Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Hier was het de eerste keer de derde ronde raak en daar zit ik nu in.
Helemaal niet lang bezig dus, en toch denk ik: wat als het nu niet lukt? Ik ben toch een stuk ouder etc.

Ik merk ook dat ik het nu ook veel liever wil dan toen we voor een eerste gingen. Dat voelde voor mij zo abstract.. Maar ni het met dochter elke dag nog leuker wordt, wil ik er echt nog eentje! :heart:
Wat fijn dat er zoveel herkenning is. Ik ben dus niet de enige met zulke gedachtes. Fijn om niet mijn ei krijg te kunnen. Hopelijk hebben we binnenkort allemaal positieve testen!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een herkenning! Balen dat meerderen dat hebben maar wel fijn om te weten dat dat dus een beetje normaal is ;-).

Ik wil volgende week ook ovulatietesten doen. Hoe doen / deden jullie dat? In de bijsluiter staat niet echt op welk moment van de dag het zou moeten maar ik lees online dat 'smiddags wordt aangeraden. Dan zou ik ook op het werk moeten testen :P .

@Ravenloos hoe gaat het bij jou? En Lux, hopelijk bij jullie ook alles goed?
happiness = reality - expectations
Ik herken het ook hoor, zeker de laatste keer hadden we echt heel goed ons best gedaan en as het dan al niet lukt, hoe moet het dan als we niet meer op vakantie zijn en gewoon moeten werken, minder energie hebben, stress etc. Maar goed, ik probeer me maar niet te druk te maken want het zal vast niet helpen als ik dat wel doe :lol:

@whoops vooral ochtendurine overslaan. Ik deed ze meestal om 10uur en ergens rond 14uur. Als ze echt tegen positief aan zaten ook om 20 uur nog. Piek zat tot nu toe op die van s middags of s avonds.
Ik heb het geluk dat ik 2x per week vanuit huis werk en dan lukt dit beter. Op mijn werk zou ik niet durven :whistle: en mijn ei is eigenlijk altijd rond het weekend dus dat maakt het ook wat makkelijker :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Ahh het gaat vast goedkomen allemaal! Drie rondes is eigenlijk echt snel! Maar ik weet hoe lang het wachten duurt als je het echt heel graag wil.

Hier gaat het goed, al vind ik deze periode ook wel heel onzeker. Zou dat graag een beetje loslaten. Ik weet dat mijn moeder drie miskramen gehad heeft bijvoorbeeld dus dat spookt soms wel een beetje door mijn hoofd. Maar voor nu in ieder geval geen reden tot denken dat het niet goed zit, ik voel me nu toch echt behoorlijk zwanger - snel moe, ‘s nachts klaarwakker liggen, pijnlijke borsten en misselijk bij het opstaan.
30 december heb ik mijn eerste echo, heel blij dat het nog in dit jaar kon! Hopelijk kunnen we dan met oud en nieuw onze ouders, broers en zussen mooi nieuws vertellen!
Wat fijn Melancolie! Hopelijk met mooi nieuws het nieuwe jaar in :-) Ik ben zelf de 31e aan de beurt, dus best spannend haha!
Alle reacties Link kopieren
Hee dames, ik kom ook weer eens updaten.
Schrijf nog niet echt weer mee denk ik voorlopig, maar zie mijn naam een aantal keer langskomen.

Allereerst melancolie: van harte meid! Super dat het zo snel weer raak is!

En @LV: alvast gefeliciteerd met je dochter!

@Onzekerheid: tja, dat is inherent aan het zwanger willen worden helaas. Bijna niemand is volledig onvruchtbaar gelukkig, de meesten komen er met of zonder een beetje hulp uiteindelijk wel. Mja je wil niet zwanger wórden, je wil zwanger zíjn. En dat maakt het lastig.

@Hier: gaat goed. Begin over 1.5 week aan m’n allerlaatste coschap, veel zin in. Nu even lekker vrij. Vandaag gesprek gehad met de IVF-arts en we mikken op 9 januari weer beginnen met spuiten (dat hangt even af van of er plek is, hoor ik volgende week). Dus met kerst en O&N lekker gewoon genieten en daarna weer de hel in ;-D
Ik vind het wel moeilijk om er nog 1 te doen, maar wil mijn man toch ook niet die kans ontzeggen; hij wil nog erg graag en wat zijn dan die paar weken. Heb wel gezegd dat het wat mij betreft als het met nieuwe IVF+cryo’s niet lukt klaar is, en daar is hij akkoord mee.
IVF-arts wil dit keer wel ICSI doen bij ons. We hadden 4 embryo’s uit 11 eicellen en dat vindt ze te weinig (vond ik toen trouwens ook, maar toen vonden ze het een prima score :P ). Als er minder dan 50% bevruchtingen zijn adviseren ze ICSI voor een nieuwe IVF. Aan de ene kant blij mee (waar maak ik anders al die eicellen voor), aan de andere kant baal ik dat de natuurlijke selectie er dan uit is.

Mja. Het is wat het is.
Oh, en ik moet condooms gaan kopen want mag niet zwanger zijn als ik hormonen ga prikken. Dat voelt ook altijd wel weer behoorlijk bizar moet ik zeggen :P

Iig allemaal heel fijne feestdagen en een vruchtbaar 2020 voor iedereen!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Ik lees ook nog mee en vier stilletjes mee met de blijdschap van een positieve test en leef mee met alle frustraties, onzekerheid en ongeduld.
Ik wil niet steeds happydepeppy zwangerschapsnieuws spuien :-$ maar hier gaat alles goed! Ik ben ondertussen bijna 22 weken en heb een goede buik.
De 20 weken echo was in orde en in verwachting van een meisje. Van zwangerschapsdiabetes nog geen sprake (itt vorige zwangerschap). Ik kan de baby dagelijks goed voelen en ook mijn man kan soms een schopje voelen als hij zijn hand op mijn buik legt.
Morgen gaan we beginnen met de babykamer en wat mij betreft kan het niet snel genoeg april zijn :-D .
Alle reacties Link kopieren
Hey lux, wat goed van je te horen! Fijn, je laatste co-schap. Einde is dus echt in zicht?! En heel balen dat je toch weer opnieuw moet beginnen, duim heel erg voor je dat het daarna snel raak is. Jij ook alvast fijne feestdagen!

Ravenloos wat leuk dat je het geslacht al weet. Gaat echt snel!
Alle reacties Link kopieren
@dames die nog moeten wachten op een positieve test. Die onzekerheid en spannening elk maand is ook niet niks. Ik leef wel altijd met jullie berichtjes mee en duim elke maand weer heel hard.

@purrie 10 weekjes alweer. Termijn echo komt in zicht. Kwaaltjes zijn rond deze periode vaak ook wel op een hoogte punt.

@raveloos wat leuk een meisje! Fijn een goeie 20 weken echo! Veel plezier met klaar maken van het kamertje.

@lux wat moedig dat je voor Icsi poging gaat. En veel succes met je co schappen.
Alle reacties Link kopieren
@Lux: leuk om van je te horen! Spannend zeg, ik wens je een vruchtbaar 2020 toe en ook veel plezier met je laatste co-schap! Je bent er bijna! Geniet van kerst en nieuwjaar, proost ;-) .

@ravenloos: wat gaat dat alweer snel! Gefeliciteerd, fijn dat het goed gaat.

@melancolie: blijft spannend toch, hopelijk kun je er ook wel een beetje van genieten. Mooi dat je dit jaar nog een echo hebt.

@ovulatietesten: moeten die echt meerdere keren per dag :P ? Dat wordt klooien, ben tot en met kerst iedere dag wel op pad. Verwacht komend weekend ovulatie, dus even kijken hoe we dat gaan aanpakken.
happiness = reality - expectations
Whoopsadaisies schreef:
16-12-2019 10:59
@ovulatietesten: moeten die echt meerdere keren per dag :P ? Dat wordt klooien, ben tot en met kerst iedere dag wel op pad. Verwacht komend weekend ovulatie, dus even kijken hoe we dat gaan aanpakken.
Moet niet hoor, maar ik heb het al eens gehad dat ik de piek gemist had toen ik het alleen 's middags deed.
Ik zit op het wachtbankje! Komt iemand erbij? Ik heb thee, chocolade en kerstkransjes meegenomen :koffie:
Alle reacties Link kopieren
Haha yes, ik join je!
Heb deze maand geen ovulatietesten gebruikt en eigenlijk is het me een compleet raadsel wanneer m'n NOD deze maand zal zijn.
M'n 2 afgelopen cycli waren kort (25 dagen) en als ik dat aanhoud, zou ik net voor kerst kunnen testen.
We gaan het zien!
Lasvegas-84 schreef:
18-12-2019 11:23
Haha yes, ik join je!
Heb deze maand geen ovulatietesten gebruikt en eigenlijk is het me een compleet raadsel wanneer m'n NOD deze maand zal zijn.
M'n 2 afgelopen cycli waren kort (25 dagen) en als ik dat aanhoud, zou ik net voor kerst kunnen testen.
We gaan het zien!
Dat zou een prima kerstkado zijn! Ik kom uit op nieuwjaarsdag :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Haha Snoezelientje, wij lopen volgens mij precies gelijk! Dus ik schuif gezellig aan op je bankje :jump:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@lux: wat goed weer wat van je te horen. Dapper dat jullie weer een nieuwe icsi poging gaan wagen! Dit keer met een mooi kindje als resultaat!

@ravenloos: wat leuk een meisje! 22 weken alweer, gaat zeker hard!

@ kaartje: hoe gaat het met jou?

@loes en melancollie: fijn dit jaar nog de echo’s!!

@whoops: je kan 2x per dag gaan testen als je de test wat ziet oplopen misschien?

@dames op de wachtbank: succes! Op naar een mooi nieuwtje zo aan het einde van het jaar :lol:

Hier gaat het goed! Gisteren een mooie termijnecho gehad en het hartje gehoord, zo ontzettend bijzonder :love:
Nog wel flink misselijk en moe, maar dat gaat hopelijk binnenkort ook beter!
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd purrie :heart: ! hopelijk trekt de misselijkheid en moeheid snel weg. Hebben jullie het nieuws al gedeeld met familie en vrienden?

Ik zit vanaf volgende week op het wachtbankje. Gisterochtend een ovulatietest gedaan, heeeeel licht test-streepje. Gisteravond nog eens, iets donkerder. Maar nog niet zo donker als het controle-streepje, wat volgens de bijsluiter wel het geval moet zijn om de LH-piek aan te duiden. Dus vandaag weer testen. En sowieso om de dag vrijen, geen straf ;-) .
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@whoops: ik ben dus stiekem wel blij dat ik dat niet hoef :P wij hebben 2 jaar lang gesekst voor een baby dus ik was dat zo intens zat dat mijn hele libido weg was. Bij het hele idee van seks rond de ovulatie word ik spontaan een woestijn ;-D nou seksen wij sowieso weinig momenteel wat we zitten hier midden in de jaarlijkse griepgolf :sick: altijd weer een feest dat najaar. En net als de een opknapt valt de ander om. Heeel. Erg. Irritant.
Maar jij succes met seksen voor een beeb :cheer2:

@Pur: fijn meid, bijna de gevarenzone uit, van harte met de goede echo :heart:

@Ravenloos: wat leuk, een meisje! Gefeliciteerd!

@Studie: yessss nog 5 maanden en dan mag ik mezelf eindelijk dokter noemen :lol: ik probeer het zoon vast te leren maar dan zegt hij: neeee gekke mama, IK ben de dokter. Dusss. Aan zelfvertrouwen geen gebrek iig. Of noem je dat grootheidswaanzin? ;)

Anywayyyyy dit is mijn laatste vrije week voordat het bikkelen wordt dus ik lig heeeel erg lui op de bank. Heb wel al boodschappen gedaan en zoon weggebracht en denk dat ik straks ff ga hardlopen en de badkamer door de Antikal haal want dat is wel weer eens nodig. Maar verder ga ik lekker flauwe kerstfilms kijken :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap voor de ziekenboeg!
En eindelijk Lux, heel fijn!

Hopelijk gaat 2020 een vruchtbaar jaar voor jullie worden! En snap je ‘bezwaren’ tov ICSI heel goed, mja de kansen worden wel heel veel groter.

En fijn dat jullie op 1 lijn zitten voor wat betreft niet eindeloos doorproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ja man ziet inmiddels ook wel de voordelen van een ‘one and done’-gezin gelukkig. Met zoon is het nu zo makkelijk, die neem je overal mee naartoe, kan overal terecht, is supergemakkelijk mee te nemen op reis want kan zichzelf met 3 autootjes en een boekje urenlang vermaken (eindeloze fantasie) en is een rustig kind.

Dat past goed binnen een leven met drukke carrières, graag reizen en een voorliefde voor vaak uit eten gaan enzo. Ik zet zoon op mijn heup en we gaan, zeg maar. Met een tweede is het maar afwachten of die net zo leuk meedoet en bovendien is een logeeradres voor 2 kids alweer lastiger dan voor 1.

Dus mocht het ons niet meer lukken met 1 ICSI dan gaan we gewoon genieten van het feit dat je met 1 kind nog lekker tijd voor jezelf hebt, dat dit kind zich gemakkelijk aanpast aan allerhande situaties en dat we dan eigenlijk nog heel veel kunnen wat we voorheen ook konden.

En als het wel lukt dan komt het vast ook wel goed en is zoon lekker al wat ouder (minstens 3.5 als er nog een baby komt), dus dan is het waarschijnlijk in die zin ook makkelijker dan met 2 dicht op elkaar omdat zoon al redelijk zelfstandig is en uit de peuterpuberteit. Met 1 zindelijk, doorslapend en in volzinnen pratend is toch anders dan 2 driftig en in de luiers. Dus in die zin zou het misschien wel een beetje de optimale optie tussen 1 kind of 2 kinderen hebben zijn; een wat groter leeftijdsverschil. Al moeten we straks wel weer helemaal opnieuw die babyfase in en zullen ze af en toe wel erg ver uit elkaar liggen in ontwikkeling (mijn zusje en ik schelen 3 jaar en hebben het grote delen van onze jeugd heel leuk gehad samen maar 15 en 12 is echt lichtjaren van elkaar verwijderd), mja, het is wat het is.

Hij is het iig met me eens dat of we nu 1 of 2 kinderen hebben, het hem allebei gelukkig zou maken. Het een niet gelukkiger dan het ander. Dus dat beide uitkomsten goed zijn.

Maar goed. Dat gezegd hebbende hebben we groen licht en gaat 7 januari de eerste spuit er weer in en ik heb er zowaar zin in :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je er zin in hebt Lux! En ook mooi dat jullie er zo open in staan, het eens zijn om het nog 1x te proberen met icsi maar ook heel gelukkig zijn met jullie zoontje.

Hier is het qua 'vrijen met een doel' nog wel erg gezellig, haha. Maar goed is ook pas de 4e ronde, denk dat ik er na 2 jaar ook wel anders tegenaan zou kijken!

Veel beterschap in de griepgolf, en geniet van je kerstfilms (heerlijk :biggrin:).
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Nou ja qua leeftijdsverschil denk ik dat die 2 jaar verschil soms ook wel wat verheerlijkt wordt hoor.
Daarbij was ik op m’n 15e nog jong en volop aan het buitenspelen en had ik het toen juist wel gezellig met m’n zusje van 12 en haar vriendinnen.

Het hangt allemaal zo van de kinderen in kwestie af. Hier stond iig als een paal boven water dat ík 2 onder de 2 niet zou handlen (als in: 1 vond ik al een aardschok en ik wil niet nog minder tijd voor mezelf), dus hier zal het ook eerder richting de 3 jaar verschil gaan lopen als het op korte termijn lukt, mja dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee 2 onder de 2 zou ook echt niks voor mij zijn haha. Ik moest het 2de jaar vooral bijslapen. Ik heb sowieso altijd wel rond de 3 jaar willen zitten qua leeftijdsverschil hoor, maar niet veel meer. 4 jaar vond ik weer wat veel van het goede zeg maar. Maar aan de andere kant past dat misschien wel juist goed bij ons gezin. En het loopt nu eenmaal zoals het loopt. Het is iig minimaal 3.5 jaar en dat is voor ons misschien wel zo rustig :)

En ook met 2 onder de 2: het grootste deel van hun leven zijn ze volwassen en maakt het allemaal niks meer uit :P 2, 4 of 6 jaar... ik heb vrienden van 10 jaar jonger en 15 jaar ouder en met allemaal heb ik het leuk.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
True!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven