Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Ik zou er nu eigenlijk 2 onder de 2 hebben gehad. En ik moet zeggen, ik zie mijn dochter elke dag zelfredzamer worden, waardoor dit sowieso al een makkelijkere zwangerschap is/wordt. Ik zie intussen de voordelen wel haha! Al gaat het waarschijnlijk nog steeds minder dan 2,5 jaar schelen.
Hier een twins van 20 maanden en van mij hoeft dat grote leeftijdsverschil met nummer 3 niet....
Lijkt mij juist alleen maar minder fijn. Maar je hebt het natuurlijk lang niet altijd voor het kiezen.

Spannend voor alle dames op het wachtbankje.
Hier volgende week vruchtbare dagen... Hopelijk kunnen we ze goed benutten.

Wat fantastisch zeg, dat er eigenlijk al heel wat dames binnen deze groep zwanger zijn! 😁😁😁
Alle reacties Link kopieren
@purrie wat fijn een goede termijn echo! Mooi hè die echo beelden.

@hier gaat alles wel goed. Bijna niet meer misselijk. Afgelopen donderdag ging het nog even mis op werk met overgeven en al. Maar over het algemeen gaat het goed.
Hier inmiddels ruim 16 weken zwanger en en ik voel de baby af en toe al bewegen.

@leeftijdsverschil. Bij ons zit er straks 2,5 jaar tussen. Ik denk dat alle leeftijdsverschillen wel voor en nadelen hebben. 2,5 jaar klinkt voor ons goed. Maar het is soms ook maar net hoe het loopt.

Ik duim op snel nog meer positieve testen.

En iedereen fijne feestdagen gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het goed gaat en dat je de baby voelt!

Hier vandaag zes weken en hoewel het fijn is dat er weer een weekje bij is gaat het zo langzaam! Het lijkt me heerlijk om me minder zorgen te hoeven maken en vooruit te durven kijken. Maar ik geniet ook wel van het idee dat er iets in me aan het groeien is :)

Ik ben heel moe, maar ik heb gelukkig vakantie en slaap lekker veel. Eergisteren was het toppunt haha, twee dutjes overdag en een nacht van 10 uur.
Alle reacties Link kopieren
@melancolie die eerste weken kunnen lang duren. Heb je al een data voor de eerste echo?
Alle reacties Link kopieren
Yes, de 30e al! Komt dus al wel dichtbij gelukkig.
Melancolie dat is inderdaad al binnenkort!! Gelukkig kun je lekker toegeven aan de vermoeidheid en lekker lang slapen.

Hier vanaf morgen de vruchtbare dagen. 🙏🙏
Alle reacties Link kopieren
Dames fijne kerstdagen! :lips:
Dat het maar een heeeeel vruchtbaar en positief 2020 mag gaan worden!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Dames, hoe is jullie kerst geweest?

LasVegas, hoe is het met jou? Al een positieve test in handen of ongesteld geworden met de feestdagen?

Snoes, jij zit nog op het wachtbankje toch?

Voor mij duurt het nog een paar dagen voor ik ongesteld zou worden :-)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met de rest?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Hier volgens app voorspelling exact 14 dagen na gemeten ovulatiepiek ongesteld geworden op 26-12. Met ineens een cyclus van 31 dagen. Naja, dat kan dus blijkbaar ook ineens alle kanten op. Hoewel ik er erg mee bezig was vtv voelde het gelukkig niet als een echt grote teleurstelling. Gewoon weer lekker een maand intensief kunnen sporten en alles kunnen blijven eten. Onze tijd komt nog wel. Wie weet moet alles na 20 jaar pil toch nog in balans komen qua hormonen, je hebt er tenslotte geen zicht op. Dat gevoel heb ik gek genoeg wel steeds: als het onze tijd is, gebeurt het pas. En blijkbaar is dit nog niet het juiste moment. Naja, ik probeer dit gevoel maar vast te houden... ;)

Nieuwe NOD wordt 23-1, waarbij m’n app weer uit gaat van 28 dagen.
Ik zit inderdaad nog te chillen op het wachtbankje :popcorn:

Kerstdagen doorgekomen met een fles alcoholvrije wijn, zonder carpaccio en lekker anderhalve week vrij geweest dus lekker opgeladen.

Ik voel van aaaaalles maar dat hoeft natuurlijk niks te betekenen. :facepalm:

Morgen vertrekt vriendlief voor een week naar het buitenland en mijn NOD valt daar middenin. Ik doe morgen een vroege test voor het geval dat en anders komt ie er volgende week zaterdag achter als ik 'm weer ophaal van het vliegveld. :hyper:

Iedereen fijne dagen gehad? En wie zitten er nog bij me op het bankje?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook fijne kerstdagen gehad. Nu weer druk aan het werk.

Ik hoop ook dat het een vruchtbaar jaar mag worden. Spannend voor de dames op het wachtbankje.

@snoezelientje spannend morgen de test. Wanneer verwacht je je nod?

@whishfulthinking balen meid. Hopelijk volgende maand!
Woensdag Kaartje! Verwacht er dus niet zoveel van nog morgen maar als het wel zo is, dan hoef ik in ieder geval niet 4 dagen te wachten tot ik het kan zeggen. Is niet echt iets dat je even luchtig tijdens het ontbijt roept als je niet bij elkaar bent :proud:
Spannend Snoezelientje! Laat je ons iets weten?
Net zo wit als de tanden van Thomas Berge en dit vlaggetje: :flag:
Alle reacties Link kopieren
Haha! Jammer, snoezelientje, maar wel vroeg nog natuurlijk. Hopelijk later toch nog een mooie positieve test!

Ben ook benieuwd naar lasvegas!
Alle reacties Link kopieren
Balen dames!

Snoezelientje, het kan nog :)

Ik voel zo nu en dan wat krampen alsof mijn ongesteldheid eraan zit te komen. Maar we zien het volgende week wel!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Balen snoezelientje hopelijk alsnog een positieve test over een paar dagen
Alle reacties Link kopieren
hoi dames! hier ook een leuke kerst gehad.

@wishful: het kan inderdaad alle kanten op, maar het klinkt mooi dat je er vertrouwen in hebt dat jullie tijd nog wel komt.

@snoezelientje: hopelijk was het gewoon te vroeg en kun je je man volgende week mooi verrassen met een positieve test!

@hier: ook op het wachtbankje. In het weekend voor kerst mooie positieve ovulatietesten, en 'braaf' om de dag gevreeën :biggrin:. Ik denk dat ik er dit keer wat meer mee bezig ben, denk soms ook wel gevoelige borsten te hebben, maar ja, nog een week tot NOD... Verder genoeg afleiding want we zijn aan het klussen in ons nieuwe huis. Al denk ik dan wel vaak welke kamer voor zoon wordt, en welke voor de baby :P .

@Loes: hoe gaat het bij jullie?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Spannend ook whoopsadaisies!

Hier net de eerste echo gehad! Alles was goed en we hebben een kloppend hartje gezien. :heart: Zo bijzonder! Ben nu ongeveer 7 weken. :)
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi Melancolie, dat lijkt me zo’n bijzonder moment.. Ik kijk ernaar uit :jump:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste allemaal een gelukkig nieuwjaar. Hopelijk een vruchtbaar jaar met gezonde baby's.

@melancolie wat fijn een goede echo! Hoe voel je je nu?

En verder al iemand met een positieve test? Of helaas niet?

Hier alles redelijk. Vorige week harde buiken gehad met regelmaat. Verloskundige maakte zich niet direct zorgen maar wel een duidelijk teken om rustig aan te doen! (Dit ook i.v.m. zwangerschapsduur.) Dus vanaf heden ga ik 3/4 halve dagen werken op het werk. En proberen elke middag even op de bank. Afgelopen week gelukt en het is inmiddels een stuk rustiger in mijn buik. Wel even schakelen om met bijna 19 weken zwangerschap al een stap terug te moeten doen.
Melancolie wat fijn dat de eerste echo goed was! Fijne bevestiging en heel bijzonder; geniet ervan.

Kaartje vervelend dat je al last hebt van harde buiken. Goed dat je wat rustiger aan gaat doen, jij en je kleintje zijn het belangrijkste.

Hier alles rustig! Waarschijnlijk gisteren m’n ovulatie gehad en daar gretig gebruik van gemaakt haha. Dus weer even een paar weekjes afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ja gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik voel me oké kaartje, misselijk bij vlagen, weinig eetlust (ook in maar heel weinig dingen trek haha) en moe, maar er is mee te leven! Vandaag 8 weken, het gaat nu gelukkig sneller dan helemaal in het begin. Helaas morgen weer beginnen met werken na twee weken vakantie, dat gaat wel weer even wennen worden.

Vervelend dat je die harde buiken had, snap dat je je er niet echt op had ingesteld om nu al rustiger aan te doen, maar alles voor de baby!

Ik duim voor je Lola!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven