Zwanger worden in Juni/Juli 2020

23-05-2020 12:46 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, sluit gezellig aan!

Er zijn ondertussen veel 'zwanger worden in de zomer' tabellen maar wil je je nog graag aansluiten bij een klein groepje met tabel én je wil in Juni/Juli 2020 beginnen?

[...]

Wil je iets veranderd hebben in het tabel? Graag dikgedrukt in je post plaatsen. Ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te verwerken.

naamNODrondeleeftijdbijzonderheden
CherryBlossom-129/352e kindje
Kokosmakronen-1291e kindje
Lizzy-1241e kindje
Helmgras131 3e kindje =Zwanger!
Tweevoeter-128/311e kindje
Senchagreen28 juli125/291e kindje
Filomena18-132/342e kindje
Aloe_vera- 1301e kindje
Beatle1990-1292e kindje Zwanger!!
Revelstoke- 1342e kindje =Zwanger!
Squirrel8-1342e kindje
MQ1127-61282e kindje Zwanger!
Blueflowers8 juni130/311e kindje
Nutsaboutbeauty-127/301ekindje
Annelien22-1251e kindje

:cheer2: Zwanger!!!!/b] :cheer2:
Revelstoke
Helmgras31
MQ11
Beatle1990
..
..
cherryblossom- wijzigde dit bericht op 22-09-2020 22:16
34.98% gewijzigd
@Beatle ik ga niet eerder dan zaterdag/zondag testen als ik nog niet ongesteld ben :) mezelf een klein beetje behoeden na de lichte teleurstelling van vorige maand (voor NOD positief getest en toch ongesteld geworden).
Ik voel nu al wat krampen dus denk dat het helaas morgen toch al komt.
MQ11 en Beatle1990 van harte gefeliciteerd!!!
Goed nieuws zeg :-D
Spannend Sencha; hopelijk is het raak voor jullie!

Thanks Cherry, hoe is het met jou?
My bags under my eyes are couture
@Blueflowers, goed om te horen :)

@Sencha, spannend hoor. Hopelijk dit keer geen vals positieve test!
Vandaag NOD, nog niet ongesteld... dus so far so good :)
Helaas, toch wel vandaag..
Oh man 🙈 zo krijg je een beetje hoop en dan... jammer Sencha! Hoe voel je je?
Een dagje gebaald maar ach, nu weer verder. We hadden eigenlijk afgesproken om komende maand even 'on hold' te zetten ivm vakantie in eind oktober/begin november. Vrees alleen dat deze nu niet door kan gaan (zouden naar het buitenland vliegen naar een gebied dat tot op heden nog geel is...) omdat ofwel de overheid het gebied alsnog oranje maakt ofwel mijn werk de vakanties van personeel weer intrekt bij de oplopende opnames en besmettingen op de IC.
Twijfel nu een beetje waar we goed aan doen. Misschien is het ook wel goed om het een maandje los te laten, onbewust ben je er toch mee bezig merk in de laatste week..
Balen sencha! Klinkt alsof je er wel goed mee om kunt gaan.

En hoe is het jou Cherryblossom?

Ik moet nog even wachten of het gelukt is deze maand. Weet op dit moment ook niet precies meer waar we goed aan doen, herken wat je schrijft over werk. (Wij hebben nog geen vakantie geboekt maar zouden graag weggaan over ongeveer een maand...)
Wanneer is jouw NOD Aloe? En je kunt natuurlijk op vakantie ook gewoon verder met kindjes maken ;)

Maar een maandje 'loslaten' is vast zo'n slecht idee niet! Hopelijk kunnen jullie vakanties alsnog doorgaan, geen idee of dat nu weer aangescherpt is sinds gisteren.

Hier nog 3 dagen tot NOD. Ik heb sinds gisteren wat krampen, dus ik verwacht dat ik eerder ongesteld wordt. Kan natuurlijk weer van alles betekenen. Genieten dat 'wachtbankje' 😖.
7 oktober. Dus duurt nog behoorlijk lang, voor m'n gevoel. Haha ja zeker willen we op vakantie wel verder gaan! Maar het was eigenlijk de bedoeling te gaan na de volgende reeks vruchtbare dagen. Alleen het zit er met de huidige situatie allemaal niet meer in, vrees ik. Ik snap het wel hoor, qua ernst. Maar persoonlijk heb ik deze periode wel even een paar tegenslagen door dit rotvirus, en maakt het proberen me ook niet meer echt blij (heb ook de neiging om soms een beetje sip te worden als dingen tegenzitten, zoals nu dus).

Spannend voor jou Squirrel! Krampen is inderdaad zo vaag, dat kan nog beide kanten op. Hoop dat je even wat afleiding vindt!
Ja, rare periode hoor. Ik heb geen werk in een vitale sector, maar ik was juist zo blij om weer wat meer onder collega's te komen. Dat is nu weer klaar de komende 3 weken. Logisch natuurlijk, maar je wordt er mentaal niet beter op.

Hier heeft de ongesteldheid nu echt doorgezet. Uiteindelijk een cyclus van 23 dagen gehad. Wat een rollercoaster aan gedachtes weer, want eerst had ik een klein beetje bloed en toen zette het niet door. Nu wel, dus geen onzekerheid meer. Omdat de cyclus dan zo kort is, ga je denken dat het een innestelingsbloeding kan zijn. Nou goed, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ik ga voor je duimen, Aloe!
Ik duim voor je Aloe.. Volgens mij zijn wij drietjes de enige nog van de groep waarmee we startten die regelmatig meeschreven. Nog een paar dagen!

23 dagen is ook wel serieus kort Squirrel! Heb je vaker zo'n korte cyclus?
Weer thuiswerken dus, ik snap dat dat mentaal een tegenvaller is. Sociaal contact met collega's is ook belangrijk en lekker wat afleiding.
Denk t ook, Sencha! En Blueflowers schrijft ook af en toe. We hebben nog even geduld nodig :). Ik vind het leuk in elk geval dat er nog mensen actief meeschrijven.

En ja hoor, kortste cyclus is 21 dagen, langste 30, maar het gemiddelde zit zo op 25/26 dagen, dus daar ga ik vanuit. Vorige zwangerschap hetzelfde onregelmatige gebeuren en toen was ik binnen 4 maanden geloof ik zwanger. Alleen alles is wat lastig inschatten.
Lief van jullie! Ben zo benieuwd hoe het gaat zijn, kijk er heel erg naar uit maar zie er ook tegenop, klinkt dat raar? Het lijkt me vooral vervelend dat ik dan misschien moet afbouwen met wat ik normaal doe, dimmen zeg maar, als je bijvoorbeeld door klachten, vermoeidheid of je dikke buik je collega's niet eens bijbeent. Maar goed, m'n vriend en ik zijn er wel klaar voor, en ik zag zondag zo'n schattig baby'tje van een maand of 3... Smolt helemaal weg haha. Maar blijf het lastig vinden hoe het dan echt gaat zijn.

Hoe was dat voor jou Squirrel? Veel veranderd in je baan & leven sinds je een kind hebt?

Voor deze maand... ik heb nul symptomen, dus verwacht er niet te veel van. Maar goed, nog een weekje!

Ga jij nog op vakantie Sencha?
Squirrel, ik snap hem. In elk geval geruststellend dat je vorige keer ondanks de onregelmatigheid nog redelijk snel zwanger bent geworden!

Ik heb dat ook wel hoor, aloe. Al ben ik me nu wel bewuster als ik een ochtendje tot 10 uur in bed blijf liggen, dat dat dan verleden tijd is. Aan de andere kant denk ik dan ook, ik had het ook niet erg gevonden als ik er wél uit moest. En qua werk ook, soms bang dat collega's me voor minder 'vol' aanzien als je zwanger bent omdat je fysiek minder aankan of vaker ziek bent oid.
Maar ik kijk er vooral naar uit :)

Wij gaan in principe in november naar de zon, als dat nog allemaal door mag gaan.. De tickets zijn al lang geboekt, dus hopelijk kan het doorgaan!
Hey dames, ik ben er inderdaad ook nog.
Balen @Sencha & Squirrel, jullie gaan er goed mee om lees ik.

Mijn nod is zondag maar ik voel 0 symptomen dus ik ga nergens van uit. Vorige keren had ik iedere maand grote hoop en dacht ik dat ik (net als veel anderen in dit topic) ook snel een positieve test in handen zou hebben, vandaar dat ik erg teleurgesteld raakte. Erg naief van mij. Nu ga ik gewoon uit van een negatieve test zodat het alleen maar kan meevallen haha :-D
@aloe: er is best wat veranderd. Ik ben een dag minder gaan werken en je gaat niet meer zomaar spontaan uit om iets met je partner te doen. Maar dat is vooral in het begin even wennen. Ik ben überhaupt nu vergeten hoe dat was :) plus het moeder worden gaf mij het gevoel dat ik alles goed voor elkaar moet hebben om mijn kindje een goed leven te bieden, dus qua werk ben ik er alleen maar ambitieuzer op geworden.

Lekker @Sencha! Hoop echt dat jullie vakantie door mag gaan.

En Blueflowers? Vandaag is t al zondag! Ik hoop op goed nieuws voor je.
Mijn duimen draaien voor je blue!!

Ook voor alle andere meiden natuurlijk, hopelijk is het snel raakt bij jullie!

AV; zoooo herkenbaar. Dat soort gedachten had ik ook bij mijn eerste zwangerschap, “gelukkig” had ik toen iets langer om eraan te wennen. Maar heel eerlijk; ook tijdens mijn zwangerschap had ik geen idee wat het ouderschap in zou gaan houden. Alle verhalen ken je, maar hoe jouw situatie gaat zijn is niet voor te stellen.

Toen hij er eenmaal was, was het echt alsof het nooit anders geweest was. Mooi, maar ook zo heftig de eerste 1-2 jaar. Waar ik nu wel extra van geniet is als we even samen weg kunnen savonds. Al is het maar om een blokje om te gaan. Het echte samen weg gaan, kun je natuurlijk plannen. Maar het spontane is er dan wel vanaf. Nu gaat iedereen daar natuurlijk anders mee om.

Ben heel benieuwd wat er met nummer 2 onverwachts anders wordt. Want ja, ook hier kun je je een voorstelling van maken.. maaar hoe gaat het echt zijn? Volgende zomer weten we dat hopelijk 🍀.

Fijne zondag allemaal!
Sencha, hoop dat jullie vakantie door kan gaan! Even naar de zon klinkt erg fijn. Wij hopen een weekendje weg te kunnen aan het einde van de maand, maar het is nog steeds niet gepland.

Ik duim mee Blueflowers! Voor mij ook nog eventjes spannend.

Squirrel Oh dat vind ik wel fijn om te horen, dat je juist meer ambitie hebt gekregen! Wie weet werkt het ook zo bij mij. Ik zie werk echt als iets van mezelf dat ik niet kwijt wil. Het hoeft niet de rest van mijn leven 40+ uur per week, maar ik vind het wel fijn dat het duidelijk aanwezig is mijn leven. Alleen maar thuiszijn is niets voor mij.

Beatle1990 (Grappig we hebben hetzelfde geboortejaar). Ah, zo fijn dat even bevestigd te horen. Mijn vriend en ik zijn onwijze planners, we denken vaak in het weekend al na wat we doordeweeks gaan koken etc., dus daar zie ik niet zo tegenop. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat zijn. Twee kindjes ken je natuurlijk net zo goed de verhalen van: "dit is pas echt opvoeden", "nu wordt het echt zwaar", enz. Maar er zijn zeker ook dingen die je niet zoveel hoort, denk ik! Bijvoorbeeld hoe lief het eerste kindje is voor het broertje/zusje, hoe gezellig het is voor kinderen een sibling te hebben, enzovoort. Dat is blijvend, die drukke eerste jaren niet. Heb je zelf ook een broer of zus? Ik wel, en hoewel we niet "vier handen op één buik zijn", is dat voor mij één van de redenen kinderen krijgen niet langer uit te stellen: ik wil heel graag meer dan één kindje, vooral voor het kind zelf.
Dankjewel maar Ik ben vandaag ongesteld geworden helaas.
Ah balen, Blueflowers! Gaat het ok?

@Aloe: thuis zijn de hele week is ook niks voor mij! Ik heb het echt nodig om mijzelf op professioneel vlak te blijven ontwikkelen. En inderdaad hoeft dat echt geen full time werkweek te zijn.

Leuk, Beatle, lekker een beetje fantaseren hoe het voor jullie is volgend jaar. Hopelijk verloopt je zwangerschap goed tot dusver? Ben ook wel benieuwd naar de andere zwangere dames.
Balen Blue. Dikke knuffel! Je klinkt teleurgesteld en dat snap ik goed :hug:
Hè balen Blue... vol goede moed naar de volgende ronde dan maar. Uiteraard nadat je even heeeeel hard gebaald hebt hiervan!!

Hier inmiddels 7+4, gisteren een kloppend hartje gezien. Weer zo magisch. Over 4 weken pas de termijnecho, daarna gaan we het iedereen vertellen (als alles goed is althans). Verder voel ik me prima, wel onwijs moe en soms wat misselijk. Maar dat hoort erbij!
Dank dames, even teleurgesteld maar het gaat alweer beter.

Hoe gaan jullie om met de teleurstelling, wat helpt jullie er weer boven op te komen?

@Beatle lijkt me een heel speciaal moment zo’n kloppend hartje horen :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven