Zwanger worden start 2023 - deel 2!

25-01-2023 21:11 903 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, hierbij deel 2. Deel 1 van het topic is terug te vinden via deze link:
zwanger/zwanger-worden-start-2023/list_ ... /495640/11

Wil je meeschrijven of heb je wijzigingen? Laat het weten!

Dit topic is voor iedereen die tussen januari en maart 2023 begint met het zwanger worden. Begin je hierna, dan graag een nieuw topic openen!

Zwanger worden :loveys:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeNOD
Li_Lau301e27 april
Fenja301e2 mei
Frietjes321e5 mei
Olifantje281e6 mei
Titania351e13 mei
Pinaco332e18 mei
Plata372e19 mei
Cookiemonster292e22 mei
CoastalSunset301eNog onbekend
xLuminous5281eNog onbekend
Frigg321eNog onbekend

Zwanger! :cheer2:
NaamLeeftijdHoeveelste kindje
Amaryllis342e en 3e (tweeling!)
Jetretteketet333e
Jutenjul281e
Aviendha302e
Glowgirl351e
Mmm44313e
Moen322e
Marimba321e
Vivavette312e
Ava_92291e
Regenboogblauw322e
Severus_Snape342e

:rose:
Frigg
ava_92 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 17:47
65.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames mag ik ook meeschrijven?
Ik ben juno, 36 getrouwd en hebben al een dochter van anderhalf. Ben al een hele tijd stille meelezer omdat ik vaak mijn wachtwoord vergeet en dan weer niet kan inloggen. Wachtwoord is gereset en hopelijk onthou ik hem deze keer wel! ;-D

Mijn NOD is officieel morgen maar ik denk dat mijn ovulatie 4 dagen dater dan normaal was. Ik hou het allemaal bij in een app (temperatuur en de andere singnalen) maar sinds mijn eerste zwangerschap ben ik daar enorm laks in geworden. Merk dat ik er sowieso een stuk relaxter insta. Misschien is dat omdat ik weet wat er gaat komen (en daar een beetje tegenop kijk ondanks enorme kinderwens) of omdat ik het een stuk drukker heb en veel afleiding dus.

Maar dus toch ingelogd omdat ik sinds vandaag merk dat ik er toch wel mee bezig ben. Heb sinds vandaag veel krampen en moet ook veel vaker naar de wc.. dit kunne symptomen zijn maar ik kan het me natuurlijk ook compleet verbeelden. Het wachtbankje is af en toe… bijzonder… :rolling:
OMG
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom juno!

Hier vanmorgen nog een keer getest want nog niet ongesteld, maar toch echt een negatieve test helaas. Wel een langere cyclus dan ik gewend ben dus, dus ik denk ook dat we de ovulatie niet benut hebben. Omdat dit eigenlijk voor het eerst is dat ik een langere cyclus heb ga ik in overleg met vriend toch maar aan de ovulatietesten, zodat we iets meer weten waar we aan toe zijn.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Moen! wat leuk!

Juno: Welkom! Leuk dat je meeschrijft. En het wachtbankje is inderdaad een aparte periode.

Snape: Jammer van je negatieve test. Heb je getest met een early of normale test?

Gezellig dat het hier zo druk is. Zelf heb ik niet zoveel te melden. De periode tot ovulatie (en eigenlijk tussen ovulatie en NOD) is zo saai haha. Weinig te vertellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook weinig te vertellen, blijf wel vrolijk meelezen. Welkom Juno!
Jammer vd negatieve test, Snape! Ben nu zelf op dag 21 dus afwachten. Als mn cyclus veel langer is dan 28 dagen zal de ovulatie niet benut zijn. En dat is gewoon irritant dus dan ook volgende maand aan de ovulatietesten.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb met een gewone test getest omdat mijn NOD al was. Maar goed, had ook niet verwacht dat het meteen raak zou zijn.

Avienda precies dat inderdaad.

Voor de dames die al ovulatietesten gebruiken, wanneer starten j́llie met doe testen? Meteen na je menstruatie of al eerder of later?
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat denken jullie (werkt dit zo )

[url=https://postimg.cc/w1BcFfYs]
Alle reacties Link kopieren Quote
Juno87 schreef:
01-02-2023 01:53
Merk dat ik er sowieso een stuk relaxter insta. Misschien is dat omdat ik weet wat er gaat komen (en daar een beetje tegenop kijk ondanks enorme kinderwens) of omdat ik het een stuk drukker heb en veel afleiding dus.
Herkenbaar, hier hetzelfde :proud:
Ik ben al 4 dagen op rij misselijk, dus het zou zomaar raak kunnen zijn. Nog een paar dagen afwachten...
Alle reacties Link kopieren Quote
Regenboogblauw, ik zie op alledrie een lichte streep hoor! En het is nog een paar dagen voor je NOD zo te zien? Voorzichtig gefeliciteerd, ik duim voor je!

Severus_Snape Ik begin op dag 11 of 12 van mijn cyclus met testen. Ik bestel online goedkope strips. Maar ik heb een heel regelmatige cyclus (eisprong ook tot nu toe altijd op dag 15) en een super korte LH piek, dus voor mij is het echt zinloos om eerder te beginnen. Daarin is echt iedereen anders, sommige mensen hebben een veel langere aanloop, of een langere piek, of zelfs twee pieken... Dat is echt even kijken wat voor jou en je lichaam werkt.

Verder heb ik vandaag een beetje een dipje. In mijn omgeving lijkt het een beetje alsof het óf meteen lukt, of helemaal niet. En bij mij is het niet meteen gelukt, dus nu ben ik bang dat het helemaal niet gaat lukken. En misschien speelt er ook ergens toch teleurstelling, dat ik toch ergens gedacht had dat ik nu al wel zwanger zou zijn, en dat is niet zo. Meestal kan ik dat wel goed relativeren, maar vandaag niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dikke knuffel Titania :heart: Ik hoop dat het jullie snel gegund is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Stom Severus, met een negatieve test wachten op menstruatie is heel irritant. Snap de stap naar ovulatie testen, stel je mikt verkeerd is dat toch een goed alternatief. Groot gelijk daarom dus ook Aviendha.

Titania, je hebt een vroege miskraam gehad -> probeer dit positief om te zetten (voor zover dit kan natuurlijk); zwanger worden lukt dus wel. Al snap ik dat elke maand te lang duurt. Ik herken her gevoel wel een beetje van mijn zwangerschap 1&2, dat duurde ook weer een paar pogingen na de miskraam.

Regenboogklauw, ik zie ook een schaduw lijn. Weet je precies je eisprong? Het zou nog vroeg kunnen zijn.. of een vals negatieve maar op alledrie is dat wellicht wat gek? Ik duim voor je!

Pinaco, spannend! Wellicht een vroeg teken!
& welkom Juno.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eisprong was rond 20/21 januari. Dus we wachten het nog maar even af.
Ik denk zelf dat het misschien toch een indroog streep is. Maar wie weet !
Alle reacties Link kopieren Quote
Regenboogblauw schreef:
01-02-2023 13:14
Eisprong was rond 20/21 januari. Dus we wachten het nog maar even af.
Ik denk zelf dat het misschien toch een indroog streep is. Maar wie weet !
Na hoe lang heb je de foto's gemaakt? Als het 10 minuten, max een kwartier was zou ik zeggen positief!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig regenboogblauw. Eens met aviendha denk ik. Als het snel na het testen was zou ik,zeggen een streep is een streep. Zit er langer tussen, kan het ook een indroogstreep zijn.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Regenblauw: Ik zie ook iéts. Ik zou zelf naar de Kruidvat gaan en een early test halen en morgenochtend doen haha. Ben benieuwd, ik duim voor je.

Titania: Vervelend dat je je zo voelt.... :rose: Wij hopen met je mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Even snel, gefeliciteerd Moen!! En regenblauw, ik duim voor je!! Zou idd even een early test halen..en dan proberen te wachten tot morgenochtend ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja al las ik dat deze ook erg gevoelig was. Héb de man naar de Kruidvat gestuurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat spannend Regenboogblauw ik zie de strepen toch ook redelijk goed hoor! Eens ingenesteld zou het normaal detecteerbaar zijn, en 2-3 dagen voor je NOD zou zomaar wel kunnen.

Ik duim voorzichtig

Severus snap wel dat ovulatietesten je wat rust kunnen geven! Hopelijk helpt het

vivavette ja het wachten duurt toch altijd lang.. het is wat :P

Aviendha we zitten op dezelfde dag, wat grappig!
Alle reacties Link kopieren Quote
Helaas helaas. Ik ga door naar de volgende ronde. Wat kunnen die symptomen je voor de gehouden rond de NOD hè :A:

Helaas is de timing nu niet ideaal. Als ik zo snel reken is toevallig net manlief op zakenreis in mijn volgende vruchtbare week.

Severus: je kan natuurlijk gaan voor de ovulatie testen maar hou wel in je achterhoofd dat ze niet altijd zaligmakend zijn. Ze werken niet bij iedereen even goed en de kosten kunnen flink oplopen. Mocht je wat meer inzicht willen krijgen in je cyclus zou je ook eens naar fertility awareness method kunnen kijken. Tegenwoordig hoeft dat niet meer met pen en papier maar zijn daar mooie apps voor zoals Kindara, flow etc en een thermometer met twee decimalen zijn de kosten ook niet.

Ouders van nu hebben er ook een artikeltje over:
https://www.oudersvannu.nl/zwanger-word ... latie-app/

Dit is even snel een voorbeeld. Er is zat informatie te vinden op internet als je je erin verdiept.
OMG
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle streepjes zaten er zeker binnen een kwartier maar de test zegt aflezen binnen 5 minuten
Alle reacties Link kopieren Quote
Regenboogblauw ik denk positief hoor! 3 x een streepje kan bijna niet missen toch? Voorzichtig gefeliciteerd! Hoe voel je je, wijst er ook iets op een eventuele zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren Quote
hallo dames, mag ik meeschrijven? wij hebben een kinderwens sinds dec '22. Nog niet zo lang dus:)

Deze maand 3 jan ongesteld - 20/21 jan ovulatie - NOD 4 februari.

Vandaag 3 dagen voor NOD (12DPO) toch echt een positieve test denk ik. Alleen helemaal geen symptomen. Wel lage rugpijn maar dat heb ik altijd. En ook een beetje krampen, maar dat heb ik dus ook altijd rond deze periode. Verder niks! Maakt me wel onzeker!!
Klopt het dat de kans nog 50% is op alsnog afstoting van de bevruchte eicel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh spannend Regenboogblauw. Dit kan haast geen toeval zijn toch, ook al was het na de officiële afleestijd? Als je snel duidelijkheid wil dan zou je idd nog een keer kunnen testen met een speciale early test (of een paar dagen wachten, maar dat is vast lastig haha).

En welkom aan de nieuwe dames!

Hier nog steeds niet ongesteld. Misschien dat ik vrijdagochtend een tweede test doe als het dan nog niet doorgekomen is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juno ik ga juist de tests gebruiken omdat ik er qua symptomen van mijn lijf niet uit kom. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet de discipline heb om dagelijks op hetzelfde tijdstip te temperaturen. Ik weet dat het niet zaligmakend is maar ach. Heb nu een set besteld van 48 strips, we gaan zien of het meer duidelijkheid geeft.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat ik ongesteld ga worden; heb sinds vanmiddag krampen in m'n onderbuik en onderrug. Mocht het doorzetten, snap ik er niks van, nog nooit zo vroeg ongesteld geworden (NOD is 4 februari).
Alle reacties Link kopieren Quote
Omg ! De kv5 geeft een streepje. Net getest ! Nog heel klein maar ik denk dat ik zwanger ben.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven