaal. Je gunt jezelf ook zo erg. Onze tijd komt! Interessant linkje trouwens.

Bam ik zit bij je op het bankje (denk ik)!

Snunnie Hoe is het met je?

Bamboo heb jij inmiddels je lh-piek gevonden?

Hier nu 3x om de dag een bijna positieve ovtest gehad. Vandaag wel buikpijn gehad die lijkt op een eisprong. Dus ik ga er vanuit dat ik over 2 weken ongesteld wordt of kan testen. Vind het wel spannend. Ongesteld worden betekend dat we door de grens van een jaar gaan. Dat had ik van te voren niet zo bedacht...
Alle reacties Link kopieren
@snunnie: Hopelijk gaat het allemaal goed daar! Even schrikken hoor.

@bam: Spannend, weer in de wachtweken. Ik duim voor je.

@Eli: Wat rot zeg, echt een klotetiming die het natuurlijk extra moeilijk maakt om
op dat moment blij te zijn voor anderen. Heel begrijpelijk dat je even niet op ‘goed’ nieuws zit te wachten als je zelf net weer ongesteld bent geworden.

En ik heb de protocollen gelezen, heel interessant. Bij dit onderwerp houd ik echt van zulke feitelijke informatie, als tegengif voor de grote hoeveelheid onzin die je op fora en internet tegenkomt.

@Maaike: hopelijk word je niet ongesteld en blijf je onder de jaargrens. En anders komt het vast ook goed!


Ik heb de uitslag van mijn bloedonderzoek gekregen en er zijn geen antistoffen tegen chlamydia gevonden, dus dat is goed nieuws. Het spermaonderzoek komt iets later. En ik verwacht eind deze of begin volgende week mijn ovulatie, dus ik hoop dat ronde 8 geluk brengt. En de rondes waar jullie nu in zitten! 🍀
Alle reacties Link kopieren
@Eli: oh wat balen zeg, heel herkenbaar hoor dat je zo'n dubbel gevoel hebt. Snap helemaal dat je wel blij voor je vrienden bent maar ook een enorme baaldag hebt!

En fijn om die NHG protocollen te lezen, dank voor de link Eli. Ik zie bijvoorbeeld dat het bij regelmatige cyclus weinig nut heeft om ovulatietesten te doen of te tempen, iets wat ik wel van plan was bij komende rondes.

@Snunnie: hoe gaat 't bij jou? Stom zeg, eindelijk zwanger en dan weer onzekerheid. Ik duim voor jullie dat het gewoon goed gaat.

@Pepersaus: fijn, goed nieuws van je bloedonderzoek. Als er uit 't sperma-onderzoek niets komt, dan weer een paar maanden 'gewoon proberen', toch?

@Maaike: hopelijk idd over 2 weken een positieve test! Snap dat het wel een ding is, die jaargrens. En zoals pepersaus zegt, anders komt het later vast goed.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik zit ook naast jullie op het wachtbankje :) het duurde even voor ik een soort logica gevonden had in de temperatuur, maar geloof toch dat het gelukt is. Ik blijf het voorlopig netjes bijhouden.

Fijn dat er bij jou in ieder geval nog niets uitkwam pepersaus, hopelijk bij je man ook niet. 8 is mijn geluksgetal, ik duim voor je :D

Hoe gaat het met de zwangere dames?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Eli: dat is inderdaad echt een rot timing.. het is ook helemaal oke om daar van te balen of verdrietig om te zijn. Dat heeft ook niks met misgunnen te maken. Hopelijk kun jij over een tijdje ook mooi nieuws aan je vrienden vertellen.

Snunnie: hoe is het met je? is het bloedverlies inmiddels gestopt?

Maaike: ik hoop heel erg voor je dat je niet ongesteld wordt over 2 weken!

Pepersaus: super fijn dat er niks geks uit het onderzoek kwam. Dat lijkt me toch weer een geruststelling. Ronde 8 klinkt mooi! Ik zal voor je duimen :)

Hier: wij hebben deze week een kloppend hartje gezien met precies 7 weken zwangerschap. Heel bijzonder. Over 4 weken hebben we de termijnecho:). Een aantal mensen hebben we het inmiddels ook verteld (ouders, broertjes, zusje en beste vriendin).
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Ella! Geniet ervan.

Ik reageer later ook op de anderen maar even een kort berichtje. Het spermaonderzoek was niet goed. Er waren te weinig zaadcellen aanwezig om iets over de beweeglijkheid te kunnen zeggen dus we zijn doorverwezen naar het ziekenhuis waar ze het op een andere manier nog een keer gaan bekijken. Wat ik uit het formulier opmaak is dat er maar tien miljoen zaadcellen per mililiter aanwezig zijn. Vanaf 15 miljoen wordt het als normaal gezien. Wel even flink k*t allemaal, maar misschien valt het mee. Heeft iemand hier ervaring mee? We gaan deze dagen de frequentie maar opvoeren in de hoop op een gelukstreffer.
Ach pepersaus wat een domper! Snap dat je het allemaal even kut vind.. ik heb er verder geen ervaring mee, dus kan je verder niet adviseren 😘
Alle reacties Link kopieren
Succes op de wachtbank dames! Hopelijk veel positieve testen.

Ella wat fijn dat er een kloppend hartje was! Vast al een hele geruststelling.

Pepersaus ik snap dat je hiervan baalt. Wat een onzekerheid komt er ineens op je af! Hoe is je vriend eronder?

Hier nog steeds dagelijks licht bloedverlies. Het is echt minimaal, dus echt druk maak ik me niet. Alleen het bloeden mag ook wel gewoon stoppen, dan maak ik me helemaal geen zorgen meer. Van de week nog wel even een test gedaan en die was gelukkig dik positief. Misschien toch ook maar rond de 8 weken een echo aanvragen...
Alle reacties Link kopieren
@Ella: wat mooi, geniet ervan :heart:.

@pepersaus: wat balen zeg. Er zijn vast anderen op dit forum of elders die hiermee te maken hebben (gehad), dus als je ervaringen wil lezen wellicht even 't forum doorzoeken?

@snunnie: fijn dat je je niet echt druk maakt, maar logisch dat het toch in je achterhoofd blijft spoken. Ik zou wel een echo aanvragen denk ik, heb even gemist of je dus eigenlijk alleen een termijn-echo zou hebben?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Pepersaus: wat ontzettend balen zeg! Ik heb er ook geen ervaring mee. Wel goed dat jullie gelijk zijn doorverwezen naar het ziekenhuis. Heb je enig idee al wanneer jullie daar terecht kunnen?

Snunnie: Ik heb uiteindelijk 2,5 week bloedverlies gehad (minimaal en soms met 2 dagen niks ertussen), ik vond een vroege echo daarom wel echt een geruststelling. Misschien toch gewoon vragen, dan hoef je niet zo lang te wachten en wellicht vinden ze ook gelijk een oorzaak voor het bloedverlies:)
Alle reacties Link kopieren
whoops ja ik heb 6 juli mijn termijn echo. Dat is nu de enige die staat. Ben dan dik 11 weken zwanger als het goed is.

Ella dat stelt me nog meer gerust ;-). Echt zorgen maak ik me ook niet, Marja het liefst zie je geen bloed natuurlijk! Ik zal eens met mijn man overleggen over de vroege echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven