Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

18-11-2020 16:43 2331 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start
Prikken & slikken Vanessakusje1987
Wachten op cryo-tp
In de wachtweken (testdatum) Celenne


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 1cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 4 wachten op start
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 5 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 zwanger, verlengde wachtweken -
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 3 pauze - later misschien ICSI 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, Maastricht
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 cryo tp
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 zwanger, verlengde wachtweken C&C Heinsberg (DL)
Vanessakusje1987 2018 2019 oorzaak onbekend IVF1 prikken en slikken UMCU
Blauwe_Kat 2017 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI IVF1 3e cryo-tp gehad, nog 4 over
Bijtje92
(28/50)
2017 2018 Tese 8 rietjes ICSI2 ICSI mislukt (3 embryo's) ICSI2: start dec 2020
Rubyrubyruby 2018 2019 oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz IVF1 IVF1: nog 6 cryo's
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat rot Pimpelmees! Ik sluit mij even aan bij wat Zizo hierboven schrijft. Bij de 3e TP had ik ook bloedverlies na 6 dagen (te vroeg voor een menstruatie). Ik had toen toch een positieve test. Dat ging een paar weken daarna nog mis, maar dat had met het bloedverlies niets te maken. Het is echt nog niet over! Succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Ik ga volgende maand beginnen met IVF.
Onze achtergrond: Nu 3 jaar een kinderwens. 4 miskramen gehad (bij 6, 12, 5 en 6 weken), waarvan 1 'missed abortion (bij 12 weken)'. Heeft er behoorlijk ingehakt.

We hebben onderzoek laten doen naar een mogelijke oorzaak daarvan, in Nederland is dat vrij beperkt en werd niks gevonden. Na 4e miskraam uitgeweken naar het buitenland voor aanvullend onderzoek. Uiteindelijk bleek ik endometritis te hebben (chronische ontsteking baarmoeder). Daarvoor ben ik behandeld met antibiotica. Ook blijken mijn NK-cellen overactief.
Daarom krijg ik rond de terugplaatsing een eerste infuus (intra-lipid infuus). Dit zal ik tot 14 weken iedere 2 weken moeten krijgen (in Duitsland, net over de grens). Het spontaan zwanger worden is tot zover 4 keer gelukt, maar soms met tussenposes van 10 maanden en het klokje begint toch wel te tikken... Afgelopen maanden geprobeerd spontaan zwanger te worden, met de nodige spanning rond de ovulatie en meerdere zwangerschapstesten die allemaal negatief waren (de controle-drang...). Het werkt gewoon niet meer, ook niet voor onze relatie om op deze manier verder aan te modderen.

Omdat het mentaal erg pittig wordt en dit blijkbaar wel vaker voorkomt kregen we de optie om te starten met IVF. Ik besef me dat, dat ook mentaal pittig is. Maar hoop zo erg dat we hiermee wat sneller door deze emotionele rollercoaster heen kunnen komen en ouders mogen worden. Of dan in ieder geval duidelijkheid gaan hebben hoe we ons leven in de toekomst kunnen inrichten...

Ik merk dat ik het best lastig vind om er in te geloven dat ik (blijvend) zwanger kan zijn. Misschien herkennen jullie dat wel. Ook benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken: is het nodig om er echt in te geloven om zwanger te worden? Ik merk dat ik toch een beschermingsmechanisme heb wat me niet zo ver laat denken :@@: .

Ik hoop in ieder geval steun te halen uit dit topic en ook op jullie te reageren. Liefs!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey Robine, welkom hier. Wat verdrietig dat je zo vaak een miskraam hebt gehad. En zeker een missed abortion. Ik begrijp ook dat je hoopt met IVF snel doorgaand zwanger te zijn.
Voor mij is de medische molen alweer een hele tijd geleden, maar ik geloofde destijds ook niet dat ik ooit doorgaand zwanger zou kunnen zijn en dat ik ooit zou rondlopen met een zwangere buik en een kind zou krijgen: ik kon mij er ook geen voorstelling bij maken. Uiteindelijk ben ik na 4 dubbele TP’s en 2 vroege miskramen succesvol geweest in mijn laatste behandeling. Ik vind dat nog steeds wonderbaarlijk en ben ook tijdens de zwangerschap best angstig geweest en ging er deels vanuit dat het ook nog mis kon gaan. Dan hield ik daar maar vast rekening mee of zo. Was mij altijd mentaal aan het voorbereiden op slecht nieuws.

Ik weet dat tenminste een andere meeschrijver dat destijds ook had. Die kon zichzelf ook nooit zwanger zien en zo.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal. Stille meelezer hier. Ik ben inmiddels een paar weken bezig met de eerste ronde icsi. Ik wist dat het lastig zou worden, want ben 41 en blijkbaar al een FSH-waarde aan de lage kant. Op dag 10 van Gonal konden ze op de echo eigenlijk weinig zien. Als in, mijn rechter eierstok konden ze helemaal niet vinden in haar geheel en op de linker was ook lastig te zien. Uit bloedonderzoek bleek wel dat de waarden iets gestegen zijn, dus voor nu doorspuiten tot na het weekend en dan weer kijken. De angst zit er goed in dat het al game over is bij ronde 1. Vanwege mijn leeftijd en lage waarden wilden ze het 1 ronde proberen en als er maandag weer niets te zien is, houdt het waarschijnlijk op. Ik ben boos op mezelf dat mijn lijf het nu al het laat afweten. Tegelijkertijd denk ik, “ja,duh. Je bent 40+. Wat had je dan verwacht.”

Ook voel ik teleurstelling naar het ziekenhuis dat ze me maar 1 kans geven. Ik spuit 225 vd Gonal. En ze willen ook geen hogere dosis of ander medicijn proberen. Wat mag ik hierin verwachten. Wat is realistisch op mijn leeftijd?
Alle reacties Link kopieren Quote
@twister jeetje wat balen.. ik ga duimen voor maandag! Ik zit zelf in Gent, ik weet dat ze daar veel meer doen ook voor de wat ‘oudere’ dames. Ik spuit bijvoorbeeld al 300 IE menopur terwijl ik 31 ben met een prima AMH. Ik weet niet of je dat zou willen hoor, buitenland, maar wellicht iets om te overwegen! Veel succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
@robine welkom! En ‘fijn’ dat er een oorzaak is gevonden. Heel veel succes!

@pimpelmeesje hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lief dat je het vraagt Pinchos!

Ja, ik heb een beetje een roerige week gehad. De bruine afscheiding was denk ik wel de innestelling, want het was na 2 dagen weer weg. Veel krampen en vermoeidheid daarna. Ook erg slecht slapen door de hormonen, veel wakker geworden (om de 2-3 uur). Erg moe door de utro in combinatie met long covid. Verder zijn we opgeschrikt door [VERDRIETIGE GEBEURTENIS] in onze omgeving, dat hakte er wel in.

Helaas zijn alle hormonale klachten inmiddels weer verdwenen. Ik voel me weer fit/normaal en sinds vandaag weer wat spotting. Woensdag mag ik testen, maar ik ben er eigenlijk al van overtuigd dat het niet is gelukt. Beetje zelfde verhaal als vorige poging. Ben er een beetje down onder.
pimpelmeesje87 wijzigde dit bericht op 13-08-2024 12:37
Reden: Weggehaald wegens privacy
7.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat k*t pimpelmees. Dikke knuffel :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Och Pimpelmeesje wat verdrietig allemaal! :hug:

Ik hoop heel erg dat deze poging nog niet afgelopen is, maar ik snap heel goed je gevoel. Het wachten op de testdatum duurt zo lang en zeker als je het gevoel hebt dat het mislukt is.
Sterkte! En ik hoop stiekem op een wonder morgen. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Stipje hoe is het nu?

Perenboompje spannend zeg!!

Jemig Flip, 4 st. Wat een rollercoaster weer zeg. Inmiddels al ongesteld (blijf een K woord)

Pimpelmeesje, wat herken ik je verhaal over het huis zeg.
En wat een goeie score joh! Helaas eerst geen plakker. Hopelijk blijft deze zitten.
Lastig je vraag over seks, ik heb t wel altijd gedaan behalve de laatste keer. Ik dacht altijd extra hoop te hebben maar twijfel juist nu n.a.v. jouw opmerking. Hihi.

Wauw Paaseitje dat zijn er veel.

L261994 welkom. Succes met de zwangerschap.

Winterbloesen, welkom. Heel veel succes met het traject. Waar ga je dat volgen?

Rouge. Jij ook succes!

Pinchos wat naar. Hopelijk werkt de Ascal als je dat krijgt.

Welkom Robine88, wat lijkt jouw verhaal op het mijne zeg! Wij hebben er alleen iets langer over gedaan en kwamen net iets verder.

Lastig Twistersizzle, de ene 40-er en de andere 40-er. Ik ken er namelijk een heleboel van <43 met recent allemaal veel kids gekregen, en ik was <35 (nu 37) en toen was er al weinig te scoren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou hier ook weer n heel verhaal hoor.
Wij wilde graag beginnen in Augustus maar t werd juli en er viel niet te onderhandelen met t zkh (UMC-U).

Het begon zoals gewoonlijk weer traag. Ik spoot Gonal 225 (voorschrift zkh) maar spoot 25 Gonal bij (zit namelijk heel veel extra in zon spuit) en ook nog op eigen initiatief 75 Merio bij.

Uiteindelijk vonden ze ongeveer 4/5 follikels om te prikken. 1 kregen ze er niet te pakken tijdens de punctie. Punctie ging verder goed maar daarna ging het helemaal mis.

Waar ze al jaren bang voor waren gebeurde nu ook. Ik kreeg een interne bloeding en poef weg was is. Gelukkig had ik daarvoor al 3 zakken plasma gekregen helaas geen 4 anders was t miss niet gebeurd. Maar ja, achteraf is makkelijk lullen.
Gelukkig stopte de bloeding al snel en was ik ook snel weer bij.

Ze zeiden dat ik dr wel wat langer last van zou hebben want dat bloed is niet zomaar uit je buik. Nou dat heb ik geweten! Je hebt geen zenuwen daar dus je lichaam gaat heel anders reageren. Ik heb 2 aanvallen thuis (1 savond's en 1 snachts) gehad. Je lichaam schiet in de kramp, werkelijk overal en je denk echt nou dit was het dan. Gelukkig duurt t maar kort en daarna is t ook echt weg weg.

Uiteindelijk waren het 2 eicellen (arts was zeer teleurgesteld) maar goed ik had zoiets van valt mij nog mee, na alle historie. Beide bevrucht, beide embryo, 1 teruggeplaatst dag 3 en andere ingevroren.

Helaas inmiddels al ongesteld geworden op de testdag.

Baal er nog steeds van dat UMC 3 daagse doet maar tis wat t is.

Ik ga lekker weer even rust nemen en hopen dat die andere dan ons gelukje zal zijn, al vind ik t moeilijk om daar in te geloven.

Overigens ook weer bij een Holistische Arts terecht gekomen, en die zei bij voorbaad al dat er veel werk aan de winkel is. Dus nou ja dat ga ik ook maar als laatste kans aangrijpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Winterbloesem! Sorry, door mijn eigen rollercoaster kwam het er even niet van om je welkom te heten.

Jeetje Vanessakusje1987, wat een nachtmerrie. Kan me voorstellen dat de rustmaand wel hard nodig is en dat je vertrouwen in UMC niet zo hoog is. Hopelijk doet een break je goed. Zelf ben ik niet zo van de holistische aanpak, maar doe wat goed voelt voor jou.
Waarin herkende je je mbt het huizenverhaal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier nog even een update: ik was het ellendige wachtbankje zat en sinds zondag weer bruine afscheiding dus ik had weinig hoop meer. Heb een dag eerder getest en de test was sneeuwwit dus ik denk dat mijn vermoeden hierbij bevestigd zijn.

Morgen even met de poli bellen. Sowieso een maand rust nemen, want ik wil begin september stressloos op vakantie. Even geen utro, want in combinatie met long covid ben ik gewoon twee weken uitgeschakeld iedere keer. Enorm klaar mee, maar ook wel piekerig. Waarom de innestelling niet lukt, en hoe lang deze ellende nog gaat duren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zei je niets over het huis? Wellicht dat ik je door de war haal met iemand anders.
Zelf been ik ook niet zo van het holistische hoor maar na 15x IVF 100.00 andere opties en probeersels dacht ik hopla maar.

Wat vervelend dat je je zo blijft voelen na de Covid ik hoor dat vaker. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanessakusje1987 schreef:
13-08-2024 16:01
Zei je niets over het huis? Wellicht dat ik je door de war haal met iemand anders.
Zelf been ik ook niet zo van het holistische hoor maar na 15x IVF 100.00 andere opties en probeersels dacht ik hopla maar.

Wat vervelend dat je je zo blijft voelen na de Covid ik hoor dat vaker. Sterkte.
Naja, ik ben wel verhuisd en even overspannen geweest door de verhuizing, ik dacht dat dat was wat je bedoelde.

Bedoel je IVF icm acute covid? Of ken je mensen die net als ik long covid hebben en IVF doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee mensen die ook last hebben van long covid dat dat zon nare nasleep mee kan brengen. Ik ken er 2 waarvan er 1 maanden lang moeilijk trap kon lopen en weinig lucht had en 1 met hele vage diverse klachten waar ze maar niet uitkwamen hoe het op te lossen. De eerste werd (met ivf) zwanger en alle symtomen gingen weg.

En met het huis ik dacht gelezen te hebben dat je daar niet zo happy mee was in begin. Wij zijn vorig jaar verhuisd en ik moest ook enorm wennen. Voor mij had t allemaal niet zo gehoeven maar goed, nu voelt t wel oke.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah zo! Ja ik heb al vier jaar long covid, en ik herken inderdaad wel de klachten. Ik heb ook een half jaar moeilijk de trap op kunnen lopen, waarschijnlijk omdat ik -zonder dat we het wisten- een longontsteking had gehad. Ook nog steeds astmaklachten en ik ga met 2 puffers door het leven. Die helpen gelukkig wel. Ik ben 2 jaar geleden even zwanger geweest (miskraam met 9 weken) en toen las ik inderdaad ook dat de klachten tijdelijk kunnen verdwijnen tijdens een zwangerschap. In het eerste trimester heb ik daar destijds weinig van gemerkt, maar hopelijk lukt het ooit en kan ik het ervaren.

Huis klopt ook; ik had behoorlijke paniekaanvallen na de verhuizing. Huisarts is er goed op ingesprongen evenals de psych. Nu paar maanden verder en ik voel me weer geworteld en redelijk oke. Ben een hele slechte verhuizer, ik kan niet goed tegen verandering heb ik ontdekt, zeker niet als alles nog niet af is en ik weer alles moet ontdekken in de buurt. Het is qua looks niet mijn droomhuis en er is een (te) drukke weg voor de deur, maar de oppervlakte en een tuin en de locatie maken heel veel goed. Ik zal hier niet 30 jaar wonen maar voor de komende jaren is het prima. In ieder geval genoeg ruimte voor gezinsuitbereiding en het is een godsgeschenk dat ik hier kan blijven zo lang ik wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het duimen van Pinchos heeft geholpen! Nadat de arts er vorige week donderdag bijna de stekker eruit wilde trekken, waren er begin van de week toch opeens 5 blaasjes te zien. Vandaag de punctie gehad en 3 goede eicellen ‘geoogst’. Het is niet veel, maar er is wel weer hoop. Ook als deze ronde niet lukt dan is de mogelijkheid van ronde 2 in ieder geval niet meteen uitgesloten.

Wat een heftige verhalen van iedereen zo. Blijft toch een rollercoaster zo’n fertiliteitstraject. Veel sterkte allemaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn terugplaatsing is niet gelukt.
Alles moet weer opnieuw. Ik ben hier de komende tijd afwezig, ik wil even niet geconfronteerd worden met zwangerschappen en alles wat ermee te maken heeft.
We gaan eerst weer een paar maanden supplementen etc slikken en dan punctie 4.

Wat een hel.
pinchos wijzigde dit bericht op 24-08-2024 17:20
19.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend shit Pinchos. Begrijpelijk dat je even afstand neemt. Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren Quote
Dikke knuffel Pinchos, snap goed dat je even afstand neemt. Take care! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ontzettend verdrietig weer Pinchos. Ik snap heel goed dat het te confronterend is om mee te schrijven nu. Heel veel sterkte.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Och nee Pinchos, wat vreselijk verdrietig! Heel begrijpelijk dat je je zo voelt en het forum even loslaat. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel! :hug: :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel verdrietig Pinchos. Veel sterkte.

Ik heb uiteindelijk twee weken geleden een verse terugplaatsing gehad. Dit is helaas niet gelukt. Volgende cyclus nog 1 kans met een ingevroren embryo.

Ik wil me hier zo goed mogelijk op voorbereiden. Ik slik al foliumzuur, vitamine D en Omega-3. Naast gewoon gezond leven, welke supplementen raden jullie nog aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verdrietig dat je verse tp niet is gelukt Twistersizzle!

Eerlijk gezegd raad ik geen extra supplementen aan buiten die je nu al slikt. Het nut van de meeste supplementen is helemaal niet bewezen en kan je lichaam ook schade toebrengen. Foliumzuur en vitamine D is natuurlijk wel goed als je zwanger wilt worden.

Verder: https://www.freya.nl/onderzoek-naar-voe ... plementen/

Hoe moeilijk ook, ik denk dat je gewoon moet accepteren dat het een kansspel is en dat het leven niet zo maakbaar is als we zouden willen. Je eet al gezond, je neemt de supplementen die bewezen iets bijdragen. Verder proberen om relaxed te blijven (ahum), goed te slapen en regelmatig te bewegen. Meer kan je echt niet doen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven