Zwanger worden in Juni/Juli 2020
zaterdag 23 mei 2020 om 12:46
Dames, sluit gezellig aan!
Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?
[...]
Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.
Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?
[...]
Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.
naam | NOD | ronde | leeftijd | bijzonderheden |
CherryBlossom | - | 1 | 29/35 | 2e kindje |
Kokosmakronen | - | 1 | 29 | 1e kindje |
Lizzy | - | 1 | 24 | 1e kindje |
Helmgras | 1 | 31 | 3e kindje =Zwanger! | |
Tweevoeter | - | 1 | 28/31 | 1e kindje |
Senchagreen | 28 juli | 1 | 25/29 | 1e kindje |
Filomena18 | - | 1 | 32/34 | 2e kindje |
Aloe_vera | - | 1 | 30 | 1e kindje |
Beatle1990 | - | 1 | 29 | 2e kindje Zwanger!! |
Revelstoke | - | 1 | 34 | 2e kindje =Zwanger! |
Squirrel8 | - | 1 | 34 | 2e kindje |
MQ11 | 27-6 | 1 | 28 | 2e kindje Zwanger! |
Blueflowers | 8 juni | 1 | 30/31 | 1e kindje |
Nutsaboutbeauty | - | 1 | 27/30 | 1ekindje |
Annelien22 | - | 1 | 25 | 1e kindje |
![]() ![]() |
Revelstoke |
Helmgras31 |
MQ11 |
Beatle1990 |
.. |
.. |
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-09-2020 22:16
34.98% gewijzigd

zaterdag 5 september 2020 om 07:58
Wat leuk, MQ!
En idd wow alweer 14 weken! Hadden jullie al een naam in je hoofd of begint nu het brainstormen al een beetje, Helmgras?
Beatle, super spannend. Ik hoop dat jullie nachtje weg wat moois heeft gedaan
al een beetje zenuwachtig of kun je t goed relativeren?
Hier nog niet ongesteld, maar gisteren een test gedaan, omdat ik dan toch een beetje begon te hopen. Spierwit dus geen twijfel meer nodig. Deze cyclus is dan ook weer langer dan het gemiddelde. Dus dan zit ik er ook weer goed naast met vruchtbare dagen, haha. Tijd voor ovulatietesten, denk ik.
En idd wow alweer 14 weken! Hadden jullie al een naam in je hoofd of begint nu het brainstormen al een beetje, Helmgras?
Beatle, super spannend. Ik hoop dat jullie nachtje weg wat moois heeft gedaan

Hier nog niet ongesteld, maar gisteren een test gedaan, omdat ik dan toch een beetje begon te hopen. Spierwit dus geen twijfel meer nodig. Deze cyclus is dan ook weer langer dan het gemiddelde. Dus dan zit ik er ook weer goed naast met vruchtbare dagen, haha. Tijd voor ovulatietesten, denk ik.
zaterdag 5 september 2020 om 13:07
Jammer Squirrel... maar misschien hoef je volgende maand nu niet over te slaan met een langere cyclus? Of was jij dat niet? Of was dat de afgelopen 2 maanden? Ik weet het niet meer, sorry!
Hier zou het natuurlijk een heel groot cadeau zijn, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in. Vorige keer heeft het een jaar geduurd voordat ik zwanger was, dus ik heb nu niet de illusie dat het lukt in ronde 2.
Hier zou het natuurlijk een heel groot cadeau zijn, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet zo in. Vorige keer heeft het een jaar geduurd voordat ik zwanger was, dus ik heb nu niet de illusie dat het lukt in ronde 2.
zaterdag 5 september 2020 om 15:29
Hoi lieve dames, daar ben ik weer. Helaas kreeg ik een vette ‘niet zwanger’ op mijn display te zien. Ik ga nu mijn 5e poging in. Ik merk dat ik hier helemaal niet goed mee kan omgaan. Vanochtend ook een paar erge huilbuien gehad en nu nog schieten de tranen mij in de ogen, ik ben voor mij nod sowieso erg emotioneel dus dat helpt niet mee. Ik probeer het allemaal te relativeren maar op dit moment valt het niet mee. Ik voel me echt een wrak
ik wil niks aan mijn man laten merken maar ik dit verdriet kan ik niet verbergen.

zaterdag 5 september 2020 om 17:45
Ahh Blue wat vervelend voor je dat je zo verdrietig bent na het zien van de negatieve test. Zo een test lijkt me ook echt confronterend zeg! Heb je op NOD getest of zit je nog voor je NOD?
Dat veel meiden ik dit topic snel zwanger raken, wil niet zeggen dat dat “gewoon” is, dat is echt uitzonderlijk!!! Ik hoop dat je weer vol goede moed aan de 5 ronde kan beginnen. Voor nu een dikke knuffel!!
Dat veel meiden ik dit topic snel zwanger raken, wil niet zeggen dat dat “gewoon” is, dat is echt uitzonderlijk!!! Ik hoop dat je weer vol goede moed aan de 5 ronde kan beginnen. Voor nu een dikke knuffel!!
zondag 6 september 2020 om 10:50
@Beatle dankjewel voor je lieve reactie. Ik had de test op dag 29 gedaan. Mijn cyclus schommelt tussen de 28 tot 31 dagen. In mijn hoofd weet ik inderdaad dat 4 maanden proberen nog niet zo lang is. maar ook de angst en onzekerheid om nog de komende maanden teleurgesteld te raken. dat er in dit topic zoveel zwangeren zijn helpt ook niet mee. Ik ben wel oprecht blij voor de zwangere dames, ik ben gewoon verdrietig dat ik zelf nog niet aan de beurt ben.

zondag 6 september 2020 om 13:41
Wat vervelend, dat verdrietige gevoel, blue. Ik kan me dat goed voorstellen. De ene maand is de teleurstelling groter als de andere, zo ervaar ik het. Soms denk ik 'ach, we zijn nog maar net begonnen' en andere keren, als ik ook denk wat te voelen van tevoren, dan ben ik wel echt ff down.
Ik zou echt totaal niet letten op de 'score' van een topic. Dat zegt letterlijk niks. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat is wel zo onafhankelijk van jouw situatie.
@beatle: ik heb juist korte cyclussen, maar wel heel onregelmatig. Zo tussen 21 en 26 dagen. Lijkt erop dat dit een uitzonderlijk lange is geworden met nu al 27 dagen en nog steeds niks.
Ik duim iig voor je, beatle. Je weet maar nooit
En voor blue, op naar de volgende ronde!
Ik zou echt totaal niet letten op de 'score' van een topic. Dat zegt letterlijk niks. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat is wel zo onafhankelijk van jouw situatie.
@beatle: ik heb juist korte cyclussen, maar wel heel onregelmatig. Zo tussen 21 en 26 dagen. Lijkt erop dat dit een uitzonderlijk lange is geworden met nu al 27 dagen en nog steeds niks.
Ik duim iig voor je, beatle. Je weet maar nooit

En voor blue, op naar de volgende ronde!

woensdag 9 september 2020 om 07:40
Jammer Squirrel, ik had toch een beetje hoop nog voor je.. ik duim voor de volgende ronde!
Hier inmiddels op 12 dpo, morgenochtend gaan ik testen ivm etentje morgenavond. Temperatuur is nog steeds hoog en zelf iets opgelopen. En sinds het weekend wel heel moe en emotioneel. Dat heb ik normaal niet, stiekem toch een beetje hoop?!
Hier inmiddels op 12 dpo, morgenochtend gaan ik testen ivm etentje morgenavond. Temperatuur is nog steeds hoog en zelf iets opgelopen. En sinds het weekend wel heel moe en emotioneel. Dat heb ik normaal niet, stiekem toch een beetje hoop?!

donderdag 10 september 2020 om 16:04
@blue, begrijpelijk dat je verdrietig bent. Voel je je al wat minder een wrak? En heb je er toch nog met je man over kunnen praten? Dat lijkt me juist wel goed namelijk. Straks zit je beide je gevoelens op te kroppen.
@squirrel, jammer toch ongesteld geworden.
En Beatle gefeliciteerd! Ik las je berichtje van woensdagochtend en toen dacht ik al, jahoor die is vast zwanger
Hoe voel je je?
Hier lijkt het weer beter te gaan nu m’n verkoudheid zo goed als over is. Ik lust alleen echt geen koffie meer en moet regelmatig kokhalzen. Zelfs al als ik alleen maar aan koffie denk... En ook bij de poepluiers van m’n dochter of andere vieze geurtjes.
@squirrel, jammer toch ongesteld geworden.
En Beatle gefeliciteerd! Ik las je berichtje van woensdagochtend en toen dacht ik al, jahoor die is vast zwanger

Hier lijkt het weer beter te gaan nu m’n verkoudheid zo goed als over is. Ik lust alleen echt geen koffie meer en moet regelmatig kokhalzen. Zelfs al als ik alleen maar aan koffie denk... En ook bij de poepluiers van m’n dochter of andere vieze geurtjes.

vrijdag 11 september 2020 om 11:36
Blue, ik snap je helemaal! Heel begrijpelijk dat verdriet zo af en toe. Probeer het maar te accepteren (zou ik denken), je hoeft niet altijd happy en positief te zijn. En idd wat anderen al schrijven, dit topic heeft wel een erg hoge score hoor 
Ik denk ook dat het niet gek zou zijn om het soms eens met je man te bespreken! Hoeft niet meteen elke dag, maar je verdriet mag je echt wel tonen hoor. 's Avonds op de bank misschien...?
Gefeliciteerd Beatle!! Ik dacht het al een beetje!
Ik heb een lange cyclus dus heb voor mijn gevoel nog veel minder vaak geprobeerd dan sommigen hier! Nog geen nieuws , duurt nog even tot volgende periode van vruchtbare dagen.

Ik denk ook dat het niet gek zou zijn om het soms eens met je man te bespreken! Hoeft niet meteen elke dag, maar je verdriet mag je echt wel tonen hoor. 's Avonds op de bank misschien...?
Gefeliciteerd Beatle!! Ik dacht het al een beetje!
Ik heb een lange cyclus dus heb voor mijn gevoel nog veel minder vaak geprobeerd dan sommigen hier! Nog geen nieuws , duurt nog even tot volgende periode van vruchtbare dagen.
vrijdag 11 september 2020 om 19:34
zondag 13 september 2020 om 12:22
@Beatle gefeliciteerd meid! Fijn dat het dit keer zo snel is gegaan, lijkt me echt heerlijk!
@andere dames Thanks voor jullie lieve berichten. Het gaat al beter met me! Het lastige is dat ik rond min nod altijd al wat neerslachtiger ben waardoor een teleurstelling extra hard binnen komt. Het komt wel goed. Ook met mijn man over gehad. Hij is mij steun in deze tijd.
@andere dames Thanks voor jullie lieve berichten. Het gaat al beter met me! Het lastige is dat ik rond min nod altijd al wat neerslachtiger ben waardoor een teleurstelling extra hard binnen komt. Het komt wel goed. Ook met mijn man over gehad. Hij is mij steun in deze tijd.

vrijdag 18 september 2020 om 16:12
T valt een beetje stil hier
hoe is t met iedereen? Veel mensen zwanger, maar volgens mij moeten er ook nog wat NODs aan komen, toch?
En de eerste zwangere zal al door het eerste trimester zijn?
@blueflowers: ik zag je andere topic. Hopelijk kun je onder alles nog wat relaxed blijven. Ik zit hier ook middenin de vruchtbare dagen. Soms denk ik dat die ovulatietests een oplossing kunnen zijn, maar lijkt me zo niet fijn als je er eigenlijk alleen maar meer stress van krijgt. Ik stel het gebruik toch nog even uit. Hopelijk ben je snel zwanger en als niet, lekker afleiding zoeken. Leuke dingen doen, genieten van t mooie weer
Fijn weekend allemaal.
En de eerste zwangere zal al door het eerste trimester zijn?
@blueflowers: ik zag je andere topic. Hopelijk kun je onder alles nog wat relaxed blijven. Ik zit hier ook middenin de vruchtbare dagen. Soms denk ik dat die ovulatietests een oplossing kunnen zijn, maar lijkt me zo niet fijn als je er eigenlijk alleen maar meer stress van krijgt. Ik stel het gebruik toch nog even uit. Hopelijk ben je snel zwanger en als niet, lekker afleiding zoeken. Leuke dingen doen, genieten van t mooie weer
Fijn weekend allemaal.
zondag 20 september 2020 om 16:28
Ik heb donderdag NOD, squirrel! Maar wederom nergens last van dus ik reken er ook weer niet op, maar ondertussen zou het toch ook best wel leuk zijn
.
Jij in de vruchtbare dagen dus! Ik ervaar de ovulatietesten ook niet als stress, meer ter 'dubbelcheck' om zeker te weten dat we het in elk geval op de goede dagen doen, en daarbuiten natuurlijk gewoon wanneer we er zin in hebben. Maar iedereen gaat daar anders mee om natuurlijk. Hopelijk is het jullie deze maand gegund!

Jij in de vruchtbare dagen dus! Ik ervaar de ovulatietesten ook niet als stress, meer ter 'dubbelcheck' om zeker te weten dat we het in elk geval op de goede dagen doen, en daarbuiten natuurlijk gewoon wanneer we er zin in hebben. Maar iedereen gaat daar anders mee om natuurlijk. Hopelijk is het jullie deze maand gegund!

dinsdag 22 september 2020 om 14:48
@Sencha: oh snel alweer! Ik duim iig voor je. Geen symptomen hoeft niks te zeggen
En ja, kan natuurlijk een gerust gevoel geven dat je iig weet of je het allemaal een beetje goed timed. Dus als t nog lang duurt, ga ik dat ook heus uitproberen. Hoop alleen voor Blueflowers, dat het niet stress oplevert.
Hier zitten denk ik de vruchtbare dagen er wel op. Aftellen maar weer!

En ja, kan natuurlijk een gerust gevoel geven dat je iig weet of je het allemaal een beetje goed timed. Dus als t nog lang duurt, ga ik dat ook heus uitproberen. Hoop alleen voor Blueflowers, dat het niet stress oplevert.
Hier zitten denk ik de vruchtbare dagen er wel op. Aftellen maar weer!
dinsdag 22 september 2020 om 21:07