Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ lux: fijn van je positieve arts! Volgende is een plakkertje!

@ zebraman: nu gaat het echt beginnen! Had je al een regelmatige cyclus?

@ravenloos: wow 11 weken al! Gaat hard! Willen jullie straks weten wat het wordt?

@ kaartje nog even geduld hebben, fijn dat je je zo goed voelt!

@ melancollie: jeetje wat een onzekerheid. Je zou inderdaad nu wel een knaller verwachten :huh: . Hopen dat er snel duidelijkheid komt, liefst een knaller maar anders dan maar je menstruatie, kan je in ieder geval weer door
Alle reacties Link kopieren
@lux Nee, dat geloof ik ook niet inderdaad. Ze verschenen ook echt op tijd. In het geval van een biochemische zwangerschap zou de menstruatie/'miskraam' gewoon vanzelf op gang moeten komen, toch?
Alle reacties Link kopieren
Melancolie schreef:
05-10-2019 11:45
@lux Nee, dat geloof ik ook niet inderdaad. Ze verschenen ook echt op tijd. In het geval van een biochemische zwangerschap zou de menstruatie/'miskraam' gewoon vanzelf op gang moeten komen, toch?
Jazeker. Maar het kan wel even duren. Hoop voor jou dat je gewoon heel traag hCG aanmaakt!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Nu heel veel last en echt bloedverlies, dus het is wel duidelijk. Ik ben blij dat ik het nu weet, volgende ronde hopelijk beter!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Melancolie. Mag je best even verdrietig over zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lief van je. Het gaat wel, ik ben gelukkig nooit helemaal overtuigd geweest van dat ik echt zwanger was. Waar ik wel erg van baal is dat mijn cyclus nu waarschijnlijk is opgeschoven en er een grote kans is dat ik nu tijdens mijn vruchtbare dagen in het buitenland ben (zonder mijn vriend). Hoop dat het toch anders is, maar ben daar wel een beetje bang voor.
Hehe toch Melancolie.. balen zeg. Zeker omdat je al positieve testen in handen had. Hopelijk volgende ronde meer geluk.
Alle reacties Link kopieren
Balen Melancolie :hug: maar iig wel duidelijkheid.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hè wat balen joh Melancolie. Hopelijk de volgende keer wél een positieve test en een plakker!

@purrie: ik heb een regelmatige cyclus, deze is, op een enkele keer na, altijd op 29/30 dagen. Maar dit heeft best even een paar maanden geduurd, mijn cyclus houdt ik altijd al bij via een app maar inmiddels voel ik het ook in m'n lichaam wanneer er iets veranderd of wanneer mijn menstruatie er aan komt. We zullen het eerst ook zonder ovulatie testen gaan proberen.
Een paar jaar terug was ik plotseling in 1 keer zwanger (toen ivm de omstandigheden laten afbreken), ik ga er niet vanuit dat het nu zomaar weer raak zal zijn, zeker nu we het dit keer wél heel graag willen zal het vast op zich laten wachten :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ja het is jammer. Er zal wel vroeg iets misgegaan zijn. Ik heb ook het idee gehad dat ik me op gegeven moment 'anders' voelde, dat er eerst symptomen waren en daarna niet echt meer. Maar it's okay. Ik ga een lekker speciaalbiertje drinken nu, nog een beetje zelfmedelijden toestaan en dan morgen weer positief zijn en vooruit kijken.

Fijn om het hier kwijt te kunnen! Ik hoop snel op goed nieuws voor ons allemaal. Hoe gaat het met jou nu Lux? Je mocht al snel weer verder, toch?

Spannend ook voor jou Zebraman! Had je nog niet eens verwelkomd, sorry!
Alle reacties Link kopieren
Ah lieverd :hug: het is ook super rot, je krijgt toch even hoop met die testen. Wel enorm balen idd als je volgende ronde moet overslaan omdat je in het buitenland zit.

Met mij gaat het weer prima. Even heel verdrietig geweest woensdag en ik moest echt even op de bank, had een paar uur echt flinke krampen, wat me best tegenviel, want hoe groot is zo’n embryo met krap 4.5 week zwangerschap nou helemaal, maar nu als een normale menstruatie en mentaal weer helemaal oké.

Lekker naar het bos geweest vandaag met man en zoon en heel veel blaadjes en eikeltjes en kastanjes enzo verzameld en woensdag alweer nieuwe echo, dus dat schiet alweer goed op :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hoi meiden! Een snel berichtje vanuit een hangmat in de jungle.

Gefeliciteerd met alle positieve testen! :cheer2:

En een hele dikke knuffel voor iedereen bij wie het niet zo mocht zijn. :heart:

Ik ben keurig netjes op tijd ongesteld geworden dus geniet nu maar extra van de cocktails en ijskoude biertjes. Tot volgende week dan, daarna begint ronde 2 ☺️. Wel spannend want als het dan niet raak is, schuift alles op naar volgend jaar ivm de reis van vriendlief. En ik ben nogal een ongeduldig typ :blob:

Lies fijn dat het met dochter alweer wat beter gaat, hoop dat ze snel weer opknapt!
Alle reacties Link kopieren
Een beetje zelfmedelijden mag hè Melancolie! :there: het is natuurlijk gewoon ronduit rot!

Spannend Snoezelientje! Hopelijk is ronde 2 succesvol voor jullie.
Snoezelientje geniet van jullie vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Ah je snap dat het verdrietig is geweest lux, fijn dat je je nu weer goed voelt en dat je woensdag weer voor een echo mag!

Wat heerlijk dat je op vakantie bent snoezelientje. Nu inderdaad nog even genieten van de cocktails en hopelijk is het volgende ronde raak!
Alle reacties Link kopieren
@melancollie: Ah toch je menstruatie doorgebroken :there: . Balen mag best even!

@Lux: fijn dat je je weer een beetje beter voelt. En woensdag is al weer snel zeg!

@snoezelientje: balen van je menstruatie, zou zo mooi zijn he dat die eerste ronde gewoon altijd raak zou zijn :facepalm: . Geniet van je vakantie!

Hier lekker rustig weekje, willen deze ronde wel ei gaan zoeken met ovulatie testen. Want hoewel mijn vriend mega koudwatervrees had die eerste ronde, baalde die als een stekker dat het niet gelukt was! Mega schattig :shame:
Purrie herkenbaar! Mijn vriend was lang aan het twijfelen en nu we er echt voor gaan wil hij dat het zo snel mogelijk raak is. Ik ben ook met ovulatie testen begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ach balen melancolie! Wel duidelijkheid maar niet waar je op gehoopt had ;-). Nu idd hopen dat je volgende ronde wel tijdens de ovulatie in NL bent!

@purrie: haha, mooi, koudwatervrees dus meteen foetsie!

@snoezelientje: geniet ervan op vakantie!

@lux: fijn dat het weer goed met je gaat, op naar de volgende echo, over twee dagen alweer :thumbsup: .

Hier nog geen nieuws. Komend weekend NOD... wel heb ik sinds de ovulatie af en toe een heel klein beetje bloedverlies, lijkt op hele lichte spotting. Was eerst te vroeg voor een innestelingsbloeding, maar dit weekend wel een keer wat meer en helderder bloedverlies. Dus ja wat dat nou weer is :?: , wat duren de weken zo lang he :P .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Spannend Whoopsadasies! Dat wachten lang duurt tot de NOD kan ik me volledig voorstellen, zie daar nu al tegenop :bonk:

De menstruatie is voorbij, dus nu gaan we echt de eerste ronde in. Ik merk dat ik er veel mee bezig ben, overal zie ik zwangere vrouwen lijkt wel. En jaloers dat ik ben, vreselijk :shame:
Zwanger zijn lijkt me zo heerlijk, los van de kwaaltjes, zo'n bijzonder blobje die dan in je buik rond dwarrelt en van zich laat horen dmv schopjes en dat als het er eenmaal is, hele dagen baby knuffelen :heart:

Geen zorgen, ik heb geen onrealistische verwachtingen van zwangerschap en/of baby's, maar dromen mag hè :lol:
Alle reacties Link kopieren
@zebraman dromen mag zeker. Ik hoop voor jullie dat het snel raak is. Zwanger zijn is ook bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft iedereen voor ze aan kinderen beginnen onrealistische verwachtingen van hoe het is :P

Die van mij heeft iig een driftbui van 45 minuten gehad eer ik hem in bed had net. En dat is een goede avond hier momenteel. Kids are the worst :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@lux 45 minuten. Ooohjee staat ons nog wat te wachten. Ik vond de 5 minuten vanmiddag al lang. Buiten boos op de grond. Dochter wou rechts en ik links.
Alle reacties Link kopieren
Nou wij hebben ‘t eigenlijk wel makkelijk met gup hoor. Een rustig kind dat goed zelf kan spelen, niet wegloopt, niet gemeen is naar andere kindjes toe en niet snel driftig wordt. Dus daar hebben we mazzel mee.

Maar als hij naar bed gaat moet de hele dag er altijd uit heb ik het idee. Echt krijsen is het iedere keer. Heel vermoeiend. Heb net een mooie peuterkamer voor hem gemaakt met een eenpersoonsbed, maar dat lijkt vooralsnog weinig uit te maken :sigh:

Ik zeg altijd tegen mijn man: als Uk 16 is ga ik elke zondagochtend om 0630 zijn kamer stofzuigen bij wijze van zoete wraak :twisted:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@lux hoe oud is jullie kindje?
Onze tweeling is 16 maanden, vind het een heerlijke periode. Ze lopen beide al een poosje, spelen lief, eten goed, slapen veel en goed en huilen weinig... Zalig!
Soms wel eens een moment dat je denkt :bonk: maar dat is denk ik wel normaal....

Begint ook behoorlijk te kriebelen voor een derde kindje. 2 vriendinnetjes van me willen nu ook graag zwanger worden.... We zouden in december van start gaan. Maar we doen het eigenlijk al niet meer 'echt' veilig.
Gisteren had ik eigenlijk ongesteld moeten worden..... heb normaal altijd een cyclus van 23 dagen, ook wel eens 24 dagen. Maar nog geen ongesteldheid gesignaleerd ;) ben benieuwd! Zou een cadeautje zijn maar ga er niet vanuit...

Ben ontzettend benieuwd naar alles :flirting:
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
07-10-2019 23:04

Ik zeg altijd tegen mijn man: als Uk 16 is ga ik elke zondagochtend om 0630 zijn kamer stofzuigen bij wijze van zoete wraak :twisted:
:HA: (6)

En Bloemetje, spannend! Ga je al testen vandaag of wacht je nog even af?
happiness = reality - expectations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven