Zwanger worden januari 2020 (groep 2)

14-01-2020 23:53 871 berichten
Alle reacties Link kopieren
:bye: Wij willen vanaf januari 2020 voor een kindje gaan!

Wij houden elkaar graag op de hoogte. :heart:


NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292328/3Zwanger! :duckie:
Cavia00732175/7 Zwanger! :duckie:
Xxonzeker08251215/2Zwanger! :duckie:
September10301317/4
Daisyjo311624/7 Zwanger! :duckie:
Pimpelmusje312518/6 Zwanger! :duckie:
Pijnboompitje25271210/5 Zwanger! :duckie:
Eendje-0128124/3 Zwanger! :duckie:
Pioenrozen251323/3 Zwanger! :duckie:
Mama30037?524/4 Zwanger! :duckie: Vorige zwangerschap overleden kindje
Cimojo241124/2Miskraam in mei
Maisnon33522? Zwanger! :duckie: Voor eerste kindje drie miskramen gehad
Mona873212? Zwanger! :duckie: Miskraam in 1e ronde
Molly66311423/4 Zwanger! :duckie:


Wie is er al zwanger? :duckie:
Januari
FebruariXxonzeker08, Maisnon3
MaartEendje-01, Kleinaapje
AprilPioenrozen
MeiMama30037, Molly66, Pijnboompitje25
kleinaapje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 09:22
93.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Kleinaapje! Wat mij betreft voor iedereen ook gewoon doen wat goed voelt! Ik ben 31, 2e kindje dus, ronde 1 en NOD is ongeveer 30 jan. Ik vind het altijd een beetje lastig, vaak 2 dagen van tevoren al wat licht bloedverlies. Toen we voor ons eerste kindje ook eindeloos gegoogled over wat nou start menstruatie is... :lol: Ik kon toen ook het zogenaamde vruchtbare slijm niet vinden bij mezelf, dus dacht al verminderd vruchtbaar te zijn, wat bleek: ronde 1 zwanger! Dit keer probeer ik dus minder van alles te googlen en wat relaxter te zijn :)
Alle reacties Link kopieren
@Pimpelmusje

Jaa.. ik dacht; die tweede, dan zal ik wel wat relaxter zijn.. Dat is ook echt wel zo! Heb nu meer de gezonde spanning en er voornamelijk weer erg veel zin in.. De test, verloskundige, echo's, schopjes.. Ik vind dingen veel minder eng en vertrouw meer op het kunnen van mijn lichaam.

Lekker vaag he, ik spot ook een beetje voor de menstruatie, dus ben benieuwd of ik dat nu dan weer ga hebben.

Whaha dat slijm... daar heb ik dus wel mega veel last van. 4-5 dagen moet ik echt inlegkruisjes gebruiken, en direct na de eisprong is dat weg! 1 + 1 is dus snel 2, dat zijn mijn vruchtbare dagen :)
Alle reacties Link kopieren
Super kleinaapje, dat heb je snel gedaan!

En leuk dat je meeschrijft pijnboompitje25!

Ik vind het ook fijn om een groepje te hebben zonder teveel regels :). Ik zou zelf nooit het woord klussen gebruiken, maar dat is vooral omdat ik een hekel heb aan behangen en verbouwingsrommel in huis, en die associatie is voor mij gewoon echt te sterk haha.

Maarrrrrrrr ik heb erover nagedacht en ik denk te weten waar dat woord vandaan komt!! Fransen gebruiken hun woord voor klussen/doe-het-zelven namelijk als seksen (niet speciaal voor een baby maken). Maar dat is wel écht heel ordinair/grof om te zeggen. Ik denk dus dat het door de Belgen (of andere tweetalige mensen) letterlijk is vertaald en zo in het Nederlands terecht is gekomen... :lightbulb: In het Nederlands klinkt het dus best als een beleefde vorm, maar dat is het oorspronkelijk (als mijn theorie klopt) dus eigenlijk absoluut niet :hyper:.
RRR
Alle reacties Link kopieren
Oh èn nog even applaus voor onzeker dat je zo'n poos wacht met testen! Hoop dat het het wachten waard is en dat jij de eerste wordt uit dit groepje met een positieve test!
Nu al fan van deze groep. :lol: Geen regels, iedereen doet wat 'ie fijn vindt, helemaal top :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Daisyjo schreef:
17-01-2020 14:42
Nu al fan van deze groep. :lol: Geen regels, iedereen doet wat 'ie fijn vindt, helemaal top :cheer:
Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad geen idee van mijn NOD, maar we zijn wel actief, want wie weet? Als ik over een paar weken nog steeds niet ongesteld ben dus voor de zekerheid maar een test doen :)
Alle reacties Link kopieren
Eendje-01 schreef:
17-01-2020 14:00
Hoi, ik schrijf ook graag mee. Ik ben net nieuw op het forum dus ik moet nog even zien hoe actief ik zal zijn ;-) .

Wij gaan voor ons eerste kindje, ik ben 28 en mijn NOD is 4 febr!
Ter aanvulling, ik ben in augustus al gestopt met de pil. Ik wilde zien hoe mijn lichaam hierop zou gaan reageren. Inmiddels weer in mijn oude cyclus gelukkig.
Verder voelt het nog een beetje onwerkelijk dat we er nu echt voor gaan! Vooral manlief is er erg klaar voor!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Eendje! Wat gek ik zie nu pas je berichten (ook de eerste)! Zal wel iets te maken hebben met dat er voor nieuwe leden een extra vertraging op zit tegenwoordig. Maar welkom! Fijn dat je man zo enthousiast is zeg. Die van mij is er ook wel redelijk klaar voor, maar hij vindt al snel dat ik er te veel over praat (dus vandaar dat ik zo blij met jullie ben :flirting:)

Spannend pijnboompitje! Ga je het lang uithouden tot de test, denk je?
RRR
Ha!

Ik ben al lang een stille lezer op andere topics, maar vind het toch wel heel leuk mee te schrijven, dus ik schrijf graag mee! Ik ben 25, zit in de eerste ronde van onze eerste kindje. Mijn NOD is de 21e, echter verschilt dat dat vaak wel!

Leuk om jullie verhalen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Ja schrijf gezellig mee pioenrozen! (ik ruik je nu voor me :$). Je NOD is al bijna!! Heb je er al een (ongefundeerd) voorgevoel over?
RRR
Leuk dat de groep al snel groeit!

Als ik uitga van de langste cyclus dan zal 11-2 mijn NOD zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Hebben jullie nog een plaatsje vrij?

Ik wil graag weer zwanger worden. Ben afgelopen oktober bevallen van ons kindje na 20 weken zwangerschap, dit was het vierde kindje. Wil er niet teveel nadruk op leggen nu, vragen staat vrij.

Het was de vijfde zwangerschap, de eerste is geëindigd in een miskraam. Wil er niet teveel nadruk op leggen nu, maar vragen staat vrij.

Ik heb twee tieners en een dreumes in huis.

Nu actief bezig voor een nieuwe zwangerschap. Als het goed is is mijn NOD 25 januari.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
xxonzeker08 schreef:
17-01-2020 09:35
Dag Cavia 007,

Ja ik ben eruit! Ik wil maandag een early test doen als ik dan nog niet ongesteld ben en anders volgende week woensdag een gewone zwangerschapstest.. spannend!
Nog even heel hard doorhopen dat ik niet ongesteld wordt haha.

Hoe gaat het bij jou?
Je kunt ook de 2 voor 5 euro bij kruidvat halen, werkten bij mij ook al voor nod. :)
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi @Eendje-01, wat vreemd, ik zag jouw berichtje eerst ook niet! Nu wel, je staat in de lijst! Wat grappig dat vooral jouw man er klaar voor is, wel fijn!

Welkom @Pioenrozen! Ooww wat spannend, jouw NOD komt al super dichtbij!! Voel je al iets??

Hee @Mama30037, wat fijn dat jij ook meeschrijft, en wat moet je een heftige tijd hebben meegemaakt! Wat een liefde heb jij thuis zitten :heart: Hoe oud zijn jouw kindjes? Heb je in de tabel gezet voor jouw 5e kindje, als je dat goed vind. Mocht je het liever anders zien, laat het me dan even weten! In welke ronde zit je?



Wat een gezellige groep, dames! Volgens mij gaat dit goed komen de komende tijd!! :hello: Nu hopen op veel positieve testen de komende tijd.

Ik vrees dat ik hier toch echt zowel links (gister) als rechts (vandaag) ovulaties heb gevoeld.. Kennen jullie dit? Ik heb dit werkelijk nog nooit gehad namelijk.. :-P) Mocht het raak zijn heb ik dan nu meer kans op een tweeling..???
*oh god, hier moet ik me dus echt niet druk om gaan maken :bonk: *
Zoveel gehoopt maar denk dat het nu toch niet zo mag zijn voelde me gister al anders dan anders, vanmorgen misselijk en leek wel soort bruin achtige afscheiding in mijn onderbroek en tijdens het afvegen.. vandaag dag 27 van mn cyclus zit er toch een ongesteldheid aan te komen 😞
@xxonzeker08: He dat is een tegenvaller! Zeker zo de eerste keer, dan ben je er denk ik nog veel meer mee bezig dan andere rondes. Maar het schijnt heel normaal te zijn dat het niet meteen raak is!

@mama30037: Wow, met jouw verleden zal een nieuwe zwangerschap veel gemixte gevoelens opleveren... Lastig! :rose: Ik kijk mee uit naar volgende week.

@Eendje-01: I feel you girl :hello: Zelfde situatie hier. Maar wel heel leuk spannend!
O ja en @Kleinaapje: dat zou wat zijn :couple: Ik voel mijn ovulaties niet, dus ik zou het niet weten!
Alle reacties Link kopieren
Wat super leuk dat er al zo’n leuke groep is nu! De tabel is ook fijn om alles lekker in bij te houden (ik ga mn best doen om alle berichten lekker te lezen, maar net als Eendje-01 nieuw op het forum, dus moet even een beetje ontdekken wat handig is qua bijhouden).

Ik ben heel erg benieuwd of mijn lichaam het allemaal nog gewoon kan na tig jaren de pil gebruikt te hebben (en die menstruatie is dan een mooie bevestiging), maar ik zou het ook niet erg vinden als het wel in 1x raak is natuurlijk ;-)

Voor in de tabel ik ben 29.
Alle reacties Link kopieren
xxonzeker08 schreef:
18-01-2020 08:44
Zoveel gehoopt maar denk dat het nu toch niet zo mag zijn voelde me gister al anders dan anders, vanmorgen misselijk en leek wel soort bruin achtige afscheiding in mijn onderbroek en tijdens het afvegen.. vandaag dag 27 van mn cyclus zit er toch een ongesteldheid aan te komen 😞
Zegt echt niks hoor! Zolang je geen krampen en bloedverlies hebt. Ik heb bij verschillende zwangerschappen bloed verloren en dat ging allemaal goed. Toen ik geen bloed verloor ging het mis.
De glimlach op mijn gezicht, betekent niet dat mijn leven perfect is. Het betekent dat ik waardeer wat er nu is.
Heb tot nu toe niet echt krampen wel rommelende buik maar kan ook door prikkelbaar darm syndroom komen. Ben wel heel misselijk maar kan ook een griepje ofzo zijn haha volgens mij hangt er nu van alles in de lucht. Dit allemaal bij elkaar maakt het niet makkelijk haha.
Heb gisterochtend een test gedaan maar was negatief. Dit was wel een normale zwangerschap test achteraf denk ik had ik maar zo’n early gedaan die meet wat nauwkeuriger resultaat gezien ik net voor mijn nod zit.. denk dat mijn nod 19-1 is in plaats van 16-1.
Alle reacties Link kopieren
@onzeker: wat spannend nog! Hopelijk heb je te vroeg getest en blijkt het alsnog raak te zijn. Ik weet nog van mijn vorige zwangerschap dat het toen ook echt een beetje voelde als een menstruatie. Ik had toen eigenlijk helemaal geen klachten voor nod (dat helpt nu bij het wachten ook wel een beetje op het niet al te hard zoeken naar symptomen 🙃- wel een pietsie klein beetje natuurlijk 🙈).

@mama: wat een verdrietige tijd voor jullie 😔 Lijkt me nu extra beladen en spannend om er weer voor te gaan. :redrose:

Benieuwd hoe jullie deze periode vinden dames! Allemaal 100% zeker? Ik merk dat ik het nu voor een tweede wel echt spannend vind. Niet het zwanger worden zelf, maar meer hoe het gaat zijn met twee kindjes.. vannacht werd ik voor 3e keer wakker door dochter en toen dacht ik echt: laat het in hemelsnaam niet raak zijn! Gelukkig heb ik een hele lieve man hoor, maar HOE doe je dat s nachts eruit en overdag een dreumes aan je been in combinatie met een zwangerschap en baby?! Maar ja, dan zie ik haar vandaag zo spelen, en kan ik me ook echt heel erg verheugen op een tweede 🥰 Hoe zie jij dat, kleinaapje?

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Kleinaapje schreef:
14-01-2020 23:53
Hoi allemaal! :bye:

Er bestaat al een forum voor zwanger worden vanaf januari 2020 maar deze is helaas vol. Dus het lijkt me leuk om een tweede groep te starten! Wie schrijft er mee?

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNODBijzonderheden
Kleinaapje292131/1
Cavia007321123-24/1
Xxonzeker08251116/1
Blue07?11?
September10301111/2
Daisyjo3111?
Pimpelmusje312130/1
Pijnboompitje252711?
Eendje-0128114/2
Pioenrozen251121/1
Mama30037?5125/1

Ik ben 29 en heb een kindje van 18 maanden, en wij gaan voor een tweede! Vorige keer ben ik in de 2e ronde (al) zwanger geworden, super snel dus. Nu in ronde 1 en mijn verwachte ovulatie is 17 januari, NOD is op 31 januari. Spannend!

Ik kan me van de vorige keer niet herinneren dat ik het zo spannend vond! (Zijn er mama's die eerder zwanger zijn geweest die dit herkennen? Komt het omdat je weet wat er gaat komen? :rolling: )

Liefs!
kleinaapje

Ik zou graag mee willen schrijven als dat kan!
@kleinaapje en @Cavia007 jaaa NOD komt al dichtbij. Maar wat ik al zei: het is bij mij helemaal nog niet regelmatig na het stoppen van de pil. Dus is maar even afwachten of het inderdaad echt dinsdag is. Maar ben wel al een tijdje heeeel moe. En aangezien het de eerste ronde is denk je van alles te voelen, maar ik ga er echt totaal niet van uit moet ik zeggen. Best even spannend.

@xxonzeker08 even afwachten dan maar. Heb ook gelezen dat die earlytesten juist vaker negatief aangeven, terwijl je dan wel zwanger blijkt te zijn. Super moeilijk, maar wachten is denk ik het beste. Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven