Zwanger worden start 2023 - deel 2!

25-01-2023 21:11 903 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, hierbij deel 2. Deel 1 van het topic is terug te vinden via deze link:
zwanger/zwanger-worden-start-2023/list_ ... /495640/11

Wil je meeschrijven of heb je wijzigingen? Laat het weten!

Dit topic is voor iedereen die tussen januari en maart 2023 begint met het zwanger worden. Begin je hierna, dan graag een nieuw topic openen!

Zwanger worden :loveys:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeNOD
Li_Lau301e27 april
Fenja301e2 mei
Frietjes321e5 mei
Olifantje281e6 mei
Titania351e13 mei
Pinaco332e18 mei
Plata372e19 mei
Cookiemonster292e22 mei
CoastalSunset301eNog onbekend
xLuminous5281eNog onbekend
Frigg321eNog onbekend

Zwanger! :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindje
Amaryllis342e en 3e (tweeling!)
Jetretteketet333e
Jutenjul281e
Aviendha302e
Glowgirl351e
Mmm44313e
Moen322e
Marimba321e
Vivavette312e
Ava_92291e
Regenboogblauw322e
Severus_Snape342e

:rose:
Frigg
ava_92 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 17:47
65.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Regenboogblauw schreef:
01-02-2023 18:33
Omg ! De kv5 geeft een streepje. Net getest ! Nog heel klein maar ik denk dat ik zwanger ben.
Woehoe!!! Gefeliciteerd 🥳
Alle reacties Link kopieren Quote
annabewanna schreef:
01-02-2023 17:19
hallo dames, mag ik meeschrijven? wij hebben een kinderwens sinds dec '22. Nog niet zo lang dus:)

Deze maand 3 jan ongesteld - 20/21 jan ovulatie - NOD 4 februari.

Vandaag 3 dagen voor NOD (12DPO) toch echt een positieve test denk ik. Alleen helemaal geen symptomen. Wel lage rugpijn maar dat heb ik altijd. En ook een beetje krampen, maar dat heb ik dus ook altijd rond deze periode. Verder niks! Maakt me wel onzeker!!
Klopt het dat de kans nog 50% is op alsnog afstoting van de bevruchte eicel?
Hoihoi, een voorzichtige gefeliciteerd, wat leuk! Wellicht kan je beter meeschrijven in het topic uitgerekend oktober/november als je zwanger bent, daar zitten ook andere zwangere dames.

Ik zag dat Moen daar inmiddels ook bij is aangesloten :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Regenboogblauw van harte gefeliciteerd, wat leuk!! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Juno87 wat jammer en balen dat de volgende ronde wss niet mogelijk is omdat je man dan op zakenreis is. Ik heb je NOD voor nu even op onbekend gezet daarom.

Amaryllis is je test negatief maar je menstruatie nog niet doorgekomen? Dan is het nog mogelijk toch, spannend...

Severus_Snape wanneer is je nieuwe NOD (ivm tabel)?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Regenvoogblauw :cheer:

Enne... betreft indroogstreepjes: als mijn test negatief is kan ik met de beste wil vd wereld geen streepje ontdekken, ook niet na een kwartier. Denk eigenlijk dat in vrijwel de meeste gevallen geldt: een streep is een streep en dus positief.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd regenboogblauw!

Ava nog geen nieuwe NOD want ben nog niet ongesteld. Als ik het weet geef ik het door.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Annabewanna en regenboogblauw!!

Balen Nien, had het zo gehoopt voor je.

Amaryllis, heb je wel al getest of niet (kan ik me niet herinneren). Neig je naar goed nieuws, of eerder een late menstruatie?

Garnet12345 ga je morgen testen?! Hoe voel je je?

Severus snape, ik test vanaf dag 10 ong, maar ik heb voor mijn cyclus (30-32 dagen) een relatief vroege eisprong. Als je geen goed te plaatsen symptomen hebt kun je het allicht eens proberen toch. Zolang je idd maar beseft dat het niet 100% kans is.
glowgirl wijzigde dit bericht op 01-02-2023 21:13
29.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus_Snape schreef:
01-02-2023 19:03
Gefeliciteerd regenboogblauw!

Ava nog geen nieuwe NOD want ben nog niet ongesteld. Als ik het weet geef ik het door.
Ohh sorry dan heb ik dat niet goed gelezen. Wat fijn dat er nog een kans is, spannend wel het wachten. Ik zal voor je duimen :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Allereerst gefeliciteerd Moen en Regenboogblauw!.
Jammer van de negatieve testen, Amaryllis en Severus_snape. Hopelijk komt de menstruatie snel zodat jullie verder kunnen of misschien toch nog een positieve test.
Garnet, hoe gaat het bij jou?

Door drukte een paar dagen niet online geweest en wat is er een hoop geschreven! Leuk, nog een paar mensen erbij ook.

Nien, je vroeg een paar dagen geleden nog hoe ik erin sta met de mogelijke gevolgen van endometriose. Ik probeer het heel nuchter te bekijken en het eerst maar gewoon te proberen en het leuk te hebben met mijn partner. Wel fijn om te lezen dat het bij jou de eerste keer gelijk raak was, maar goed n=1 zegt ook niet alles. Snap je onrust ook wel, nu dat het langer duurt. En Amaryllis, lief dat je zo aan ons denkt. Gun jou ook snel een zwangerschap!

Over de ovulatietesten, we gebruiken ze nu niet. Wil het eerst zo proberen en zit ook eigenlijk pas in mijn eerste maand. Hou wel mijn cylcus bij in een app en probeer het dan wel een beetje te plannen. Maar misschien als het na een paar maanden niet gelukt is ik als nog die testen ga gebruiken. Slijm kan ik in ieder geval geen touw aan vast knopen, haha.
Bij ons komen de vruchtbare dagen eraan, dus gaan het maar gezellig maken samen :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat goed Regenboogblauw. Gefeliciteerd! :cheer2:

En jij ook gefeliciteerd, Annabewanna. Dat was denk ik de kortste deelname aan een zwanger-worden-topic ooit. :-D

Ik neig er ook toch ook naar om volgende ronde ovulatietesten te gebruiken, net als Severus_Snape en een aantal anderen die 'overstag' zijn gegaan. Ik weet niet meer wie het schreef, maar eigenlijk zonde ja om een ronde niet te benutten omdat je verkeerd gokt. Dus even een ronde ovulatietesten om te kijken of ik mijn lichaam wel goed lees kan misschien geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah yes Regenboog. Wat goed! Gefeliciteerd :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja nog wel even beetje voorzichtig. Morgen hopelijk een duidelijkere streep
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd moen en regenboog :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat super Regenboog. Een streep is een streep hoor!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Regenboogblauw! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd regenboogblauw!! :cheer2:
OMG
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben hier ook dames ervaring met teunisbloemolie? Of weten jullie hier meer over?
OMG
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat de zwangere lijst maar groter worden!

Hebben (voor degene die al eerder zwanger zijn geweest) last gehad tijdens je zwangerschap van bekken klachten?

Ik bij de tweede echt onwijs en door de chiropractor was het wel oke te doen. Alleen nu ben ik wel een beetje huiverig geworden dat het bij nr 3 wellicht nog veel erger gaat worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had vanaf 28 weken wat last. In de praktijk betekende dat dat langere stukken lopen (dag door de stad struinen, met de honden de bossen in) me moeite gingen kosten.

Ik schat in (maar ik heb geen medische achtergrond) dat de kans dat je weer last hebt bij een 3e vrij groot is, omdat je banden sneller slapper worden. Mààr het betekent wellicht niet automatisch dat deze keer je bekken weer zo "getroffen" wordt. Heb je je zorg al wel eens met je chiropractor/een VK besproken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, ik zat er vannacht ineens over na te denken. Ik moet eind deze maand weer naar mijn chiropractor, ik zal het eens bespreken, goeie!

Ik vermoed ook dat ik er wel snel last weer van ga hebben, alleen een kleine hoop doordat ik nu veel sport dat het allemaal iets sterker is geworden 8-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Mmm44, ik heb nav m'n vorige zwangerschap 1,5 jaar in de ziektewet gezet door bekkenproblemen. Mij is geadviseerd om direct contact te leggen met een goede bekkenfysio als ik ooit weer zwanger zou worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had bij mijn eerste zwangerschap geen last van bekkenklachten. Maar ik heb een baan waarin in fysiek veel bezig was. Dus veel lopen bukken etc. Mijn zus had tijdens haar zwangerschap wel last van haar bekken en zij heeft een zittend beroep. Geen idee of veel bewegen of niet veel bewegen hier invloed op heeft. Ik weet niet of je iets tegen bekkenklachten kan doen.. is het niet geluk hebben? Ik vindt dit eigenlijk wel heel interessant…Misschien omdat je nu veel sport dat het beter gaat of dat de klachten minder zijn..
OMG
Alle reacties Link kopieren Quote
mmm44 schreef:
02-02-2023 10:14
Ik vermoed ook dat ik er wel snel last weer van ga hebben, alleen een kleine hoop doordat ik nu veel sport dat het allemaal iets sterker is geworden 8-)
Dat zal ongetwijfeld een goede invloed hebben. Ik ben ervan overtuigd dat als je sterk je zwangerschap in gaat, je er makkelijker doorheen komt.
Ik heb vorige keer tot 34 weken krachttraining gedaan. Als ik deze keer zwanger word ga ik daar weer voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
mmm44 schreef:
02-02-2023 09:53
Laat de zwangere lijst maar groter worden!

Hebben (voor degene die al eerder zwanger zijn geweest) last gehad tijdens je zwangerschap van bekken klachten?

Ik bij de tweede echt onwijs en door de chiropractor was het wel oke te doen. Alleen nu ben ik wel een beetje huiverig geworden dat het bij nr 3 wellicht nog veel erger gaat worden.
Ik heb vanaf 14 weken heel veel bekkenpijn gehad. Terwijl ik een mega kleine buik had en een heel klein kindje . Arts zei dat het door de ligging van dochter in bekken kwam en combi van beknelling van spieren.
Ik ben dus ook erg bang voor nog erger dit keer. Hopelijk dit keer geen/minder of iig niet erger last :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moen- schreef:
02-02-2023 10:59
Ik heb vanaf 14 weken heel veel bekkenpijn gehad. Terwijl ik een mega kleine buik had en een heel klein kindje . Arts zei dat het door de ligging van dochter in bekken kwam en combi van beknelling van spieren.
Ik ben dus ook erg bang voor nog erger dit keer. Hopelijk dit keer geen/minder of iig niet erger last :-?
Gek he. Bij de eerste heb ik met 40 weken nog een hele dag gewinkeld echt nergens last van. Bij de tweede ook al vanaf 13/14 weken last.
Ik kon ook niet eens meer een klein rondje lopen, ellende he. (En hier ook beide hele kleine kindjes)

Duimen dat het ons dan allemaal bespaard blijft en ze goed liggen voor de spieren etc

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven