Zwanger worden oktober/november 2021

07-10-2021 10:48 1250 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf hier gezellig mee!
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
Framblij291 . .
zeeuwsmisje92291 16-06 Ronde 9
RoryG331 . .
Aventurijn 33 1 . .

Handige links:
Testuitslag per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Op welk tijdstip testen per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... sample.php

LUV91 :hug: :redrose:

Zwanger! :cheer:
Naam Kindje nr UDEcho of afspraak
Ivw 1 26-06-2022 02-12
Phoenix2000 9 06-07-2022 15-11
Goefje 1 UD 07-12
Jules 1 07-08-2022 Wk v 14-3
Flowerpower211 04-08-2022 21-12
Zonnetje889121-08-2022 Wk v 14 feb
theeleuten1 08-08-2022 22-12
Nimbus20201 UD 11-01
Giraffe 1 24-08-2022 10-01
Georgette1 10-09-2022 28-02
Bessss2 28-08-2022 Wk v 17-3
Winterluxi2UD 04-05
Femke931UD 29-04
Juniper1 19-12 20-06

Schrijven nog mee?
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
royon291 . .
Anna-Banana311 . .
Owlcity301 . .
juniper wijzigde dit bericht op 05-06-2022 14:11
92.95% gewijzigd
Wat een leuke berichten allemaal.

Nee partner zegt dat die dat niet gaat doen bij mij haha.
Maar stuurde vanochtend wel dat die trots op mij was dat ik de spuiten zet😀

Ik probeer gezonder te eten.
Maar lukt nog niet zo goed ( tegelijk met mijn hand in de bolognese chips)
Maar ben wel gestopt met cola drinken. Dronk bemiddelend 1,5 liter per dag (wel zero)
Nu vooral ice tea green en thee.
Vanaf volgende week ga ik ook weer proberen te sporten maar nu nog geen zin in 😂
Terwijl de streepjes op de testen oplopen verloor ik gister bruin bloed. Een keer of drie steeds met plassen. Ik heb geen kramp gelukkig. Maar ik schrok er wel van , meer dan ik dacht. De miskraam van afgelopen augustus zit dus nog heel dicht bij me.

Het lijkt nu over te zijn. Ik dacht alleen dat innestelingsbloed altijd was voor je positief zou kunnen testen. En niet pas daarna :?:
Word er een beetje onzeker van.

Overigens ben ik niet zo actief hier, ons huis ligt plat met zieke kindjes, de jongens hoesten hun longetjes eruit en onze 10 maanden oude baby een oorontsteking O_o
Ach Phoenix, ik kan mij heel goed voorstellen dat je er onzeker van wordt. Ik been geen expert, maar lees in andere topics vaker dat mensen in de eerste weken bloed verliezen en dat het niet altijd iets betekent. In dit geval is het zo te lezen ook nog eens oud bloed (want bruin). Heb je al een verloskundige die je eventueel kunt bellen? Hopelijk kan hij/zij je verder geruststellen!

RoryG lief van je partner dat ie je zo’n berichtje stuurt :heart:

Inderdaad Nimbus, wat een zelfbeheersing! En LUV heeft het bij jou doorgezet? Jammer FlowerPower dat je allerlei menstruatieklachten merkt. Als je dan toch ongesteld moet worden, dan maar liever op tijd (maar nog liever niet).

lvw ja, die eerste weken lijken mij ook heel spannend. Wat fijn dat de test in ieder geval gelijk positief was, toch een klein steuntje. Sterkte met je vermoeidheid!

Georgette een zwangere vriendin had het laatst over 0.0 wijn maar ik heb niet zo goed opgelet haha. Volgens mij had ze er een van de Aldi die best oke was. De andere kan ik mij niet meer herinneren. Zelf geen wijn-mens dus geen tips helaas. En spannend momentje voor jou a.s. zaterdag! Ben benieuwd!

Anna Banana he fijn zeg, cyclus naar 28 dagen! Dat is een stuk beter te doen!

Gezond ik ben nu niet heel bewust dingen anders aan het doen. Ik dronk al nauwelijks alcohol dus het valt bij mij denk ik niet op als ik niet zou drinken. Mag wel wat meer fruit eten en meer bewegen, dus daar moest ik maar eens mee aan de slag.

Vanochtend had ik licht roze afscheiding bij het afvegen en ook al de hele ochtend menstruatie-achtige krampen. Ik vind het maar moeilijk om niet te denken 'zou het??' terwijl ik heel goed besef dat dit niks hoeft te betekenen. Misschien is het een innesteling, misschien word ik wel veel vroeger ongesteld. Of alles daar tussenin. Ik probeer maar nergens op te rekenen en geduldig af te wachten op duidelijkheid. (Oké, beetje ongeduldig dan ;-))
Rory, moedig hoor dat je de prikken zelf zet!

Qua gezond leven doe ik dat altijd wel eigenlijk. 2x per week sporten, veel wandelen/fietsen, geen frisdrank, geen frituur en slechts af en toe comfort food zoals Indisch of een pizza. Ik probeer wel van 1 naar 2 stuks fruit per dag te gaan en alcohol te minimaliseren.
En och... het chocolade pepernoten seizoen is weer begonnen :-P)

Iemand gaf de tip van Green tea ipv 0.0 wijn, thnx daarvoor.

Aventurijn oehhh zou het?! Dit is wel een duidelijk symptoom. Heb je vaker een kortere cyclus? Het zou idd zomaar een innesteling kunnen zijn. Spannend zeg!
Leuke berichten weer! Ook spannend voor wie nu op het wachtbankje zit, ik doe al aan symptoomspotten wanneer er echt nul komma nul kans is op zwangerschap dus kan me helemaal inleven!

Qua gezond leven: ik leef al best gezond denk ik dus daar hoef ik gelukkig ook niet al te veel op aan te passen. Ook qua dingen die je als zwangere niet mag zit ik wel goed, daar eet ik al bijna niets van sowieso. Dat gaat ook wel helpen met het stil houden, niemand gaat wat merken op basis van wat ik eventueel afsla aan eten en drinken. Alleen de koffie gaat nog een dingetje worden... Ik draai 100% op caffeïne vrees ik.
Wanneer gaan jullie testen? Ik wil eigenlijk op z’n vroegst op m’n NOD testen (zeg ik nu stoer)
Georgette sinds ik gestopt ben met anticonceptie is mijn cyclus wat in de war geweest (bijvoorbeeld door vaccineren) maar korter is hij eigenlijk nooit geweest. Voor de zekerheid hou ik maar gewoon rekening met alle mogelijke scenarios, totdat ik weet waar ik aan toe ben. (Oh en inderdaad, pepernotenseizoen :kwijl: )

Rupikaur ik wil het liefst pas testen als mijn menstruatie uitblijft. Maar dat zeg ik nu ook stoer, want ik bedacht mij vanochtend: ooh misschien toch op mn nod haha. Maar liever niet eerder. Jouw nod is ook al volgende week!
Aventurijn schreef:
26-10-2021 17:49
Georgette sinds ik gestopt ben met anticonceptie is mijn cyclus wat in de war geweest (bijvoorbeeld door vaccineren) maar korter is hij eigenlijk nooit geweest. Voor de zekerheid hou ik maar gewoon rekening met alle mogelijke scenarios, totdat ik weet waar ik aan toe ben. (Oh en inderdaad, pepernotenseizoen :kwijl: )

Rupikaur ik wil het liefst pas testen als mijn menstruatie uitblijft. Maar dat zeg ik nu ook stoer, want ik bedacht mij vanochtend: ooh misschien toch op mn nod haha. Maar liever niet eerder. Jouw nod is ook al volgende week!
Ja vlak na jou!! Hopelijk kan ik me inhouden, vind gewoon dat ik dit geduld op moet kunnen brengen :biggrin:
Voor wat betreft gezond eten doe ik dat ook al een tijdje. Vorig jaar de opleiding orthomoleculair therapeut afgerond, dus als iemand behoefte heeft voeding/suppletie tips….
Ik had al maanden niet meer gedronken ook, vorige week wel één wijntje bij een gelegenheid gedronken. Ik merk wel dat ik enorm streng voor mezelf kan zijn en alles perfect wil doen; juist hierom is het wel eens goed voor mij om het iets minder perfect te doen :-D
Helaas, de “hell” is losgebarsten. Op naar ronde 2. Mijn nieuwe NOD is 25 november.
Phoenix ik had in mijn eerste zwangerschap ook heel licht bloedverlies, een paar dagen na m’n NOD destijds. Zolang je geen pijn hebt kan het volgens mij geen kwaad. Het is ook allemaal wat beter doorbloed natuurlijk.
LUV91 schreef:
26-10-2021 20:15
Helaas, de “hell” is losgebarsten. Op naar ronde 2. Mijn nieuwe NOD is 25 november.
Ah jammer LUV!
Jammer LUV, op naar de volgende ronde!
Ik kan me voorstellen dat het even spannend is Phoenix, hopelijk blijft het hierbij en hoort het er gewoon bij!

Ik leef al best gezond, dat scheelt. Minimaal drie keer per week sporten en sowieso gezond eten. Alcohol drink ik ook niet heel veel, dus dat scheelt ook. Ik maak er ook geen geheim van dat we graag een kindje willen, dus mensen dichtbij zijn wel op de hoogte. Ik vind dat zelf ook juist wel fijn, maar kan me voorstellen dat veel mensen het niet delen.
Nou, ik ben vandaag eindelijk ongesteld geworden. Had t al wel verwacht, dus in die zin fijn dat t nu eindelijk zo ver is.
Jammer Luv en Nimbus!
Fijn Nimbus dat je nu in ieder geval duidelijkheid hebt! Op naar de volgende ronde.

Zo erg als ik er tijdens de eerste rond op het wachtbankje mee bezig was, zo weinig ben ik er nu mee bezig. Nog een paar dagen en dan kom ik weer thuis van een vakantie met vrienden, goede afleiding! Als ik terugkom zal mn ovulatie ook ongeveer zijn. Goede timing want ik heb vriendlief wel gemist ;) Ben benieuwd of ik het volgende wachtbankje ook wat minder er mee bezig kan zijn en minder ga symptoomspotten. Hoe ervaren anderen dat tijdens de tweede ronde of bij vorige pogingen tot zwangerschap? Wordt het ermee bezig zijn minder?
Nimbus2020 schreef:
27-10-2021 19:57
Nou, ik ben vandaag eindelijk ongesteld geworden. Had t al wel verwacht, dus in die zin fijn dat t nu eindelijk zo ver is.
Balen!
Giraffe schreef:
27-10-2021 20:58
Hoe ervaren anderen dat tijdens de tweede ronde of bij vorige pogingen tot zwangerschap? Wordt het ermee bezig zijn minder?
Iedere maand weer. Ik voelde van alles.. De enige maand dat ik er niet mee bezig was (omdat we gewoon simpelweg maar 1x tijd hadden voor seks tijdens m’n ovulatie) was het raak.
Tabel is weer bijgewerkt!

Ah jammer @LUV en @Nimbus, maar fijn dat het nu heeft doorgezet, nieuwe ronde nieuwe kansen!

@lvw Hopelijk heb je gauw wat meer energie! Dit is ook niet fijn zo :-(

@Georgette Spannend, zaterdag testen! Houd ons op de hoogte :-)

@Aventurijn Hoe is het bij jou met de klachten/symptomen?

Hier vind ik het maar verwarrend allemaal. Echt typische PMS-klachten die ik normaal ook heb (slapeloosheid, moodswings afgewisseld met juist veel energie) en sinds gisteravond echt een hele zeurderige onderbuik en rug. Gisteren dacht ik: morgen ga ik vast ongesteld worden. Dat zou wel een hele korte cyclus zijn van 23 dagen, maar in augustus 2e Moderna-prik gehad dus misschien nog wat na-ijleffect ofzo.

@Rupikaur Wat interessant die opleiding. Zelf ben ik wel wat aan het worstelen met voeding. Ik eet vooral vegetarisch met af en toe een visje. Er is een tijd geweest dat ik ook geen vis had maar toen meende ik echt wel voedingsstoffen te missen (is nooit echt getest overigens). Mocht het raak zijn, dan overweeg ik wel om wel ook 1x per week iets van vlees erbij te eten, bijv. biologische kip (liever geen zoogdieren). Dan is er ook weer net weer wat meer keuze qua afwisseling. Die soja-producten mag je ook niet teveel eten als zwangere. En ik lust graag groenten maar dat verzadigd toch niet zo goed.
Ik ben benieuwd of je daar nog specifieke tips voor hebt, wat vis/vlees betreft? (Het vis-lijstje voor zwangeren, die van het Voedingscentrum, is wel echt heel karig overigens).
@Phoenix gefeliciteerd nog! Hoe gaat het nu met je na je laatste bericht? En sterkte en beterschap voor de ziekenboeg thuis. Hopelijk is iedereen er weer snel bovenop.

@Framblij Lekker nagenieten van de bruiloft, fijn dat het zo heerlijk was!

@Anna-banana lekker bezig met gezondere doen. Ik heb zoiets van shit was ik maar eerder gezonder gaan doen toen "het nog kon" :P

Ben hier wel zo goed als gestopt met alcohol en we dronken best wel wat altijd. Probeer verder meer te wandelen, fruit eten en als het nu negatief wordt pak ik het hardlopen op. Alle kleine beetjes helpen.

@RoryG lief dat je partner wel laat blijken dat hij trots is! Haha gezonder proberen te eten met je hand in de zak chips, ehm herkenbaar. Hij moest op toch. Daarna kan je gezond doen als je het huis hebt gereinigd van ongezond eten. Gereinigd door het allemaal op te eten, anders is het ook weer zonde....

@Aventurijn je maakt het spannend!

@Rupikaur Super interessant en waardevol dat je dat hebt gestudeerd. Heb je dan ook een blok gericht om voeding voor baby's of jonge kinderen. Lijkt me ook mooi meteen meegenomen.

@LUV balen, op naar de volgende ronde dan maar.

@Nimbus ook voor jou balen, in ieder geval geen onzekerheid nu meer.

@Juniper kan het dat je de innesteling voelt? Dat dat ook kan voelen als PMS klachten alleen heb je die dan een week te vroeg? Wie weet. Gelukkig is je wachtbank met een klein weekje voorbij toch?

Joe, ik heb even niet gereageerd ivm ziekte (geen corona gelukkig maar was goed ko). Nog wel kunnen klussen op en rond de ovulatie dag. Alhoewel het me niet helemaal duidelijk was wanneer dat was, DaysyDay zegt een hele andere dag dan logisch lijkt met de temperatuur metingen.

Ik dacht dat er nog iemand hier DaysyDay gebruikt maar kan het niet terugvinden. Iemand ervaring mee en hoe accuraat is deze bij jou?

Maar heb me max 1 dag fit mogen voelen want enkele dagen na ovulatie heb ik last gekregen van duizeligheid, buikpijn en hoofdpijn en nog steeds last van. Ik duik na werk eigenlijk meteen een uurtje in bed. 5/6 nov is de Nod, ben benieuwd. Ik ga de 5e 's ochtends testen want we hebben in het weekend best wat plannen en ik wil weten waar we staan.

Als het raak is heb ik een groot glas wijn nodig die er niet gaat komen dus. Als het niet positief is kroont mijn vriend me tot hypochonder van het jaar haha. Lekker mee met team symptoomspotten. Hoop dat ik de eventuele volgende rondes wat chiller word :P
@Goefje Ja zou inderdaad innesteling kunnen zijn, maar ik durf er niet teveel op te hopen! Nod is begin volgende week en gooi er zondag een testje tegenaan (gewoon te nieuwsgierig) en dan is partner tenminste ook thuis.
Poeh, dat is ook niet fijn, dat je je zo beroerd voelt! Kan het misschien een sluimerend griepje zijn? Het heerst weer wel hè. En haha, jaaa zo'n groot glas wijn kan ik ook wel gebruiken! Pffffff :biggrin:
Hier gewoon lekker mee blijven schrijven en stoom afblazen, dat scheelt :hyper:
Jouw app DaysyDay ken ik niet, maar mijn eigen app Flo gaat bij ovulatie ook uit van de kortste cyclus die er is geweest. Dus qua temperatuur bleek deze ook 2 dagen later dan gepland te zijn.
In die app zit trouwens ook een (anoniem) forum, met een topic met hele grappige 'getting pregnant'- memes. Zal eens kijken of ik die hier straks kan plakken, een beetje lachen en luchtigheid is ook welkom :lol:
@Juniper oehh zal voor je duimen op zondag ochtend! Fijn om het zondag nog even samen te kunnen doen met vriendlief.

Qua griep zeker de eerste week, heb het echt overgenomen van mijn vriend. Ben zondag fit geweest en vanaf maandag beroerd maar het zit echt in m'n lies/net erboven nu. Dat wil ik geen griep meer noemen (hopelijk (ik denk hopelijk)) :popcorn:

Het heerst overigens zeker inderdaad, niet normaal! Iedereen is tegelijkertijd geveld ineens

Wel fijn inderdaad om hier erover te kletsen. Lekker anoniem en bij gebrek aan vrienden die ermee bezig zijn (voor zover je zoiets kan weten en wil delen).

Oh is Flo ook met temperaturen! Stelt de app de voorstellingen dan ook bij of blijft hij aangeven dat de ovulatie op een dag was waarop het temperatuurtechnisch niet zou kunnen (achteraf gezien)?

Leuk zo'n forum erbij, dat hebben ze wel goed bedacht :-P Yes please bring on the memes!

Ik krijg net de melding dat er een nieuwe doos wijn onderweg is naar ons. Heb net te laat het wijn abbo gepauzeerd hahaha chips. Ik heb al een hele voorraad liggen terwijl ik net probeer flink te minderen ter voorbereiding voor ooit eens 9 maanden zonder. Wijn is zegmaar een hobby hier. Heb in ieder geval genoeg liggen voor bezoek dan :P
anoniem_655d09ea6d97a wijzigde dit bericht op 28-10-2021 10:57
Reden: typo
16.23% gewijzigd
Luv en Nimbus in ieder geval duidelijkheid nu! Op naar de volgende ronde!

Oooh Juniper en Goefje jullie ook allebei wat vage 'zou het?' klachten! Ik hoop voor jullie dat de klachten inderdaad zijn wat jullie hopen dat ze zijn ;-)
Hier echt geen flauw idee. De 26e had ik 's avonds ook nog een beetje bruin verlies, gisteren niks en vandaag weer wat roze/bruinig. Maar verder merk ik vrij weinig. Wel soms wat misselijk. En ik merk dat mijn reuk wat sterker is. Nu heb ik sowieso wel goede reuk, maar gisteren en vandaag waren er twee geurtjes waar ik bijna onpasselijk van werd. Het voelt wel een beetje als zoeken naar symptomen om de 'zou het' te onderbouwen zeg maar :sherlock: De tijd kan niet snel genoeg gaan wat mij betreft. Ben wel toe aan een beetje duidelijkheid (en stiekem toch wel teleurgesteld als ik nu ongesteld word).

Ben heel benieuwd bij jou zondag, Juniper!

En ja, heel fijn om er hier over te kunnen kletsen! Fijn om te delen met dames die in hetzelfde schuitje zitten :high5:
Juniper schreef:
28-10-2021 09:21
.

@Rupikaur Wat interessant die opleiding. Zelf ben ik wel wat aan het worstelen met voeding. Ik eet vooral vegetarisch met af en toe een visje. Er is een tijd geweest dat ik ook geen vis had maar toen meende ik echt wel voedingsstoffen te missen (is nooit echt getest overigens). Mocht het raak zijn, dan overweeg ik wel om wel ook 1x per week iets van vlees erbij te eten, bijv. biologische kip (liever geen zoogdieren). Dan is er ook weer net weer wat meer keuze qua afwisseling. Die soja-producten mag je ook niet teveel eten als zwangere. En ik lust graag groenten maar dat verzadigd toch niet zo goed.
Ik ben benieuwd of je daar nog specifieke tips voor hebt, wat vis/vlees betreft? (Het vis-lijstje voor zwangeren, die van het Voedingscentrum, is wel echt heel karig overigens).
Ik eet zelf helemaal geen dierlijke producten dus vind dit ook wel een vraagteken voor mezelf. Maar dan op vlak van eieren ofzo misschien terug toevoegen. Liever doe ik dat helemaal niet natuurlijk maar indien nodig doe ik dat gewoon wel weer. Maar tja, waneer is dat nodig, dat is een beetje de vraag dan. Tot nu toe is mijn bloed altijd helemaal in orde qua vitamines en ijzer, dat wel.
Hier ook vegetariër en eigenlijk niet van plan om vlees of vis aan mijn dieet toe te voegen. Tenzij inderdaad medisch noodzakelijk, maar eigenlijk ga ik er vanuit dat het gewoon goedkomt. Zou het eerlijk gezegd ook heel lastig vinden, leef nu al zo lang zonder en sta daar voor mijzelf echt achter.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven