Zwanger worden…. Start 2025

02-01-2025 19:29 497 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal,

Wie van jullie heeft een wens om zwanger te worden in 2025? Hoelang ben je al gestopt met anticonceptie?

Wellicht leuk om elkaar op de hoogte te houden?

Ik ben in oktober 2022 gestopt met de pil. We wonen toen net een half jaar in ons nieuwe huis. Hebben al een dochter van nu 5 jaar en willen graag een broertje of zusje voor haar

Helaas wegens een burn out bij mijn partner en bij mezelf Long-covid hebben we alles on hold gezet en zijn we condooms gaan gebruiken voor en tijdens de eisprong.

Nu we beide zo goed al hersteld zijn willen we er in 2025 wel voor gaan.
Ah balen zeg, Bloem. Heel verwarrend allemaal!
Balen Bloem! Hoe voel je?
Het gaat wel goed hoor! Ik denk dat dit valt onder 'gezond' balen en daarna gaan we er gewoon iedere maand weer met vertrouwen in.
Ik merk dat ik mentaal wat sneller hersteld ben na de tweede miskraam. Klinkt heel gek, maar het is inmiddels al twee keer gelukt om zwanger te raken dus we zijn er van overtuigd dat er echt nog meer kansen gaan komen (en dat het dus ook ooit een keer blijft zitten, haha).

Ik vind vooral lastig dat er zo veel tijd overheen gaat. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder sinds we er mee zijn begonnen en we staan nog steeds met 'lege' handen. Het positieve er aan is wel dat we nu nóg bewuster genieten van onze tijd samen zolang dit nog mag duren. Gelukkig staat er in de komende tijd een nieuwbouw woning op de planning, dus we hebben genoeg om ons even op te focussen!

Hoe zijn jullie er onder?
Ik ben helaas vanochtend ongesteld geworden. Ik dacht dat ik vrijdag pas ongesteld moest worden maar door eerdere eisprong zou vandaag mijn nod zijn. Maar helaas. Ik ga alweer naar ronde 8.

Pfff ik zeg je eerlijk, deze keer valt het zwaar. Ik snap gewoon niet waarom het niet lukt.
Waardeloos he Sunnyflower! Echt zo balen als je dan ongesteld word. Maar eventjes lief zijn voor jezelf! Hopelijk voel je je snel beter
De tijd die maar doortikt lijkt me inderdaad heel naar, Bloem. Zelfs voor jou, Sunnyflower. Frustrerend he.
Je lijkt alles goed te doen, regelmatige cyclus, regelmatig seks, het dan niet? Ik heb er helaas ook geen antwoord op, alleen maar herkenning.

En toch zijn we allemaal zo veerkrachtig. Even balen weer, als de ongesteldheid antwoord, maar daarna gaan we weer vol frisse moed verder naar de volgende ronde.

Dikke knuffel voor ieder die het kan gebruiken!
Wat vervelend Sunnyflower! Zo begrijpelijk die frustratie..

En het is precies wat je zegt Kerstbal. Je doet zo hard je best en doet alles goed, maar dan nog lukt het niet. Dat vind ik echt het meest irritante aan alles.
Hoi meiden, hoe gaat het bij jullie?
Ik herken jullie gevoel zeker…

Ik zit op het wachtbankje. Heb mn ovulatie gevonden en hij was weer later net als vorige keer. We hebben er goed gebruik van gemaakt. Lijkt erop of dit ook weer een cyclus is van rond de 32 dagen. Hoop dat dat wel weer terug zakt naar de 28 dagen die ik gewend was! Of nog beter: geen cyclus meer ivm zwangerschap!
Wat vervelend dat je cyclus wat langer lijkt te duren, Ytje. Maar fijn dat je je ovulatie hebt gevonden! Succes weer met wachten deze dagen.

Ik zit ook op de wachtbank. Mijn cyclus is 27 dagen en volgende week is mijn NOD

Wij willen na deze ronde waarschijnlijk ook ovulatietesten gaan gebruiken. Ben er verder nog helemaal niet bekend mee en vraag me ook af of het zin heeft aangezien mijn cyclus elke maand 27 dagen is.

Welke ovulatietesten hebben jullie?
Ik heb deze keer voor de eerste keer goedkopere van sensitest en wanneer deze duidelijk begon op te lopen de duurdere met smiley van clearblue erbij als bevestiging.

Fijn dat je cyclus regelmatig is kerstbal. Ik vind zelf de bevestiging fijn dat ik mn cyclus herken en weet wanneer hij is. Geeft rust ofzo. Ik probeer het wel beetje discreet te doen, niet zo voor de neus van mn man. Die vindt het soms best druk geven en dat snap ik ook wel.
Hier bijna een positieve ovulatietest vandaag, dus morgen zal hij wel echt knallen en dan kunnen we weer wachten tot m’n NOD. De eerste week vind ik altijd wel goed te doen, die tweede week vooral mentaal zwaar. Maar ook dat komt vast wel weer goed!

Fijn dat je je ovulatie weer gevonden hebt Ytje! Duimen dat voor ons allemaal die menstruatie gewoon lekker uitblijft om goede redenen! :)
Kerstbal ik gebruik de ovulatietesten op dezelfde manier als Ytje. Elke maand denk ik weer ik doe het deze maand niet en dan rond de eisprong ben ik toch weer nieuwsgierig haha! Werkt wel goed behalve dan dat er nog geen zwangerschap is! Maar voor deze maand nog maar een paar dagen wachten.
Jouw NOD schiet ook alweer op denk ik? Vorige maand liepen we gelijk.
Denk dat ik het deze maand gewoon eens ga proberen. Dan weet ik of ik in elk geval goed zit. Al moet ik wel zeggen dat we eigenlijk in de week rondom de eisprong sowieso om de dag seks hebben. Dus dat zou ook al wel voldoende moeten zijn zou je denken… moeilijk moeilijk moeilijk haha.

Ik heb vrijdag mijn NOD, Sterren. Jij zaterdag?
Spannend Kerstbal en Sterren!
Mijn nod is ergens volgende week, maar weet niet precies wanneer door de onregelmatige cyclys… ik weet dus ook niet wanneer ik wil gaan testen. Kan nu al niet wachten, maar dat is dus eeecht veel te vroeg :hyper:
Spannend Ytje! Lastig ook dat je gewoon niet zeker weet wanneer het zover is, want inderdaad, wanneer moet je nou gaan testen?

Ik heb geen klachten tot dusver, dus verwacht er nog niet teveel van.
Jaaaaa ik heb ook vaak test drang maar vind ongesteld worden minder erg dan een negatieve test.

Ik inderdaad zaterdag maar ga denk pas zondag testen ff kijken of ik dat volhou.
Oh ik heb juist andersom sterren. Ik kom er liever achter via een negatieve test. Die doe ik en ben ik me er bewust van dat de uitslag negatief kan zijn en bereid ik me erop voor. Wanneer de menstruatie ‘ineens’ op komt terwijl je bijvoorbeeld druk bent op je werk moet je het op dat moment verwerken en dat vind ik zo ingewikkeld.
Ik wil dus niet te vroeg testen, maar wel net voor nod…
Oh ik herken me wel in wat Sterren zegt. Ik vind testen ook niet fijn dus test ook niet voor mijn NOD.
Maar afgelopen keer werd ik ongesteld toen ik met familie in een restaurant was en dan is het ook niet fijn dat je dat niet even makkelijk kan delen met je partner.
Het is allebei zo in your face zeg maar.
Spannend weer dames! Ik duim voor jullie!

Ik gebruik toch echt liever alleen de digitale ovulatie testen. Ik heb de afgelopen 4 dagen getest en vanochtend gaf de test een smiley aan. Dag 15 van cylus. Mijn app geeft morgen ovulatie dag aan dus dat kan prima kloppen. We maken er gebruik van en dan is 1 oktober de dag dat ik ongesteld moet worden. Die is bij mij altijd tricky want heb de afgelopen maanden ondervonden dat deze dus eerder kan zijn en ik een kortere cyclus heb nu. Dus dat is even afwachten haha.

Ik test liever ook niet meer van te voren want ik ben erger teleurgesteld bij een negatieve zwangerschapstest dan bij een menstruatie.
Succes lieve Dames! Hopelijk een mooie test voor jullie.

Ik ben helaas ongesteld geworden 2 weken geleden. Ik neem daarom ook afscheid van dit topic. Voor mezelf heb ik even een ander besluit genomen ook na een eerder gebeurtenis met mijn gezondheid.

Wie weet mag ik in de toekomst een 2de kindje krijgen, voor nu geniet ik heel erg van mijn gezin.
Ach, wat een nare update, Bloem.
Dikke knuffel voor jou!

Hier nog niet ongesteld geworden maar wel alle symptomen. Op naar ronde 6 denk ik 🙁
Iets in mij had goede hoop deze maand maar helaas.. vanochtend ongesteld geworden bah. Nu moeten we naar poging 8. Inmiddels begin ik ergens steeds minder vertrouwen in te hebben. Ook de zwangerschapsaankondigingen van vriendinnen begin ik steeds lastiger te vinden en dat vind ik kut.

Wil er minder mee bezig zijn maar lukt mij niet erg. Herkennen jullie dit ook?

Balen Kerstbal of heeft het toch een andere wending gekregen. Ze zeggen weleens dat menstruatieklachten ook bij een vroege zwangerschap kunnen horen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven