Zwanger worden, ronde 7 of meer

26-07-2017 23:11 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!
Ik merkte dat ik behoefte had aan een nieuw topic omdat andere groepen al langere tijd lopen. Het liefst een niet al te groot groepje zodat ik iedereen haar proces goed kan bijhouden en reageren :)!
Mijn vriend en ik zijn in februari 2017 begonnen en ik had eerlijk gezegd verwacht (gehoopt) dat het wel eerder raak zou zijn (een beetje naïef haha). Ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn, maar aan de andere kant vind ik het ook leuk om er lekker over te kletsen.
Liefss

[/tr
NaamLeeftijdenGestartKindjeRondeNODBijzonderheden
Sunny_Lady31/32 (vriend)februari 2017eersteronde 9oktobercycluslengte varieert tussen de 22-28 dagen
Moozzerd34/34 (verloofde)januari 2017eersteronde 10?
Tara24/27 (man)januari 2017eersteronde ?onbekendcycluslengte varieert tussen de 40-90 dagen
Lalameme22/25 (vriend)december 2016eersteronde 10? evt. met ha praten ivm o.a. korte luteale fase
Eve30/35 (man)november 2016eersteronde ?30-09wachten op normale ongi / eerder: VMK en MA
Ka28/33 (vriend)januari 2016tweederonde 2514-10ronde 26 hsg / eerder: BBZ
Puk33/37 (vriend)oktober 2015eersteronde ?22-09start traject IUI, begin oktober inseminatie
PientjeG29/30 (man)oktober 2015eerstezwanger!:cheer2:20-09 echo!
Fab35/34 (vriend)februari 2017eerstezwanger!:cheer2:12-10 eerste controle!

Tijd niet meer actief dus (tijdelijk) uit de tabel gehaald:
Bakela 27/27 februari 2017
Evy 87 30/37 december 2016
anoniem_349213 wijzigde dit bericht op 24-09-2017 17:53
62.48% gewijzigd
Goedenavond ladies!

Lalameme: Succes en veel plezier met de verhuizing! Hopelijk verzet dat de gedachtes goed van je temperatuurdaling. Vervelend ook van die korte luteale fase. Snap dat je na ronde 8 daarvoor toch naar de ha wil gaan. Zelf heb ik ook soms een vrij korte, dus ben sinds ik ovulatietesten gebruik (nu de 3e ronde) ook dit aan het bijhouden. Tot nu toe 1 x 9 dagen en 1 x 11 dagen, dus ook niet heel lang. Een zwangere vriendin heeft mij ook aangeraden om dit bij te houden en evt. naar de ha ermee te gaan. Dus ben benieuwd ook naar wat jij straks te horen krijgt!

Ka14: Mag ik vragen waar die 14 voor staat? Haha was ik ineens nieuwsgierig naar :-D .
Echt heftig wat je hebt meegemaakt met die bbz :( Wat fijn dat je vriend hier zo goed mee omgaat!
Afwachten wat 22-9 gaat brengen dan, hopelijk is die afspraak niet eens meer nodig!
Ik heb nog geen last van jaloezie gevoelens, hopelijk blijft dat nog even zo. Want kan me voorstellen hoe langer het duurt, hoe groter de kans is dat je met dat soort gevoelens te maken gaat krijgen.
Wel chill dat jullie regelmatig seks hebben haha, hoelang zijn jullie al samen?

Pientje: Ja om die reden hou ik deze groep het liefst niet al te groot, zodat het overzichtelijk blijft met reageren en je in de regel niet bang hoeft te zijn iemand te vergeten ;) . We waren toen nog maar met 6 dames kan je nagaan :hihi: .
Aan de ene kant lijkt het me wel fijn dat je vriend er wat nuchterder in staat, zo is mijn vriend ook. Dat helpt dingen in een ander perspectief te zetten vind ik vaak. Haalt alleen niet altijd je gevoel weg natuurlijk...
Dus Lalameme, snap ook heel goed dat jij het daar soms juist moeilijk mee hebt. :there:
Ben benieuwd naar jouw bezoek bij de gyn Pientje, dat begint langzamerhand er ook al aan te komen. Goed dat je al bezig bent met het gesprek goed voor te bereiden. Best spannend lijkt me zo'n bezoek :-| .

Puk: Je bent dame 7 dus van harte welkom :hello: . Ik heb je naam + een paar gegevens toegevoegd in de tabel, je kunt nog nadere informatie doorgeven als je wil, zoals je NOD. Dan kan ik dat nog toevoegen. Jullie zijn inderdaad ook alweer een tijd bezig zeg. Maar erg fijn dat de pillen hun werk hebben gedaan :yes: . Nu hopen op het gewenste resultaat! Is inderdaad zo lastig dat je gewoon niet weet wanneer dat moment gaat komen, dat blijf ik maar zo bizar vinden he :huh: . Maar toch moeten we ermee dealen...

Nou de kop van de week is er weer af. Ik ben ondertussen al aan het aftellen naar mijn NOD, nog 11 nachtjes slapen en dan mag ik testen :sheep: . Maar het zou ook zomaar kunnen dat ik aanstaand weekend al ongesteld word...Heb ergens een gevoel dat het deze ronde weer niet is gelukt :sigh: , maar wat dat op is gebaseerd geen flauw idee! En toch heb ik ook ergens hoop...

Hoe kijken jullie trouwens tegen de bevalling aan?

Voorheen wist ik nog niet zeker of ik wel biologische kindjes wilde, puur uit angst voor de bevalling. Maar sinds ongeveer 3 jaar terug begonnen mijn eierstokken te rammelen, en dat werd steeds erger :shout: , dus sinds vorig jaar hebben die de overhand gekregen en zijn we het aan het proberen. De angst is een beetje naar de achtergrond verdwenen, maar hij zit er nog wel degelijk. 1 x kreeg ik zelfs een angst, of ik de bevalling wel zou overleven. o_o Hoop niet dat die angst ergens een interne blokkade veroorzaakt, want dan weet ik niet hoelang het nog kan duren. :(
anoniem_349213 wijzigde dit bericht op 01-08-2017 20:44
1.79% gewijzigd
Puk, wat een lange tijd ook al. Mijn vriend zn sperma is ook getest. Kwaliteit was goed, aantal aan de lage kant. Ik denk dat ik vraag in september om t nog eens te testen. Goed te weten dat er iets aan medicijnen zou zijn.

Sunny, ik vond de bevalling ook altijd eng. Maar toen ik eenmaal zwanger was van onze dochter ging dat weg, t moest er toch uit haha.
Nu ben ik daar niet mee bezig. Heel veel slechter dan haar bevalling zal t niet gaan en dat heb ik ook overleefd haha. Weet wel dat ik pijn medicatie wil gelijk. Leuk als iemand vind dat een vrouw t zonder medicatie moet doen, knap als t je lukt, maar mij niet meer gezien. Pijnstilling is ervoor gemaakt en daar maak ik dus dan gewoon gebruik van.

De 14 is van een geboortedatum hier haha. Dus niks groots. En ben 13 jaar samen met mn vriend.
Ka, wat fijn dat toen je zwanger was die angst voor de bevalling wegging. Hopelijk gaat dat bij mij ook zo, maar ik betwijfel het haha. Nou ja eerst maar eens zwanger worden :hyper: !!

Ik denk dat ik ook medicatie zou willen, weet alleen niet wat voor risico's daar aankleven. Weet jij daar meer over? Ik zou in ieder geval geen pijnbestrijding weigeren omdat de natuur het zo bedoeld heeft oid :facepalm:

Dames ik mis nog een aantal gegevens, ik ben wel benieuwd wanneer iedereen zijn NOD eraan komt :D !

Vannacht gedroomd dat ik zwanger was, ik was zoooo blij :flirting: . Ik kon me alleen in mijn droom niet herinneren hoe de zwangerschapstest eruit zag, dat vond ik wel verdacht. En uiteindelijk werd ik wakker en bleek het dus een droom te zijn :sigh:
Hey!

Sunny, mijn NOD datum is 25 augustus en wij zijn bezig voor ons eerste kindje. Inderdaad fijn dat de pillen werken dus als het goed is beginnen we weer met net zoveel kans als ieder ander. Wacht jij altijd netjes tot je NOD? Ik test meestal vroeg zodat ik niet zo lang in spanning hoef te zitten. Ik duim in ieder geval alvast voor je! Hoop dat je droom snel uitkomt :-D
Ik ben verder niet echt bang voor een bevalling, toch pech of geluk hebben en ik zeg ook zeker geen nee tegen medicatie. Als het zonder gaat dan is het mooi maar zo niet, kom maar door met die ruggenprik. Der zijn zoveel landen waar dat de standaard is dus waarom het hier in Nederland zo lastig moet zijn.. Maar snap wel dat je de bevalling eng vindt, lijkt me ook wel echt heftig. Ik heb al wel rond gekeken naar onderzoeken omdat ik dat gewoon wel interessant vindt en er is eigenlijk nauwelijks wetenschappelijk onderzoek omdat je natuurlijk zwangere vrouwen die bevallen niet als proefkonijnen kunt gebruiken. Je dan daarom geen testgroepen maken waarbij je zegt de helft krijgt wel pijnbestrijding en de helft niet. Maar het belangrijkste is toch dat je doet waar je je goed bij voelt of dat nou met of zonder is, er zijn altijd goede redenen als je er zelf achter staat.

Ka, ja bij ons was het dus een laag aantal (5 miljoen, terwijl 20 tot 50 normaal is) in combinatie met slechte beweeglijkheid. Nu komt het blijkbaar niet heel vaak voor dat het door laag testosteron komt. Hij krijgt nu vrouwelijke hormonen waardoor zijn lichaam dus testosteron gaat aanmaken. Komt volgens mij niet heel vaak voor want ook toen heb ik me suf gegoogled en vond ik niet veel info. Voornamelijk bodybuilders die na anabolen die medicijnen slikken om het testosteron omhoog te krijgen :-D Maarja je weet het nooit, dus zeker goed om nog eens te testen! Is bij mijn vriend dus ook meerdere malen gedaan en dus ook met bloedonderzoek.
Welkom puk, jeetje dat is ook al een helw tijd. Net zoals wij. (Ook okt 2015)
Fijn dat je nu weer meer kansen hebt. Hopelijk voelt je partner zich snel weer een stuk prettiger. Voor beide niet echt fijn lijkt me. Succes, hopelijk is het snel raak!
Lastig dat beide artsen wat anders zeggen. Stuk prettiger als ze op 1 lijn zitten.

Ik ervaar het zelf als prettig, even heerlijk je verhaal kwijt te kunnen hier. Hopelijk kunnen we ook snel ervaringen uitwisselen over zwanger zijn en kids. :)

KA, goed om dat in september nog eens te vragen. Wie weet...

Sunny, wat toevallig. Ik droomde dat afgelopen nacht ook. Maar dan dat ik in het ziekenhuis was om te beginnen aan de bevalling. Hopelijk komen de dromen snel uit. :-D

Jullie je wens al met iemand gedeeld? Ik met mijn moeder, zus, vriendin en collega's. Collega's omdat ik in aug terug mag naar gynaecoloog. Vorige keer moest ik een aantal keer op controle in de ochtend. Met nachtdiensten niet zo handig. Dus het maar verteld zodat ze weten waarom ik ze indien nodig zou vragen een aantal uur voor mij te werken.
anoniem_348387 wijzigde dit bericht op 01-08-2017 22:39
23.16% gewijzigd
Puk, ik heb je gegevens toegevoegd in de tabel! Ik heb me pas 1 keer niet weten in te houden en toen heb ik vóór de NOD getest. Een paar uur later werd ik ongesteld. :facepalm: Ik had ook heel erg het gevoel terwijl ik het deed, het is niet raak. Dus het was niet echt een shock dat het niet raak was. Vanaf dat moment heb ik me voorgenomen om niet meer vóór de NOD te testen. Maar wel met als gevolg dat het inderdaad heel spannend is de laatste paar dagen. Ik tel ook echt af, nog 10 nachtjes slapen hihi. :$ (Oh my ik ben er echt weer veel mee bezig!) Hoeveel dagen test jij dan voor je NOD :D ?
En hoe is jouw cyclus? Mijn cyclus varieert tussen de 23 - 29 dagen, dus ik ga maar uit van de langste cyclus.
En doe jij nog iets om je eisprong te localiseren?

Bedankt ook voor je visie over pijnbestrijding, ik kan me daar eigenlijk wel in vinden moet ik zeggen! Ik heb nogal een lage pijngrens, dus denk ook dat ik er niet aan ga ontkomen om op het moment supreme te gillen om pijnbestrijding :$
Pientje, we waren tegelijkertijd aan het schrijven volgens mij. :D

Wat toevallig dat jij ook een soortgelijke droom had! Met welk gevoel stond jij op toen je erachter kwam dat het maar een droom was? :|

Ik hoop met je mee, voor ons allemaal! :heart: Zou echt super zijn als we uiteindelijk ervaringen kunnen uitwisselen over het zwanger zijn etc. :flirting: Op 1 of andere manier kan ik me er nog niks bij voorstellen, lijkt me zo onwerkelijk als het eenmaal daadwerkelijk zo is. Denk dat ik echt heel emotioneel zal worden :heart: *zwijmel.

Hoe ziet jullie leven er verder uit, bijv. werken jullie? En jullie partner? Ben ik wel benieuwd naar, zodat ik jullie wat beter leer kennen. Mochten jullie er iets over kwijt willen natuurlijk :) !
Ik dacht wtf hoezo droom ik dat nu weer. Maar moet zeggen dat ik wel blij was. Het was een stom ziekenhuis. Haha

Wij werken beide fultime. Ikzelf werk in de zorg.
Sinds 2016 verhuisd met onze twee katten naar ons huidige klus huis.

Dat denk ik ook haha.

Lijkt mij ook echt onwerkelijk. Probeer t me wel eens voor te stellen. Maar denk dan ook soms is met zijn tweeën ook nog heerlijk.

Testen 2x gedaan maar dan omdat menstruatie uit bleef.
Ovulatietest ook regelmatig maar omdat het soms voot stress zorgde doe ik t eigenlijk niet meer.

Duim voor je sunny dat t raak is.

Ga nu proberen die *** mug te vangen.
Voor die mijn volgende droom verstoord.
Ja, Pientje ik zag inderdaad ook al dat we even lang bezig zijn! En inderdaad ik hoop ook dat hij zich wat beter gaat voelen. Vind het echt vervelend voor hem en daarnaast issie ook echt onaardig tegen mij dus dat moet niet al te lang duren :boooos: Ach ja, weer een fase om doorheen te komen en gelukkig lijkt het nu al iets te verbeteren. Daarnaast is mijn vent echt geweldig dus een paar maanden onaardigheid kan ik mee leven :couple: 17 augustus krijgen we weer uitslag van zijn onderzoeken dus dan weten we weer wat meer. En jullie dus bijna weer naar de gynaecoloog? Voor meer onderzoeken of de volgende stap?

Bij ons weet eigenlijk iedereen het, we zijn daar eigenlijk naar iedereen toe vrij open in. Vind het ook fijn dat mensen weten dat dit speelt, dat ik niet hoef te liegen en dat ik niet telkens de vraag krijg of "we niet eens moeten gaan beginnen want jullie worden ook ouder". Alleen collega's weten het nog niet omdat ik net twee maanden geleden een nieuwe baan heb gekregen dus tot het echt nodig is als we met IUI gaan beginnen hou ik dat nog even geheim daar. Maar wel fijn of niet Pientje, om het niet geheim te hoeven houden? En Sunny, wij werken ook allebei full time. Ik heb de laatste jaren eigenlijk altijd in het buitenland gewerkt en nu dus net een gave baan hier in Nederland gevonden. Dus wat dat betreft helemaal happy. En jij en je man/vriend?

En Sunny, ik snap het wachten ook wel! Deed ik eerst ook maar na een jaar merkte ik dat het best overheersend werd en dan is voor mij zo snel mogelijk testen ideaal om het los te laten. Meestal doe ik dat dan 4 dagen van te voren maar verschilt een beetje per maand. Mijn cyclus is super regelmatig dus 27 of 28 dagen en heb eigenlijk alles gevolgd. Eerst met ovulatietesten en na een jaar proberen ook met temperaturen. Heb dat toen een aantal maanden gedaan. Vond het wel gaaf om te zien hoe je lichaam werkt, dat gewoon je temperatuur echt stijgt na je eisprong. En gaf ook wel vertrouwen in mijn eigen lichaam. Maar nadat bij de gynaecoloog alles getest is ben ik daar ook weer mee opgehouden. Er niet te veel mee bezig zijn, is toch lastig als je de dag begint met een thermometer in je lichaam te stoppen :-?

En ik droom mee over het samen zwanger zijn! Vroeg of laat het gaat goed komen. Om maar even een positief voorbeeld van vandaag te geven. Collegaatje die al jaren bezig is en meerdere miskramen heeft gehad, vertelde vandaag dat ze zwanger is. :-D
Puk, wij mogen 17 aug terug. Haha wat toevallig al weer iets gemeen samen.
Geen idee wat ze dan gaan doen. We mochten september 2016 al terug. Mijn man wilde daar nog graag mee wachten. Geduld is een schone zaak. Maar heb nu aan de bel getrokken en een afspraak gemaakt. Hopelijk gaan ze vervolg stappen ondernemen maar we gaan t horen/zien.
Zou ook niet weten wat een vervolgstap zou kunnen zijn. Eileiders doorspoelen?
Mijn man zijn zaad hebben ze toen ook onderzocht en dat was in orde. Dus hij zegt nu dan hoeven ze dat niet nog een x te onderzoeken. T kost toch allemaal al geld genoeg. Haha.
Maar goed nu zegt hij ook, we gaan wel luisteren wat de arts ons adviseerd. Dan kunnen we dan nog bekijken wat nodig is. Staat er veel nuchterder in als ik. Hij moest eigenlijk ook vast een verwijsbrief regelen voor als ze wat willen onderzoeken zodat de zorgverzekeraar niet moeilijk gaat doen. Hij zegt dan als t met 1 telefoontje kan dan kan dat dan ook nog wel. En ik ben daar dan toch meer mee bezig. Terwijl wat hij zegt natuurlijk ook wel zo is. Rust en geen stress zijn zo belangrijk vertelde mijn gynaecoloog.

Gelukkig wordt t weer iets gezelliger. Al weet je waar je t voor doet, dan nog is t niet fijn.

Er niet te veel mee bezig zijn is zo lastig. Maar ook zo handig gezegd vanuit een ander. Ik denk dan steeds niet over denken want je bent er te veel mee bezig etc. Terwijl ik dat dan denk, denk ik ook weer laat het los. Gewoon doen wat goed voelt.

Zo zie je maar dat het je collega ook is gelukt. Mijn collega na 3 jaar en een andere na 4 jaar ook. Dus blijf positieve moed proberen te houden. :hug:
Sunny, je kunt over pijnbestrijding veel vinden en de vk gaat je t allemaal uitleggen tegen de tijd dat je een bevallingsplan gaat bedenken.
Ik heb een pompje gehad, wat geen bal hielp haha. En een ruggeprik ivm de keizersnede. De prik niet gevoeld (5x niet, ze kregen hem niet geprikt ivm vocht vasthouden). Weet wel dat ik vroeg of de wee pijn nu echt weg bleef. Toen ze ja zeiden, dacht: oooh wat heerlijk! Maja daarna besef je opeens dat je in de ok ligt :cry:

Puk, vroeg testen betekent niet dat je niet meer in spanning zit hè. Test hoeft dan nog niet positief te zijn. Zijn genoeg vrouwen die na nod pas positief testen. Ik tesste ook altijd vroeg hoor, althans, 1 dag voor nod meestal. Maar sinds vorige maand niet meer, had een vals positieve test en sloeg volledig op tilt. Was zo bang voor opnieuw een bbz. Dus nu geen vroege test meer voor mij.

Ik weet niet wat t aantal spermacellen was. De huisarts zei alleen: 'de kwaliteit is goed, het aantal aan de lage kant. Maar je kunt zwanger worden hiermee.' Lekker duidelijk hè... hij zei ook na mn bbz: 'zie je wel dat je zwanger kan worden'... echt een opmerking tegen iemand die 3 dagen daarvoor geopereerd is omdat t vrucht óp dr eileider zat :evil:
Voor jullie wel spannend 17-8 zeg! Zal voor jullie duimen!

Pientje, hier wist iedereen wel vd wens voor een tweede. Maar niet dat we al zolang bezig waren/zijn. Nu na de bbz weet echt iedereen t. Had geen zin om een verhaaltje te bedenken, dus nu gewoon open en eerlijk. Tis wat t is. Maar wel blij dat ik kan praten op t forum, want wil niet iedereen ermee vermoeien verder.
Wat grappig dat jullie ook 17-8 moeten. Wat knap dat jullie zolang nog gewacht hebben. Wij mochten in februari en is dus nu uitgesteld naar september. Maar puur door de bbz hoor. Anders had ik echt niet gewacht. Geduld is een schone zaak, maar soms is ook geduld gewoon klaar om schoongemaakt te worden haha.

Ik heb vandaag laatste werkdag en dan 3 weken vakantie. Enorm aan toe!
Ka fijn zulke opmerking van een arts..je verwacht toch dat hun wat beter nadenken over zulke opmerking.

Je moet het er samen over eens zijn en dat waren we toen niet. Ik wist ook dat dwingen geen optie was dus vandaar het een poosje zo gelaten en aangegeven dat ik nu lang genoeg gewacht heb. Nu wil ik ook wel eens verder. Gelukkig was mijn partner het er mee eens.

Hebben ze verteld hoe groot de kans op evt nog een bbz is? Hoop zo dat je het niet meer mee hoeft te maken!
Dan heb je inderdaad geen keus gehad.
Ik vind het wel fijn dat een aantal het nu weten. Hier praten ook want wil inderdaad ook niet steeds zeuren tegen anderen.

Fijne vakantie, geniet er van! :sun:

Ik nog een nachtdienst en dan het weekend lekker vrij.
We gaan in de tuin klussen en hebben 2 feestjes. Daarnaast verwacht ik een keer mijn vruchtbare dagen dus ook wel fijn. :)
Lieve meiden, vanavond reageer ik even goed!

Ik ben helemaal in de zevende hemel met ons nieuwe huis! we zijn super druk maar wat voelt het nu al als een echt thuis. dat deze ronde niet gelukt is maakt mij nu even niets meer uit!
Dag allen,

ik zie dat jullie de groep klein willen houden, maar volgens mij is er ook nog een plekje vrij? Ik zou graag meeschrijven! In andere topics vind ik nog niet veel aansluiting.

Ik heb al jullie posts gelezen en herken ontzettend veel!! Later zal ik inhoudelijk op jullie berichten reageren.

Voor nu even een introductie; ik en mijn vriend zijn allebei bijna 34 jaar en sinds januari 2017 bezig voor een eerste kindje (nu ronde acht met NOD op 18 augustus).
Eerder nooit een sterke kinderwens gehad, maar begin dit jaar kwam als het ware de man met de hamer, en de wens is nu behoorlijk groot.
Ik vind 7 maanden ook al lang ;) maar mijn partner denkt daar anders over. En rationeel weet ik ook dat het met gemak een jaar of langer kan duren. Maar elke maand weer moet ik door het proces van menstrueren, eisprong, zere borsten, mogelijke symptomen, menstruatie aan voelen komen en weer die teleurstelling heen.
Ik merk dat ik het lastig vind om er niet mee bezig te zijn.

Zelf maak ik geen gebruik van ovulatie testen of temperaturen en ik test niet totdat ik zeker weten een dag (of twee) overtijd ben.
Mijn cyclus varieert tussen de 25 en 28 dagen en ik verdenk mezelf er ook op een korte lf te hebben (maar dat is nergens op gebaseerd).

Ik ben onlangs ten huwelijk gevraagd, dus ben nu bezig met het organiseren van de bruiloft, dat zal wel wat afleiding geven :)

Soms wil ik gewoon naar de ha om te onderzoeken of er wat mis is (terwijl er helemaal geen aanleiding is om te denken dat er iets mis zou zijn). Is het allemaal in orde, prima dan proberen we het gewoon nog een jaar. Maar als er iets mis is, zou ik het liever nu al weten dan over een half jaar :D

Maar goed, geduld is een schone zaak enzo en de statistieken zijn nog steeds in ons voordeel. Ik hoop voor iedereen op een heel vruchtbaar topic!
Hey!

Pientje, ja das wel toevallig dat we ook op dezelfde dag naar het ziekenhuis gaan! Ben benieuwd wat ze gaan zeggen bij je. Ik hoop inderdaad voor jullie dat er wat actie komt, maar dat zal toch wel na zo'n periode! En bij ons is het ook een beetj zo dat ik er veel meer mee bezig ben dan mijn vriend. Mijn kinderwens is altijd al veel sterker geweest dan de zijne. Maarja ik hoop dat het voor jullie ergens heen gaat. Lang genoeg gewacht toch.

Ka, pff toch allemaal heftig wat je hebt meegemaakt zeg! Snap ook dat je dan niet meer vroeg test. Fijne arts inderdaad met zij opmerkingen... :-( Ik weet dat het niet altijd wat zegt als je vroeg test maar voor mij neemt het wat van de druk weg. Meer dat ik gewoon weet dat ie negatief is en dat ik weer verder kan zonder te hopen. Blijf het altijd nog wel in de gaten houden tot de datum maar op een of andere manier voelt het gewoon fijner als ik al weet dat het waarschijnlijk niet zo is. Haat gewoon dat hoop gevoel iedere maand. Fijn dat je vakantie hebt! Geniet er van! En Pientje, geniet van je feestjes!

En Lalameme, wat fijn van jullie nieuwe huis, geniet er maar goed van!!

En moozerd, welkom!
Iedere maand wachten voelt lang als je er klaar voor bent en er voor wil gaan. Maar inderdaad, soms duurt het gewoon ietsje langer. En uiteindelijk geven ze er ook een jaar voor dus nog eventjes wachten en hopelijk dat het voor jullie snel gaat gebeuren. Leuk in ieder geval dat je ten huwelijk bent gevraagd! Zal vast en zeker voor afleiding zorgen. Gaat het al snel gebeuren?
Lalamele, wat fijn even je gedachten verzetten en heerlijk iets voor jullie zelf. Gefeliciteerd en dat je hier samen een mooie toekomst mag opbouwen!
Moet je veel doen?

Mozzerd, welkom en gezellig dat je mee wilt schrijven. Je kunt veel steun aan elkaar hebben.
Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Leuk vooruitzicht en heerlijk alle voorbereidingen. Goeie afleiding rondom jullie kinderwens.
Klinkt heel gek uit mijn mond maar geef het nog even de tijd. Wie weet is het snel raak. Maar ik mag niks zeggen want trok al met een maand of zes aan de bel en herken geheel dat je verschillende redenen bedenkt waarom het nog niet lukt.
Jullie zijn al wel wat ouder dus zou wel na een jaar zelf proberen naar een arts te gaan. Wellicht dachten jullie dat zelf ook al.

Mijn kinderwens is er ook al lang. Toen een vriendin van mij 4 jaar geleden vertelde in verwachting te zijn voelde ik de wens steeds meer komen. Helaas partner toen nog niet.

Nu twee collega's en 1 vriendin zwanger en pas 1 vriendin bevallen. Pffff wat leuk maar stiekem ook stik jaloers. :whistle:
Fijn pientje he die ruimte in je huis! Haha.. hoe vul jij je huis op voor die tijd. wik houden voor nu echt best veel ruimte over haha. Mijn vriend is nog niet toe aan hulp, wat ik ook accepteer en niet gek vind. Ik wil ook nog niet de hele mm in hoor. Ik ben 22 en mijn leven is nu al dik een jaar in de ban met een mega kinderwens en proberen zwanger te worden.. heel anders dan mensen in mijn omgeving. dus hoe graag ik het ook wil, nu nog even niet misschien als we 1,5 jaar of langer bezig zijn eerder wilt mijn vriend toch niet haha.. Mocht het dan nog nodig zijn uiteraard. maar ik vind het anders om vanwege mijn cyclussen te gaan. Want het voelt een beetje alsof we het wel proberen maar dat het op deze manier nooit gaat lukken.

Mijn menstruatie is helaas doorgezet ka.. 1 dag extreem verder heel licht en bijna nergens last van gehad. Maatja, het meeste was er al uit denk ik.. Haha. Ben er nu weer vanaf gelukkig! Fijne vakantie! Ga je nog lekker weg?

Welkom puk! Fijn he die herkenning! Succes met de onderzoeken! Ik hoop dat jullie snel een positieve test in handen hebben! Voor mij is dit forum een uitvinding, anders zou vriend lief gek worden van mij haha..

Bevallingsangst heb ik nooit gehad sunny! Tegen die tijd zal het heel spannend zijn, en heel heel zwaar. Maar mij lijkt het ook zo iets moois. Misschien sta ik er iets te rooskleurig in hoor haha.. Fijn he die dromen, in het begin voordat wij waren begonnen had ik er zo veel dar ik er helemaal gek van werd haha. Ik wilde liever slapen dan wakker zijn.

Welkom mozerd! Gefeliciteerd met je verloving! Heerlijke afleiding moet dat zijn!

Sorry als ik iets of iemand vergeet.. we zijn zo druk nu! Als er over zijn dan schrijf ik weer actief mee hoor dames! Ik lees alles! We moeten een stuk meer doen dan we dachten.. En in hele korte tijd! Dus ik ga weer even door.

Mijn nieuwe nod is 29-8
Moozzerd, van harte welkom :hello: ! Ik heb je gegevens toegevoegd in de tabel. Wat bijzonder dat begin dit jaar ineens een duidelijke kinderwens is ontstaan :) . Voor die tijd, wist je toen ook nog niet of je überhaubt kinderen wilde? En is er denk je iets dat dat gevoel getriggerd heeft? Lastig he om dan eenmaal geduld op te brengen :hihi: . Maar zoals je zelf al zegt, geduld is inderdaad een schone zaak :angel:
Ben je wel nog van plan om ovulatietesten te gaan gebruiken om meer te weten te komen over je lf fase? Of laten jullie het eerst nog op je beloop?
Wat leuk dat je ten huwelijk bent gevraagd! Hoe heeft hij je gevraagd? Veel plezier met de voorpret en voorbereidingen!

Pientje, een klus huis. Betekent dat dat jullie deze gaan opknappen en dan weer verkopen? Of dat jullie hem gaan opknappen om er zelf lekker in te kunnen settelen :)? Hoeveel uur in de week zijn jullie daar nog mee kwijt naast jullie full time baan?
Ja het is zeker ook lekker met z'n 2e, lekker rustig ook :-D . Die gedachtes heb ik vooral als ik de kinderen hier in de buurt hoor krijsen of als ik lekker relaxed een tijdschriftje aan het lezen ben op de bank.
M.b.t. de ovulatietesten, het zorgt bij mij niet echt voor stress, maar het heeft wel invloed op ons sexleven die periodes. Dus bij een eventuele volgende cyclus vertel ik mijn vriend niet meer over de piek. XD

Bij ons weten mijn ouders het, een aantal vriendinnen van mij, 1 collega, 2 collega's half haha. Heb het eigenlijk al vrij snel verteld ook omdat ik het zo spannend vond en zo enthousiast was :hyper: . Soms moest ik me echt inhouden :$. Mijn vriend had het namelijk liever niet dat ik het deelde met teveel mensen, hij heeft het eigenlijk met niemand gedeeld. Behalve onze gezamenlijke vrienden dan, die weten er wel van.

Puk, spannend hoor 17-08 (heb de datum ook opgenomen in de tabel), hopen op weer positieve resultaten!
Kan me eigenlijk wel voorstellen dat het ook fijn is om open erover te zijn tegen andere mensen, het is gewoon zo niet gebruikelijk he dat je dit soort dingen deelt met anderen. Waarom weet ik eigenlijk niet :whut: ?
Ik werk sinds 1 april 28 uur, daarvoor werkte ik 36 uur en mijn vriend werkt fulltime. Ik zit dagelijks ook 2 uur in de auto ivm reistijd :-[ , dus wil graag iets in de buurt gaan zoeken! Wauw in het buitenland, lijkt me een ervaring zeg! Kan me ook wel indenken dat Nederland nu wel heel fijn is. :)
Vind het inderdaad ook nog steeds bijzonder om zo'n knaller te zien verschijnen op zo'n dipstick haha :D
Trouwens herkenbaar dat bij mij ook de kinderwens groter is dan bij mijn vriend. Gelukkig zijn wij daar niet de enige in. :whistle:

Ka, fijn dat je niets voelde van de ruggeprik, dat schijnt ook weer zo te schelen per persoon. Ja lijkt me ook een heftig besef ineens :-( .
Lekker joh 3 weken vrij, een hele fijne vakantie!! Dat wordt lekker alle tijd van de wereld om stressvrij en zeer relaxed te klussen voor jullie :mrgreen: En inderdaad fijn he, gewoon lekker zovaak erover kletsen als je wil met andere ladies die er ook mee bezig zijn. :couple: :couple:

Lalameme, grappig dat jij er echt veel over hebt gedroomd in het begin :sheep: . Ik kan ze nog op 1 hand tellen. :) Veel succes en plezier met jullie nieuwe huis!! :thumbsup:

Ik voel me nog redelijk relaxed, nog 7 nachtjes slapen en dan mag ik hopelijk testen. Maar mocht het toch niet raak zijn, dan laat me aub snel ongesteld worden want ik ben jarig dit weekend, dus dan wil ik graag een paar drankjes drinken B-) . (voor het eerst sinds we het aan het proberen zijn) Ik heb aan de ene kant wel een goed gevoel erover :hyper: , maar aan de andere kant denk ik, neh zal wel niet haal je maar niks in je hoofd. :nope: Rustig afwachten maar :daisy: . Ik hou jullie op de hoogte! Overigens het enige wat ik merk is grotere borsten, maar ja dat is standaard, verder merk ik niets. :angel:

Fijn weekend allemaal :hello:
hey dames,
Kan ik ook nog meeschrijven? ookal is een Evy87 en Eve87 in één topic misschien een beetje verwarrend haha :-)
Een aantal van jullie 'ken' ik al van andere topics. Ik val nu overal een beetje buiten maar hier pas ik wel denk.
Tenzij je eigenlijk bedoelt dat zwanger worden 7mnd of langer niet is gelukt. dat is dus wel gelukt, alleen niet blijven zitten. Dus snap het ook als dat anders is. Laat maar weten of jullie bezwaar hebben? of als de groep nu te groot is?

Wij gaan voor een kindje sinds november 2016. Vergeleken met een aantal van jullie nog niet gek lang.
Wel een VMK (dec 2016) en MA (maart 2017) met curretage en nu onderzoeken of de curretage er wellicht voor heeft gezorgd dat ik nu nauwelijks tot niet menstrueer. Gelukkig binnenkort terug voor nader onderzoek. Als dat zo is, is de verwachting dat er geen verkleving is (en anders slechts een kleine) maar er waarschijnlijk alleen een vlies hoeft te worden doorgeprikt. Dat betekent wel dat de afgelopen pogingen tevergeefs waren omdat ik dan niet vruchtbaar was ;)

Als de tabel wordt bijgewerkt
gestart sinds november 2016. eerste kindje. bijz: VMK en MA (nu nader onderzoek)
leeftijd 30 (ik) / 35 (man). NOD voorlopig niet dus, wacht op onderzoek.
Lalameme en Sunny_Lady, doordat we verbouwen spaar je toch voldoende spullen die ook een plekije moeten hebben. We hebben een beetje een kinderkamertje staan voor wanneer mijn neefjes komen logeren. Eerst paste ik een keer in de week op en vond ik het wel fijn zelf een bedje te hebben. Dus die staat er met een soort van comode.
Maar evengoed nog wel ruimte over.
Nee we zijn het aan het opknappen tot een mooi en prettig gezinshuis voor ons zelf. De leefkeuken, woonkamer en onze slaapkamer hebben we aangepakt. De rest is functioneel maar oudbollig. Momenteel druk met het veranderen van de tuin. 1500m2 is het en het was vooral een groot bos waar al jaren niks meer was gedaan haha.
Zijn eigenlijk iedere avond nog wel bezig met wat dingen. Gewoon ook omdat we het leuk vinden en nu nog gemakkelijk kunnen zonder een kindje.
Maar moet zeggen dat als de tuin af is ik de rest ook wel gescheten vind nog te doen met een kleintje erbij. Dus hopen dat het ons gegund is.

Haha dat herken ik die gedachtes. Ik denk dan ook zet die sirene even uit.
Bij mij gaven ze wat stress omdat ik dan testen en die dag (vanwege nachtdiensten) mijn vriend niet meer zag. Ik had mijn eisprong dan op een andere dag verwacht waardoor we geen moment samen meer hadden genomen. Maar goed verstandig je vriend het dan niet meer te verellen dan blijft het ook nog leuk en spannend. Het moet namelijk geen moetje worden vind ik. Al valt dat niet atijd mee.

Fijn dat een aantal mensen rond jullie heen er van weten. BIj ons vragen ze er soms wel eens naar en dan den ik, je moest eens weten. haha

Snap je vriend wel dat hij daar nu nog niet voor klaar is. Maar ooh wat begrijp ik jou gevoel ook ontzettend goed. Dikke knuffel!
Je kunt het als je een jaar bezig bent nog eens samen bekijken. Een jaar bezig zijn adviseren ze ook dat je de huisarts kunt raadplegen.

2 uur in de auto voor het werk, das nog veel. Snap dat je dan een keer wat dichterbij iets wilt proberen te zoeken.

Het schijnt dat bij vrouwen de kinderwens vaak al eerder begint dan bij mannen en soms ook groter is. Hormonen?

Gefeliciteerd met je verjaardag en veel plezier op je feestje.
Ondanks dat je niet getest hebt of nog geen menstruatie hebt kun je toch wel een paar drankjes drinken? Of vind je dat niet prettig?
Meer dan afwachten kan je helaas toch niet doen. Beetje ontspannen en genieten tussendoor is ook belangrijk.

Eve87 welkom. Gezellig dat je mee wilt schrijven.
Jeetje wat heftig, dikke knuffel.
Samen de klap wel een beetje kunnen verwerken?

Hopelijk komt er wat uit bij het onderzoek.
Zou jammer zijn als je een paar rondes hebt gemist maar ook wel fijn als je weet wat de reden is dat je nu nauwelijks menstrueert.
Als het opgelost zou zijn met het doorprikken van een vlies zou wel prettig zijn denk ik.
Weet je al wanneer het onderzoek gaat plaatsvinden?

Fijn weekend allemaal
Eve ik heb je toegevoegd aan de tabel, welkom! :hello:
Later volgt nog een inhoudelijke reactie :) !
Hey meiden!

Pfff, weer een heftig avondje gehad. Die pillen he.. zo blij als we daar vanaf zijn. Mijn vriend ontploft nu echt zo snel, dat ik er over na zit te denken om niet meer af te wachten en de gynaecoloog te bellen of we met IUI kunnen beginnen. Misschien dat hormonen bij mij minder heftig zijn als bij mijn vriend. Wordt er nu toch wel verdrietig van want je weet bijna niet meer wat nou mijn vriend is en wat nou de pillen. Het zal allemaal wel goed komen en ergens weet ik dat ie er weinig aan kan doen maar het blijft toch lastig. Okay even dat kwijt en nu weer een nieuw dag :sun:

Welkom Eve! Gewoon fijn om een forum te hebben om mee te schrijven. Ik had ook het gevoel nergens echt bij te passen toen mee ging lezen. Omdat velen al zo lang aan het schrijven zijn en anderen pas weer net aan het proberen zijn.

Lalameme, geniet maar goed van jullie huis! Wij zijn ook pas 1,5 geleden verhuisd en snap dat heerlijke (en drukke) gevoel helemaal!

Sunny Lady, inderdaad blijft het apart dat het zo'n taboe onderwerp is om over te praten. Voor ons beiden werkt het gelukkig om het gewoon maar tegen iedereen te zeggen. Misschien ook omdat we daar redelijk luchtig over doen naar anderen toe. Het blijft natuurlijk heftig maar mijn vriend en ik kunnen we meestal nog wel een grap van maken. Dat zijn kleine mannetjes de weg weer eens niet kunnen vinden en geen geduld hebben om te wachten tot de poort open gaat :-D Dus op zich is het tot nu toe bij ons wel relaxed geweest en mensen vinden het dan ook vrij normaal als we het zeggen. De meesten vragen er dan af en toe nog eens naar maar ik merk nu dat hoe langer het duurt, ze ook steeds voorzichtiger worden om te vragen. Wat prima is want dan hoef je het er ook niet continu over te hebben als je geen zin hebt.
Inderdaad blij dat ik iets in Nederland heb kunnen vinden! Woon in een regio waar niet heel veel in mijn vakgebied te vinden is maar na een jaar zoeken heb ik echt mijn droombaan. Dus helemaal blij! En met de oog op de toekomst ook super want mijn andere baan had ik toch op moeten zeggen. Maar iedere dag twee uur in de auto is wel veel inderdaad! Zou fijn zijn als je snel wat in de buurt vindt!
En nog een paar daagjes wachten voor je! Ik duim mee! Het kan iedere maand dus laten we het hopen dat dit de juiste is!

En Pientje, Klinkt als alsof jullie ook druk zijn met jullie huis! Bij ons moet er ook nog vanalles gebeuren maar erg snel gaat dat niet. En de kosten van een nieuwe badkamer en leefkeuken houden ons nu ook een beetje tegen. Of ja mijn vriend vooral :-D Ik denk dat we het beste zoveel mogelijk nu kunnen doen. Wat jullie ook hebben. Tis toch fijn om zoveel mogelijk af te hebben. Rustiger gaan we het niet krijgen als het dan eenmaal lukt.

Meiden, ik ga lekker werken! Spreek jullie snel!
Pientje, mijn kans op een bbz is wel verhoogd, maar met hoeveel weet ik niet. Wel weet ik dat ik met een positieve test direct moet bellen en met 5 weken een echo krijg om te kijken of t goed zit.
Lopen ongeveer gelijk, krijg tussen wo en vr mn eisprong. Ik denk zelf woensdag, want mn slijm is al aan t vertellen dat ik vruchtbaar ben, dus zal een vroege zijn dit keer.

Lalameme, wat heerlijk dat je zo blij bent met jullie huisje!
Wij hebben 3 weken nu en de middelste week zitten we in een huisje aan t strand. Dus duim voor mooi weer.

Moozerd welkom! Allereerst gefeliciteerd super leuk! Weten jullie al wanneer je wilt trouwen?
Wij zijn met 8 maanden na de ha gegaan, maar heb er toen wel 3 maanden bij gelogen :proud: . Ik maakte me eigenlijk al voordat we begonnen druk om de keizersnede die we hebben gehad, dus daarom ben ik toen gegaan.

Puk, heb dat vaak ook hoor. 1 of 2 dagen te vroeg testen. Ga ook wel ervanuit dat t dan zo is, maar toch merk ik dat ik stiekem blijf hopen.
Wat heftig dat je vriend zoveel last heeft vd medicijnen. Ikzelf zou dan denk ik ook vragen voor iui of iig iets anders. Het kan niet de bedoeling zijn dat jullie er zoveel onder lijden. Sterkte :hug:

Sunny, gefeliciteerd met je verjaardag!! :gift: Gezellig weekend gehad?
Het niks voelen vd ruggeprik kwam wel door de pijn vd rugweeen ben ik bang :rofl: . Maar heb t allemaal overleefd, dus gaan jullie zeker ook doen hihi.

Eve87 welkom. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt en door kan met proberen.

Onze dochter heeft sinds do blaasontsteking. Beetje ingestort donderdag daardoor. Ze is begonnen met reflux (vanaf 3 weken al medicijnen, tot 6 maanden. Valt opzich mee, maar komt vooral omdat ik vroeg met vast eten begonnen ben). Vanaf 3 maanden oorontstekingen (6 antibioticas in 5 maanden, buisjes toen gekregen). Daarna zijn nog 3 keelontstekingen, gebroken been, luchtweg infecties, kroep aanvallen, ziekenhuis 3 dagen ivm uitdroging door buikgriep en nu dr 3e blaasontsteking vanaf februari. Het houdt gewoon niet op, ze heeft nu een verzwaarde antibiotica omdat de ander zn werk amper nog doet. Woensdag krijgen we uitslag vd kweek en dan moeten we langskomen.
Ze heeft nu niet veel last vd blaasontsteking, wel vd bijwerkingen vd antibiotica. Dus wordt dagen uitzingen. Gelukkig een bikkeltje, dus is veel vrolijk.
Morgen toch proberen dagje weg te gaan, want t word wel mooi weer. Buggy mee voor als ze wil slapen.
Zeer zeker vervelend Puck32 dat die tabletten zulke nare bijwerkingen hebben.
Hopelijk ben je er snel vanaf.
Nog nagedacht of je de gynaecoloog gaat bellen? Overleggen kan nooit kwaad toch?

Wat betreft ons huis daar zijn we inderdaad nog wel druk mee bezig.
We hebben nog genoeg te doen maar alles op zijn tijd.
Soms een avondje niks is ook belangrijk vind ik.
Klussen gaat nu nog zoveel gemakkelijker als met kleine denk ik.
Maar je past je dan ook weer snel aan en alles went denk ik.
Echter kost het allemaal zoveel geld, niet grappig meer.
Nu hebben wij als voordeel dat we eigenlijk alles zelf kunnen doen maar anders is het echt
onbetaalbaar.

Maar het is nu echt oud of je zou het graag jullie eigen smaak willen maken?

Ka14, spannend zeg dat het nu verhoogd is. Maar ook wel fijn dat ze er meteen wat mee gaan doen.
Dan lopen we inderdaad gelijk ik verwacht dan ook ergens mijn eisprong.
Collega had gevraagd of ik wilde ruilen naar een nachtdienst. Toch maar niet gedaan.
Vind de tijd samen dan wel zeer belangrijk en aangezien ik anders 5 avonden deze week van huis zou zijn word het echt een gepland moetje. Wat het mijn inziens ook niet echt bevorderd.
Ben momenteel ook ovulatietesten aan het doen zodat ik een idee heb en dit ook aan de arts kan doorgeven.

Hopelijk heb je mooi weer als je naar het strand gaat. Heerlijk er even tussen uit.

Soms is een leugentje om eigen bestwil niet verkeerd.
Ik hoop ook dat de Arts bij ons wat gaat doen en anders maar het verhaal wat aandikken. (haha)

Wat vervelend dat jullie zo aan het tobben zijn met jullie dochter.
Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
Hoe voelt ze zich nu? en jijzelf?

Ben je nog een dagje weg geweest?

Dames ik ga zo maar eens mijn bed op zoeken.
Toi toi toi allemaal! :)
Dankjewel voor het meedenken. Ondanks dat we al zo lang bezig zijn, wil ik op een of andere manier toch nog niet snel bellen en denk ik iedere keer maar weer dat we geduld moeten hebben. Ben normaal ook het type dat heel lang wacht voordat ik naar de dokter ga. Maar ja dit schiet inderdaad niet op dus fijn dat jullie even meedenken. Zonder die pillen gaat zijn kwaliteit weer achteruit en eigenlijk is nu alles normaal. Maar dat betekent toch altijd nog dat het tot een jaar kan duren om zwanger te worden zoals bij ieder ander stel. Als ik daarbij nadenken word ik al helemaal verdrietig, ook door onze leeftijden en het feit dat ik er toch echt minimaal 2 wil :-D . Heb net dus maar de gynaecoloog gebeld om even te overleggen en ik word vanmiddag terug gebeld. Ik hoor het dan wel of het beter is om gewoon met IUI te beginnen of dat we toch echt nog gewoon zo moeten proberen.

En Ka hoe was jullie dagje weg? Toch nog leuk geweest. Zwaar zeg met je dochtertje en wat naar voor haar (en jullie)! Sterkte en hopelijk dat ze weer snel opknapt en zich beter voelt. Moet allemaal zwaar zijn voor jullie zeg.

Pientje, fijn dat jullie zo handig zijn en alles zelf kunnen! Maar inderdaad nog steeds veel werk. Wij zitten op zich goed maar de badkamer en keuken zijn wel 15 of 20 jaar oud. Was toen wel kwaliteit dus alles is nog prima maar we willen het toch zeker wel veranderen. 1 van deze projecten kunnen we nu ook wel betalen dus we gaan binnenkort maar eens advies inwinnen. Op zich is mijn vriend wel handig maar hij is het type dat heel enthousiast begint en het niet afmaakt :facepalm: We zitten nu al met een half kippenhok, halve werkbank, halve boekenkast en half tv meubel, haha. Wil geen halve keuken of halve badkamer erbij :-D. Maar het komt allemaal, het heeft ook geen haast.

Nou ik ga mezelf even laten verwennen op mijn vrije dag mijn een manicure :-)
Fijne dag iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven