Zwanger worden na miskraam

06-01-2021 09:43 1875 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit topic is om te schrijven over zwanger worden na een miskraam of meerdere miskramen.

Het wachtwoord voor de tabel is verkrijgbaar bij de schrijvers. Je kunt inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens de tabel aanpassen.

Zwanger worden
NaamLeeftijdKindNodBijzonderheden
NaamLeeftijdKindNODBijzonderheden
naamxxx??-


Zwanger :cheer2:
NaamLeeftijdKind #UDEchoAfspraakBijzonderheden
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2022 16:11
Reden: Titel gewijzigd nav verzoek
66.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Banaantje_88 hopelijk gaat het de goede kant op! Ja de testen nemen als het goed is gewoon verder af zonder bloed. Ik had 2 weken na de miskraam een witte test, en maar een paar dagen gebloed.

Afwachtertje Als je vanavond nog een keer doet zit je altijd goed toch? Ze zeggen om de 2 dagen, maar minstens 36 uur ertussen om het zaad weer optimaal te krijgen.

Dat adviseren ze bij ons wel voor de IUI, we doen het dan zelf de avond van de pregnyl zetten en 36 uur daarna is de IUI waarvoor vriend dan een potje inlevert. En dan is het zaad ook weer op kwaliteit.

_Amber_ fijn dat je je steeds beter voelt. Hopelijk breng de teunisbloem olie positieve effecten met zich mee.

Mathilde Ach jeetje zeg wat heftig, een dikke knuffel voor jou!

Hier vanochtend ook weer een eerste follikel meting gehad, zag er allemaal veel belovend uit en 2 eitjes die groeien, morgen weer kijken.
Het gaat wel ontzettend snel met de medicatie. Mijn cyclussen worden steeds korter. Fijne dag!
Sanne Joy klopt, vanavond toch voor de zekerheid nog een keertje. Voor als ie toch nog heel eigenwijs vandaag pas springt. Dan hebben we volgens mij iedere kans benut voor onszelf.
Al denk ik dat qua symptomen gezien hij gister wel gesprongen moet zijn.

Wat fijn zeg van jouw follikels! Op welke cyclusdag zit je nu? En maakt het eigenlijk uit dat je cyclus korter wordt?


Mathilde knuffel voor jou. Je gaat door een moeilijke tijd. Doe het rustig aan en denk goed aan jezelf :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje ja precies al is het voor je eigen gevoel. Hopelijk kloptje gevoel.

Vandaag was cyclus dag 8,
Maar zoals het er nu naar uit ziet zaterdag al de inseminatie dat zou dan dag 11 zijn. Normaal zat ik op dag 13 qua inseminatie dus eisprong.

Ja ik weet eigenlijk niet zo goed. Ga het morgen eens vragen. Als het eitje maar genoeg rijpt lijkt me.
Dat wilde ze na de 1e keer een beetje rekken. Maar dat is niet echt mogelijk dus bij mij. Enige oplossing zou zijn weer minder hormonen toedienen maar dan groeit er ook maar 1 eitje en dat is niet de insteek van de behandeling.

Ik vind kort wel fijn, heb lang cyclussen gehad van 35-40 dagen. Dan duurt het lang voor je weer een kans hebt en is in al die tijd ook nooit uit ons zelf gelukt helaas.
Sanne Joy ja precies.

Ah dat is wel snel ja. Maar wat je zegt inderdaad: als het geen belemmering verder is, is een korte cyclus fijner dan een lange...
Hopelijk deze ronde heel veel geluk voor jullie! Ik ga duimen.

Nu heb ik waarschijnlijk de eisprong dan op dag 22 gehad, dat duurde voor m’n gevoel ook lang. Cyclus van 36 dagen dus deze ronde. Maar in elk geval wel weer een kans.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje, ik vind het niet stom hoor, dat soort twijfels! Het is gewoon rot dat je zo weinig controle hebt over dat hele zwanger worden. En het lijkt mij tamelijk lastig om er in zo’n proces niet veel mee bezig te zijn...

Mathilde, ik wens je heel veel geluk toe, sterkte :hug:

Spannend Sanne_Joy! Moet je dan nu tot de eisprong dagelijks echo’s laten maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sanne_Joy wat fijn, 2 eitjes en een snellere cyclus! Maar dag 11 is volgens mij gewoon prima qua rijping - over het algemeen dan. Ik heb ook altijd een eisprong rond dag 10/11, en heb in de literatuur gezien dat dat vaker vookromt en ook gewoon goede zwangerschappen uit voortkomen. Maar het nadeel is gewoon dat als je afwijkt van de ovulatie dag 14 bij een cycluslengte van 28 dagen alles onzekerder wordt voor je gevoel. En ergens ook wel fijn dat het snel gaat, scheelt je weer dagen terugkomen voor echo's!

Afwachtertje wat een eigenwijze follikel!! Maar hij is dus gesprongen inmiddels, fijn. En nu dus 2 wkn op het wachtbankje, succes!

Amber fijn dat je in een positieve flow zit, hopelijk heeft dat ook effect op je lichaam en voel je je snel weer helemaal oke. En als die teunisbloemolie daarbij helpt, dan is dat alleen maar super fijn.

Mathilde begrijpelijk dat je even afstand neemt. En balen van wéér een witte test. En 2 meiden is al een prachtig gezin, je eigen grenzen en verdriet zijn ook belangrijk om mee te laten wegen in de wens voor een 3e. Ik vind het iig knap hoe je je staande houdt!

Saga en appelbloesem hoe is het met jullie?

Hier gisteren echt geen spoortje bloedverlies meer gehad, net weer een stolsel. Wel een bijna negatieve urine hcg test, en de clear blue ovulatie test sloeg ook negatief uit (itt paar weken terug toen ie lag te knipperen door het hcg). Dus ik heb het idee dat het bijnaaaa klaar is. Ook heel fijn om weer even geen pijnlijke borsten te hebben. We zitten wel nog in dubio over komende ronde, ik moet begin april voor covid vaccinatie 2, en 80% van de mensen krijgt daar koorts van. Dus mogelijk wachten we tóch nog een ronde ivm vaccinatie. Gaan we nog een ei over leggen voordat mn ei zich aandient.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik reageer vanavond even verder op anderen, nu tijdens het koken op mijn telefoon. Ik werk binnen een groter bedrijf in een team van 14 mensen en je geloofd het of niet, kondigen vandaag tijdens onze wekelijkse team meeting 3 collega’s aan dat ze zwanger zijn. Ik gun iedereen zijn/haar geluk en heb normaliter geen moeite met zwangerschapsaankondigingen, maar hier had ik toch wel wat moeite mee, leuk met de video aan.... het is nu wel weer gezakt maar het laaide toch ineens wat verdriet op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Banaantje_88 oh fijn om te horen. Ja in het ziekenhuis zeggen ze ook dat het goed is hoor gelukkig. Fijn dat de testen bijna zijn afgenomen. En ik snap het helemaal wat betreft de vaccinatie. Werk je in de zorg?


__appelbloesem__ nou nu maar twee x. Het was vandaag al goed. Zaterdag inseminatie. Dus dat gaat lekker zo. Ze kunnen nu wel beetje inschatten hoe ik erop reageer.

Adelaar81 och jeetje ja in snap het. Soms weet je dat het komt of gaat komen maar het moment zelf is altijd toch wel lastig. En je weet je geen houding te geven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje wat is er weer een boel geschreven... even op het gemakje bijlezen maar

Adelaar dat is ook helemaal niet leuk! Dat zou ik ook verdrietig van worden hoor. Ik heb wat dat betreft het geluk dat ik de jongste ben in mijn werkteam en ook in mijn directe privéleven zijn alle gezinnen ondertussen wel compleet. Scheelt een hoop hartzeer.

Banaantje fijn dat het bloeden eindelijk gestopt is!

afwachtertje spannend hoor!! Ik duim voor jullie

Mathilde echt vreselijk he, zo'n witte test. Zeker als je het zo enorm graag wilt. Sterkte!

Sannejoy wat spannend, bijna weer de inseminatie! Ik duim ook voor jullie!

Ik heb zelf sinds drie dagen helemaal geen bloedverlies meer gehad. Geteld vanaf het eerste bruinverlies heeft het dus 15 dagen geduurd. Ik moet volgende week nog twee keer bloedprikken om te kijken of mijn hcg mooi verder zakt, dit is tot nu toe gelukkig wel het geval. Ook nog terug naar de verloskundige om te kijken of mijn baarmoeder leeg is en om daar af te sluiten. Ik besef me echt dat ik me, buiten dat deze hele miskraam situatie heel verdrietig is, in de handen mag knijpen dat mijn lijf het allemaal zo goed zelf regelt. Nu maar hopen dat mijn cyclus zich snel weer herstelt🤞
Banaantje fijn dat het bloeden gestopt is! En ook fijn van de bijna witte test. Alleen lijkt het me een lastige beslissing van het overslaan qua vaccinatie. Ben inderdaad ook benieuwd of je in de zorg werkt?

Adelaar jeetje, 3 collega’s in één keer ook. Dat is pittig. Kan me voorstellen dat je daar moeite mee had en je je even moeilijk een houding op dat moment weet te geven.

Sanne Joy fijn dat je zaterdag al de inseminatie hebt! Spannend dan de 2 weken wachten daarna.

Lulu heel fijn dat het bloeden is gestopt en dat de testen afnemen. Goed dat je de controle nog krijgt. Ik herken wat je zegt dat je dankbaar bent dat je lijf dit toch zo goed zelf kan ‘oplossen’, om het maar zo te zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje: Dat je zo graag wilt dat de timing goed is vind ik helemaal niet stom. Ik snap heel goed dat de timing heel belangrijk is om de kans optimaal te benutten.

_Mathilde_: Ik kan me zo goed voorstellen dat je klaar bent met het zwanger worden. Het duurt allemaal ook zo ontzettend lang, dat helpt ook niet echt mee. Dikke knuffel voor jou :hug:

Sannejoy Wat positief en fijn dat het er zo goed uitzag! Wel fijn dat je cyclus korter lijkt te worden.

Banaantje Wat fijn dat alles de goede kant lijkt op te gaan. Ik begrijp heel goed jouw dilemma over de covid vaccinatie. Als ik zelf nu al zou moeten, dan zou ik proberen om het zo lang mogelijk uit te stellen. Ben je ook werkzaam in de zorg?

Adelaar 81 jeetje dat zijn opeens wel heel veel aankondigingen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat verdrietig maakt. Het lijkt soms bij anderen zo makkelijk te gaan allemaal...

Lulu Wat fijn dat het bloeden al is gestopt. Wanneer heb je de echo bij de verloskundige?

Ik moet zeggen dat ik ook wel dankbaar ben dat mijn lichaam het allemaal weer zelf lijkt op te pakken. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik heb nu bijna twee weken geen grote plotselinge bloedingen gehad :-) Wel soms eens kleine beetjes, maar dat is niet heel gek. Ik slik nog steeds de teunisbloemolie iedere dag en de hele cyclus lang, aangezien ik toch nog niet zwanger kan worden. Wel merk ik dat ik rond dag 16 een eisprong heb gehad, hier hebben we geen gebruik van gemaakt. Ik weet nu wel weer hoe het ook alweer voelt om in de fase na de eisprong te zitten. Beetje onrustig aan het slapen en sneller piekeren. Herkennen jullie dat ook? Ik gok zomaar dat dit mijn eerste eisprong is na de miskraam van 2 januari.

Verder gelukkig nog steeds in de positieve flow :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Adelaar oh nee wat irritant is dat, kan me helemaal inbeelden dat je dan echt even moet slikken in zo’n situatie. Merk zelf ook dat ik door m’n miskramen ook wat genuanceerder ben gaan denken over die zwangerschapsaankondigingen. Je kan niet met de hele wereld rekening houden natuurlijk, maar het kan mega pijnlijk zijn voor de aanhorenden. Was het digitaal of live?

Lulu wat fijn dat t bloeden gestopt is. Hopelijk is de echo goed en daalt het hcg snel door. Mijn eerste mk was ook ongecompliceerd, dat vond ik psychisch wel een stuk makkelijker inderdaad. Maar alsnog overvalt je soms opeens verdriet, ookal was het lichamelijk wat makkelijker. Ik denk dat je mate van verdriet etc niet af hoeft te hangen van het beloop van de miskraam, je mag voelen wat je voelt!

Amber wat fijn van de positieve flow, dat heb je maar mooi voor elkaar gebokst! Tis niet niets wat je hebt meegemaakt. En ik vind de ruime 2 wkn na m’n ovulatie altijd rot, toch die continue afweging of je iets gaat eten/drinken want misschien... die onrust blijft denk ik... willen jullie het wel weer gaan proberen?

Hier heeft de tijd ons ingehaald. Donderdag negatieve ovulatie test en vanmorgen (getest want vanmorgen gevoelige borsten- wel ‘grappig’ dat ik nu t verschil goed weet tussen ovulatie borsten pijn en zwangerschapsborsten pijn) een statische smiley op de CB. En gisteravond per abuis gebruik van gemaakt... hadden gewoon niet echt gedacht dat die ovulatie er al aan zat te komen. Achteraf heb ik al een dag of 3 brandend maagzuur wat bij mij ook een ovulatie symptoom is, mr gewoon niet bij stilgestaan. Dus ik zit op een wachtbank maar dus matig benut. We gaan t rustig afwachten. En ik werk inderdaad in de zorg. Mijn blootstelling aan covid is best groot, dus ik wilde toch gewoon vaccineren. Ik heb er voldoende kennis over vergaard en was een weloverwogen beslissing. Nu maar zien...
Alle reacties Link kopieren Quote
Banaantje fijn dat je ovulatie is geweest. Spannend weer af wachten. En begrijpelijk hoor je vaccinatie, dat adviseren bij ons de fertiliteits artsen ook.
Alleen als je weinig bloot stelling krijgt dan zeggen ze te wachten. Maar anders liever eerst vaccineren en even wachten met zwanger worden.

Ik heb geen beroep waarbij ik gevaccineerd wordt of veel wordt bloot gesteld aan dr gevaren, dus voor ik aan de beurt ben, hoop ik wel zwanger te zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sannejoy had jij nou dit weekend iui gehad? Hoe is het gegaan?

Banaantje het had lichamelijk allemaal niet beter kunnen lopen. Maar geestelijk heb ik toch een flinke knauw gehad. Ik houd mijn verdriet altijd heel erg bij mezelf. Vrijdag was mijn vriend een hele dag de deur uit voor zijn werk, normaal werkt hij vanuit huis. Dus ik kon vrijdag eindelijk eens de tranen goed laten stromen. Ik heb geschreeuwd en gescholden. En het heeft geholpen :)

Amber woensdag ga ik naar de verloskundige voor de laatste afspraak. Ik ga er voor het gemak maar van uit dat alles goed is. Morgen verwacht ik ook de bloeduitslagen, ben benieuwd hoe veel het hcg gezakt is.

Wat fijn om te lezen dat je in een positieve flow zit. :daisy:

hier kreeg ik van mijn beste vriendin een ketting met een hangertje van het sterrenbeeld waaronder ons kind geboren zou zijn als het goed zou zijn gegaan. Dat vond ik zo lief. Ik heb verder niets tastbaars van deze zwangerschap, alleen een paar testen en een echofoto van een nagenoeg lege buik.
Hoi allemaal, ik lees wel mee hoor, maar zit midden in de tentamens momenteel dus even heel druk. Partner heeft blessure opgelopen, waardoor hij niet goed voor kind kan zorgen (vet handig tijdens tentamens van mij). Hier richting ovulatie nu, zit in de vruchtbare dagen.

Banaantje vaccineer je niet bij zwangerschap? Los van wat ik ervan vind, ik zie op Amerikaanse fora dat iedereen daar gewoon vaccineert en juist ook als ze zwanger zijn. Dus misschien is er nog meer Engelstalige info over te vinden, mocht je er nog niet over uit zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn Saga maar niet heus...succes met de tentamens en de vruchtbare dagen, ook geen fantastische combinatie haha!

mbt de vaccinatie: ja, ik heb ook zelf flink in de publicaties gedoken en denk ook niet zozeer dat het vaccin zelf een probleem oplevert (want de vrouwen die meededen aan de trials en die utieindelijk zwanger raakten, waren dus nog niet zwanger toen ze de eerste vaccintatie kregen en daar is so far niets geks uit gekomen). Maar ik weet wel dat koorts in het eerste trimester gevaarlijk kan zijn (ook door covid zelf natuurlijk of andere infectie), dus vandaar dat ik 'baal' dat vaccinatie 2 mogelijk in prille zwangerschap kan vallen. Maar er is echt te weinig onderzoek gedaan naar de covid vaccinaties in de zwangerschap om te kunnen zeggen 'vaccineren van zwangeren is veilig'. Het gaat nog wel eens mis (voor de geïnteresseerden, de STRIDER studie is er een van waarbij recent nog medicatie niet veilig bleek in zwangere vrouwen waar dat in dierproeven geen probleem was). Maargoed, ik wil ook geen covid oplopen dus dan is mijn persoonlijke afweging: door met vaccineren.

Overigens belde de gyn net: geen zwangerschapsweefsel in dat biopt toen gevonden, hcg is mooi gedaald (TSH was ook goed), dus het vermoeden is toch een BBZ die gelukkig ongecompliceerd is opgelost door mn lichaam. Dus volgende zwangerschap vroege echo bij 6 wkn want hoger herhaalrisico op BBZ. En zwanger worden deze ronde was geen ramp volgens de gyn hehe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lulu ja klopt zaterdag gehad. Was echt pijnlijk nog nooit Zoveel last van gehad. Maar goed weer hopen. En super lief van je vriendin! Dat is pas waardevol.

Sagajeetje heftig hopelijk niet te ernstige blessure? Veel sterkte daar. En hopelijk wel gebruik kunnen gaan maken van de ovulatie?

Banaantjewel gek te weten dat het wss bbz is geweest jeetje!! Maar verder wel goed nieuws dat het eindelijk beetje weg is.
Amber wat fijn dat het zo goed met je gaat! Hopelijk blijf je in die positieve flow :)

Banaantje dat is snel gegaan! Wat fijn dat je een ovulatie hebt gehad. Nu dus ook op de wachtbank. Spannend. Ben je er al over uit of je de tweede vaccinatie gaat nemen?
Wat fijn trouwens dat je lichaam dit zo goed zelf heeft opgelost. Dat is met een BBZ vaak anders.
Ik werk zelf ook in de zorg en moest deze beslissing ook maken. Ik heb hem voor nu uitgesteld, ook in overleg met het ziekenhuis. Ik dacht ik laat het even op me af komen. Vond het erg lastig.

Lulu wat lief en dierbaar dat je vriendin je dit kettinkje gaf :hug: Ontzettend mooie gedachte erachter ook.

Saga veel succes met je tentamens. Hopelijk valt de blessure van je man mee? Geen handige timing voor jullie...

Sanne Joy spannend, ook op de wachtbank!

Hier vind ik deze wachtweken lastig. Ik zit goed in m'n vel, dat is heel fijn. Alleen ben ik er veel mee bezig. Los laten vind ik erg lastig. Ook al wil ik er niet vanuit gaan dat het (snel) raak is. En dan voel je natuurlijk lichamelijk van alles. Ik slaap slecht en droom heel veel, hoofdpijntjes, buikkrampen, moe, wat gevoeligere borsten. Het helpt natuurlijk ook niet echt mee dat ik niet weet hoe het voelt om richting je menstruatie te gaan, omdat ik de vorige keer de eerste ronde zwanger was. Dus die lichamelijke symptomen ken ik niet, haha. Geduld is een schone zaak.
Banaantje, fijn dat het weefsel weg is! En dat je lichaam dan blijkbaar een bbz zelf opgelost heeft. Wist je eigenlijk al dat het om een ZOL ging? Had dat niet begrepen uit je eerdere berichten. Hoe vind je het om dan een volgende keer een 6-weken echo te krijgen?

Sanne Joy, wat vervelend dat het zo pijnlijk was. Wij konden de vorige keer toch ongeveer tegelijk testen? Op welke cyclusdag krijg jij je terugplaatsing? Ik kan nu een kleine week later testen dan jij (als ik niet ongesteld word).

Afwachtertje, herkenbaar hoor, dat wachtweken vervelend zijn. Ik vind sowieso de luteale fase niet chill, heb liever de folleculaire fase. Voel ik me beter. En inderdaad met zwanger willen worden al die kwaaltjes/ dingetjes waardoor je gaat denken dat er iets is of niets is. Nog een kleine week voor jou! Spannend.


Ondanks blessure en tentamens en slecht slapend kind toch gelukt om seks te hebben ;) Nu ook een positieve ovulatietest, dus wellicht al ovulatie op cd. 17, was vroeg is voor mij! Dan kan ik straks vlak voor mijn laatste tentamen ongesteld worden of zwanger testen. Top. Not ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Banaantje: ahhh lief dankjewel :-) ja helemaal mee eens ik vind die twee weken na de ovulatie ook helemaal niet fijn. Ja we willen het wel weer gaan proberen. Deze cyclus hebben we het zonder condoom gedaan en volgende cyclus gaan we denk ik wat beter rond de eisprong zitten. Oeh wat spannend die wachtbank. Ik duim alvast voor jou. Goed dat je zo hebt verdiept in het vaccineren t.a.v. covid. Super fijn dat je ook weer bezig mag met zwanger worden. Wel indrukwekkend zeg dat je lichaam de BBZ, zelf heeft opgelost.

Lulu Hoe is de afspraak bij de verloskundige gegaan? En wat een prachtig cadeautje van je vriendin. Mooi om toch iets tastbaars te hebben.

Sanne_joy Wat heftig dat het zoveel pijn deed. Vervelend dat de ene of andere keer toch heel erg kan verschillen.

Afwachtertje: Herkenbaar het is ook echt super verwarrend dat menstruatie symptomen en zwangerschap symptomen zo op elkaar lijken. Geduld is zo lastig als je graag zwanger wilt worden...

Saga Pfff wat balen allemaal zeg! Wel fijn dat het ondanks alle vervelende omstandigheden toch nog is gelukt om gebruik te maken van de eisprong. Timing qua ongesteld/zwanger worden is dan niet heel ideaal.

Ik heb laatst een hele gekke nacht gehad. Rond 22:00 wilde ik gaan slapen, maar op de een of andere manier bleef ik wakker. Zo nu en dan keek ik hoe laat het was, maar dan was er amper een half uur voorbij. Rond zes uur ben ik maar opgestaan, omdat ik niet meer verwachtte in slaap te vallen. Wel ben ik nog steeds super ontspannen en positief, zelfs toen ik die nacht niet heb geslapen. Ik heb dus wel echt het idee dat die teunisbloemolie veel doet. Daarnaast heb ik al bijna een hele cyclus geen grote bloeding gehad :hyper:. Maandag is het dag 28 dus ik verwacht in die week ongesteld te worden, ben heel benieuwd of dat nu met die teunisbloemolie ook anders verloopt. Ik ben in ieder geval wel heel blij dat ik nu niet 3 maanden aan de pil ben gegaan. :-)
Wat fijn dat het zo goed met je gaat Amber en dat je geen bloedingen meer hebt gehad. Super! Hoop dat dit zo blijft voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afwachtertje ik denk dat iedereen het gevoel hier met je deelt. De eerste week gaat nog prima dan de tweede week mennn... moet zeggen dat ik nu zelf druk ben met werk dus leidt zeker af, maar weet dat ik volgende week rond deze tijd weer helemaal gek wordt.

Saga pff heftige tijd heb je zeg! Maar gelukkig wel gebruik kunnen maken van je ei. Dat is fijn!

Het is geen terug plaatsing, mijn lichaam moet het verder zelf wel doen de bevruchting.
Maar was zaterdag 20-3. Mag testen op maandag 5-4 als ik niet ongesteld wordt. In het ziekenhuis zeggen ze 15/16 dagen na de inseminatie. Ook verschillend per arts. Als ik volgende week zaterdag niet ongesteld wordt weet ik niet hoelang ik me kan inhouden.
Wanneer mag jij testen??

Amberwat fijn zeg!! En blij dat je je goed voelt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sanne_Joy oh wat spannend dan, ik denk dat onze NODs ongeveer gelijk liggen, ergens 5/4 (mijn luteale fase is meestal 16 dagen). Snap dat je je nog een week met pijn en moeite kan inhouden en dan in het weekend gaat testen hoor.

Amber fijn dat het verder zo goed gaat. Denk dat we allemaal wel eens zo'n nacht ertussen hebben, ik heb dat in ieder geval wel eens als ik veel aan mijn hoofd heb/heb gehad. En inderdaad ik snap dat je nu blij bent dat je niet aan de pil bent gegaan, hopelijk blijft het nu gewoon stabiel en kan je er volgende cyclus weer tegenaan. Is er een kleine kans dat jullie toch rondom de ovulatie seks hebben gehad? of ga je de 28e zonder 'vrees' tegemoet?

Saga ach wat een stomme timing van je NOD rondom je laatste tentamen... ik kan wel zeggen 'niet aan denken' maar zo werkt het toch niet... hopelijk kan je je een beetje focussen op studeren komende tijd!

Afwachtertje ja wachtweken zijn klote. En menstruatie symptomen en zwangerschapssymptomen liggen ook dicht bij elkaar heb ik het idee als ik dat hier zo meekrijg. Bij mij zit er wel een enorm verschil in maar toch 'hoopte' ik ook vaak tegen beter weten in dat ik wel zwanger was. Wanneer is je NOD? net als anderen hier zeggen, tis gewoon niet de fijnste periode uit je cyclus (in mijn geval wel de langste fase dus ook jammer...) Snap dat je de covid vaccinatie uitstelt, denk dat er geen goede of foute beslissing in deze is. Ik dacht meer: het duurt misschien nog forever voordat ik weer zwanger ben, wanneer maak je dan wel de beslissing te vaccineren?

hier word ik echt enorm geleefd de afgelopen dagen, dus dat scheelt wel in het hele wachtbankweken, al gaat die eerste vaak sowieso nog wel prima. Ondanks dat het niet echt voor het echie was, ga je toch hopen. En inderdaad, ik wist al wel dat het een ZOL was, of althans: echografisch niets in mn baarmoeder en geen echoscopische EUG/BBZ zichtbaar, dan zit je met een plateau-hcg aan de ZOL. Ik had al een indicatie voor een echo bij 6 wkn wegens de eerste miskraam, dus in feite verandert er weinig behalve dat ik nu weet dat er hoger herhalingsrisico is op een EUG/BBZ. Natuur is mild, het komt vast goed, etc ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
saga ik duim voor je in deze wachtweken! Is elke keer weer spannend.

Amber wat lief dat je er naar vraagt. Het was allemaal goed bij de vk, baarmoeder is leeg voor zover zij kon zien. Ook mij hcg daalt nu snel, was afgelopen week in 5 dagen van 180 naar 40 gezakt. Vanochtend weer bloed laten prikken, zal maandag de uitslag wel krijgen. Heb eindelijk het gevoel dat ik mijn lichaam weer een beetje terug heb.

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat trouwens, en dat de teunisbloemolie zijn werk lijkt te doen.

afwachtertje ben benieuwd hoe het met je gaat? Wat betreft de COVID vaccinatie; ik werk net als jij in de zorg en ik heb ook besloten om het vaccineren uit te stellen. Sowieso was ik nog zwanger toen ik de uitnodiging kreeg maar ik had al besloten om er mee te wachten. Dit ook overlegd met de gyn. Als ik gevaccineerd zou worden dan moest ik een paar maanden wachten met zwanger worden en ik zag het niet zitten om de behandeling uit te stellen. Het duurt allemaal al zo lang voor mijn gevoel. Al mijn directe collega's en de clienten zijn wel volledig gevaccineerd, dat maakt de beslissing wel wat makkelijker. Plus het feit dat het virus tot nu toe buiten de instelling gebleven is.
Saga gelukkig gebruik van kunnen maken. Vooral gezien de blessure en jouw drukke tijd. Hopelijk kom je je wachtweken een beetje goed door. Hoe gaat het met je tentamens?

Sanne Joy dat klopt ja, die tweede wachtweek is het ergst. Wat vervelend trouwens dat de inseminatie zo pijnlijk was. Ik kan me helemaal voorstellen dat je volgende week zaterdag gaat testen, dat zou ik ook doen.

Banaantje mijn nod is dinsdag (of eventueel woensdag op zijn laatst). En qua vaccinatie snap ik jou ook wel weer hoor. Het is maar net wat goed voelt voor iedereen in deze.
Heel logisch trouwens, dat je toch gaat hopen. Er is toch een kans geweest.

Lulu wat een goed nieuws. Super fijn dat alles er goed uit zag. En ook heel fijn dat je voor je gevoel je lichaam weer terug hebt.
Qua vaccinatie omschrijf jij precies de situatie waar ik ook in zit met de keuze die ik daarin heb gemaakt. Ook n.a.v. het advies vanuit het ziekenhuis inderdaad.

Hier ziet het ernaar uit dat het deze ronde niet is gelukt. Mijn temp is een stuk lager en daarbij had ik vanmorgen eenmaal heel iets lichtbruine (slijmerige) afscheiding. Wel gek trouwens want dat had ik nu nog niet verwacht. Al is het daar ook nog maar bij gebleven.
Vanmorgen viel het me zwaar. De teleurstelling is toch even groter dan ik had verwacht. Stom hè: je weet dat je niet te veel hoop moet hebben, maar toch is het dan ff slikken. Komt misschien ook omdat ik super moe ben van het slechte slapen. Volgende ronde moet ik het echt wat meer los proberen te laten. En oja, die klachten richting menstruatie zijn ook geen pretje. M'n hoofd knalt af en toe uit elkaar joh.

Edit: nadat ik dit had getypt begon ik wat helderrood bloed te verliezen. 10 dagen na de eisprong dus. Korte luteale fase?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven