Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2166 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Celenne ik weet t nog niet we denken aan t buitenland. Maar ik ga eerst vrijdag even afwachten die 3 dagen zullen er ook nu niet meer om hangen.
Jij as zondag wel een terugplaatsing?
Ik ben heel lang even afwezig geweest, omdat ik zo lang moest wachten voor ik kon beginnen. Nu zit ik nog steeds in de wachttijd, maar hebben we 24 maart een belafspraak met het ziekenhuis in Maastricht om de voortgang van onze PGD-test te bespreken! Ben zo benieuwd, want wil zo graag weten waar ik aan toe kan zijn. Vorig jaar werd namelijk gezegd dat we tussen juli en december kunnen starten. Maar ja, dat is natuurlijk een hele marge. Dus gevraagd om wat verheldering, waar zijn zij nu met het maken van de test? Loopt er niets uit door corona? Dat soort vragen.


Ben heel benieuwd en stiekem hoop ik dat de arts mij/ons kan vertellen of ze al wat meer weet qua timing. Dan weet ik ook beter waar ik aan toe ben en kan ik hierop anticiperen voor de wachttijd die daarna nog komen moet voordat we eindelijk mogen starten.


Het is soms heel frustrerend om continu te moeten wachten en niets te weten...
Neoflux schreef:
26-02-2021 17:54
Oh zizo wat een situatie! Ik blijf nog steeds heel hard duimen!!


Hier hebben we het verlossende telefoontje gekregen: we krijgen een zoontje :cheer2: :cheer2:


Oooh NEOFLUX! Ik herinner me jouw naam nog uit het oude topic, sorry als ik niet iedereen nog herken trouwens. Maar gefeliciteerd! Prachtig nieuws!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel veel succes vast Vanessa! Op naar morgen. En ondanks de misschien geringe opbrengst hoop ik dat de kwaliteit goed is en dat is uiteindelijk belangrijker!

En jij ook Celenne: op naar zondag.

Welkom terug sproetjes. Ontzettend rot dat Covid alles zo ontzettend in de war schopt :( . Hoop dat je snel van start kan gaan.

Ruby: hoe is het met je?

Zizo/Daisy: ik duim enorm voor jullie beiden. Het vertrouwen dat dit mogelijk ook goed kan aflopen is een van de moeilijkste dingen na zo’n voorgeschiedenis.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanessa wat een teleurstelling. Hopelijk krijg je toch nog een mooie terugplaatsing volgende week.
Vreemd van dat amh niet gemeten wordt. Bij mij is dat ook in Nederland, wel gewoon gemeten (toen 33 jaar).
Succes morgen!

Sproetjespost welkom terug. Wat een ellende dat wachten. Sterkte!

Hier weinig te melden, vind het wachten vreselijk.. ik word er steeds gestrester van helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend sproetjes!

Dank jullie wel. Vind t mega spannend allemaal.
Zit inmiddels aan t infuus plasma zak 2 van de 4.
Nog 2,5 te gaan en dan op naar de punctie.
@Zizo en Daisy wat een mooi nieuws! Ik hoop zo dat dit mooie nieuws doorzet.
Alvast een voorzichtige gefeliciteerd. :cheer:

@Vanessa, wat ontzettend vervelend dat ze zo reageren in het UMCU. Onbegrijpelijk!
Maar voor nu heel veel succes met de punctie en de terugplaatsing. Ik duim enorm hard voor je. :hug:

@Duufje en Jokke hele dikke knuffel voor jullie. Het lijkt mij zo ontzettend zwaar, (het is mijn grootste angst dat het ons ook overkomt). Ik heb zo veel respect voor jullie hoe jullie er hier op het form mee om gaan. :hug: :hug:

Hier hebben we afgelopen week de terugplaatsing gehad dus ik heb weer plaats genomen op het welbekende wachtbankje. Ik ben toch voor de pregnyl gegaan.
Als het een extra kans geeft, dan maar wat meer ongemak. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi meiden,

Heb een aantal weken niet meegeschreven en lees dat er veel is gebeurd. Mooie berichten, maar helaas ook heftige berichten.
Iedereen veel succes en take care!
Mooi om te lezen dat jullie elkaar zo steuen :heart:

Blauwe kat!! Wat een geweldig nieuws gefeliciteerd. Ook Neo gefeliciteerd!

Vanessa succes nu🍀

Ruby succes op het wachtbankje. Hopelijk helpt de zon je wat te ontspannen.

Ik ben inmiddels begonnen met de pil en heb het programma ook ontvangen.
Goed gevoel bij mijn behandelend arts. We gaan ervoor en proberen vooral positief te blijven al vind ik het soms allemaal best heftig.

:sun:
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanessa hoe is het vanochtend gegaan? Mag ik vragen waarom je een infuus kreeg?
Alle reacties Link kopieren Quote
Au au au. Wat een pech had ik zeg.
Prikte ze de eerste aan, apparaat kapot.
1e en beste follikel verloren.
Maar goed ze hebben 2 eicellen gevonden dus nu op naar maandag en hopen dat ze bevrucht zijn en ik überhaupt een terug plaatsing krijg.

Zizo ik heb een stollingsafwijking dus moet eerst plasma voor ingrepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suezele succes met wachten! Spannend.

Milou op naar jullie traject.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een bizar verhaal Vanessa. Wat was er kapot..?! Ik hoop dat de twee eitjes toppers zijn!

Suez: heel veel succes en sterkte met wachten.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanessa ik vind het ook heel gek. Als dat kapotte apparaat je twee eicellen heeft gekost, lijkt het me alleszins redelijk dat ze deze punctie niet in rekening brengen. Ik kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent bij dit ziekenhuis. Nu maar hopen dat het hele traject nooit meer nodig is en dit twee toppers zijn die jouw kindje gaan worden.

Milou wat fijn dat jij ook kunt beginnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De naald raakte verstopt bij t prikken dus zoog geen vacuüm. Dus er kwam helemaal niets uit. Door de schrik dat t gebeurd haalde ze er alles uit dus konden ze t niet meer vinden.

Maar goed het kan goed of kwaad maar ik bereik er toch niets mee. Ze willen natuurlijk al geen buisje bloed onderzoeken en zeiden dinsdag al dat t traject hier voor ons ophoud. Maar goed ik wacht eerst maandag even af en ga dan een gesprek aan want zomaar zijn ze ook niet van me af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Milou fijn dat je kan gaan starten en dat je een goed gevoel hebt bij jouw arts. Vind dat zelf best belangrijk. Je legt toch een beetje je lot in zijn/haar handen.

Vanessa Wat raar zeg! Hopelijk worden ze bevrucht en krijg je een terugplaatsing. (Morgen denk??)

Ego Nog niet ongesteld, dus kreeg echt wel hoop dat het wellicht was gelukt.
Getest: positief!!!! :yes: :yes: :cheer: :cheer: :cheer2:
Het is natuurlijk super pril en durf nog even niet verder te denken dan dit, maar voor nu is dit in ieder geval heel goed nieuws!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat gaaf Ruby gefeliciteerd :cheer: :cheer2: :hello:
Geniet ervan. Het is jullie echt van harte gegund :redrose:

Vanessa hoop voor jou dat het voor jullie morgen gaat lukken.

Ben ook blij idd dat het goed voelt daar en de assistentes ook heel lief zijn. Was in het ziekenhuis hiervoor wel anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Rubyrubyruby wat fantastisch nieuws! :cheer2:

Ook jij bij Daisyliz en mij in de verlengde wachtweken! Ik duim ook voor jou op een hele goede zwangerschap! En die onzekerheid heb ik ook. Ik weet ook niet of we daar ooit vanaf komen. We hebben immers allemaal te maken met het ivf/icsi-syndroom. Op je lijf en een zwangerschap vertrouwen is vooral voor ons 'soort' dames lastig. Toch hoop ik echt dat het deze keer allemaal goed gaat en dat de kinderwens eindelijk in vervulling komt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Ruby!! En ik wens je een fijne zwangerschap toe - en sluit mij volledig aan bij Zizo. Blijft gewoon even spannend, maar dit is voor nu zeer goed nieuws! :cheer:

Vanessa: wanneer hoor jij iets over bevruchtingen en kwaliteit?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ruby wat goed! Gefeliciteerd.

Milou waar zat je en zit je nu?

Baggal morgen tussen 10/12 en als t gelukt is tussen 14/16 tp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de felicitaties!! Jaaaa zizogezellig met jou en Daisy op het verlengde wachtweek bankje :cheer:
Het is enorm spannend, maar het is weer een nieuw begin en het geeft hoop op uiteindelijk ooit een kindje. Beter nieuws is er niet nu! (Moest wel hard lachen om het ivf-icsi syndroom)
19 maart heb ik een afspraak voor mijn eerste echo om een bbz uit te sluiten. Mocht ik buikpijn krijgen, mag ik bellen om eerder te komen.

Vanessa ik duim heel hard op een mooie terugplaatsing morgen!
rubyrubyruby wijzigde dit bericht op 07-03-2021 18:42
Reden: Toevoeging
5.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Sproetjespost Wat spannend dat jullie eindelijk een update krijgen! Ik hoop dat ze jullie wat meer duidelijkheid kunnen geven. Wachten voor onbepaalde tijd lijkt me slopend.

Suezele Wat spannend dat je weer op het wachtbankje zit! Wanneer mag/ga je ongeveer testen?

Milou Wat fijn dat jullie er een goed gevoel bij hebben. Op naar de start! Het is een gedoe, maar ook de route naar een kans.

Vanessa Hoe bestaat het dat er nou weer ineens iets raars gebeurt. Onbegrijpelijk.
Heel veel sterkte met het wachten op het telefoontje. Hopelijk krijg je straks een prachtig embryo teruggeplaatst. Ik duim voor je!

Ruby Jaaaah! Wat goed. Ongelooflijk spannend natuurlijk, maar voor nu wel de best mogelijke optie. Wat zitten er fijn veel mensen op het verlengde wachtbankje ineens. Mooizo!

Zizo en Daisy Hoe gaat het nu met jullie?

Vandaag heb ik ook weer een terugplaatsing gehad. Ontzettend fijn om weer een kans te krijgen. Het blijft ontzettend bijzonder, het idee dat dit echt een embryo is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ruby bedankt voor t duimen t heeft gewerkt. Er is in ieder geval een Embryo die om 15 u terug geplaatst gaat worden of er nog 1 is hoor ik dan ook.

Celenne jij ook wacht ze. Hopelijk op goed nieuws over een week of 2.

Zizo en Daisy hebben jullie al nieuws?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanessa en Celenne, jullie zijn pupo! Ik ga heel hard voor jullie duimen!

Hier gaat het nog goed. Vanochtend wel weer een beetje bloedverlies, maar gelukkig stopte dat snel. Ook vrijdag dit even gehad. Het zijn hele kleine druppeltjes, dus ik wil me er geen zorgen over maken. Toch is het schrikken. Volgende week woensdag eerste echo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees even bij hier en wat een positieve berichten zie ik voorbij komen! Daisyliz, Zizo en Ruby van harte gefeliciteerd en succes op het wachtbankje!

Vanessa ik lees je verhaal en het is zo herkenbaar, meerdere miskramen op natuurlijke wijze en daarna niet meer zwanger worden, ook niet met IUI. Artsen die niks wilde proberen, niet verder wilde kijken dan de protocollen, enz. Stollingsafwijking waar ze niks aan wilden doen, enz. Als je nog door wil, kijk dan alsjeblieft verder, in Nederland, Duitsland of België. Er zijn echt plekken waar ze je wel kunnen en willen helpen. Ik kwam in Heinsberg uit (2 uur enkele reis) en daar werd ik zo fijn behandeld, alles uit de kast. Zelfs als het niet gelukt was dan had ik het daar af kunnen sluiten met een gevoel dat alles geprobeerd was ipv met de vraag wat als ze… echt een warm bad van artsen die je willen helpen, alleen dat al maakte het het allemaal waard. Ik durfde eerst de keuze ook niet te maken, vanwege het gedoe qua reistijd, het lukt toch niet meer, en de kosten, maar hoe je nu behandeld wordt kan echt niet! Ik hoop dat ik me niet bemoei met zaken die je niet wil, maar ik lees zoveel herkenbaarheid in je verhaal en weet inmiddels hoe anders het kan qua hoe je behandeld wordt (en voor mij ook een zeer positieve uitkomst). Dikke knuffel voor je :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nerdella juist fijn hoor dat mensen mee denken! Dank.

Zizo wat lastig zeg steeds die druppels. Het kan echt alle kanten op.
Spannend volgende week.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven