Zwanger worden, najaar 2017

25-09-2017 20:56 1978 berichten
Ik zou graag kletsen met een knus groepje dames die al gestart zijn of binnenkort starten. Samen de voorpret en informatie over de aanloop naar de zwangerschap delen en natuurlijk ook lekker kletsen met al zwangere dames haha.

Wie schrijft mee? :duckie: = Zwanger en :heart: = kloppend hartje gehoord
Tabel is gevuld, maar voel je vrij om mee te schrijven. a
NaamLeeftijd# KindjeRondeN.O.D.Bijzonderheden
Springtouw27/281e 1 x miskraam jan '18
Bagheera9126/351e330/31 jan
Mimarr26/321e413 feb
Kleuterjufke23/261e310 feb
Poeziemauw26/301e1014 decMA, PCOS met lange cyclus
Ycjoo-26/321e322 dec
Jib30/321e423 febErg lange cyclus, 2.5 jaar bezig met enkele onderbrekeningen
Ideetje8829/291e531 jan
Spa1128/281e423 jan
Girlboss0126-301e33 feb
Gie_Gie30/291e9 :duckie: Zwanger!
VivaPinkPony31/281e1:duckie: zwanger!
BlauweBes3029/311e6 :duckie: Zwanger! Afspraak vk eind okt
Janeway10329/311e4 :duckie: Zwanger! [7 dec eerste afspraak vk/td]
Grenade29/281e1 :duckie: Zwanger! :heart: UD16 juli
Anys28/272e2 :duckie: Zwanger!
Leonier26/291e3 :duckie: zwanger! Leveradenomen, controle leverarts en gyn
anoniem_308539 wijzigde dit bericht op 26-01-2018 23:26
84.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik lees al een tijdje met jullie mee en zou het leuk vinden om mee te kletsen, als jullie dat goed vinden. Ik zie dat de tabel vol is en dat jullie de groep klein willen houden, maar ik vind dit een gezellig en lekker actief topic dus hoop dat ik er nog bij mag! Hoef overigens niet per se in de tabel :)
Ik had me ook al voorgesteld in het andere Oktober topic, maar daar is het wat rustiger en aangezien dit onderwerp me behoorlijk bezighoudt :hyper: klets ik er graag wat meer over.

In ieder geval, ik zal even kort wat over mezelf vertellen. Het zal voor ons ons eerste kindje worden. We zijn 30+, wonen samen in het buitenland. Ivm herkenning houd ik het land even vaag, maar het is er lekker warm ;-) Mijn ovulatie is als het goed is rond deze dagen, mijn NOD zal dan rond 16/17 oktober zijn. Dit is de eerste ronde.

Blauwebes, jammer! Wat je zegt, het is inderdaad niet anders, volgende ronde hopelijk meer geluk!

Poeziemauw, fijne vakantie gewenst!

Ik ben het trouwens met jullie eens dat er altijd wel iets is waarop je zou kunnen wachten.. promotie, huis, verbouwing, vast contract... maar inderdaad, zekerheid heb je niet. Op dit moment heb ik ook geen vaste contract, ik kan wel blijven wachten, jonger word ik er ook niet op en je weet nooit hoe lang het kan duren voor het raak is..
En ja, de opgeblazen buik aaien herken ik :biggrin: Ook voordat ik een actieve kinderwens had stond ik wel eens voor de spiegel over mijn buik te aaien en te kijken hoe het me stond haha.
Alle reacties Link kopieren
Liesz123, welkom!
Snap dat het je erg bezig houdt en je daarover wil kletsen. Lucht ook wel op om anoniem met anderen erover te praten. Heb je iemand uit je directe omgeving in vertrouwen genomen?
Spannend over twee weken je NOD. De eerste ronde was ik er helemaal niet mee bezig, omdat ik na de pil eerst wilde zien of ik wel ongesteld ging worden ;-). Maar je denkt er uiteraard wel telkens aan. Alleen dat tellen enz heb ik pas sinds mijn cyclus regelmatig is.
Het lijkt me trouwens heerlijk om in een warm land te wonen. Ben echt een zomermens :-)

Ik heb sinds 13u dus een beetje bruinverlies. Het is nu al 19u en ik het is bij een beetje gebleven tot nu.. ik heb weer wat verhalen gelezen en krijg weer hoop, hoewel ik dit niet moet hebben, want waarschijnlijk zet het morgenvroeg gewoon door. Als dat zo is, dan klopt NOD 1 november in de tabel helemaal ;-)

Zucht...
Alle reacties Link kopieren
Springtouw: het is de eerste maand dat ik nog niet getest heb :-D ik haat die witte testen zo! Ik moet mezelf wel inhouden hoor, een paar dagen voor de NOD;-). Wat een ongeduld hè!
Alle reacties Link kopieren
Blauwe bes Ik kan me voorstellen dat je nu weer hoop krijgt als het niet doorzet, ik ga in ieder geval voor je duimen!

Liesz, welkom. Ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt om hier dingen te delen. Dat herkennen we allemaal wel denk ik. Mijn vriend is er in ieder geval bij mee dat ik niet hele dagen tegen hem hierover praat denk ik.

Ik kan me trouwens ook aansluiten bij de buikaaiers. ;-)

Springtouw wij hebben besloten dat we niet willen weten wat het wordt. We zouden het sowieso voor ons zelf willen houden en om het dan geheim te houden voor iedereen lijkt me erg moeilijk. Daarnaast lijkt me de extra verrassing als het kindje dan eenmaal geboren wordt, extra leuk. Gelukkig denkt vriend daar hetzelfde over :)

Ik weet niet of ik de ovulatietesten al heel fijn vind. Ik werk fulltime dus het is voor mij sowieso niet mogelijk om twee keer op een dag te testen aangezien ik echt niet op mijn werk ga testen. Daarnaast zijn de testen nog steeds sneeuwwit (eigenlijk ben ik gewoon te ongeduldig denk ik) terwijl ik qua slijm enzo (sorry voor de details) wel het gevoel heb dat ik tegen mijn eisprong aan zit. Nou ja ik blijf gewoon afwachten.

Mag ik trouwens even zeggen dat ik blij ben dat we het hier gewoon hebben over seks en ongesteld in plaats van klussen en ongi, daar krijg ik namelijk altijd een beetje de kriebels van :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ideetje88: Klussen is zo’n raar woord inderdaad! Ik vind gewoon seks ook gewoon fijner ;-)

Kan me voorstellen dat je ongeduldig bent! Je wil gewoon een positieve ovulatietest in handen hebben. Dat geeft je toch een beter gevoel; een stukje “controle”. Kan het niet goed omschrijven. Ik heb zelf overigens nooit aan mijn slijm gezeten, dus heb geen idee of dat bij mij het geval ja. De testen gaven wel de piek aan, dus dat zal dan vast wel?

Ik test vaak ook maar 1 keer per dag, maar 2 keer is beter, aangezien ik deze maand anders de piek zou hebben gemist en die dag toevallig twee keer heb getest uit nieuwsgierigheid... kan dat zelf ook niet elke dag ivm werk! Zou je als je een kindje hebt minder gaan werken? Hoe zit dat bij andere dames? Ik zou dan graag een dag minder willen werken denk ik... 3 dagen zou ik dan wel fijn vinden.
Alle reacties Link kopieren
Oh en je kan je inderdaad heel makkelijk verspreken als jullie weten wat het wordt! Knap dat jullie dit kunnen, ik zou echt te nieuwsgierig zijn en mijn vriend ook. Wij zouden het wel willen weten en denk ook vertellen :-)
Alle reacties Link kopieren
Voorgaande maanden begon mijn menstruatie ook met bruinverlies, echter werd dit al snel meer en rood. Meestal binnen enkele uren.. ik heb nu al een uur niks. Wil geen hoop hebben en toch krijg je dan wel hoop en weer teleurstelling als het toch doorzet. Stom lichaam af en toe!

Ik praat er overigens hier ook meer over dan thuis. Wil mijn vriend niet de hele tijd ermee opzadelen, ben er denk ik meer mee bezig dan hij. Praat er af en toe wel over, zoals vandaag. Of hij vraagt of ik al ongesteld ben geworden.. of wanneer ik dat moet worden ;-)
Alle reacties Link kopieren
BlauweBes, je houdt het dus even spannend! Ik had nooit bruinverlies voor m'n menstruatie, behalve toen ik zwanger was - en dus niet ongesteld werd, haha. Maar de laatste keren had ik wel telkens spotting voor m'n menstruatie en afgelopen ronde niet en toen dacht ik dus ook dat het raak was. Maar was het overduidelijk niet. Ik hoop dat het een goed teken is en dat het gewoon niet doorzet!

Liesz, welkom! En wat heerlijk dat jullie in het buitenland wonen. Is het daar goed geregeld met verlof en dergelijke? Om maar lekker op de zaken vooruit te lopen :)
Spannend dat jullie in de eerste ronde zitten!

Ideetje, ovulatietesten kunnen ook wel irritant zijn ja. Ik heb er al veel verbruikt, maar het feit dat ze sowieso een keer positief worden, en dat ik daar dan heel blij van word, maakt dat ik ze toch blijf gebruiken. En ik heb er nog een hele hoop. Mijn werk laat het ook wel toe om daar te testen.
Grappig dat jullie het geslacht niet willen weten. Ik snap dat nooit. Het is toch sowieso een verrassing, of dat nou met 16 weken is of rond de 40 ;-) Ik wil het dus sowieso wél weten. Wel zo handig :P

Springtouw, ik temperatuur inderdaad. Maar niet in de eerste twee weken van m'n cyclus, want dan gaat er toch niets spannends gebeuren. Dus ik begin met temperaturen wanneer ik eiwitslijm krijg. Dat is dan rondom nu, maar misschien sla ik morgen wel weer over. Ik vind het niet echt een opgave, het is alleen lastig omdat ik niet altijd op hetzelfde tijdstip wakker word. En laat dat nou vooral vaak rondom eisprong gebeuren, zodat ik nooit precies de dag weet, maar het altijd twee dagen kunnen zijn. Nou, je zou denken dat dat zo erg niet is eigenlijk, maar ik weet het liever pre-cies :$
Ik hou het trouwens gewoon bij in een app, samen met allerlei andere symptomen. Dat kost niet zo veel moeite :)

Het gebruik van klussen en ongi ben ik ook niet zo'n fan van, maar dan vooral het ongi gedeelte. Dat sommige mensen niet zo direct willen zijn en liever klussen willen gebruiken, ik snap niet zo dat het merendeel van het viva-forum daar zo gigantisch op gebrand is om dat woord niet te gebruiken. Er zijn zoveel synoniemen voor zoveel andere woorden, dus waarom klussen zo gehaat wordt snap ik niet. Maar ik gebruik het ook niet verder.
So let's freeze it now before it ends
Let's never stop starting.
Alle reacties Link kopieren
Ongi en klussen krijg ik jeuk van. Noem t beestje gewoon bij de naam!

Ik werk ook fulltime en blijf dat ook doen. Ik werk wel regelmatig thuis en vriend ook, dus 5 dagen opvang is hier niet nodig. Op andere dagen rijd ik het hele land door, dus ik vraag me wel eens af of dat te doen is met borstvoeding / kolven.. maar eerst maar zwanger worden.

Test weer omo wit, dus ga er van uit dat mijn eisprong ergens is geweest dit weekend. Nod zou dan 14 oktober zijn.. nu aftellen!
Alle reacties Link kopieren
Bij klussen moet ik denken aan klusjes in en om het huis etc ;-) Ik denk dan niet direct aan seks :D

Janeway103: als je een aantal dagen thuis werkt, is het inderdaad iets anders. Ook qua opvang natuurlijk. Dat kan ik helaas zelf niet, eventueel wel een gedeelte.
Poe ik moest even bijlezen. Ben mobiel dus weet niet of ik alles nog heb onthouden.

Ooh spannend blauwebes! Ik snap dat je toch nog even hoop hebt. Ik hoop dat je ongesteldheid uit blijft! En over werken, ik werk 28 uur. Meestal wel wat meer, ik ben erg flexibel (nu nog wel). Met een baby denk ik dat ik nog wel 28 uur wil blijven werken en dan evt ouderschapsverlof of andere extra uren in ga zetten om de eerste periode wat meer thuis te zijn. Denk ik nu dan. Kan maar zo wat anders gaan denken als er een baby is.

Ik hoor het niet vaak meer ideetje dat mensen het geslacht niet willen weten. Ik wil het wel graag weten, lijkt me gewoon praktisch.

Temperaturen lijkt me ook lastig. Ik heb ook wisselende werktijden dus elke dag hetzelfde tijdstip wordt erg lastig. Eerst maar eens aan onze eerste ronde beginnen. Ik heb de hele dag al wel zeurende buikpijn maar het zet nog niet door. Ik blijf ongesteld worden zonder de pil echt vervelend vinden, veel meer pijn
Welkom liesz, gezellig! Wat heerlijk in een warm land. Hebben jullie nog lange dagen of word het daar ook vroeger donker? Ik vind dat altijd zo gezellig in de herfst en winter.

blauwebes ga je afwachten of het doorzet?

Ik haak af bij klussen en ongi.. Maargoed eerst had ik ook een hekel aan nod, en dat gebruik ik nu ook haha.

janeway fijn dat je thuis kunt werken. Wil je bv geven? Lijkt me best een opgave als je 't hele land doorrijdt.

compromis hmm ik let nooit zo op slijm eigenlijk dus zou niet weten hoe en wat. Ik krijg rond dag 14 van m'n cyclus vaak een dag steken en kramp dus ik ga er altijd maar vanuit dat m'n ei dan springt.

Oops mijn kat is het volgende slachtoffer. Ze houd niet zo van vastgehouden worden, maar zojuist moest ze toch in m'n armen als poezenbaby om gekoeld te worden hih
Oja en welkom liesz! Het andere topic is inderdaad rustig, terwijl er erg veel mensen wilden mee schrijven.

Haha springtouw ik vind het juist verschrikkelijk zo vroeg donker. Net in het donker naar huis vanuit het werk, krijg ik echt het gevoel alsof de dag al helemaal voorbij is
Grenade schreef:
03-10-2017 20:55
Oja en welkom liesz! Het andere topic is inderdaad rustig, terwijl er erg veel mensen wilden mee schrijven.

Haha springtouw ik vind het juist verschrikkelijk zo vroeg donker. Net in het donker naar huis vanuit het werk, krijg ik echt het gevoel alsof de dag al helemaal voorbij is
Ja dat gevoel heb ik soms ook wel idd. Maar thuis lekker de kaarsen aan en dimlicht op heeft zo'n fijne sfeer.
Heel veel geschreven zie ik. Hartstikke leuk.
Ik forum nu mobiel dus op iedereen apart reageren is ff een gedoe.

Ik zou graag willen weten wat het geslacht is en vriend niet. Dus daar zullen we het tegen die tijd nog eens goed over nieten hebben haha

Woorden als klussen en ongi zijn dan mij ook niet zo besteed.
Noem het gewoon wat het is denk ik dan
Springtouw schreef:
03-10-2017 20:57
Ja dat gevoel heb ik soms ook wel idd. Maar thuis lekker de kaarsen aan en dimlicht op heeft zo'n fijne sfeer.
Ik herken dat helemaal
Gewoon thuis een beetje gezellig maken
Qua werk ga ik waarschijnlijk terug naar vier dagen en dan opvang verdeeld over gastouder/kdv en familie

Ik hen recentelijk meer gaan werken en bij de komst van een kind ga ik eigenlijk weer terug naar het aantal uur dat ik altijd al werkte
Ik ben momenteel werkloos dus ik hoop voor nu dat ik ergens 3 of 4 dagen aan de slag kan. Met ene kleine wil ik denk ik 3 dagen gaan werken en wanneer die dan naar school gaat weer 4 dagen aan de slag. Vriend wil 4 dagen werken, maar dat wordt wss lastig op zijn werk te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook minder willen gaan werken. Ik werk nu 36 uur verdeeld over twee werkgevers en dat maakt het voor mijn gevoel extra druk. Ik zou dan graag terug gaan naar 24/28 uur en dan bij 1 werkgever.

En over wel of niet geslacht willen weten. Iedereen zegt altijd dat het zo praktisch is als je het geslacht weet, maar daar zie ik de meerwaarde dan weer niet zo van behalve dat je dan maar 1 naam hoeft te verzinnen. Grappig dat dat zo kan verschillen. Maar een babykamer of een wagen of iets dergelijks zou ik toch nooit roze of blauw doen en die echte meisjes of jongens kleertjes krijg je genoeg als het geboren is (vooral mijn moeder en schoonmoeder kennende) en kan je later ook nog shoppen. Wat zijn voordelen die jullie verder nog zien? Misschien zie ik iets belangrijks over het hoofd. Daarnaast vond ik het toen ik tante werd ook super speciaal toen ik mijn broer hoorde zeggen: hij is geboren, je hebt een neefje :love:
Hihi ideetje, ik ben gewoon rete nieuwsgierig aangelegd :p voor mij niks anders dan dat waarom ik het zou willen weten. 20 weken is dan lang genoeg...
Springtouw schreef:
04-10-2017 06:15
Hihi ideetje, ik ben gewoon rete nieuwsgierig aangelegd :p voor mij niks anders dan dat waarom ik het zou willen weten. 20 weken is dan lang genoeg...
Jup
Zelfde voor mij
Alle reacties Link kopieren
Voor mij en mijn vriend is het ook puur uit nieuwsgierigheid, niet om praktische redenen. We zouden ook geen standaard blauw of roze kiezen. Vroeger wilde ik graag een roze babykamer, Haha! Ben daar gelukkig helemaal vanaf gestapt. Neutraal met een zachtgroen kleurtje vind ik ook erg mooi!

Springtouw: ik hou ook van de gezelligheid van de kortere dagen, alhoewel ik meer een zomermens ben. Hou niet van kou en alles is gewoon veel mooier in de lente en zomer. De herfst vind ik overigens qua kleuren ook gezellig. Thuis kaarsjes aan inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook willen weten hoor! En familie en vrienden mogen het dan ook best weten, hoef je ook niet op te passen dat je je verspreekt.
Wat ik dan weer niet zou doen is zo een 'gender reveal' party ofzo. Of het geslacht op Facebook zetten..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vannacht maar onrustig in bed gelegen... het bruine is sinds gister 19u helemaal weg en dat is niet normaal, vandaar mijn onrust. Telkens opstaan en naar het toilet.


Ik ben zwanger!! o_o

Ik heb vanmorgen een Action test gedaan, en er kwam al gauw een streepje o_o
Geloofde het niet, dus heb ik Kruidvat 2v5 gedaan, ook daar een even donkere streep...

Geloof het nog niet zo.. wat was dat bruine dan? Compromis hier had dit ook, maar bij mij was dit elke keer een voorbode voor menstruatie.. ik merk nu al dat ik weer moet wachten of alles goed zal gaan... Pff!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal geen klachten.. vind het maar vreemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven