Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:

Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
@belgiangirl: Wat naar dat je zoveel pijn hebt gehad! Ik heb te weinig ervaring om je de adviseren wat te doen, maar ik snap dat het lastig is..
@hardloopstudentje: Hopelijk werkt de medicatie goed en iets eerder dan de vorige keer..
@unicorn123: Wat fijn!! Op welke dag zit jij nu?

Ik had vanochtend weer een echo en een ei van 12 mm. Ik zit op dag 17 inmiddels. Maandag krijg ik weer een echo en dan wordt besloten of de medicatie omhoog moet.
Mijn vriend is nog niet getest. Ik ben vrij snel doorverwezen nadat ik gestopt was met de pil en mijn menstruatie niet op gang kwam. Het is niet zo dat we al jarenlang een kinderwens hebben.
Oh wat fijn! Ben benieuwd of ie maandag gegroeid is. Ik zit inmiddels op dag 40 ofzo :( Duurde zo enorm lang.. .
Och jeetje dan heeft dat inderdaad lang geduurd Unicorn! Gelukkig groeit er dan nu wel wat en hopelijk zet het door :-)
Pff ja echt! Werd er zo chagrijnig van :( Hopelijk is er zondag wat gegroeid!
@Unicorn, woehoew!!! Keigoed, dan kan je hopelijk zondag spuiten als je ei dan ongeveer 2 mm per dag groeit!

Reden dat we lui gaan doen of iui gaan doen? :-) De gebroken kaarshouding is dit: https://www.yogaonline.nl/houding/gebroken-kaars/, e zou goed zijn om extra bloed naar je baarmoeder enz te brengen.

@Hjoy, dat gaat dan zeker al de goede richting uit! Hopelijk hebben jij en unicorn dan allebei een goed ei. :-) Ik zou toch vragen dat ze je vriend ook testen, het proces is best wel zwaar en als je dan na enkele maanden er achter komt dat het bij je vriend ook niet allemaal top is was het allemaal zo wat 'verloren' moeite.
Hahaha dank je @belgiangirl!

Oh de kaars heb ik van de week ook 2 keer gedaan! Daarom heb ik nu een eitje natuurlijk :hyper: Grapje :P

Ja waarom kiezen ze voor iui?
Haha :-) Ik geloof wel in kaarsen branden hoor.

Na 6 onsuccesvolle pogingen wisselen ze altijd naar een andere methode, en dat zal dus bij ons iui zijn, omdat je kansen daar toch iets hoger zijn (sperma zit al meteen waar het moet zitten).
Haha ik nu ook!
Oke dat is dan wel een beetje hetzelfde als hier denk ik. Wij hebben 14 mei een voortgangsgesprek.
Dan ga jij ook met iui beginnen of? Ik hoop wel dat ik iui met clomid kan blijven doen.
Ik weet het niet, dat zou dan precies in m'n wachtweken zijn (als ik volgende week eisprong heb). We gaan iig de voortgang bespreken, geen idee hoe dan verder! Jij hebt al wel gesprek over gehad?
Ja bij mij gaven ze aan dat ze na 6 maanden wisselen van methode!
Ben benieuwd hoe dat is en of de kansen daar echt groter mee zijn!!
Ja ik ook :-) op de website van jette zijn die statitieken redelijk deprimerend haha dus daar wil ik niet vanuit gaan. Las ergens anders dat de kans ongeveer 25% (normaal) was + 7% door de iui
Oh da's niet heel veel verschil. Maar 25% normaal is best veel toch? Heb ook al eens 10% gehoord?
@Unicorn, yes eindelijk een ei! Super.

@Belgiangirl, hoeveelste ronde clomid is dit nu? In mijn ziekenhuis moet ik 6 maanden proberen en dan afspraak bij gynaecoloog maken. Dan mag het in principe nog 6 maanden maar gaan ze wel ook mijn cyclus volgen. Ben nu bij ronde 2, hoop toch dat het voor die 7e ronde gelukt is.

Wat betreft die fertiliteits yoga, ik volg Bettina Rae op YouTube. Die heeft ook een heel mooi filmpje voor yoga in de twee wachtweken na je eisprong. En ik heb een boek van Fertility yoga & lifestyle. Hier staat ook meer informatie in en voeding tips en op de website kan je daarnaast online nog een aantal lessen volgen. Ik ben ook begonnen met mediteren, al vind ik dat nog wat onwennig. Maar ik probeer het en geef het in ieder geval een kans.
Hallo iedereen,

Mijn eerste keer op een forum,...
Ik ben 25 jaar, al 9 jaar samen met mijn lief (hij wordt 32) en sinds augustus 2018 gestopt met de pil met de hoop om zwanger te worden.
Al snel bleek dat ik zeer onregelmatig was, met lange cyclussen; negatieve ovulatietesten en acne bijna overal op mijn lichaam.
Begin april 2019 zijn we bij de gyneacoloog geweest en diagnose PCOS gekregen, niet geheel onverwacht...

Ik kreeg het advies om te vermageren. Ik ben ondertussen al 2,5 kg afgevallen, er moet nog een 3tal kg af. In tussentijd moet ik Inofolic nemen. Mijn volgende afspraak is begin juli 2019. Tegen dan moet ik afgevallen zijn, die Inofolic nemen en hopen dat mijn cyclus wat natuurlijker op gang is gekomen. Mijn lief zal volgende week zijn sperma laten testen.

Ik ben een Vlaamse, dus niet echt gekend met de termen 'NOD',... :) maar het is leuk om te lezen dat ik niet alleen ben,... Mijn lief is een enorme steun, maar toch, voel ik mij vaak alleen.

Is iemand van jullie gekend met Inofolic? Ik heb hier en daar al wat ervaringen kunnen lezen, maar dat las ik nergens tussen.

Groetjes,
Hey Timmy,

Welkom. Nog een Vlaamse, leuk! :-) Ik ben zelf ook uit België. Wat jammer dat ze PCOS bij je hebben vastgesteld... Je moet dan nu afvallen, en ze zei een 5 kg ongeveer dan? Lukt dat een beetje? Zelf moest ik niet afvallen omdat ik gezond ben van gewicht (ik sport ook veel) maar kan me inbeelden dat dat niet altijd makkelijk is.

Ik heb ook 2 maanden Inofolic genomen maar ik moet eerlijk zeggen dat dit bij mij niets deed... Hopelijk werkt het bij jou wel. NOD staat voor Niet Ongesteld Dag, de dag waarop je je regels zou moeten krijgen maar ze nog niet hebt. :-)
Goedemorgen!

Welkom Timmy! Inderdaad jammer dat PCOS is vastgesteld bij je. Hopelijk doet Infolic iets bij je en weten ze in het ziekenhuis snel meer. Succes met afvallen!

@belgiangirl en @hardloopstudentje: hoe is het bij jullie??

Ik ben gisteren weer in het ziekenhuis geweest. Ei was gegroeid, maar nog niet veel. Zit nu op 14,5.... Morgenvroeg weer en dan waarschijnlijk morgen of woensdag Otrivelle spuiten. Spannend allemaal weer, want het zou betekenen dat ik net voor mijn vakantie weet of ik zwanger ben of niet.
@Unicorn, Is Otrivelle zoiets als Pregnyl? :-) Oh wat spannend, dat heb ik nu ook zo vlak voor de vakantie. :-) Mocht het dan negatief zijn kan je je gedachten toch verzetten hé. Bij mij nog geen teken van regels! Maar kan nog komen hé. Blijf duimen.
Welkom iedereen! Ik ben ook afkomstig uit Vlaanderen.. ;-)
Inofolic heb ik toch ook opgegeven ondertussen, dat was precies geen meerwaarde voor mijn lichaam..

hier heb ik de wachtweken redelijk goed overleefd. Dit weekend waren we weg met vrienden dus dan ook niet kunnen testen. Gisterennamiddag toch een testje gewaagd en was zo wit als het maar kan zijn. Deze morgen ook nog eentje (uiteraaaaaard) en ook blanco. Dus hier wordt het wachten op mijn regels. Dan ga ik naar ziekenhuis om te controleren of er geen cyste is, maar ik ga geen behandeling meer opstarten in 'mijn' ziekenhuis. Volgende maandag mogen we eindelijk naar Jette om alle resultaten te bespreken en misschien starten zij daar dan iets op?
Mijn vriend begint wel zenuwachtig te worden, hij heeft zo'n schrik dat er iets zou zijn met de kwaliteit van zijn sperma.

@belgiangirl, wanneer is jouw nod eigenlijk?
@belgiangirl: wanneer is je NOD?? Heel spannend! Ja van Otrivelle krijg je ook een eisprong, dus neem aan dat het hetzelfde is.

@magnolia: wat spannend! Wanneer was/is je NOD? hebben ze nooit het sperma van je vriend nagekeken?
@Magnolia, ah dat wist ik niet, leuk! Oei, zot dat het bij jou ook niet werkte.

Oh wat jammer, wanneer is je nod? Kan het dat je te vroeg getest hebt? In Jette zullen ze zeker wel iets opstarten! Hopelijk is met je vriend alles ok, maar snap zeker dat hij daarover stresst.

Mijn nod is ongeveer vrijdag maar wij vertrekken vrijdagochtend op reis dus ik ga denk ik woensdagochtend al testen. Meestal komen mijn eerste tekenen sowieso enkele dagen voor mijn nod erdoor dus... Vind het nu wel echt spannend worden. Elke keer als ik naar het wc ga hoop ik please niet please niet.
Ik snap dat dat spannend is!!! Hoop zo voor je dat het raak is en jullie lekker kunnen genieten op vakantie (en anders ook!). Waar gaan jullie heen en voor hoe lang?
@belgiangirl ik vermoed nod op woensdag. Heb 22/04 Pregnyl gespoten dus denk woensdag 24/04 eisprong en daar dan 14 dagen bij... Ben ik wat juist met die redenering?

Op weekend heb ik er ook wat over gepraat met vriendinnen. We zijn daar met 8 vrouwen en 4 ervan hebben hulp nodig gehad om zwanger te worden. 3 met inseminaties en dan ik met clomid.. Dus dat heeft wel wat opgelucht. Mijn vriend kan daar wel niet zo openlijk over praten, hij vond het wat lastig dat ik het daar gezegd had..
Hopelijk groeit het eitje mooi door Unicorn!
En voor jou spannende dagen Magnolia. Hopelijk is het raak.

Welkom Timmy. Ik ben rond dezelfde tijd als jij gestopt met de pil en bij mij is ook kort geleden pas PCOS vastgesteld. Hoe sta je er zelf in? Ik kan het tot nu toe nog wel goed loslaten en gewoon hopen dat het allemaal wel goed komt.

Ik had vanochtend een echo. Eitje is doorgegroeid tot 20 mm! Woensdag weer terug om te kijken of ik zonder medicatie een eisprong krijg. Volgende ronde wel verhoging naar 100 mg clomid, omdat ik inmiddels op cd 21 zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven