Zwanger worden van een 2e/3e/4e.. kindje vanaf augustus 2022

11-07-2022 15:22 854 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Een nieuwe nick ivm privacy. Wij gaan vanaf deze ronde proberen voor een tweede kindje!
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik hier ook meegeschreven en een fijn groepje aan overgehouden. Echter voelt het bij een tweede kindje zo anders dan bij het gaan voor een eerste, dat ik het gevoel had beter te gedijen in een topic met andere al 'ervaren' moeders ipv een algemeen 'zwanger raken in' topic.

Wie schrijft gezellig mee?
Ik zal een tabel aanmaken. Ik zet hem op NOD volgorde, dan weten we zo wie weer op het wachtbankje zit en wie de eerstvolgende is voor de spannende NOD dag!
NaamLeeftijdRondeNODBroertjes/zusjes
Allemaal zwanger!! :cheer2:
NaamLeeftijdUDEchoBroertjes/zusjesGeslacht
Bloem25/272 april:heart:Zus (nov '21)Broertje
Zeeschelp30/355 mei:heart:Zus (aug '21)Broertje
Paard31/328 mei:heart:Broer (aug '20)Zusje
Marinda33/3713 mei:heart:Zus (aug '20)Broertje
MissBeany34/3719 juni:heart:Broer (feb '21)Zusje
Purrie34/373 juli:heart:Zus (juli '20) Broertje
Miereneter34/3510 juli:heart:Broer (juli '20)Broertje
GreenBean37/3916 juli:heart:Zus (feb '21)Broertje
Lampje34/3524 aug:heart:Zus (sept '21)Broertje
Girafjes29/3112 okt:heart:Broer (mrt '21)Broertje
Waterval28/2914 okt:heart:Broer (juni '20)Zusje
You*are*magic35/3029 okt:heart:Zus (maart '17)Nog onbekend
Bailey :redrose:
zeeschelp wijzigde dit bericht op 28-05-2023 00:16
49.40% gewijzigd
Pfff even een egopost hier, ik word echt gek van het slechte slapen van dochter.
Ze wordt sinds een paar weken ineens weer wakker in de avond en/of nacht en krijst het dan bij elkaar. Ik heb haar nog nooit zo meegemaakt. Ze is dan zo boos en zo verdrietig als we haar laten liggen of weer terug leggen na het troosten.
Net was het ook weer zo ver en werd ze helemaal giftig toen ik haar terug legde na even knuffelen. Ik hoop zo dat dit een fase is! Weet niet waar ik het nog goed kan doen. Net even een tijdje getroost en weer terug gelegd en gewoon weg gegaan. Nu gaat ze wel weer liggen, maar zit eigenlijk te wachten tot het weer begint. Herkenbaar voor iemand dit?

Trouwens, het eerste slaapje in de ochtend is er nooit wat aan de hand. Het is vooral ‘s middags of ‘s avonds/‘s nachts en 4 weken geleden was dit nooit zo..
Afbeelding er zit een slaapregressie bij 12 maanden, dus dat zou het heel goed kunnen zijn. Proberen je normale routine te volgen, geen nieuwe dingen in het leven roepen waar je weer lastig af komt😅 Meestal duurt het 2-6 weken.
*you*are*magic* Spotten is heel licht bloed verlies. Niet zwaar genoeg om als ongesteldheid te worden benoemd. Soms kan het zo licht zijn dat je niet eens een inlegkruisje nodig hebt. Soms net ietsje meer, zodat je toch een inleg kruisje moet. Sinds mijn Covid infectie spot ik veel meer. Elke cyclus sinds Covid begin ik 3 dagen voor mijn ongesteldheid al te spotten. En raar genoeg elke cyclus rond dag 15, spot ik 2 dagen. Heel vreemd. Als we deze ronde niet zwanger zijn ga ik het de dokter eens vragen.

Lampje279 Klagen mag hoor! Het is gewoon hardstikke k*t soms! Hier ook één die de laatste twee weken er 's avonds een bende van maakt. Meerdere keren dat het 9/10 uur is 's avonds is eer hij eindelijk eens slaapt. Alsmaar praten, babbelen, gillen, zingen, zwaaien met armen en benen, geluiden maken... en ECHT NIET slapen.... :zzz: Weg onze avond!
Hier heeft de menstruatie doorgezet. Op naar ronde 2, NOD is 29 september
Lampje o wat vervelend zeg. Maar eerlijk ook wel erg herkenbaar. Gaat hier ook iedere keer met periodes van goed slapen en dan snachts weer spoken. De ontwikkeling gaat ook zo snel bij die kleintjes.
Maar vervelend is het wel. Probeer te doen wat het beste bij jullie past.
En gewoon hier af en toe even spuien als dat helpt!

MissBeany bijzonder dat je daar opeens last van hebt nadat je covid hebt gehad.
Je hoort wel meer verhalen dat menstruatie zijn veranderd na een covid besmetting.
Hopelijk herstelt je cyclus.

Hier heeft maandag mijn menstruatie toch doorgezet, ben benieuwd hoelang hij nu duurt. Ik zit dus nu in ronde 2
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Even een snelle reactie van mij op de 34-jarigen: ik was bij de eerste 35 en meteen zwanger ;-)! Grappig dat iedereen zich na de 30 ‘oud’ voelt, ik vind jullie nog super jong, hahaha
O jammer purrie en bailey. op naar ronde twee inderdaad.

yourmagic. ik gebruikte de ovulatietesten van 2besure. en zwangerschapstest zat daar gratis bij. maargoed ik moet ook niet voor NOD testen maar kon me niet inhouden haha. ben bang dat ik gewoon ongesteld ga worden.

ga ook maar eens proberen wat af te vallen. heb overgewicht en bij de vorige keer ben ik dus in de maand dat ik 4 kilo was afgevallen ook zwanger geworden. gebruikte toen ook ovulatietesten etc maar duurde toch 16 rondes.

oo ja dat slechte slapen kan zo vermoeiend en intens zijn. die van mij is nu al 2 en slaapt eigenlijk sinds haar eerste verjaardag eigenlijk heel goed. soms in de avond wel klieren bij het naar bed gaan of het duurt dan een uur voor ze slaapt maar verder echt top.
GreenBean schreef:
01-09-2022 08:04
Even een snelle reactie van mij op de 34-jarigen: ik was bij de eerste 35 en meteen zwanger ;-)! Grappig dat iedereen zich na de 30 ‘oud’ voelt, ik vind jullie nog super jong, hahaha
Haha mee eens! Ik vind 30 ook super jong

Mijn nod is trouwens 7 september. Nog een weekje wachtbank
Bedankt voor de reacties.. Ik moest inderdaad even spuien! Ze huilde vanmorgen ook voor het eerst bij het wegbrengen naar het kinderdagverblijf, dus misschien begint er ook wat verlatingsangst.

Mijn NOD is 30-9. Net ongesteld geworden en dat verklaard ook wel dat ik het gisteravond wat moeilijker kon hebben.. :bonk:

Balen Purrie en Bailey…
maar nieuwe ronde, nieuwe kansen :high5: en hopelijk is het dan raak!

Hoeveel zou je af willen vallen Marinda? Ik kan me wel voorstellen dat het goed is. Toen ik de vorige keer zwanger raakte was mijn bmi ook iets te hoog en was ik aan het afvallen toen ik zwanger raakte. Nu is mijn bmi wel gezond en daar heb ik hard voor moeten werken. Want ik was bijna 100 kilo toen ik ging bevallen en nu weer 72 kilo. Ik hield wel veel vocht vast op het einde.
@purrie 34 jaar is ook nog jong, in de winter van 2023 word ik 35. Wat bale dat je menstruatie heeft door gezet.

@missbeany bedankt voor je uitleg! Heb ik soms ook wel last van.

@lampje klagen lucht op en soms moet dat gewoon even! Bale dat je menstruatie toch heeft door gezet.

@bailey26 balen dat je menstruatie toch door heeft gezet.

@greenbean je hebt ook helemaal gelijk maar als je de 35 nadert en je wil zwanger worden word het gelijk als “oud” bestempelde maar wat natuurlijk helemaal niet zo is.

@marinda deze dagen zijn dan nu weer super spannend maar helaas afwachten! Ik ga met je mee doen met afvallen, voor mijn eerste zwangerschap had ik altijd normaal gewicht ben 2,5 geleden 25 kilo afgevallen maar zit er nu denk ik toch allemaal weer bij aan, komt ook wel als ik stress heb voor mijn zwangerschap rookte ik een sigaret en nu ga ik eten, maar om de kans te verhogen is het wel een goed idee. Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was gelijk gestopt en rook dus al dik 6 jaar gelukkig niet meer.

@april spanned!

Ik ben helaas ook nog niet ongesteld geworden zit nu op cyclus dag 34 ik heb ook niet het gevoel of word ik het vandaag of morgen afwachten voordat we echt kunnen beginnen duurt lang (en dat duurde ook al heel lang)

Wij zijn nu nog op vakantie en ik ben helaas ziek voor de tweede keer, lig sinds gister avond op bed wat kun je je dan ellendig voelen bah, hopelijk morgen weer een betere dag voor vandaag eerst maar rust.
If you see the magic in a fairy tale, you can face the future.
Ik ben nu 105 kilo dus echt veel te zwaar. voor ik de vorige keer zwanger raakte was ik 102 ongeveer. was dus net paar weken bezig met afvallen en toen werd ik zwanger. kan toeval zijn natuurlijk maar kan sowieso geen kwaad. einde zwangerschap woog ik 119 maar binnen 3 weken woog ik 99. was dus vooral heel veel vocht en een baby van bijna 5 kilo.
wat goed youaremagic dat je 25 kilo bent afgevallen! ik weet heel goed dat het heel moeilijk is om ook zo te blijven. fijn lampje dat jij nog op gewicht bent!

ik denk nog steeds dat ik morgen ongesteld ga worden. steeds meer puistjes.
@marinda wil jij een dieet gaan volgen of gewoon gezonder gaan eten? Ik wil gewoon gezonder eten meer water en meer bewegen. Ik wil ook mij niet focussen op het gewicht want gewicht zegt niks over hoe ik persoonlijk ben (heel erg gestribbeld met gewicht terwijl ik achter af gewoon mooi slank was) hopelijk toch morgen een positieve test voor jou in handen!
Eindelijk ongesteld geworden na een cyclus van 34 dagen! Mijn app geeft aan dat mijn gemiddelde cyclus 30 dagen is.
Volgens mij app zou mijn vruchtbare periode 12 tot 17 september zijn.
Mijn NOD komt dan op vrijdag 30 september maar ja dat is volgens de app want mijn cyclus kan nu wel weer eens op 27 dagen zitten.
Maar na deze week gaat ronde 1 voor ons in
ja ik ben ook altijd veel problemen gehad met mijn gewicht. wil daar ook niet al te veel mee bezig zijn. denk ook als ik er echt vanaf wil komen ik hulp nodig heb. heb alles al geprobeerd namelijk ;)

oke youare magic fijn dat je nu ongesteld bent! dan weet je wanneer je kan beginnen.

ik nog niet ongesteld. wacht nog met testen :D
Ik woog 62 kg (bmi 23.3) voor mijn zwangerschap en heb de kilo’s er nooit meer af gekregen. Ik zit nu stabiel op 74 kg (ben gelukkig in het jaar van de bevalling niet meer aangekomen). Dat is een bmi van 27.8.

Na het lezen van onderstaand stuk heb ik het geaccepteerd. Al vind ik het nog steeds Meh. Maar het gaf me tenminste een goed gevoel haha

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... gezond.htm
Zou ik nog mee mogen schrijven? Ik heb een dochtertje van februari '21 en na een bewogen periode durven we nu weer te gaan om proberen zwanger te worden. In maart '22 is na bijna 12 weken het hartje van ons kindje gestopt met kloppen. Het bleek een partiële mola zwangerschap en dat had fysiek en mentaal een flinke nasleep. Nu gaat alles goed en durven we er weer voor te gaan. Al voelt het wel allemaal extra 'eng' nu. Ik hoop dat ik hier mee mag schrijven, maar mocht het groepje al vol zitten dan snap ik dat. Ik hoor het wel! Liefs, Mona
@marinda spanned! Heb je nog in kunnen houden met testen?

@april haha nou goed dan toch?

@mona wat ontzettend heftig mona! Kan mij heel goed voorstellen dat je het eng vind.

Ben zelf gelukkig weer beter, kunnen we verder met genieten op vakantie en deze week nog even lekker aan de cocktails
Welkom mona! Wat vreselijk zeg. Snap dat het dan nu spannend is.

Your magic ik nog niet getest/ . Nog niet ongesteld maar misschien klopte de ovulatie test wel niet en m’n app ook niet dan. Ik heb wel hoofdpijn en lage rugpijn al 2 dagen dus denk dat de ongesteldheid wel komt. Ben nu weekend weg met vriendin en wilde niet daarvoor testen. Dus ik wacht tot maandagochtend!!
Kan niet ontkennen dat ik nu toch een klein beetje hoop heb
Gelukkig voel jij je wat beter
Ik ben vandaag weer begonnen met spotten, booooo..... :-x Zal wel weinig goeds betekenen. We wachten de komende paar dagen af, maar zal wel weer ongesteld worden!
He balen MissBeany! En heel spannend Marinda..geniet ervan dit weekendje weg en duimen voor goed nieuws maandagochtend!

Fijne vakantie You are magic! Gelukkig weer opgeknapt dan! Waar zijn jullie op vakantie? Wij hebben over twee weken vakantie en zijn aan 't oriënteren. :)

Welkom Mona, wat heftig wat jullie hebben meegemaakt en kan me goed voorstellen dat het nu extra spannend voelt. In elk geval fijn en een goed teken dat jullie er nu klaar voor zijn om er weer voor te gaan.
Bleh, gister zo'n leuke dag gehad (minus het spotten). Maar nu voel ik me gewoon k*t! :'-(

Keelpijn (zoons verkoudheid over genomen), zo moe (zoon had slechte nacht en is sinds 6.20 wakker), beetje verbrand gister (Bournemouth Air Show) en gewoon boos op mijn lichaam. Nog geen ongesteldheids krampen, maar zag vanochtend al wat vers donker bloed ook. Dus zal er wel aan komen.

Over paar dagen dokter eens bellen.

Gewoon echt niet blij met mijn lichaam. En mijn gedachten gaan dan rollen en denken is er wat mis. Kunnen we hem wel een broertje of zusje geven. Maar realistisch zal het vast niet zo erg zijn natuurlijk.

Tijd voor koffie.....

Ok, nu diep ademhalen en "zeur modus uit" :mrgreen:
Missbeany wat rot dat je je zo voelt. Ik leef met je mee! Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar waarom voel je je zo onzeker over je lichaam?

Balen hoor.
Hier ook. Ongesteld geworden op 9 DPO. ik merkte dat ik vooral teleurgesteld was dat mijn luteale fase weer kort was. Heb het gevoel zo geen echte kans te hebben. Voor m’n zwangerschap was mijn luteale fase zonder uitzondering 13 dagen.
Sinds m’n bevalling heb ik 4 menstruaties gehad en was mijn luteale fase 8, 4, 10, en 9 dagen.

Ik ga naar ronde 3…. Heb besloten naar de dokter te gaan als het eind vh jaar niet is genormaliseerd
@marinda hopelijk maandag ochtend positieve test! nog proberen te genieten met je vriendin van het weekend. Maar ik snap je gevoel wel.

@miereneten wij zijn naar Egypte, onze favoriete land! Zeker als je naar een resort gaat voor kids. Camping in Nederland is btw ook erg fijn met kids (hebben we vorig jaar ervaren door Corona en we waren erg verrast op de positieve manier)

@missbeany soms moet je gewoon even je ei kwijt! En daar zijn we voor, hormonen hebben ook grote invloed er op, merk ik zelf ook echt heel erg, lijkt wel na mijn bevalling dat het alleen maar erger is geworden. Als je zelf ook niet fit bent gaat dat nog eens dubbel op, beterschap hopelijk knap je snel op en voel je snel weer wat fijner, ik vind zulk soort momenten ook altijd erg vervelend en kan ze ook moeilijk trekken, ik probeer altijd iets te gaan doen waar ik dan zin in heb gezellig met mijn gezin even gedachten verzetten. (Lukt me ook niet altijd)

Wij duiken zo lekker weer het zwembad in. Heb wel het gevoel of is deze menstruatie niet heel hevig wat ik anders ook wel heb. Denk dat ik daarom met 5 dagen ook wel weer klaar ben maar dat gaan we zien heb ik geen invloed op.

Toch ondanks ik mijzelf niet gek wel maken zeker omdat we nog geen eens zijn begonnen, maak ik mij toch wel beetje druk over de minder vruchtbare vloed rond de ovulatie en de langere cyclus en minder hevige menstruatie. Ik weet 34 bijna 35 helemaal niet oud maar door zulke dingen word ik toch beetje onzeker en net wat ik zelf heb gezegd word deze cyclus gewoon weer onder de 30 dagen en krijg ik wel meer vruchtbaar vloed en heb je gewoon eens wat een makkelijker menstruatie maar toch. Voor nu ga ik dat toch proberen los te laten, ik denk er aan maar ben er niet de hele tijd mee bezig het is een gedachten die af en toe komt opzetten en aangezien we na deze week gaan beginnen ga ik dit aan de kant zetten
-April- Ben gelukkig niet onzeker over mijn lichaam zelf (nou ja, een gezond beetje onzeker), maar ben gewoon niet blij hoe mijn cyclus zich gedraagt sinds mijn Covid besmetting. Veel (extra en onverklaarbaar) spotten. Ik krijg wel de juiste afscheiding voor ovulatie, maar kramp dan voor 3/4 dagen, afscheiding droogt weer op en ik ovulateer daarna pas (dag 21 vond ik mijn piek, vandaag is dag 31). Mijn lichaam lijkt dus 14 dagen voor ongesteldheid wel te WILLEN ovuleren, maar er gebeurd niets? Wat vervolgens een kortere luteale fase geeft en ik begin ook nog eens dagen voor mijn ongesteldheid al te spotten (met vers rood bloed ook als ik (TMI) bv zacht mee pers voor een nummer 2 op de wc). En mijn komende ongesteldheids hormonen maken mij dan onzeker of alles wel goed is daar beneden.

Komt vast goed en ik ga gewoon de dokter bellen deze week.

*you*are*magic* :heart: Zelfde leeftijd hier (34) en voel inderdaad hetzelfde. Alsof je de klok voelt tikken, terwijl genoeg vrouwen na 35-40 en hoger ook nog gezond kinderen krijgen. En alle hormonen en PMS. Mannen hebben het maar makkelijk soms!
Missbeauny
Wat vervelend dat je cyclus zo door de war is na de covid infectie. Ik heb het ook van vriendinnen gehoord dat hun cyclus/menstruatie heel anders is geworden. Bij twijfel gewoon de dokter bellen inderdaad.

you are magic
Ik ben ook 34 (bijna 35) en voel stiekem die druk ook, ondanks dat ik weet dat deze leeftijd helemaal prima is om zwanger te worden natuurlijk. Maarja, we hebben geen glazen bol en dat maakt het allemaal zo onzeker en spannend.
Heerlijke op vakantie nu, geniet ervan! Mijn werkweek gaat helaas weer beginnen, maar vakantie was heerlijk gelukkig.

ampje
Nog even een reactie op het slechte slapen. Hier ook een paar heftige periodes gehad. Gelukkig kan ik nu zeggen dat het steeds fases zijn (al herinner ik me nog goed dat het toen zo niet voelde en het een eeuwigheid leek te duren). Hopelijk voel je snel ook dat er een rustigere periode aan komt. Slaap doet een mens goed
Ik lees dat je veel bent afgevallen. Wat knap zeg! Ik moet eigenlijk ook wat (genoeg) kwijt, maar vind het zo moeilijk

Gefeliciteerd voor de zwangeren! Fijn dat het zo snel is gelukt, nu duim ik voor jullie voor een gezonde en voorspoedige zwangerschap!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven