Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lotte_joy schreef:
06-01-2020 21:52
Lieve Pinot, wat verdrietig. Knuffel en sterkte. En heel hard duimen voor die laatste poging.

Ik heb vandaag veel teruggelezen, (zou ook wel op facebook erbij willen) en een hele dikke knuffel voor Susie, wat een bak ellende heb jij (jullie) mee moeten maken zeg. Ik heb er geen woorden voor.

Okkie en maikie, ik zag dat Julie ook niets bespaard is. Wat ee n hoop verdriet in dit groepje.

Heb je de facebookgroep al gevonden? Anders kan je ook een PB naar Susie sturen, dan kan ze je uitnodigen. Gezellig als je daar mee komt schrijven!
@pinot
Test op zich ging prima, lijken geen complicaties te zijn geweest. Dinsdag reguliere controle, als dat goed zit zijn we qua vlokkentestrisico weer veilig. Uitslag moesten we 3 weken voor rekenen (helaas). Moet echt array onderzoek gedaan worden. Maar stiekem hoop ik natuurlijk wel dat ik toch eerder al gebeld word.
Alle reacties Link kopieren
@ Loes, fijn dat de test iig goed ging.
Ik heb de facebook groep niet gevonden. Ik heb een bericht naar Susie gestuurd.
20 januari hebben wij de eerste echo. Zo spannend...
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie nog actief op Facebook?
Alle reacties Link kopieren
Het groepje bestaat maar is niet heel actief. Wees welkom!
Alle reacties Link kopieren
Hoe vind ik jullie?
Alle reacties Link kopieren
Groep heet zonder zorgen en anders suzie pb sturen :)
Benieuwd hoe het met je gaat ?!
Alle reacties Link kopieren
mamarjan schreef:
23-03-2020 18:51
Zijn jullie nog actief op Facebook?
Na lange tijd kijk ik hier weer eens, heb je bericht helemaal niet gezien toen sorry.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de groep via FB maar lastig. Vind app makkelijker en forum. Maar goed ieder zn ding. Hoe gaat t met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hihi herkenbaar de fb groep loopt niet zo soepel als gehoopt, meer met pieken :)
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie hier weer verder? :yes: ??

Hoe het is?
Ik voel me emotioneel een stuk sterker. Waar ik vorig jaar een miskraam bij bijna 15 weken uitzonderlijk vond, kan ik het losser van elkaar zien. Miskraam gehad, punt, net als best veel vrouwen. Toevallig bij ons geen vroege.

Eerder twijfelde mijn man, over nieuwe zwangerschap. Maar nu lijkt hij er toch ook voor te willen gaan.
Maar ik hou m’n vruchtbare dagen niet bij, dus zeker niet doelbewuste baby-maak-dagen... gewoon relaxt.
Alle reacties Link kopieren
Spannend mamarjan. Hopelijk snel een mooie spontane maar vooral gezonde zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Fijn mamarjan, dat jullie wens snel mag uitkomen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met je Mamarjan??

Fijn dat je man bijgedraaid is. Hopelijk heb je snel goed nieuws :heart:

Hier nu een prachtig vrolijk en lief meisje van 4 maanden oud, dus ik ben niet meer zo actief op het forum en op Facebook.
...
Alle reacties Link kopieren
Juni2020viva schreef:
10-07-2020 12:47
...
Wat wilde je zeggen Juni?
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Ik schrijf nu mee bij juni groepje
Blijkbaar was ik nog ingelogd bij vorige bericht.

Vorige maand geen poging gedaan, deze maand had manlief een vriendenweekend toen ik dacht mijn eisprong te hebben, dus voor deze maand ook geen hoop.
Maar we staan er relaxt in, (man wist ook niet dat t m’n vruchtbare dagen waren)
Alle reacties Link kopieren
dat is fijn een relaxte houding :)

hier inmiddels 26 weken zwanger en ditmaal van een meisje :) veel controles, en alles ziet er steeds goed uit! kleine groeit, ik groei en daarmee ook het vertrouwen.
Ahh wat heerlijk dat het vertrouwen groeit Okkie! Dat is zo fijn :-)

Ik ben intussen bijna 39 weken, dus echt een beetje aan het “wachten” op de bevalling. Het blijft onwerkelijk dat dit kindje na de bevalling in principe lééft in plaats van overlijdt. Maar dat zal ongetwijfeld snel als normaal voelen als ze er is.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om jullie updates te lezen! Mamarjan en Vanes, ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben!

Loes, 39 weken alweer.. fijn vooruitzicht om jullie kleintje straks in de armen te kunnen sluiten :heart:

En Okkie ook al over de helft! Hoop dat iedere week het vertrouwen groeit en de laatste weken voorbij vliegen.

Hier veel pech gehad, vele terugplaatsingen maar geen enkele geslaagd. Na onderzoek bleek ik een chronische baarmoeder ontsteking te hebben, wat een negatieve invloed heeft op de innesteling. Daar ben ik voor behandeld en daarna een nieuwe (laatste alweer) poging gedaan. Vrijdag mochten we testen en ondanks mijn slechte voorgevoel had ik een positieve test in handen! We zijn erg blij dat het weer gelukt is, maar het blijft onwerkelijk. Daarnaast komt er nog een spannende tijd aan en kunnen we pas na een goede uitslag vd vlokkentest echt blij zijn. Het is ook nog afwachten of ik van 1 of 2 kindjes zwanger ben, ben erg benieuwd naar de echo binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pinot 💗, wat bijzonder mooi bericht.

Loes, ik snap dat het onwerkelijk is, maar nu is het een andere zwangerschap, een ander kindje en gaat het dus ook (ga ik vanuit) nu goed. En de artsen zullen je heel goed in de gaten houden.

Okkie, goed bericht! Fijn dat jullie goed in de gaten gehouden worden en alles normaal verloopt, fijn.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pinot, wat een fijne update! :heart: spannende weken komen er voor je aan.

Wauw Loes, 39 weken alweer. Wat is dat snel gegaan zeg! Een goede bevalling gewenst :heart:

En Okkie ook al ruim over de helft. Fijn om te lezen dat je vertrouwen groeit. Groei maar lekker meisje :love:

Hoop ook op goed bericht binnenkort voor Mamarjan en Vanessa. Mijn duimen draaien voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Loesje ! Oh wat fijn zeg! Dat onwerkelijke kan ik me goed voorstellen !
Pinot wat een gebeurtenissen ook weer, maar voorzichtig gefeliciteerd! Wat heerlijk zo’n positieve test :)
Ja hoop ook dat weken snel voorbij gaan, voor jou ook .
Sonny ja ze doet goed dr best met groeien !
Op naar nog meer positieve testen
Alle reacties Link kopieren
Pinot, wat een bericht! Wat goed dat ze wat konden doen en je nu weer zwanger bent. Hopelijk snel een mooie echo.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, hoe is het met jullie allemaal?
Ik ben inmiddels bijna 11 weken zwanger van een tweeling en heb as maandag de vlokkentest. Ik begin er steeds meer tegenop te zien.
Hebben jullie ervaring met een vlokkentest? Ik lees wisselende verhalen, de een vind het meevallen en de ander verschrikkelijk pijnlijk. Als ze er goed voor liggen kan de test gedaan worden, waar wij ontzettend op hopen. Dan hebben we ook zo snel mogelijk duidelijkheid. Nadeel bij een tweeling is dat er twee keer geprikt moet worden, dus hoop heel erg dat dat een beetje meevalt.
Mocht het niet uit te voeren zijn, moeten we wachten tot er een vruchtwaterpunctie gedaan kan worden. Maar dan zijn we weken verder en lopen de kindjes ook meer risico, mocht een van beide gendrager zijn. We hopen de zwangerschap te kunnen verbergen tot we uitsluitsel hebben, maar de afgelopen weken is het al goed zichtbaar geworden. Ik denk dat ik me een paar weken ga verstoppen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven