Zwanger worden september 2018

29-06-2018 22:35 610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb even dit account aangemaakt zodat iedereen die mee wilt schrijven alles zelf kan aanpassen in het schema.
In september gaan wij voor een 2e kindje. Tijdens de start bij ons 1e kindje en tijdens mijn zwangerschap heb ik veel gehad aan het forum. Ik zou het erg leuk vinden om dat nu weer te hebben.

Mama's to be :heart: :heart: :heart:
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde/Start # kind Bijzonderheden
Door8731/24:heart: sept2Gaan eerst trouwen
a3131/3222 okt41ma gehad juli 2018
Daneli26/2825 dec31
Scorprion199027/3916 nov21
Pink_Sky34/37 :heart: 33UD 1 Aug?
Mommywensje329/2928 dec3328 aug implanon verwijderd.
Globetrotter9127/32 :heart: 12UD 27 mei
Ikke19890629/25 :heart: 21
CallieB23/30:heart: 11
Tiema127/3315 nov41
Jaanz29/3016 dec31
Bippy-29/28 :heart: 42
Sommige schrijvers zijn uit de tabel vanwege lang niet mee schrijven. Zet jezelf er gerust weer in!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
40.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
CallieB schreef:
05-09-2018 10:14
@ Scorprion1990

Ik heb de afgelopen 10 jaar zo'n beetje alles geprobeerd. Grootste gedeelte van de pillen sloeg niet aan en daar kwam mijn cyclus doorheen, 2x een spiraal gehad die niet op de juiste plaats zat (totaal 2,5 jaar), tussendoor tijden niets gebruikt ivm omstandigheden, en de pil tja daar haalde ik altijd 4 strips uit een doosje van 3 zegmaar.... :-$ . En ook die vaginale ringen vergeet ik wel eens :oeps:
Ik hou er echt wel serieus rekening mee dat het langer gaat duren, misschien ook wel vanuit een (irreële) angst dat het helemaal niet gaat lukken. Dat zou echt wel mijn ergste nachtmerrie zijn...

Maar vind dit toch ook wel weer echt een ding hoor... we zijn 8 jaar de dans ontsprongen samen en nu is het de bedoeling dat het juist snel lukt. Die mindset moet nog even een beetje wennen, hihihi :hyper:
Dit zou mij wel weer onzekerheid geven. inderdaad zo vaak de dans ontsprongen en dan die angst krijgen dat het gewoon niet eerder is gebeurd omdat het niet kan. Ik hoop voor jullie dat jij zo snel mogelijk zwanger mag worden maar ik zou er niet te veel druk op leggen, je hoort vaak dat dit averechts werkt
Alle reacties Link kopieren
Door87 schreef:
29-06-2018 22:41
Goedenavond allemaal,

Ik zou het erg leuk vinden om hier lekker te kletsen met dames die graag zwanger willen worden vanaf september. Ik heb erg leuke contacten overgehouden aan het viva forum van voor en tijdens mijn eerste zwangerschap. Onze dochter is nu 14 maanden en zouden het erg leuk vinden als er een broertje of zusje komt voor de kleine meid. Wij gaan eerst nog trouwen net iets daarvoor stop ik met de pil. De vorige keer was ik erg snel zwanger ik hoop natuurlijk dat dat weer het geval is maar ergens vind ik dat juist ook eng. Wie schrijft er mee?
Hoi Hoi,

Ik heb geen idee hoe ik mezelf erbij moet zetten. Ik heb ingelogd en bericht wijzigen en ik krijg allerlei codes etc dus heb maar snel afgemeld. Zou je me kunnen uitleggen hoe ik mezelf erbij moet ovoegen?
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kan mijzelf trouwens niet toevoegen aan de tabel,
Kan iemand dit doen?
plantiful schreef:
05-09-2018 10:20
Dit zou mij wel weer onzekerheid geven. inderdaad zo vaak de dans ontsprongen en dan die angst krijgen dat het gewoon niet eerder is gebeurd omdat het niet kan. Ik hoop voor jullie dat jij zo snel mogelijk zwanger mag worden maar ik zou er niet te veel druk op leggen, je hoort vaak dat dit averechts werkt
Ja dat gaan we ook niet doen hoor! Beetje jammer is dat ik er op mijn werk de hele dag mee geconfronteerd word dus je blijft er zo continue mee bezig. Maar we nemen er wel te tijd voor hoor, we zijn nog jong en hebben alle tijd. Als het nog even duurt komt het misschien niet nog wat beter uit... Maarja, ervanuit gaande dat het wel even duurt beginnen we gewoon vast. :-$ :lol:
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand dit??
Ik heb mijn implanon dinsdag 28 augustus laten verwijderen. Dit is dus 8 van na verwijderen. Mag ik dit dan ook zien als dag 8 van mijn cyclus ? Of telt mijn cyclus pas echt vanaf het moment dat ik voor het eerst menstrueer?
Mommywensje3 schreef:
05-09-2018 10:41
Weet iemand dit??
Ik heb mijn implanon dinsdag 28 augustus laten verwijderen. Dit is dus 8 van na verwijderen. Mag ik dit dan ook zien als dag 8 van mijn cyclus ? Of telt mijn cyclus pas echt vanaf het moment dat ik voor het eerst menstrueer?
Dat is lastig. In principe vanaf de eerste dag van je menstruatie. Doorgaans krijg je die ook als je hem eruit haalt omdat je een hormonendip krijgt. Soms komt het voor dat je wel direct een ovulatie krijgt, dan is het weer wel een cyclus vanaf wanneer je hem hebt verwijderd...
Alle reacties Link kopieren
Welkom callieb!! @ scorpion nou hier zojuist een knaller ovutest gehad spannend!!!!! Ik heb 2 apps en 1tje zei gister piek en de andere zei vrijdag hahaha netjes ertussen dus!! I.v.m. eerdere miskraam en onregelmatige cyclus gebruik ik wel ovulatietesten. Wij gaan het weer gezellig maken samen net als de afgelopen dagen😜 dus als ik weinig reageer zijn we ff bezig hahaha succes allemaal hopelijk snel zwanger!!!!
anoniem_370488 wijzigde dit bericht op 05-09-2018 11:38
16.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
CallieB schreef:
05-09-2018 10:45
Dat is lastig. In principe vanaf de eerste dag van je menstruatie. Doorgaans krijg je die ook als je hem eruit haalt omdat je een hormonendip krijgt. Soms komt het voor dat je wel direct een ovulatie krijgt, dan is het weer wel een cyclus vanaf wanneer je hem hebt verwijderd...
Hmmm ja precies daar dacht ik ook al aan. Agh dan wachten we gwn op die monsters en dan begin ik met tellen. Voelt zo nutteloos als er helemaal geen menstruatie nog gwst is hahahah. Heb het gevoel dat ik dan niet mee kan praten hahahah.
Alle reacties Link kopieren
A31 schreef:
05-09-2018 11:33
Welkom callieb!! @ scorpion nou hier zojuist een knaller ovutest gehad spannend!!!!! Ik heb 2 apps en 1tje zei gister piek en de andere zei vrijdag hahaha netjes ertussen dus!! Wij gaan het weer gezellig maken samen net als de afgelopen dagen😜 dus als ik weinig reageer zijn we ff bezig hahaha
Hahahahahah nou meid succes maak er maar wat vannnn!!!!!
Alle reacties Link kopieren
@ Mommiewensje3
Ik gebruik nu de app 'mijn kalender', heb maar gewoon een willekeurige uitgekozen. Alles staat nu nog op standaard omdat ik dus nog geen normale cyclus heb gehad. Alleen de menstruatie is nu ingevoerd wanneer die was. Ovulatie gaat dus uit van cyclus volgens het boekje..

@ A31 haha succes de komende dagen en geniet ervan! :-D

Ik zal eens even kijken op het via de laptop wel lukt met de tabel... Beetje jammer alleen dat ik nu zelf automatisch ingelogd sta op mijn eigen account en mn wachtwoord niet meer weet :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Scorprion1990 schreef:
05-09-2018 11:41
@ Mommiewensje3
Ik gebruik nu de app 'mijn kalender', heb maar gewoon een willekeurige uitgekozen. Alles staat nu nog op standaard omdat ik dus nog geen normale cyclus heb gehad. Alleen de menstruatie is nu ingevoerd wanneer die was. Ovulatie gaat dus uit van cyclus volgens het boekje..
Oke ja op die manier. Nou dan wacht ik er nog even mee tot me menstruatie dan is het denk ik wat leuker ook om de app te gebruiken. Maar bedankt voor de info x.
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren krampen in me onderbuik voelde alsof ik OG moest worden. En nu sinds een half uurtje weer last van krampen in me onderbuik en in me onderrug. Hopen dat de rode duiveltjes komen opdagen!
Alle reacties Link kopieren
hehe ik snap de tabel:

[tr][td]Scorprion1990[/td][td]27/38[/td][td]

Een nieuwe regel begint met [tr][td] en vervolgens steeds tussen de 2 [td] je data invoeren. De info moet staan voor de td met / dus [/td]

Nu nog even kijken of ik mn eigen account weer in kom...
Alle reacties Link kopieren
zwangerseptember2018 schreef:
05-09-2018 13:13
hehe ik snap de tabel:

[tr][td]Scorprion1990[/td][td]27/38[/td][td]

Een nieuwe regel begint met [tr][td] en vervolgens steeds tussen de 2 [td] je data invoeren. De info moet staan voor de td met / dus [/td]

Nu nog even kijken of ik mn eigen account weer in kom...
Bedankt voor je uitleg!!! Er zit inderdaad een soort patroon in die tekens en heb het door nu hahah... Ik sta nu in de tabell :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
plantiful schreef:
05-09-2018 10:24
Ook ik kan mijzelf trouwens niet toevoegen aan de tabel,
Kan iemand dit doen?
Als je even de gegevens voor het tabel door stuurt wil ik het wel voor je doen. Ik ben er net achter gekomen hoe het moet.
Alle reacties Link kopieren
Mommywensje3 schreef:
05-09-2018 11:38
Hmmm ja precies daar dacht ik ook al aan. Agh dan wachten we gwn op die monsters en dan begin ik met tellen. Voelt zo nutteloos als er helemaal geen menstruatie nog gwst is hahahah. Heb het gevoel dat ik dan niet mee kan praten hahahah.
Achh mommy.. ik begrijp je gevoel.. ik had dit ook toen ik aan t wachten was op mn 1e menstr. Na de mk. Maar.... of je nu wel of niet al de rode duivels hebt gespot er kan al vanalles gebeuren in je lichaam he!! Niets is uitgesloten en je hebt net zo veel kans als iedereen dus ook jij hoort er al net zo bij als de rest van ons!!😙
Alle reacties Link kopieren
Mommywensje3 schreef:
05-09-2018 12:53
Sinds gisteren krampen in me onderbuik voelde alsof ik OG moest worden. En nu sinds een half uurtje weer last van krampen in me onderbuik en in me onderrug. Hopen dat de rode duiveltjes komen opdagen!
Even een tip die mij al heel erg op de goede weg heeft geholpen. Ken je de billingsmethode? Cervix slijm uitleg en stand vd baarmoedermond? Ik check wel eens hoe de stand van mijn bbm voelt als je in de vruchtbare periode zit kan je er bijna niet bij met je middelvinger en voelt de mond heel zacht en het voelt als een donut. Zo weet ik of er wat gebeurd in mn lijf. Als je ongie komt zit de bbm lager, kan je hem dus makkelijker aanraken met je middelvinger en voelt de donut hard aan en voel je bijna geen opening.

Heeft mij al een hoop geleerd over mijn lichaam en zo wist ik ook wanneer ik met de ovulatietesten kon beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de uitleg Scorpion, ik sta er nu ook in :yes:

@A31 Dat wist ik eigenlijk niet, bedankt voor de uitleg! Ik heb meestal wel wat buikpijn/ krampen in mijn onderrug op de dag van mijn eisprong, maar dat is de ene maand erger dan de andere, dus wel fijn om dit te weten.
En veel plezier deze dagen :-D

@Mommy Ik gebruik de app Flo, hier kun je ook iedere dag eventuele symptomen invullen als je dat wil. Ik gebruik hem nu al langer, omdat ik een koperspiraal heb en dus niet aan mijn pil strip kon zien wanneer ik ongesteld moest worden vond ik het wel handig om dat toch ongeveer te weten. Als je eenmaal zwanger bent kun je hem omzetten naar zwangerschapsmodus.
Bij mij is hij inmiddels op mijn persoonlijke cyclus ingesteld als het goed is. In het begin kun je dan aangeven hoeveel dagen je cyclus meestal duurt en dan geeft hij de vruchtbare dagen aan.
Maar als je dit nog niet weet moet je dat gokken denk ik? Dus hier heb je nu misschien ook nog niks aan?
Alle reacties Link kopieren
@plantiful Hopelijk heb je vandaag wel een test kunnen halen! Succes met testen morgen, ik duim voor een positieve test :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
@pink, ja aan de klachten kun je ook geen touw vast knopen want dat kan elke eisprong weer anders zijn! Normaal heb ik altijd hele gevoelige tepels en steken in mn onderbuik rond de eisprong maar de laatste 2 keer ook niet echt last van gehad.. hihi en met de billinxmethode heb je een hoop info van jou lichaam wat bij elke vrouw weer anders kan voelen! Vooral t verschil tussen harde en zachte bmm vind ik zoo bizar!!
Alle reacties Link kopieren
A31 schreef:
05-09-2018 16:36
Achh mommy.. ik begrijp je gevoel.. ik had dit ook toen ik aan t wachten was op mn 1e menstr. Na de mk. Maar.... of je nu wel of niet al de rode duivels hebt gespot er kan al vanalles gebeuren in je lichaam he!! Niets is uitgesloten en je hebt net zo veel kans als iedereen dus ook jij hoort er al net zo bij als de rest van ons!!😙

Ahhww ja dank je weell!! ... ik probeer me daar ook steeds aan te herinneren dat er nu van alles gaande is en het er echt wel aan komt. Want ik voel nu wel telkens kramprn in me onderbuik onder rug en benen en dat kan ik me wel herinneren als menstruatiepijn. Ook al ben ik al jaren niet echt ongi gwst dan wat bloedingen 1x in t blauwe jr.

Dus ik probeer mezelf te overtuigen hahahah
Alle reacties Link kopieren
Pink_Sky schreef:
05-09-2018 20:29

@Mommy Ik gebruik de app Flo, hier kun je ook iedere dag eventuele symptomen invullen als je dat wil. Ik gebruik hem nu al langer, omdat ik een koperspiraal heb en dus niet aan mijn pil strip kon zien wanneer ik ongesteld moest worden vond ik het wel handig om dat toch ongeveer te weten. Als je eenmaal zwanger bent kun je hem omzetten naar zwangerschapsmodus.
Bij mij is hij inmiddels op mijn persoonlijke cyclus ingesteld als het goed is. In het begin kun je dan aangeven hoeveel dagen je cyclus meestal duurt en dan geeft hij de vruchtbare dagen aan.
Maar als je dit nog niet weet moet je dat gokken denk ik? Dus hier heb je nu misschien ook nog niks aan?

Okeee ga de app wel downloaden en even bekijken, maar inderdaad nee heb aan de app nog niks, want ik heb me menstruatie nog niet gehad. En dat is al flink wat jaartjes zo met de implanon hahah. Wel eens in de zoveel maanden een bloeding, maar dat is dit jr nog niet eens gebeurd.

Voor ik aan de implanon begon heb ik altijd een goede regelmatige cyclus gehad en vruchtbaar als de pest. Je hoefde alleen maar naar me te kijken en ik was zwanger XD
Alle reacties Link kopieren
@mommy, ja ik denk als vrouw zijnde dat je vaak je klachten wel kan herkennen hoor. Ook als je dit nooit hebt gehad of al heel lang niet meer.. ik heb voor t stoppen met de pil deze 15 jr lang geslikt en de 1e menstruatie na t stoppen voelde heeel anders als de stopweek maar dacht qua klachten wel van he dit zijn denk ik menstruatieklachten! Blijft toch altijd een ander gevoel als bijv. Darmkrampen of maagkrampen enzo! Blijf vertrouwen hebben in je eigen lichaam! Het kan zoveel meer hebben dan wij allemaal denken te weten😚
Alle reacties Link kopieren
A31 schreef:
05-09-2018 22:39
@mommy, ja ik denk als vrouw zijnde dat je vaak je klachten wel kan herkennen hoor. Ook als je dit nooit hebt gehad of al heel lang niet meer.. ik heb voor t stoppen met de pil deze 15 jr lang geslikt en de 1e menstruatie na t stoppen voelde heeel anders als de stopweek maar dacht qua klachten wel van he dit zijn denk ik menstruatieklachten! Blijft toch altijd een ander gevoel als bijv. Darmkrampen of maagkrampen enzo! Blijf vertrouwen hebben in je eigen lichaam! Het kan zoveel meer hebben dan wij allemaal denken te weten😚
Jaa precies je heb toch wel zoiets van hey dit herken ik gwn overduidelijk. Dus daarom ik weet dat er het een en ander afspeelt in me lichaam dusse ik heb nog redelijk geduld. Ben nog niet echt ongeduldiggg gelukkigg, maar spannend vind ik alles bij elkaar wel.
Alle reacties Link kopieren
Plantiful heb je getest vanmorgen? :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven