Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
Hier ook hoor MissGlitch! Ik geniet me te pletter. Het werd me onlangs nog duidelijk toen ik een tijdelijke leidinggevende functie op m'n werk kreeg aangeboden. Supertof, maar dat is gewoon een 50-urige werkweek. Het voelde niet heel feministisch, maar ik heb ervoor bedankt Ondanks ambitie (ik werk nog steeds fulltime, waarvan 1,5 dag thuis) vind ik het gewoon te leuk om zoveel tijd door te brengen met m'n kind. Het loopt nu allemaal wel relaxed en harmonieus, en ik had geen behoefte om meer stress op m'n nek te halen. Die carrière komt wel, ik doe nu al vrijwillig al extra taken. En die witte wijn komt ook wel weer. Maar deze periode is voor ons drietjes, ook omdat het gevoelsmatig al zo snel gaat. En ik heb nog nooit gehoord dat iemand op z'n sterfbed zei: 'Had ik maar minder tijd aan m'n kinderen besteed en meer tijd aan m'n werk.'
Laura - Kom je even feliciteren want ik zag je naam @ uitgerekend 2e helft December staan! Wat fijn!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:Baggal schreef op 01 mei 2017 @ 09:33:

Laura - Kom je even feliciteren want ik zag je naam @ uitgerekend 2e helft December staan! Wat fijn! Lief! Jij ook van harte!
Ff snel; Lau.. Wat fijn dat je weer zwanger hebt!!! Ik hoop voor je op een ietwat onbezorgdere zwangerschap dit keer! Xxx
Gefeliciteerd Laura! Hoe voel je je verder?
Dag dames, ik heb hier ook een tijdje meegeschreven. Wilde even laten weten dat ik op 17-4-17 bij 37 weken zwangerschap ben bevallen van een prachtige zoon. Hij heeft wat opstartproblemen gehad, maar hij is verder kerngezond en doet het nu hartstikke goed. Natuurlijk is hij de meest knappe en lieve baby ter wereld. Ik kan me ook totaal niet vinden in de zeurcolumns over het moederschap. Ik ben zo dankbaar dat we eindelijk een kindje levend en gezond op de wereld hebben mogen zetten, daar laat ik graag heel wat avonden witte wijn met vriendinnen voor schieten hoor.

Laura: gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik hoop dat je dit keer de ellende van miskramen bespaart blijven en dat je in december jullie tweede kindje in de armen mag sluiten
Wat goed analist! Van harte!

Dank voor jullie lieve felicitaties. Ik voel me wel wat opgelaten om dit te tikken omdat ik eigenlijk vind dat Bloem gewoon eens aan de beurt is...
Gefeliciteerd met je zwangerschap Lau! Hoe ver ben je nu? Lief dat je dat zegt, maar ik gun het je van harte!

Analist gefeliciteerd met de kleine!

Hoop snel ook weer positief nieuws te kunnen brengen. Na een pauze van twee maanden vanwege herstel van mn baarmoeder nadat het restweefsel is weggehaald mag ik dan eindelijk weer beginnen. Ik ben weer optimistisch! Hopelijk gaat het nu wel goedkomen.

Liefs
Wat goed van je te horen Bloem, en mooi dat je er zo positief in kan staan. Ik heb enorm veel bewondering voor hoe je je handhaaft. Misschien voelt het niet zo, maar ik vind je onwijs sterk en ik hoop dat je straks ook alle positieve verhalen hier komt schrijven

Ik ben nu 7,5 week zwanger. Vandaag een kloppend hartje gezien.
Wat fijn Laura!

@Analist: gefeliciteerd.

@Bloem: fijn dat je positief bent. Nu is het een keer jouw tijd. Hopelijk snel goed nieuws.
Het heeft even geduurd maar ik mag ein-de-lijk weer positief nieuws komen brengen!!! Een positieve test vandaag! Nu hopen dat het deze keer wel goed gaat. Vijf keer is scheepsrecht of zoiets!

Lau hoe is het met jouw zwangerschap?
Ohhhh lieve Bloem! Ik gun je aaaal het geluk van de wereld! Bij mij was de vijfde keer ook scheepsrecht.. :)! Duim, duim, duim.. Hou je ons op de hoogte?!
Dank je wel Door! Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte.
Jaaaaa bloem! We willen alles horen en weten.... :yes: :cheer2: :hyper:
En uiteraard van harte!

EDIT: Ik zit weer volop in het traject van extra controles. Vandaag een extra echo gehad, ben nu 12+3. Over twee weken kunnen ze weer een beetje meer zien, maar het lijkt vooralsnog allemaal goed
Dank je wel Lau! Krijg je extra controles vanwege je onzekerheid of om een andere reden? Wat fijn dat alles weer goed lijkt te gaan!!!

Keep you posted!
We hebben een verhoogd risico op neurale buisdefecten (open rug, open schedel. Alleen dat gaat in 3e week van zwangerschap al mis (als het misgaat) en dat kunnen ze pas echt goed zien bij 20 weken
Bloem: van harte! Nu moet het gewoon goed gaan!

Laura: wat fijn. Hoe voel je je verder?

Hier alles goed. Kleinste wordt volgende week alweer 1 en het lijkt alweer zo lang geleden dat ik ook nog midden in het traject zat.
Wow wat een goed nieuws Bloem en Lau! Ik hoop dat het bij jullie beide goed mag (blijven) gaan!

Bij ons gaat alles nu gelukkig goed met de meisjes! Sinds ze een maagzuurremmer krijgen zijn ze niet meer de hele dag aan het huilen, maar kunnen ze ook fijn spelen, knuffelen en slapen. Ze zijn ondertussen al bijna 4 maanden uit het ziekenhuis en 5.5 maand oud (gecorrigeerd nog maar 3.5). Mochten jullie foto's van toen ze in het ziekenhuis lagen willen zien met ons verhaal erbij dan kun je googlen op "earlybirds lynn en elise".
Wat een lieve plaatjes Madeliefje en wat fijn dat ze het zo goed doen. Ik las weer het hele verhaal eronder, het blijft verbazingwekkend wat ze tegenwoordig allemaal kunnen...

@bloem: hoe is het met jou?

Ik ben morgen 14 weken. Aankomende week vervroegde 20wkn echo en ik knijp 'm flink...
Dank je Lau!

Heb je de vervroegde 20 weken echo al gehad of is die later deze week? Ik duim heel hard met je mee dat hij goed is!
Spannend Laura! Ik duim ook mee.
Hoi allemaal,

Het zag er goed uit. En we krijgen een meisje. Moet wel even wennen aan het idee want ik zag mezelf altijd als jongensmoeder. Maar het wordt vast heel leuk. Over vijf weken dan de echte twintig weken echo!

Bloem, hoe is het met jou?
Wat een goed nieuws Lau! Hopelijk kun je hierdoor iets relaxter de zwangerschap doorkomen!
Had je zelf een gevoel dat je weer een jongen zou krijgen? Meisjes zijn ook heel leuk weet ik uit ervaring :-D
Lisa, nog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je jongste! Fijn dat bij jou ook alles goed gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven