Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ow wauw 2 Pino. Zit het in de familie?
Ik heb geen ervaring. Maar wens je heel veel sterkte en vooral succes as maandag.
Alle reacties Link kopieren
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd Pinot.

Ik heb zowel een vlokkentest als een vruchtwaterpunctie gehad, en vond het niet pijnlijk, de zenuwen vooraf en het idee eromheen vond ik erger.
Je voelt eigenlijk alleen het prikje in je buik. Hoop dat het voor jou ook meevalt, en natuurlijk op een goede uitslag.
C'est la vie
Oh Pinot, allereerst gefeliciteerd! En verder: wat spannend en wat herkenbaar. Ik heb begin dit jaar een vlokkentest gehad met 12 weken ook (en het is min of meer gelukt om het te verbergen tot we de uitslag hadden).

Ik neem aan dat je dan een vlokkentest via de cervix krijgt en niet via de buikwand toch?

Ik heb 2 keer een vlokkentest gehad. Ik vond het absoluut niet prettig en even flink pijnlijk op het moment dat de klem gezet werd. Maar, het is echt zo weer voorbij. En ik weet nu ook dat de arts veel verschil maakt ;-) De eerste keer ben ik er echt een poosje van ontdaan geweest, de tweede keer was het tien vervelende minuten en dat was het dan.

Ik hoop voor jou op het laatste en, veel belangrijker nog, op een goede uitslag! <3
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!
Ik weet nog niet of de punctie vaginaal of via de buikwand gaan plaatsvinden, dat zal vooral afhangen van de ligging van de placenta’s. We hopen dat ze voldoende uit elkaar liggen om ook zeker te zijn dat het DNA materiaal van 1 kindje is. Ik heb het nadeel dat er dan 2x geprikt moet worden, maar hoop dat het meevalt en vooral snel gepiept is.

Ondanks dat de spanning oploopt, blijft alles nog vrij abstract voor ons. Het scheelt denk ik dat we hier bewust voor hebben gekozen en dat dit ons nu niet overkomt. De kans dat het gen wordt overgedragen is 50%, we hopen dat er in ieder geval een het gen niet bij zich draagt.

@vanes, de kans dat het een tweeling zou worden was groter omdat we 2 embryo’s terug hebben laten plaatsen. Dit was onze laatste IVF poging, dus alle kansen aangegrepen.
Alle reacties Link kopieren
Ow oke Pinot dat had ik even over het hoofd gezien dan.
Hopelijk gaan alle testen goed, zijn de kindjes gezond en wordt het verder een heerlijke zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Pinot gefeliciteerd! Een tweeling nog wel, en dat in laatste ivf poging!
Geen ervaring mee, wel even succes vanuit hier. Hopelijk vallen de kansen gunstig uit.

Inmiddels 33weken zwanger, alles gaat goed. Tot week 21 heel spannend, daarna soort opluchting van verlies termijn voorbij. Vanaf week 30 vind weer heel spannend met ups en downs. Zijn er bijna :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Wauw Pinot allereerst van harte gefeliciteerd! :heart: een tweeling, zo bijzonder! Hoop enorm voor jullie dat beide kindjes gezond zijn en dat je een goede zwangerschap hebt met een prachtig einde.

Ik ben zelf niet bekend met een vlokkentest, maar ik wil je veel sterkte wensen voor morgen! Hopelijk heb je snel een goede uitslag. Hou je ons op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Hi Adams,

Bedankt voor jullie lieve reacties. Vandaag de punctie gehad. Eerst een echo om te kijken of ze er goed genoeg voor lagen om de punctie te doen. Eerste kindje kwam levendig in beeld, tweede lag erg stil. Het hartje is vorige week gestopt met kloppen. ‘Gelukkig’ lagen ze zo dat het voor het levende kindje de minste risico’s meebrengt. Nog overwogen om de punctie uit te stellen en te wachten op een vruchtwaterpunctie, maar dat zag ik vooral niet zitten. Punctie ging vaginaal en heb daar gelukkig niks van gevoeld. Vandaag rustig aan het heel hard duimen voor een goede uitslag..
Alle reacties Link kopieren
Hoi pinot, och wat een schrik. Hoe is dat voor jullie?
Fijn dat punctie goed is gegaan, wanneer verwacht uitslag?
Stomme vraag misschien maar wat gaat nu met 2e kindje gebeuren?
Alle reacties Link kopieren
Ow jeetje Pinot wat dubbel zeg.
Hopelijk volgen er mooie uitslagen.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist telefoontje met de uitslag gehad, het kindje draagt het gen niet! Wat een opluchting, dat we deze zwangerschap kunnen voortzetten. En fijn dat we zo snel uitsluitsel hebben gekregen, er staat normaal gesproken twee weken voor en nu na 8 dagen al bericht.

Het andere kindje blijft zitten. Deze zit hoog in de buik, waardoor het nog levende kindje er geen last van zal hebben. Bij de bevalling zullen ze dan samen geboren worden.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend goed nieuws! En zo snel ook, heel fijn :heart: hoever ben je nu? Ik hoop dat je vanaf nu een hele goede zwangerschap hebt :hug:
Alle reacties Link kopieren
Pinot wat een goed nieuws!

Hier IUI 4 mislukt op naar nr 5 en dit keer met echobegeleiding.
Alle reacties Link kopieren
T zit jullie niet mee he Vanessa... hoe ben je eronder? Hopelijk heb je deze ronde meer kans omdat ze meekijken dmv echo's!
Alle reacties Link kopieren
Pinot wat een goed nieuws! En fijn sneller dan gebruikelijk, al zullen het 8 lange dagen zijn geweest.
Vanes echt k...zooi! :hug: Hopelijk met echo’s wel
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch Pinotgrigio! Wat zal dat een enorme opluchting zijn!
Ik merk dat wel vaker dat uitslagen soms sneller gaan dan dat ze zeggen... Ze nemen het ruim denk ik voor de zekerheid.

Vanessa wat vreselijk balen! We kunnen niets anders doen dan blijven duimen....

Ik had vandaag een kloppend hartje met 6.5 week zwangerschap, jeej! :heart:
Er zat wel nog iets naast mn baarmoeder wat de verloskundige niet thuis kon brengen waarvoor ik ben doorgestuurd. We dachten eerst dat het de baarmoeder was met een zwangerschap erin zonder kloppend hartje, maar dat bleek dus niet het geval.... Het leek ook geen EUG. Ik heb wel stekende pijn op die plek al een tijdje dus het is even afwachten, eind volgende week afspraak bij de gynaecoloog.
Alle reacties Link kopieren
Mieremuis gefeliciteerd!,
Maak je je zorgen over dat “iets “?
Goed dat ze het oppakken
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mieremuis!! :heart:

Ik duim voor je dat het niets bijzonders is en dat je een goede zwangerschap hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Mieremuis! Hopelijk is het niet iets ernstigs.

Vanessa, balen dat het mislukt is. Hopelijk helpt de echobegeleiding jullie naar een succesvolle poging 🍀

Ik ben nu 13 weken en voel me weer fit 😊
Alle reacties Link kopieren
Miere gefeliciteerd. Nog even spannend wat het dan wel is. Succes deze week.

Fijn dat je je weer goed voelt Pinot. Wanneer weer controle?
Alle reacties Link kopieren
Pinot, wat een geruststelling dat je kindje het gen niet draagt! Wat was lijkt me dat moeilijk dat je de punctie moest ondergaan, terwijl je net gehoord hebt dat het andere kindje geen hartslag meer had.

Vannessa, mag ik vragen hoe de iui is verlopen? Positieve test???🍀

Mieremuis wat fijn hè het hartje zien!

Ik had zondag een positieve test. Ik denk dat ik nu 4.3weken zwanger ben. Ik probeer goede hoop te hebben, maar toch spannend, want pas over 10 weken ben ik net zover als ik 1,5 jaar geleden was.. maar jullie kennen dat gevoel
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd mamarjan! Zeker spannend en dat mag ook, voor nu ben je zwanger :)
Alle reacties Link kopieren
Was t maar waar Mama, maar ben pas 1 week verder dus t schiet nog niet op heeft ook geen zin om nu al te testen. Maandag weet ik meer.
Wauw wat leuk voor jullie. Hopelijk n hele mooie zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa, en?

Okkie gefeliciteerd met je dochter
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven