Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bamboo_90 schreef:
03-05-2021 19:23
Vandaag voor het eerst zelf suiker geprikt (dus ik mocht dat vieze drankje gelukkig overslaan!) Nuchter, 2 uur na ontbijt en 2 uur na de lunch. Was gelukkig netjes in orde :)
Fijn!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@whoops wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte gewenst.
Naast geestelijk lijkt mij het lichamelijk ook heftig om mee te maken. Hoe gaat je herstel daarvan?
Dikke knuffel.
Whoopsadaisies schreef:
03-05-2021 15:12
hoi dames, fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie kindjes en zwangerschappen!

@Bamboo, hopelijk was de suikertest goed.

Zoontje begint ook met school, althans na de meivakantie. Hij is een paar keer gaan oefenen en dat ging super. Hij heeft er zin in, de lieverd.

Verder gaat het hier helaas slecht. Vorige week hebben we afscheid moeten nemen van ons tweede kindje. We wisten al dat er iets mis was en hadden al een paar weken van onzekerheid en onderzoeken gehad. Inmiddels weten we dat er meerdere ernstige afwijkingen waren en de overlevingskans uberhaupt laag was. Dus gezien alles wat er mis was, is het goed zo. Maar we zijn natuurlijk wel ontzettend verdrietig dat het zo moest lopen.
Oh Whoops wat een ontzettend verdrietig nieuws. Heel veel sterkte. Gun jezelf en julliezelf de tijd om hiervan hij te komen. Is daar ruimte voor met werk bijv? Wij hebben alweer 2 jaar geleden iets vergelijkbaars meegemaakt en hoewel het met de tijd echt slijt is het gewoon suuuperverdrietig <3
Alle reacties Link kopieren
dank jullie wel lieve dames! Lichamelijk gaat het wel goed, de bevalling verliep vrij vlot en geen complicaties gehad. Was 16 weken zwanger, kindje was dus nog erg klein. Wel al alles erop en eraan, bijzonder om te zien. Was wel even heel gek, maar ben wel blij dat we het kindje gezien en vastgehouden hebben.
Verder wel nog erg moe en verdrietig, heb me deze week ook ziek gemeld. Leidinggevende is gelukkig erg begripvol.

@Loes: kan me inderdaad jouw verhaal herinneren :hug:. Ik besef me inderdaad dat je zoiets wel altijd bij je blijft dragen. Hebben jullie ook herinneringen, zoals voetafdrukjes, foto's? Heb hier de foto's nog niet terug willen kijken maar ben wel blij dat we ze hebben.
happiness = reality - expectations
Zorg echt dat je lang genoeg thuis blijft en rust neemt. En dat je “veilig” weer kunt starten met werken; dus dat als je er bent dat het niet erg is als het toch niet lukt en je gewoon weer afhaakt. Daar extra stress van kan er gewoon niet bij.

Ik ben uiteindelijk 16 weken geheel of gedeeltelijk ziekgemeld. Na 10 weken ben ik t werk weer op gaan bouwen. Eerst halve dagen en dat langzaam uitbreiden. Ik kreeg die ruimte en dat heeft me enórm geholpen in het herstel. Zowel fysiek als emotioneel. Denk dat maar een week of 4 daarvan fysiek nodig was (ik was 23+6 en er waren wat complicaties)

Wij hebben inderdaad foto’s, voetafdrukjes en alles wat er maar te vinden/regelen was. In de tien weken dat ik thuis dat ben ik heeeeel langzaam al dat soort dingen gaan verwerken. De ene keer wat ziekenhuispapieren, dan weer echofoto’s uitzoeken en uiteindelijk ook een fotoboek gemaakt. Daar kijk ik maar weinig in, maar het is fijn dat het er is. Wel in de kraamtijd van onze jongste bijv erbij gepakt met man om daar nog even uitgebreid bij stil te staan.

Ik heb toen t net gebeurd was ook wel wat gehad aan een lotgenotengroep van Lieve Engeltjes. Was fijn om daar wat herkenning te vinden, deels ook van mensen die alweer net een paar maanden verder waren in het proces. Een jaar later daar ook weer uitgestapt omdat het met ons echt al weer heel goed ging en het daar soms voor mij te negatief bleef. Maar je kunt altijd eens kijken.

En als je anderszins vragen hebt of herkenning zoekt, pb gerust!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met je whoops?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@Lux: lief dat je het vraagt. Het gaat naar omstandigheden wel goed. Nog wel bezig met rouwen en verwerken maar dat is denk ik niet zo gek. Net als Loes ook begonnen met een album, had vrij snel de echo-foto's ingeplakt en het verhaal opgeschreven, binnenkort wil ik de foto's van het kindje gaan bekijken, uitzoeken en opplakken. En we krijgen binnenkort te horen of het erfelijk is, dat is natuurlijk nog spannend (zeker omdat de wens voor een 2e kindje er nog steeds is).

Hoe gaat het met jullie? Hopelijk genoten van de lange weekenden?
happiness = reality - expectations
@whoops

Oh ja, erfelijkheid is wel een spannend moment he? Hebben ze een inschatting gegeven van hoe waarschijnlijk dat is, of hebben ze echt geen flauw idee?

Ik vond dat onwijs spannend en was eigenlijk bij de nieuwe zwangerschap pas gerust na de uitslag van de vlokkentest. Was bij ons niet erfelijk (althans, niet in ons dna), maar je houdt altijd een heeeeel licht verhoogde kans dat het een foutje is wat alleen in zaad of eicellen te vinden is. 2-3% was dat bij ons.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat het redelijk gaat Whoops, spannend die erfelijkheidsonderzoeken, hopelijk komt daar niks uit. Ik snap dat de wens voor een tweede er nog is! Gaan jullie er weer voor zodra de uitslagen binnen zijn?

Mooi, dat album. Ben benieuwd hoe het voor je is om de foto’s te zien. Dikke knuffel :hug:

Hier gaat alles prima :) ben sinds een klein maandje weer aan het werk en dat bevalt goed, baby heeft inmiddels echt een gigantisch dikke toet :hihi: en tijgert achteruit en om zijn as en de oudste vindt zijn plekje op school meer en meer. Hoe is dat voor die van jou?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Het betrof hier een chromosoom-afwijking die vaak erfelijk is. En we hebben net gehoord dat een van ons inderdaad drager is. Dus dan komt er weer veel op je af... 50% kans dat zoon ook drager is. Familie kan nu ook getest worden - het kan in de familie zitten maar ook spontaan zijn ontstaan. Heftig hoor, dat zij misschien ook drager zijn en kans hebben op een kind met zo'n afwijking (er is geen aanwijzing dat het in de familie zit maar toch).
Voor een volgende zwangerschap komen we sowieso in aanmerking voor prenatale screening (experimentele uitgebreide NIPT of meteen vlokkentest), of we zouden voor IVF met embryo-selectie kunnen kiezen. Maar dat is ook heftig en heeft een lange wachttijd. Ugh.

Nu even alles een beetje verwerken, misschien dat ik later bij jullie aanklop voor vragen over IVF of weer zwanger worden na zo'n verlies. In ieder geval fijn om hier een beetje van me af te schrijven.

@Lux: wat fijn zeg, de dikke toet en dat het op school goed gaat! Ons zoontje lijkt het ook naar zijn zin te hebben op school, zo fijn! Hij ging vanaf de eerste dag zonder problemen met de juf mee. Hij lijkt ook fysiek een groeispurt te hebben gehad, echt een kleuter nu. En ook genoeg kleuterpraatjes :-D :heart:.
happiness = reality - expectations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven