Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
09-04-2019 20:00
Jeetje Mabo, 25 wk... levensvatbaar. Hebben jullie t kindje dan dood laten gaan of is dat euthanasie? Of hoe werkt zoiets?
Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies! Neem de tijd.
Sterkte!!
In België is dit anders. Er is geen wettelijke termijn als het gaat om levensbedreigende ziektes. En eigenlijk zijn ze maar levensvatbaar op 26w.
Ze hebben haar via de navelstreng iets toegediend om haar te laten inslapen 😓
Alle reacties Link kopieren
Sunny-91 schreef:
09-04-2019 19:52
Wat een verdriet Mabo… en zo kort geleden nog maar :| hoe gaat het nu lichamelijk met je? En hoe oud is je eerste kindje? Heeft hij/zij er veel van meegekregen? Heel veel sterkte voor jullie! :hug:
Zal ik je in de tabel zetten?

Er is zeker nog hoop Okkie! :-D ik heb nog steeds zere borsten, dus als het tussen mn oren zou zitten dan zou dat toch ook over moeten gaan na een negatieve test? Nouja we wachten het maar af... misschien vrijdag nog maar een testje doen ofzo. Die van de action kosten amper wat dus dan is het niet erg om vaak te testen ;-)
Lichamelijk komt er beterschap. Mentaal vrees ik nog voor een lange lijdensweg 😪 ik voel mij gebrandmerkt voor het leven...

Mijn oudste dochter is 5 en heeft niets doorgekregen. De kans is wel groot dat ze drager is, maar moet pas getest worden bij zwangerschapswens.
Alle reacties Link kopieren
Sunny-91 schreef:
09-04-2019 19:52
Wat een verdriet Mabo… en zo kort geleden nog maar :| hoe gaat het nu lichamelijk met je? En hoe oud is je eerste kindje? Heeft hij/zij er veel van meegekregen? Heel veel sterkte voor jullie! :hug:
Zal ik je in de tabel zetten?

Er is zeker nog hoop Okkie! :-D ik heb nog steeds zere borsten, dus als het tussen mn oren zou zitten dan zou dat toch ook over moeten gaan na een negatieve test? Nouja we wachten het maar af... misschien vrijdag nog maar een testje doen ofzo. Die van de action kosten amper wat dus dan is het niet erg om vaak te testen ;-)
Misschien nog 2maand wachten om mij in de tabel te zetten. Wij moeten eerst nog langs bij dr. Genetica😊
Alle reacties Link kopieren
Wat verschrikkelijk Mabo... :hug: en dat je je gebrandmerkt voor het leven voelt is herkenbaar. Dit draag je voor altijd met je mee... bij ons is het nu 4 maanden geleden maar het voelt nog als de dag van gisteren. Het gemis is oneindig groot!

Gelukkig heeft je dochter niets ervan meegekregen. Ik hoop enorm dat je snel weer zwanger mag zijn van een gezond kindje!
Alle reacties Link kopieren
Sunny-91 schreef:
09-04-2019 20:16
Wat verschrikkelijk Mabo... :hug: en dat je je gebrandmerkt voor het leven voelt is herkenbaar. Dit draag je voor altijd met je mee... bij ons is het nu 4 maanden geleden maar het voelt nog als de dag van gisteren. Het gemis is oneindig groot!

Gelukkig heeft je dochter niets ervan meegekregen. Ik hoop enorm dat je snel weer zwanger mag zijn van een gezond kindje!
Ik hoop dit ook voor jullie allen hier.
Maar de angst dat het nog eens misloopt, om andere redenen dan, is wel groot...maar ook dat hoort bij het brandmerk waarschijnlijk 🙄
Alle reacties Link kopieren
mabo1985 schreef:
09-04-2019 20:22
Ik hoop dit ook voor jullie allen hier.
Maar de angst dat het nog eens misloopt, om andere redenen dan, is wel groot...maar ook dat hoort bij het brandmerk waarschijnlijk 🙄

Ja dat is ook heel herkenbaar... ik kan me nu nog niet voorstellen dat we ooit nog een gezond en levend kindje gaan krijgen. Zodra ik zwanger raak dan raak ik ook in paniek vrees ik... maarja de wens is groter dan de angst dus toch gaan we ervoor!
Hoe is je partner er onder? Kunnen jullie er goed over praten samen?
Alle reacties Link kopieren
Sunny-91 schreef:
09-04-2019 20:26
Ja dat is ook heel herkenbaar... ik kan me nu nog niet voorstellen dat we ooit nog een gezond en levend kindje gaan krijgen. Zodra ik zwanger raak dan raak ik ook in paniek vrees ik... maarja de wens is groter dan de angst dus toch gaan we ervoor!
Hoe is je partner er onder? Kunnen jullie er goed over praten samen?
Mijn partner bekijkt dit als een 'opluchting' voor het kind en voor ons gezin. Emotioneel merk ik weinig bij hem. Hij focust zich, net als voordien, verder op zijn werk en sport. Hij staat wel open voor mijn emoties, maar momenteel zit ik nog liever in mijn cocon met lotgenootverhalen.
Alle reacties Link kopieren
Oh man, alles wat je schrijft is zo herkenbaar, ook wat je man betreft. Voor mij is het iets langer terug (morgen 4 weken) en om een andere reden, maar ik krijg er kippenvel van.
Ik hoop dat je er lichamelijk snel overheen bent, geef het geestelijk maar de tijd.
Alle reacties Link kopieren
In NL mag dat ook hoor Mambo. Althans dat verzekerde het zkh mij.
Kan PDG wel wat voor jullie betekenen?
Duurt lang het dat wachten op genetica.
Mannen gaan er allemaal anders mee om. In ieder geval voor de buitenwereld.
5 jaar je dochter. Is vast een hele leuke knappe meid. Ik hoop voor haar toekomst dat zij aan de goede kant van het touwtje trekt en geen drager is.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat ontzettend heftig Mabo.
Mijn man rouwt ook anders dan ik, hij stort zich ook op sport en werk. Hoop dat jullie elkaar toch blijven vinden.

Hier is het nu 6 maanden geleden, en de diepste rouw lijkt wat minder al kan het met vlagen nog om de hoek komen zetten.
Het zal altijd bij je blijven.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Och zeker Mabo , gebrandmerkt voor de rest van je leven.
Als ik voor mezelf spreek, ik wil nu ook niet anders. Zoonlief zo dicht mogelijk bij me houden

Herkenbaar wat betreft je man, heel ander proces, alleen al lichamelijke.
Dikke virtuele knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na lang wikken en wegen heb ik een nieuwe nick gemaakt en heb ik besloten met jullie mee te gaan schrijven.
Wij gaan voor ons derde kindje. Vanwege een erfelijke ziekte zouden wij het PGD traject in kunnen gaan, maar omdat er eerst een test voor ons ontwikkeld zou moeten worden, zou het nog twee jaar duren voordat we met de daadwerkelijke behandeling zouden kunnen starten. Vanwege onze leeftijd en die van de oudste 2 willen wij dat niet. Nu gaan we via de normale weg zwanger proberen te worden. Helaas ben ik aangewezen op IVF, maar gelukkig kon ik snel starten en ben ik net begonnen met de eerste poging. Als ik zwanger ben gaan we een vlokkentest doen, waarbij we het kindje kunnen laten testen op de erfelijke ziekte.

Wij willen het in onze omgeving stilhouden dat we voor een derde gaan, omdat er nog zo veel en zo lang onzekerheden zijn. Ook voor de oudste 2. Dit topic sprak me meteen aan, dan kan ik in ieder geval wel iets delen ;).
Alle reacties Link kopieren
Welkom PinotGrigio!
Zeer spannend dus of het zwanger lukt via IVF en dan nog de genetica ervan! Hoe oud zijn jij en je man? En hoe zit de erfelijkheid met de oudste 2? \
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 35 en 40, gelukkig is mijn eicelvoorraad nog ruim voldoende. Het is meer gevoelsmatig dat we ‘haast’ hebben. Daarnaast kan het allemaal lang duren, wanneer ben je zwanger en als het zo ver is, kan de zwangerschap dan voortgezet worden?

Bij de jongste zijn we er in de eerste maanden erachter gekomen dat ze deze erfelijke aandoening heeft. De oudste heeft geen genetisch onderzoek gehad, dat kan pas vanaf zijn 18e. Hij is wel medisch onderzocht en vooralsnog ziet alles er normaal uit.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Pinot. Zit er nog verschil in qua geslacht? En hebben jullie zelf de ziekte ook?
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
10-04-2019 23:49
Wat heftig Pinot. Zit er nog verschil in qua geslacht? En hebben jullie zelf de ziekte ook?
Het geslacht maakt (waarschijnlijk) niet uit. De mate dat de aandoening aanwezig is, is ook zeldzaam. Ben zelf drager maar heb geen afwijking en deze is ook niet te verwachten op basis van wat ze nu kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Ik hoop echt dat jullie toekomstige kindje, geen afwijking meekrijgt.
Ik vind het in ieder geval al goed dat jullie er mee bezig zijn. Blijft heftig.
Ikzelf heb iets wat ik alleen heb kunnen krijgen omdat beide ouder het hebben, alleen is dat totaal niet boeiend. Omdat mijn vriend t niet heeft heeft onze dochter t ook niet moet je echt ++ voor hebben zeg maar. Maar dan nog was het niet zo spannend. Bij jullie dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pinot, voor jullie zit het ook niet mee... dat worden spannende tijden voor jullie! Hopelijk ben je snel zwanger van een gezond kindje :heart: hoe oud zijn je andere kindjes? En is je jongste nu dan ook ernstig ziek of komt dat later pas of ...?
Veel sterkte met alles! IVF lijkt me ook een zwaar traject...

Ik zelf heb heel erg het idee dat ik ongesteld ga worden. Ik ben vreselijk humeurig en vaak is dat wel een teken dat mn menstruatie eraan komt... :-| maar we wachten het maar af! Als ik het morgenochtend nog niet ben ga ik denk ik wel nog een testje doen, dan kan ik in ieder geval uit m'n hoofd zetten dat ik misschien toch zwanger ben...
Alle reacties Link kopieren
Pinot pfff nou heftig zeg!
Maar welkom hier om mee te schrijven !
Sunny tja niets zo onvoorspelbaar als wel/niet zwanger zijn. Geen bloed geeft moed en al die clichés zullen we maar zeggen!
Laat je morgen weten? Duimen draaien!

Hoe is bij jou Leeuw?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet meer dat ik zwanger kan zijn hoor! Test was weer omo wit en ik heb heel erg het gevoel dat mn menstruatie eraan komt. Dus die mag nu van mij wel doorzetten, kunnen we op naar de volgende ronde!

Ik ben ook benieuwd naar Leeuw! Jij wel positiever nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Jammer Sunny, je had zo’n voorgevoel. Baal je?
Laat die menstruatie maar snel komen dan!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk baal ik wel ja maar ik vind t ook stom van mezelf dat ik me zo gek laat maken door mn lichaam! Zo naïef... dit ga ik de volgende ronde absoluut proberen te voorkomen!
Ik ga echt proberen om er niet te veel mee bezig te zijn en maar te zien hoe het loopt... ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan!
En ik vind het eerlijk gezegd heel moeilijk dat het leeftijdsverschil straks steeds groter gaat worden. Nu zou er 21 maanden tussen gezeten hebben en we gaan nu al richting de 3 jaar... maarja ik moet proberen om me daarbij neer te leggen en het leven is gewoon niet maakbaar, daar ben ik ondertussen wel achter!
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Pinot! Wat naar dat je dochter het heeft. Is het een ernstige aandoening?

Wat balen sunny, het is idd niet maakbaar maar daarom mag je nog wel balen! Wij hadden tussen onze 1e en 2e ook graag wat minder tijd gehad, maar daartussen ook een miskraam...

Ik had vanmorgen een heel licht positieve test... dus nu zit ik in de stress. We hebben 1 x onbeschermde seks gehad, 2 weken terug, maar dan had de test meer positief moeten zijn want STEL dat dat raak was was gister mn nod. En alle licht positieve testen zijn hier uiteindelijk misgegaan. Of misschien zit er nog hcg van na de curretage. Ik weet het niet. Zondag nog een keer testen, tot die tijd zal het wel spannend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sunny het leven is inderdaad niet maakbaar, maar als ik iets heb geleerd, is dat je gevoel er ook gewoon mag zijn. Want wegmoffelen helpt toch niet. Hou een baaldag en morgen weer door. Ik vond het met onze zoon ook, als je eenmaal ervoor gaat, dan wordt het best snel een obsessief gebeuren. Heel logisch, knuffel voor jou!

LotteJoy jeetje wat spannend, hopelijk loopt de test de komende dagen op! Ook knuffel voor jou en de duimen draaien hier!
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben helemaal gelijk... ik mag vandaag gewoon verdrietig wezen en dan gaan we morgen vol goede moed weer verder! Ik ben nu ook echt ongesteld geworden dus het enige positieve eraan is dat mn cyclus weer normaal is na mn bevalling :) en het klopt met wanneer ik dacht dat mn eisprong geweest was dus dat is ook goed om te weten! Op naar de volgende ronde!

Tjonge wat spannend Lotte! Ik ga duimen dat het deze keer wel helemaal goed gaat :heart: staat je man er nu wel helemaal achter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven