Zwanger worden september 2018

29-06-2018 22:35 610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik heb even dit account aangemaakt zodat iedereen die mee wilt schrijven alles zelf kan aanpassen in het schema.
In september gaan wij voor een 2e kindje. Tijdens de start bij ons 1e kindje en tijdens mijn zwangerschap heb ik veel gehad aan het forum. Ik zou het erg leuk vinden om dat nu weer te hebben.

Mama's to be :heart: :heart: :heart:
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde/Start # kind Bijzonderheden
Door8731/24:heart: sept2Gaan eerst trouwen
a3131/3222 okt41ma gehad juli 2018
Daneli26/2825 dec31
Scorprion199027/3916 nov21
Pink_Sky34/37 :heart: 33UD 1 Aug?
Mommywensje329/2928 dec3328 aug implanon verwijderd.
Globetrotter9127/32 :heart: 12UD 27 mei
Ikke19890629/25 :heart: 21
CallieB23/30:heart: 11
Tiema127/3315 nov41
Jaanz29/3016 dec31
Bippy-29/28 :heart: 42
Sommige schrijvers zijn uit de tabel vanwege lang niet mee schrijven. Zet jezelf er gerust weer in!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:22
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
40.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom voor alle nieuwe dames! Het is inmiddels wel een aardig groepje geworden. Ik ga proberen het vanaf nu bij te houden🙈

@ A31 Die billingsmethode klinkt wel interessant! Ik denk dat ik vorige cyclus mijn eisprong wel gevoeld heb. Ik ging er toen niet vanuit dat, dat het niet was aangezien het een aantal dagen eerder was dan mijn app aan gaf, maar mijn cyclus bleek toen vrij kort te zijn. Volgens de app zou ik morgen mijn eisprong hebben, dus ben benieuwd!

Hier na ik denk 15jaar pilgebruik de klachten van m’n eigen menstruatie helaas niet vergeten en helaas ook niet veranderd:(

@mommywensje3 klinkt niet fijn: hopelijk wordt het snel beter en heb je meer duidelijkheid!

Ik drink af en toe een wijntje mee, maar voor m’n gevoel valt het alsnog snel op. Ik laat het nu wel alvast braaf staan, schijnt toch beter te zijn. Qua eten let ik er dan weer niet zo goed op. Best apart;)

Hopelijk ben en blijf ik nu een beetje bij! Zou iemand mij nog in de tabel willen zetten? Ik ben 29, mijn man 25, NOD 22-9, ronde 1 en eerste kindje

Ik zit waarschijnlijk in mijn vruchtbare dagen, dus stiekem toch best spannend allemaal! Waarschijnlijk ben ik niet de enige, aangezien de NOD’s redelijk bij elkaar liggen!
Alle reacties Link kopieren
Ikke198906 schreef:
07-09-2018 18:29

@mommywensje3 klinkt niet fijn: hopelijk wordt het snel beter en heb je meer duidelijkheid!

Hopelijk ben en blijf ik nu een beetje bij! Zou iemand mij nog in de tabel willen zetten? Ik ben 29, mijn man 25, NOD 22-9, ronde 1 en eerste kindje
Jaa inderdaad. Ik ben nu nog erg geduldig betreft het zwanger worden. Ik heb voor dat nog wel het geduld, maar het zou wel fijn zijn als me menstruatie al wel op gang zou komen hahahah, maar ik heb nog geduld. Ik heb meer last van de bijwerkingen, omdat het me helemaal sloopt. Ik heb 2 kindjes, me vriend en het huishouden ik ben gwn gesloopt en moe dus word ik emo ahah.

Maar ik heb je in de tabel gezet. Wil je nog even kijken of ik de gegevens juist heb ingevuld ?
Alle reacties Link kopieren
Leeuw32 schreef:
07-09-2018 16:10
A31 klopt! Topic waar ik eerst meeschreef is niet meet zo actief...

Hoe snel had jij weer een eisprong na miskraam in juli? Ik ga voorlopig uit van een eisprong op 15 september....
Nou ik heb 25 juni de miskraam gehad dmv cytotect. 4 dagen later was ik schoon verklaart. Toen heb ik 5.5 week op mn 1e ongie moeten wachten omdat het hcg nog zo lang aanwezig was. Mn 1e eisprong heb ik gevonden op 10 aug icm ovutest. Ben toen de 19e ongesteld geworden en nu 6 sept weer een eisprong en nu wachtende tot mn nod op 18 of 19 sept.
Alle reacties Link kopieren
Ikke198906 schreef:
07-09-2018 18:29
Welkom voor alle nieuwe dames! Het is inmiddels wel een aardig groepje geworden. Ik ga proberen het vanaf nu bij te houden🙈

@ A31 Die billingsmethode klinkt wel interessant! Ik denk dat ik vorige cyclus mijn eisprong wel gevoeld heb. Ik ging er toen niet vanuit dat, dat het niet was aangezien het een aantal dagen eerder was dan mijn app aan gaf, maar mijn cyclus bleek toen vrij kort te zijn. Volgens de app zou ik morgen mijn eisprong hebben, dus ben benieuwd!

Hier na ik denk 15jaar pilgebruik de klachten van m’n eigen menstruatie helaas niet vergeten en helaas ook niet veranderd:(
Ja dat is zeker interessant hoor! Ik wist ook niet dat t bestond maar nu je het zo uitvogeld is het echt boeiend ook hoe je lichaam veranderd! Ik heb nu bijv dat mn bmm nog hoog zit harder is geworden en potdicht zit. Hij zou rond mn nod weer moeten zakken en een beetje open gaan en dan krijg je je menstr. Als hij hoog blijft zitten en potdicht is dat een goed teken😉

Spannend he
Alle reacties Link kopieren
Mommywensje3 schreef:
07-09-2018 18:56
Jaa inderdaad. Ik ben nu nog erg geduldig betreft het zwanger worden. Ik heb voor dat nog wel het geduld, maar het zou wel fijn zijn als me menstruatie al wel op gang zou komen hahahah, maar ik heb nog geduld. Ik heb meer last van de bijwerkingen, omdat het me helemaal sloopt. Ik heb 2 kindjes, me vriend en het huishouden ik ben gwn gesloopt en moe dus word ik emo ahah.

Maar ik heb je in de tabel gezet. Wil je nog even kijken of ik de gegevens juist heb ingevuld ?
Ach meis je hebt het echt heel zwaar op t moment he!! Niet leuk dit😠..

Is er een optie dat je in dit weekend de kids even de deur uit kan zetten? Met papa misschien ff middagje of ochtendje op pad? Dan kun je wellicht eventjes bijtanken met een kopje thee op de bank een leuke film kijken of ff powernapje pakken? Ik denk dat je je dan weer wat beter voelt hoor is niet nix al die hormonen van slag 💋
Alle reacties Link kopieren
A31 schreef:
07-09-2018 20:23
Ach meis je hebt het echt heel zwaar op t moment he!! Niet leuk dit😠..

Is er een optie dat je in dit weekend de kids even de deur uit kan zetten? Met papa misschien ff middagje of ochtendje op pad? Dan kun je wellicht eventjes bijtanken met een kopje thee op de bank een leuke film kijken of ff powernapje pakken? Ik denk dat je je dan weer wat beter voelt hoor is niet nix al die hormonen van slag 💋
Jaa ik denk dat ik het een beetje onderschat het hormonen gebeuren. In mijn hoofd was het implanon eruit en klaar je lichaam reageert er verder niet op ofz. Maar ik heb het zwaar mis. Maar dat komt goed.
En i wishhh dat ik die rust kon pakken.
Morgen moet zoontjelief 08:00uur verzamelen voetballen, daarna naar de stad zijn verjaardags outfit halen. Vervolgens om 12:00uur naar de kapper. Om 14:00uur een gender reveal party tot 16:00uur en dan met de kids naar huis.

Zondag word mijn zoontje 8 jaar en dan heeft hij 9 vriendjes uit de klas uitgenogd. We gaan naar het bos en daar gaan we allemaal spelletjes spelen. Dus dit weekend zit rust er totaaaal niet in. Momenteel ben ik nog op werk tot 22:00uur en heb nog wat voorbereidingen te treffen. Maaaar powermommy komt goed. Ik hoop gwn dat de nachten beetje mee werken zou al de helft schelen !
Alle reacties Link kopieren
Mommywensje3 schreef:
07-09-2018 21:32
Jaa ik denk dat ik het een beetje onderschat het hormonen gebeuren. In mijn hoofd was het implanon eruit en klaar je lichaam reageert er verder niet op ofz. Maar ik heb het zwaar mis. Maar dat komt goed.
En i wishhh dat ik die rust kon pakken.
Morgen moet zoontjelief 08:00uur verzamelen voetballen, daarna naar de stad zijn verjaardags outfit halen. Vervolgens om 12:00uur naar de kapper. Om 14:00uur een gender reveal party tot 16:00uur en dan met de kids naar huis.

Zondag word mijn zoontje 8 jaar en dan heeft hij 9 vriendjes uit de klas uitgenogd. We gaan naar het bos en daar gaan we allemaal spelletjes spelen. Dus dit weekend zit rust er totaaaal niet in. Momenteel ben ik nog op werk tot 22:00uur en heb nog wat voorbereidingen te treffen. Maaaar powermommy komt goed. Ik hoop gwn dat de nachten beetje mee werken zou al de helft schelen !
Nou poeh druk weekend idd voor de boeg meis!!! Morgenavond lekker kopje thee als de kids op bedje liggen? Al s t maar een halfuurtje 😊 nou ik zal ff inseinen dat je nachtrust verbeterd en je zo weer beetje op krachten kan komen! Wellicht een optie dat zijn druppels van floradix een ijzerelixer(kreeg ik bij de verloskundige destijds tegen vermoeidheid) kan je zo bij de kruidvat halen en is homeopatisch middel misschien voel je je dan ietsjes lekkerder op de dag💋
Alle reacties Link kopieren
@Mommywensje, wat vervelend dat je er zo heftig op reageert! En dan ook nog zo'n druk weekend voor de boeg, ik hoop dat je je snel beter begint te voelen. Ik had nog nooit gehoord dat je zo heftig kon reageren op het ontpillen, of heeft dat met deze specifieke pil te maken? En ik snap heel goed dat die onzekerheid vervelend is! Toen mijn cyclus weer op gang kwam na zwangerschap/borstvoeding was het eerst 2 maanden op de klok regelmatig en vervolgens was ik meer dan 2 weken overtijd, alle testen negatief, kon er echt niet tegen.
Jeetje ik heb nooit geweten dat je zo heftig kan reageren op ontpillen. Heb ik nog niet eerder gehoord. Wat een troep is het ook he...


Wil iemand mij in de tabel zetten, ik kreeg het op de laptop niet voor elkaar. 1e baby, 23/30, NOD vermoedelijk rond 5 oktober. Verwacht morgen mijn menstruatie. :hyper:. Bij wijze van experiment ga ik billings methode ook maar eens bekijken
Alle reacties Link kopieren
Hier nog niet ongesteld.
Meen met vlagen misselijk te zijn, maar ben bang dat ik het me inpraat.
Ga nog maar een weekje afwachten :facepalm: ..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je erbij gezet CallieB, ik wist alleen even niet met de hoeveelste ronde je nu bezig bent. Als je dat nog laat weten zet ik dat er nog even bij. Klopt de rest zo wel?

Jeetje Bippy, spannend! Denk je dat het je lukt om een hele week te wachten als je niet ongesteld wordt?

Mommy ben je de drukke dag een beetje goed doorgekomen? Hopelijk voel je je al ietsje beter nu. Heftig hoor, heel vervelend voor je dat je er zoveel last van hebt :hug:
Pink_Sky schreef:
08-09-2018 18:36
Ik heb je erbij gezet CallieB, ik wist alleen even niet met de hoeveelste ronde je nu bezig bent. Als je dat nog laat weten zet ik dat er nog even bij. Klopt de rest zo wel?

Jeetje Bippy, spannend! Denk je dat het je lukt om een hele week te wachten als je niet ongesteld wordt?

Mommy ben je de drukke dag een beetje goed doorgekomen? Hopelijk voel je je al ietsje beter nu. Heftig hoor, heel vervelend voor je dat je er zoveel last van hebt :hug:

Eerste ronde ;) Vandaag zoals verwacht menstruatie, ga weer even langzaam door de grond hier. On the bright side; kunnen eigenlijk van start...
Alle reacties Link kopieren
@ mommywensje3 de tabel klopt, dankjewel!
Hopelijk ben je, je drukke dag goed doorgekomen en kan je vannacht eens lekker slapen

@bippy spannend! Hopelijk blijft je menstruatie weg, al lijkt me dat wachten echt vreselijk, zeker als je vanalles (denkt) te voelen

@ callieb toch weer ‘fijn’ die eerste menstruatie he! Wij hebben daar ook op gewacht, aan de ene kant baalde ik ook dat ik weer verging van de pijn, mAr aan de andere kant een mooi startsein!:)
A31, interessant om over die methode te lezen. Ik ga me daar voorlopig niet mee bezig houden, we willen de eerste tijd proberen om het zo relaxt mogelijk te houden. Maar wel handig om op die manier je lichaam wat beter te leren kennen.

Bippy, spannend dat je nog niet ongesteld bent. Wacht je op je eerste menstruatie na het stoppen met de pil? Want dan kan het wat langer duren.

CallieB, balen dat je zo'n last van je menstruatie hebt. Inderdaad nu door naar de volgende ronde.

Ik heb mezelf in de tabel gezet en even de extra hokjes etc weg gehaald. Kan ik nog iemand erbij zetten?
Alle reacties Link kopieren
CallieB, ik heb het erbij gezet hoor.
Wel fijn dat je ongesteld bent geworden op de dag dat je het verwachtte.
En fijn dat je nu echt kunt beginnen ;)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik schrijf graag mee!
Sinds december 2017 gestopt met de pil. Op 25 mei 2018 getrouwd, eind juli op huwelijksreis geweest en nu mag het kindje wel komen ;-)
Normaalgezien altijd al een hele regelmatige cyclus gehad, maar vorige maand heeft mijn lichaam mij goed voor de gek gehouden. Plots een cyclus van 30 dagen ipv 24 dagen, dus ik dacht dat het al zo ver was... Jammer genoeg dan op dag 30 mijn maandstonden gekregen.
Nu dus ronde 2. NOD is 22/09. Ik heb nog geen ovu-testen gebruikt. Ik gebruik een app waarin ik mijn maandstonden ingeef, en sinds deze maand neem ik ook mijn temperatuur. Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu in ronde 3 of 4 Daneli, maar ben al een keer 8 dagen ‘later’ dan mijn normale cyclus ongesteld geworden en de vorige x op dag 23 al.
Daarom dat ik er niet op sta te springen om een test te doen!

Welkom Tiema, heerlijk zo net getrouwd en klaar voor een nieuw avontuur!

Ik ben ‘verloofd’ maar vergeet dit vaak, trouwen staat nog niet boven aan op het lijstje momenteel :-(
@Tiemal
Welkom! Leuk zeg zo vlak na jullie trouwen. Hoop dat het snel lukt!
Alle reacties Link kopieren
CallieB schreef:
09-09-2018 20:51
@Tiemal
Welkom! Leuk zeg zo vlak na jullie trouwen. Hoop dat het snel lukt!
Dankje! Wij hopen het ook! 🙂 Iemand mag mij ook toevoegen aan de tabel. Ik ben 27, mijn man 33, en we zitten in ronde 2. Mijn nod is 22/09.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden!

Ik heb een druk weekend gehad, erg leuk en goed qua afleiding.

CallieB fijn dat je doorkunt :)

Hmm ik heb zondag een ovulatietest gedaan en die was positief vanochtend ook, maar ik denk dat het allemaal vals-positief is vanwege miskraam vorige week maandag, maar ik alle symptomen. Wel weer lekker verwarrend allemaal.

Bippy, spannend.
Alle reacties Link kopieren
A31 schreef:
07-09-2018 22:07
Nou poeh druk weekend idd voor de boeg meis!!! Morgenavond lekker kopje thee als de kids op bedje liggen? Al s t maar een halfuurtje 😊 nou ik zal ff inseinen dat je nachtrust verbeterd en je zo weer beetje op krachten kan komen! Wellicht een optie dat zijn druppels van floradix een ijzerelixer(kreeg ik bij de verloskundige destijds tegen vermoeidheid) kan je zo bij de kruidvat halen en is homeopatisch middel misschien voel je je dan ietsjes lekkerder op de dag💋
Nou en of het een druk weekend was. Ik kon niet eens even tijd voor mezelf nemen hahaha. Maar ik moet zeggen was wel een heel druk en gezellig weekend. Het heeft me afgeleid van me vermoeidheid en de pijnen in me buik en rug.

Tot mijn verbazing heb ik geen lange nacht gehad, maar wel veel beter geslapen. Nu loop ik er wel als een zombi bij op werk hahahaha, maar me zoontje heeft een top weekend gehad!!!

En helaas nog geen rode duivels te bekennen hier.
Alle reacties Link kopieren
Globetrotter91 schreef:
07-09-2018 22:28
@Mommywensje, wat vervelend dat je er zo heftig op reageert! En dan ook nog zo'n druk weekend voor de boeg, ik hoop dat je je snel beter begint te voelen. Ik had nog nooit gehoord dat je zo heftig kon reageren op het ontpillen, of heeft dat met deze specifieke pil te maken? En ik snap heel goed dat die onzekerheid vervelend is! Toen mijn cyclus weer op gang kwam na zwangerschap/borstvoeding was het eerst 2 maanden op de klok regelmatig en vervolgens was ik meer dan 2 weken overtijd, alle testen negatief, kon er echt niet tegen.
Hoi Hoi,
Jaaa echt heftig he ! Niet te doen jo. Ik heb afgelopen nachten wel wat beter geslapen hoor dat wel. Maar heb nog steeds wel de hitte aanvallen ook gewoon over dag. Dan gaat bijna alles uit als ik thuis ben. Ik had in het weekend ook dat ik naar de toilet ging om te plassen en na het plassen veeg ik mn doos en een klodder witte afscheiding. Sorry als het te vies is, maar probeerde het zo netjes mogelijk te zeggen hahaha. Maar toen dacht ik ook heey wat is dit dan. Gebeuren nu gewoon allerlei dingen met mn lichaam. En ik moet mn lichaam ook gwn weer helemaal opnieuw leren kennen.

En ja ik blijf gwn duimen dat me cyclus zo snel mogelijk weer opstart hihi.
Alle reacties Link kopieren
Pink_Sky schreef:
08-09-2018 18:36

Mommy ben je de drukke dag een beetje goed doorgekomen? Hopelijk voel je je al ietsje beter nu. Heftig hoor, heel vervelend voor je dat je er zoveel last van hebt :hug:
Hoi pinksky,
Jaa ik ben de drukte gelukkig door gekomen en het was druk, maar wel een top weekend ! Kindje heeft super genoten en allemaal leuke cadeautjes gekregen. Jaa heb enorm last ja, maar door de afleiding van het weekend heb ik er eerlijk gezegd niet zoveel last ven gehad zelf in de nacht niet. Dus dat is wel een plus punt. Ben nu wel echt brak, maar we gaan door hahahah.

Ik voel me verder wel prima nog steeds menstruatie krampen over de dag, maar nog geen rode duivels. Hoop dat ze aankomende week wel opkomen dagen. Ben in ieder geval voorbereid ervoor. Hoe is het bij jouw ?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Nou ik heb mijn drukke weekend overleefd. Het was een super druk, maar wel echt een leuk weekend. Me kindje heeft genoten en heeft me wel 100 keer bedankt voor zo een leuke verjaardag. En kijk daar doe je het voor. Het was voor mij ook gewoon perfect ben zo heerlijk afgeleid ben nog aan het nagenieten.

Ik slik nog steeds dagelijks me foliumzuur en teunisbloem.

Toch heb ik even een vraagje, omdat dit toch nieuw is voor mij bewust kiezen voor een kindje heb ik niet zoveel verstand van ovu testen, je temp meten etc?

Ik zal dat nu niet per direct doen vind het ook niet nodig, maar wat uitleg erover zou wel fijn en leuk zijn. Want ik zie dat jullie vaak over dit onderwerp praten, maar ik lees en ik denk maar wat doen jullie doen? Waar is het goed voor ? Ik schaam me beetje om het te vragen, want ik ben een vrouw ik hoor dit te weten denk ik dan hahahahaha.
Maar goed bij me 2 kinderen was het in een keer raak zonder er uberhaupt veel voor te doen.

Dus ben benieuwd wie me deze uitleg allemaal hier over zou willen geven? In een prive bericht mag het ook hoor als het te veel is.
@Mommy
Gelukkig het drukke weekend goed doorgekomen. Wat lief dat hij je wel 100 keer bedankt voor een leuke verjaardag, dat maakt dan toch echt je dag denk ik zo.

Het temperaturen is bedoeld om je cyclus in kaart te brengen, zodat je weet wanneer je je eisprong kan verwachten. Je meet elke ochtend voor je uit bed gaat je temperatuur (Basal Body Temperature, BBT). De dag voor je ovulatie maakt hij een klein dipje en is hij iets lager, maar niet iedereen merkt dit. Vanaf je ovulatie schiet hij omhoog en blijft hij wat hoger tot je menstruatie. Het verschil is vaak maar klein tov de basistemperatuur, tussen 0,2-0,5 graden Celcius. Omdat je eigenlijk pas merkt wanneer je ovulatie geweest is (want dan is de temperatuur ineens hoger) ben je dan te laat om het voor die cyclus nog te proberen. Wel weet je of je rond je ovulatie gevreeën heb dan ;). Bij je volgende cyclus neem je die kennis weer mee en kan je beter inschatten wanneer je ovuleert en daar optimaal gebruik van maken, dat vergroot de kans om zwanger te worden.

Zie hier de curve:
https://ibb.co/dS1yZp
anoniem_638fbb62d66fa wijzigde dit bericht op 10-09-2018 11:03
Reden: Curve toegevoegd
2.50% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven