Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd

donderdag 14 december 2017 om 12:25
Dionne mijn waarden zijn al getest en die waren helemaal goed, de exacte uitslagen weet ik niet omdat daar ons probleem niet lag. Ik ga er zaterdag even naar vragen.
Bedankt voor het delen van jouw ervaring Windmolen, ik spuit nu 200 eh. Geniet lekker van je pauze!
MevrouwStippel ik ga het zeker overleggen zaterdag. Het ging allemaal zo snel vandaag, de arts zei ook helemaal niks over weinig follikels, de twijfels en de tranen kwamen pas toen ik weer in de auto zat.
Bedankt voor het delen van jouw ervaring Windmolen, ik spuit nu 200 eh. Geniet lekker van je pauze!
MevrouwStippel ik ga het zeker overleggen zaterdag. Het ging allemaal zo snel vandaag, de arts zei ook helemaal niks over weinig follikels, de twijfels en de tranen kwamen pas toen ik weer in de auto zat.
donderdag 14 december 2017 om 13:06
windmolen ik spuit nu 225 eenheden. Wow, het ziekenhuis gaf aan dat ze niet meerdere follikels kunnen creëren maar wel meerdere eitjes in een eiblaasje. Daar zijn we dan ook vanuit gegaan. Omdat ik te weinig follikels heb en het ziekenhuis heeft het protocol dat er minimaal 4 eicellen gepuncteerd moeten zijn. Als dat niet is dan doen ze 1 poging met de eiblaasjes die ik op dat moment heb. Ik weet dat het risico eraan zit dat het eiblaasje leeg kan zijn, maar dit is echt onze enige optie. Laten we het hopen dat de andere follikels nog een beetje groeit. Klopt het dat de follikels een groeispurt kunnen krijgen nadat je de pregnyl hebt gespoten?
Nog helemaal niet mee bezig geweest om een kliniek in Düsseldorf te benaderen. Wij zijn in een sneltreinvaart dit traject in gegaan. Eind oktober intake, 9 nov. 2017 evaluatie, 21 nov vervolg gesprek + medicatie en 6 dec al begonnen met spuiten.
Rucio Dan idd daar zaterdag naar vragen. Dat is je goed recht.
Nog helemaal niet mee bezig geweest om een kliniek in Düsseldorf te benaderen. Wij zijn in een sneltreinvaart dit traject in gegaan. Eind oktober intake, 9 nov. 2017 evaluatie, 21 nov vervolg gesprek + medicatie en 6 dec al begonnen met spuiten.
Rucio Dan idd daar zaterdag naar vragen. Dat is je goed recht.
donderdag 14 december 2017 om 13:18
Tinkerbell Ik hoop zo voor je dat het raak is! Spannend hoor!
Zizo Bedankt voor je reactie. Het heeft dus meer te maken met de planning dan met de persoon zelf zeg maar. Bijzonder... volgens het ziekenhuis is er geen wachttijd, dus ben benieuwd wat ons te wachten staat.
Hoe lang duurt het ongeveer? Is het echt 3 of 4 weken spuiten? Heb wel een overzicht met wat je allemaal krijgt, maar niet hoe lang het duurt...
Mijn man kan straks ook niet met elke afspraak mee. Vind het ergens wel jammer, maar aan de andere kan is het ook geen drama. Zolang hij maar bij de belangrijkste afspraken aanwezig is.
Zizo Bedankt voor je reactie. Het heeft dus meer te maken met de planning dan met de persoon zelf zeg maar. Bijzonder... volgens het ziekenhuis is er geen wachttijd, dus ben benieuwd wat ons te wachten staat.
Hoe lang duurt het ongeveer? Is het echt 3 of 4 weken spuiten? Heb wel een overzicht met wat je allemaal krijgt, maar niet hoe lang het duurt...
Mijn man kan straks ook niet met elke afspraak mee. Vind het ergens wel jammer, maar aan de andere kan is het ook geen drama. Zolang hij maar bij de belangrijkste afspraken aanwezig is.
donderdag 14 december 2017 om 13:25
@Noelle Wachttijd is in dit geval iets anders dan de (dagelijkse) planning. Wachttijd = een patiëntenstop, maar planning betreft voornamelijk de strakke planning van de werkzaamheden in het laboratorium. Ik schat dat 70% van de mensen wel eerst een pilmaand voorgeschreven krijgt als ik het hier zo voorbij zie komen (ik heb dit topic destijds gestart en al die tijd meegeschreven).
Prikken: in mijn geval 3,5 week. Maar je kunt hier van tevoren niets over zeggen, iedereen reageert anders op de medicijnen. Sommigen zijn tot wel 5-6 weken aan het spuiten, anderen zijn na 2 weken al zover.
Prikken: in mijn geval 3,5 week. Maar je kunt hier van tevoren niets over zeggen, iedereen reageert anders op de medicijnen. Sommigen zijn tot wel 5-6 weken aan het spuiten, anderen zijn na 2 weken al zover.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 14 december 2017 om 14:32
Kan het zijn dat je het ziekenhuis verkeerd begrepen hebt? Het is juist het idee bij IVF om meerdere follikels tegelijk te laten rijpen, zodat je meerdere eitjes kan oogsten (maximaal zoveel als er follikels zijn, maar het kunnen er ook minder zijn, door lege follikels). Het is wel zo dat het aantal follikels niet meer kan worden dan dat wat er aan het begin van je cyclus klaar ligt. Misschien dat ze dat bedoelden? In jouw geval leken dat er dus 3 te zijn, maar nu waren het er toch 6. En 6 is op zich helemaal niet zo'n slechte score, maar dan moeten ze natuurlijk wel allemaal gaan groeien... Overigens verschilt het aantal follikels dat klaar ligt aan het begin van een cyclus per keer, dus een volgende keer kunnen het er mogelijk meer zijn (maar ook minder uiteraard).Dionne1982 schreef: ↑14-12-2017 13:06windmolen ik spuit nu 225 eenheden. Wow, het ziekenhuis gaf aan dat ze niet meerdere follikels kunnen creëren maar wel meerdere eitjes in een eiblaasje. Daar zijn we dan ook vanuit gegaan. Omdat ik te weinig follikels heb en het ziekenhuis heeft het protocol dat er minimaal 4 eicellen gepuncteerd moeten zijn. Als dat niet is dan doen ze 1 poging met de eiblaasjes die ik op dat moment heb. Ik weet dat het risico eraan zit dat het eiblaasje leeg kan zijn, maar dit is echt onze enige optie. Laten we het hopen dat de andere follikels nog een beetje groeit. Klopt het dat de follikels een groeispurt kunnen krijgen nadat je de pregnyl hebt gespoten?
Als ik het goed begrijp, houden ze bij jouw ziekenhuis een minimum van 4 eiblaasjes bij de punctie aan en anders doen ze geen volgende behandeling? Zo'n constructie heb ik nog niet eerder gehoord. Ik zou dan toch (mocht het nodig zijn, hopelijk niet natuurlijk) verder gaan kijken naar andere ziekenhuizen. Je hebt recht op je 3 vergoedde pogingen en ook met weinig eiblaasjes is het mogelijk om zwanger te worden met IVF (en juist dan heb je misschien meerdere pogingen nodig om het juiste eitje te vinden).
Ik snap trouwens helemaal dat je nog niet bezig bent met kijken naar het buitenland. Is ook een beetje een voorbarige opmerking van me, aangezien je nog niet eens een poging in NL hebt gedaan

donderdag 14 december 2017 om 15:37
@Dionne Ik heb eigenlijk nog nooit eerder gehoord over meerdere eicellen in 1 follikel... Met enige regelmaat wordt er bij mensen wel wat meer eicellen gevonden dan van tevoren op basis van de echo's was verwacht, maar dat komt dan meestal omdat er toch nog een paar extra follikels waren dan er op de echo waren geteld, omdat ze bij de echo niet goed in beeld zijn gekomen.
Wellicht dat er (zeer) sporadisch een keer twee eicellen in een follikel kunnen zitten, maar ik zou qua verwachting uitgaan van 1 eicel per follikel.
Bij mijn punctie werden alle follikels aangeprikt, uitdrukkelijk ook de kleintjes. Niet geschoten is altijd mis, vond die arts. Of de eicellen voldoende rijp zijn dat blijkt achteraf wel bij de beoordeling en bevruchting.
Ik hoop dat al je 6 follikels nog mee gaan doen!
Wellicht dat er (zeer) sporadisch een keer twee eicellen in een follikel kunnen zitten, maar ik zou qua verwachting uitgaan van 1 eicel per follikel.
Bij mijn punctie werden alle follikels aangeprikt, uitdrukkelijk ook de kleintjes. Niet geschoten is altijd mis, vond die arts. Of de eicellen voldoende rijp zijn dat blijkt achteraf wel bij de beoordeling en bevruchting.
Ik hoop dat al je 6 follikels nog mee gaan doen!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
donderdag 14 december 2017 om 15:45
windmolen
Zoals jij het uit legt, klinkt het heel logisch maar helaas is het ons niet zo te oren gekomen. In eerste instantie had de behandelend arts het over het stimuleren en produceren van follikels door de hormonen. Toen we uitleg kregen over de medicatie van de verpleegkundige gaf zij aan dat dit nooit kan met de 3 die ik had, mijn vriend en ik hebben toen aangegeven dat dat wel zo was uitgelegd. Vervolgens is zij naar de arts gegaan hiermee en hij heeft vervolgens ons apart genomen omdat hij niet geheel duidelijk was geweest. Vervolgens komt ie met het verhaal over meerdere eicellen per follikel. Krijg nu toch wel mijn twijfels over de kunde van de arts.
Datzelfde geldt over de reservebank. De enige echo die hij gemaakt heeft, was aan het einde van mijn cyclus. Vervolgens bloed moeten laten prikken en daaruit kwam de uitslag dat de hormonen aan de lage kant is. Ik heb gevraagd of hij een nieuwe echo wilde maken tijdens mijn menstruatie om te zien wat er al ‘klaar’ lag en dit wilde hij niet doen gezien de bloeduitslag.
Verpleegkundige heeft ons ook medegedeeld dat het mogelijk de eerste en laatste behandeling is. Wij hebben ons daar eigenlijk bij neer gelegd omdat we het idee kregen dat dit dan op dezelfde manier gaat in andere ziekenhuizen/klinieken. Jouw antwoord te lezen, is het zeker de moeite waard om ons daarin verder te verdiepen. En als zij ons niet willen helpen, is er vast wel een ander ziekenhuis die ons wel wilt en kan helpen. Dankjewel voor deze opheldering.
Ps: wij gaan voor ICSI mss ander protocol dan IVF? Lijkt me zelf niet
Zoals jij het uit legt, klinkt het heel logisch maar helaas is het ons niet zo te oren gekomen. In eerste instantie had de behandelend arts het over het stimuleren en produceren van follikels door de hormonen. Toen we uitleg kregen over de medicatie van de verpleegkundige gaf zij aan dat dit nooit kan met de 3 die ik had, mijn vriend en ik hebben toen aangegeven dat dat wel zo was uitgelegd. Vervolgens is zij naar de arts gegaan hiermee en hij heeft vervolgens ons apart genomen omdat hij niet geheel duidelijk was geweest. Vervolgens komt ie met het verhaal over meerdere eicellen per follikel. Krijg nu toch wel mijn twijfels over de kunde van de arts.
Datzelfde geldt over de reservebank. De enige echo die hij gemaakt heeft, was aan het einde van mijn cyclus. Vervolgens bloed moeten laten prikken en daaruit kwam de uitslag dat de hormonen aan de lage kant is. Ik heb gevraagd of hij een nieuwe echo wilde maken tijdens mijn menstruatie om te zien wat er al ‘klaar’ lag en dit wilde hij niet doen gezien de bloeduitslag.
Verpleegkundige heeft ons ook medegedeeld dat het mogelijk de eerste en laatste behandeling is. Wij hebben ons daar eigenlijk bij neer gelegd omdat we het idee kregen dat dit dan op dezelfde manier gaat in andere ziekenhuizen/klinieken. Jouw antwoord te lezen, is het zeker de moeite waard om ons daarin verder te verdiepen. En als zij ons niet willen helpen, is er vast wel een ander ziekenhuis die ons wel wilt en kan helpen. Dankjewel voor deze opheldering.
Ps: wij gaan voor ICSI mss ander protocol dan IVF? Lijkt me zelf niet
donderdag 14 december 2017 om 16:15
flipje2
Laten we dan maar gewoon vanuit gaan 1 eicel per follikel.
Heb helaas niet verder kunnen informeren maar had meteen mijn vriend gebeld hierover. Mijn eerste reactie was aan de telefoon waarom niet alle follikels aanprikken tijdens een punctie ook al zouden ze niet voldoen aan de afmeting. Net wat jouw arts zei: nooit geschoten is altijd mis. Ik was sowieso dat van plan om na te vragen. Heb morgen weer een echo. Kan natuurlijk ook wel een beetje op mijn strepen gaan staan
Heb helaas niet verder kunnen informeren maar had meteen mijn vriend gebeld hierover. Mijn eerste reactie was aan de telefoon waarom niet alle follikels aanprikken tijdens een punctie ook al zouden ze niet voldoen aan de afmeting. Net wat jouw arts zei: nooit geschoten is altijd mis. Ik was sowieso dat van plan om na te vragen. Heb morgen weer een echo. Kan natuurlijk ook wel een beetje op mijn strepen gaan staan
donderdag 14 december 2017 om 16:38
Lijkt me een goed plan! En je misschien ook vragen om nog even te wachten met het inplannen van de punctie, zodat het tweede eitje nog wat langer de kans krijgt om door te groeien. Een punctie inplannen als de grootste 18mm is, is best snel, vind ik. Je zou best kunnen wachten totdat de grootste 20 mm is, dan is de kleinere met een beetje geluk ook 18mm. En wie weet hebben de allerkleinsten dan ook nog een kansje mee te gaan doen. Is misschien ook iets om te overleggen. Je spuit een eisprongremmer neem ik aan? Zodat je niet bang hoeft te zijn voor een voortijdige eisprong?Dionne1982 schreef: ↑14-12-2017 16:15flipje2
Heb helaas niet verder kunnen informeren maar had meteen mijn vriend gebeld hierover. Mijn eerste reactie was aan de telefoon waarom niet alle follikels aanprikken tijdens een punctie ook al zouden ze niet voldoen aan de afmeting. Net wat jouw arts zei: nooit geschoten is altijd mis. Ik was sowieso dat van plan om na te vragen. Heb morgen weer een echo. Kan natuurlijk ook wel een beetje op mijn strepen gaan staan![]()
Wat heeft je arts trouwens gemeten bij die bloedmeting? Was dat je AMH? Weet je de waarde daarvan? AMH kun je wel op elk moment van de cyclus meten, maar andere waardes (zoals je FSH) juist weer niet. Maar gezien je schrijft dat de waarde aan de lage kant was, vermoed ik dat-ie het over je AMH had. Dat zou passen bij het feit dat er niet zoveel follikels klaarliggen. Maar die 3 follikels die hij dus zag was aan het einde van je cyclus? Dan is het niet zo gek dat het er nu ineens toch meer bleken te zijn

donderdag 14 december 2017 om 19:10
Wauw, weer 2 positieve testen!! Taart en Tinkerbell: gefeliciteerd!!
Heb je nog bruinverlies Taart? En die rugpijn hoeft niks te betekenen heb ik gelezen Tinkerbell! Spannend he.
Helaas ook weer wat negatief nieuws, bah. Had goede hoop voor je Lagbeek omdat je al een keer zwanger bent geweest. Maar goed, dat zei bij mij ook niks inderdaad. Wat balen. Wanneer mag je weer verder?
Ginger, super fijn dat je alweer snel een cryo tp hebt!! Lijkt me wel fijn om meteen weer door te kunnen.
Doces, snap dat je even een pauze wil! Ook belangrijk dat je leverwaarden goed zijn natuurlijk. Uiteindelijk deden de pauzes mij wel goed (maar meestal gingen we ook op reis haha).
Baggal, jaaaa nog één dagje!! En dan ben je weer lekker voor bij SA en je man! Kan me voorstellen dat je ernaar uit kijkt. Nog familiebezoekjes op de planning?
Zizo, wat fijn dat jullie weer beter zijn en je goed in je vel zit! En dat je weer zin in het traject hebt, goed gevoel dus. Hoop op betere resultaten nu voor jou en niet zo'n nasleep.
Rucio, oh kan me voorstellen dat je wat teleurgesteld bent
. Misschien dat die kleinere ook nog gaan meedoen? Ik zou zeker overleggen met de arts zoals de anderen zeggen. Hoe moeilijk ook, misschien beter gaan voor een nieuwe poging, pff wat zuur allemaal zeg.
Windmolen, fijn te lezen dat het over het algemeen goed met je gaat!! Wat knap dat je glutenvrij eet, lijkt me heel moeilijk. Hopelijk gaat het je wat opleveren!
MssF, wat vervelend zeg hoe het weer is gelopen!! Ik heb het gelukkig nog niet op die manier gehad, maar loop wel regelmatig tegen onhandige opmerkingen aan zeg maar. Ik denk dat die mensen zich echt niet kunnen inleven hoe zwaar en moeilijk het is, en dat vind ik wel raar. En sommige mensen vinden het ook heel moeilijk om bespreekbaar te maken en gaan voor jou denken (zoals jou vriendin blijkbaar).
Mijn vader blijft ook nog altijd zeggen als ik me heel verdrietig voel: 'het komt wel goed' of 'laat het los'. Daar heb ik niks aan en heb ik al vaker gezegd maar waarschijnlijk doet hij het uit wanhoop, hij weet niet wat anders te zeggen. Al is voor mij begrip al voldoende. En eigenlijk weet ik dat het hem wel heel veel doet.
Snap dat dat incident met die vrienden nog in jou geheugen staat. Wat voel je je dan alleen hé.
Ik heb ook een paar vriendinnen (die ik overigens niet zo vaak zie) waarbij ik het idee heb dat ze vooral met zichzelf bezig zijn, en met hun kinderen haha. Dan heb ik ook geen zin om het allemaal aan te vertellen en horen ze het wel mocht ik een gezond kindje krijgen.
De rest krijgt vertel ik alles haha.
Hoop dat het weer een beetje is gezonken, wel goed dat je het hebt uitgepraat.
Weet jij trouwens al een datum van de echo? Ik heb hem 29 december...
Lily, heeeeeel veel succes morgen!! Ik denk aan je. Hoever ben je nu precies eigenlijk?
Verder denk ik veel aan Duufje. Hoop dat jullie er even fijn op uit zijn samen. Wat een moeilijke dagen moeten dit zijn... Hoop zo toch op goed nieuws het weekend, ben zelfs een beetje bang voor jou.
En ook voor Flipje nog een dikke knuffel. Ik weet niet meer wat te zeggen, het allesoverheersende verdriet lijkt me zo zwaar.
Wat betreft die strenge eisen van het Radboud trouwens: ik snap het wel. Er is bewezen dat vrouwen met overgewicht en mannen die roken minder kans hebben om zwanger te worden, ook met IVF/ICSI. Zonde om zo'n dure behandeling (en je hebt er ook maar een paar) dan te gaan starten zonder goede voorwaarden. Maar neemt niet weg dat het dan heel moeilijk is als je iets moet aanpassen het zo graag wil.
Hier geen nieuws, was gisteren helemaal mezelf niet. Weet niet of het van de spanning of de hormonen van de zwangerschap komt. Ik hoop het laatste want verder nog weinig kwalen
.

Heb je nog bruinverlies Taart? En die rugpijn hoeft niks te betekenen heb ik gelezen Tinkerbell! Spannend he.
Helaas ook weer wat negatief nieuws, bah. Had goede hoop voor je Lagbeek omdat je al een keer zwanger bent geweest. Maar goed, dat zei bij mij ook niks inderdaad. Wat balen. Wanneer mag je weer verder?
Ginger, super fijn dat je alweer snel een cryo tp hebt!! Lijkt me wel fijn om meteen weer door te kunnen.
Doces, snap dat je even een pauze wil! Ook belangrijk dat je leverwaarden goed zijn natuurlijk. Uiteindelijk deden de pauzes mij wel goed (maar meestal gingen we ook op reis haha).
Baggal, jaaaa nog één dagje!! En dan ben je weer lekker voor bij SA en je man! Kan me voorstellen dat je ernaar uit kijkt. Nog familiebezoekjes op de planning?
Zizo, wat fijn dat jullie weer beter zijn en je goed in je vel zit! En dat je weer zin in het traject hebt, goed gevoel dus. Hoop op betere resultaten nu voor jou en niet zo'n nasleep.
Rucio, oh kan me voorstellen dat je wat teleurgesteld bent

Windmolen, fijn te lezen dat het over het algemeen goed met je gaat!! Wat knap dat je glutenvrij eet, lijkt me heel moeilijk. Hopelijk gaat het je wat opleveren!
MssF, wat vervelend zeg hoe het weer is gelopen!! Ik heb het gelukkig nog niet op die manier gehad, maar loop wel regelmatig tegen onhandige opmerkingen aan zeg maar. Ik denk dat die mensen zich echt niet kunnen inleven hoe zwaar en moeilijk het is, en dat vind ik wel raar. En sommige mensen vinden het ook heel moeilijk om bespreekbaar te maken en gaan voor jou denken (zoals jou vriendin blijkbaar).
Mijn vader blijft ook nog altijd zeggen als ik me heel verdrietig voel: 'het komt wel goed' of 'laat het los'. Daar heb ik niks aan en heb ik al vaker gezegd maar waarschijnlijk doet hij het uit wanhoop, hij weet niet wat anders te zeggen. Al is voor mij begrip al voldoende. En eigenlijk weet ik dat het hem wel heel veel doet.
Snap dat dat incident met die vrienden nog in jou geheugen staat. Wat voel je je dan alleen hé.
Ik heb ook een paar vriendinnen (die ik overigens niet zo vaak zie) waarbij ik het idee heb dat ze vooral met zichzelf bezig zijn, en met hun kinderen haha. Dan heb ik ook geen zin om het allemaal aan te vertellen en horen ze het wel mocht ik een gezond kindje krijgen.
De rest krijgt vertel ik alles haha.
Hoop dat het weer een beetje is gezonken, wel goed dat je het hebt uitgepraat.
Weet jij trouwens al een datum van de echo? Ik heb hem 29 december...
Lily, heeeeeel veel succes morgen!! Ik denk aan je. Hoever ben je nu precies eigenlijk?
Verder denk ik veel aan Duufje. Hoop dat jullie er even fijn op uit zijn samen. Wat een moeilijke dagen moeten dit zijn... Hoop zo toch op goed nieuws het weekend, ben zelfs een beetje bang voor jou.
En ook voor Flipje nog een dikke knuffel. Ik weet niet meer wat te zeggen, het allesoverheersende verdriet lijkt me zo zwaar.
Wat betreft die strenge eisen van het Radboud trouwens: ik snap het wel. Er is bewezen dat vrouwen met overgewicht en mannen die roken minder kans hebben om zwanger te worden, ook met IVF/ICSI. Zonde om zo'n dure behandeling (en je hebt er ook maar een paar) dan te gaan starten zonder goede voorwaarden. Maar neemt niet weg dat het dan heel moeilijk is als je iets moet aanpassen het zo graag wil.
Hier geen nieuws, was gisteren helemaal mezelf niet. Weet niet of het van de spanning of de hormonen van de zwangerschap komt. Ik hoop het laatste want verder nog weinig kwalen

donderdag 14 december 2017 om 19:32
Even héél erg ego, maar de echo was goed! Gyn vertelde hoe ze vorige week de echo zo beangstigend vond en dat ze zich erg zorgen maakte dat dit niet zou goed lopen. Toen ze vandaag de echo zag was ze meteen enthousiast, hematoom is heel wat verkleind en framboosje intussen meer dan 2cm! Hartje klopte nog, waar ik toch heel bang voor was, ik had zo onmenselijk veel stress vandaag... toen ik daar lag en ik de gyn hoorde zeggen: het vruchtje is oké , viel er echt een steen van mijn maag of zo...
Nog één week platte rust, volgende week de laatste controle en dan wachten op de 12 weken echo. Gyn zei dat als het volgende week nog goed zit dat de meest kritische weken dan wel achter de rug zijn. Ik hoop zo dat ik vanaf dan beetje kan genieten! Maar dit was gewoon al erg fijn en voel me weer helemaal opgelucht nu!
Duufje en Flipje, mijn gedachten zijn bij jullie ... oprecht!
Taart en Tinkerbell, jullie een positieve test!! Wat fijn!! Allebei van harte proficiat, ik hoop mee voor jullie op een goed verloop!!
Nog één week platte rust, volgende week de laatste controle en dan wachten op de 12 weken echo. Gyn zei dat als het volgende week nog goed zit dat de meest kritische weken dan wel achter de rug zijn. Ik hoop zo dat ik vanaf dan beetje kan genieten! Maar dit was gewoon al erg fijn en voel me weer helemaal opgelucht nu!
Duufje en Flipje, mijn gedachten zijn bij jullie ... oprecht!
Taart en Tinkerbell, jullie een positieve test!! Wat fijn!! Allebei van harte proficiat, ik hoop mee voor jullie op een goed verloop!!
donderdag 14 december 2017 om 20:01
Windmolen
Arts heeft na de intake mijn bloed laten prikken op AMH, deze was toen 0.3. De 3 follikels die hij toen zag was eind oktober (intake gesprek) en was aan het einde van mijn cyclus. Hij gaf toen zelf aan dat hij opnieuw wilde kijken als ik menstrueerde of net daarna. Tijdens onze evaluatiegesprek (9 nov.) was mijn periode aangebroken en ik gaf toen zelf aan dat hij nog een inwendige echo moest doen om te kijken wat er als reserve klaar lag. Dit heeft hij niet gedaan vanwege de AMH waarde en vond het niet nodig.
Je hebt een punt. Ik neem het morgen mee wanneer ik voor de echo terug moet. Desnoods ga ik wat langer door met spuiten, vind ik niet zo erg. Onderste uit de kan halen, lijkt me het beste. Ik gebruik naast Gonal F ook Decapeptyl.Lijkt me een goed plan! En je misschien ook vragen om nog even te wachten met het inplannen van de punctie, zodat het tweede eitje nog wat langer de kans krijgt om door te groeien. Een punctie inplannen als de grootste 18mm is, is best snel, vind ik. Je zou best kunnen wachten totdat de grootste 20 mm is, dan is de kleinere met een beetje geluk ook 18mm. En wie weet hebben de allerkleinsten dan ook nog een kansje mee te gaan doen. Is misschien ook iets om te overleggen. Je spuit een eisprongremmer neem ik aan? Zodat je niet bang hoeft te zijn voor een voortijdige eisprong?
Wat heeft je arts trouwens gemeten bij die bloedmeting? Was dat je AMH? Weet je de waarde daarvan? AMH kun je wel op elk moment van de cyclus meten, maar andere waardes (zoals je FSH) juist weer niet. Maar gezien je schrijft dat de waarde aan de lage kant was, vermoed ik dat-ie het over je AMH had. Dat zou passen bij het feit dat er niet zoveel follikels klaarliggen. Maar die 3 follikels die hij dus zag was aan het einde van je cyclus? Dan is het niet zo gek dat het er nu ineens toch meer bleken te zijn. Ik heb nog nooit gehoord van een antrale follikelmeting aan het eind van de cyclus. Oh, en ICSI of IVF maakt voor het protocol idd niet uit, alleen het gedeelte dat in het lab gebeurd is iets anders.
Arts heeft na de intake mijn bloed laten prikken op AMH, deze was toen 0.3. De 3 follikels die hij toen zag was eind oktober (intake gesprek) en was aan het einde van mijn cyclus. Hij gaf toen zelf aan dat hij opnieuw wilde kijken als ik menstrueerde of net daarna. Tijdens onze evaluatiegesprek (9 nov.) was mijn periode aangebroken en ik gaf toen zelf aan dat hij nog een inwendige echo moest doen om te kijken wat er als reserve klaar lag. Dit heeft hij niet gedaan vanwege de AMH waarde en vond het niet nodig.
donderdag 14 december 2017 om 21:24
Allereerst van harte piene! Geniet van jullie kleine wonderkind.
Selin wat n opluchting!
Ginger fijn dat je nog cryo hebt. Hebben wij helaas niet.
Deze week evaluatie gehad. Kon ineens al snel. We moeten even wachten met icsi 3 ivm feestdagen en drukte. Dan voor het eerst kort protocol. Hogere dosis menopur met kans op overstimulatie dus mogelijk zonder verse tp. Dat risico nemen we maar aangezien de opbrengsten steeds tegenvielen. We zijn wel bezorgd over t rappe tempo dat het eindpunt lijkt te naderen. Tegelijkertijd gaan we ervoor. Op zoek naar t gouden ei.
Tot die tijd ga ik ook even in de meeleesstand. Ben door al het gedoe van de afgelopen tijd best moe en leeg. Nu eerst maar bijkomen en opladen. En eea verwerken. T was een lastige tijd voor ons.
Ik zal met iedereen meeleven en lezen. Fijne kerst alvast en laten we allemaal n topjaar 2018 tegemoet gaan. Misselijk van de beschuit met muisjes
Selin wat n opluchting!
Ginger fijn dat je nog cryo hebt. Hebben wij helaas niet.
Deze week evaluatie gehad. Kon ineens al snel. We moeten even wachten met icsi 3 ivm feestdagen en drukte. Dan voor het eerst kort protocol. Hogere dosis menopur met kans op overstimulatie dus mogelijk zonder verse tp. Dat risico nemen we maar aangezien de opbrengsten steeds tegenvielen. We zijn wel bezorgd over t rappe tempo dat het eindpunt lijkt te naderen. Tegelijkertijd gaan we ervoor. Op zoek naar t gouden ei.
Tot die tijd ga ik ook even in de meeleesstand. Ben door al het gedoe van de afgelopen tijd best moe en leeg. Nu eerst maar bijkomen en opladen. En eea verwerken. T was een lastige tijd voor ons.
Ik zal met iedereen meeleven en lezen. Fijne kerst alvast en laten we allemaal n topjaar 2018 tegemoet gaan. Misselijk van de beschuit met muisjes
donderdag 14 december 2017 om 21:34
Ik probeer het even kort te houden, maar weet nu al dat het niet gaat lukken!
Positieve testers gefeliciteerd! Iemand had zelfs al een knaltest, wat gaaf zeg!!! Ik hoop zo dat het goed blijft gaan.
Selin, wat fijn meid! En rustig aan he? Heb je nog veel last van hoofdpijn of is het afgezakt? Wat zei de gyn daar over?
Dionne, ik spring eigenlijk speciaal voor jou even in en houdt het ook naar jou toe even kort (sorry!) AMH van 0,3 is best laag. "Ik hoor vaak verhalen langskomen van meiden die in NL het zelfde antwoord kregen als jou: we proberen het, minder dan 4 follikels dan wordt het afgeblazen en dan is het ook einde verhaal qua IVF"
Mijn AMH is prima, maar ik ben lastig te stimuleren en bij mij hebben ze gewoon een punctie gedaan met 2,5 follikel (de 3e was te klein om mee te doen en dit bleek ook achteraf, maar 2 follikels gevonden) achteraf hadden we er een IUI van moeten maken, maar ja, ze verwachten een nieuwe poging niet een beter resultaat. Ik had een ander hormoon wat betere eicellen zou maken, maar wel mindere hoeveelheid.
Ik kan je net als wat Windmolen zegt, maar 1 ding aanraden: vraag zo snel mogelijk een gesprek aan in Dusseldorf. Zij kunnen je echt veel meer bieden. Zo had ik in NL uit 7 eicellen 2 embryo's over 2 pogingen. In DD 6 eicellen, 5 embryo's, waarvan er 4 tot 5 daags embryo geworden zijn. (helaas nog niet zwanger... grrr...)
Antrale follikel count hebben ze bij mij in DD wel gedaan zonder menstruatie. Kwam hetzelfde uit als alle andere keren tijdens menstruatie, dus ik weet niet of het uitmaakt. Ze wilden alleen kijken of er geen cysten oid zaten en of alles er rustig uit zag.
Per follikel zou je maar 1 eicel kunnen hebben. (misschien zoals Flip zegt, evt bij uitzondering 2, maar zeker geen 4) Misschien haalde de arts eicel en follikel door elkaar? In Belgie zit een arts die zegt dat in elke follikel een eicel zou moeten zitten en die gaat nooit akkoord met maar de helft van het aantal eicellen in vergelijking met het aantal follikels. Daar doen ze wel eens flushing (dan gaan ze weer vloeistof in de follikels spuiten en weer leegzuigen net zo lang tot ze wel een eicel vinden. Ideaal voor low-responders)
Noelle, als je een lang protocol krijgt dan prik je inderdaad 3,5- 4 weken decapeptyl en 9-12 dagen FSH er bij (dus 2 injecties per dag) en aan het einde nog pregnyl (geen idee tot wanneer de decapeptyl moet. Heb je een kort protocol dan start je op dag 1, 2 of 3 met FSH en kan het zijn dat je vanaf dag 1 een remmer moet spuiten of dat later pas moet, vanaf dag 6 oid. En er is ook een neusspray en vast ook nog andere remmers, maar dat wordt in NL niet vaak gebruikt.
Boulu, ik hoop dat het van de zwangerschap komt! En natuurlijk is het niet gek als het gewoon van alle spanning is...
Flip, hoe lang wacht je nog af voor je toch cytotec gaat nemen? Ik hoop zo voor je dat het allemaal voorspoedig gaat. Hoe zijn jullie er zelf onder ondertussen? Ik zag dat je een prachtige bos bloemen gekregen had. Erg lief van ze!
Duuf en Duufman, ik hoop dat jullie een paar fijne dagen samen hebben. Ik hoop dat de andere omgeving jullie ook wat tijd geeft van ontspanning met af en toe een lach, maar ook zeker een traan. Wat hebben jullie heftige dagen gehad precies een jaar geleden.
Positieve testers gefeliciteerd! Iemand had zelfs al een knaltest, wat gaaf zeg!!! Ik hoop zo dat het goed blijft gaan.
Selin, wat fijn meid! En rustig aan he? Heb je nog veel last van hoofdpijn of is het afgezakt? Wat zei de gyn daar over?
Dionne, ik spring eigenlijk speciaal voor jou even in en houdt het ook naar jou toe even kort (sorry!) AMH van 0,3 is best laag. "Ik hoor vaak verhalen langskomen van meiden die in NL het zelfde antwoord kregen als jou: we proberen het, minder dan 4 follikels dan wordt het afgeblazen en dan is het ook einde verhaal qua IVF"
Mijn AMH is prima, maar ik ben lastig te stimuleren en bij mij hebben ze gewoon een punctie gedaan met 2,5 follikel (de 3e was te klein om mee te doen en dit bleek ook achteraf, maar 2 follikels gevonden) achteraf hadden we er een IUI van moeten maken, maar ja, ze verwachten een nieuwe poging niet een beter resultaat. Ik had een ander hormoon wat betere eicellen zou maken, maar wel mindere hoeveelheid.
Ik kan je net als wat Windmolen zegt, maar 1 ding aanraden: vraag zo snel mogelijk een gesprek aan in Dusseldorf. Zij kunnen je echt veel meer bieden. Zo had ik in NL uit 7 eicellen 2 embryo's over 2 pogingen. In DD 6 eicellen, 5 embryo's, waarvan er 4 tot 5 daags embryo geworden zijn. (helaas nog niet zwanger... grrr...)
Antrale follikel count hebben ze bij mij in DD wel gedaan zonder menstruatie. Kwam hetzelfde uit als alle andere keren tijdens menstruatie, dus ik weet niet of het uitmaakt. Ze wilden alleen kijken of er geen cysten oid zaten en of alles er rustig uit zag.
Per follikel zou je maar 1 eicel kunnen hebben. (misschien zoals Flip zegt, evt bij uitzondering 2, maar zeker geen 4) Misschien haalde de arts eicel en follikel door elkaar? In Belgie zit een arts die zegt dat in elke follikel een eicel zou moeten zitten en die gaat nooit akkoord met maar de helft van het aantal eicellen in vergelijking met het aantal follikels. Daar doen ze wel eens flushing (dan gaan ze weer vloeistof in de follikels spuiten en weer leegzuigen net zo lang tot ze wel een eicel vinden. Ideaal voor low-responders)
Noelle, als je een lang protocol krijgt dan prik je inderdaad 3,5- 4 weken decapeptyl en 9-12 dagen FSH er bij (dus 2 injecties per dag) en aan het einde nog pregnyl (geen idee tot wanneer de decapeptyl moet. Heb je een kort protocol dan start je op dag 1, 2 of 3 met FSH en kan het zijn dat je vanaf dag 1 een remmer moet spuiten of dat later pas moet, vanaf dag 6 oid. En er is ook een neusspray en vast ook nog andere remmers, maar dat wordt in NL niet vaak gebruikt.
Boulu, ik hoop dat het van de zwangerschap komt! En natuurlijk is het niet gek als het gewoon van alle spanning is...
Flip, hoe lang wacht je nog af voor je toch cytotec gaat nemen? Ik hoop zo voor je dat het allemaal voorspoedig gaat. Hoe zijn jullie er zelf onder ondertussen? Ik zag dat je een prachtige bos bloemen gekregen had. Erg lief van ze!
Duuf en Duufman, ik hoop dat jullie een paar fijne dagen samen hebben. Ik hoop dat de andere omgeving jullie ook wat tijd geeft van ontspanning met af en toe een lach, maar ook zeker een traan. Wat hebben jullie heftige dagen gehad precies een jaar geleden.
vrijdag 15 december 2017 om 10:35
Vreemd zeg ik heb er ook nog nooit van gehoord dat er meerdere eiblaasjes bij zouden kunnen groeien in 1 follikel? Omdat mijn follikel groei de laatste keer ook teleurstellend was kregen wij ook te horen dat ze idd geen extra follikels kunnen laten groeien, maar wel door het stimuleren ervan de kleinere mee te laten groeien zodat die eventueel mee kunnen doen bij de punctie.Dionne1982 schreef: ↑14-12-2017 13:06windmolen ik spuit nu 225 eenheden. Wow, het ziekenhuis gaf aan dat ze niet meerdere follikels kunnen creëren maar wel meerdere eitjes in een eiblaasje. Daar zijn we dan ook vanuit gegaan. Omdat ik te weinig follikels heb en het ziekenhuis heeft het protocol dat er minimaal 4 eicellen gepuncteerd moeten zijn. Als dat niet is dan doen ze 1 poging met de eiblaasjes die ik op dat moment heb. Ik weet dat het risico eraan zit dat het eiblaasje leeg kan zijn, maar dit is echt onze enige optie. Laten we het hopen dat de andere follikels nog een beetje groeit. Klopt het dat de follikels een groeispurt kunnen krijgen nadat je de pregnyl hebt gespoten?
Overigens spuit ik een hogere dosis 450 eenheden. Maar dat verschilt ook weer per zkh / instelling. Ik las verder naar beneden dat er onduidelijkheden waren en deze zijn nu opgehelderd bij jullie?
En dat te bedenken dat ik nu zit te denken om te gaan over te stappen naar het Radboud. En te stoppen in het zkh waar ik nu zit

Ik hoop dat alle informatie die je krijg op dit forum je kunnen helpen.
Shine bright like a diamond
vrijdag 15 december 2017 om 11:40
Je kunt wel meer follikels ontwikkelen dan dat er aan antrale follikels geteld zijn (ik ben het levende bewijs en ook uit het gesprek van vanmorgen werd dat bevestigd) dan zijn er wel meer antrale follikels, maar zijn ze te klein om gezien te worden. De ervaring was wel dat die vaker leeg waren. (volgens mij ben ik daar ook het levende bewijs van) Misschien dat ze dat bedoelen met meer eiblaasjes??? (eiblaasje = follikel?)
vrijdag 15 december 2017 om 14:10
Ik heb geen last meer van bruinverlies gelukkig, was maar eenmalig, dus denk ik toch van de innesteling ofzo.
Heb vandaag naar de poli gebeld en krijg een brief thuis met de 1e echo afspraak daarin. Zal over een week of 3 a 4 zijn.
vrijdag 15 december 2017 om 21:27
Animal2307
Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord.
Mijn AMH is idd aan de lage kant, begreep dat het 0,35 minimaal moet zijn. Ik ging er van uit dat ik 3 follikels had, en met de stimulatie echo waren het er 6. Mijn vriend en ik hebben ook besloten, om hierna eens te gaan verdiepen in andere ziekenhuizen. Zal ook eens informatie inwinnen over het ziekenhuis in Dusseldorf aangezien vele mij adviseren om daar naartoe te gaan.
Eiblaasje is idd hetzelfde als een follikel
Diamond30
Radboud is een kundig ziekenhuis alleen hebben wij het niet getroffen met de arts. Heb begrepen dat zij het landelijk maximum aanhouden voor Gonal F en dat is 225. Ze hebben, geloof ik, hoge slagingskansen. Misschien dat het bij ons ook wat rommelig verloopt omdat wij overal tussendoor zijn gepland.
Ik ben vandaag i.i.g. weer voor een stimulatie echo geweest. Had een hele aardige verpleegkundige die ook echt de tijd nam. Ben op mijn strepen gaan staan. Vooraf met mijn vriend besproken dat als de follikels gegroeid zijn, we nog even verder willen stimuleren. Mocht de echo uitwijzen dat ze niet verder gegroeid zijn (alleen de grootste) dan zouden we de punctie laten plannen. De echo wees uit dat de grootste van gisteren gegroeid is naar (18.3mm = dubbelzijdige meting) dus rijpt voor een eventuele punctie. De andere, die gisteren 11mm was, was nu (12,4mm dubbelzijdige meting) Daarbij was er 1 follikel (van de 4) die gisteren kleiner was dan 10mm gegroeid naar 12mm. En dat terwijl er gisteren gezegd werd dat die 4 follikels onder de 10 niks meer zouden doen. Ik heb aangegeven dat ik wil dat ze verder gestimuleerd worden en het maximale eruit wil halen. Ze zou het overleggen met de arts en mij vanmiddag terugbellen.Dit hebben ze ook gedaan, maar de arts wil niet verder stimuleren want de kleine follikels (12mm) zullen niet veel meer groeien en hebben een punctie ingepland voor komende zondag. Ze gaan sowieso alle follikels aanprikken waar ze bij kunnen, maar was niet heel blij hiermee. De follikels groeien wel, maar langzaam. En als we nog een paar dagen door zouden blijven stimuleren, had ik meerdere follikels gehad die voldoen aan de eis van 18mm
Bedankt voor jouw uitgebreide antwoord.
Mijn AMH is idd aan de lage kant, begreep dat het 0,35 minimaal moet zijn. Ik ging er van uit dat ik 3 follikels had, en met de stimulatie echo waren het er 6. Mijn vriend en ik hebben ook besloten, om hierna eens te gaan verdiepen in andere ziekenhuizen. Zal ook eens informatie inwinnen over het ziekenhuis in Dusseldorf aangezien vele mij adviseren om daar naartoe te gaan.
Eiblaasje is idd hetzelfde als een follikel

Diamond30
Radboud is een kundig ziekenhuis alleen hebben wij het niet getroffen met de arts. Heb begrepen dat zij het landelijk maximum aanhouden voor Gonal F en dat is 225. Ze hebben, geloof ik, hoge slagingskansen. Misschien dat het bij ons ook wat rommelig verloopt omdat wij overal tussendoor zijn gepland.
Ik ben vandaag i.i.g. weer voor een stimulatie echo geweest. Had een hele aardige verpleegkundige die ook echt de tijd nam. Ben op mijn strepen gaan staan. Vooraf met mijn vriend besproken dat als de follikels gegroeid zijn, we nog even verder willen stimuleren. Mocht de echo uitwijzen dat ze niet verder gegroeid zijn (alleen de grootste) dan zouden we de punctie laten plannen. De echo wees uit dat de grootste van gisteren gegroeid is naar (18.3mm = dubbelzijdige meting) dus rijpt voor een eventuele punctie. De andere, die gisteren 11mm was, was nu (12,4mm dubbelzijdige meting) Daarbij was er 1 follikel (van de 4) die gisteren kleiner was dan 10mm gegroeid naar 12mm. En dat terwijl er gisteren gezegd werd dat die 4 follikels onder de 10 niks meer zouden doen. Ik heb aangegeven dat ik wil dat ze verder gestimuleerd worden en het maximale eruit wil halen. Ze zou het overleggen met de arts en mij vanmiddag terugbellen.Dit hebben ze ook gedaan, maar de arts wil niet verder stimuleren want de kleine follikels (12mm) zullen niet veel meer groeien en hebben een punctie ingepland voor komende zondag. Ze gaan sowieso alle follikels aanprikken waar ze bij kunnen, maar was niet heel blij hiermee. De follikels groeien wel, maar langzaam. En als we nog een paar dagen door zouden blijven stimuleren, had ik meerdere follikels gehad die voldoen aan de eis van 18mm
vrijdag 15 december 2017 om 23:54
Goh Dionne ik vind het wel een bijzondere gang van zaken. Die van 18 kunnen zet och prima tot 20 of 22 laten doorgroeien? Dan is de rest waarschijnlijk ook groter. Die ene van 10 die naar 12 is gegroeid heeft immers ook een flinke step gemaakt.
Hopelijk nemen ze allemaal een flinke spurt en zijn ze maandag rijp.
Hopelijk nemen ze allemaal een flinke spurt en zijn ze maandag rijp.