Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee geen testen meer, maar ben steeds fitter aan het worden, vandaag erg ver gefietst. Grote kans dat het raak is.

Sunny ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Voor jou ook spannend dan Leeuw! Tot wanneer ga je wachten met testen?
Zou je je anders rond deze tijd weer minder fit gaan voelen? Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
Sunny, ik heb woensdag of donderdag bloedtest. Daar wacht ik nu op. Als ik uitga van donderdag eisprong dan zou ik nu richting migraine moeten gaan. Maar (nog) niks, en die migraine is een goede graadmeter.

Okkie, hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Nou Houden dan zo Leeuw. Zou mooi zijn dat alles toch zo zou lukken.
Sunny heel spannend voor jou morgen. ben benieuwd.
Wordt t volgende topic zwanger zijn met zorgen?
Alle reacties Link kopieren
@ Sunny en Leeuw, spannend!! Zou toch leuk zijn als er direct 2 zwanger zijn!

Blijf dan trouwens ajb doorschrijven hier ipv een nieuw topic te openen, anders wordt het zo leeg hier :)

Ik heb morgen afspraak in het ziekenhuis, benieuwd wat ze zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er maar vanuit dat de test morgen wit blijft. Zou wel heel toevallig wezen als het gelijk raak zou zijn!

Wat mij betreft blijven de zwangeren gwn hier meeschrijven hoor! En mocht het dan druk worden hier of iemand heeft er moeite mee dan kunnen we altijd nog een vervolgtopic aanmaken.

Voor jou ook spannend lotte! Krijg je dan te horen of jullie het weer mogen gaan proberen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, morgen ga ik testen.

Vanessa geniet van jouw veulentje!

En sunny ik hoop op een positieve test voor jou!
Alle reacties Link kopieren
@leeuw, toch te spannend om te wachten op de bloedtest?

@Vanessa, wat leuk een veulen! Wat is het bloed? Ik had vorig jaar een veulen.

@hier, ik denk dat ik hoor of ik 'schoon' ben. Beginnen mag zoizo pas na menstruatie en dan moet ik nog een definitief ja van manlief krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lotte, klopt maar het went. En ik heb de uitslag nodig voor medicatie. Maar soms doe ik wel een testje vooraf.
Alle reacties Link kopieren
Leeuw Ohhh ik las over je tussentijdse bloeding en ik dacht meteen innesteling! En even verderop lees ik dat je je fitter begint te voelen. Spannend zeg! Tenminste ik vind het al spannend, haha! Hoe gaat het met jouw spanningsniveau.
Ik hoop dat IVF toch niet nodig gaat zijn :)
Sunny ohhhh jij houdt het ook spannend zeg! Ik hoop voor jullie dat hetzelfde verloop heeft als het meeschrijven in een zwanger word groepje...En hoe ben jij onder het 'morgen gaan we testen'?
lottejoy in mijn omgeving wel paar keer gehoord dat ze dan een extra heftige menstruatie hebben na currettage... hoe gaat het nu met je?
Omelette ach jee wat een doffe ellende, zorg goed voor jezelf en elkaar, rust, rust en nog meer rust. Virtuele knuffel
vanessa las ik nu goed dat je menstruatie hebt gehad? hoe gaat met je?

Hier was vanaf 29-3 t/m vorige week vrijdag echt drama met me emotioneel gezien; allereerst omdat ik anders 1-4 met verlof zou zijn gegaan, vervolgens ging ik de lat zo hoog voor mezelf leggen (ik vond dat ik maar weer gewoon moest gaan werken enz.) en ik heb het vermoeden dat ik naast heel moe, ook somber word rondom ovulatie. Want die was op maandag 1/4 . Ik bedacht me opeens (op 1/4) dat ik me ook naar voelde in augustus met ovulatie (m'n eerste normale cyclus voor zwangerschap), dus even ovulatietest gedaan en bingo...
Het was even pittig, en sinds afgelopen zaterdag voel ik me goed. Terwijl hiervoor was het dan 'Ik voel me wel oké'. Nu voel ik me goed, voelde me bijna schuldig daarover (wat kan een mens het zichzelf ingewikkeld maken). Ook veel energie, heel bijzonder. Maar echt fijn zulke dagen, geeft lucht!
Alle reacties Link kopieren
Knuffel voor jou Okkie!

Succes met testen leeuw en Sunny.

High Five x Krack C Lotte. Ik hoop voor jou ook dat je schoon bent. Zou fijn zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ow ja idd ms is er nog bijna klaar! Op naar de volgende ronde. Hoop dat vriend nu wat actiever zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
En en en? Jullie maken me nieuwsgierig!
Alle reacties Link kopieren
Hier was de test negatief helaas... :-( ik zit nog wel 3 dagen voor mn nod maar ik verwacht niet meer dat ik zwanger ben. Ik ga nu maar gewoon op mn menstruatie wachten!

Ik ben ook benieuwd voor Leeuw!!

En ik snap je heel goed Okkie! Dikke knuffel voor jou :hug: gelukkig voel je je nu weer goed! En daar hoef je je absoluut niet schuldig over te voelen!
Alle reacties Link kopieren
Ow dat kan nog alle kanten op Sunny. Ik testte met de laatste zwangerschap pas 3 dagen na nod pos. Terwijl met de 2 zwangerschappen daarvoor al op 10 dagen pos. Anders hoop ik dat het voor jullie snel wel raak mag zijn. En dan blijvend en gezond.
Alle reacties Link kopieren
Dat geeft wel hoop! De andere zwangerschappen testte ik ook al voor nod positief... maar ik voel me dus wel heel erg zwanger! Maarja dat kan ook heel goed tussen mn oren zitten... je lichaam kan je flink voor de gek houden! Maar wie weet... misschien de moed nog niet opgeven en wachten tot het weekend ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ook negatief. Maar zit pas dpo 11. 1e keer testte ik pas dpo 16 positief.

Jammer sunny!
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
09-04-2019 09:03
Ik ook negatief. Maar zit pas dpo 11. 1e keer testte ik pas dpo 16 positief.

Jammer sunny!
Dan had jij vorige week echt n stomme test! Hoezo misleidend..
Duim ook nog voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa of vroege mislukte innesteling. Zolang ik geen migraine heb, is er hoop.
Alle reacties Link kopieren
Hè bij jou ook balen dan Leeuw! Maar we geven de hoop dan nog niet op voor ons... wie weet wat er van t weekend nog gebeurt!
Alle reacties Link kopieren
Mabo1985 - 32j - zwangerschap afgebroken wegens ernstige vorm van taaislijmziekte😥 afscheid genomen op 3 april 2019. Ik was 25w...

Op een natuurlijke manier zwanger worden is geen optie voor ons. Ons 1e kindje heeft geluk gehad deze ziekte niet te hebben, maar wij gaan dit risico niet nemen. 14mei afspraak ivm PGD
Alle reacties Link kopieren
ohhh dames ik had goede hoop op al positieve testen, maar die is er nog steeds, dus duimen blijven draaien hier!

Och Mabo, wat een verdriet, nog zo kort geleden, heel veel sterkte!
Wat is PGD? (sorry blond)
Alle reacties Link kopieren
OkkiePetite schreef:
09-04-2019 19:28
ohhh dames ik had goede hoop op al positieve testen, maar die is er nog steeds, dus duimen blijven draaien hier!

Och Mabo, wat een verdriet, nog zo kort geleden, heel veel sterkte!
Wat is PGD? (sorry blond)
Geen probleem, ik ben zelf blond😊 en kende PGD ook niet vóór deze problematiek.
Taaislijmziekte kan je enkel doorgeven aan je kind ais je allebei drager bent. Dit blijkt dus het geval. Je hebt 1 kans op 4 op een aangetast kindje. Via PGD wordt dit gen onderzocht op deze ziekte en worden enkel de 'gezonde' embryo's teruggeplaatst via ivf.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verdriet Mabo… en zo kort geleden nog maar :| hoe gaat het nu lichamelijk met je? En hoe oud is je eerste kindje? Heeft hij/zij er veel van meegekregen? Heel veel sterkte voor jullie! :hug:
Zal ik je in de tabel zetten?

Er is zeker nog hoop Okkie! :-D ik heb nog steeds zere borsten, dus als het tussen mn oren zou zitten dan zou dat toch ook over moeten gaan na een negatieve test? Nouja we wachten het maar af... misschien vrijdag nog maar een testje doen ofzo. Die van de action kosten amper wat dus dan is het niet erg om vaak te testen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Mabo, 25 wk... levensvatbaar. Hebben jullie t kindje dan dood laten gaan of is dat euthanasie? Of hoe werkt zoiets?
Heel veel sterkte met dit vreselijke verlies! Neem de tijd.
Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven