Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Als iedereen danst dan kan ik niet achterblijven, Boulu: :cheer2: gefeliciteerd!! En wat een mooi rijtje testen

Doces, wat fijn van de leverwaarden.. maar oh wat balen van je auto. Kun je morgen wel zonder problemen naar de echo? Succes morgen!

Windmolen, welkom wij 'kennen' elkaar natuurlijk al een hele tijd van andere topics :hello: Bizar (en jammer) dat we na zwanger worden vanaf juli 2015 en als zwanger worden langer duurt nu ook hier samen schrijven. Ik duim dat we hierna samen kunnen schrijven in een wij zijn zwanger topic :bigkiss:

en welkom voor Diamond! Ik prik nu 3x de dosis van iui en het valt me gelukkig erg mee qua bijwerkingen. Had je tijdens de iui veel last?

Sense, wat super lief van je man.. wow dit moet gewoon wel jullie poging gaan worden nu! Ik zet mijn geld er op in ;)

Angel, had nog helemaal niet gereageerd op je. Sorry! Wat fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan. En heel veel sterkte bij de wachtweken. Gelukkig kun je al best vroeg testen, dat scheelt weer wat onzekere wachtdagen:)

Miekje, hoeveel follikels zagen ze op de vorige echo? Waren ze al aardig gegroeid? Succes morgen!

Baggel, je mag zeker ook klagen hoor. Ook in dit topic (van mij). Je neemt altijd zo lief de moeite hier om op iedereen te reageren. En ook al sta je nu zelf in het zwangeren rijtje.. dat wil niet zeggen dat je niet af en toe even wat de mindere dingen van zwanger zijn mag balen. Hoe is het nu met je? En hoe was de doppler echo?
Alle reacties Link kopieren
Angel, ik duim voor goed nieuws voor jou! Erg spannend dat de testdatum alweer dichterbij komt.

Miekje, nee, dat dacht ik eerst ook, dus heb nog eens extra gevraagd, maar ze zei gewoon bewaren en de tweede keer leegspuiten met dezelfde naald :-?. Misschien ga ik er toch nog even over bellen en voor de zekerheid navragen tzt. Heb geen zin in ontstekingen ofzo...
Duufje, zullen we eerst het resultaat bij mij afwachten voor je mijn protocol voorstelt? Straks loopt het allemaal in de soep??

Windmolen, ik weet het niet zo goed. De vorige keer had ik op stimulatiedag 6 (dat is het nu ook) beide kanten 1 van 12 en in totaal 6 kleinere (ik heb het even terug gezocht) maar nu heb ik 2 dagen voor het starten al de remmer er bij, en dan kunnen ze minder hard groeien. Vorige keren groeiden ze 1 mm per dag. Dus ik mag nog wel even ;-) De hoeveelheid antrale follikels is niet veel meer dan de andere keren, dus de DHEA heeft mij in die zin wel wat teleurgesteld.
Ik denk dat de decapeptyl best op gevoel kan qua hoeveelheid, dus streepje zetten is prima. En over een naald 2 x gebruiken zou ik me geen zorgen maken (maar goed, dat ben ik, als jij je er niet fijn bij voelt, zou ik toch elke keer een nieuwe pakken) , maar ik hoor wel dat de naald al erg bot van de decapeptyl. De 2e keer prikken is hij nog botter.

Nou dames, spuit ze, snuif ze, slik ze, en broed ze!
hey iedereen, is er nog een plekje om mee te praten? Ik ben momenteel nog bezig met hormonen spuiten, puregon, maar tot nog toe weinig tot geen reactie. Vandaag te horen gekregen dat het beter IVF wordt .. documenten voor goedkeuring van mutualiteit aangevraagd, dus over een dikke maand zal het voor mij ook IVF worden, als hier nog een plekje is zal ik deze maand al aangrijpen om hier wat bij/mee te lezen!
@Animal Dank je, ja dat is snap ik dat is fijn dat je hierdoor ook weer meer info en inzichten krijgt enzo. Bedankt voor de uitleg van het lang protocol hiermee wordt het voor mij stukje bij stukje duidelijker...Ja ik snal erg goed dat je blij met met het korte protocol..maar verschilt per zkh of wat ze aanraden welke het beste voor je is? Oei hoofdpijn lees ik vaker..ik heb last van migraine en meestal komt dat terug voor mijn menstruatie..dus hoop idd dat de extra hormonen dat mee gaat vallen. Wat spannend voor je zeg, dus maandag weet je meer bij de echo.. Heel veel succes!
@Angel dank je! Ja klopt vind ik ook maar goed we hebben het niet in de hand heh..helaas..Oh ja idd lijkt op het verhaal van Luina..wie weet..Voor jou ook erg spannend zeg hopelijk heb jij volgende week goed nieuws! Fijn zeg dat je eerder kan testen..Duim voor je. Heerlijk toch dat je het druk hebt is mssn ook wel een goede afleiding toch?
@miekje! Hey! Heel veel succes morgen hopelijk valt de punctie je mee en heb je een mooie echo!
@sofie Dank je! welke dosis en wat prik je precies? Gelukkig valt het je mee. Bij de IUI prikte ik gonal, maar duurde bij mij erg lang en langzaam dat de dosis verhoogd werd. De hoogste dosis was toen op het laatst 100 en die had eindelijk een beter effect want bij de lagere dosis had ik telkens maar 1 follikel die meedeed.
@Selin Welkom! Voor welke behandeling moet je hormonen spuiten was je ook eerst bezig met IUI of een andere behandeling?
Shine bright like a diamond
Sense wat extreem lief van je man dat hij eerder terugvliegt!!!!

Diamond, Windmolen en Selin welkom hier. Jeetje wat een hoop nieuwe dames tegelijk!

Animal, de eerste echo klinkt voorzichtig positief. Hoop dat ze geleidelijk en bij voorkeur allemaal zich mooi doorontwikkelen de komende dagen!
Wat vervelend van de hoofdpijn en moeheid..... beide komen mij (uit twee verschillende pogingen) erg bekend voor (en sorry bij mij ging het pas na het stoppen met prikken over....) Ik heb normaal ook nooit hoofdpijn. 'Grappig' dat hormonen dat zo beïnvloeden. Ik hoop dat je je de komende dagen wat fitter gaat voelen.

Miekje, bij de meeste ziekenhuizen krijg je een shot morfine achtig spul vlak voor dat ze de eerste follikel aanprikken. Zeker bij een eerste poging, ben je daar waarschijnlijk enkele minuten zo high van dat je weinig meekrijgt van de punctie. Maar eerlijk is eerlijk, ik vond beide puncties wel pijnlijk, maar ze waren absoluut goed te doen en bovendien het duurt niet langer dan een minuut of 10. Dus echt over de punctie hoef je je niet al te veel zorgen te maken dat is bij lange na niet het spannendste in dit traject.
Succes morgen met je eerste echo!

Windmolen wat apart dat je maar een halve decapeptyl hoeft te spuiten. Ik zou mij niet direct zorgen maken over ontstekingen maar als je je er beter bij voelt pak je elke dag een nieuwe.

Angel succes in de komende lastige wachtdagen. Ik vind idd het fijne aan het cryo-tp-proces dat je direct weer door kan en er nooit lang tussen een teleurstelling en een nieuwe kans zit. Ik heb nog 5 cryo's.

Baggal ik ben heel benieuwd hoe je echo vandaag was.... zag alles er goed uit en heb je meer duidelijkheid over of het idd definitief een keizersnede wordt?
En is vandaag een betere dag dan gisteren voor je? Zwanger zijn met dat warme weer is ook gewoon echt niet fijn. Opgelopen benen doen echt gruwelijk pijn. Hoop heel erg voor je dat je op vakantie er geen last van hebt en lekker kan genieten samen met Baggal-man.

Dazzle nog maar een week of 1,5-2 voor jou toch? En dan eindelijk Gent!!!!
Wow - wat is er veel geschreven sinds vanmorgen..! Diamand en Selin welkom hier. Beleid bij dit topic is dat er altijd een plekje vrijgehouden wordt voor nieuwe dames, dus voel je vooral vrij om aan te sluiten.
Diamond: mijn ervaring met hormonen is dat het prima te doen is over het algemeen. Ik heb weinig last van bijwerkingen gehad, maar weet dat dit voor een ieder anders is. Wat ik wel moeilijk vond aan het traject is het omgaan met teleurstellingen en het feit dat je er geen controle over kan uitoefenen en geen garantie hebt. Zeker de wachtweken, en dan met name de tweede, vond ik ronduit een hel en ik heb er 4 gehad in totaal voordat ik doorgaand zwanger was. Door de IUI ben je natuurlijk al een beetje gewend aan de omgang met tegenslagen, al zijn de kansen met IVF hoger dan met IUI, omdat er al een bevruchte eicel wordt teruggeplaatst.

Angel: ik ga het topic woensdag even extra in de gaten houden en hoop dat jij na Boulu hier de volgende bent met goed nieuws! Fijn dat je er 'open' in staat en dat werk ook voor de nodige afleiding zorgt.

Animal: Ik kan me de teleurstelling wel een beetje voorstellen. Als je zo'n kuur doet had je gewoon op een iets hogere opbrengst gehoopt neem ik aan. Aan de andere kant, als de kwaliteit wel beter is geworden, is dat natuurlijk wel iets om heel blij mee te zijn - maar dat weet je op dit moment nog niet. Voorlopig maar even doorspuiten en doorsnuiven en ondertussen hoop ik dat je straks mooie eicellen hebt wanneer je de punctie hebt.

Windmolen: Ik durf niets te zeggen over de naald. Geen ervaring mee. Als de assistent zegt dat het kan zou je daar op moeten kunnen vertrouwen, maar bij twijfel toch nog gewoon een keer achteraan bellen lijkt me. Daar zijn ze tenslotte ook voor.

Dazzle: Wanneer is je afspraak in Gent? Heb jij de hysteroscopie nog laten uitvoeren/afspraak ingepland daarvoor?

En dan nu mijn middag... Mijn ochtend was al niet zo'n succes nummer met de PC (en ik wilde perse iets af hebben omdat ik wist 's middags eerder weg te zijn), maar de middag was niet veel beter. De Doppler studie is inwendig. Hoewel ik door de IVF al vaak genoeg in de beugels heb gehangen had ik dit van te voren graag geweten. Had ik bovendien een jurkje ipv een broek aangetrokken, maar alas - is ook geen drama. Bij de studie wordt vooral gekeken naar de bloedtoevoer naar de placenta/baby. Ik maakte mij hier eigenlijk geen zorgen over, want na 11 echo's was Sweet Pea toch goedgekeurd.
Vervolgens zou ik een gesprek met de arts hebben over de keizersnede n.a.v. de operatie die ik als kind heb gehad. De consultant was er niet en ik kreeg een junior dokter die mij vertelde dat de bloedtoevoer in een van de bloedstromen ''helemaal niet goed was'' en er door deze arterie te weinig bloed bij (uiteindelijk) de baby zou komen met mogelijk complicaties. Haar advies: kom over 5 weken maar terug dan doen we nog een doppler en hier hebben mijn man en ik geen genoegen mee genomen. Als er immers iets is dat nu verholpen had kunnen worden, bijvoorbeeld door aspirine te slikken, dan liever nu dan (te) laat. Uiteindelijk heeft ze overleg met een senior consultant gehad en hoewel een van de arteries buiten het gemiddelde presteert, is het (nog) niet zorgwekkend, omdat de andere arterie wel goed functioneert en het onder de streep dus voldoende is.

Ik heb het uiteindelijk kort over de keizersnede gehad met de junior dokter, maar zij kende de afspraken niet met de consultant die ik de vorige keer had gezien en ik kreeg de indruk dat zij dacht dat ik graag een keizersnede wilde omdat ik ''bang zou zijn op de natuurlijke manier te bevallen'', hetgeen niet het geval is. Sterker nog, de consultant van de vorige keer was er op basis van mijn medische voorgeschiedenis zelf over begonnen. Anyway, ik zie volgende week vrijdag de midwife en als het goed is over 5 weken de senior consultant met wie ik een aantal weken geleden samen zat. Ik hoop vooral dat het met een sisser afloopt allemaal, maar ik had niet de meest aangename middag. Zelfs mijn man maakt zich zorgen n.a.v. het arterie verhaal en dat is veel zeggend. Maar goed, ik vertrouw meer op het oordeel van de senior consultant dan van de jonge arts die zich duidelijk niet had ingelezen in het dossier en niets wist van de voorgeschiedenis en eerdere afspraken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
He Baggal, wat een vervelende ervaring! Iedereen moet de kans krijgen om een vak te leren, maar dit is niet fijn. Goed dat er nog overleg is geweest met de senior consultant! Hopelijk loopt het inderdaad allemaal met een sisser af...
Vraagje aan de dames die in Düsseldorf lopen. Is dit via de website vivaneo??

Wij willen namelijk ook een intake gesprek in Düsseldorf.
Jeetje Baggal wat een rotervaring in het ziekenhuis..... :hug: :hug: :hug:
kan mij voorstellen dat het nogal rauw op jullie dak komt als een junior consultant zegt dat de bloedvoorziening van de slagader 'helemaal niet goed is'. Gelukkig hebben jullie aangedrongen nog een senior te spreken, want je zal maar met zo'n boodschap naar huis moeten.
Fijn dat je de uitslagen komende week kan bespreken met je midwife. Als je twijfelt zou je ook nog contact met je vriendin die gynaecoloog is hierover kunnen zoeken zij kan vast inschatten in hoeverre de verminderde bloedtoevoer door de ene slagader schadelijk is.
Sweet Pea ligt verder nog helemaal op schema en groeit goed? Dan heeft ze ongetwijfeld nog geen last van de minder goed aangelegde slagader.
Ik twijfel om onderstaande te delen maar het is bedoeld als geruststelling en zeker niet om je ongeruster te maken.
Bij mij was er nl destijds door slecht aangelegde vaten in de navelstreng (velamenteuse insertie) een heel forse groeiachterstand te zien met 20 weken (liep daarna alleen maar verder op). En was met 20 weken de bloedtoevoer naar de hersenen al groter dan naar de rest van het lijfje van X waaruit blijkt dat een kindje zich klaarmaakt voor een vroeggeboorte. En werd toen al direct aangegeven dat het opmerkelijk zou zijn als ik de 28 weken zwangerschap zou halen. Vervolgens elke week terug om verder te kijken.
Daarom zou ik in jou geval als ze in het ziekenhuis zeggen dat je over 5 weken moet terugkomen inschatten/ geloven zij de verminderde bloedtoevoer nu nog niet zorgwekkend vinden zeker als Sweet Pea het nog hartstikke goed doet.
Maar rotnieuws is het wel en ik snap heel goed dat jullie je zorgen maken. Maar hopelijk loopt het met een sisser af.

Erg slordig ook dat niemand het dossier had doorgelezen en ze niets wisten over een eventuele keizersnede en de reden daarvoor. :facepalm:
Ik reageer later nog op anderen maar bah Baggal! Heel erg irritant dat je nu min of meer afhankelijk bent ( of nou ja, zo voelt het) van iemand die eigenlijk nog niet bekwaam genoeg is. Supergoed dat jullie daarmee niet zomaar genoegen namen. Nu hopen dat het meevalt.
He Baggal, dat zal schrikken geweest zijn. Goed dat jullie je niet weg hebben laten sturen! Hopen dat het met een sisser afloopt.

Abusu en Rosings : nog meer BAMmers :hello: Fijn dat je aangeschoven bent in het zwanger topic Rosings, volgens mij hoef je ook niet meer zo heel lang toch?

Doces: wat een goeie uitslagen voor jou, fijn! Beetje jammer van jullie auto ja..ik ben ook onder behandeling bij het AMC en ik vind het parkeren daar een drama. Zo druk altijd ook.

Boulu: kan je al een beetje wennen aan het idee?

Hoi aan alle nieuwen, ik ben hier ook net :bye:

Wat gaan jullie snel met schrijven zeg, ik doen mijn best om het bij te houden!
Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe
Baggal, jeetje... waarom lezen die artsen de patientenkaart niet door... Of vullen ze hem niet goed in... Zo frustrerend en zo vervelend als je je onzeker gaat voelen over dingen die niet eens hoeven. Goed dat jullie voet bij stuk hebben gehouden! Nu ben je wat geruster en zo te horen is er nog geen reden tot paniek, maar alleen extra controle nodig. Dat van de sectio... grrr....

Dazzle, ja vivaneokinderwunschzentrum in dusseldorf. (er zijn er meerdere, geen idee of die andere net zo goed aangeschreven worden, maar misschien wel dichterbij zijn voor jou). Bellen gaat vast sneller, maar bij ons ging het via de email ook snel, binnen 1 week stond de afspraak, maar wij hadden geen haast en de afspraak kwam sneller dan we verwacht en gehoopt hadden. Was je niet tevreden over Gent? Of wil je alle opties naast elkaar leggen?

Weija, het stelt me gerust dat jij ook moe was en hoofdpijn had. Vandaag lijkt het wat minder. Gisteren even flink uitgehuild bij mijn moeder, wie weet heeft dat geholpen. We gaan gewoon door!
baggal lomp klinkt dat. Goed dat je doorgevraagd hebt.

Ik had zojuist echo. We gingen uit van volgende week woe punctie maar stimulatie loopt voorspoedig: ongeveer 17 blaasjes van 10-27 mm en mooi bms . .. dus hoor vanmiddag of punctie zondag of maandag wordt. We moeten nog even bijkomen van versneld plan... nu wordt het ineens voor het echie.

weija en animalvan de decapeptyl werd ik ook echt heel moe en soms ook hoofdpijn idd. Werd beter toen de gonal erbij kwam. Leek het. Maar kan ook door succesvolle sollicitatie komen dat ik me beter voelde

diamondLeuk je weer te treffen... helaas hier ipv in een hoera gelukt forum
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 16-06-2017 09:29
Reden: Aanvulling
29.68% gewijzigd
@Baggal jeetje zeg wel ff schrikken voor jullie. Wel heel slordig zeg dat die junior zich gewoon niet had ingelezen..maar gelukkig hebben jullie wel vertrouwen in de senior. Hopelijk hoef je dit niet meer te ervaren. Hoever ben je nu? Ja het verwerken vd teleurstellingen had ik idd al bij de IUI dat is niet nieuw ook de 2e wachtweken vond ik bij IUI slopend..dus dat zou idd niet anders zijn. Klopt wat je zegt bij IVF heb je veel meer kansen en van dichtbij heb ik alleen maar positieve verhalen meegemaakt. Maar ja ieder lichaam is weer anders en reageert er ook weer anders op.
Is nu zo dat de puncties gelden voor 3 pogingen die verzekert zijn? Zoiets zei mijn gyno...
DazzleBekende naam, hebben jullie de intake in Gent al gehad?

@hier bij mij is het nog steeds niet doorgebroken en ik blijf het maar uitstellen om een test te kopen, vooral om teleurstelling te voorkomen. Heb wel eens vaker gehad dat ik een test had gekocht en gedaan en diezelfde avond ongesteld werd..gisteravond had ik heel erg last van steken bij de linker eierstok..Ik haal nu van alles in mn hoofd..mssn is het een bbz..mssn is het een hele vroege mk die wat langer duurt om op gang te komen..? :@@: Ik houd echt niet van die onzekerheid, heb liever meteen duidelijkheid.. (6) nou als het vandaag nog niet doorbreekt haal ik vnvd een test..
Heeft een van jullie dit weleens meegemaakt?
Animal: ik wil alle opties bij elkaar leggen. Hebben intake in Gent over twee weken. Brussel in augustus en wil eigenlijk ook naar Düsseldorf (ivm onderzoek nk cellen)
Gent heeft namelijk best weinig onderzoeken in vergelijking met Brussel en dd

Het is onze laatst vergoede poging. En wil zeker weten juiste keuze maken. Het kan voor mijn gevoel het verschil maken tussen wel of geen kindje ooit. Pff wordt er zenuwachtig van. Van die keuze.

Ik lees later de rest van nieuwe berichten bij..
Diamond: welkom hier. Volgens mij kennen we elkaar nog van IUI topic.. hopelijk is ivf de oplossing voor jullie!
Hi diamond door pregnyl enz kan je cyclus afwijkend zijn. Er zit helaas niets anders op dan rustig afwachten. (of toch n test proberen. )
Sterkte ik vind dat wachten ook het lastigste
Oh Baggal wat een rotnieuws! En echt heel slecht hoe jullie gisteren in het zkh zijn geholpen. Ik hoop echt dat het allemaal meevalt en goedkomt. :hug:

Angel, hoe gaat het? Zo spannend die wachtweken! Duimen draaien!

Miekje dat gaat snel! Ik ben erg benieuwd hoe jij de punctie ervaart. Ik kijk daar ook als een berg tegenop.

Diamond, ik ken jou ook nog van het iuitopic. Ik denk dat ik toch zou testen. Ik heb dit ook weleens gehad. Helaas bij mij niet raak. Je kung jezelf helemaal gek maken. Dan geeft een test wel duidelijkheid.

Hier nog een dikke week de pil en dan volgende week zaterdag beginnen met de decapeptyl.
Weija: Lief om je ervaring te delen en ik ben niet bezorgder door jouw ervaring geworden - in tegendeel :hug: . Als de ader zo slecht was geweest, dan had ik nl. ook verwacht dat ons meisje inmiddels al een significante achterstand zou hebben opgelopen. En volgens de echo's liep ze steeds wat voor. Natuurlijk als de baby groter wordt, zal ze ook meer nodig hebben en dan pas iets te zien zijn van een mogelijke achtrstand/ondergewicht. Maar opmerkingen als ''significant problem'', ''not within range'' ''somewhat troubling'' zijn niet echt prettig zonder verdere uitleg. Ik heb de Sr consultant overigens niet zelf gesproken, ze liet ons wachten in het kamertje. Dat waren 20 lange minuten... :( Ik zie volgende week de midwife en kennelijk wordt er dan ook nog extra gekeken naar de groei van de baby en de consultant zie ik pas over 5 weken dus ik ga er vanuit dat ze dan nog veilig bij mij zit. Heb er wel slecht/onrustig van geslapen overigens. Met 24 weken is een baby in beginsel mogelijk levensvatbaar, maar wat mij betreft zit ze gewoon langer in de ''oven'' blijven. Kennelijk, en daar hou ik me aan vast, is er niet meteen reden tot enorme paniek.
Heb jij inmiddels een idee wanneer de volgende TP is? Vermoed dat je volgende week mag terugkomen voor de dag 10 echo? Hoop zo dat jij en Angel de volgende zijn met goed nieuws. :kneel:

Animal: Ze had geen idee toen ik de term burch colposuspension noemde en vroeg mij om de techniek van de operatie uit te leggen om vervolgens de term volkomen te misspellen (fonetisch) en in het dossier te schrijven: ''patient is very worried that vaginal birth may un-do the operation on her kidney'' - not quite :| . Patient is niet bezorgd, patient is medegedeeld door Sr consultant dat een vaginale bevalling mogelijkerwijs kan leiden tot blijvende schade mbt de blaas. En heeft vervolgens ook nog extra info opgevraagd bij een vriendin die haar PhD heeft geschreven over dit onderwerp, want patient had eigenlijk een natuurlijke bevalling voor ogen gehad. Antwoord: ''your friend is not part of our NHS trust so we're not quite interested in her opinion nor from the MD who carried out the procedure in Holland''. Moest me bedwingen om niet te zeggen dat ik meer waarde hecht aan de opinie van de senior consultant (in feite haar baas) en mijn vriendin met haar ervaring dan een 1e jaars arts die zich duidelijk niet heeft ingelezen in het dossier (''is this your first pregnancy?'' bij binnenkomst :nooo: ). Niets ten nadele van jonge artsen overigens, maar al met al gewoon een vervelende en frustrerende ervaring. Het onderwerp hoe ik straks ga bevallen is (hopelijk) ook nog wat verder weg en hopelijk zie ik de Sr consultant de volgende keer.

Diamond: Volgens mij geldt het als een punctie wanneer er daadwerkelijk eicellen zijn gevonden en dit is dan een poging. Ik woon niet in NL, maar ik weet dat Boulu een punctie had zonder eicellen (omdat de ovulatie gemist was) en dit gold niet als een poging. Een cryo terugplaatsing geldt in Nederland als een gratis kans als het ware. Dus als patient in IVF 1 5 embryo's heeft en de verse TP leidt niet tot een zwangerschap dan zijn de cryo-TP's onderdeel van dezelfde poging.

Dazzle: Je weet dat er aanvullende verzekeringen zijn? Cerpa had 5 pogingen vergoed destijds en het was raak bij de 5e keer. Kan me goed voorstellen dat het voelt als zo'n alles of niets poging en dat je alles uit de kast wil halen om deze te laten slagen. Ben benieuwd naar het verschil tussen Dusseldorf/Gent. En ik hoop enorm dat je niet hoeft na te denken over een 4e of een 5e poging!

Miekje: Actie in de Taxi! Wow - dat is even snel. :hello: Heel veel succes en hopelijk een mooie opbrengst eicellen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dus net voicemail van zkh om te overleggen over punctie???? Bah meteen bezorgd kan straks pas terugbellen
@Dazzle klopt we kennen elkaar het IUI topic..Dank je hopelijk leiden de gesprekken tot een goede keuze voor jullie.
@Miekje ja klopt dat wist ik, maar in deze cyclus heb ik verder niks gebruikt we zijn begin mei al gestopt met IUI. Ja ik ga ik zeker doen. Wat een goed nieuws zoveel eicellen, snap dat je er even van moet bijkomen heel veel succes gewenst.
@Zizo klopt we elkaar ook van het andere topic. Ja je maakt jezelf alleen maar gek hierdoor.. na mijn werk ga ik zeker ff langs de drogist.
@Baggal Dank je weer voor de uitgebreide uitleg, dat is erg fijn om te weten.
Even snel tussendoor (want heel druk op het werk!) echo was goed! Ze telde 11 kanshebbers. Dus ben erg positief gezien de trage start. Morgen laatste spuiten zetten en pregnyl. Maandagochtend de punctie :cheer:
Oh Sofie wat fijn!!

Baggal ik vind het zo erg voor je! Snap heel goed dat je slecht geslapen hebt. Ik begrijp niet waarom ze niet wat empathischer zijn en zich meer in jou verplaatsen. Ook lullige opmerkingen met jouw verleden van de mmm en de vmk. Onbegrijpelijk! Ik hoop echt dat je de volgende keer de senior hebt. Kun je dat niet eisen?
Stress voor niets. Maandag punctie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven