Zwanger worden na miskraam in 2016/2

12-10-2016 09:33 2123 berichten
Vervolg van deel 1. Omdat TO gestopt is met schrijven en een tabel toch handig is.





Vanessakusje1987 ¤30-42 ¤ NOD 16 maart

tZonnetje ¤31-32 ¤ :

Maisnon ¤ ¤ NOD

Dorien_85 ¤ 31-32 ¤ :



Kancamagus , cheese-cake & saar , ik heb jullie uit de tabel gehaald ivm langere tijd niet meeschrijven. Voel je vrij om weer aan te sluiten



De zwangeren



Lilianw1988 ¤ 28-32 ¤¤ UD 22 juni

MissFields ¤ 30-35 ¤¤ UD 23 Juni

Mupje ¤ 30-32 ¤¤ UD 14 juli

Patsy84 ¤ 32 - 30 ¤ ¤ UD 31 juli

Lavendel_Madelief ¤32-36 ¤

Pistache91 ¤ 25-27 ¤ UD 7 augustus

Mennes_ ¤ 26-27 ¤ UD 5 augustus ¤

Tamara_92 ¤24-25 ¤ UD 10 augustus

Cupcake1988 ¤ 28-28 ¤ UD 22 augustus

Kans ¤ 29-?? ¤ UD rond 25 oktober

Messe85 ¤31- 35 ¤ UD rond 30 oktober

kerstcadeautje ¤- ¤ UD rond 30 oktober

Fritzzzz ¤ 28-30 ¤ UD 10 dec

Phlee ¤27-29 ¤ UD 19 jan'18

Babbes ¤33- 32 ¤ :heart: :heart: UD 3 feb '18





Graag dikgedrukt aangeven als er wijzigingen moeten plaatsvinden.
anoniem_641ff34e34fa4 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 14:00
8.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zeker of ik een eisprong had de eerste cyclus na mijn miskraam. Ik probeerde wel ovulatietesten te gebruiken maar die bleven de hele tijd positief, net als zwangerschapstesten. Heb ze dus pas deze cyclus gebruikt. Had vandaag een positieve ovulatietest, dag 22 Dus zal een cyclus van 36 dagen hebben denk ik, bijna regelmatig dus (meestal 35 dagen).
Alle reacties Link kopieren
Ooh wat fijn tamara! Mijn cyclus is ook ongeveer 35 dagen, in ieder geval die waarin ik zwanger raakte haha. Daarvoor was het 32 geloof ik. Ik laat me verassen deze keer.



Patsy ik gebruik ook ovulatietesten, lekker makkelijk haha! Fijn dat je geen krampen hebt gehad zeg. Hier een dag echt flinke kramp gehad maar sinds de miskraam nog steeds niet helemaal lekker. Krampje hier pijntje daar.. pff begin er nou wel genoeg van te krijgen haha. Je wilt toch verder
Alle reacties Link kopieren
Na de vroeggeboorte in dec had ik in jan weer direct m'n cyclus terug met eisprong. En nu uhhh nog geen idee zondag gecurriteerd en nu nog bloedverlies dus ik weet t nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook mogen mee schrijven? Lijkt me fijn om mee te kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten.

In maart dit jaar een positieve test in handen gehad, helaas bleek het al vroeg mis te zijn gegaan. Eind mei uiteindelijk een curettage gehad en nu hebben we besloten om er weer voor te gaan. We hebben echt tijd nodig gehad om in hoofd en hart ruimte te maken voor een nieuwe poging.

Spannend, leuk en ook doodeng!
Alle reacties Link kopieren
Cupcake ik na 8 wkn weer eisprong.. Maar had geen kans van slagen want bleek nog restweefsel te zitten ondanks curettage in juli.. Nu dus weer eerste echte ronde en zit op wachtbankje.. Voel geen symptomen dus denk niet dat het "raak" is..

Ik gebruik ovurtesten ivm onregelmatige cyclus alleen werken ovutesten niet altijd bij mij..



Kancamagus welkom hier.. Spannend dat jullie er weer voor gaan! Hoe kijk je ertegen aan? Tis ook wel beetje eng vind ik
Alle reacties Link kopieren
Cupcake, ik had na ongeveer 3 weken weer een eisprong en gebruik deze cyclus voor de 2e keer ovulatietesten. Het geeft me een fijn gevoel te weten of en wanneer ik een eisprong heb. Twijfel je erover om ze te gebruiken?



Kancamagus, welkom en zeker spannend om er weer voor te gaan. Hopelijk snel goed nieuws :-)
Alle reacties Link kopieren
Oh vanessa hier ook afgelopen zondag de miskraam gehad. Dezelfde dag wat een (vervelendr) toeval zeg. Hopelijk hersteld je lichaam weer zo snel als de vorige keer en wat vervelend dat je dit twee keer hebt moeten meemaken! Er is zeker geen oorzaak of reden te vinden? En wat sterk dat jullie er toch weer voor gaan!



Hallo kancamagus, spannend hé! Wat goed dat jullie zo lang de tijd hebben genomen nu weer met frisse moed aan de slag.



Messe: Spannend dat jullie de eerste ronde hebben gehad en nu op het wachtbankje! Succes! Wel vervelend dat er nog na zo een lange periode restweefsel werd ontdekt zonder dat je daar zelf weer van hebt.



Mupje123: vorige keer ovulatietesten gebruikt maar voelde een beetje als valsspelen haha maar ik ga ze nu gewoon weer gebruiken om onze kansen optimaal te benutten. Vorige keer was het meteen raak maar ja dat geeft ook wel een beetje verwachtingen helaas. Hoop dat het niet een te grote teleurstelling wordt als het niet meteen raak je (vorige keer letterlijk 1x seks gehad op het juiste moment)
Alle reacties Link kopieren
En toch denk ik dat t dan snel weer raak is hoor cupcake, en ik hoop t ook echt voor je. Je lichaam weet namelijk wat de bedoeling is.

Ik moest eerst van al die hormonen shit af na de bevalling. Duurde lang. Niet leuk! En nu moeten we eerst alle onderzoeken in want t risico is te groot dat t weer gebeurd.



Messe vind t nog steeds vreselijk voor je je hebt zoveel narigheid en gedoe gehad. Hopelijk is alles nu hersteld en goed. Ps heb je Facebook? Ik had de artsen even gezocht en groen staat erop m'n andere niet. Niet dat ik wat mee doe hoor maar had m ff aan een collega laten zien.



Kancamagus welkom. Wat knap dat jullie zo lang konden wachten. Veel succes.
Kancamagus, welkom

Mocht je in de tabel willen, zou je dan de gegevens die er bij de andere dames staan door willen geven?



Cupcake, ik had na mijn MK in juni direct weer een cyclus van rond de 26-28 dagen. Heb 1 week na mk een test gedaan en die was al negatief. Probeer soms wat met ovu testen te doen maar merk aan mezelf dat ik er alleen maar ongeduldiger door wordt.



Hier dus niks meer aan hulp de komende tijd.

Mocht ik het aan mijn cervix zien is het mooi meegenomen



Hier inmiddels ziek op de bank..

Nachtdiensten hakken er toch lekker in..
Alle reacties Link kopieren
Wat een warm welkom hier! Fijn .



Ik zie dat er gevraagd werd baar cycli? Ik had eigenlijk meteen na de ingreep weer een cyclus van 28 dagen. Heel netjes dus. Maar we waren er mentaal toen nog niet aan toe. Die zwangerschap had zoveel impact. Ik was niet te genieten en toen bleek dat het ook nog een levenloos vruchtje was, was het helemaal hopeloos. Ik heb er bijna vier weken mee rondgelopen voordat ik terecht kon voor de ingreep.



Gelukkig zijn we er nu weer en staan we er ook relaxed in. Eerst maar eens zwanger worden. Daarna komt dan de stress en paniek wel denk ik. Maar we willen nu vooral lekker genieten en kijlen of het ons weer gegund is.



Oh en voor de tabel

ik 27 hij 28, ronde 1, nod ergens begin november.
Pff bloedverlies.. 4 dagen na eisprong.. shit. Als dit een aankomende ongesteldheid is ben ik terug bij af na de miskraam. Had mijn LF net omhoog van 3 naar 9 dagen in 7 maanden tijd, als ik nu weer op 4 zit.. ga ik echt naar de dokter.



Maarja hoop dat het een toevalligheid is losstaand van mn cyclus..
Welkom, Kancamagus.



Patsy84, getsie! Je was net zo hoopvol



Mennes, beterschap!

Ik had na mijn miskraam weer een regelmatige cyclus. Ik neem aan dat ook weer een eisprong gehad te hebben, maar ik heb geen ovulatietesten gehad. Wij hebben die maand condooms gebruikt omdat we nog niet klaar waren voor weer een mogelijke zwangerschap. We staan er nu weer een beetje voor open.
Alle reacties Link kopieren
Patsy, wat vervelend voor je! Hoe krijg je je LF omhoog eigenlijk? Door pillen? Kan inderdaad ook toeval zijn... Ik heb soms ook ineens bloedverlies tussendoor (deze week paar dagen voor eisprong roze bloedverlies).

Mijn eisprong is duidelijk gister geweest door de positieve test, vandaag werd hij al minder.. Voelde af en toe ook steekjes, dus denk dat dat ermee te maken had! Om even in de forumbegrippen te praten: ik zit nu op het wachtbankje
Alle reacties Link kopieren
Agh balen mennes! Beterschap!!



Patsy hoe kan het dat je zo een korte lf heb zeg.. Slik je daar iets voor? Ik hoor weleens wat over tarwekiem tabletten ofzo



Vanes ik heb fb ik zal eens ff kijken haha.. Tja het heeft 4 mnd geduurd gewoon echt lang! Maar het komt goed.. Vind jouw situatie echt zo vreselijk hoe kun je het aan zeg! Gaat alles een beetje?



Ik hoop dat we allemaal snel een positieve test in onze handen hebben!

Ik denk dat ik alvast ga uitkijken naar de volgende ronde.. Ik ben nog niet ongie maar voel ook verder niks
Alle reacties Link kopieren
Net wat je zegt 4 mnd slaat nergens op. Niet netjes je had al veel verder kunnen zijn.



T gaat wel hoor dinsdag eerste telefoontje en dan 8-11 voor t eerst naar t zkh. Ik hoop dat alles snel mag gaan en ik over een aantal maanden snel doorkan. Tot die tijd maar condooms gebruikt. Ik haat t maar ja tis niet anders dit wil ik ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Nee dit wil en mag je ook niet meer meemaken vanes!!

Verwacht je wat van de uitslag dinsdag.. Niet echt denk..? Omdat je nipt goed was..

Ik hoop zo dat ze je verder kunnen helpen in het andere zh!!



MissFields ik zie dat wij ongeveer gelijk lopen in onze cyclus! Menstruatie al begonnen of niet?
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames. Ik ben Fritzzzz. Heb tot voor kort meegeschreven in het uitgerekend in begin mei topic. Afgelopen vrijdag zouden wij met 10+6 de termijnecho hebben en bleek het kindje met 9+4 gestopt te zijn met groeien. Terwijl we met 9+3 nog een goede echo hebben gehad . Heel verdrietig en onverwacht. Via de gynaecoloog direct cytotec gekregen en gisteren heeft de miskraam plaatsgevonden.

Mijn man en ik willen er na mijn miskraam als mijn lichaam weer schoon is toch direct weer proberen zwanger te worden. De wens zit nu zo diep. Natuurlijk weet ik dat het nog wel weken kan duren voordat mijn cyclus het weer oppakt. Maar ik vind het fijn om alvast gedachten te kunnen delen.

Ik hoop in dit topic met jullie herkenning te vinden en fijn met jullie te kunnen en mogen meeschrijven. Immers jullie weten hoe het is om weer zwanger te (willen) worden na een mk.

Zou ik ook in de tabel mogen?



Fritzzzz 28-30 ronde 1 NOD (voorlopig) half november.
Ja ik zeg het verkeerd, heb daar niets aan kunnen doen, hij werd vanzelf elke cyclus een dagje langer. Flinke hormoondisbalans na stoppen met pil in maart! Lees overal dat vanaf 10 dagen LF normaal is, dus was blij dat ik al op 9 zat. En nog zwanger ook cyclus daarna, denk alleen zelf wel dat ik daardoor een miskraam kreeg.. dat het ondanks positieve testen toch nog niet goed ingenesteld was.



En was eigenlijk al zo blij met een redelijk normale lengte cyclus (rond de 30 steeds), zoon is verwekt uit een cyclus van 60 dagen dus het is elke keer wat
Alle reacties Link kopieren
Hoi Fritzzz welkom hier.. Wat erg dat je dit hebt moeten meemaken..

Helaas weten we hier allemaal hoe het voelt maar daardoor kunnen we erkenning, troost, steun en nog zoveel meer bij elkaar vinden!



In een korte tijd zijn er veel meiden bijgekomen.. Ik vind dat wel verdrietig want had nooit gedacht dat het zo vaak voorkomt tot ik het zelf had meegemaakt..



Je mag hier over alles schrijven wat je wilt!!

Ik ben gecuretteerd dus geen tabletten maar dan is het snel doorgezet..

Krijg je nog controle echo?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet morgenochtend even bellen met de polikliniek gynaecologie voor een controle afspraak. Vrijdag waren we er voor sluitingstijd toen zijn we het vergeten.



Ik voel me ergens heel dankbaar dat het op gang is gekomen met de pillen. Ik wilde zo snel mogelijk het uit mn lichaam hebben. Liep er immers al 1.5 week mee rond. Dat is gisteren dus ook gebeurt. Wel heftig hoor om het vruchtje in het toilet te zien liggen. Ik meld me morgen nog wel ziek op mijn werk. Heb nog wel bloedverlies en voel me lichamelijk en geestelijk nog niet in staat om te werken.



Messe85 mooi wat je zegt over dat er veel meiden bijkomen. Maar op zich als je rekent dat 1/4 van de vrouwen een miskraam meemaakt, 10% van de zwangerschappen wordt een miskraam. Dan snap ik het ook wel. Nu wij het er met familie en vrienden over hebben hoor ik pas hoeveel mensen het ook (soms meerdere keren) hebben meegemaakt. Echt bizar. Wel goed om te weten al die mensen hebben uiteindelijk meerdere gezonde kinderen gekregen!
Jeetje wat heftig fritzzz
Alle reacties Link kopieren
Welkom Fritzzz heftig wat je hebt meegemaakt. Hopelijk gebeurd het niet nog eens. Hoe snel was je zwanger?



Alleen bevestiging dag het inderdaad t zelfde was als dec Messe. Maar eigenlijk weten we dat al.
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 ik was in ronde 3 zwanger. Was afgelopen januari al gestopt met de pil maar zijn pas vanaf half juni ervoor gegaan.

Was wel gek trouwens. Ik had pas na 6.5 week een positieve test, had na 4 weken namelijk een kleine bloeding dus dacht oh ongesteld. Maar dat zal een innesteling zijn geweest.

Achteraf heb ik bij deze zwangerschap wel meer gekke dingen gehad hoor. Als ik uitging van mijn eerste dag menstruatie tot berekende datum dan zat er bijna 2.5 week verschil in. Toch groeide het vruchtje tussen echo 1 en 2 wel precies goed. Maar wss zat er vanaf het begin ton al iets verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Heftig fritzzz! Jouw verhaal is heel herkenbaar.. ik zou 10 weken zwanger zijn en had ook een kloppend hartje gezien met 7 weken, alleen is het gestopt met 8,5 week.. Ik liep dus ook rond met een dood vruchtje en wilde er ook zo snel mogelijk vanaf! Logisch dat je je nog ziek meld! Ik merkte dat ik gewoon nog erg moe was de dagen erna.

Alle reacties Link kopieren
Inderdaad tamara bijna hetzelfde verhaal. Hoe is bij jou de miskraam uiteindelijk gegaan? Spontaan pillen of curettage?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven