Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh Janeway, voor jou ook al een verdrietig bericht :(

Als je op 6 weken zou zitten, zou ik ook niet zeker weten of er al iets te zien moet zijn, maar ik vrees van wel. Als ik google op plaatjes van een echo met 6 weken zwangerschap is er meestal wel een vruchtje te zien in de vruchtzak, maar niet altijd even duidelijk. Ik zou zeker een second opinion vragen, of een echo bij een andere verloskundige. Hopelijk nog wel goed nieuws voor jou :redrose:
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
bagheera91 schreef:
07-12-2017 13:24
Hoe is het met je?
Het voelt een beetje ongepast om te zeggen na de berichten van Springtouw en Janeway, maar het gaat goed hier. Ik ben inmiddels 10 weken zwanger :)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Jeetje janeway ook voor jou zo'n akelig bericht.

Hier inderdaad even hectisch en kut. In het ziekenhuis nog een echo gehad, het ziet eruit als 5.2 weken en volgens eigen berekening 5.6 weken. Het is geen bbm en hcg boven de 4.000. Over 11 dagen een nieuwe echo. Omdat bloed alleen met afvegen na de seks dus ik zou ook goed alleen een wondje op de baarmoedermond kunnen hebben. Nog even afwachten dus. Afgesproken met vriend dat we zolang ik niet bloed als een menstruatie we ervanuit gaan dat het gewoon in orde komt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje dames. Heftig!
Janeway en springtouw :hug: :hug:

Conpromis fijn dat goed gaat.

Het is inderdaad tegenstrijdig dit maar we steunen iedereen :heart:
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Springtouw, wat fijn dat het geen bbz is! En hoe kleiner het vruchtje, hoe sneller een relatief groot verschil in dagen zwangerschap. Ik blijf dan nog positief voor jullie. Het zullen wel spannende dagen worden :hug:
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Compromis schreef:
07-12-2017 14:38
Oh Janeway, voor jou ook al een verdrietig bericht :(

Als je op 6 weken zou zitten, zou ik ook niet zeker weten of er al iets te zien moet zijn, maar ik vrees van wel. Als ik google op plaatjes van een echo met 6 weken zwangerschap is er meestal wel een vruchtje te zien in de vruchtzak, maar niet altijd even duidelijk. Ik zou zeker een second opinion vragen, of een echo bij een andere verloskundige. Hopelijk nog wel goed nieuws voor jou :redrose:
Klopt .. dat heb ik ook al gezien. maar ik kom op google ook genoeg verhalen tegen van mensen die met 6 weken ook een lege vruchtzak zagen, en 2 weken later een kloppend hartje hadden. Ik houd dus nog een klein beetje hoop. Ik heb nog geen enkel bloedverlies of krampen gehad, en mijn testen liepen echt heel duidelijk op. Dat zou positief moeten zijn.
Ik laat het dit weekend even bezinken en bedenken wat ik ga doen. De Vk bellen voor een verwijzing naar de gyn, of toch eerst een second opinon bij een andere VK. Ik weet niet of ik weer naar deze VK ga, ik voelde me nogal afgewimpeld. Een vriendin van mij was heel tevreden over deze praktijk, maar die heeft een andere casemanager.
Janeway103 schreef:
07-12-2017 15:09
Klopt .. dat heb ik ook al gezien. maar ik kom op google ook genoeg verhalen tegen van mensen die met 6 weken ook een lege vruchtzak zagen, en 2 weken later een kloppend hartje hadden. Ik houd dus nog een klein beetje hoop. Ik heb nog geen enkel bloedverlies of krampen gehad, en mijn testen liepen echt heel duidelijk op. Dat zou positief moeten zijn.
Ik laat het dit weekend even bezinken en bedenken wat ik ga doen. De Vk bellen voor een verwijzing naar de gyn, of toch eerst een second opinon bij een andere VK. Ik weet niet of ik weer naar deze VK ga, ik voelde me nogal afgewimpeld. Een vriendin van mij was heel tevreden over deze praktijk, maar die heeft een andere casemanager.
Mijn vk zei: geen hoop, of een miskraam of een bbz.. De gynaecoloog zei: ziet er uit als een gewoon ontwikkelende zwangerschap maar met kramp en bloed slag om de arm.. Gewoon gym vragen. Ik zou 5.6 zijn vandaag en vrij weinig te zien.. Niet gelijk alle hoop laten varen en anders zèker niet zomaar mes of curettage doen, dat kan complicaties geven! Jij ook sterkte janeway! :hug:
compromis
Gefeliciteerd en fijn dat het goed gaat.
Ik vind het niet ongepast.
Deze groep is er om elkaar te steunen en net elkaar te delen. De vragen, moelijkheden en de leuke dingen

Ik wil jullie twee dames een hart onder de riem steken. Klinkt alsof er nog een beetje goede hoop is.
Ben al de hele dag op mijn werk mobiel aan het mee lezen.
Ondanks dat ik jullie niet ken leef ik heel erg met jullie mee
Heftig Springtouw & Janeway. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen, hopelijk gepaard met goed nieuws en geruststelling. :hug:

Compromis, fijn! Hebben jullie het al verteld aan familie en vrienden?

VivaPinkPony, ik gebruik de clearblue ovulatietest (die met smiley). Vorige keer testte ik toevallig intuïtief op de juiste dag en had dus meteen een smiley, weet niet hoe dat deze ronde zal zijn. Maar elke dag 2x testen is ook niets voor mij...
Ik was ergens ook wel blij dat het ofwel een smiley of wel een leeg rondje is, en ik niet moet turen om streepjes te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Janeway en Springtouw, wat een enorm onzeker nieuws! Ik hoop zo dat het allemaal gewoon goed zit!! :hug:
Gelukkig klonk de gynaecoloog toch iets positiever springtouw. Ik duim dat het toch goed gaat! Je hcg waarde klinkt goed en het is geen bbz. Zat de verloskundige er dus echt naast. Positief blijven en meer kun je nu ook niet doen

Ook voor jou erg spannend janeway. Zeker bij een vroege zwangerschap hoor je vaak dat er toch een paar weken later een kloppend hartje is. Ik duim voor je dat jij dat ook gaat krijgen. Ik zou ook zeker een doorverwijzing vragen. Hopelijk krijg je dan snel duidelijkheid.

Sterkte dames! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Springtouw en Janeway wat een spannende dagen moeten dit zijn voor jullie. Heel veel sterkte met de onzekerheid. Ik zal net als iedereen duimen voor goed nieuws voor jullie beide!

Compromis, ik snap dat het dubbel voelt maar ik ik vind het niet ongepast. Fijn om weer wat van je te horen en fijn dat het goed met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
Janeway en Springtouw, wat een verdrietig nieuws :(

Springtouw, gelukkig dat de gyn wat hoopvoller klinkt. Als de verloskundige meteen zo stellig was schrik je je rot natuurlijk. Gelukkig is er nog hoop en zag de gyn het niet per se slecht in.

Janeway, echt vervelend dat de verloskundige kil deed, zeker met zoiets heftigs is een beetje tact wel fijn. Ik zou ook voor de 2nd opinion bij de gyn gaan en ook zeker overwegen om ergens anders in te schrijven. Klinkt niet alsof je je prettig voelt daar, lijkt me wel belangrijk! Ik vind haar advies ook nogal drastisch.

Veel sterkte voor jullie. Hopelijk krijgen jullie gauw goed nieuws.
Compromis helemaal niet vervelend om te lezen dat het bij anderen hoed gaat hoor! Helemaal niet juist :)

Janeway, ik zou indd ook overwegen om ergens anders in te schrijven. Wel belangrijk om je ergens serieus en op je gemak te voelen.

Ik merk dat ik me een beetje boos voel naar de verloskundige toe. Volgens haar waren er maar 2 opties en allebei slecht. Het vruchtje en de ring waren veeeeel te klein voor de termijn. Als ik dan in het ziekenhuis hoor dat het maar 4 dagen scheelt met mijn eigen berekende termijn (waarvan ovulatie mss later was) dan vind ik dat ze heel snel heeft geconcludeerd. Ik ben na haar bericht echt even compleet ingestort om daarna weer hoop te krijgen, vreselijk! Heb ook aangegeven niet meer bij haar te willen.
Kan me voorstellen springtouw. Mij lijkt een aantal dagen verschil zo vroeg in de zwangerschap niet gelijk foute boel. Wat een rare vervelende dag moet dat gisteren geweest zijn voor jullie. Kun je wel bij deze praktijk blijven of stap je over?

En gefeliciteerd compromis, fijn dat je ook nog even wat laat horen.
Ja, ze is wel de enige echoscopiste dus voor echo's ga ik naar het ziekenhuis en als vk zitten daar meerdere hele lieve dames :) hoewel ze gister toen ik belde met de uitslag wel haar excuses aanbood ben ik niet het persoon dat er zo makkelijk overheen stapt..

Hoe is het nu met jou grenade?
Ah gelukkig dus wel een oplossing door de echo's in het ziekenhuis te kunnen doen. Ik ga er van uit dat je gewoon wat achter liep. Ik werd bij de eerste echo ook een aantal dagen terug gezet. Ik was toen alleen al iets verder, maar ze gaf aan dat dit heel vaak voorkwam. Inderdaad door een wat latere innesteling. Hoe voel je je nu?

Hier gaat het best prima. Ik voel me goed. Alleen woensdag weer gesport en sinds die tijd slecht geslapen door rugpijn. Soms heb ik er alle vertrouwen in en af en toe denk ik oh nee zou het nog wel goed zitten. Maar volgens mij hoort het er een beetje bij. Van de week begonnen voor moeders voor moeders. Over twee weken de termijn echo, ik tel nog steeds dagen af
Alle reacties Link kopieren
Volgende week een nieuwe echo in het ziekenhuis... dit gaat een hele lange week worden..

Sorry voor de egoposts
Alle reacties Link kopieren
Dames wat een onzekerheid! Ik duim voor jullie en hoop dat alles goed is!! En wat raar dat de vk iets heel anders zegt.. Moeilijk om eerst hoop te verliezen en dan weer hoop te krijgen. Sterkte de komende tijd! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Janeway je hebt alle recht op een ego post hoor! Hopelijk vind je bij je vriend en bij ons wat steun. Kan me niet voorstellen hoe komende week voor je gaat zijn. Hopelijk krijg je aan het einde van de week toch goed nieuws. :hug:
Een hele lange week janeway! En je hoeft geen sorry te zeggen, hiervoor zitten we op het forum. Steun enzo ;)
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een naar en onzeker nieuws janeway en springtouw... Ik kan alleen maar voor jullie duimen de komende tijd en jullie een virtuele knuffel sturen :hug:
Be happy and smile!
Mijn vriend word een beetje romantisch van de sneeuw geloof ik
Hij ziet ons al helemaal zitten met een baby aan de kersttafel volgend jaar ❤
Hoe lief Bagheera :')

Ik duim voor alle dames in onzekerheid, dat jullie een mooie echo met kloppend hartje te zien krijgen!

Hier voorlopig weinig nieuws te melden. Net op het toilet bij het vegen wat roze afscheiding, menstruatie is alweer een week geleden en voor ovulatie is het nog te vroeg, dus een beetje random maar ach.

Andere dames nog wat nieuws?
Ah daar smelt je bijna ter plekke van bagheera! Te cute gewoon!

Oh dan komen je vruchtbare dagen er ook weer bijna aan kleuterjufke :)

Hier geen nieuws. Niet positief en niet negatief dus dat is dan opzich wel weer positief XD nog een hoop kramp maar het "geen bloed is goed" is m'n nieuwe mantra :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven