Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Even korte update: ik breng vanavond weer 4 pillen in.
Begin van de middag had ik al bruin bloedverlies en heb weinig bloedverlies gehad. De eerste 4 hebben niet geholpen
Alle reacties Link kopieren
Duufje fijn dat de punctie achter de rug is. Nu maar duimen voor mooie bevruchtingen en iig 1 terugplaatsing! Denk aan je :heart:
Fruity: wat een ellende. Ben je de aankomende dagen vrij? Ik weet dat je net begonnen bent bij een nieuwe werkgever, maar misschien toch iets om een dag voor vrij te nemen. Ik ben toen het bloedverlies eenmaal begonnen was 2 dagen daarna al naar kantoor gegaan en dat was achteraf te vroeg. Ook omdat ik een vrij groot stolsol op de toilet verloor... Dus echt, als je het nodig hebt en er komt nog niet zo veel los, gun jezelf dan de rust van je eigen omgeving... En een dikke knuffel. Vanuit hier wordt aan jou en aan Chevrolet gedacht.

Duufje: nog steeds pijn vrij na de punctie?

Gelukspoppetje: Welkom terug! Spannend dat je weer begonnen bent. Zit je nu in Maastricht? Aantallen zijn mooi, maar uiteindelijk gaat het om de kwaliteit..
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Even kort, fruity denk aan je :hug: sterkte komende dagen. Wat moet het verschrikkelijk voelen.

Ook chevrolet, ben blij dat het meeste achter de rug is. Het is ook zo oneerlijk. :hug:
Duufje wat fijn dat de punctie er op zit! En wat bijzonder en prettig dat je nauwelijks last van de punctie hebt. Ik hoop zo voor jullie dat er twee of liever nog 3 mooie bevruchtingen ontstaan. Heel veel succes in de komende spannende dagen. En ik hoop zo voor jullie woensdag een terugplaatsing.

Angel wat heerlijk een paar dagen Barcelona!!!! Zo'n fijne stad :heart: geniet ervan en dan woensdag de echo met hopelijk snel een tp daarna. (en gelukkig nu even niet in Londen.)
Dank voor je super lieve woorden! :heart:

Baggal gelukkig zat je lekker thuis op de bank tijdens de aanslagen. Yak, ik word elke keer zo naar van al dat geweld.

Chevrolet hopelijk zijn de meeste stolsels er nu uit en is de ergste kramp achter de rug. Succes en sterkte met bijkomen. Neem er de tijd voor.

Fruity hetzelfde geldt voor jou. Fijn dat je een redelijk goede nacht hebt gehad. Maar wat vervelend dat het nog niet echt op gang is. Hopelijk werken de tweede set pillen.
Sterkte de komende uren maar ook vooral daarna met de verwerking en lastige wachtmaanden die nu voor jullie liggen.

Boulu het is ook verrekte lastig die onzekerheid of het (ooit) gaat lukken. Hopelijk heb je toch een fijn en gezellig lang pinksterweekend. :hug:

Piene ja dat zijn echt lastige dingen. Ik was er nog niet eerder tegenaan gelopen dat een onbekende de vraag of ik kinderen heb stelde en het overviel mij eerlijk gezegd nogal. Lastig he dat soort dingen opzeggen.... vond destijds de crèche en al die babypost opzeggen e.d. ook echt zo naar.
Ik ga denk ik de 11e pas testen, deze week nl heel veel op pad en het voordeel van een kunstmatige cyclus is dat ik waarschijnlijk niet 'zomaar' ongesteld wordt. Voordeel van zo'n drukke week is dat ik er ook niet echt mee bezig ben (maar dat verandert vast nog in de komende dagen).

Baggal dank voor de succeswensen en het meedenken met de 'heb je kinderen' vraag. Maar aangezien ik (nog) niet opnieuw zwanger ben zou dat dit niet mijn eerste zwangerschap is een wat vreemd antwoord zijn.... (het was ook een totaal niet kind of zwangerschap-gerelateerde situatie waarin de vraag kwam).

Dazzle de intake in Gent komt nu eindelijk dichterbij! Hopelijk kan je daarna snel starten.

Animal en jij mag ook bijna starten. Nog maar een dag of 3/4 toch?

Gelukspoppetje dat is lang geleden! Hopelijk gaan de kleine follikels nog goed meedoen. En kom je niet voor de lastige keus te staan om de punctie wel of niet door te laten gaan. Hoeveelste icsi/ ivf poging wordt dit ook al weer voor jullie?

@hier dank voor jullie lieve reacties / het meedenken op mijn post van gisteravond. Al dat soort eerste keren blijven lastig maar horen er jammer genoeg ook gewoon bij. Vandaag iig weer een heerlijke zonnige dag gehad en morgen een extra dag weekend. Heerlijk!
Tweede set pillen heeft niks opgebracht. Geen bloed, geen krampen niks...
Zal volgende week maandag wel te horen krijgen dat ik gecurreteerd moet worden
Fruity Wat balen! Knuffel en een kus!

Hier is de menstruatie doorgebroken, dus morgen een echo en dan aan de GonalF.
pff fruity het zit ook niet mee :cry: dikke knuffel!
Bah Fruity! Wat ontzettend irritant dit! Sterkte.

Weija: het is ook een lastige vraag. Ik voel me met mijn 22 weken tot op zekere hoogte wel mama van Sweet Pea. Jij was zelfs al een week verder. Als je geen behoefte hebt aan vervolgvragen is het antwoord "nee" voldoende. En je bent niemand een antwoord/uitleg verschuldigd, maar dubbel is het wel, omdat een nee ook geen recht doet aan de situatie. Ik hoop van harte dat je snel mag zeggen: "Ik ben in verwachting!"

Duufje: hoor je vandaag al of er bevruchtingen zijn? Duimen draaien hier overuren voor goed nieuws.

London is weer business as usual. Wel meer armed police bij de grotere stations zie ik. Verder gaat het leven weer door. Denk ook dat het goed is dat we niet allemaal in de kramp/angst zitten, al spookt het door je hoofd...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Weija schreef:
04-06-2017 23:52
Duufje wat fijn dat de punctie er op zit! En wat bijzonder en prettig dat je nauwelijks last van de punctie hebt. Ik hoop zo voor jullie dat er twee of liever nog 3 mooie bevruchtingen ontstaan. Heel veel succes in de komende spannende dagen. En ik hoop zo voor jullie woensdag een terugplaatsing.

Angel wat heerlijk een paar dagen Barcelona!!!! Zo'n fijne stad :heart: geniet ervan en dan woensdag de echo met hopelijk snel een tp daarna. (en gelukkig nu even niet in Londen.)
Dank voor je super lieve woorden! :heart:

Baggal gelukkig zat je lekker thuis op de bank tijdens de aanslagen. Yak, ik word elke keer zo naar van al dat geweld.

Chevrolet hopelijk zijn de meeste stolsels er nu uit en is de ergste kramp achter de rug. Succes en sterkte met bijkomen. Neem er de tijd voor.

Fruity hetzelfde geldt voor jou. Fijn dat je een redelijk goede nacht hebt gehad. Maar wat vervelend dat het nog niet echt op gang is. Hopelijk werken de tweede set pillen.
Sterkte de komende uren maar ook vooral daarna met de verwerking en lastige wachtmaanden die nu voor jullie liggen.

Boulu het is ook verrekte lastig die onzekerheid of het (ooit) gaat lukken. Hopelijk heb je toch een fijn en gezellig lang pinksterweekend. :hug:

Piene ja dat zijn echt lastige dingen. Ik was er nog niet eerder tegenaan gelopen dat een onbekende de vraag of ik kinderen heb stelde en het overviel mij eerlijk gezegd nogal. Lastig he dat soort dingen opzeggen.... vond destijds de crèche en al die babypost opzeggen e.d. ook echt zo naar.
Ik ga denk ik de 11e pas testen, deze week nl heel veel op pad en het voordeel van een kunstmatige cyclus is dat ik waarschijnlijk niet 'zomaar' ongesteld wordt. Voordeel van zo'n drukke week is dat ik er ook niet echt mee bezig ben (maar dat verandert vast nog in de komende dagen).

Baggal dank voor de succeswensen en het meedenken met de 'heb je kinderen' vraag. Maar aangezien ik (nog) niet opnieuw zwanger ben zou dat dit niet mijn eerste zwangerschap is een wat vreemd antwoord zijn.... (het was ook een totaal niet kind of zwangerschap-gerelateerde situatie waarin de vraag kwam).

Dazzle de intake in Gent komt nu eindelijk dichterbij! Hopelijk kan je daarna snel starten.

Animal en jij mag ook bijna starten. Nog maar een dag of 3/4 toch?

Gelukspoppetje dat is lang geleden! Hopelijk gaan de kleine follikels nog goed meedoen. En kom je niet voor de lastige keus te staan om de punctie wel of niet door te laten gaan. Hoeveelste icsi/ ivf poging wordt dit ook al weer voor jullie?

@hier dank voor jullie lieve reacties / het meedenken op mijn post van gisteravond. Al dat soort eerste keren blijven lastig maar horen er jammer genoeg ook gewoon bij. Vandaag iig weer een heerlijke zonnige dag gehad en morgen een extra dag weekend. Heerlijk!
Dat is zeker een lastige keuze.. dit wordt de 2de punctie voor ons.
Baggal schreef:
04-06-2017 22:36
Fruity: wat een ellende. Ben je de aankomende dagen vrij? Ik weet dat je net begonnen bent bij een nieuwe werkgever, maar misschien toch iets om een dag voor vrij te nemen. Ik ben toen het bloedverlies eenmaal begonnen was 2 dagen daarna al naar kantoor gegaan en dat was achteraf te vroeg. Ook omdat ik een vrij groot stolsol op de toilet verloor... Dus echt, als je het nodig hebt en er komt nog niet zo veel los, gun jezelf dan de rust van je eigen omgeving... En een dikke knuffel. Vanuit hier wordt aan jou en aan Chevrolet gedacht.

Duufje: nog steeds pijn vrij na de punctie?

Gelukspoppetje: Welkom terug! Spannend dat je weer begonnen bent. Zit je nu in Maastricht? Aantallen zijn mooi, maar uiteindelijk gaat het om de kwaliteit..
Pgd loopt altijd via Maastricht maar daar hoef je gelukkig maar 1 keer naar toe. Ik vond de aantallen bijzonder weinig aangezien ik een hogere dosis heb gekregen. Vorige keer ook al weinig follikels dus had er meer van verwacht.
Fruity-Pebbles schreef:
05-06-2017 08:48

Oh nee... :-[ Sterkte!!!
Fruity-Pebbles schreef:
05-06-2017 08:48
Wat enorm vervelend Fruity! (En dat is zacht uitgedrukt). Hoop heel erg voor jullie dat het vandaag of morgen toch op gang komt. Sterkte!

Gelukspoppetje kan mij voorstellen dat het aantal follikels je tegenvalt, zeker met een hogere dosis. Hoop heel erg voor jullie dat de kleinere nog goed bijgroeien en je toch een mooi aantal hebt en de punctie (zonder moeilijke keuzes) gewoon kan doorgaan.

Baggal je hebt helemaal gelijk en daarom heb ik ook met nee geantwoord, maar gevoelsmatig was dit dus niet het juiste antwoord omdat ik daar een soort van X mee ontken.....
Gelukkig is het allemaal weer business as usual in London. Bijzonder toch de veerkracht van populaties/ grote steden.
Fruity heel veel succes en sterkte. Ik hoop voor je dat het alsnog vanzelf op gang komt nu. Een half jaar geleden heb ik met 9 weken ook dmv pillen de miskraam op moeten roepen. Tegen mij zeiden ze dat het binnen drie dagen op gang moest komen. De derde dag begon het inderdaad ook. Er is niet echt een bepaalde manier waarop het zou moeten gaan. Toen het bij mij eenmaal op gang kwam heeft het in totaliteit twee weken geduurd voor het vruchtje eruit was en ik geen grote stolsels meer verloor. Het is nooit heel heftig geweest maar heeft een langere periode geduurd. Wat ik er mee wil zeggen, het kan op zulke verschillende manieren gaan en ik hoop voor je dat je een curettage bespaard blijft. Veel sterkte!!
Fruity heel veel succes en sterkte. Ik hoop voor je dat het alsnog vanzelf op gang komt nu. Een half jaar geleden heb ik met 9 weken ook dmv pillen de miskraam op moeten roepen. Tegen mij zeiden ze dat het binnen drie dagen op gang moest komen. De derde dag begon het inderdaad ook. Er is niet echt een bepaalde manier waarop het zou moeten gaan. Toen het bij mij eenmaal op gang kwam heeft het in totaliteit twee weken geduurd voor het vruchtje eruit was en ik geen grote stolsels meer verloor. Het is nooit heel heftig geweest maar heeft een langere periode geduurd. Wat ik er mee wil zeggen, het kan op zulke verschillende manieren gaan en ik hoop voor je dat je een curettage bespaard blijft. Veel sterkte!!
Fruity, wat rot zeg... Ik heb het nooit meegemaakt en hoop het ook nooit mee te hoeven maken, maar wat lijkt me dit zwaar. En dat jouw lichaam dan ook nog niet mee werkt... Sterkte meid!

Chevrolet, hopelijk gaat het goed met jou. Ik hoop dat die stolsel snel ophouden...

Weija, wat een lastige vraag... Ik denk dat dat nooit een vraag wordt, waar je meteen en zonder na te denken over gaat antwoorden. Ik snap heel goed dat je niet aan iedereen het verhaal van jullie kindje gaat vertellen.
Ik kreeg een tijdje geleden de vraag (doen een lesbische vriendin naast mij stond en geen kinderen heeft) en de vraag was aan ons beiden gericht: of onze kinderen thuis waren? Ehm.... Nu was die gene in zo'n positie dat die dat van die vriendin in ieder geval zou moeten weten... Best wel plaatsvervangende schaamte en ook woede er bij.

Duufje, weet je al wat over de bevruchtingen en de terugplaatsing?

Gelukspoppetje, spannend hoor! Ook ik duim dat ze toch nog mee gaan groeien.

Ik heb een druk weekend gehad en leuke dagen met sporten, klussen in huis en veel en lekker eten. Slaap lekker allemaa!
Animal2307 schreef:
05-06-2017 22:43
Weija,
Ik kreeg een tijdje geleden de vraag (doen een lesbische vriendin naast mij stond en geen kinderen heeft) en de vraag was aan ons beiden gericht: of onze kinderen thuis waren? Ehm.... Nu was die gene in zo'n positie dat die dat van die vriendin in ieder geval zou moeten weten... Best wel plaatsvervangende schaamte en ook woede er bij.
Jeetje dat is ook echt geen grappige situatie..... dit soort dingen blijven gewoon verrekte lastig en mensen kunnen soms (al dan niet onbedoeld) verrekt pijnlijke opmerkingen maken. :hug:

In de komende dagen begint je menstruatie toch? Joehoe eindelijk weer beginnen!!!!

Duufje hoor je vandaag of er bevruchtingen zijn? Ik hoop zo op goed nieuws voor jullie.
Nu ben ik wel bijgelezen...

Chevrolet, hoop dat je het ergste inmiddels hebt gehad. Sterkte nog in elk geval.
Fruity, wat waardeloos dat het niet op gang wil komen zeg. Is er inmiddels al iets gaande?

Jun22 ik herinner me jou nog ja. Wat super dat je spontaan zwanger bent geraakt! Heel erg gefeliciteerd!

Christel78, wat schrikken zeg. Ik ben zelf ook hartpatient en ik weet dat een zwangerschap nogal belastend is voor je hart. Ik ben heel veel gecontroleerd tijdens mijn zwangerschap, maar heb gelukkig helemaal geen klachten gehad en mijn hart heeft zich prima gehouden. Hoop ontzettend voor je dat het bij jou ook mee gaat vallen. Heel veel succes met alles!

Weija, ik krijg de 'heb je kinderen' vraag ook geregeld. Ik wil het bestaan van mijn meisje nooit ontkennen en geef dus altijd eerlijk antwoord. Hoe vervelend dat voor de vraagsteller ook kan zijn. Ik zeg dat ik een dochter heb, maar dat ze overleden is. Een beetje afhankelijk van de situatie geef ik daar wel of geen extra uitleg bij. En dat leidt inderdaad wel eens tot ongemakkelijke situaties, maar dat zij dan maar zo. Ik heb daar niet zoveel moeite mee, maar praat ook gemakkelijk over haar. Mijn man vindt dit wat lastiger en weet ook nooit zo goed wat hij moet antwoorden.

Boulu, hoop dat je een fijn weekend hebt gehad. Hoe waardeloos ze ook zijn, die dipjes horen een beetje bij het hele proces denk ik. Volgens mij kennen we ze allemaal wel. En het goede nieuws is dat ze ook weer over gaan ;-).

Sofie, wat fijn dat je geen last hebt van het spuiten. Ik ben wat dat betreft ook een geluksvogel. Heb eigenlijk nooit last van bijwerkingen gehad en vind dat spuiten ook helemaal niet zo'n ding. Het is voor mij nooit een opgave geweest. Ben altijd vooral blij dat ik eindelijk echt iets aan het doen ben.

Flipje, ik moest een traantje wegpinken bij je post. Vind het zo ontroerend dat je het mij meer gunt dan jezelf. En zo onterecht ook. Ik gun het mezelf ook ontzettend hoor, maar niet meer dan een ander. Ik hoop voor ons allemaal dat we dit topic heel snel kunnen verlaten met een hele goede en fijne reden.

Hier helaas geen goed nieuws. Ik ben gisteren door het ziekenhuis gebeld dat er geen bevruchtingen zijn. Eerste poging is dus mislukt. Net als de vorige keer. Ik weet niet zo goed wat ik ervan vind. Kon me al zo slecht voorstellen dat het nu allemaal wel in een keer zou lukken dat ik er stiekem misschien al een beetje vanuit ging dat er haast nog wel iets mis zou moeten gaan. Maar ik heb er wel ontzettend de pest over in om het maar even bot te zeggen.
Nu hopen dat ik ongesteld ga worden, want dat ging ook nog niet helemaal goed sinds de bevalling en dan maar weer verder kijken.
Ik ben er niet zo kapot van als ik had verwacht, maar het is denk ik ook nog niet helemaal geland.
Duufje: was ook even benieuwd of jij al nieuws had mbt bevruchtingen. Ben plaatsvervangend zenuwachtig voor je.

Boulu: Hoe is het op de wachtbank? Wel of geen symptomen zeggen niets.

Gelukspoppetje: Heel veel succes. Je hebt er maar een nodig natuurlijk, al snap ik dat je op meer hoopt.

Animal: mensen stellen uberhaupt directe vragen. Omdat de meeste mensen wel weten dat mijn man en ik een leeftijdsverschil hebben, heb ik de vraag af en toe gekregen. En ook wel eens gezegd: "tja - ze komen niet op bestelling of zo." Iedereen die maar denkt dat zwanger worden/blijven zo'n vanzelfsprekendheid is...
Ik moet bekennen dat ik zelf ook ooit de fout maakte om aan mijn single collega van 45 te vragen toen we het over kinderen hadden of zij ze in andere omstandigheden gehad had willen hebben. Oeps! Dat werd mij niet in dank afgenomen en volledig terecht. Ik had niet de intentie om te kwetsen, maar had er niet over nagedacht dat zo'n vraag best onbeschoft was...

Flipje: Doe jij nog mee aan MvM na die actie van die muts de vorige keer die het zo "enig" vond om 2 keer in minder dan een jaar urine te komen halen?
Duufje: Crosspost! Ver*****!! Wat k#t.... Ik had het zo graag anders gezien voor je. Ik weet dat je teleurstellingen kan incasseren, maar dan nog. Kon ik maar wat voor je doen... :cry:

Ik snap dat je er de pest in hebt. Zou ik ook hebben. En ik vind je een bikkel. Dikke knuffel. Ik gun het je zo ontzettend een nieuwe zwangerschap... :hug:
shit zeg duufje dat is geen leuk nieuws :"-( had het graag anders voor jullie gezien dikke :hug:
Ik kom alvast Duufje een hele dikke knuffel geven. Wat is dit sh*t

En nog even: heb aan jullie gedacht dit weekend Chevrolet en Fruity.. wat lijkt me dat zwaar :(
Duufje :-( ben best wel een beetje verdrietig voor je .... :hug:
Jeetje Duufje wat enorm verdrietig: balen/ kl#te/ #*#* dat er geen bevruchtingen zijn...... kan mij voorstellen dat het nieuws even moet landen, maar had het zo anders voor jullie gehoopt. Hoop heel erg voor je dat nu dan in ieder geval je cyclus net een zetje door de hormonen heeft gehad en weer goed en snel op gang komt.

Dank voor je antwoord mbt hoe jij omgaat met de 'heb je kinderen' vraag. Fijn en lief dat je dit soort ervaringen hier wil delen. Ik probeer denk ik soms te voorkomen dat ik de vraagsteller in een 'lastig pakket' breng. Maar misschien moet ik dat wat meer loslaten.
Duufje, wat een kl*te nieuws... Digitale knuffel!!

Hier helaas ook niet al te best nieuws. Na de echo van afgelopen vrijdag is er geen enkele ontwikkeling op follikelgebied. De follikels zijn in vier dagen tijd nog geen tiende millimeter gegroeid. Er liggen er genoeg klaar, maar ze zijn allemaal veel te klein om aan te prikken. Aanstaande vrijdag moet ik weer voor een echo komen om te bekijken of er dan iets is gegroeid. Mijn gynaecoloog gaf aan dat als er vrijdag geen groei te zien is, ik moet stoppen en dan over een tijd opnieuw moet starten met een hogere dosering Gonal-F. Ik schrok hier best wel van, omdat het voor mij misschien niet is weggelegd om opnieuw dit traject in te gaan i.v.m. mijn leverziekte(s). Ik heb hem gevraagd of we de dosering Gonal-F niet alvast wat op konden hogen om te kijken of er dan meer groei van de follikels te zien zou zijn, maar hij gaf aan dat het verhogen van de dosering tijdens het traject geen optie was. Voor mij kwam dit nogal rauw op m'n dak vallen, ik dacht namelijk dat dit gewoon mogelijk was. Hij gaf aan dat een hogere dosering alleen mogelijk was bij een volledige herstart van het traject. Is dit herkenbaar voor jullie? Ik ben er behoorlijk door van slag, had dit niet verwacht na het positieve bericht van afgelopen vrijdag... :-[

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven