Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Doces wat een ongelofelijk rotnieuws voor jou! En wat raar dat de follikels helemaal niet gegroeid zijn in 4 dagen tijd.... helaas weet ik niet of je de dosis gonal f tijdens het traject kan verhogen misschien hebben andere dames hier daar meer ervaring mee.

Dikke knuffel :hug:
Doces, bij mij is de GonalF wel een keer verhoogd tijdens het traject. Dus dat kan wel degelijk. Maar ik moet er wel bij vermelden dat het geen enkel effect had in mijn geval. Maar ik ben ook niet helemaal een goed voorbeeld denk ik, aangezien ik sowieso niet goed reageer op de stimulatie.
Ik hoop zo voor je dat het er vrijdag allemaal beter uitziet.

Ik denk dat ik het slechte nieuws even zwart op wit moest zien ofzo, want inmiddels is de klap wel gekomen. Ik ben aan het werk, maar zit een beetje op het randje van instorten geloof ik. Maar even kijken of ik de dag vol ga maken. Waarschijnlijk wel, mezelf kennende ;-). Ik zal mezelf dadelijk wel weer een schop onder m'n kont geven... Ik had morgen al vrij genomen voor het geval dat, die vrije dag laat ik maar even staan.
Ik vind het nu allemaal even ongelooflijk oneerlijk en vraag me zo af hoe het toch kan dat dit al de tweede keer is dat er helemaal geen bevruchting is. Dat gebeurt niet zo vaak bij ICSI. Ik begrijp best dat mijn weinige eicellen hierin niet helpen, maar ik vind het toch een beetje verontrustend inmiddels. Ik heb er ook de ziekte over in dat we nu weer een maand rust moeten houden. Ik wil geen rust, ik heb geen tijd voor rust en geen zin in rust. Dusss. Geduld is ook niet mijn sterkste punt, dat blijkt maar weer.

Mag zodra ik ongesteld geworden ben weer een nieuwe afspraak inplannen bij de fertiliteitsarts om de volgende poging in te plannen. Ik ga dan toch maar even vragen of er geen extra onderzoeken gedaan moeten worden. Omdat het eigenlijk meteen duidelijk was dat het probleem bij mijn man ligt, ben ik verder nooit onderzocht. Alleen inwendige echo's gehad en alles zag er toen (voor mijn leeftijd) goed uit. Dat ik moeilijk te stimuleren ben, is ook maar als feit geaccepteerd (ook door mij overigens). Maar ik begin toch te denken dat er bij mij ook haast wel iets mis moet zijn. Anders hebben we wel heel veel pech.
De fertiliteitsarts heeft vanmorgen al heel lief gebeld om even te checken hoe het ging en ook aangegeven dat er ruimte is om meteen door te stromen en dat ze anders ruimte maakt. Is wel heel fijn om zo'n arts te hebben.
Maar verder is het gewoon even k*t. Gelukkig ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik hier wel mee om kan gaan en dat ik morgen alles al anders zie waarschijnlijk.
Ik weet even niet wat ik nog kan zeggen Duufje, maar leef zo met je mee.... echt, wat gun ik jou een beetje voorspoed oo dit gebied. Hopelijk kunnen ze eea onderzoeken en kan er wat aan gedaan worden.
Denk aan je! :hug:
Doces ook even een knuffel :hug: geen ervaring mee, maar hopelijk kan er nog wat...
Och meiden wat een shitnieuws! :'(

@Duufje Wat enorm verdrietig zeg!! Ik hoop dat je de kracht vindt om straks weer opnieuw te beginnen. Misschien is het een minuscuul lichtpuntje dat het de vorige keer bij poging 1 ook zo liep, maar dat het toen in poging 2 toch lukte. Het is níet onmogelijk, het kan wél... Voor nu: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: en nog een beetje :redrose: :redrose: :redrose:

@Doces Voor jou ook al zo'n tegenvaller. Ik blijf gewoon duimen voor je, hopelijk worden je eitjes weer wakker... Volgens mij klopt het inderdaad dat tijdens het stimuleren het ophogen van de dosis niet zoveel effect heeft. Dat helpt alleen aan het begin, als alle follikels nog onder de 10 mm zijn en er nog niets echt begonnen is te groeien. Voor jou ook :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: en houd dat laatste kleine beetje hoop nog even vast!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Doces: Jij ook al zulk rot nieuws. Ik heb alleen maar ervaring met een verlaging van de Gonal-F en niet een verhoging. Ik hoop dat je vrijdag beter nieuws ontvangt, want dit is gewoon hartstikke rot.

Duufje: Inmiddels weet ik dat jij er heel goed in bent om zaken te relativeren en klappen te incasseren, maar dit is, hoe je het ook wendt of keert een enorme domper. En dan te bedenken dat jullie al meer dan genoeg ellende over je heen gehad hebben in het afgelopen jaar. Afscheid moeten nemen van het meest dierbare bezit en dan in de volgende ronde geen bevruchtingen hebben is uitermate teleurstellend en dat je nu gaat twijfelen aan alles is ook begrijpelijk. En morgen alles anders zien is een mooi streven, maar hier over balen mag ook gewoon. Niet doelmatig wellicht, maar soms wel even nodig. Hebben ze je AMH destijds gecontroleerd overigens?

Ik meen het wanneer ik zeg dat ik vanmorgen ook even moest slikken/inwendig vloeken toen ik je verdrietige berichtje las in the tube. Jij bent nl. zo'n persoon aan wie ik, als er daadwerkelijk iets mis zou zijn met de eitjes, dolgraag een eitje zou willen doneren (ik weet niet of je kan bepalen aan wie je doneert in NL - in de UK is dat niet zo), omdat ik het je zo ontzettend gun en ik niet kan wachten om een positief berichtje van jou te lezen: op z'n minst een TP, gevolgd door een zwangerschapsaankondiging en dan een goede NIPT, 20 weken echo en probleemloze bevalling. Zo'n scenario verdien je in mijn optiek. Voorts ben ik er nl. ook van overtuigd dat een kindje bij jullie in een stabiele en goede omgeving zal opgroeien.

Het is misschien heel vreemd, we kennen elkaar hier niet i.r.l., maar toch voel ik me erg verbonden met je. Ik hoop met alles dat ik in mij heb dat ICSI 2 wel een zwangerschap gaat opleveren! Een hele dikke digitale hug vanuit London...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Jeetje doces en duufje wat naar om te horen. Zulke verhalen doen me weer eens beseffen dat het allemaal bepaald niet vanzelfsprekend is.

Ik kreeg bij sollicitatie gesprek onlangs de vraag of ik kinderen heb, was bedoeld als een infomeel vraagje, maar ik moest wel ff slikken. ik vond het toch niet zo verstandig tijdens zo'n gesprek de hele mallemolen al op tafel te gooien, maar lastig is t wel. helemaal voor meiden met een sterrenkindje, lijkt dat me lastig, maar misschien idd wel beter om hen wel te noemen. en dat mensen daar van schrikken dat is dan maar even zo, (zal ze leren zegt een gemeen randje in mij) maar ik denk dat de meeste mensen daarna wel je privacy respecteren en het aan je overlaten of je erover vertelt of niet. dat mag iedereen lekker zelf weten. Ik snap ook dat je daar soms geen zin in hebt en dan maar nee zegt, ik weet zeker dat de sterrenkindjes dat prima vinden, die weten heus wel dat ze erbij horen.

morgen heb ik mijn echo, ben benieuwd hoop dat alles op schema ligt.
Ach nee Duufje en Doces wat een k*tnieuws!!!

@Duufje: Ik vind het zo niet eerlijk voor jullie!! Had zo gehoopt voor jullie op minimaal 1 goed embryo. Het is zeker nog niet gedaan (gezien je allereerste poging ook) maar zo teleurstellend, en de kansen zijn natuurlijk al niet supergroot omdat je niet veel eicellen hebt. Dus ik snap je verdriet heel goed! Ik heb trouwens ook eerst altijd dat ik verdoofd ben en het slechte nieuws nog niet kan plaatsen en later komt het er allemaal uit.
'Ik heb er ook de ziekte over in dat we nu weer een maand rust moeten houden. Ik wil geen rust, ik heb geen tijd voor rust en geen zin in rust. Dusss. Geduld is ook niet mijn sterkste punt, dat blijkt maar weer.': ik vond dit ook heel herkenbaar. Vaak zeggen mensen als ik zeg dat ik het wachten moeilijk vind: 'Ach misschien is het ook wel goed en geeft het rust'. Euhm, nou tussendoor heb ik de hele tijd rust, want je moet altijd ergens op wachten, de meeste mensen hebben elke maand een kans. En het is ook gewoon stom, we willen eindelijk weer kansen!! Niet weer zitten te wachten...
Wel fijn dat je arts zo meedenkt en wellicht dat er nog iets onderzocht kan worden. Is je AMH bekend?

@Doces: Ook echt verschrikkelijk stom nieuws!! :( Bij mij zeiden ze ook dat tijdens de stimulatiefase ophogen geen zin heeft, hoewel ik het bij ovulatie inductie en IUI wel vaker heb gehad, maar misschien is het dan anders omdat het over 1 of 2 follikels gaat.
Ik snap dat je er helemaal doorheen zit :(. Zijn je leverwaardes deze keer helemaal op orde gebleven? En zou het dan te riskant zijn om nog een poging te wagen? Poeh, bij jullie hangt er zoveel vanaf, heftig hoor. Ik hoop gewoon heel erg dat de follikels toch deze dagen nog een groeispurt gaan maken!!

@Weija: Ik had nog niet gereageerd over je post over die vragen of je kinderen hebt of niet. Kan me voorstellen dat het moeilijk is in jou situatie. Je wil ook niet dat het net lijkt of hij/zij er nooit is geweest. Voor mij lastig, gezien ik niet in die situatie zit maar ik zou denk ik gewoon eerlijk zijn. Al kan het dan zijn dat je dan wordt geconfronteerd met de reactie van anderen: dat ze niet weten hoe ze ermee om moeten gaan of dat ze onhandige dingen zeggen.

@Fruity en Chevro: Hoe gaat het nu met jullie? Fruity, onwijs balen dat er niks los lijkt te komen. Ik snap dat je nu ook gewoon wil dat het klaar is en een curettage levert dan ook zoveel gedoe op. Heel veel sterkte en neem gerust vrij zou ik zeggen! Al snap ik dat je dat moeilijk vindt met je nieuwe baan.

@Gelukspoppetje: Fijn dat je weer in de race zit!!

Hier leuk weekend gehad!! Ik heb me er ook al op ingesteld dat deze cryo niks gaat worden (het weekend weten we meer) dus dat scheelt in de zenuwen. Dan maar op naar DD!
Duufje wat ontzettend K*T zeg... Ik weet nog (veel te) goed hoe wij ons voelden toen we hoorden dat er van de 2 eicellen geen enkele bevruchting had plaatsgevonden. Als je het de vorige keer ook al mee gemaakt hebt, kan ik me wel voorstellen dat de klap minder hard aankomt, maar toch... Alles voor niets, niet eens een klein kansje gehad...
Misschien kunnen ze de volgende stimulatie 2 hormonen combineren. Zo krijg ik nu gonal F en metriofert (zusje van menopur) Ik denk dat ze ze combineren om de gonal meer follikels te laten creeren en de meriofert betere kwaliteit te krijgen. Je zou het eens voor kunnen leggen (ik moet ze straks verdelen. Ochtend de ene, avond de andere)
Ook ik gun het jullie zo hard! Iedereen gun ik het, maar jullie hebben zoveel extra verdriet gehad, dat ik het jullie extra gun...

Doces, oh nee toch! Ik hoop zo dat je niet hoeft af te breken... Ik ga heel hard voor je duimen!!!

Weija, ik geloof dat jij het vroeg. Ik mag starten als ik ongesteld worden. Vandaag, morgen of overmorgen zal dat zijn...
Oh nee! Wat een verdrietige berichten!

Duufje, je hebt al zoveel ellende gehad en nu dit OOK nog. Ik kan me voorstellen dat je meer onderzoeken wilt of evt een ander ziekenhuis. Heel veel sterkte. :hug:

Doces, jij ook al slecht nieuws. Misschien is er nog een kleine kans dat ze vrijdag toch nog gegroeid zijn? He wat verschrikkelijk balen, alle moeite voor niets. :hug:

Chevrolet: ben jij inmiddels het vruchtje en alles kwijt? Zo vreselijk dat je dit nu weer meemaakt. Gaan ze bij jou ook dingen anders doen? :hug:

Fruity: wat naar dat het vruchtje niet loskomt. Ik hoop dat er snel een oplossing voor je komt. Sterkte meid! :hug:
Bedankt voor alle lieve, steunende berichtjes. Er is natuurlijk een kans dat vrijdag op de echo toch enige groei te zien is. Maar doordat er tussen vrijdag en vandaag geen ontwikkeling te zien was, zei mijn gynaecoloog: ''Het stemt mij niet hoopvol''. Garanties heb je niet, maar ik ben zelf wel bang voor een teleurstelling. Aan de ene kant ga ik uit van het ergste (dan kan het alleen maar meevallen) en durf ik niet meer te hopen op goed nieuws. Aan de andere kant ben ik nog niet zo ver dat ik wil accepteren dat het mogelijk stopt en klamp ik me vast aan de mogelijkheid dat er vrijdag toch groei te zien is.

Meer en meer kom ik tot inzicht dat je over een enorm groot incasseringsvermogen moet beschikken om dit soort behandeltrajecten te doorlopen... Het kan prachtig zijn, met mooie resultaten. Maar het kan ook meedogenloos en intens verdrietig zijn... :-[
Duufje het is ook gewoon zo ontzettend k#t dat je nu voor de tweede keer geen bevruchtingen hebt. Bij icsi komt dat volgens mij idd maar zelden voor.
Kan mij heel goed voorstellen dat je enorm baalt van de verplichte maand rust en graag nadere onderzoeken wilt om te kijken of er niet naast de verminderde vruchtbaarheid van je man er ook nog een andere oorzaak is.

Wel super lief dat je fertiliteitsarts vanmorgen nog even belde. Dat soort begripvolle mensen in zo'n lastig traject doet wel goed. Maar vooralsnog had je 1000x liever gewoon twee mooie bevruchtingen en een terugplaatsing gehad. :hug:

Fijn Animal vandaag/ morgen echt beginnen!!!

Boulu dank voor je reactie op mijn eerdere post. Er is denk ik ook geen één echt 'goede' manier om er mee om te gaan (maar mijn ervaring van zaterdag was dat de reactie die ik toen gaf, voor mij persoonlijk iig niet de goede was).
We wachten de komende dagen gezellig samen nog even door. :couple:

Doces een groot incasseringsvermogen is inderdaad wel heel belangrijk in dit traject (en als je het nog niet hebt dan ontwikkel je dat vanzelf met de tegenslagen waar sommigen hier tegenaan lopen gedurende het traject.) Ook voor jou een hele dikke knuffel en ik hoop toch heel erg voor je dat er vrijdag beter nieuws is. :hug:
En met jouw laatste alinea sla je de spijker op z'n Kop Doces. Het kan zo mooi zijn, maar ook zo ontzettend veel pijn doen en frustraties opleveren. En ondertussen het vertrouwen hebben dat het ooit goedkomt en dat is heel moeilijk soms.

Ik herken ook veel in Boulu die er ondanks een ge-upgrade A kwaliteit blasto ook gewoon maar vanuit gaat dat het Dusseldorf gaat worden. Zo van: ik stel me maar in op een teleurstelling - en dan valt het straks alleen maar mee want ik bereid me er op voor'' terwijl het nog steeds zo is dat als je het weekend slecht nieuws krijgt, het nog steeds pijnlijk is... Ik hoop echter dat we de smileys weer van stal kunnen halen voor jou en voor Weija.

Sorry Duuf - als ik een beetje (te) ver ging in mijn post, weet helemaal niet of jij voor zoiets open zou staan, maar vond het oprecht zo jammer dat het niet gelukt is deze ronde dat mijn emoties met mij aan de haal gingen. Ik hoop dat het in ICSI 2 wel lukt en wat Flipje zegt: misschien is dat ergens toch een lichtpuntje omdat het eerder gelukt is. Hoe dan ook er werd en wordt aan je gedacht.

Animal: Ik hoop dat je snel van start mag!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal, je ging helemaal niet te ver. Ontzettend lief van je. Echt. Hele dikke knuffel terug. En ik weet ook helemaal niet of ik ervoor open zou staan. Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht. Vooralsnog gaan we er 'gewoon' van uit dat het de volgende poging wel goed gaat. Daar heb ik ook nog wel vertrouwen in, gezien de vorige ervaringen. Alles kan nog.

Animal, ik had inderdaad al eerder ergens gelezen of gehoord dat ze in Dld hormonen combineren. Ik ga dat zeker voorleggen aan mijn arts. Ik wil liever niet naar een ander ziekenhuis, want ben veel te blij met 'mijn' artsen, dus zou dat echt alleen in het uiterste geval overwegen. Maar ze zijn behoorlijk meedenkend, dus hopelijk in dit geval ook.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar mijn AHM is nooit gemeten. Dat leek ook nooit nodig, aangezien 'op het oog' alles er wel goed uit zag en het probleem direct aanwijsbaar bij mijn man lag. Maar nu wil ik het wel graag weten, dus ik ga daar ook op aansturen. Eerst maar een maandje rust (jakkie) en dan zal ik eens goed van me laten horen in het ziekenhuis ;-)
Wat een vervelende berichten weer allemaal hier.

Duufje, wat een ontzettende tegenvaller. En ook al de 2e keer. Hebben ze de vorige keer dat je icsi 2 had iets anders gedaan dan bij icsi1? Het zou mooi zijn dat ze nog een alternatief hebben qua stimulatie. Misschien inderdaad 2 verschillende hormonen. En ik begrijp heel goed dat je geen zijn hebt in een wachttijd. We moeten al genoeg wachten elke keer. Het zou zo mooi zijn als je gewoon eens door mijn gaan.

Doces, ook voor jou een domper. Wat appart dat ze in 4 dagen gewoon helemaal niet gegroeid zijn. Tja nu dus weer afwachten, maar als ze zelf al niet meer verwachten dat er verandering in komt.. grr het blijft een stom traject met soms hele onverwachte tegenvallers..

Ik zit inmiddels op dag 4 na cytotec. Heb nog steeds buikkrampen en denk dus dat nog niet alles er uit is. Heb ook elke keer nog stolsels op de wc. Niet meer hele grote, maar het bloed tot nu toe nog aardig. Ik hoop dat het straks wel minder wordt en dat ik schoon ben, maar zolang ik buikpijn heb betwijfel ik dat. Wij hadden in eerste instantie bedacht om nu weer een cryo poging te gaan doen, maar moet nu eerst dit afwachten en daarna nog een menstruatie. Dus dat kan ook zo maar weer 5/6 weken duren. Het hangt er even vanaf hoe lang dit allemaal gaat duren of wij voor de trouwerij nog een cryo poging doen of niet. Dus ook voor ons weer wachten, wachten.
Duufje, nu even wat uitgebreider: wat een teleurstelling dit. Je klinkt wel al weer heel sterk (knap hoor, ik zou vol gevoel voor drama ter aarde storten denk ik) maar ik zou die vrije dag lekker aanhouden. Even wat tijd voor jezelf en om alles te laten bezinken, want het is niet niks natuurlijk. Ik snap die rustmaand niet zo goed (maar wellicht dat de dames met werk/meer ervaring in de medische wereld dit wel kunnen uitleggen aan me). Hoezo kun je wel meteen een terugplaatsing doen na stimulatieweken en punctie maar moet je een maand wachten (bovenop die twee weken die je nu al wacht op je menstruatie) voor een cryo terugplaatsing of nieuwe poging?

Baggel, fijn dat angst het leven niet beheerst in Londen. Las al dat het 'keep calm and carry on' principe nog steeds zit ingebakken in de londense/britse mentaliteit. Desalniettemin toch even schrikken lijkt me! Ging toch even na het nieuws opzoek naar een berichtje van je:)

Doces, wat balen dat er geen vooruitgang is mbt follikels :hug: . Ik weet niet hoe het zit met ophogen (ging er altijd vanuit dat artsen dit wel het beste weten... al valt me ook op hier hoe verschillend ieder ziekenhuis handelt en hoe uiteenlopend alle protocollen zijn) ik duim als een malle dat ze toch nog bijtrekken en vrijdag mooi zijn gegroeid! Klopt trouwens helemaal wat je zegt. Het kan hele mooie resulaten opleveren maar ook intens verdrietig zijn :redrose:

Gelukspoppetje, wat jammer dat de aantallen tegenvallen ondanks de hogere dosis. Wel fijn dat je maar 1x naar Maastricht hoeft. Afhankelijk van waar je woont kan dat een hele rit zijn! Hoop dat de kleintjes nog mee gaan doen en dat ze allemaal van topkwaliteit zijn!

Lafemme, hoe was de echo? Hoop dat je van start kan met de Gonal f! Dan loop ik maar een weekje op je voor, hoop dat het lekker druk wordt op het wachtbankje straks, veel gezelliger ;)

Miekje, ik heb morgen ook echo:) Hoop dat ze ons allebei goed nieuws gaan brengen

Jun, nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Boulu, fijn dat je weekend zo leuk was. Het was ook echt heerlijk zonnig weer. Kan ik ook ontzettend van genieten:D Snap helemaal dat je liever van niks uitgaat dan al je hoop hier op vestigen. Zoals Baggel ook al schreef; dan kan het alleen maar meevallen. Je hebt al zoveel meegemaakt in dit traject dat zo'n zelfbescherming helemaal logisch is. En maakt het wachten hopelijk ook iets dragelijk:)

Over de kinderenvraag; kan me goed voorstellen dat deze vraag voor sommige van jullie nog meer beladen is dan voor de andere dames in de mm. Soms zijn mensen ook gewoon te direct trouwens... Fijn dat jullie hier tips kunnen uitwisselen over hoe je er het beste mee om kan gaan. Echt een heel fijn topic hier, in goede en slechte tijden :heart:
Baggal schreef:
06-06-2017 15:39
[...]
Sorry Duuf - als ik een beetje (te) ver ging in mijn post, weet helemaal niet of jij voor zoiets open zou staan, [...]
.
Ik moest er eigenlijk wel een beetje om grinniken baggal... jij probeert steeds weer iedereen zaad en eieren 'aan te smeren'... :rofl: :mrgreen:
sofie87 schreef:
06-06-2017 18:05
[...]

Over de kinderenvraag; kan me goed voorstellen dat deze vraag voor sommige van jullie nog meer beladen is dan voor de andere dames in de mm. Soms zijn mensen ook gewoon te direct trouwens... [...]
.
Zolang iemand niet aan me vraagt wanneer ik kinderen neem gebeuren er meestal geen ongelukken.... :hihi:
flipje2 schreef:
06-06-2017 18:11
.
Ik moest er eigenlijk wel een beetje om grinniken baggal... jij probeert steeds weer iedereen zaad en eieren 'aan te smeren'... :rofl: :mrgreen:

Oeps ja-ha-ha daar zit toch een kern van waarheid in Flipje :-$ dat kan ik niet ontkennen :hihi: . Kees is trouwens ook nog steeds beschikbaar voor de liefhebber ;-))

Ik meende het wel oprecht mbt Duufje overigens. Weet alleen niet eens of het kan in NL (doneren aan iemand die je 'kent')...
Bij Altrui is het zo dat als je doneert je geen inspraak hebt in de persoon van de ontvanger, terwijl het voor mij ergens veel makkelijker zou zijn als ik zou weten dat het terecht komt in a) een stabiele, liefdevolle omgeving b) iemand het moederschap anders niet, of in geval een zgn. sterrenkind, niet volledig kan ervaren. Dat zou voor mij, omgekeerd, weer heel veel betekenen en daar zou ik een goed gevoel aan overhouden. :)
Duufje en Doces, voor jullie een hele dikke knuffel. Denk dat alles al gezegd is, vandaar alleen van mij een :hug:

Hier vannacht bloedverlies gehad. Vanochtend krampen, waarvan een paar minuten heel pijnlijk en daarna niks meer. Geen bloedverlies, wel wat stolsels (klein) en oud bloed.
Duufje: Wat ontzettend kl*te. Dikke knuffel.

Doces; wat flipje zegt, klopt volgens mij wel. Bij mij hadden ze laatste keer de gonal-F ook niet meer opgehoogd. Terwijl ik daar wel om had gevraagd.

Wat wordt het geduld toch weer op de proef gesteld, maar hopelijk ooit beloond!
flipje2 schreef:
06-06-2017 18:11
.
Hahahaha, moest wel lachen om je opmerking!
Baggal schreef:
06-06-2017 18:39
Oeps ja-ha-ha daar zit toch een kern van waarheid in Flipje :-$ dat kan ik niet ontkennen :hihi: . Kees is trouwens ook nog steeds beschikbaar voor de liefhebber ;-))

Ik meende het wel oprecht mbt Duufje overigens. Weet alleen niet eens of het kan in NL (doneren aan iemand die je 'kent')...
Bij Altrui is het zo dat als je doneert je geen inspraak hebt in de persoon van de ontvanger, terwijl het voor mij ergens veel makkelijker zou zijn als ik zou weten dat het terecht komt in a) een stabiele, liefdevolle omgeving b) iemand het moederschap anders niet, of in geval een zgn. sterrenkind, niet volledig kan ervaren. Dat zou voor mij, omgekeerd, weer heel veel betekenen en daar zou ik een goed gevoel aan overhouden. :)
Ja dat kan in Nederland :)

Knuffels voor bikkels die het moeilijk hebben, het is weer een golf slecht nieuws: hopelijk keert het tij snel
Baggal, ik NL kan volgens mij alleen maar "bekende" eiceldonatie. Ik ken namelijk iemand die van een bekende eicellen ontvangen heeft, en nu dus ook echt zwanger is. Is wel heel traject etc, maar het is zeker mogelijk. Eerst jullie eigen kindje op de wereld zetten meid!

Duufje, doen ze in jouw ziekenhuis ook PICSI of IMSI? Misschien dat dat helpt om betere bevruchtingen te krijgen. Ik snap goed dat je daar liever niet weg gaat. Maar als ik voor mezelf mag spreken, zou ik als de volgende poging ook flinke teleurstellingen met zich mee brengt, wel naar het buitenland gaan. Ook ik vond het jammer om bij ons ziekenhuis weg te gaan. Ik was er altijd zeer tevreden over de begeleiding etc, maar eigenlijk kom ik daar maar voor 1 ding... En dat is niet de gezelligheid en meelevende gesprekken... Nu heb jij daar misschien wel veel meer mee gemaakt, en snap ik erg goed dat je liever nergens anders naar toe wil... Eerst deze teleurstelling verwerken... Sterkte meid en duufman... En vergeet niet dat het eerder gelukt is, dat moet toch ook hoop geven voor de toekomst!

Fruity, wat rot meid. En Chevrolet ook al nog steeds krampen en stolsels... Weet dat ik aan jullie denk meiden!
Och Duuf,

Ik kwam ff lezen door iets dat Baggal postte. Meid wat een ellende weer :hug: kan me heel goed voorstellen dat je eens uitgebreid wil evalueren. En wat blijf jij toch altijd zen onder alles. Je mag ook best wel eens figuurlijk een bushokje slopen van frustratie hoor. Letterlijk zou wat mij betreft ook gerechtvaardigd zijn overigens, mja dan krijg je weer met de sterke arm der wet aan de stok enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven