Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Anima .... :-[ klote!!! Sterkte en geniet van jullie vakantie!

Selin veel succes morgen!!

Baggal herkenbaar wat je schrijft.. doordat het de eerste keer ivf was kreeg ik toch weer wat hoop terwijl ik het ergens al wist dat het mis was.. en bedankt voor je opbeurende woorden voor het nieuwe jaar! Ben gisteren even flink aan de wijn gegaan. Op moment twijfel ik erg of ik wel door moet gaan met het nastreven van onze wens gezien mijn leeftijd. ik loop nu tegen de 41 aan en ik vraag me serieus af of ik niet eigenlijk al te laat ben. ( zeker nu na alles wat we ervoor gedaan en gelaten hebben tot nu toe en dan nu deze mislukte ivf poging is het vertrouwen behoorlijk weg.)
Alle reacties Link kopieren
Animal wat vreselijk balen! :hug: Elke keer heb je weer hoop, elke keer die ziekenhuisbezoeken, hormonen enz. En dan weer mislukt. Zo klote!
Ik hoop dat jullie genieten van de vakantie en alle sores even los kunnen laten. :redrose:
Animal: wat jammer! Ik had er enigzins rekening mee gehouden omdat ik bij een positieve test verwacht had dat je het eerder gemeld had... Enorm rot dit. Eerst maar eens op vakantie. Kan me Zo voorstellen dat je daar aan toe bent na alle ontwikkelingen, ook met je moeder.

Sheela: het kan zijn dat je te laat bent, maar je ziet ook goede zwangerschappen hier bij andere, wat oudere, dames: Tasje, Rosings, etc. Het is een persoonlijke keuze of je al dan niet stopt. Ik, maar dat is individueel, wilde er destijds alles aan gedaan hebben zodat ik, als her nooit gelukt zou zijn, mezelf niets hoefde te verwijten. Maar nogmaals ik ging best ver - had al donor zaad besteld, veel geld in geinvesteerd, etc. En niet iedereen zou daar voor open staan. Kortom, het is een persoonlijke overweging en wat je ook besluit, het is niet goed of fout, maar jouw keuze. Je hebt alleen geen jaren om er over na te denken want dan is de keuze voor je gemaakt. Heb je tzt een evaluatie met je arts?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hallo lieve allemaal,

Ik lees nu en dan mee maar laat het forum vooral even links liggen tot einde december. Maar toen ik vanochtend zag dat Animal vandaag mocht testen heb ik toch weer even gerefreshed.

Animal wat naar dat je een witte test had. Ik gun het je zo ontzettend. Helaas werkt het niet zo. Ik wens je alsnog een hele fijne vakantie.

Dazzle je bent helemaal geen zeur en ik begrijp heel goed dat je vertrouwen laag is gezien je verleden en de vele pogingen. Ik duim toch onwijs voor je.

Sheela moeilijke keuze ook gezien je leeftijd. Wat jammer dat het deze keer niet raak was. Ik denk dat je het voelt of weet wanneer het genoeg is. Wanneer je er een punt achter kan zetten en daar, hoe moeilijk en verdrietig ook, vrede mee kan hebben. Het traject komt wel met veel wikken en wegen en getwijfel. Succes.

Boulu ik meende dat jij aan het prikken was? Heel veel succes in ieder geval. Ik denk aan je en duim voor je.

Duufje heel veel sterkte de komende decembermaand. Ik heb zoveel bewondering voor hoe jij en je man met dit grote verdriet omgaan. Heel veel succes bij de volgende poging.

Baggal wow bikkel. Dat je alweer aan het werk bent zeg. Ik begrijp je overwegingen wel maar ik zou het je niet na doen. Gelukkig is je partner er voor SA en heb jij door parttime werken ook nog veel knuffeltijd met haar.

Zizo gaat het met jouw gezondheid al weer wat beter? En heb jij al duidelijkheid wanneer je weer zou mogen starten met prikken? Je wordt vast goed in de gaten gehouden een volgende keer maar ik vind het wel heel stoer dat je het nog steeds aandurft. Het is zo heftig wat je hebt door gemaakt.

Labgeek hoe gaat het met je? Lukt het een beetje om het een plekje te geven? :hug:

Flipje ik duim zo voor je. Wat moet dit een moeilijke en onzekere periode voor jullie zijn. Ik lees nu en dan in je eigen topic mee.

Weija ik hoop dat het met jou ook goed gaat. :hug:

Selin voorzichtig gefeliciteerd. Ik hoop dat je HCG mooi oploopt.

Miekje hoe gaat het met je man? Heb je al duidelijkheid over de invloed van zijn medicijnen op jullie traject?

Alle andere meiden ook heel veel sterkte en succes. Ik laat af en toe wat van me horen en hoop hier in de tussentijd veel positieve berichten te kunnen lezen.
Animal: dikke knuffel! :hug: Pff k*tzooi..
Lieve meiden! Ik had een druk weekje en nu dus weer veel bij te lezen ;). Welkom aan alle nieuwe meiden!!

@Animal: Wat onwijs balen :(. Je bent nu echt aan de beurt, zo oneerlijk. Wat een heftige maand heb je achter de rug... Hoop dat je een fijne vakantie gaat hebben, op zich wel een goede timing. Veel sterkte!!

@Sense en Sheela: Ook geen goed nieuws, wat verdrietig. Ik vind zo'n witte test of bloed altijd zo'n grote teleurstelling.

@Rucio: Wat verdrietig dat het nu weer mis is gegaan!! Op zich wel een goed teken dat er een streepje te zien is geweest maar snap dat je er flink verdrietig van bent. Nu dus weer helemaal opnieuw beginnen? Ik zou er geen moeite mee hebben om rond kerst bezig te zijn met stimuleren, maar nu heb ik ook weinig last van al die hormonen.

@Selin: Woh wat spannend!! Dus morgen nog een bloedtest? Nog een keer getest? Ga voor je duimen!!

@Flipje: Ik denk veel aan je, ik denk elke keer: 16 november was er toch iets? Ja, dan heeft Flip haar echo. Pff super spannend, niet leuk.

@Dreamer: Voor jou nog een paar daagjes!! Vind het testmoment voor iedereen hier altijd zo spannend! Succes.

@Lily: En, al een knal positieve ovulatietest?? Wanneer heb je dan een terugplaatsing?
Wat rot dat je dochter zo ziek is, nog naar de HAP geweest? Lijkt me pittig die nachten!

@Duufje: Leuk om zo bezig te zijn met het huis!! Is het slopen allemaal gelukt? Wel mooi om het helemaal zo te maken zoals je wil!
Snap dat 12/12 nu dichtbij komt en dat je dat veel bezig houdt. Wat moet dat verdrietig en moeilijk zijn... :hug:

@Pippeltje: Nog 2.5 week wachten!! Op die mooie cryo's! Wat betreft 1 of 2 embryo's vind ik ook heel lastig. Het ligt er natuurlijk heel erg aan of een evt tweeling welkom zou zijn, maar als dat zo is zou ik er denk ik voor gaan. Wij gaan dat nu ook doen waarschijnlijk. De laatste keer hebben we er een eeuw over nagedacht en zouden we het niet doen als er meerdere A's waren. Maar goed, er bleek geen enkele A te zijn. Soms word ik zo moe van al dat denken en dan blijkt dat het voor niks is geweest. Nu doen we er gewoon twee haha ongeacht wat de kwaliteit is!

@Dazzle: Spannend morgen! Wel balen dat je bms niet dikker is. Ik vraag me echt af of het zo belangrijk is, mijn bms was nog geen 7mm toen de tp werd ingepland. En ik ben wel 13 weken zwanger geweest. Maar goed, snap heel goed dat je het dikker wil hebben, dat gevoel heb ik ook altijd.

@MssF: Fijn dat de echo goed was dinsdag!! Hoe gaat het met de menopur nu ;)? Moest zo lachen om je post ergens over dat je zo gefrustreerd was, en dat het een geluk was dat je man niet thuis was. Ik las het voor aan mijn man en hij zag het zich ook wel voor me bij mij haha. Hoewel het bij mij soms niet eens van de hormonen is :facepalm: .
Wel raar inderdaad dat ze zomaar beslissen 150 zonder enige reden. Hoeveel follikels lagen er klaar?
Ik denk dat 150 dan redelijk veel is maar goed ze zullen het wel weten probeer ik dan altijd maar te denken :).

@Windmolen: Jaa weer in de race met 7 follikels!! Wel een prima aantal voor jou dus. Welke keuze hebben jullie gemaakt wb IVF of ICSI? Kun je niet zeggen dat je allemaal ICSI wil?

@Diamond: Fijn dat jullie samen hebben besloten weer in januari te beginnen! Ik vind wachten ook altijd heel moeilijk, het is niet nodig, ondertussen is het wel lekker voor de rust. Nu zijn we namelijk wee r begonnen en merk ik dat het me wel erg bezig houdt en ik er best wat stress van heb.

@Pinguin: Spannend dinsdag!! Als je echo goed is, lopen we ongeveer ook gelijk op. Hoeveel eenheden ga jij spuiten?

@Baggal: Ik vind het zo leuk dat je hier nog blijft schrijven en ik vind het ook alleen maar fijn verhalen van SA te lezen :heart: . Je hebt er ook zo hard voor geknokt en dan heb je nu zo'n mooi meisje! Nee, ik vind het niet confronterend ofzo omdat ik het je zo erg gun.
Vind het onwijs stoer dat je weer aan het werk bent en ben blij dat het zo goed werkt voor jullie! Zijn jullie nog op zoek naar huizen? Wat een mooie foto laatst op FB!!

@MSStippel: Lief dat je nog op iedereen reageert!! Hoe gaat het bij jou? trek je het wachten nog een beetje?

Hmm ik hoop dat ik een beetje bij ben.
Hier ben ik een beetje ziek dit weekend, griep/verkoudheid, heel irritant maar het was voor mijn doen weer een tijdje geleden dus wist dat het er een keer aan zou komen ;). Gelukkig maar één afspraak voor hoeven afzeggen. Gisteren voelde ik me dus beroerd en dan merk ik ook gelijk dat ik meer emotioneel ben. Moest ineens veel denken aan ons meisje maar ook aan het traject wat voor ons staan met alle angsten die erbij komen kijken...
Ben sinds vrijdag begonnen met Gonal F! De uitgangsecho was helemaal goed. Nu volgende week zondag de eerste follikelmeting, ik verwacht de punctie (hoop ik!!) tussen 24 en 27 november. Vind het weer super spannend. Ik heb zó geen zin in weer die teleurstellingen die er weer voor een paar weken inhakken... En bij elke teleurstelling komt ook de angst dat het misschien wel nooit gaat lukken.
We laten dus wel 2 embryo's terugplaatsen, dat vind ik ook wel spannend! Als er überhaupt 2 zijn natuurlijk... Elke keer bedenken we iets en pakt het slechter uit.

Fijne avond meiden!
Dank je wel voor alle felicitaties, al voelt het nog steeds onwerkelijk, ik durf me ook zeker nog niet in het lijstje plaatsen met zwangeren, want zo voelt het niet aan.
Ik ben zoveel voorzichtiger dan vorige keer, en ergens vind ik dat jammer maar ook wel goed uit zelfbescherming!
Ben echt benieuwd wat de bloedwaarden morgen zullen zeggen, maar ik weet dat een mooi oplopende waarde ook niets zegt want vorige keer waren de waardes zo mooi elke keer (3 bloednames gehad) maar was de echo een dikke tegenvaller ...

Mevrouwstippel fijn dat je nog eens komt buurten, voel je zeker welkom om gewoon mee te schrijven als je er nood of zin in hebt!

Animal, ach meid wat jammer :( ik vreesde ook al het ergste toen ik in de voormiddag nog niets zag van jou :( hoe voel je je? Ga vooral genieten van jullie vakantie en 'let it gooooo' :-) komt helemaal goed, met vernieuwde energie na je verlof!

Sheela, vind het zo onwijs k*t dat je zo vroeg voor je NOD al bloedverlies had.. nam je utrogestan oid? Baggal heeft in elk geval mooi verwoord hoe ik er ook over denk.. ik had een collega die ook kinderloos is, ook omdat ze niet zwanger raakte en ze heeft nu spijt dat ze niet alles geprobeerd heeft (ze is nu 49 wel), maar ze zegt nu vaak: "als ik het kon overdoen dan had ik allés geprobeerd en uit de kast gehaald wat mogelijk was, maar nu is het te laat en daar heb ik spijt van.. " . Het is natuurlijk inderdaad persoonsgebonden en je moet zelf kijken hoe ver je er in wil gaan, maar zoals baggal zegt, voorkom dat je jezelf wat zal verwijten binnen x aantal jaren! Sterkte!

Pinguin, ik weet zelf niet of het normaal is dat je nu je menstruatie gekregen hebt, heb nooit de medicatie moeten nemen die jij neemt! En die vermoeidheid van alle hormonen en dergelijke is hééél normaal ;)

Lilly, hoe gaat het met je dochter intussen??

Rucio, hoe gaat het met jou lieverd?

Dreamer, spannende dagen voor jou nu!! De 'laatste' op het wachtbankje momenteel ;)

Dazzle, hoe gaat het met jou vandaag? Heb je een fijn weekend gehad en gedachten beetje kunnen verzetten? Je zeurt absoluut niet, ik denk dat we allemaal je gevoel heel goed kunnen begrijpen.. en ook de angst die erbij komt kijken, helaas.. hang in there!

Duufje, knuffel, 'Everything you've ever wanted is on the other side of fear' en 'Everything worth doing starts with being scared' ;) laat die angst er dus maar zijn, maar ga hem wel aan, je komt er wel!!
Knuffel Animal, ik vind t zo erg voor je en zo oneerlijk.
Selin: dat je voorzichtiger wordt is logisch. Op de een of andere manier ga je je toch indekken voor teleurstellingen en zo. Zelfs toen ik in een vergevorderd stadium zwanger was deed ik het nog steeds. Het wordt na een lang traject volgens mij een tweede natuur... Ik hoop iig dat je morgen fijn nieuws krijgt vwb HCG!

Sheela: voor de duidelijkheid - Ik wil je hier niets opleggen oid. Voor mij was het verlangen groter dan de angst of pijn voor mogelijke teleurstellingen. Het vervelende van de hele situatie is, en dat geldt voor iedereen hier, dat de uitkomst onzeker is. Je weet niet hoeveel pogingen het kost voordat je zwanger bent, als je dat al wordt. En ik begrijp mensen ook heel goed die zeggen: genoeg is genoeg. Zolang je zelf vrede hebt met de beslissing is het ok.

Boulu: wat fijn om van je te horen! Volgende week zondag is dus spannend! En dat je er mogelijk twee laat terugplaatsen ook.
En je angst is logisch! Het is die grens tussen enerzijds weer actief iets doen om je droom te verwezenlijken en anderzijds angst om opnieuw teleurgesteld te worden. Ik had dat met de TP die SA heeft opgeleverd ook, want realiseerde me ook dat ik na de TP niets meer in de vriezer van Boston Place had liggen... Achteraf heb ik me te druk gemaakt, maar dat wist ik toen niet. Kortom, ik begrijp je zorgen helemaal. Kon je maar in de toekomst kijken! Maar met 3 nieuwe pogingen Heb je iig niet de druk van een erop of eronder poging. Ik hoop dat je straks de kerst in gaat met heel mooi nieuws en je in Augustus/September dan echt je kleintje hebt! Gun het je zo...
Voor wat betreft huizen staat ons appartement nu twee maanden in de verkoop. We hebben op advies van de makelaar iets van de vraagprijs afgehaald. Over het algemeen hebben we positieve feedback gekregen nav de bezichtigingen maar nog geen bod. We hebben een huis gezien in de “gated community” waar we wonen en tot twee keer toe een bod uitgebracht (in de uk ben je pas in een later stadium gebonden). Zo lang ons huis niet verkocht is, zijn we niet in een positie om iets anders te kopen. Het is allemaal geen issue in de zin dat we niet perse hier weg hoeven. Het appartement is ruim genoeg, maar heeft alleen geen tuin...

MwStippel: Fijn om weer van je te horen! Gelukkig voor jou staat December bijna voor de deur en da’s Voor jou hopelijk eindelijk de lang verwachte actie in de taxi!

Mssfiddler: Heb je een gezellig weekend? Nog steeds down als gevolg van de medicatie? Ik denk aan je.

Animal: Nog maar eens een knuffel - omdat het kan vanuit hier!

Dreamer: Week 1 is om! Op naar de 2e en moeilijk(ere) week en hopelijk op naar een dikke vette P!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat ontzettend shit zeg Animal! Hoop dat je ondanks deze enorme teleurstelling een fijne vakantie hebt.
Dikke knuffel :hug:
He wat ontzettend rot en balen Animal.. sterkte .. :hug: en heel hele fijne vakantie meid, hopelijk kun je het een beetje van je af zetten!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Neeee Animal wat erg, ik had zo anders gedacht/gehoopt voor je. Heel verdrietig.... Gunde het je zo erg joh, wat een rot traject is die hele mmm toch.

Ga samen op vakantie inderdaad en hopelijk kunnen jullie dit samen goed verwerken. Tot snel lieve Animal :hug:
Ook vanaf hier nog even een dikke knuffel, Animal. Vind het echt zo jammer voor je.

Sheela, voor jou ook nog een dikke knuffel. Naar is dat, krijg je net toch weer een klein beetje hoop dat er nog een wonder mogelijk is, en dan breekt je menstruatie toch door :(. Erg moeilijk die vraag, of en hoe lang je door gaat met dit traject. Hoe zit het met de verzekering, tot welke leeftijd krijg je het nog vergoed in NL? (In Duitsland is dat namelijk maar tot 40.) Ik zou zelf denk ik iig de verzekerde pogingen afmaken en dan evalueren hoe dat is gegaan en hoeveel kans er is op succes als je daarna nog doorgaat. Maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk. Sterkte met nadenken.

Selin, succes met je bloedtest vandaag. Ik duim voor goed nieuws!

Boulu, spannend dat je bent begonnen met stimuleren en dat de punctiedatum al een beetje in zicht komt. Ik snap helemaal dat je op ziet tegen mogelijke harde teleurstellingen. Ik hoop maar gewoon dat die er deze keer niet gaan komen. Beterschap met je griep!

Dreamer, zit je nog steeds stevig? Ik duim!

Rucio, snap het wel dat je geen tijd wil verspillen. Ik hoop dat het lukt het zo te plannen dat je gewoon kerst met je familie kan vieren.

Lilly, fijn, donderdag terugplaatsing! Alvast veel succes. En beterschap met je dochtertje!

Mangoest, jij vroeg naar mijn traject. Ik heb idd gestimuleerd dmv een éénmalige langwerkende injectie (Elonva). Mijn kliniek (in Duitsland) heeft daar goede ervaringen mee. Ik doe daarmee het korte protocol en heb deze keer zelfs helemaal geen remmer gespoten. Wbt de weinige echo's, de eerste keer vond ik dat ontzettend eng, maar het heeft goed uitgepakt. Nu heb ik er wel vertrouwen in dat ze dat gewoon heel goed kunnen inschatten. Ze gaan voor de punctie wel nog een keer bloed afnemen, om zeker te zijn dat de eisprong niet per ongeluk toch al geweest is.

Hier: We zijn eruit gekomen wbt ivf versus icsi. (Boulu, we kunnen wel kiezen voor alles met icsi, maar we draaien zelf op voor de kosten, en dat is 300 euro per eicel, wat hard aantikt. Vandaar dat we er toch even wat langer over nagedacht hebben.) We willen, als de score van m'n man weer slecht is, alles met icsi doen, want anders zouden we eigenlijk effectief eicellen weggooien voor m'n gevoel. Als de score goed genoeg is, willen we 3 eicellen met ICSI doen en de rest met IVF. We willen graag toch een keertje IVF uitproberen, maar we willen de kans op een totale nulbevruchting ook niet nemen, vandaar toch wat eicellen met ICSI. Op hoop van zegen!
Verder gisteren de eisprongspuit gezet en morgenochtend dus de punctie. Ik ben er een stuk rustiger onder dan de eerste keer, maar voel alsnog de zenuwen wel komen. Ik zie vooral erg op tegen het afwachten op het uiteindelijke nieuws van hoeveel cryo's we hebben.
Dank jullie wel allemaal! Jullie reacties doen mij goed. We hebben veel zin om op vakantie te gaan, dus dat zit wel goed.
Ff een egopost:
Ik had vanochtend het evaluatiegesprek en moet deze info die ik heb gekregen allemaal even verwerken.

De AMH was goed 1,3 , dat hebben ze niet opnieuw op getest omdat dit in mei al was meegenomen. Maar mijn FSH is te hoog staat op 10 en daar kunnen ze niks aan veranderen want dit legde hij zo uit, de reden dat dit te hoog is, is een gevolg van iets bijvoorbeeld het aantal eicellen die mijn lichaam produceert en dit is dus erg weinig voor mijn leeftijd. Daar kunnen ze niks aan veranderen want met het stimuleren kunnen ze alleen proberen om de meerdere aanwezige eicellen te laten groeien zodat ze mee kunnen doen. Niet extra eicellen creëren. Op een of andere manier dacht ik dat, maar toen hij het me uitlegde is het natuurlijk ook logisch je kunt niet zomaar eicellen toveren die er niet zijn.. :frusty: Ik vroeg ook nog naar de AMH waarde en overgang, maar hij liet mij een tabel zien dat je dat niet altijd kan aflezen van de AMH waarde.
We hebben ook verteld dat we de volgende poging begin januari pas gaan doen. Ik vroeg nog of het zinvol is om bij de volgende poging de combinatie gonal en menopur te gaan spuiten, maar begreep van hem dat dat geen ander effect zal gaan hebben als ik bijvoorbeeld alleen Gonal / Menopur zal gebruiken. Hij zei ook dat het bijna niet veel voorkomt in NL dat ze een combinatie spuiten, in Duitsland kwam het wel vaker voor zei hij. We hebben nu gekozen voor Gonal, ik zal dan 450 eenheden spuiten.

We hebben ook nog de vorige pogingen besproken en over de eerste poging zei hij ook dat het een teleurstellend effect was. ''Je bent dan 2 maanden bezig en dan heb je maar 1 matige embryo teruggeplaatst gekregen zonder cryo's, dat is hetzelfde effect als 4 maanden zelf proberen.'' Kreeg door deze zin een beetje de indruk van als het bijvoorbeeld nog een keer zo zou gebeuren dat IVF dan ook weinig zin/kans voor ons heeft. Terwijl ik er juist positief in sta van ik wil er alles aan proberen wat maar kan, geven zij het al een beetje op dat vond ik wel erg verdrietig en teleurstellend. Zover wil ik nog helemaal niet denken! :cry:

Hierdoor kwam opeens eiceldonatie door mijn gedachte heen, het liefst heb je natuurlijk een kindje van jezelf, je eigen genen, maar als dat niet kan en je kinderwens toch groot is. Dan is het wel het proberen waard denk ik ergens, maar goed ik heb mij daar ook nog totaal niet in verdiept of verder over na gedacht of met manlief over gehad.

Ik zit nu wel op een punt dat ik het meest boos >:-( & teleurgesteld :| ben in mijn eigen lichaam, waarom ik?, waarom zo weinig eicellen? :@@:
Alles op z'n tijd, eerst maar weer een poging in januari en dit alles eerst maar even laten bezinken.

Oh en nu ik aan het schrijven ben bedenk :idee: ik mij opeens dat ik helemaal ben vergeten om te vragen naar de schildklier, mijn gyno heeft het er ook niet over gehad tijdens de evaluatie, zou dat een goed teken zijn?

Ok dat was mijn egopost ik zal later weer even bij lezen :bigkiss: , maar moest dit even kwijt en van mij afschrijven.
Shine bright like a diamond
Animal, een hele dikke :hug:. Ik vind het zo rot voor jullie dat het weer niet gelukt is, en jullie hebben ook al zo veel laten onderzoeken. Waar ligt het dan aan? Fijn dat jullie wel zin hebben aan de vakantie (is heel belangrijk om ook leuke dingen te blijven doen volgens mijn artsen), heel veel plezier gewenst!

Spannend Windmolen! Moeilijke keuze wel, hoe veel ga je met icsi doen en hoe veel ivf. Maar volgens mij hebben jullie nu een goed plan, ik ga duimen op veel eitjes en bevruchtingen!

Baggal, 2 maanden is nog maar heel kort voor een huis om te koop te staan. En het scheelt inderdaad dat jullie niet weg hoeven. Het duurt ook nog wel even voor SA op de schommel kan ;). Is dat huis wat jullie toen op het oog hadden nog steeds te koop?

Selin, ik ben erg benieuwd of je HCG is gestegen vandaag! Ik vond het heel mooi wat je aan Duufje schreef en ik kan me er alleen maar bij aansluiten, ik heb ook diep respect hoe jullie met het overlijden van B. omgaan Duufje :hug:

Boulu, ik had aan de ene kant 6 en aan de andere kant zag ze er 8. Geen idee of dat veel of weinig is. Ik heb verder ook geen idee en dat hoeft eerlijk gezegd ook niet zo, dus ik heb ook geen flauw idee wanneer ik de punctie kan verwachten. Morgen eerst maar heen voor de follikelmeting.
Wel "fijn" dat jij en je man je een beetje herkennen in het draak zijn ;) Ben ik gelukkig niet de enige. Ik vind het zo bijzonder dat die hormonen zo'n invloed kunnen hebben op je psychische gesteldheid, inmiddels kan ik ook niet meer rationeel denken over bepaalde zaken. Gelukkig kan ik het nu benoemen en weet ik waar het van komt en neem ik mijn gedachten maar niet meer al te serieus.
Diamond, dat is wel een heel verhaal zeg. En ik denk wel ieders grootste angst, dat de arsten geen toegevoegde waarde meer zien in ivf. :hug:
Maar is het nu wel zo dat doordat je amh niet laag is, je nog lang niet in de overgang komt? Dat er dan een kansje is dat het spontaan gaat lukken als je maar lang genoeg probeerd?
Mevr Stippel. Dank je. Ik heb je een PBtje gestuurd.

Allen,
Er zijn heel veel nieuwe schrijvers bijgekomen een deel van jullie zal mij dus niet kennen omdat ik ivm herkenbaarheid al een tijd niet actief meeschrijf. Ik lees echter nog wel geregeld mee.
Maar voor de verschillende ‘oud gedienden’ even een update mbt mijn traject anders voelt het ook zo raar om dat na al het lief en leed delen in het luchtledige te laten hangen.
Ik ben inmiddels ruim 16w zwanger. Dus de eerste spannende horde is genomen. Maar ivm mijn achtergrond (vorige zwangerschap met 23w een doodgeboren kindje en 2 miskramen) blijven de komende weken/ maanden nog heel spannend of het allemaal goed blijft gaan. Gelukkig word ik goed in de gaten gehouden in zkh.

Boulu wat ‘fijn’ dat je inmiddels aan een nieuwe poging bezig bent. Ik hoop heel erg op een mooie score qua eicellen en bevruchtingen en vooral een doorgaande zwangerschap van een kerngezond kindje.

Selin super fijn dat je weer positief getest hebt. Het begin is er iig weer! Hopelijk loopt je hcg mooi op en is er over een week of 3 een mooi kloppend hartje te zien.

Flipje ik duim zo hard met je mee voor as donderdag. Ik vermoed dat je zwangerschap op geen moment geheel zorgeloos wordt maar ik hoop zo dat jullie vanaf nu alleen maar goed nieuws krijgen en het vertrouwen groeit.

Duufje wat heftig dat de geboorte van B komende maand precies een jaar geleden is. Ik vond deze ‘verjaardag’ en de tijd ervoor zelf een van de zwaarste dagen van het afgelopen jaar. Enerzijds voelt het zo kort geleden en aan de andere kant is het ook ‘alweer’ een jaar. Heel veel sterkte met alle emoties die erbij komen kijken en ik hoop dat jullie veel steun aan elkaar zullen hebben. :hug:
De verbouwing klinkt als een heerlijke afleiding en een super mooi project om het huis voor de komende 40+ jaar helemaal naar jullie zin te maken.
En bijna weer een nieuwe poging. Ik hoop zo op een mooi aantal follikels, bevruchtingen en een doorgaande zwangerschap van een kerngezond -maar belangrijker nog- levend kindje op het eind van de rit.

Animal zo jammer van de negatieve test. Nu eerst lekker vakantie en even los komen van de afgelopen tijd. Geniet ervan!

De rest ik lees en leef met jullie mee. Maar ivm het grote aantal schrijfsters lukt het niet om op jullie allemaal te reageren.
Diamond, jeetje dat moet aangekomen zijn. Kan me voorstellen dat er van alles door je heen schiet, zoals bijvoorbeeld eiceldonatie. Ik ben er niet genoeg in thuis om echt met je mee te denken hierin, maar ik hoop alleen maar dat het toch mag lukken. En als je uiteindelijk uit moet wijken naar iets zoals eiceldonatie, dan denk ik dat je uiteindelijk het hummeltje net zo goed in je hart sluit als je eigen kind.

Animal fijn dat je wel zin in de vakantie hebt, al zal dit niet zijn zoals je gehoopt had.

Selin ben erg benieuwd of je waarde mooi is gestegen, hoop het zo!

Weija super fijn dat je weer zwanger bent, maar vooral zo spannend voor je na alles wat je hebt meegemaakt. Ik hoop dat je ergens na alle GUO's straks ook een beetje mag gaan genieten van het bijzondere wat in je buik gebeurt. Ondanks dat voor jou het echte genieten pas begint als hij/zij veilig op je buik ligt.

Windmolen klinkt als een goed plan! Succes met de punctie morgen. Ik duim voor je dat het allemaal mag lukken en je mooie bevruchtingen zal hebben. Houden ze je tussendoor op de hoogte?

Dreamer, het spannende testmoment nadert voor jou- wie weet!!

Baggal altijd lief dat je hier nog reageert :heart:

Boulu, voor jou komt de punctie ook dichtbij. Ik hoop dat je dit keer verschoond blijft van teleurstellingen. Ik duim voor je!

Met mijn dochter gaat het wel wat beter, ze slaapt gelukkig wel al wat meer. het is heeeeel aandoenlijk om haar zo ziek te zien, zou het dan zo graag van haar overnemen ( wat nu dus ook een beetje is, want heb nu zelf ook keelpijn O_o ) . Maar goed hoort er natuurlijk bij. Ze is echt nog niet beter, moet nog uitzieken, maar de eerste twee dagen waren het heftigst. Ik had inmiddels een positieve ovulatietest en zojuist bevestiging dat voor a.s. donderdag weer een terugplaatsing op stapel staat. Jippie :cheer: daar gaan we weer....

Dazzle is het allemaal goed gegaan vandaag?

En lieve Duuf, komende tijd denk ik extra aan jullie. Ik werd door een kennis laatst gewezen op een songtekst van Blof en ik moest ook zo aan jullie denken. Weet dat ik heel erg met je meeleef en dat ik je zo een tweede kindje gun.

Alle deuren stonden open, je kwam er aan
En alles was er klaar voor
We maakten de gebaren die je maakt,
Als iemand welkom is
Zo welkom dat het bijna pijn doet
Pijn van het er bijna zijn

Zo mooi, je was zo mooi, zo mooi
Je had nog mooier mogen worden
Maar je kon het niet
En wij blijven altijd op je wachten

Waar ter wereld we ook lopen, je blijft bestaan
We konden je niet kennen maar we weten wie je bent
En je blijft iemand die welkom was,
Zo welkom dat het altijd pijn doet
Pijn van het er bijna zijn

Zo mooi, je was zo mooi, zo mooi
Je had nog mooier mogen worden
Maar je kon het niet
En wij blijven altijd op je wachten

Je mooie grote ogen die de wereld zouden zien
Je hield ze stevig dicht
Misschien is het maar beter zo, misschien..

Je was zo mooi, zo mooi,
Je was zo mooi, zo mooi
je had nog mooier mogen worden
maar je kon het niet
en wij blijven altijd op je wachten

Je was zo mooi
@boulu, weer aan het stimuleren! Veel succes!!

@selin, hoe was je hcg waarde vandaag?? En mag je het nog een keer laten testen of niet? Of een vroege echo?

@windmolen, klinkt als een goede beslissing betreft icsi/ivf! Succes alvast voor morgen en sterkte met afwachten daarna!!

@diamond, wat een info.. snap dat je het allemaal moet verwerken! Eiceldonatie is een goed alternatief denk ik. Een kindje van je eigen genen wil je het liefst natuurlijk maar uiteindelijk sluit je ieder kind wel in je hart denk ik!! Maar je komt natuurlijk ook niet zomaar tot deze beslissing! Heeft tijd nodig. En je gaat het eerst nog met eigen eitjes proberen, wie weet zit daar je gouden ei tussen!!

@Mssfiddler, Succes alvast met je follikelmeting morgen!

@Weija, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik hoop dat je snel een goede guo hebt en dat het daarna ook goed blijft gaan!! Zal spannend blijven voor jullie denk ik!! Fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden door het ziekenhuis!

@lilly, ja ik hoop op een positieve test!! En fijn dat jouw tp weer officieel gepland staat!! Hopelijk is M snel weer helemaal fit!

Ik zit nog stevig op het bankje... al hoewel voel me ergens ook wel een beetje wiebelig. Had gistermiddag en avond menstruatiepijn en vandaag weer. Vandaag 11 dpo. Spannend dus!! Denk dat ik zo ff testen ga halen en wie weet morgen al test (weet dat het erg vroeg is, maar ergens voelt het nu al hebben van het menstuatiegevoel goed)
Hier vandaag de TP gehad. Een blasto 2CC kwaliteit. Helaas heeft de tweedaagse embryo het doordelen niet gehaald. Dus 1 embryo terug laten plaatsen. Laatste poging dit jaar, hopelijk kunnen we het jaar nog positief afsluiten.. Over 10 dgn testen. 23 nov.

Animal: nogmaals dikke knuffel voor jou!

Weija: fijn om van jou te horen! Nog spannend voor je. Maar ik duim op een goede doorgaande zwangerschap voor je.

Boulu: Voor jou ook weer spannend een nieuwe poging!

Veel dames met punctie in het vooruitzicht op het moment. ;)
Dreamer ik zie dat 16 november jouw testdatum is. Morgen testen is dan wel wat vroeg, maar wie weet. Ik hoop zo dat de krampen loos alarm zijn.

Lilly vervelend dat je dochtertje ziek is. Zo zielig natuurlijk met die kleintjes. Fijn dat je donderdag een tp hebt!

Weija gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik begrijp je zorgen en terughoudendheid. Ik hoop zo dat het allemaal voorspoedig verloopt. In elk geval erg fijn om weer een update van je te krijgen.

Missfiddler ik vind zes aan de ene en acht aan de andere kant een mooie score. Ik hoop dat het allemaal mooi gaat groeien. Ik ben benieuwd hoe de follikelmeting morgen is.

Diamond wat een verhaal zeg! Pff ik snap dat dit ‘binnenkomt’. Erg heftig allemaal. Kun je er goed met je man over praten? Heel knap dat je verder denkt en misschien eiceldonatie overweegt. In elk geval een hele dikke knuffel voor jullie, want zo’n evaluatiegesprek is erg pittig.

Animal, ik hoop dat jullie nu lekker op vakantie zijn. Nogmaals een knuffel

Windmolen ik vind het maar ingewikkeld bij jullie met die keuze ivf/icsi. Jullie plan klinkt mij goed toe. Lastig hoor, als het zo ingewikkeld wordt met de verzekering. Succes met de punctie!

Selin hoe lijkt met het je hcg vandaag? Mijn duimen draaien.

Dazzle hoe gaat het nu?

Flipje, ik denk aan je en hoop zo dat alles goed is bij de echo.
Boulou die angst dat het nooit zal lukken is zo herkenbaar. Ik hoop echt voor je dat het nu gaat lukken. Sterkte met spuiten.
MwStippel: wat fijn weer wat van je te horen. Ook ik zit nog in de wachtstand.
Baggal: mooi om te lezen hoe jullie je leven met SA erbij oppakken. Het is je zo gegund!

Duufje voor jou een zware maand. Fijn dat je afleiding hebt door de verbouwing. Dikke knuffel.

Hier gaat alles oke. Ik zit nog in de wachtstand. Gisteren ben ik ongesteld geworden. En hoe… Ik kan het maandverband bijna niet aanslepen. Voel me er vreselijk zielig, emotioneel en niet zo fit bij. Sinds de icsi is mijn cyclus een stuk langer geworden. Ik zit nu gemiddeld op 36 dagen. Bij mijn volgende menstruatie, die ik dus half/eind december verwacht, ga ik weer beginnen met de anticonceptiepil, zodat ik in januari deca kan spuiten en dan in februari weer een punctie heb. Deze keer krijg ik een hogere dosis Menopur (volgens mij 225 IE, de hoogste dosering die in NL mag, klopt dat?) omdat ik weinig eicellen had bij mijn vorige icsi (3 rijpe, waarvan 1 bevrucht).
Ik blijf meelezen en hoop in het nieuwe jaar dus zelf weer in actie te mogen komen.
Dazzle ik lees net je berichtje. crosspost. Balen dat de tweede embryo niet goed is gedeeld. Maar je hebt nu in elk geval een embryo on board, oftewel PUPO (in Baggal haar termen). Ik duim voor je!
o lilly dat is het liedje van blof. wat heb ik die vaak gedraaid met lotte zeg :cry: dat nummer zegt alles wat ik toen (en nog) voel!! :heart:

weija jeee eindelijk kan je het bekendmaken ik wist het natuurlijk al wat langer. ben zo blij voor je :) het is ongelooflijk spannend dat weet ik als geen ander. mn duimen draaien en hopelijk over 24 weken een mooi gezond kindje in je armen en een broertje of zusje voor x. durf en wil je meeschrijven in vervolgtopic? :-D youre welcome :heart:
Balen animal. Geniet enorm van jullie vakantie!

Diamond sjee... ingewikkeld

Mevr. Stippel lief dat je t vraagt. Gevolg medicijnen nog onduidelijk. Er is geen onderzoek/studie die daarover wat zegt. Tzt laten we de kwaliteit testen. Maar nu eerst de cryo ophalen. Eund vd week 1e echo.

Selin spannend nog dus

Weija! Gefeliciteerd het is je zo gegund!

Ff wachten nog dus dreamer...ook spannend

Windmolen en lily succes morgen en donderdag

Duufje liefs!

Boulu fijn dat je punctie nadert

De rest...zet m op! Babyboom voor 2018 zou wel tof zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven