Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
wanderess, ‘mijn’ ziekenhuis was 24/7 bereikbaar. ‘S avonds alleen voor spoed, maar als ik in het weekend ongesteld werd belde ik ‘s ochtends of mailde ‘s middags.
Gewoon even bellen en aangeven dat je niet weet of het spoed nummer daarvoor ook is, maar dat je liever die uitsluitsel van hun krijgt.
Welk ziekenhuis loop je?
Alle reacties Link kopieren
Over gezond leven zegt mijn arts trouwens dat het enige dat echt bewezen helpt ontspanning is. Een wijntje in aanloop os prima, gezond eten en bewegen een goed idee maar overdrijf niet. En foliumzuur natuurlijk. Toen ik van acupunctuur zuivelvrij moest eten en calciumtabletten wilde gaan nemen vond arts dat omgekeerde wereld. Beter alle bouwstoffen direct uit gevarieerde voeding halen. Je laat je in traject zo snel meeslepen om maar gevoel van controle te hebben.

Duuf gefeliciteerd knap hoe je dat los kan zien. D ast inzicht heeft mij eerder ook al geholpen bij andere babies in aantocht. Thanks

Ik lig weer eens wakker met kramp enz dus dan maar beetje internetten
Alle reacties Link kopieren
Daisy: Ik had er gister overheen gelezen, maar die dat er nu een datum is! Yes - weer een stap verder!

Wandress: welkom hier!

MamaMaria: Over het algemeen heb ik mazzel dat ik vrij vaak gevraagd word voor klussen en ik ben natuurlijk ook niet de enige met inkomen dus op het moment dat het even rustig is, verkeer ik in de luxe positie dat ik mij geen zorgen hoef te maken over doorlopende rekeningen. Het grote voordeel van mijn werk is dat wanneer ik de deur van kantoor 's avonds dichttrek, ik mij niet zo betrokken voel bij de zaak en ik dus nooit werk mee naar huis neem. Daarnaast kun je in relatief korte tijd heel veel verdienen, zeker bij Amerikaanse kantoren en sommige klussen duren echt een paar maanden tot meer dan een jaar. Het nadeel is dat je nooit vaste collega's hebt, je volledig afhankelijk bent van de opdrachten die je krijgt en het inhoudelijk niet altijd even interessant is (en dan heb ik als NL jurist met een dubbele master ook nog wel eens de vraag of ik wel gekwalificeerd ben - het systeem in de UK is compleet anders en in NL zou een dergelijke discussie niet spelen). Ik heb wel een teflon laagje moeten creëren hier.

Ik sluit overigens niet uit dat we misschien over een jaar of 5 terugkeren naar NL, als mijn man wil stoppen met werk bijvoorbeeld. Benieuwd wat Brexit brengt.
Scholing in Engeland is ronduit slecht geregeld (tenzij je naar een independent school gaat a £16k per jaar) om nog maar te zwijgen over de gezondheidszorg binnen de NHS. Toen ik laatst met SA in het Maxima ziekenhuis was vanwege de oorontsteking verbaasde mijn man zich erover dat het ziekenhuis zo ontzettend schoon was en er geen belachelijke wachttijden waren. Überhaupt is NL schoon en alles ontzettend goed geregeld - ook IVF behandelingen. Gewoon 3 pogingen in het basispakket en na >10 weken doorgaande zwangerschap staal de teller weer op 0. Ik weet dat de Belgen het nog beter hebben met 6 pogingen, maar dan nog. Nederland is echt zo slecht niet, maar dat besefte ik pas toen ik hier zat. Nu zijn er wel een paar botte artsen in NL waar we het net hier over hadden maar die tref je elders ook. Windmolen had die heks in Duitsland en ik had tijdens mijn eerste mk die slang in Frankrijk...

Windmolen: Hoe gaat het met je op het moment trouwens?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Labgeek1990 schreef:
09-01-2019 15:51


De arts in Gent heeft gelukkig een hoop vertrouwen. Hij vind het 'vreemd' dat ik nog geen voldrage zwangershap heb gehad. Alles zag er volgens 'het boekje' uit. Ik was er heilig van overtuigd dat er iets in mijn baarmoeder moest zitten wat iedere keer tot de miskramen leid. Ik heb dus een hysteroscopie gehad en daar was eigenlijk helemaal niets te zien, tot mijn verbazing.

Hopelijk gaan de 5-daagse embryo's ipv 3-daagse embryo's bij ons de oplossing geven in IVF2.... Ik ben heel benieuwd en zou graag even een glaze bol willen hebben!
Ik lees nog steeds mee, heb in het verleden wel eens meegeschreven. Ik ben uiteindelijk bij poging 4 zwanger geraakt in Gent. Ik heb ook scratching gehad, pipelle noemen ze dat volgens mij in Belgie. Misschien de moeite waard om maandag te bespreken? Bij mij is er nooit een verklaring gevonden. Ze noemen het RIF. Repeated implantation failure.
En ik weet dat heel veel mensen er niet in geloven, maar ik heb bij de laatste cryo van poging 3 en bij poging 4 acupunctuur gedaan en beide keren zwanger geraakt.

In ieder geval veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
12-01-2019 12:07
Windmolen: Hoe gaat het met je op het moment trouwens?
Hee Baggal, lief dat je naar me vraagt. Had je me twee dagen eerder gevraagd had ik geschreven dat het best ok ging. Weinig last van bijwerkingen en opgelucht dat er een plan is en dat ik even geen rekening hoef te houden met m'n menstruaties. Maar daarna kreeg ik ineens last van eisprongverschijnselen. Ik ben een beetje ongerust dat ik toch een eisprong ga krijgen of net heb gehad. Geen idee wat dat verder betekent, maar het lijkt me iig niet de bedoeling. Komende donderdag heb ik een afspraak in het endometriose-centrum om de spuit te zetten die voor 3 maanden zal werken. Ik hoop dat ik dan even een echo kan krijgen om te kijken of alles wel goed gaat. Verder heb ik ook sinds twee dagen knallende koppijn. Dat kan een bijwerking zijn van de lucrin. Ook niet zo fijn, hopelijk gaat het weer over.

Verder ben ik even echt in meeleesstand gegaan. Heb wel ontzettend meegebaald dat er eind december toch weer zo veel zonder succes van het wachtbankje zijn gevallen. En het verdrietige nieuws van Lauwie (dikke knuffel en sterkte voor jou, Lauwie!). Ik blijf uiteraard meelezen en ga op de achtergrond heel hard duimen voor de komende poging van Duufje.
Alle reacties Link kopieren
Lief windmolen
Ik hoop dat je baat gaat hebben bij de Lucrin. En dat de hoofdpijn snel overgaat. Ik heb Lucrin altijd (lage dosis) gehad als onderdrukker en had daar de eerste paar dagen ook altijd hoofdpijn van. Ging bij mij over zodra ik begon te stimuleren maar dat is nu natuurlijk niet van toepassing voor je.
Alle reacties Link kopieren
@Zot: Bedankt voor jouw lieve berichtje. Ik reageer zsm op jouw pb.

@Puk: Spannend dat de afspraken dichterbij komen! Kijk je er naar uit? Of zie je er tegenop?

@Sense: Hoe is het met je?

@Vienna: Dikke knuffel. Ik weet hoe verdrietig het kan zijn als jouw kat ziek is. ☹ Hoe gaat het nu met je / jullie?

@Zwollekim: Wat een rollercoaster zeg. Hoe gaat het met je?

@Duufje: Dank voor jouw lieve berichtje. Ik heb het gelezen toen je het net geschreven had, en daar veel troost uit gehaald. Het lukte me, tot nu toe, nog niet om er op te reageren. Maar ik wil je bij bedanken voor jouw lieve woorden. Ik hoop dat 2019 een heleboel liefde en geluk voor jullie gaat brengen. Gefeliciteerd met jullie neefje. Fijn dat je er geen moeite mee hebt. Hoop dat de medicatie niet al te veel moeite gaat kosten.

@HD84: Succes meis!

@Zizo: Voor zover ik weet staat HPV niet in de weg. Wel vervelend voor je! En gelukkig geen afwijkende cellen.

@MamaMaria: Wat een onzin zeg! Tuurlijk waren dat gewoon zwangerschappen. En wat een BS dat ze dat zegt.. In het kader van herkenbaar zijn.. Ben zelf arts en weet dus dat dit échte onzin is. Hoe naar en ondoordacht. Wat fijn dat je zo’n goed gevoel hebt gehad bij het gesprek!

@Labgeek: Fijn dat je een goed gevoel bij Gent hebt. Hoop zo dat dit de truc voor jullie is!

@Biekkie: Gefeliciteeeeerd!

@DaisyLiz: Wat fijn dat je door kan!

@Windmolen: Lief! Hoofdpijn is vervelend joh! Hoop dat het snel over gaat!

Het heeft even geduurd voordat ik de moed kon vinden om weer te schrijven hier. Er is ondertussen alweer een hoop gebeurd en we zitten qua emoties in een enorme achtbaan. Een lief vriendinnetje bood meteen haar eicellen aan, maar aangezien zij pril zwanger is, zouden we een hele tijd moeten wachten voordat we die optie überhaupt zouden kunnen onderzoeken. Vorige week ook weer in Gent geweest om met een psychologe te praten. Was een heel erg verduidelijkend gesprek, maar ook erg intensief. Toen ze me het kinderboekje liet zien waarin uitgelegd wordt aan een kindje dat het eitje bij een aardige mevrouw vandaan kwam, brak ik.
En nog steeds is dit een weg waar ik niet 100% achter kan staan. Maar de andere optie, om geen moeder te worden, is er een waar ik 100% zeker niet voor kies. Dus valt de keuzemogelijkheid redelijk weg en moeten we deze enorme grens toch weer over.
Ondertussen hebben we contact gehad met Spanje, waar we door 1 kliniek heel snel en lief werden teruggebeld, en waar we nu een afspraak mee willen proberen te maken. Qua kosten 'valt het mee' en is het maar iets duurder dan onze laatste ICSI poging in Gent.

Ik ben momenteel op vakantie, maar ben vooral moe, huilerig, mijn lijf doet pijn, heb nu 2x een verkoudheid achter elkaar opgepakt en ook al 2x een koortslip in 3 weken tijd (waar ik er al jaren geen heb gehad). Alles lijkt aan te geven dat mijn emmer vol is, en hoe erg ik ook kan genieten van de vakantie, blijft mijn hoofd maar rondjes draaien rondom die eiceldonatie. Daarnaast ook vlak voor de kerst gehoord dat ze me op werk waarschijnlijk niet geschikt vinden voor een promotie, terwijl iedereen ontzettend tevreden is met me en over mijn werk. Ik weet niet meer wat ik wil, hoe ik onze toekomst zie en wie ik ben. Alles staat op losse schroeven en ben mezelf kwijt. Gelukkig nu nog een week vakantie, hopelijk geeft dat weer wat energie, ontspanning en geeft het me weer wat relativiteit.

Pfft. Heel verhaal geworden. Sorry guys.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje in de meeleesstand gegleden (even redelijk fijn bezig met 'leven' en even niet teveel bezig willen zijn met...), maar kom jou nu even een knuffel brengen Lauwie. Wat veel tegelijk maak je nu door.

Ik kan me heel goed voorstellen dat zo n grens overschrijden ook tijd nodig heeft. Het is niet niks tenslotte, en er zitten zoveel (niet alleen) emotionele aspecten aan zo n beslissing dat die rondjes in je hoofd me niet meer dan menselijk lijken. Kan me ook voorstellen dat zo n levensgebeurtenis alles in een ander perspectief plaatst, dat je jezelf even helemaal ontheemd voelt. Geef julliezelf vooral tijd om aan deze wending te wennen.

En schrijf hier alles van je af wat je wilt, daar hoef je nooit sorry voor te zeggen!
Alle reacties Link kopieren
Ach Lauwie, wat ontzettend veel allemaal zo. Zet jezelf even op 1. Probeer de minst belangrijke dingen in je hoofd op wolken te parkeren en ze weg te blazen. Je kunt niet alles tegelijk handelen. Hele dikke knuffel.
Lieve Lauwie, neem je tijd. Ik herken veel van je schrijft. Hier staat een boekje over de aardige mevrouw in de kast en wordt vaak door zoon gepakt; ‘het ei-boekje’ noemt hij het.
Je verdriet en wanhoop stralen van je bericht af en ik wil je vooral een dikke :hug: geven
Lauwie, ik schrijf al een tijd niet echt meer mee, hier en daar een berichtje, maar wat wil ik jou graag een dikke knuffel geven nu!
Neem de tijd om een beslissing te nemen waar jullie beide 100% achter staan. Als dat pas over 6 maanden is of ‘al’ over 6 dagen; beide is goed :hug:
Je lijf roept je nu even terug, niet onbegrijpelijk :hug: Het is allemaal nogal wat!
Alle reacties Link kopieren
Lauwie: je verdriet spat van het scherm af en ik begrijp overwegingen. Donor materiaal is gewoon niet wat je voor ogen had en ergens niet wil, maar als de consequentie is dat je wellicht nooit moeder wordt, ga je je grenzen toch weer verleggen. Destijds hebben wij ook veel gesprekken gehad, ook over dit boekje maar dan de zaadjes variant, en ook ik schoot vol toen. Vond het wel makkelijk(er) toen het eenmaal besteld was, maar tot die tijd ging ik rond en rond in mijn hoofd. Het is een lastig dilemma.

En dan je werk: pffff! It never rains but it pours. Ik hoop dat je op vakantie een beetje bijkomt. Wees lief voor jezelf en voor je man en zorg goed voor elkaar. Knuffel - velen :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Het is me een stuk duidelijker. Ik schrijf verder nog even niet mee, omdat het eerste deel (het onderzoek) nog moet gaan starten. Pas daarna, op zijn vroegst over een half jaar, zal het ivf-traject voor ons gaan starten.

Succes allemaal! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Lauwie :hug:
Het is ook nogal veel ineens allemaal, niet zo raar dat het je boven het hoofd groeit. En ook niet zo raar dat je lichaam daarop reageert.
Komt tijd, komt raad is denk ik in deze het beste advies. Echt, neem tijd. Dit is zo'n grote beslissing, die hoef en moet je niet van vandaag op morgen nemen.

Wij hebben eigenlijk van het begin af aan gezegd dat onze grens ligt bij eigen materiaal en donormateriaal geen optie is. Maar wij hebben andere grenzen al zo vaak opgeschoven inmiddels en ook meermaals serieus getwijfeld over donormateriaal. Bij ons zou het echter een combinatie zijn van donorzaad en donoreicel en dat gaat ons nog steeds te ver. Mede doordat wij weten hoe een biologisch kindje van ons samen eruit ziet en hoe dat voelt, durven wij die stap niet aan. Maar het is echt ontzettend moeilijk om te bepalen hoe ver je wilt gaan om je kinderwens te realiseren. Voor mij is dat stukje echt het allermoeilijkst van dit traject. Wat doe je als een 'gewone' IVF/ICSI niet werkt en ten koste van wat (op alle fronten) blijf je proberen.
Dit is iets dat julllie alleen zelf kunnen beslissen en het feit dat niemand je daarmee kan helpen, maakt het ook niet gemakkelijker. Ik voel met je mee.
Alle reacties Link kopieren
Windmolen wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt van de medicijnen. Helemaal omdat je er voorlopig nog niet vanaf bent toch? Ik hoop dat je even een echo kan krijgen donderdag!

Lauwie wat zit je in een ontzettend lastige en oneerlijke situatie. Ondanks dat ik al 3 jaar in MMM zit, ben ik gevoelsmatig nog lang niet bij het eindstation en heb ik ook geen idee wat ik zou doen in jouw situatie. Het lijkt me zo'n moeilijke keuze. Ik hoop dat jij en je partner er samen uitkomen. Ik wens je veel kracht en wijsheid :hug:
Alle reacties Link kopieren
Lauwie, wat naar en begrijpelijk dat je je zo voelt. Jullie hebben ook zo'n vervelend nieuws gehad en dit is een super moeilijk besluit. Ik snap dat dit echt een grote stap is voor jullie en dat je bijna aan niks anders kan denken. En dan ook nog dat je gedoe op je werk, dat kan je er eigenlijk even niet bij hebben nu. Ik hoop dat je toch nog een beetje kan genieten van je vakantie en vooral een beetje tot rust kan komen.

DaisyLiz, over 2 dagen je terugplaatsing, ik ga voor je duimen!

Kasteel bewoner, fijn dat jullie ook bijna gaan beginnen. Je klinkt idd goed voorbereid.

Tante Duufje gefeliciteerd! Wat mooi dat je zo blij kan zijn voor je broer en schoonzus. Ik hoop dat je menstruatie snel doorkomt. Al dat wachten ook altijd. Ik wil nog even zeggen dat ik je reacties op kasteel bewoner heel mooi vond. Je komt echt heel sterk op mij over, knap hoor!

Succes Wanderess!

Baggal, fijn dat je weer een klus hebt. Al een operatie datum voor je vader bekend?

Windmolen, wat naar van je hoofdpijn! Ik hoop dat alles gewoon goed is en dat er geen
eisprong is, hopelijk kunnen ze dat donderdag voor je nakijken.

Okermint, succes met het onderzoek!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben....

Hier nog geen bijwerkingen gelukkig, op een hele onrustige huid na, maar dat komt denk ik door het starten en stoppen met de pil.
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Na een pauze van 7 maanden wil ik weer heeeeeel graag actief meeschrijven! Ik weet niet waar iedereen zit in het proces maar daar kom ik gaandeweg wel weer achter.

Hier ben ik er inmiddels achter dat ik een proteïne s deficient heb (erfelijke stollingsziekte) en vorige week heb ik in Belgie te horen gekregen dat mijn ANF positief is en zelfs aan de hoge kant (auto immuun probleem). Hiervoor zal ik vanaf de eisprong tot 6 weken na de bevalling stollingsinjecties moeten nemen en ascal. Voor het auto immuunprobleem zal ik vanaf eisprong tot de 12e week prednison in lage doses moeten nemen.

Ik heb mij vorige week aangemeld voor een cryo tp (er zijn er nog 3 in de vriezer), en heb vrijdag mijn eerste uitgangsecho. Ik verwacht volgende week mijn eisprong en de week erop tp. Volgende week start ik dus met alle medicatie. Ik vind het na 7 maanden wel ontzettend spannend opeens!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi.. net de uitgangsecho voor de cryo tp met progynova hehad bij een lokale kliniek. Baarmoederslijmvlies is dun dus prima. Er zit alleen een cyste van 2,5cm in mijn linker eierstok.

Ik weet dat dit een nogo zou zijn voor een stimulatie, maar is het ook iets waarvoor ze een cryo tp cancellen? Morgen maar even DD bellen...

Ik hoop zo van niet maar heb zo een vermoeden van wel.

Ervaringen?
smurf112 wijzigde dit bericht op 16-01-2019 21:08
3.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Allereerst een hele dikke knuffel voor Lauwie. :hug: :hug: Wat een verdriet, de emotie spat van het scherm af. Ik kreeg echt een brok in mijn keel van jouw bericht. Als je aan het traject begint, verwacht je toch ergens dat het leidt tot een kindje. Dat dat dan niet lukt, is al heel heftig. Dat vervolgens blijkt dat het kindje niet van eigen ei- of zaadcellen kan worden ‘gemaakt’ is heel heftig. Het is een hele stap om te kiezen voor donormateriaal, maar ik vind het mooi om te zien dat jullie ervoor open staan. Ik wens je heel veel wijsheid toe in dit denkproces.
En soms komt alles tegelijk… Ook op je werk gedoe en dan ook nog eens niet lekker voelen op vakantie. Sterkte! :hug: :heart: :rose:

Labgeek voor jou ligt er nu ook weer een nieuw plan. Ik ben blij dat je gerustgesteld bent dat je baarmoeder goed is. Dat geeft hopelijk vertrouwen voor de volgende poging.

Innerpeace wat fijn om weer wat van je te horen! Er is nogal wat naar boven komen in België. Dat is wel schrikken, maar als ik het zo lees is het ook een van de verklaringen waarom het moeizaam is om op een natuurlijke wijze een kindje te krijgen. Ik hoop van harte voor je dat dit de oplossing is.

HD84 jij bent ook begonnen. Succes! Bij mij is mijn lijf helemaal ontregeld als ik met de hormonen bezig ben, dus een onrustige huid herken ik. Ik hoop dat het verder meevalt met de bijwerkingen.

Duufje ik wil jou feliciteren met je kleine neefje. Natuurlijk is het ontzettend rot dat jij nog met lege handen staat. Knap hoe jij erin staat! Ik herken het deels ook wel. Ik ben ook trotse tante en dol op mijn kleine neefje. En dat ik binnenkort opnieuw tante wordt, vind ik superleuk. Al had ik stiekem gehoopt dat ik de eerstvolgende zou zijn, maar dat maakt mijn blijdschap om tante te zijn/worden niet minder.

MwStippel hoe gaat het nu met je?

Hier lijkt het erop dat eind maart starten niet verstandig is voor ons. Mijn man zijn vitamine D3 is 31 en dat is te laag. Het hoort boven de vijftig te zijn, maar eigenlijk is boven de tachtig het mooist voor de vruchtbaarheid. Ik heb er zelf ook last van, maar ik slik al twee jaar vitaminepillen hiervoor. Nu het bij mijn man ook niet goed blijkt te zijn, stellen we de poging uit. Met deze waarden is het weinig zinvol om onze derde poging te doen. Jammer dat we er nu pas achter zijn, maar het is niet anders. Ik zal deze week het ziekenhuis bellen om te vragen of we de poging een paar maanden kunnen uitstellen. Het duurt zeker een paar maanden voor de waarden van mijn man goed zijn, en dan kun je nog twee maanden rekenen voordat de zaadcellen allemaal ‘ververst’ zijn. Erg balen, maar ik heb er mee te doen. Dat betekent dat ik nu lekker doorga met sporten en mezelf in topconditie krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ah Smurff112 wat balen! Ik heb zelf ook vaak last van cystes in de icsi-procedure. Bij mij zijn de puncties en terugplaatsingen altijd doorgegaan, maar de cystes waren ook nooit groter dan 20 mm. Ik weet dus niet of het met 25 mm een probleem is. Ik hoop het niet voor je. Hebben ze daar niets over gezegd in het ziekenhuis?
Alle reacties Link kopieren
Oeee zizo je antwoord stemt me nog den beetje hoopvol. Voor de zekerheid net nog een ovulatietest gedaan, ik twijfelde of dat door de provera en nu progynova ik niet gewoon ontregeld was maar er is echt niets aan de gang, witte test!

Nee ze hebben er niets over gezegd in DD. Ik heb een keer eerder een cyste gehad en dat was voor de stimulatie. Toen zei het ziekenhuis in NL dat we een maandje moesten uitstellen. Geen idee wat gangbaar is in DD en of het bij een cryo tp anders is. Misschien mag ik wel doorgaan en moet ik de volgende echo over 1 week afwachten? Allemaal opties... morgen zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Voor jou trouwens ook balen dat je niet kunt starten. Je klinkt er gelukkig wel oke onder. Je hebt ook helemaal gelijk... starten terwijl het niet optimaal is erg zonde... Volgens mij zijn we beide wat “gehard” door het lange wachten haha. Weet nog de eerste x cyste, tranen met tuiten omdat het uitgesteld werd! Nu kan ik me er eigenlijk niet zo druk om maken, cyste is wat het is en kan ik niet wegtoveren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgen even bellen Smurff, want ik snap heel goed dat dit je onzeker maakt. En misschien zit er ook wel verschil in het beleid per ziekenhuis.
hoi, even kort voor smurf. Ik heb het ook een keer gehad en toen werd er bloed geprikt, om te checken of de cyste nog hormoon aanmaakte...niet zeker voor welk hormoon er gekeken werd, oestrogeen of progesteron? in ieder geval dat was dus niet zo en toen mochten we doorgaan...
Alle reacties Link kopieren
HD: Wat prettig dat je nog geen bijwerkingen (m.u.v. huid) hebt! Houden zo. Lief dat je naar mijn vader vraagt. Er is nog steeds geen datum bekend en sprak mijn moeder er vanmorgen nog over. Mijn vader moet een week voor de operatie stoppen met Ascal (bloedverdunner), dus ik mag aannemen dat ze spoedig contact met hem opnemen.

Zizo: Ergens heel vervelend dat je eind maart niet kan starten, maar je wil jezelf wel de beste kans op een zwangerschap geven en als je dan even moet wachten dan is dat maar zo. Heeft je man ook overwogen proxeed plus te gebruiken op zo de zaadkwaliteit te optimaliseren? Dit is ons destijds door zowel de privé kliniek als ook het NHS ziekenhuis aangeraden en heeft naar mijn idee wel een positieve invloed gehad. Ik heb hier nog wat zakjes liggen die ik je met alle liefde toestuur, maar deze zijn over de datum (het is oplos poeder - echter ik zou zelf geen producten gebruiken buiten de uiterste houdbaarheidsdatum onder het mom: you never know). Het is anders online te bestellen.
Wat mooi dat jij ook kan genieten van het tante zijn. Ik denk dat het heel veel uitmaakt of er ook erkenning is voor jullie verdriet naast het geluk wat een ander mag ervaren. Bij mijn vriendinnen had ik er echt geen moeite mee, maar mensen van wie ik andere verwachtingen had juist weer wel.

Innerpeace: Wat 'fijn' dat er eindelijk een antwoord lijkt te zijn op de oorzaken van de herhaalde miskramen. Ik schrijf fijn bewust even tussen haakjes, want er is natuurlijk een hele hoop verdriet aan vooraf gegaan en je staat nu nog steeds met lege handen. Naast het feit dat het onaangenaam is dat er was niets genetisch mis was destijds. Aan de andere kant hoop ik enorm dat als dit idd de oorzaak is, en daar lijkt het wel op, je volgende zwangerschap succesvol zal zijn en die kans lijkt wel groot zo te lezen. Ga je Fraxiparine spuiten? Dat wordt naast ascal meestal voorgeschreven als ik het goed onthouden heb.

Duufje: Je overwegingen in je vorige post raakte me, en dan vooral het navolgende stukje "[...] Maar het is echt ontzettend moeilijk om te bepalen hoe ver je wilt gaan om je kinderwens te realiseren. Voor mij is dat stukje echt het allermoeilijkst van dit traject. Wat doe je als een 'gewone' IVF/ICSI niet werkt en ten koste van wat (op alle fronten) blijf je proberen. [...]" Hiermee sla je de spijker op z'n kop en dit maakt het naast de onzekerheid over de mogelijke uitkomst van een traject zo ontzettend slopend. En juist omdat jullie weten hoe een genetisch kindje van jullie eruit ziet is dit zo gecompliceerd en wrang allemaal.

Smurf: Wat vervelend van die cyste zeg! Benieuwd wat DD zegt en ik zou er ook onzeker van worden. Je hebt al zo lang op de TP moeten wachten...

MwStippel: Ook benieuwd hoe het met jou is.

Hier ben ik benaderd door het kantoor waar ik heel veel gewerkt heb gedurende ICSI2 om opnieuw voor ze te werken. Ik heb bij hen voor- tijdens- en na mijn behandelingen gewerkt en hoop enorm bij hen terug te keren binnen een paar weken voor een lange klus.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven