Zwanger worden > 6 maanden, voorjaar 2020

24-03-2020 15:06 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

wie is er nog meer al meer dan 6 maanden aan het proberen zwanger te worden, dus sinds mid / eind 2019, en wil hierover meepraten?
Met of zonder medische molen, 1e of 4e kindje, tabel of niet, maakt mij niet uit. Ik zoek gewoon iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Ik start een nieuw topic omdat het andere 6+ topic al vrij lang lijkt te lopen. Hopelijk is dat OK!
happiness = reality - expectations
Hoi allemaal,

Whoopsadaisies dankjewel voor het wijzen op dit topic. Graag zou ik met jullie willen mee kletsen.

Mijn man en ik zijn 27 jaar en in september besloten we voor een eerste kindje te gaan. Koperspiraal verwijderd en cyclus varieert van 28 tot 35 dagen.

Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer gefrustreerd raak over het feit dat een zwangerschap uitblijft. Enkele vriendinnen van me zijn zwanger en dat vind ik ontzettend leuk, maar ergens knaagt het wel. Ik herken wat jullie schrijven en dat is heel fijn! Als ik idd zou weten dat het over 4 maanden raak is, is dat prima. Maar de angst dat het nooit gaat lukken is er ook.

Deze maand bezig met ovulatietesten, hopelijk zorgen die voor iets meer duidelijkheid, omdat mijn cyclus nogal wisselend is. Het streepje wordt al steeds duidelijker, dus hij zal morgen of overmorgen wel positief zijn.

Heel veel succes allemaal, laten we er een vruchtbaar topic van maken haha
Alle reacties Link kopieren
Hey Bientjuh en Lola! Natuurlijk kunnen jullie hier meekletsen! De frustraties en angsten komen (helaas) bekend voor. Moge dit inderdaad alsnog een vruchtbaar topic worden ;-)!

@Bientjuh: wat balen dat je op onderzoek moet wachten zeg! Hopelijk kan dat binnenkort weer.

@Snunnie: heel goed toch om even niet steeds met 'zwanger worden' bezig te zijn! Ik vind dit topic heel fijn maar het is ook niet gezond om hier 24u/dag mee bezig te zijn ;) .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bientjuh en Lola! Wij zijn ook sinds augustus bezig. Laten we er inderdaad alsnog een vruchtbaar topic van maken :). Hopelijk worden de onderzoeken binnenkort weer opgestart, toch jammer dat je daar op moet wachten nu en wel fijn te weten waar je aan toe bent wat betreft je cyclus! Hopen op allemaal mooie 2021 baby's voor ons.

Niet om van het ergste uit te gaan hoor, maar wanneer willen jullie allemaal een beetje naar de huisarts mocht het niet lukken? Wij gaan, als ik ongesteld word dit weekend, ronde 11 in. Geven jullie het een jaar precies of een jaar in cyclussen voor je naar de huisarts gaat? Ik vind het nogal een stap, dus ben voor mezelf nog een beetje zoekende.
Alle reacties Link kopieren
@Ella: Je kunt alvast beginnen met je temperatuur bijhouden. Van de huisarts moet je dat geloof ik drie maanden doen en dan heb je dat in elk geval al gedaan. Verder zou ik gewoon een jaar aanhouden als je jonger dan 35 bent en anders een half jaar. Ik ga zelf eind van de maand als de zevende ronde niet is gelukt maar ik ben dus 35. Als je klachten of specifieke zorgen hebt zou ik wel meteen een afspraak maken, bijv. als je misschien geen eisprong hebt of een vermoeden van endometriose.

En welkom Bientjuh en Lola!
@Ella; wat betreft het naar de dokter gaan; ik hou een jaar aan en verder gewoon doen wat voor jou goed voelt. Wil je na een jaar nog niet naar de dokter? Helemaal prima. Geef het de tijd en doe wat goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de huisarts gebeld, en het verhaal uitgelegd van mijn cyclus en de zware bloedingen.

Het was niet echt de planning om meteen onderzoeken te laten doen, maar meer voor advies en dat er wat in mijn dossier vermeld stond mocht het langer dan een jaar duren. (Dan hebben ze al wat informatie)
De huisarts stelde toen zelf voor om een te onderzoeken of er eventueel iets aan de hand was. Heel erg fijn dat ze mee dacht en het ook meteen serieus nam.
Welkom Bientjuh en Lola

@ Ella: wij hebben het hier thuis ook over gehad, het is denk persoonlijk. Mijn man en ik zijn control freaks en willen gewoon weten hoe het zit. Daarom denken wij rond een jaar een afspraak te maken. Mij lijkt de huisarts een iets kleinere stap dan naar het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
@huisarts: weet ik nog niet, denk dat we ook wel van het 'willen weten' zijn, en dus in augustus / september de huisarts zouden bellen. Had laatst wel een verloskundige gebeld voor info over cyclus en die was heel vriendelijk en vond 't helemaal niet gek dat ik belde (volgens mij waren we zo'n 6 maanden bezig). Denk dat je bij huisarts ook wel zo'n vriendelijke reactie kan verwachten, zoals Bientjuh al zegt.

@Ella: is ook wel een stap, denk ik, huisarts bellen met 'het lukt niet'. Zou ik een paar maanden geleden nog best eng hebben gevonden, nu niet meer, nu denk ik meer 'dan gebeurt er tenminste iets' of komt er misschien duidelijkheid over waarom 't niet lukt. Maar ik hoop natuurlijk (voor iedereen) dat 't niet nodig is!!

@temperaturen: je bedoelt je cyclus / ovulatie etc in kaart brengen, pepersaus? Heb 't in de winter 2 maanden gedaan (ovulatietesten) en nu voel ik wel wanneer ovulatie is. Zou dat voldoende zijn? Anders ga ik 't binnenkort maar weer doen voor de zekerheid, in ronde 10-11-12, dan ben ik goed voorbereid voor eventueel huisarts-bezoek :-D.
happiness = reality - expectations
@Bientjuh; fijn dat je serieus werd genomen! Maakt de drempel de volgende keer ook minder hoog.

Ik denk dat ik zojuist een positieve Ovulatietest te pakken had! Gisteravond seks gehad en dan vanavond nog maar een keer haha. Zou dat voldoende moeten zijn of morgen nog een keer? Ik wil het deze maand graag serieus aanpakken en niet een kans verloren laten gaan.. pff word er soms wanhopig van.
Alle reacties Link kopieren
@Whoopsadaisies: Met temperaturen bedoel ik elke ochtend voor het opstaan je temperatuur opmeten. Ik heb op meerdere fora gelezen dat vrouwen die bij de huisarts aankloppen eerst de opdracht krijgen om drie maanden hun temperatuur bij te houden om te zien of er een stijging is na de eisprong. Dus dan is het slim om dat al gedaan te hebben. Met ovulatietesten meet je de LH-piek maar er zijn situaties waarbij je dan toch geen eisprong hebt, vandaar. Zie het als een double check.

Zelf heb ik gisteren en vandaag mijn LH-piek, dus hopelijk over precies twee weken duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
ik zou graag met jullie meeschrijven. Sinds half juni vorig jaar ben ik gestopt met de pil en tot nu toe is het nog niet gelukt om zwanger te raken, inmiddels zijn we in ronde 10 aanbeland. Ik merk dat ik hier gefrustreerd, maar ook verdrietig van word. Om me heen veel babynieuws en ik merk dat ik het steeds lastiger begin te vinden.

Ik heb een onregelmatige en lange cyclus variërend van 29 tot 42 dagen. Ik gebruik dus ook al een tijdje ovulatietesten. Ik dacht op de goede weg te zitten met 2x een cyclus van 33 dagen, maar ik ben vandaag weer ongesteld geworden na een cyclus van 38 dagen. Ik heb zelfs zoiets van we wachten deze ronde nog even af en dan wil ik wel de stap zetten naar de huisarts.

Het lijkt me fijn om het hier samen met jullie over te hebben en ik hoop dat we een soort steun voor elkaar kunnen zijn. En hopelijk wordt het een vruchtbaar topic! :-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom Maaike! Heel herkenbaar hoor je frustratie en verdrietige momenten. Ik heb dezelfde leeftijd als jij (tenminste als de 92 je geboortejaar is;)) en merk in onze omgeving dat veel stellen nu bezig zijn met zwanger worden en de aankondigingen blijven komen.

Lola: haha ik ben ook altijd zo aan het puzzelen met wanneer de timing het beste is. Ik denk dat het wel echt voldoende is als je de dag voor de positieve test en de dag zelf. Aan de timing zou het dan niet moeten liggen in ieder geval. Nu dus weer op het wachtbankje? :)

Ik wacht zelf nu op mijn menstruatie (ik gok vandaag of morgen) en wil eigenlijk maandag even de huisarts bellen. Mijn menstruaties worden namelijk steeds heftiger (als in: vaak blaasonsteking de dag voor het doorzet, lang bloedverlies en de afgelopen maand flinke buikpijn). Ik weet dat dit ook een symptoom van endometriose kan zijn, dus wil dat graag laten onderzoeken. Alleen ivm corona is het maken van een doktersafspraak nog niet zo makkelijk.. dus ik bel maandag wel even denk ik.
Welkom Maaike, gezellig dat je meeschrijft.

@Ella; wat vervelend dat je de laatste tijd meer klachten hebt. Goed om hiervoor naar de huisarts te gaan. Zuur he die Corona.. Heel veel dingen worden hierdoor stil gezet. Hopelijk kun je toch snel terecht.
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe mensen!

Over de huisarts, ik heb altijd geroepen dat ik niet naar de huisarts wil. Als het komt dan komt het en anders niet. Ook stiekem gedacht dat het niet nodig was natuurlijk. Nu zit ik in ronde 9 en komt het jaar angstvallig dichtbij. Nu heb ik bedacht als het in september nog niet zover is ik toch even met de huisarts bel en dan altijd nog kan zien wat ik ga doen.

Ella vervelend dat je meer klachten hebt! Is de dokter bij jullie echt lastig te bereiken nu met Corona? Hier is er eigenlijk geen verschil. Zolang je geen Corona verschijnselen hebt gaan de afspraken gewoon door.

Maaike lastig die wisselende cyclus. Heb je hiervoor anti conceptie gebruikt? Bij mij heeft het ook een tijd geduurd voordat mijn cyclus enigszins steady was. Met af en toe nog een uitschieter.

Pepersaus spannende tijd komt er weer aan dus! Ik doe na morgen met je mee denk ik ;-)

Lola wij proberen de dag erna vaak ook nog seks te hebben, of het helpt geen idee. Tot nu toe geen resultaat :-P weke testen gebruik je?

Ik hoop ik op de meeste mensen gereageerd had. Het gaat ineens snel met reageren haha, leuk!
Ik ben weer bezig met ovulatietesten. Ik werk erg onregelmatig dus vind het lastig om het op een vast tijdstip te testen. Net een lichte streep gehad. Ben benieuwd of de duidelijke piek dan net gemist is of dat deze vanavond/morgen komt.
Alle reacties Link kopieren
Welkom dames! Leuk dat jullie hier ook meeschrijven :)

Ella, voel je dat de menstruatie doorbreekt vandaag of is er nog kans op een positieve test bij jou? Hope so...

Wij gaan volgende week ronde 8 in. Omdat mijn cyclus nog niet helemaal regelmatig is - en er qua gevoel ook geen peil op te trekken is.. - start ik na deze menstruatie ook met temperaturen en ovulatietesten. Hiervoor alles een beetje op z'n beloop gelaten, maar het ongeduld bij ons allebei wordt daar een beetje te groot voor ;) En tja, dan heb ik dat ook maar gewoon op orde voordat we naar de huisarts zouden moeten. Ik wacht daar wel mee tot we bij ronde 12 zitten, of maand 12, wat er dan ook eerder is.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

als jullie het oké vinden wil ik hier ook graag meeschrijven. Ben wel al iets langer bezig (ronde 14 nu) maar in het topic van 12+ maanden zijn de meeste al bezig of aan het orienteren voor de mm en daar ben ik helemaal nog niet mee bezig dus ik hoop hier wat luchtiger te kunnen schrijven :) Hoewel 6+ mnd ook steeds minder luchtig gaat voelen natuurlijk, dat begrijp ik helemaal.

Ik ben een bewust alleenstaande moeder (van 35, uit het zuiden van NL (040) ) van 2 kinderen van bijna 3 (ronde 8 zwanger) en bijna 5 (ronde 6 zwanger) en het kriebelt alweer eventjes voor een 3e. Ik heb begin december een vroege miskraam gehad in ronde 10, binnen 2 weken na nod dus daar heb ik lichamelijk geen last van gehad. Geestelijk ook niet dacht ik, maar toen ik 3 rondes daarna nog niet opnieuw zwanger was heb ik even een pauze ingelast, nu heb ik 2 rondes overgeslagen en weer frisse moed verzameld om het toch weer te gaan proberen :) Gelukkig heb ik een hele lieve, flexibele donor, die al jarenlang op de juiste dag en tijd aan de deur staat om het potje te vullen :biggrin:

Maar genoeg over mij, ik reageer even op de laatste berichten en hopelijk leren we elkaar wat beter kennen.

Zwangerschapsaankondigingen: Lastig. Kan er de ene keer wel goed mee omgaan en de andere keer niet. Ligt er ook aan wie het is denk ik :facepalm: Maar het gevoel wordt iig niet minder ook al heb ik al 2 kinderen! Ik wil NU! :biggrin:

Foliumzuur: Check! Ik ben weer begonnen met "Zwanger worden" capsules van Etos. Daar had ik de vorige keren goede ervaringen mee. Ook ben ik weer op mijn voeding gaan letten, altijd wel wat overgewicht gehad en nu gelezen dat als je regelmatig pieken in je suikerspiegel hebt dat ook de vruchtbaarheid kan verminderen omdat je dan stresshormoon aanmaakt en het progesteron het altijd verliest van cortisol (dus dan is je lijf meer bezig met het stresshormoon te bestrijden dan dat het werkt aan een innesteling). Correct me if I'm wrong! Gezonder eten kan iig nooit kwaad en nu ik die info zo gelezen heb heb ik er helemaal geen moeite mee! Win win situatie!

Vroeg testen: Ik ben echt een vroegtester! Begin altijd op dag 7/8 dpo, veel te vroeg natuurlijk maar ik kan het niet laten! Als ik me echt beheers lukt het nog wel om op dag 9/10 te beginnen maar langer hou ik het niet vol :lol: Komt ook door de filmpjes op youtube denk ik, waar ze regelmatig zo vroeg al positief testen. Ik heb liever een negatieve test en hoop dat er nog een streepje komt, dan dat ik alle dagen hoop heb en dan ineens van het bankje afdonder als de menstruatie begint....

Ovulatietesten: Gebruik ik meestal wel hoewel ik mijn ovulatie altijd voel. Maar vanwege de donor toch fijn om bevestiging te hebben. Ik gebruik die roze van CB, met wel of geen smiley, die kan je gewoon sochtends gebruiken met ochtendurine, geen gedoe verder. Heb bij de 1e of 2e zwangerschap wel een tijdje getemperatuurd maar dit klopte gewoon met wat mn lijf en de ovutesten aangaven dus daar ben ik weer mee gestopt.

Symptomen: als ik dingen voel tussen ovulatie en menstruatie ben ik niet zwanger. Alle 3 de keren wist ik juist zeker dat ik niet zwanger was, en toen was het raak :facepalm:

Huisarts/mm: Ik heb 2 gezonde kinderen dus ik ben niet van plan om er hulp bij te vragen. Mocht het nou echt niet lukken en de wens blijft zo hevig dan denk ik dat ik wel mijn baarmoeder een keer wil laten onderzoeken met een echo; ik heb 2 keizersnedes gehad dus misschien zit er littekenweefsel oid. Verder ben ik altijd regelmatig ongesteld, altijd 28 dagen geweest, en voel ik elke maand mijn ovulatie op dag 13/14. Ik ben inmiddels 35 dus dat speelt ook mee, als het niet op de normale manier (voor zover inseminatie normaal is :proud: ) lukt dan probeer ik er gewoon vrede mee te hebben. Maar goed, dat zeg ik nu...

Algemeen: Succes voor alle wachtbankers! En voor degene die van het bankje gevallen zijn; even huilen, even een drankje en wat chocolade, en met frisse moed weer door naar de volgende ronde :yes:
bam_1984 wijzigde dit bericht op 10-05-2020 18:57
0.09% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bam! Leuk dat je ook mee komt schrijven hier :-) Hele brutale vraag.. zijn je andere 2 kinderen van dezelfde donor? Wel mooi en bijzonder dat het op die manier ook gewoon zelf lukt, zonder mm erbij. Hoop dat het voor jou ook weer snel raak is.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo_90 schreef:
09-05-2020 16:55
Welkom Bam! Leuk dat je ook mee komt schrijven hier :-) Hele brutale vraag.. zijn je andere 2 kinderen van dezelfde donor? Wel mooi en bijzonder dat het op die manier ook gewoon zelf lukt, zonder mm erbij. Hoop dat het voor jou ook weer snel raak is.

Het antwoord staat al in mijn bericht:

bam_1984 schreef:
08-05-2020 20:53
...

Gelukkig heb ik een hele lieve, flexibele donor, die al jarenlang op de juiste dag en tijd aan de deur staat om het potje te vullen :biggrin:

...

Bedankt, ik hoop het ook! :flirting:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
bamboo succes met de ovulatietesten, welke ga je gebruiken? Mij heeft het wel inzicht en rust gegeven.

BAM welkom! Wat leuk al voor een derde! En wat fijn dat je zo’n betrouwbare donor hebt. Hopelijk ook bij jou snel zwanger dan!

Hier gister een positieve ovulatietest gehad. Net als vorige maand op dag 17 van mijn cyclus. Tijd van wachten gaat weer komen, al merk ik wel dat ik deze steeds makkelijker door kom. Dat is wel fijn!

Iedereen verder een fijne (moeder)dag!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bam! Leuk dat je voor een derde gaat :) hopelijk is het snel raak! Die zwanger worden capsules van de Etos heb ik nooit geprobeerd, ga ik eens naar kijken. Ik slik nu alleen foliumzuur.

Spanned snunnie! Op moederdag een positieve ovulatietest brengt hopelijk wat moois over een paar weken :)

Hier ging ik er vanuit vrijdag of zaterdag ongesteld te worden. Zaterdagochtend had ik een druppel bloed, dus ik had voor de zekerheid een tampon ingedaan omdat ik naar mijn moeder gingen dus verwachtte dat het ieder moment zou doorbreken. Maar na die druppel bloed niks meer gezien. Super gek en vervelend. Dus vanwege die druppel bloed verwacht ik ieder moment ongesteld te worden, maar het is zo vervelend daarop te wachten nu.
Alle reacties Link kopieren
ella wat lastig! Geen testen in huis? Weinig bloed verlies kan ook eventueel innestelingsbloed zijn. Ook gewoon een naderende menstruatie natuurlijk. Ik vond een test dan altijd wel fijn, zeker als ik overtijd was.

En laten we inderdaad hopen dat de positieve ovulatietest veel goeds betekend. Ik wacht het af
Alle reacties Link kopieren
@Ella: spannend, ik hoop heel erg voor jullie dat 't gewoon een innestelingsbloeding was ;-).

@Bam: welkom!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Lastig Ella, ik hoop dat het inderdaad een innestelingsbloeding was!

Snunnie, ik heb hier de ovulatietesten van de Action. Heb die tip van een vriendin gehad, die vond ze goed werken. Scheelt wel heel erg dat we nu thuis werken nog, kan ik op mijn gemak die testen doen ;) Ik kreeg de tip om het 2 keer per dag te testen.. doen jullie dat ook of alleen 's ochtends?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Bamboo ik testte de eerste keer 2x op een dag. Nu merk ik dat ik voornamelijk aan het einde van de ochtend begin van de middag mijn piek heb. Dus ik probeer dan te testen. Vorige maand en deze maand merkte ik dat mijn piek zeker wel een dag duurt, dus ik ben niet zo bang hem dan te missen met 1x per dag testen.
In ochtend urine schijnt ook nog maar heel weinig lh in te zitten. Dus is het sowieso altijd goed om niet gelijk in de ochtend te testen. Ik heb wel eens gelezen dat bij de meeste vrouwen de meeste lh rond 12 uur te vinden is in de urine. Maar of dat bij mij puur toeval is of dat er ook een kern van waarheid inzit weet ik niet. Daarvoor heb ik het niet genoeg uitgezocht.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het warme welkom!

Ella: ja 92 is mijn geboortejaar! Ben je inmiddels ongesteld geworden of is misschien toch een innestelingsbloeding?

Snunnie: ja ik heb 10 jaar de pil geslikt, dat heeft blijkbaar toch nog veel invloed. Heb je goed gebruik kunnen maken van positieve test?

Bamboo: ik doe meestal 1 test per dag rond 17.00/18.00. Wanneer ik het gevoel heb dat de lh-piek er bijna is wil ik 's ochtends ook nog wel eens testen.

Ego: Hier nog ongesteld. Kwaaltjes heb ik vooral voor de menstruatie, dus nu ben ik redelijk relaxed. Deze cyclus begonnen met temperaturen. Als deze cyclus over is zijn we jaar bezig. Dus ik wil graag een cyclus gevolgd hebben, zodat ook meegenomen kan worden bij de huisarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven