Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2173 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Dankjewel WitteStip voor deze info! Ik zou kunnen vragen of dit in België of Duitsland mogelijk zou zijn, in Nederland mag dit helaas niet. Dat komt omdat hier dus steeds gezegd wordt dat iemand op volwassen leeftijd (18+) zelf de keuze moet kunnen maken om erachter te komen of degene gendrager is. In principe mag je dus je kind niet laten onderzoeken op een erfelijk kankergen. Ik snap dit echt niet, de enige consequentie wat het namelijk zou kunnen hebben is dat je niet of moeilijk een levensverzekering kan afsluiten (maar alleen boven een bedrag boven de zogenoemde vragengrens, dus meer dan 278.000 euro). Maar dat lijkt me totaal niet opwegen tegen de gevolgen van geen controles. Misschien dat ze dit in het buitenland wel willen doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren de tp van een blastocyst gehad. Volgens de arts een goede kwaliteit, maar zijn de twee nog ingevroren embryo's van betere kwaliteit. Hopelijk blijft deze plakken. Ik ben vol goede moed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Woohoo zizo! Ik ga voor je duimen!! Fijn dat er ook nog iets in het vriesvak ligt. :)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik duim mee, Zizo!! :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn Zizo! Kom er gezellig bij op het wachtbankje!
Zizo wat fijn dat je cryos hebt en duimen draaien hier ook
Alle reacties Link kopieren Quote
Vind het toch raar Neo want je mag wel nevenbevindingen doen bij de Nipt. Daar halen ze toch ook K uit?

Zizo we duimen weer voor je!
Heel veel succes Zizo :cheer2: !

Ja Vanessa, dat heeft er volgens mij mee te maken dat ze bij de nevenbevindingen alleen naar chromosale afwijken controleren. Als er in de bloedwaarden iets gevonden wordt wat duidt op kanker dan is dit meestal bij de moeder zelf (actieve kanker dus). Brca is een kankergen, hierdoor is er geen tumorwaarde in het bloed te vinden maar moet je specifiek genonderzoek doen. Het heeft er dus echt mee te maken of de ziekte al tot uiting gekomen is of dat je puur een grotere kans op een ziekte in het latere leven hebt. Op dat laatste wordt dus niet gecontroleerd. Daarom ben je dus niet verplicht tot aborteren bij bv een kindje met down. De ziekte is bij de jonge ontwikkeling al duidelijk en het is in het belang voor het kind om op jonge leeftijd al logopedie etc. in te schakelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat gek Neoflux. Zou dit kunnen komen doordat bij jullie de kans op uiting van de aandoening nog vrij klein is voor het 18e levensjaar? En dat het kind daarna zelf moet kunnen kiezen of hij/zij het wil weten?

Nu ik dit zo opschrijf vind ik dat alsnog een beetje raar. Je mag wel navelstrengbloed laten testen bij de baby om de restkans van PGD uit te sluiten, zie link hieronder. Waarom mag het dan wel na een PGD zwangerschap en niet na een natuurlijke zwangerschap, terwijl het in beide gevallen gaat om dezelfde genafwijking en om dezelfde genetische test bij een minderjarig kind.

https://www.pgdnederland.nl/hoe-betrouwbaar-pgd

Van die levensverzekering lijkt me wel lastig inderdaad. Geldt ook voor arbeidsongeschiktheidsverzekeringen dacht ik. Dat zou je nog mee kunnen nemen in jullie overweging om te testen, als jullie kind later als ZZP-er aan de slag wil kan dat best lastig zijn met de verzekering...
WitteStip schreef:
16-02-2021 10:52
Wat gek Neoflux. Zou dit kunnen komen doordat bij jullie de kans op uiting van de aandoening nog vrij klein is voor het 18e levensjaar? En dat het kind daarna zelf moet kunnen kiezen of hij/zij het wil weten?

Nu ik dit zo opschrijf vind ik dat alsnog een beetje raar. Je mag wel navelstrengbloed laten testen bij de baby om de restkans van PGD uit te sluiten, zie link hieronder. Waarom mag het dan wel na een PGD zwangerschap en niet na een natuurlijke zwangerschap, terwijl het in beide gevallen gaat om dezelfde genafwijking en om dezelfde genetische test bij een minderjarig kind.

https://www.pgdnederland.nl/hoe-betrouwbaar-pgd

Van die levensverzekering lijkt me wel lastig inderdaad. Geldt ook voor arbeidsongeschiktheidsverzekeringen dacht ik. Dat zou je nog mee kunnen nemen in jullie overweging om te testen, als jullie kind later als ZZP-er aan de slag wil kan dat best lastig zijn met de verzekering...
Ja dit is precies de reden! Ik vind het ook een beetje krom, zeker wat je schrijft over het controleren van genafwijking bij PGD. Zal dit ook zeker aankaarten bij de klinische genetica! Levensverzekering en arbeidsongeschikheidsverzekering is dus alleen boven de vragengrens van 278.000 euro, en ook dan kan je gewoon verzekerd worden (tegen een hogere premie als je geen maatregelen neemt, en een normale premie als je preventieve maatregelen neemt). UMCU heeft er zelfs een artikel over geschreven:
"Dietje legt uit dat de uitslag van DNA-onderzoek naar een erfelijke aandoening die in je familie voorkomt meestal geen invloed heeft op het verkrijgen van een levens- of arbeidsongeschiktheidsverzekering. Om uit angst hiervoor geen erfelijkheidsonderzoek te laten doen, vindt Dietje zorgelijk: “Mensen zijn uiteraard vrij om te kiezen of ze wel of geen onderzoek willen doen om erachter te komen of ze de erfelijke aandoening hebben die in hun familie voorkomt. Maar als zij afzien van onderzoek om een reden die niet correct is, dan is dat heel naar.” Bij sommige ziektes – zoals eierstokkanker – kan het soms te laat zijn wanneer de ziekte uiteindelijk tóch geconstateerd wordt. Ze vertelt: “Er zijn gevallen bekend van vrouwen die eierstokkanker bleken te hebben en zich eerder niet hadden laten testen op een erfelijke aanleg voor eierstokkanker die in hun familie voorkwam. Als eerder was gebleken dat ook zij die erfelijke aanleg hadden, was het nog mogelijk geweest om uit voorzorg hun eierstokken te laten verwijderen. Maar omdat de ziekte te laat werd ontdekt, was er geen behandeling meer mogelijk.”"

Ik vind sowieso de grenzen tussen prenatale diagnostiek en PGD niet helemaal gelijk. Zo worden bij PGD ook jongetjes met gen pertinent vernietigd (zijn ze nu wel aan het overwegen om hier vanaf te zien), terwijl bij pd er geen vervolgonderzoek wordt gedaan bij een jongetje. En dan zou je wel de navelstreng bij PGD mogen laten checken of het kindje niet toch brca heeft, en bij een natuurlijke zwangerschap weer niet?

Ik hoop trouwens niet dat ik het IVF topic te erg aan het vervuilen ben met klinische genetica :-$ Maar hopelijk heeft iemand in het PGD traject hier ook nog iets aan die uiteindelijk voor PD kiest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word sowieso nogal droevig van de NL'se regelgeving rond PGD.

Wij hebben naar België uit moeten wijken i.v.m. geen medische indicatie in NL. Terwijl echt duidelijk was dat er iets niet goed is bij onze embryo's, maar puur omdat mijn man en ik zelf gezond zijn mogen de embryo's niet getest worden.

In België bleken 4 van de 7 embryo's chromosomale afwijkingen te hebben en maar 3 van de 7 embryo's waren gezond.
Maar nee hoor, er is voor ons geen medische indicatie voor PGD....
:@@:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren Quote
flipje2 schreef:
17-02-2021 06:24
Ik word sowieso nogal droevig van de NL'se regelgeving rond PGD.

Wij hebben naar België uit moeten wijken i.v.m. geen medische indicatie in NL. Terwijl echt duidelijk was dat er iets niet goed is bij onze embryo's, maar puur omdat mijn man en ik zelf gezond zijn mogen de embryo's niet getest worden.

In België bleken 4 van de 7 embryo's chromosomale afwijkingen te hebben en maar 3 van de 7 embryo's waren gezond.
Maar nee hoor, er is voor ons geen medische indicatie voor PGD....
:@@:
Eens.

En als je dan bedenkt hoeveel leed er in jullie geval wordt bespaard/kan worden bespaard door PGS toe te passen... Natuurlijk doe je dat niet zonder aanleiding, maar jullie hadden al zo ontzettend veel meegemaakt in het traject met F* en P* en alle vroege MK’s...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Goeiemiddag allemaal,

toch maar wer even lid geworden hier. Zeker in deze rare tijd is het fijn om wat verbinding te hebben met dames die in tzelfde schuitje zitten...

Hier zwanger van ons 2e kindje, heel bijzonder al bij de eerst ICSI poging van de nieuwe serie. Ons eerste kindje was de allerlaatste kans van ons eerste ICSI traject.
Ben nu 21 weken zwanger en merk dat t hele Corona toch wel meeweegt bij het zwanger zijn.
ben wel heel benieuwd hoe anderen dat ervaren.

GRoetsjes
Even een kort berichtje: mijn echo was vanochtend goed (precies 7 weken). Volgens de gyn hebben we nu dezelfde kans op slagen als ieder ander. Dus ik ga dit forum verlaten. Bedankt allemaal voor de steun! Het was fijn om een plek te hebben om van mij af te schrijven.
Ik wens jullie allemaal heel veel geluk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Marbelle, gefeliciteerd met je zwangerschap ik denk alleen niet dat dit het topic is voor jou maar je beter kan gaan schrijven in t andere topic. Link is bovenaan te vinden.

Blauwe wat fijn dat de echo goed was. Een hele fijne zwangerschap toegewenst!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo, ik duim voor jou, ik hoop echt dat je heel mooi nieuws mag brengen straks :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel dat jullie zo meeleven! :heart:

Neoflux je vervuilt absoluut niet het topic over de pgd-issues! Dat is ook een onderdeel van/bij dit traject en hoort niet natuurlijk ook bij. Ik vind het erg verdrietig om te lezen hoeveel onmacht en gedoe de regelgeving oplevert. Ik hoop echt heel hard dat alles goedkomt.

Blauwe Kat, dankjewel voor je update. Een positief bericht! Veel succes!

Hier wat gebel en geregel gehad met Gent,want ik heb helaas een fikse schimmelinfectie. Ik voelde het al aankomen en was al uitwendig zalf aan het smeren, maar sinds de Amelgen is het inwendig ook mis. Ik lag vannacht wakker van de jeuk, dus nu toch maar gebeld. Omdat ik gyno daktarin krijg, moet ik stoppen met de Amelgen (=soort van utrogestan), masr moet ik ipv Amelgen dagelijks injecties zetten. Ik ben de naam van dat middel helaas vergeten, maar hoop snel het recept te ontvangen.
De vroedvrouw drukte mij op het hart dat dit geen negatieve gevolgen heeft voor de teruggeplaatst cryo.
Oh ik voel me zo stom dat dit gebeurt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo schreef:
18-02-2021 12:19
Dankjewel dat jullie zo meeleven! :heart:

Neoflux je vervuilt absoluut niet het topic over de pgd-issues! Dat is ook een onderdeel van/bij dit traject en hoort niet natuurlijk ook bij. Ik vind het erg verdrietig om te lezen hoeveel onmacht en gedoe de regelgeving oplevert. Ik hoop echt heel hard dat alles goedkomt.

Blauwe Kat, dankjewel voor je update. Een positief bericht! Veel succes!

Hier wat gebel en geregel gehad met Gent,want ik heb helaas een fikse schimmelinfectie. Ik voelde het al aankomen en was al uitwendig zalf aan het smeren, maar sinds de Amelgen is het inwendig ook mis. Ik lag vannacht wakker van de jeuk, dus nu toch maar gebeld. Omdat ik gyno daktarin krijg, moet ik stoppen met de Amelgen (=soort van utrogestan), masr moet ik ipv Amelgen dagelijks injecties zetten. Ik ben de naam van dat middel helaas vergeten, maar hoop snel het recept te ontvangen.
De vroedvrouw drukte mij op het hart dat dit geen negatieve gevolgen heeft voor de teruggeplaatst cryo.
Oh ik voel me zo stom dat dit gebeurt!
Zizo ik lees af en toe nog mee. Wat ontzettend fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad. Hadden ze jou wel verteld dat je niet meer gebeld wordt als je terugplaatsing doorgaat? Ik ben gisteren geweest en heb uren in spanning gezeten, omdat ik maar niet gebeld werd... Maar dat blijkt dus met het nieuwe beleid goed nieuws haha. Maar waar ik eigenlijk op wilde reageren is de progesteron injecties. Ik gebruik ook progesteron injecties, als extra naast utrogestan. Ik gebruik inprosub, is dat ook het middel dat jij gaat gebruiken? Zo ja, ik kan hier in Nederland heel moeilijk aankomen. Dus mocht het zo zijn, hoop ik dat je dit snel leest zodat je er alvast achteraan kunt. Vervelend van je infectie zeg. En veel succes op het wachtbankje!
Flipje dat is inderdaad ook wat! Vreemd dat jullie in NL dan niet in aanmerking zouden komen :-|

Blauwe kat: goed nieuws! Hele fijne zwangerschap gewenst :heart:

Zizo ah wat vervelend! Maar hier kan jij natuurlijk niks aan doen. Misschien een bijwerking van de Amelgen? Hopelijk ben je er snel vanaf!

Hier: Gisteren weer eens een gesprek met de klinische genetica gehad en ook voorgelegd van navelstrengbloed. Dat ze dit dus bij PGD wel checken op wel/geen brca. Maar helaas gaat die vlieger voor ons ook niet op want: de navelstrengtest is om te kijken of de techniek gewerkt heeft. Omdat de kans maar 3-5% is op brca staat dit niet gelijk aan een kans op 50%. Ze testen dus puur om te kijken of de techniek gewerkt heeft en nemen het dan voor lief dat je als ouder zijnde toch nog een kans op de kennis van dit gen bij je kind hebt. Ze begreep onze argumenten wel maar uiteindelijk is het gewoon een ethisch dingetje waar regels voor op zijn gesteld. In deze wordt het kind op 1 gezet (die dus zelf de keuze moet hebben over de wetenschap van het gen). Gaf aan dat het kind ook niet op 1 staat als je besluit het leven te eindigen door een principeakkoord voor abortus te tekenen. Maargoed, we gaan maandag in ieder geval voor de bloedtest dus over twee weekjes weten we in ieder geval het geslacht en gaan we dan weer om tafel met klinische genetica.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan gebeuren toch Zizo. Kan je niets aan doen en gelukkig ben je er op tijd bij.

Blijft dus nog even heel spannend Neo.

Hier vandaag met de Gonal gaan beginnen dus nu komen we ergens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah Daisyliz, dat is inderdaad het middel wat ik krijg! Helaas het recept nog niet ontvangen. Hoe heb jij het opgelost om deze spuitjes te krijgen? Via je gewone apotheek? Of heb je daar nog andere dingen voir moeten doen? Mag ook in PB als je het hier niet neer wil zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo, vervelend zeg. Mocht je apotheek het apart moeten bestellen dan zou je het ook kunnen proberen bij een ziekenhuisapotheek. Hun voorraad is vaak groter. Meestal kun je daar wel terecht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo, mochten de injecties nu langer op zich laten wachten, kan je dan de Amelgen niet ook slikken als tijdelijke oplossing? Ik weet dat dat bij utro kan. Natuurlijk in overleg met je arts. Succes! Vervelend, dit extra gedoe, maar gelukkig maakt het niets uit voor je kansen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zizo schreef:
18-02-2021 15:27
Ah Daisyliz, dat is inderdaad het middel wat ik krijg! Helaas het recept nog niet ontvangen. Hoe heb jij het opgelost om deze spuitjes te krijgen? Via je gewone apotheek? Of heb je daar nog andere dingen voir moeten doen? Mag ook in PB als je het hier niet neer wil zetten.
Ah ik was er al bang voor. Ze hebben die spuitjes hier niet bij de gewone apotheek. Hopelijk bij jou wel? Normaal bestel ik medicijnen via apotheekzorg, via mijn verzekeraar, maar die heeft ze niet. Ik haal ze dus elke keer in België... Er zit een apotheek op een paar minuten rijden vanaf het UZ Gent (ze hebben het ook niet in de ziekenhuisapotheek in Gent). Een paar dagen voor ik naar België ga, bel ik die apotheek om een bestelling te plaatsen.

En ik weet van iemand anders dat zij de spuitjes bestelt bij een fertiliteitskliniek in Nederland, ook al is ze er niet onder behandeling, maar die moeten dan vaak wel besteld worden. Ze zijn niet standaard op voorraad. Ik doe dit zelf alleen niet, want ze kosten daar het dubbele... Ik hoop echt dat het lukt voor je. Mocht je in nood komen, mag je er best een paar van me lenen. Ik heb gisteren nieuwe gehaald. Succes en als je vragen hebt, let me know!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lief allemaal!
Het is helaas niet gelukt de spuitjes te krijgen. Ik kreeg het recept erg laten heb best lang aan de telefoon gehangen met mjjn eigen apotheek. Hrt lastige is dat ik ook gewoon aan het werk ben en nog een belangrijke vergadering had. Ik ga morgenochtend vroeg verder met bellen. De ziekenhuisapotheek van het universitaire zkh hier, kon ik helaas na half vijf niet meer bereiken. De fertiliteitskliniek vind ik ook een goede. Misschien kan Nij Barrahus nog wat betekenen. Is ook niet om de hoek, maar zeker dichterbij.
In het ergste geval blijf ik doorgaan met de Amelgen. De Amelgen zijn in dit geval echt bedoeld voor vagina gebruik. Ze hebben ook de vorm van zo'n zetpil met een scherpe punt. Het nadeel is dat alles heel erg jeukt, maar dat overleef ik ook al weer.
Mijn eigen apotheek kan het bestellen, maar dan komt er ook nog 80 euro aan bestelkosten overheen. En heb ik het in de loop van volgende week. Tsja, als ik niet zwanger ben, weet ik dat ook volgende week en heeft al deze moeite geen zin.
Ik baal dat het 4 uren rijden is, anders was ik direct even naar België gereden. Hopelijk kan de ziekenhuisapotheek het nog voor me oplossen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven