Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Ik die ook thuis oefeningen hoor. Ik ben niet gemaakt voor de sportschool

En inderdaad, meer lopend en op de fiets
Alle reacties Link kopieren
Grappig Spa dat je vriend daar zo stellig in is. Mijn vriend heeft een voorkeur voor een jongen, omdat hij vindt dat elk meisje een oudere broer nodig heeft. Hij gaat er voor het gemak maar van uit dat we daarna een meisje krijgen :-? Zelf heb ik eigenlijk niet echt een voorkeur. We hebben al wel besproken dat we niet zouden willen weten wat het wordt, dus het blijft sowieso een verrassing en volgens mij maakt het niks mee uit als het er eenmaal is.

Over de X en Y cellen. Ik heb trouwens wel gehoord dat er bij IVF meer jongens worden geboren dan meisjes. De verklaring daarvoor zou zijn dat X cellen inderdaad sneller zouden zijn en dat die dus sneller de eicel bevruchten. Vond het zelf heel bijzonder.

Wij hebben nog niet echt een lijst met namen. We hebben het er wel eens over als een van ons een leuke naam voorbij hoort komen en hebben het er ook over gehad toen er in de omgeving mensen zwanger waren. We weten daaruit vooral dat we qua namen niet echt op één lijn liggen dus dat wordt nog wat. Ik heb wel één meisjesnaam die ik echt heel mooi vindt en die hij niks vindt, maar hoop nog steeds dat hij er gewoon aan moet wennen ;-)

Ik heb ook al meerdere keren gedroomd dat ik zwanger was en dat we het aan onze omgeving gingen vertellen. Een buik kwam er gek genoeg dan weer niet in voor... Ben inderdaad wel benieuwd hoe dat bij mij gaat zijn. Kan me er echt niks bij voorstellen dat ik straks ook zo'n dikke buik zou hebben, maar volgens mij ga ik er heel trots op zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen werd ik ongesteld, balen. Positieve ervan is dat ik mijn vertrouwde cyclus van 28 dagen weer terug heb sinds stoppen met de nuvaring. Ik baal natuurlijk wel een beetje, maar dat zakt vast snel weg. Dit was tenslotte pas de eerst echte ronde omdat ik mijn eisprong wist. Vanavond met chocola op de bank :-)
@mimarr & @bagheera:
Dat ongeduldige ken ik! Kon niet wachten tot ik m'n pilstrip in de vuilbak kon gooien, nu zit ik eigenlijk gewoon te wachten tot m'n menstruatie weer komt. Deze maand lijkt gewoon een beetje verloren tijd 😆

@ideetje: Heb ook het gevoel dat ik er heel trots op zou zijn. Zeg altijd tegen m'n man "eens je m'n buik kan zien, draag ik enkel nog strakke kledij" maar het is nog maar de vraag of dat ook daadwerkelijk ook zo zal zijn.

Enkele dagen geleden was ik echt énorm opgeblazen, leek wel al 3 maanden zwanger! Ik kon niet anders dan even erover wrijven en hopen op de toekomst. Al is dat heel GÊNANT om nu zo te schrijven :lol:

@BlauweMolly :hug:
Alle reacties Link kopieren
Blauwemolly: balen dat je ongesteld geworden bent, maar het is inderdaad wel fijn om te weten dat je cyclus 28 dagen is. Dat had ik ook. Vond het jammer, maar wel fijn dat ik in ieder geval wist dat na de pil alles nog werkte...;-)

Kleuterjufke: Hahaha, dat doe ik ook wel eens! Ben dan zo opgeblazen dat het lijkt alsof ik zwanger ben.. ;-) je bent niet de enige!
Alle reacties Link kopieren
Kleuterjufke, hahaha ik ken het.
Blauwemolly, wel fijn dat je je cyclus weet. Ik ben net ongesteld geworden en wacht eigenlijk op mijn volgende ronde zodat ik mijn cyclus ook weet. Dan ga je voor het echie. Komt goed!
Bam!!!!
Jammer blauwemolly, maar duidelijkheid hebben over je cyclus is ook fijn. Nu weer wachten en positief naar de volgende ronde.

Haha kleuterjufke ik denk dat we allemaal wel wat ongeduldig zijn. Nu het idee van baby's in mijn hoofd zit kan het er ook niet meer uit en wil ik het zo snel mogelijk. Hopelijk lukt het om wat meer rust te vinden mocht dat nog even duren.

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe het zal zijn met een dikke buik. Sinds een paar weken probeer ik wat actiever te gaan sporten. Het is zo niet mijn ding maar een beetje conditie voor de zwangerschap lijkt me wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Blauwemolly, wat balen zeg! Maar wel herkenbaar dat het na hormonale anticonceptie wat langer kan duren voordat je cyclus weer oké is. Hoe lang was je luteale fase nu?

Blauwebes, voor jou morgen nod? Ga je testen?

Ideetje, super grappig om te lezen van de oudere broer voor een meisje. Zo zag ik het vroeger voor mezelf ook altijd voor me :p Volgens mij vooral gebaseerd op Amerikaanse films, haha.

Grappig om te lezen over die x en y cellen. Ik zou dit keer beide leuk vinden. Twee jongens is qua kleding praktisch en voor hun misschien wel leuk. Maar een meisje lijkt me nu toch ook bijzonder.

Dat ongeduldige is hier ook herkenbaar hoor ;-) Eigenlijk leef je continu toe naar eisprong of nod. En als je dan een positieve test hebt wacht je op de eerste echo, etc.

Wat goed dat een aantal thuis aan het sporten zijn. Daar heb ik niet echt dicipline voor. Ik kijk gewoon series 's avonds op de bank. En als mijn man thuis is spelen we een spelletje of/en gaan we naar de slaapkamer ;-)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardvuur, ik zie dat jouw nod ook morgen is! Ben je nog in de race? ;-)
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme vraag maar je weet wanneer je vruchtbare dagen zijn maar per wanneer kun je eigenlijk een zwangerschaps test doen?

Even voor de duidelijkheid: hoe betalen je precies je cyclus?
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ycjoo, je kunt in principe een betrouwbare zwangerschapstest doen vanaf de dag van je NOD. Dan zou je genoeg hcg hormoon moeten hebben, zodat een test dat kan meten. Sommige vroege testen kunnen ook vanaf een aantal dagen voor NOD, maar dan schijnt de kans dat het alsnog mis gaat vrij groot te zijn, zodat je alsnog ongesteld wordt terwijl je wel een positieve test had daarvoor.

En bedoel je hoe bepaal je je cyclus? Ik heb een app op mijn telefoon, maar doordat ik na het stoppen met de pil niet helemaal regelmatig ben geweest is die niet helemaal betrouwbaar.
ideetje88 wijzigde dit bericht op 02-10-2017 23:10
Reden: Vergeten
19.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kleuterjufke: je bent niet de enige. Ik sta ook wel eens met opgeblazen buik voor de spiegel :p

Blauwmolly: jammer.. maar dat alles weer werkt is positief!

Mijn vriend heeft een lichte voorkeur voor een jongen, mij maakt het niet zoveel uit. Het liefst zou ik wel beide willen, 2 kinderen en dan een jongen en een meisje. Maar eerst maar eens zien hoe het allemaal gaat!

Volgens mij heb ik mijn piek gemist met ovulatie testen. Ik haf eigenlijk al de hele week en heeeel licht streepje, en zaterdag was die het best te zien, maar nog niet positief. Gister avond en vandaag Omo wit, dus zou het denk ik vrijdag of zaterdag geweest zijn.
Mocht het deze ronde niet raak zijn, toch maar 2x pet dag testen de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Ycjoo, bedoel je ook te vragen hoe je weet wanneer je vruchtbare dagen zijn, of alleen vanaf wanneer je mag testen?
Je hebt van die zwangerschapstesten die aangeven dat je ze al voor je NOD kan gebruiken, zeg vanaf 4 dagen voor NOD. Maar wat die - volgens mij - eigenlijk bedoelen is dat je die kan gebruiken vanaf 10 dagen na eisprong, als je er vanuit gaat dat gemiddeld gezien de NOD op 14 dagen na eisprong ligt. Dus stel, je hebt een luteale fase van 10 dagen, dan zou 10 dagen voor NOD testen op dag 6 na eisprong zijn. En het is heeeeel onwaarschijnlijk om dan al positief te testen.

Dus voor wanneer je kan testen zou ik wel je NOD aanhouden, al doen veel het inderdaad ook al daarvoor. Wat qua spanning op zich wel begrijpelijk is. Nu is mijn ervaring dat het ook met een positieve test voor NOD vaker wel goed gaat dan niet. Ik zou niet direct daardoor niet testen voor NOD.

En ik bepaal mijn cyclus aan de hand van ovulatietesten en temperaturen, maar ik breng dan ook graag alles in kaart. Al vind ik temperaturen soms zenuwslopend, dus daar probeer ik wel een middenweg in te vinden.

Janeway, test je in principe in de avond? Hoe lang zijn je cycli? Kan het ook zijn dat je hem nu gemist hebt en dat hij nog moet komen? Een iets donkerder streepje kan ook nog steeds random zijn. Of was hij wel bijna positief te noemen? Ik kijk evt graag met je mee ;-)

Ik doe de ovulatietesten meestal in de ochtend. rond een uur of 10. Dat kan ik het makkelijkste iedere dag op hetzelfde tijdstip doen, zonder te veel te drinken ervoor. Maar als hij positief is, doe ik voor de leuk ook nog wel eens een test in de middag, haha.
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Heerlijk weer een hoop gekletst! Ik heb vanmorgen bij de huisarts moedervlekken laten verwijderen en zo een afspraak dus ik ga daarna eens bijlezen en eventueel de tabel aanpassen! Ik mag van de dokter niet teveel doen dus daar houd ik me dan voor de verandering maar eens aan :p
Alle reacties Link kopieren
He wat jammer dat onze eerste nod dame ongesteld is geworden. Hoopte echt op direct een paar hartjes deze ronde!
Draai nu duimen voor de volgende dames. Wel positief Blauwemolly dat je cyclus zo mooi 28 dagen is nu dat geeft vele kansen op jaar basis. En die chocola is dik verdiend!

Volgens mijn app duurt mijn eisprong nog 3 weken en wordt ik pas rond 8 november ongesteld. Hoop stiekem dat mijn cyclus wat korter is geworden door mijn 3 kilo afvallen en niet langer door het hormoon circus van de afgelopen weken.
Vriend is wel blij met me, ten tijde van mijn zwangerschap verplichte ik mezelf tot 1 keer per week en nu is het al de hele week feest :$ We gaan volgende week op vakantie dus denk dat het feestje zich nog wel even voortzet.
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Compromis: ik test nog wel even door voor de zekerheid, maar merk ook dat de slijmerige afscheiding weer gestopt is.
Ik test s avonds omdat ik voor werk veel onderweg ben en oo verschillende locaties werk. Later in de ochtend is dus lastig om op een regelmatig tijdstip te doen. Vandaar dat ik het in de avond doe als ik thuis kom.
Mijn cyclus wisselt van 30-34 dagen. De app pakt het gemiddelde van de laatste 3x en gaf vrijdag aan. Dus die zit zoals het nu lijkt wel in de buurt.
We zullen zien. Het is pas de eerste keer dat ik die testen doe, dus moet het nog even doorkrijgen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Poeziemauw: het zou inderdaad fijn zijn als je cyclus korter wordt! Anders duurt het nog langer hè... het duurt al zo lang, dat wachten... Gezellig op vakantie verder met het feestje dus ;-) veel plezier!! Zelf vind ik het niets elke dag... we hebben dit wel twee keer geprobeerd afgelopen maanden tijdens de vruchtbare periode. Ik ga nu maar voor om de dag tijdens de vruchtbare periode ;-).

Janeway103: kan inderdaad zijn dat je net die piek gemist hebt. Afgelopen maand had op op maandagochtend een positieve test en maandagavond negatief. Ik test normaal 1 keer per dag, maar was nieuwsgierig of mijn piek bleef. Kan dus echt na aantal uur al anders zijn.

Ycjoo: je kan best veel apps vinden over je cyclus. Ik heb er een aantal geprobeerd en bekeken welke ik het hanstigst vond. Bij Maya kan je van afgelopen maanden je cycli toevoegen en dan krijg je een grafiekje met je cycli en een gemiddelde. Voor NOD kan je inderdaad testen. Meestal 4 dagen ervoor. Ik probeer dat nu niet meer te doen, maar het is erg lastig! Aantal meiden testen voor NOD al positief en aantal pas paar dagen na NOD.

Voelen jullie je eisprong trouwens?
Ik voel deze niet elke maand. Soms merk ik niks. Afgelopen maand voelde ik een zeurend gevoel links onder, maar weet ook niet of dat ermee te maken had.
Alle reacties Link kopieren
Compromis: je leeft inderdaad toe naar eisprong en NOD en bij een positieve test gaat het wachten weer verder. Ik ben al bezig met aftellen na eisprong qua dagen en die twee weken lijken zo lang te duren! Had van tevoren niet echt gedacht dat ik hier zo mee bezig zou zijn... dat je zo ergens naar toeleeft, bezig bent met de dagen etc..

Ik heb overigens nog niet getest. Vandaag idd mijn NOD, maar ik wacht tot morgen als ik niet ongesteld word vandaag.

Voorgaande maanden wel vaker testen gedaan, ook 1-3 dagen voor NOD... ik wil dat niet meer en heb vorige maand besloten om te wachten tot dag na NOD. Het lukt me dit keer aardig... nog steeds gevoel dat het niet gelukt is deze maand, vanwege die krampen vrijdag. Duurde ongeveer 1,5u en daarna was het weg. Nu ook geen krampen. Ben heel onrustig vandaag en ga telkens naar het toilet kijken... schiet niet op zo..
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie al bezig zijn met namen! Wij eigenlijk niet zo.. we hebben wel eens erover gehad :-)
Wel over het krijgen van een jongetje of meisje.. iedereen heeft toch wel beetje een voorkeur.. vriend vindt een jongetje erg leuk, ikzelf een meisje, maar vind het ook belangrijker dat het gezond zou zijn :-)
Fijn dat ik niet de enige ben met een “lichte voorkeur”...

Qua het juiste moment: dat is er inderdaad denk ik nooit echt. Er gebeurt altijd wel weer iets. Wij hebben ook niet gewacht tot ik een vast contract krijg. We zien het wel! Dit kan inderdaad nog heel lang duren tegenwoordig... of ze ontslaan je inderdaad zodra je zwanger bent en je contract loopt af.. uiteindelijk wil je toch graag een gezinnetje en komt dat allemaal wel goed als we dat geluk mogen hebben allemaal :-)
Alle reacties Link kopieren
Vorige twee maanden was ik al heel onrustig vanaf 4 dagen voor NOD, omdat ik ook cyclussen heb gehad van 26 en 27 dagen. Voorgaande maanden precies 28 dagen en vandaag dag 29. Ik had me vorige maand voorgenomen op tot dinsdag te wachten met mezelf gek maken en nu merk ik die onrust sinds vanmorgen weer enorm. Ik weet niet of ik de enige ben die telkens naar het toilet gaat kijken? o_o
Alle reacties Link kopieren
Helaas. Bruinverlies hier. Op naar ronde 7 :-x
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer BlauweBes.. Als je het zo graag wilt duurt al het wachten te lang he? Ik zoek ook nog steeds naar een manier om het niet als wachten te zien, maar ben er nog niet achter.
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet ;-) denk dat we het ook automatisch doen... veel mee bezig ook!

Ik weet dat ronde 7 nog niet heel lang is. Alleen voor mijn gevoel is het “al” ronde 7 komende maand. Begin dan toch te denken: wat als het niet lukt? Is alles wel goed... dit denk ik wel meer naarmate de rondes vorderen...

Het is niet anders, op naar volgende maand, ben weer iets rustiger. Leuk is het niet, maar kan het helaas toch niet veranderen.

Jammer hè dat we op dit gebied geen controle over ons lichaam hebben :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop in ieder geval op positieve berichten deze maand!! :-)
Wachten duurt zo lang als je iets wilt. Ik denk dat het ook wel komt omdat je het niet kunt plannen en je kunt het niet zien. De hoop die twee weken na de eisprong dat je niet ongesteld word :P vreselijk hahaha!

Ah Blauwebes Niet leuk om ongesteld te worden! Wel fijn dat je cyclus wat meer regelmatig en korter word. Ik ben ook tegen mijn NOD elke keer naar het toilet aan het lopen om te kijken of er wat aan de hand is :P haha. Goed van je dat je wachtte met testen. Aan het begin van mijn cyclus ben ik meer van "oke ik ga niet testen tot de dag na NOD" en dan zo net na mn eisprong kan ik niet wachten met beginnen te testen XD.

Hahaha wat grappig van de seks met sokken aan :P had ik nog nooit van gehoord. Dat jongetjes zaadcellen eerder doodgaan dan meisjes zaadcellen heb ik ook wel van gehoord ja. Maar goed dat we het niet voor het kiezen hebben, zo'n grote keuze lijkt me echt niet te doen gewoon. Willen jullie weten wat het wordt? Ik weet het nog niet zo en vriend wil het zo snel mogelijk weten :P

Jammer Blauwemolly, ik zal je gegevens aanpassen in de tabel. Jammer ik had gehoopt dat er NODs uitbleven al.

Kleuterjufke (en de rest) OMG! Ik ben zo blij te horen dat ik niet de enige ben die op die manier naar een opgeblazen buik kijkt hahahaha!! Ergens wel genant maar denk ergens ook wel normaal. Het is ten slotte je wens om zwanger te worden ;).

Compromis jij temperatuurt toch? Vind je dat niet lastig om daar elke keer aan te moeten denken en bijhouden enzo? Ik had altijd het idee dat mijn temp echt best schommelt gedurende de maand. Meer dan ik online lees nav tempen voor je cyclus.

Ycjoo Ben je nog op je cyclus aan het wachten of is die al regelmatig? Anders kun je na je eisprong ongeveer 14 dagen aanhouden volgens mij. Mijn cyclus was na het stoppen van de AC vrij snel op gang. Ik merk alleen nu dat ik best een lange cyclus heb van tussen de 31 en 34 dagen.

Janeway Ik heb online bij sensitest zitten kijken en ik zie best veel dames dar 2x per dag testen omdat anders 24u tussen de testen zit. En schijnbaar is je piek dan te missen. Ik zag de testen oplopen zeg maar. Dus als ze wit waren 1x per dag en bij een klein streepje gingen ze 2x per dag testen. Dat zou je volgende keer ook nog kunnen proberen?

Poeziemauw Het zou zomaar best eens kunnen dat bij verliezen van gewicht je cyclus korter word.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven