Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Even snel reageren op Selin: ik ben blij voor je dat de echo goed was! Bloedingen zijn niet leuk en maken het superspannend. Had ook idd wel verwacht dat je weer rust zou moeten nemen. Ook al is mijn situatie anders, ik herken wel veel. Ik had vanaf 11 weken bloedingen door de placenta praevia, sinds deze week is het eindelijk bijna helemaal gestopt (ben nu 18 weken) en dat komt vooral doordat ik rust neem. Gelukkig geen platte rust, dat schrijft de gynaecoloog me alleen voor bij hele heftige bloedingen en dan betekent het ook een ziekenhuisopname, ik mag dan niet van bed, ook niet voor toilet of douche tot het bloeden minder wordt. Platte rust kan lichamelijk weer andere negatieve gevolgen hebben (trombose, decubitus etc), dus doen ze in NL niet snel voorschrijven. Bij jou is het echt platte rust? Lukt dat een beetje en kan je man voor je zorgen?
Ik vind rust nemen soms moeilijk, vooral omdat ik me verder goed voel. Ik pak al snel toch een wasmand of loop of sta teveel. Ben daardoor ook een keer weer meer gaan bloeden, dus dat was een duidelijk teken. Zo lang dat bloed er bij jou zit (de hematoom) kan dat je baarmoeder prikkelen en daardoor samentrekken. Waarschijnlijk had je daardoor ook de krampen. Dus, neem je rust meid, je kindje gaat boven alles!
Beetje lang verhaal geworden, maar het hielp mij dat veel mensen mij er op wezen dat rust het enige is wat je kan doen en je wilt jezelf achteraf niet kwalijk nemen dat je toch teveel hebt gedaan.

Voor de dames die ernaar vroegen: hier gaat het goed. Bloeden is dus echt bijna gestopt, morgen weer controle bij de gynaecoloog. Ik merk dat ik daarvoor altijd meer gespannen ben en ook meer ga doemdenken, terwijl het verder allemaal goed voelt. Maar nu denk ik aan alles wat er mis kan zijn, echt niet leuk. Eigenlijk moet ik gewoon niet teveel controles hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hey Sef, wat waardeer ik je berichtje heel heel erg!! Het stelt me ook enigszins gerust dat bloeding niet meteen het ergste moet betekenen. Moet inderdaad ook niet volledig platte rust nemen, mag ook wel gewoon nog dingen doen maar moet het rustig aan doen. Begrijp dan wel niet goed dat ze me thuis schrijf van werk want heb voor de rest een zittende job en dit weet ze ook, dus vond het wel weer vervelend voor men werkgever, maar goed het is nu niet anders, vermoedelijk is het autorijden naar daar en daar rondlopen met dossiers ook wel niet zo bevorderlijk. Ik begrijp wat je bedoelt met rondlopen met een wasmand, haha, want ik voel me verder ook gewoon goed.
Heel erg bedankt voor je woorden, dat helpt me, ook om wel te beseffen dat deze rust niet voor niks wordt voorgeschreven, gyn zei vandaag ook aan de telefoon: vermoedelijk is het wel gewoon van die hematoom, maar zelfs dan, we hebben nu een kloppend hartje gezien en ik wil echt het zekere voor het onzekere nemen, dus blijf toch maar thuis deze week en neem je rust. Net wat jij schrijft dus! Fijn om te lezen dat bij jou het bloeden gestopt is! Mocht je dan ook hele lange tijd niet gaan werken ?

Snap dat de controles je zenuwachtig en gespannen maken, maar ergens ook wel erg fijn dat ze je goed opvolgen toch!
Doces, even korte reactie op jouw berichtje. Je komt niet bij de embryo met de inbrenghuls. De embryo zit in jouw baarmoeder en je komt met de inbrenghuls maximaal in de vagina. Je komt zelf niet door de baarmoedermond heen, dus de embryo zit veilig!
doces schreef:
29-11-2017 19:41
De afgelopen dagen heb ik de Utrogestan met zo'n hard plastic inbrenghuls ingebracht. Bij de vorige cryo tp heb ik dat in de wachtweken ook gedaan. Maar nu ben ik bang dat ik met die inbrenghuls het embryo eruit kan 'schrapen' of zo? Is dat dom? Hoe 'hoog' zit dat embryo? Kan ik daarbij komen met zo'n inbrenghuls? Ik wil gewoon voorkomen dat ik zelf iets doe wat de innesteling belemmert. Ik heb vanmiddag gewoon met mijn vingers ingebracht, voor de zekerheid.

Ik ga zo even de tabel aanpassen :thumbsup:
Wat fijn dat je PUPO bent Doces! Ik moest wel een beetje lachen om het idee dat je het embryo met de Utrogestan huls eruit kan ‘schrapen’. Wees gerust dat kan echt niet. De huls komt nl niet voorbij je baarmoedermond en het embryo zit toch echt ergens in je baarmoeder als het goed is :) (google maar eens op een plaatje van het vrouwelijk voortplantingsstelsel)
Doe wat goed voelt en het prettigst is qua Utrogestan inbrengen, maar wees niet bang dat je met de huls je embryo kan losmaken.

Broed ze!
Die facepalm emoji is hier wel van toepassing lijkt me... :facepalm: Wat haal ik mezelf toch allemaal in m’n hoofd... Ik wil gewoon zó graag dat het lukt... Bedankt voor jullie geruststelling Lauwie en Weija, klinkt heel logisch wat jullie zeggen... :-$
doces schreef:
29-11-2017 21:20
Die facepalm emoji is hier wel van toepassing lijkt me... :facepalm: Wat haal ik mezelf toch allemaal in m’n hoofd... Ik wil gewoon zó graag dat het lukt... Bedankt voor jullie geruststelling Lauwie en Weija, klinkt heel logisch wat jullie zeggen... :-$
Dat is ook zo begrijpelijk dat je zo graag wilt dat het lukt en dat je er alles aan wilt doen om het te laten slagen. Ik duim voor je.
Even een vraag: Sinds de punctie afgelopen zaterdag heb ik nog steeds buikpijn. Soms menstruatie achtige krampen, steken, maar vooral een ongemakkelijk gevoel van binnen (ik weet echt niet hoe ik het moet omschrijven)
Heb nog steeds het idee dat ik mijn eierstok voel. Geen idee of t mogelijk is.. Het is al wel wat minder geworden gelukkig.
Door de blijdschap van het goede nieuws over onze embryo's, ben ik helemaal vergeten te vragen of deze klachten erbij horen. Heeft iemand een idee?
Ben nu ineens een beetje bang dat het schadelijk voor ons embryo kan zijn..
Ze hebben mij verteld dat de follikels weer vullen met bloed en daardoor dus gezwollen en gevoelig kunnen blijven. Had ik ook zeker last van! Hoop dat dit je een beetje gerust kan stellen.. :heart:
Thanks voor de support. Heb ik idd ff nodig. Maar cryo is goed ontdooit morgen tp!
Super fijn Miekje!! Vanaf morgen schuif ik een stukje op en maak ik een plekje voor je vrij op het wachtbankje :bye: Heb ‘m alvast een beetje opgewarmd voor je! :rolling: Succes morgen! :thumbsup:
Doces: ik moest ook lachen, maar ik begrijp het wel. Na de eerste TP durfde ik niet te lopen of te plassen. Bang dat het embryo eruit zou vallen. :facepalm:

Miekje: Fijn! Morgen pupo voor jou! :cheer: altijd een geruststelling als het ontdooien goed gaat!

Zizo: super dat je overgeplaatst wordt. Je nieuwe werk plek is vast fijner. Jij gaat ook weer bijna beginnen toch (met een nieuwe IVF ronde)?

Hier ben ik heel druk op kantoor ivb met de filing :'( Dus morgen, overmorgen en wellicht in het weekend werken... ik heb woensdag as vrij gelukkig. En het einde is in zicht en heb daarna een paar weken vrij!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dat is supermooi nieuws Miekje. Morgen ben jij ook PUPO.

Ps: Ik vind het zo grappig dat we in dit topic allemaal quotes van Baggal en Baggalman gebruiken. We zijn een hele nieuwe terminologie aan het ontwikkelen.
Gezellig doces tot straks!
Baggal, let op jezelf hoor!! Gelukkig binnenkort dan aantal weekjes vrij!

Mangoest, heel normaal hoor, ik had overstimulatie dus heb echt afgezien na de punctie!!

Miekje oh wat fijn voor jou!! Heel erg veel succes!!!

Doces, proficiat met je nieuwe titel, pupo ;) hihi, en vind je redenering nog niet zo gek hoor ;) na mijn terugplaatsing durf ik nooit meteen naar toilet uit schrik dat het er terug mee uitkomt :D hahaha

Zizo oh wat een fijn nieuws dat de overplaatsing doorgaat!! Hoe voelt dat voor jou? Hopelijk zit je daar wat meer op je gemak!!
Miekje, wat een fijn nieuws. De duimen draaien voor een plakker.

Doces bedankt voor mijn lachmomentje van de dag ;-). Maar ik begrijp je zorgen wel.Vond het ook een beetje engig allemaal destijds. En soms vergeet je dan even logisch na te denken.

Tinkerbell als ik het goed heb onthouden, heb jij de punctie inmiddels gehad? Hoop dat het meeviel.

Labgeek nog een paar daagjes...

Sef fijn om wat van je te horen. Blij te lezen dat het goed gaat, ondanks de bloedingen.

Ik heb gisteravond de ovitrelle gespoten. Morgenvroeg punctie. Daar zie ik niet tegenop. Ben inmiddels een oude-punctie-rot :-) Dan worden het hele lange dagen tot en met maandag, zeker gezien het feit dat we de vorige keer pas op de dag van de terugplaatsing hoorden dat er geen embryo's meer waren (de laatste viel letterlijk op het laatste moment uit elkaar). Wat mij betreft mag het snel maandag zijn dus. En heel graag een goede maandag.
Hallo,

Ik ben 36 en we hebben samen een dochtertje van 3. Zei is ontstaan uit onze eerste IVF poging en het was direct raak. Nou ja direct eerst 6 iui pogingen daarna 2 overstimulaties waarbij het werd afgebroken en toen was het zover m'n eerste punctie wat en ****. Ik heb gezegd nooit weer we hadden 15 stuks waarvan 4 goed genoeg waren voor terugplaatsing en zo is onze Indy ontstaan.

Nu na 3 jaar kriebelde het wel weer en deden we aanspraak op de ingevroren embryo's. Beetje naïef misschien maar dacht ontdooien terugplaatsen en klaar maar zo makkelijk ging dat helaas niet. We kregen het beruchte telefoontje en toen zei de laborant helaas moet ik meedelen dat ze het alle 3 niet hebben gered. Dan staat alles even stil en waren we zeer teleurgesteld maar niet getreurd we hebben onze mooie dochter dachten we en een tweede is een geschenk en geen moeten. Toch heb ik me over alles heen gezet en na lang overleg toch weer besloten om het traject weer te starten.
Ik gaf aan dat ik snel reageer op medicatie en dat overstimulatie in een klein hoekje zit bij mij. Dat in het achterhoofd hadden ze een schema gemaakt en mochten we starten. Wel grappig dat je gauw dingen vergeet en moesten echt weer effe wennen aan het spuiten en hoe alles moest want ook na z'n korte tijd waren er weer dingen vernieuwd en verbeterd. Maar het ging super alles groeide goed en zag er voorspoedig uit totdat ja hoor ik kreeg wat steken en kwam voor een echo ik had weer overstimulatie en nu maar liefst 21 dat was schrikken. Wel kregen we te horen dat ze wel een punctie konden doen met de nieuwe technieken maar een terugplaatsing zaten te veel risico's aan. Wel begrijpelijk maar ook een teleurstelling. De dag van de punctie was ik wel gespannen en had voor de zekerheid een extra verdoving in de vorm van een roesje aangevraagd omdat de eerste keer ook niet soepel ging en het er nu een stuk meer waren. En het was ook zeker niet prettig iedereen was heel lief voor ons en ik heb drie dagen plat gelegen om bij te komen van alles. Eindresultaat 6 ervan ingevroren in afwachting tot m'n lichaam weer hersteld is. Nu is het dan zover we hebben er samen voor gekozen voor een terugplaatsing tijdens de natuurlijke eisprong en afgelopen dinsdag had ik een positieve ovulatie test. Naar het ziekenhuis voor een echo en ja hoor er zat er 1 van 19mm en baarmoederslijmvlies was ook mooi van dikte alles zag er netjes uit.

Nu zit ik te wachten op een belletje of onze embryo's het ontdooings proces doorstaan. Het beruchte telefoontje zal ik vrijdag middag krijgen in de hoop dat 1 van de 6 gebruikt kan worden voor een terugplaatsing. Is dit goed dag mag ik zaterdag ochtend komen zo spannend!!! Was eerst heel nuchter maar vind het nu toch wel een dingetje worden.

Ik hou jullie op de hoogte fingers crossed.
MevrouwStippel schreef:
29-11-2017 23:11

Ps: Ik vind het zo grappig dat we in dit topic allemaal quotes van Baggal en Baggalman gebruiken. We zijn een hele nieuwe terminologie aan het ontwikkelen.
Geweldig he, tis ook zo'n leuk stel ;-) :)
SaffronSkies schreef:
28-11-2017 15:44
Nu na een periode van rust heb ik eind deze week een evaluatiegesprek.
Ik zit met een aantal vragen:
  • Kan de mate waarin je reageert op de stimulatie (aantal follikels) per keer verschillen? Zou het kunnen dat ik in een volgende IVF ronde (als die komt...) beter reageer?
  • Wie van jullie heeft ook een lage follikel respons gehad bij deze (volgens een IVF verpleegkundige) hoogste dosering van Bemfola en hoe was het vervolg: had het ziekenhuis nog een andere aanpak? Of is er nog een nieuwe poging gestart met dezelfde hoogste dosering?
  • Ik heb tijdens IUI pogingen Puregon (FSH (follitropine-beta)) gespoten en daar reageerde ik bij 50 eenheden altijd goed: vrijwel altijd 2 of 3 follikels. Zou overstappen naar Puregon een optie zijn?
  • Hebben jullie tips t.a.v. keuze voor stimuleringshormoon? Hebben jullie ervaring met wisselen van hormoon voor stimulatiefase?
Natuurlijk vraag ik dit ook in het evaluatiegesprek, maar ik vind het fijn om wat ervaringen te horen van vrouwen die wellicht in hetzelfde schuitje zitten. Hebben jullie andere tips voor het evaluatiegesprek?
Allereerst: dank voor degenen die gereageerd hebben!! Het geeft me een aantal handvatten voor het evaluatiegesprek morgen. Echt fijn dat jullie een beetje meedenken.
mssfiddler schreef:
28-11-2017 16:03
Helemaal niet erg dat je even inbreekt. Ivf is toch heel anders dan normaal zwanger worden.
Wbt iui en ivf, ik spoot bij iui 37,5 eenheden menopur en had soms al 2 eitjes. Met ivf had ik met 150 eenheden maar 1 ei (opgehoogd naar 225 en uiteindelijk 6 geoogst). Zowel het ziekenhuis als de dames hier hebben mij verteld dat je de dosering van iui met ivf niet kunt vergelijken. Of overstappen naar een Puregon een optie is weet ik niet
Bij IUI is de dosering van stimulatie hormoon natuurlijk lager, omdat je niet teveel follikels wilt. Ik denk nu: als ik bij zo'n lage dosering Puregon al goed reageerde, wie weet reageer ik met hogere dosering Puregon wel een stuk beter dan bij gebruik van Bemfola. Maar wellicht is dat helemaal niet zo en kun je het effect van een dosering bij IUI poging niet doortrekken naar het effect dat je verwacht bij de hogere dosering bij IVF poging.

Duufje schreef:
28-11-2017 16:08
SaffronSkies, deze vragen kan je arts inderdaad het best beantwoorden denk ik.
Maar uit ervaring: ik reageer in verschillende stimulatierondes altijd verschillend op dezelfde dosis medicatie. Dus antwoord op je eerste vraag is denk ik 'ja'.

Bemfola ken ik niet helaas, dus wat dat betreft heb je weinig aan me. Ik heb Gonal F gebruikt en de laatste pogingen Menopur. Van beide heb ik als hoogste dosering 450 eenheden gehad. Dat is wel veel, zeker voor Nederlandse begrippen. Dat wordt maar af en toe gedaan en de meningen over de zin van zo'n hoge dosering zijn ook nogal verdeeld.

Evaluatiegesprekken vind ik altijd een beetje onbevredigend omdat de conclusie vaak is dat de artsen het ook niet zeker weten en het toch een beetje 'trial and error' is.
Ik hoop dat je duidelijke antwoorden krijgt. Veel succes in elk geval!
Dank je Duufje. Ik lees hier nu inderdaad dat het per ronde kan verschillen. Dat geeft me wel wat hoop dat het misschien in een volgende ronde beter zal gaan. Ga dat ook zeker aangeven morgen in het gesprek. Bemfola en Gonal F zijn beide follitropine alfa-preparaten, van verschillende fabrikanten. Bij mij werd gezegd dat 225 eenheden het hoogste is wat men in NL toepast, daarboven zou geen bewezen meerwaarde zijn inderdaad. Voor mij is het doel van het evaluatiegesprek om een 2e ronde IVF te mogen starten. Ik zit er een beetje (beetje veel) mee in mijn maag dat men morgen zegt dat ze niks meer kunnen betekenen, omdat ik al die hoogste dosering heb gespoten..
Ik hoop dus ook op een duidelijk, maar wel positief antwoord ;-)
Selin26 schreef:
28-11-2017 20:16
Saffronskies, voel je niet schuldig om in te breken! Denk dat inderdaad de invloed van stimulatie kan wisselen naargelang de ronde, had soms ook 'betere maanden' zeg maar, waarin ik sneller leek te reageren dan andere maanden... dat maakt het allemaal wel onzeker en lastig hé?! Bemfola ken ik niet, geen ervaring mee dus daar kan ik je geen antwoord op geven.. Ik zelf heb ook altijd puregon gespoten, reageerde daar véél beter op dan op menopur (wat ik maar 1 keer gedaan heb zonder reactie) . Vond de puregonpen ook 1000x handiger!!
Dank je Selin. Ik ga morgen zeker vragen of ik mag overstappen naar Puregon. Fijn om te horen dat je daar beter op reageerde. Ik weet natuurlijk dat dat niks over mij zegt..maar toch..
Enne, gefeliciteerd he, ook al is het nu weer een spannende tijd ;-)
Weija schreef:
28-11-2017 22:55
Saffron skies het aantal follikels kan idd per maand/ poging verschillen. Door aan het begin van je cyclus een echo te maken kunnen ze zien hoeveel antrale follikels er zijn, dat bepaalt de maximum opbrengst van die maand (maar heel vaak zullen ondanks de hoogste dosis niet alle antrale follikels groeien.) Medicatie veranderen kan soms gevolgen hebben voor het aantal follikels en de kwaliteit van de eicellen (echter niet altijd positief) maar dat is echt iets om te bespreken met je arts. Succes met je evaluatiegesprek en de volgende poging.
Ja, ik ga zeker mijn best doen om een tweede IVF ronde te mogen starten. Ook fijn om van jou te horen dat het per maand/poging kan verschillen.
Diamond30 schreef:
29-11-2017 10:41
Saffron klinkt een beetje vergelijkbaar met mijn situatie. Ik heb alleen geen laag amh maar een te hoog fsh. Ik denk dat Befoma vergelijkbaar is met Gonal?
  • Ik denk wel dat iedere cyclus weer anders is en het aantal follikels, maar of je beter reageert dat durf ik niet te zeggen, hebben ze de dosis al verhoogd bij jou?
    Bij de 1e poging gebruikte ik Gonal 225 en had ik 7 eicellen, bij de 2e poging probeerden we menopur 300 en de laatst week was die opgehoogd naar 450 eenheden, maar reactie was te laag. Ik had maar 2 grote eicellen. Die poging is ook afgebroken.
Bij de volgende poging ga ik starten met Gonal 450, dus het effect daarvan weet ik dus nog niet omdat ik pas volgend jaar ga beginnen.
I
  • k denk dat je het best kan voorstellen om Puregon te gaan gebruiken omdat je daar dus beter op reageerde.
  • Tips vind ik lastig want iedereen reageert weer anders erop. Ik ben nu wel gewisseld van Gonal naar Menopur naar Gonal weer.
Dus je kunt het best voorstellen vind ik.
Veel succes!
Hi Diamond, ja Bemfola is net als Gonal F een follitropine-alfa preparaat. Ja, ik snap dat het lastig is om tips te geven. Ik zit vooral in over het feit of er nog wel een 2e IVF poging gaat komen voor mij. Ik hoop dat ze bereid zijn om nog verder na te denken over een nieuwe aanpak. Ik neem het in ieder geval mee. Dank je.
windmolen schreef:
29-11-2017 11:48
SaffronSkies, ik heb ook 225 Bemfola gespoten bij mijn eerste ronde. Het is volgens mij gewoon hetzelfde als gonal-f (Follitropine-alfa), alleen andere merknaam. Heb jij ook het korte protocol gedaan of het lange? Dat werd me niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Ik heb iig het korte protocol gedaan en heb als remmer een halve spuit orgulatron gespoten. 2x decapeptyl lijkt me behoorlijk veel als remmer, maar ik heb ook geen ervaring met een voortijdige eisprong. Ik had met Bemfola uiteindelijk 6 follikels (3 grote en 3 kleintjes) en 5 goede eicellen. Omdat m'n eitjes nogal ongelijk opgegroeid zijn, hebben we de keer erna Elonva geprobeerd. Dat is een depotspuit, die je éénmalig spuit en die 7 dagen doorwerkt. Het idee is dat daardoor het hormoonniveau meer constant blijft en daardoor de eitjes gelijkmatiger groeien. Dat leek idd wel te werken, ik had 7 follikels van min of meer dezelfde grootte, maar uiteindelijk kwamen er maar 3 goede eitjes uit. Moeilijk te zeggen of dat door de andere stimulatie komt of niet, ik houd het zelf op pech. Het is idd zo dat je elke keer anders kan reageren op de stimulatie. Wat iemand anders ook al schrijft, de ene keer liggen er bijv. meer eiblaasjes klaar dan de andere keer, dat kan al een hoop verschillen. En of die eiblaasjes dan goede eitjes bevatten of niet of helemaal geen eitje, dat is volgens mij ook gewoon een kwestie van geluk of pech. Ik zou zeker gewoon vragen aan je arts of je een keer met Puregon mag proberen, als je daar meer vertrouwen in hebt. Of vraag of je arts zelf een idee heeft voor een ander stimulatieschema. Maar om eerlijk te zijn zou ik er zelf geen wonderen van verwachten. Ik denk dat het meeste toch bepaald wordt door je eicelvoorraad en die is helaas met een lage AMH/hoge FSH wat beperkt (zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje). Overigens wel heel goed dat beide eicellen goed bevrucht zijn geraakt, dat is toch heel hoopvol! Hopelijk heb je de volgende ronde je gouden ei erbij zitten!
O thanks voor je verhaal Windmolen. Heel informatief. Ik heb een flare up schema gebruikt, maar met dus extra decapeptyl. Ik weet niet precies het verschil tussen lang en kort schema. Ik heb wel een maand voorafgaand aan de IVF poging de pil geslikt. Het idee daarvan was om mijn lijf weer 'in tune' te laten lopen, nadat de vorige IVF poging voortijdig afgebroken werd. Superfijn was het dat ondanks alles die twee eicellen inderdaad bevrucht raakten. Dat was zo'n opsteker: ze kunnen bevrucht worden, het ligt niet aan de eicel of aan het donorsperma.
Duufje fijn dat de Ovitrelle er in zit. En nu is alles uit je handen en moet je je er aan toegeven dat je moet afwachten vanaf morgen, zo moeilijk. Ik hoop dat we een feestje met je mogen vieren maandag en dat het geluk nu eens aan je zijde mag zijn. (we kunnen nog steeds allebei uitgerekend zijn in dezelfde maand dan (aug 18), ik hoop dat het zo mag zijn weer!)

Doces super dat je weer een terugplaatsing hebt gehad. Zoals de meesten al schreven, had ik aan het begin ook mijn twijfels of ik het embryo er niet uit kon hoesten oid. Gelukkig ben je helemaal gerustgesteld :) . Herkenbaar van dat duwen op je buik en je blaas die het bijna begeeft. Leuk die artsen in opleiding, maar daar word je wel zenuwachtig van ja. Gelukkig is alles goed gegaan. Ze checken heel goed of het erin zit en ook weer eruit. Nu maar broeden meis.

Mangoest, geen idee, de punctie is voor mij een tijd geleden. Maar bij mij hebben ze met de tp na de punctie met de echo naar mijn eierstokken etc gekeken. Ze heeft toen benoemd dat ze vocht zag, maar het was ok. Waarschijnlijk, weet bijna wel zeker, hebben ze bij jou ook wel gekeken hoor. Maar hebben ze het niet eens gezegd. Mocht je het niet vertrouwen, kan je het altijd nog vragen lijk mij.

Selin goed dat je je rust pakt en inderdaad alles voor de ukkepuk. Sommige dingen gaan voor!

Windmolen gelukkig is je endo geen belemmering voor je traject zover ze nu zien, maar snap wel dat je zekerheid wilt. Je wilt je kansen optimaal benutten. Hoe lang zou je de pil dan moeten slikken, iets van 3 maanden ofzo of langer? Ik zou het denk ik ook wel serieus overwegen dan. Zie dat je 33 bent, met je leeftijd kan het ook nog wel, alhoewel je natuurlijk liever vandaag dan morgen zwanger bent.

Labgeek dat is weer het voordeel van een tp in een kunstmatige cyclus dat er wat geschoven kan worden. Op naar de terugplaatsing maandag! En daarna veeeeel leuke dingen plannen voor jezelf.

Baggal, kijk je al uit naar je eerste Kerst met SA?
Boulu lieverd, trek je het nog meis? :hug:
O sorry voor dit extreem lange bericht. o_o :-$ :-$
Miekje Goed nieuws! Ik heb inmiddels de TP van onze 1/4 cryo's afgelopen maandag gehad, lekker weer samen op de wachtbank!
Even snel tussendoor op mijn werk.

Gister follikel meting gehad. er zitten er in totaal een stuk om 14 dacht ik waarvan de grootste 24 mm was. Gister de ovitrelle gezet en morgen de punctie.

De utrobollen zijn in huis, de naproxen, valium en dormicum ook.

Maak mij er nogal druk om en ben stik zenuwachtig.
Logisch taart dat he zenuwachtig bent. Maar it's been done before. We hebben het allemaal doorstaan hier dus jij kan het ook!

Gezelig wordt het straks op de bank. Super dat jij ook weer van de paetij bent gingerspice.

En duuf succes alvast voor maandag !

Opgezwollen eierstokken na punctie is normaal: veel (heel veel liters!!!!) Drinken en opletten of je geen koorts krijgt of aankomt. En een beetje rustig aan doen je laten verwennen

Hier ook wat nerveus.... laat die cryo maar komen...in zo'n buisje of schaaltje zitten is toch niet leuk. Hopen dat het snel een fijn plekje in mijn baarmoedee vindt en daar lekker lang blijft zitten!

Hoeveel dagen na cryotp mochten jullie testen? Ik vraag t straks nog wel in zkh maar dan weet ik t vast.

Zit je nog goed doces? Ik neem wel n zak kruidnoten mee voor op de beriemde bank!
Duifje heel veel succes!!
Doces. Haha ik had dat gevoel ook :-D .
Selin ik heb vanaf testwagen een week bloedingen gehad met pis test en toen met 6 weken weer een paar dagen en rond vlag mij 7 og 9de week weer bloedingen en ik liep bij de echo van 6,3 weken ook een dikke week achter want het werd op 5’2 geschat. Nu een kiloknaller :heart: . Bloedingen zijn zo vervelend en maken je zo onzeker.. wanneer mag je weer? Denk aan jezelf..
Boule hang in there meid. Hoop op goed nieuws

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven