Zwanger worden > 6 maanden, voorjaar 2020

24-03-2020 15:06 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,

wie is er nog meer al meer dan 6 maanden aan het proberen zwanger te worden, dus sinds mid / eind 2019, en wil hierover meepraten?
Met of zonder medische molen, 1e of 4e kindje, tabel of niet, maakt mij niet uit. Ik zoek gewoon iemand die in hetzelfde schuitje zit.

Ik start een nieuw topic omdat het andere 6+ topic al vrij lang lijkt te lopen. Hopelijk is dat OK!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Al sinds vorig jaar maart proberen mijn vriend en ik zwanger te worden.
Doordat ik vorig jaar in de zomer tot aan december veel last van bloedingen had doorverwezen naar de gynaecoloog. Er drukte een grote cyste van 5 bij 5 cm tegen mijn baarmoeder. Door middel van hormoontabletten zou deze vanzelf weggaan, wat 4 weken later ook gelukt bleek te zijn!
De gynaecoloog zei dat we de natuur haar gang moesten laten gaan en het vanzelf eens zou lukken.
Het voelt iedere maand als een stomme teleurstelling als het weer niet is gelukt, terwijl je er samen alles aan doet en er zo op hoopt.
Ik zou over twee dagen ongesteld moeten worden, maar heb vandaag toch weer (ja dit doe ik iedere maand, hoe stom ook..) getest.

Alle reacties Link kopieren
Bamboo: ik test vaak gewoon 1 keer per dag, meestal 's ochtends en als ik twijfel of het lijntje is bijna positief, dan ook in de avond nog een keer om het zeker te weten!

Maaike: ja ik denk best slim om te beginnen met temperaturen als je van plan bent naar de dokter te gaan na deze cyclus. Zelf wil ik daar ook (weer) mee gaan beginnen, of dat in ieder geval even 1 maand doen zodat ik dat vast kan meenemen naar de huisarts. Heb een paar cyclussen geleden het temperaturen geprobeerd, maar vond het eerlijk gezegd best wel een gedoe. Maar goed, ik lees op meerdere websites dat het inderdaad wel handig is om mee te nemen naar de huisarts dus daarom ga ik dat toch maar weer starten.

Hier: ik ben nog steeds niet ongesteld. Dus het is bij die ene 'druppel' bloed op zaterdag gebleven, heel erg raar. Ik heb alleen ook geen testen in huis, dus die ga ik morgen maar even halen tussen mijn werk door en denk woensdagochtend testen (mocht het dan nog niet zijn doorgezet zou een test toch wel duidelijk moeten zijn). Ik durf eigenlijk wel met zekerheid te zeggen dat ik ongesteld wordt gezien het totale gebrek aan symptomen (niet eens pijnlijke borsten o.i.d.), maar dat zou wel echt een heel vreemde cyclus zijn.
Ovulatietesten; ik heb de testen van Sensitest gebruikt, redelijk goedkoop en werken prima. Ik werk nu ook veel thuis, waardoor ik s middags in mijn lunch pauze kan testen. Afgelopen donderdag waren de twee streepjes even donker en vrijdag was het ene streepje zelfs stukken donkerder dan de controle streep. Zaterdag was hij weer licht. Deze ronde goed ons best gedaan in ieder geval haha.

Ella wat raar! Ik hoop dat je zwanger bent, zou mooi zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ella, ik hoop dat het een innestelingsbloeding is! Ik hoor vaker dat vrouwen juist zwanger zijn wanneer ze weinig symptomen hebben, dus het zou zomaar kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Net op het moment dat ik dacht een test te gaan kopen, werd ik ongesteld. Dus helaas op naar de volgende ronde. Hopelijk wordt ronde 11 onze geluksmaand!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Ella, ik hoop ook dat ronde 11 jullie maand wordt.

En welkom alle nieuwe meeschrijvers!

Bij mij is het nu rustig dus ik probeer ook even met andere dingen bezig te zijn. Mijn menstruatiedatum is volgende week donderdag of vrijdag en voor de week erna heb ik een afspraak bij de huisarts staan. Hopelijk kan ik er toch ineens met goed nieuws naartoe.
Alle reacties Link kopieren
Ego: nooit verwacht dat ik dit zou gaan typen. Maar gister bleef het weer bij die ene druppel bloed en ik werd zo gek van mijn eigen gepieker, dat ik een test heb gedaan om het uit te sluiten en rustig verder te kunnen met mijn werk. Na 5 minuten liep ik er langs de test en die was hartstikke positief! In ronde 10 lijkt het dus gelukt te zijn.. clearblue geeft inmiddels 1-2 aan. Ik ben wel nerveus, omdat ik dus dacht ongesteld te zijn geworden en vanmorgen weer bruin bloed verlies had. En ik heb ook geen (of minimale) symptomen. Dus heel relaxed voel ik me niet, maar we zijn wel heel blij en opgelucht dat het is gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Wow Ella!! Gefeliciteerd!! Waarom vind je het gek dat je geen symptomen hebt eigenlijk? Dat is bij iedereen verschillend. Ik snap wel dat je nerveus wordt van bloedverlies, hopelijk is het nog wat oud bloed van de innesteling. Heb je al een verloskundige gebeld?

Hier alles rustig. Dit weekend NOD. Ik denk wel weer wat PMS-achtige klachten te voelen, ugh.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ow Ella wat leuk zeg! Gefeliciteerd! Een zwangerschap hoeft niet perse altijd met veel klachten te gaan.

Aah whoopsadaisies, hopelijk gewoon klachten en geen menstruatie. Ik duim voor je ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend goed nieuws, Ella! Gefeliciteerd.
Wow Ella, gefeliciteerd! Bijzonder zeg, van 'misschien' naar 'nee jammer' naar 'ja toch wel!'
Welkom alle anderen. Leuk dat jullie ook meeschrijven.

Toch fijn om met anderen te kunnen praten die in hetzelfde schuitje zitten, Ik vind het lastig om het met mijn omgeving te delen, het is immers toch een privé onderwerp. Vriendinnen die helemaal niet met kinderen bezig zijn, kun je niet alles mee bespreken - en vriendinnen die wel kinderen hebben, daarvan wil je niet dat ze zich gaan inhouden tegen je. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Wauw Ella gefeliciteerd! Wat mooi!

@Wd: je weet het nooit... Dat zien we nu bij Ella ;-)

@Eli: toevallig ben ik met twee vriendinnen zo'n beetje gelijk gestopt met de pil. Dus met hen kon ik het er goed over hebben. Nu zijn ze beide zwanger en vind ik dat wel lastiger. Ook zien we elkaar nu alleen via videobelle en dan heb je het er ook wat minder gauw over. Gelukkig kan ik het er met mijn vriend ook wel goed over hebben, al staat hij er wel luchtiger in. Ik maak me wat meer zorgen.

Bij mij is mijn menstruatie inmiddels weer bijna afgelopen. Ik merk dat het elke maand weer een verrassing is hoe het loopt. Deze ronde juist voor de menstruatie veel klachten: krampen, hoofdpijn en misselijk. Tijdens juist bijna niet.

Persoonlijk vraagje, hebben jullie veel last van stolsels tijdens je menstruatie? Ik heb altijd wel wat kleine donkere sliertjes, maar nu op dag 3 een vrije lange (lengte tampon) is dit iets om met de HA te bespreken?
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel! :) Het is heel onwerkelijk.
WD: geen idee eigenlijk waarom ik het gek vind geen symptomen te hebben, ik denk omdat iedereen in mijn omgeving die ooit zwanger is geweest meteen heel erg pijnlijke borsten had, veel misselijk etc. verloskundige ga ik vandaag denk ik even bellen. Hopelijk heb jij na dit weekend een positieve test in handen!

Eli: ik kreeg van close vriendinnen best wel regelmatig de vraag 'of we al toe waren aan kinderen', toen dat uiteindelijk zo was heb ik het gewoon gedeeld. Achteraf vond ik dat best lastig, omdat ik het gevoel had dat mensen er daardoor meer op gingen letten als ik bijv. een wijntje afsloeg. Uiteindelijk heb ik daarom met onze omgeving (hele goede vriendinnen, zusje en mijn moeder/schoonmoeder) wel gedeeld dat het wat minder soepel ging dan ik hoopte. Maar het blijft een heel lastig onderwerp..
Mijn vriend heeft er altijd heel luchtig ingestaan en ik had mezelf na 8 maanden zo ongeveer onvruchtbaar gepraat, dus voor mij hielp het wel met hem erover te praten om het wat te relativeren.

Maaike: ik heb afgelopen jaar heel verschillende menstruaties gehad en daar wilde ik eigenlijk ook mee naar de dokter gaan. Eigenlijk helemaal geen symptomen voor ik ongesteld werd, maar de ene maand had ik hele zware menstruaties met veel stolsels en extreme buikkrampen en de andere maand weer helemaal niet. Het hoeft echt niet ergs te betekenen, maar informeren bij de huisarts kan geen kwaad. Dat was in ieder geval mijn plan, omdat het hopelijk ook een beetje geruststelt :).
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ella! Het kon toch ook bijna niet anders he :heart: ik heb er nu totaal 28 rondes opzitten en ben daarvan 3 keer zwanger geweest en juist die 3 keren voelde ik niks en wist ik zeker dat ik niet zwanger was. Het zegt echt helemaal niks en bij de 1e twee heb ik ook gewoon bloedverlies gehad tussendoor en de 3e keer werd een miskraam. Je weet het gewoon niet :) probeer jezelf niet te gek te maken en wacht gewoon “rustig” af. Het is zoals het is en de meeste zwangerschappen gaan gewoon goed!
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
@Eli: Er zijn wel een aantal vrienden op de hoogte maar ik heb 1 vriendin met wie ik echt alles bespreek. Achteraf heb ik wel spijt dat ik al aan een paar mensen had verteld dat we plannen hadden, inderdaad vanwege wat Ella zegt, dat je het gevoel krijgt dat er extra op je gelet wordt. Ik neem soms maar gewoon een wijntje om de lucht te klaren. Ik zou het denk ik wel moeilijker vinden als er vriendinnen tegelijk bezig waren met zwanger worden, maar dat is voor zover ik weet niet zo. De meesten hebben al kinderen of willen er (nog) geen.

@maaike: Ik weet nooit precies wat er met stolsels wordt bedoeld. Het enige wat ik ken wat niet helemaal vloeibaar is, zijn eiwitachtige stukjes.

De afgelopen twee maanden heb ik wel in de vijf dagen voordat mijn menstruatie begon bruin bloedverlies gehad, van best veel tot een beetje spotting, dat verschilde per dag. Ik vraag me af of dat helemaal normaal is. Ik had dat ook al toen ik nog aan de pil was, dat ik een week voor het einde van mijn strip al bruin bloed had, en dat het in de stopweek meestal al klaar was.
Ella: wauw gefeliciteerd! Wat fijn!!

Eli: mijn vriendinnen zijn allemaal op de hoogte. Eerst wilde ik het voor me houden en het als een verrassing vertellen als het zo ver was. Maar omdat het wat langer lijkt te duren vind ik het wel fijn om te kunnen bespreken. Enkele vriendinnen zijn ook bezig om zwanger te raken. Ik ga het wel lastig vinden als het bij hen eerder gelukt is, hoe stom en egoïstisch het ook klinkt.

Maaike: in het verleden vaker stolsels gehad, nu niet echt meer last van.
Alle reacties Link kopieren
@maaike: hier ook wel eens redelijke stolsels. Zou inderdaad gewoon even een huisarts of verloskundige bellen, mocht je je zorgen maken.

@op de hoogte: hier weet eigenlijk niemand dat het nog niet lukt. Een van mijn zussen en een paar vriendinnen weten dat we de wens voor een 2e kindje hebben, maar niet precies wanneer we 'begonnen' zijn enzo. We zien elkaar nu weinig, vanwege corona is het contact vooral via app en af en toe bellen. Ik denk dat ze er IRL misschien wel wat meer naar zouden vragen. Maar ik heb geen grote behoefte om dit te vertellen - als ze ernaar vragen prima, maar ik merk wel een drempel om erover te beginnen. En ik kan m'n ei hier ook goed kwijt ;-).

@Lola: fijn dat je er met vriendinnen over kan praten. Ik snap dat het lastig zou zijn als het hen eerder zou lukken - hun kansen staan los van de jouwe maar ja, kan evengoed confronterend voelen.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Hier op 7 of 8 dpo en de spotting is weer begonnen, net als de vorige twee maanden. De eerste keer dacht ik nog dat het misschien een innestelingsbloeding was, maar nu heb ik er een hard hoofd in. Donderdag of vrijdag gelukkig duidelijkheid.

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Eli ik ben er wel vrij open in. Ik ben ook niet zo goed in dingen voor jezelf te houden en daarbij vind ik het ook gewoon fijn om het met mensen te delen. Zeker als ik weer eens ongesteld ben geworden.

Maaike ik heb ook altijd wel wat last van stolsels. Volgens mij is dat vrij normaal. Maar als je je zorgen maakt kan je altijd even bellen met de dokter natuurlijk!

PeperSaus stom hè dat afwachten? Vervelend dat je last van spotting hebt, is dat een paar dagen of duurt dat gewoonlijk tot je menstruatie?

Hier is het verder rustig. Kom uit mijn nachtdiensten, dan kan ik het vaak ook goed loslaten. Ik heb gok ik vrijdag/zaterdag mijn menstruatie. Geen idee wat het gaat doen, mijn pukkels op mijn kin zijn in ieder geval helaas alweer in wording. Daar mag wel eens wat anders voor gevonden worden haha.

Fijn weekend ook allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ella wat fijn!! Gefeliciteerd! Ik hoop dat je er snel vertrouwen in krijgt. Is het al een beetje geland?

Dank voor alle tips, ik begin morgen met de ovulatietesten. Ik ben al wel sinds de laatste dag van m'n menstruatie mijn temperatuur aan het opnemen. Die is redelijk gelijk steeds, dus ik ben heel benieuwd of ik het verschil na de eisprong ga zien :)

Spotting heb ik ook steeds een dag of 2 voordat ik ongesteld wordt. Eén keer gedacht aan een innestelingsbloeding, maar dat was een hele vroege menstruatie. Ik hoop met je mee pepersaus, dat het bij jou wel een innesteling is!

Ik ben vrij open over alles, dus mijn ouders, broer, 2 vriendinnen en een collega weten dat we bezig zijn... Haha ik ben niet de beste in stil zijn, verwerk dingen juist goed door er over te praten. 1 vriendin zit precies in hetzelfde schuitje en de andere vriendin heeft er ook een tijdje over gedaan. Dus dat praat fijn.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Hier alles rustig. Nog een weekje geduld tot ik meer weet.
Alle reacties Link kopieren
@ella: gefeliciteerd!!


Hier helaas weer ongesteld geworden dus op naar volgende ronde helaas!

Ik heb het een aantal vriendinnen wel verteld dat we ermee bezig zijn! Het is fijn om dan je frustratie even kwijt te kunnen als het even hoog zit. En 1 vriendin van mij zit in hetzelfde schuitje dus we praten er veel over.

Met mijn ouders heb ik niet zo’n goede band dus die heb ik het niet verteld.
Alle reacties Link kopieren
Even kort ego: op 10 dpo een omo witte test. Het kan nog maar mn hoop schuift langzaam door naar volgende maand. Jammer maar helemaal prima. Later een uitgebreidere reactie. Fijne zondagavond allemaal :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
bientjuh jammer zeg!

BAMvoor jou hetzelfde, al is het natuurlijk nog mogelijk!

Hier vooral in de wacht modus. Vrijdag of zaterdag verwacht ik mijn menstruatie.
snunnie wijzigde dit bericht op 18-05-2020 12:43
Reden: Naam verkeerd
0.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@nieuwe dames: volgens mij had ik nog niet iedereen verwelkomt, bij dezen :hello:. @kelrebel: balen dat je zo'n cyste had zeg, zo wordt het een lang proces voor jullie :hug:.

@hier: ongesteld geworden, zoals verwacht. Even heel verdrietig geweest ('ugh, op naar ronde 10, dubble digits', 'er is vast iets mis','leeftijdsverschil met oudste wordt steeds groter', 'als 't lukt komt 't nu steeds dichter bij einde van mijn contract', 'waarommmm' etc) maar nu weer gewoon door. Komt vast bekend voor, dat de tijd rond start menstruatie even emotioneel is. En dat ieder toiletbezoek dan spannend is (ondanks krampen en andere tekenen dat die menstruatie echt wel gaat komen :| ).

Maarrrr nu op naar de volgende ronde. Samen met Bientjuh! En voor Snunnie en Lola hopelijk komende week leuk nieuws, en voor Bam hopelijk alsnog!
happiness = reality - expectations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven