Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier een omo witte test
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag stoere dames
Alle reacties Link kopieren
Hoe hard ik ook kijk, helaas geen tweede streep te zien vandaag. Denk dat dat het was voor deze poging, of het moet wel heel laat zijn ingenesteld. Jammer...

Jokke: ook erg jammer voor jou!
@jokke en vienna :hug: :cry:
Alle reacties Link kopieren
@jokke en @vienna Nee!!! :cry: :hug: Zo ontzettend rot!!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een witte test.

:hug: Jokke en Vienna
Alle reacties Link kopieren
Jokke, Vienna en bolletje wat een klotezooi :cry:
Alle reacties Link kopieren
En Windmolen voor jou ook even een snelle :hug:

Wat een rotmoment moet die aankondiging geweest zijn en onbegrijpelijk dat er daarna zoveel vrolijke babypraat was. Ik heb iets soortgelijks meegemaakt vorig jaar met een vriendin en ik voelde me daar ook zo rot over.. nogmaals een dikke knuffel :hug:
Wat klote dit...! Drie op een rij dat is echt teveel verdriet!!!

Bolletje, jokke en vienna :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vienna en bolletje hele dikke knuffel, zo klote die witte testen.
Windmolen wat ontzettend naar en hard. Mensen zijn te veel met zichzelf bezig. Hele dikke knuffel voor jullie
Alle reacties Link kopieren
O nee, Jokke, Vienna en bolletje, wat een rot nieuws :cry: Een dikke knuffel jullie alledrie :hug:

Dazzle, ik hoop dat jullie ondanks alles een fijne vakantie gaan hebben en kunnen genieten van het prachtige land en het heerlijke eten en drinken. Even een extra knuffel voor jou op deze misschien extra beladen dag :hug:

Duufje, ik merk dat ik erg geraakt en onder de indruk ben door je verhaal. Ik had zelf gedacht dat het andersom zou zijn en zal dit onthouden als ik geconfronteerd wordt met een miskraam in mijn omgeving. Ik had voor mezelf juist de redenatie dat het verliezen van een kind later in de zwangerschap juist veel moeilijker zou zijn (dat heeft me ook geholpen om mijn MA te verwerken.) Maar jouw verhaal laat maar weer zien hoe het per persoon verschilt en hoe belangrijk het is om te luisteren naar anderen in plaats van je eigen ideeën en gevoelens op een situatie te projecteren.

Baggal, wat fijn dat er positief nieuws is. Ik snap dat er nog steeds zorgen zijn, maar dit is echt heel fijn. En ook wat betreft je vader. Spannend hoor allemaal.

Kasteelbewoner, wat fijn dat jullie door mogen.

Labgeek, er is al veel gereageerd op je test. Ik zou vertrouwen op de bloedtesten. Die lijken me beter dan de testen uit de winkel. Het blijft zo'n spannende tijd dit.

Daisyliz, wat naar dat de streepjes te licht zijn.

Sense, succes met deze mooie stap naar pleegouderschap.

Windmolen, wat is dat vervelend verlopen bij jullie vrienden. Erg naar nadat jullie er toch al "afspraken" over gemaakt hadden. Jammer dat ze juist als het anders verloopt dan besproken niet even aandacht hebben voor wat dat met jullie kan doen. Probeer je goede gevoel vast te houden, die krampen kunnen ook een goed teken zijn. Ik hoop het zo voor je.

MamaMaria, ik snap jullie onzekerheid en duim dat alles gewoon goed is. Het is jullie (en iedereen hier natuurlijk) ontzettend gegund.

Lauwie, wat heb je dat slim aangepakt. Op naar een lekkere luie zondag voor jou vandaag.

Voor alle dames hier waarvoor vandaag een extra moeilijke dag is een hele dikke knuffel :hug: :hug:
Ik breek even in, gewoon even om te laten weten dat ik nog steeds mee lees en mee leef. Ik zou eigenlijk wat vaker moeten laten weten dat elke positieve test hier me veel blijer maakt dan wat voor zwangerschapsaankondiging dan ook. Maar dat ik ook intens verdrietig wordt dat het hier nog veel te vaak mis gaat.

Ik hoop dat jullie allemaal lieve mensen om jullie heen hebben vandaag en dat dit de laatste moederdag is zonder kindje.

Hou vol lieve, sterke, dappere dames! Het is een eenzaam traject, maar zo fijn dat we het hier kunnen delen.

:redrose:
Alle reacties Link kopieren
Jokke, Bolletje en Vienna wat verdrietig dat jullie een witte test hebben. Een hele dikke knuffel voor jullie :hug:

Windmolen wat jammer dat jullie vrienden zich niet aan de afspraak hebben gehouden. Ik kan me voorstellen dat je he overvallen voelde. Mensen hebben vaak niet door hoe heftig ongewenste kinderloosheid is.

Verder wil ik iedereen een knuffel geven, omdat Moederdag een zware dag kan zijn als je geen kinderen kunt krijgen, als kinderen krijgen moeilijk gaat, als je een kindje hebt verloren, maar ook als je je moeder hebt verloren of nooit hebt gekend. :hug: :heart:
Alle reacties Link kopieren
Jokke, Vienna en Bolletje :hug:

Duufje, op deze dag een extra dikke knuffel voor jou. Je bent wel moeder, maar geen kindje om het mee te vieren. Verschrikkelijk oneerlijk blijf ik het vinden lieverd :hug:

En voor iedereen die het vandaag nodig heeft :hug:
Alle reacties Link kopieren
Aah, shit dames, wat een verdrietig nieuws weer vandaag! 3 negatieve testen in één keer! Hele dikke knuffel voor jullie, Vienna, Jokke en Bolletje... Had echt anders voor jullie gehoopt. En dat ook nog op een dag als vandaag... Veel sterkte! :hug:

Bedankt verder voor alle lieve berichtjes op de situatie met de zwangerschapsaankondiging. Doet echt zo goed om begrepen te worden. En idd, Vienna, dat zei m'n man ook al, dat ze gewoon helemaal in een bubble zitten. Ik denk dat ik dat van hun niet had verwacht en dat valt me tegen. Voel idd heel eenzaam dan. Maar Lilly, je hebt gelijk. Ik kan er beter maar niet in blijven hangen, daar word ik alleen maar ongelukkig van. Dus hier gaat het koppie idd weer omhoog hoor. En gelukkig voel ik me vandaag alweer wat beter. Man en ik hebben een heerlijk rustig weekend samen.
Alle reacties Link kopieren
Zizo schreef:
12-05-2019 10:22
Verder wil ik iedereen een knuffel geven, omdat Moederdag een zware dag kan zijn als je geen kinderen kunt krijgen, als kinderen krijgen moeilijk gaat, als je een kindje hebt verloren, maar ook als je je moeder hebt verloren of nooit hebt gekend. :hug: :heart:
Hier sluit ik me bij aan, mooi geschreven, Zizo. Ik denk aan jullie allemaal vandaag :rose: .
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend jammer Bolletje, Vienna en Jokke. :'( Zo jammer ook Bolletje dat je weer van vooraf aan moet beginnen en er geen cryo's zijn. Vienna en Jokke: jullie hebben nog een cryo/cryo's achter de hand als een pleister op de wond, maar het is en blijft een enorme domper.

Windmolen: Je bent niet alleen en ik herken je gevoel maar al te goed. Juist wanneer iemand weet van jullie situatie en er nota bene van te voren afspraken over zijn gemaakt, kan dit soort nieuws heel hard aankomen. En ja - ik ben het eens met Vienna &Lilly dat ze waarschijnlijk zelf enorm in de bubbel zaten. Dat gezegd hebbende: rekening houden met een ander zou wel zo prettig zijn. Ik vergelijk het altijd een beetje met iemand die een vriend(in) heeft die bijvoorbeeld in de WSNP zit. Dat hoeft de ander dan niet te weerhouden om op vakantie te gaan, natuurlijk niet, maar je hoeft ook niet uitgebreid over je vakantie naar de Bahamas oid te praten, want dat kan zo pijnlijk zijn voor die ander. En voor zwangerschapsnieuws geldt eigenlijk hetzelfde. Tuurlijk zouden de problemen van een ander koppel iemand niet moeten weerhouden zelf voor een 2e, 3e, etc. te gaan, maar wees dan wel wat gematigder in je communicatie en hou je aan eventueel gemaakte afspraken. :hug:

Zizo: Ik sluit me aan bij jouw mooi woorden. Moederdag is gewoon een lastige dag voor veel dames hier. En mijn hart gaat ook echt uit naar jullie. Wat dat betreft voel ik mij veel meer verbonden met jullie hier dan dames die zonder al te veel moeite moeder hebben mogen worden. Ik denk aan jullie - en jullie zijn niet alleen. Dus vandaag even een extra :hug: :rose: voor een ieder die het kan gebruiken. Denk aan jullie, kanjers hier!! Dikke knuffel x
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
En Duuf: wat een prachtige post mbt je miskraam. Ik kan me echt zo voorstellen dat je na de euforie van de 2 goede echo's opeens voelt alsof de grond onder je wordt weggeslagen en er geen hoop meer is dat je kinderwens ooit nog opnieuw in vervulling gaat. Zeker wanneer het in een eindstadium van behandelingen gebeurt. Mijn 1e vroege miskraam heb ik ook als zeer verdrietig ervaren - aan de ene kant kon ik het rationeel nog wel plaatsen in de zin van de natuur grijpt in, maar emotioneel vond ik het heel erg lastig. Met de 2e kon ik er beter mee dealen, maar de hoop op een goede afloop en het vertrouwen was wel compleet weg. Vandaar dat ik ondanks de cryo's ook al donorzaad aanschafte - terwijl dat ergens vreemd was als je nog in afwachting bent van iets of in de wachtweken zit. Maar terugkijkend snap ik mijzelf wel, omdat ik zo wanhopig en verdrietig was en het op sommige momenten ook echt mijn leven beheerste. Mijn vele werk (en man) en jullie hier waren wat dat betreft mijn redding. Ik denk trouwens dat het hebben van hoop (en we weten allemaal hoe ontzettend wreed hoop kan zijn) ook het moeilijkste is van dit hele traject. Niet weten of je ooit moeder wordt... Wanneer je daadwerkelijk uitbehandeld bent breekt volgens mij pas echt een rouwproces aan (omdat er dan geen hoop meer is en je niet meer in limbo leeft). :redrose:

Dazzle: Ik hoop dat je in Italie je zinnen kan verzetten... en dan t.z.t. vol goede moed naar de cryo TP kunt gaan. Denk aan je.

Sense: Ben erg benieuwd naar de stappen op gebied van pleegzorg!

Labgeek: Dat zegt nog niet zo veel. De CB testen hebben een hoge(re) waarde als het gaat om de week-indicator. Ik heb na mijn 2-3 niet meer durven testen en adviseer je hetzelfde. Aftellen naar de (hopelijk goede) echo.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Jokke, Vienna en Bolletje, wat verdrietig toch die negatieve testen. Ik vind het altijd zo genadeloos hard. Hoop voor Jokke en Vienna op mooie cryo's en voor Bolletje een geslaagde 3 poging. Ik had ook pas bij poging 3 cryo's.

Duufje, heb vandaag ook aan jou gedacht.

Dazzle, hopelijk kun je een beetje herstellen in Italië, lijkt me heel normaal dat je langere tijd nodig hebt om te herstellen.

Windmolen, wat ontzettend ongevoelig van die vrienden om zo plotseling een zwangerschap aan te kondigen, al helemaal omdat jullie afspraken hebben gemaakt. gek hè hoe mensen dan in een bubbel raken. Ik zou er ook wat van zeggen omdat het zo kwetsend is. Ik heb het wel een keer gehad tijdens het eten met collegae maar die wisten natuurlijk niks van het trajcet. Dat is ook verdrietig maar heel anders dan dat het je vrienden zijn. Ik stuur je alle positieve krachten voor een mooi groeiende embryo's in je buik. (Die pijn bij het terugplaatsen komt door een poliep, daar kunnen ze moeilijk langs. Het doet nu niet meer zo pijn maar door dat ze er 2x zo naar was, ben ik angstig geworden)
Alle reacties Link kopieren
Ik had ff een telefoonloos dagje, fijn met de explosie van social media rondom moederdag. Wordt het nou steeds meer of valt het mij gewoon op?!

🥀 he dames wat had ik het graag anders gezien voor jullie. Hoopte heel erg op positief nieuws van jullie...

Zizo hoe ga jij trouwens? Nog heel veel last van de medicijnen of valt het mee?

windmolen wat een verhaal... zo vervelend dat je dan niks vermoedt omdat je een afspraak had dat ze je een berichtje zou sturen. Dan kun je je nog een beetje voorbereiden. En nu moest je daar ook nog eens de hele avond ‘gezellig’ doen. Ik zou er ook van slag van zijn. Hoe ga je nu?

mamamaria heeeeel voorzichtig, steeds een dagje verder. We kunnen het volgende topic idd best al even uittesten inderdaad 🙈
Alle reacties Link kopieren
Een week na de positieve test, was mijn test vanochtend negatief (met héél goed turen kon ik iets van een streepje ontdekken) dus ik ben gestopt met de medicijnen. Ik kan helaas pas weer in oktober door. Man, man, man wat duurt dit lang :-(
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig Daisyliz. Rot traject
Alle reacties Link kopieren
In oktober pas? Jeetje wat een tijd. Hoop dat het toch, ondanks deze ellende, een mooie zomer voor jullie wordt. <3
Alle reacties Link kopieren
daisyliz wat naar voor je! En oktober vind ik echt heel lang, is het zo druk?
Alle reacties Link kopieren
Ja het is vreselijk lang, maar het komt deels door mezelf. Het is druk in het ziekenhuis dus we moeten sowieso wachten (juni zit al vol en juli ging ook al hard) en de arts wil me blijkbaar eerst zien voordat ik verder mag. Geen idee waarover, maar ze wil me spreken, dus ik moet volgende week langs. Verder ga ik in augustus trouwen en in september op huwelijksreis, dus die maanden vervallen ook. Heel leuk natuurlijk, maar ik baal wel heel erg dat we nu weer maanden verder zijn voordat we weer een kans hebben. En ben tegelijkertijd nieuwsgierig naar (de reden van) het gesprek met de arts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven