Zwanger worden van een 2e/3e/4e.. kindje vanaf augustus 2022

11-07-2022 15:22 849 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Een nieuwe nick ivm privacy. Wij gaan vanaf deze ronde proberen voor een tweede kindje!
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik hier ook meegeschreven en een fijn groepje aan overgehouden. Echter voelt het bij een tweede kindje zo anders dan bij het gaan voor een eerste, dat ik het gevoel had beter te gedijen in een topic met andere al 'ervaren' moeders ipv een algemeen 'zwanger raken in' topic.

Wie schrijft gezellig mee?
Ik zal een tabel aanmaken. Ik zet hem op NOD volgorde, dan weten we zo wie weer op het wachtbankje zit en wie de eerstvolgende is voor de spannende NOD dag!
NaamLeeftijdRondeNODBroertjes/zusjes
Allemaal zwanger!! :cheer2:
NaamLeeftijdUDEchoBroertjes/zusjesGeslacht
Bloem25/272 april:heart:Zus (nov '21)Broertje
Zeeschelp30/355 mei:heart:Zus (aug '21)Broertje
Paard31/328 mei:heart:Broer (aug '20)Zusje
Marinda33/3713 mei:heart:Zus (aug '20)Broertje
MissBeany34/3719 juni:heart:Broer (feb '21)Zusje
Purrie34/373 juli:heart:Zus (juli '20) Broertje
Miereneter34/3510 juli:heart:Broer (juli '20)Broertje
GreenBean37/3916 juli:heart:Zus (feb '21)Broertje
Lampje34/3524 aug:heart:Zus (sept '21)Broertje
Girafjes29/3112 okt:heart:Broer (mrt '21)Broertje
Waterval28/2914 okt:heart:Broer (juni '20)Zusje
You*are*magic35/3029 okt:heart:Zus (maart '17)Nog onbekend
Bailey :redrose:
zeeschelp wijzigde dit bericht op 28-05-2023 00:16
49.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeeschelp hebben jullie getest gisteren? Spannend! En inderdaad leuk allemaal nog een kleintje te hebben rond lopen! Liefst wacht ik totdat ze op school zit ofzo maar dan is het leeftijdsverschil zo groot en ik word te oud😅

greenbean fijn dat je dochter extra lief is nu papa er niet is! Hopelijk valt het mee met de buikgriep, heerst weer volgens mij! Haha de symptomen bingo is volgens mij bij nummer 2 net zo aanwezig als bij de eerste! Nog een weekje in spanning afwachten.

Hier zaterdag toch even een ovulatietest gedaan omdat ik dacht dat ik m’n eisprong ook al aan voelde komen en die was positief. Dus m’n lijf doet het meteen weer keurig 🎉 NOD is 1 september denk ik dan.

Gebruiken jullie nog een app om je cyclus bij te houden? Vorige keer gebruikte ik flo maar deze is nu betaald.
Alle reacties Link kopieren Quote
spannend allemaal!
ben benieuwd zeeschelp naar je test.

ik ga proberen dit keer niet te testen voor nod. maar dat gaat wel elke maand dat het niet lukt moeilijker worden weet ik uit ervaring. mijn nod is denk ik dus 2 of 3 september. dan ga ik een weekendje weg met een vriendin dus dan zou ik sowieso pas die maandag testen.

ja purrie ik heb een app ook. vorige keer ook, vond ik toch wel fijn. Die heet P.C
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn app heet My Calendar. Maar ik gebruik het vrij simpel. Noteer wanneer mijn ongesteldheid is. En houdt mijn "symptomen" bij. En een extra notitie wat betreft mijn afscheiding.

Ik heb nog steeds geen positieve ovulatie test gehad. Vorige cyclus kreeg ik pas een piek op dag 19 (dat is morgen) Mijn afscheiding was de laatste drie dagen wel erg waterig en nat, maar vandaag dan weer helemaal niet. (Of ik moet hem gemist hebben, maar ik test 2x per dag) In ieder geval al wel vrijdag en gister seks gehad. En manlief al gezegd dat we vanavond nog eens mogen! :hihi: Dus ben benieuwd of ik morgen dan wel een positieve test weer vindt. Wel laat dan weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Greenbean wanneer komt je partner terug? Vind het ook altijd wel hard werken als ik alles alleen moet doen. Afgelopen weekend was ik een weekend weg zonder man en kind (voor het eerst) en man heeft het ook wel als pittig ervaren.
Hopelijk is het geen buikgriep. Hebben wij hier vorige week allemaal gehad. Schijnt wel heel erg te heersen.

Purrie ik gebruik de app mijn kalender. Op die manier kan ik mijn cyclus bijhouden. Je kan eventueel zelf heel veel informatie noteren zoals positieve ovulatie, seks, enzo.

Missbeany hopelijk vind je snel je piek. Bij mij lopen testen niet altijd op maar heb ik toch 'opeens' een piek. Slim om er niet op te wachten en aan te geven bij man dat het nog een keer mag ;-). Dat is toch de beste strategie.

Hoe gaat het met de dames op het wachtbankje?
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,
zondagochtend vroeg heb ik een testje gedaan, op 9DPO. Er kwam iets heeeel lichts tevoorschijn, nog niet eens een tuurstreepje maar meer een tuurzweempje. Direct erna heb ik een Clearblue gedaan en ja hoor: Zwanger 1-2 weken!
Gisteren en vandaag heb ik de testjes herhaald, en het streepje loopt gelukkig mooi op! Ik ben gewoon echt zwanger!!! Ongelofelijk, zo blij en ook zo onwerkelijk :heart: :heart: :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaaa Zeeschelp wat een super goed nieuws!! Gefeliciteerd!!!

Hier helaas ongesteld geworden zojuist, super snelle cyclus deze keer van 25 dagen, dat ben ik niet gewend. Wij gaan door naar ronde 4 en merk dat ik nu toch echt wel begin te twijfelen of het nog wel gaat lukken. Slaat natuurlijk eigenlijk helemaal nergens op na 3 rondes, maar de vorige keer was het meteen raak en ben nu toch ook weer 2 jaar ouder. Maar goed, mocht het echt niet lukken dan zijn we ook super gezegend met ons kleine meisje :heart:!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw zeeschelp gefeliciteerd!! Eerste ronde dus raak? Geweldig zeg.

ik zit op het wachtbankje tot minstens 2 september. gaat een lange anderhalve week worden;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey allemaal!

Kan ik misschien nog meeschrijven?
Ik ben 34 jaar, man is 35. We hebben een dochtertje van september ‘21.
Na mijn volgende menstruatie gaan we geen condooms meer gebruiken! Vind het super spannend! Zoals het er nu voorstaat in de app is 18/9 mijn NOD.

Zeeschelp en Bloem gefeliciteerd!! 🎉
Alle reacties Link kopieren Quote
zeeschelp geweldig zeg! Gefeliciteerd met je zwangerschap.

greenbean snap wel dat je baalt hoor :hug: Maar het is procentueel heel normaal dat het niet meteen de eerste rondes raak is.
Even wat extra lief voor jezelf zijn deze dagen.

Lampje leuk dat je mee komt schrijven.
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeeschelp GEFELICITEERD! :cheer: Fantastisch nieuws!

Nog steeds geen piek gevonden, zijn hele lichte streepjes eigenlijk (en heb vandaag 3x getest). Bijna alsof ik hem misschien toch gemist heb, want zaterdag had ik wel een IETSJE donkerdere streep (minimaal), maar echt geen knaller.

Buiten die 3 dagen natte, waterige vruchtbare afscheiding ook hier en daar wat krampjes gehad. Vanavond had ik een zwaar gevoel van onder en wat kramp. Maar helemaal geen piek gevonden. Komende twee dagen nog eens testen en dan ga ik ook op de wachtbank.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor jullie lieve leuke reacties!

GreenBean, ik snap je zorgen zo goed. En ja makkelijk praten om te zeggen dat 3 maanden echt nog niks zeggen, maar emotie kun je niet sturen he. Zeker als de vorige keer meteen raak was reken je daar weer op - dat had ik nu ook, hoe erg ik ook tegen mezelf zei dat het een stom kansspel is. Kwestie van geluk. Heel veel babydust jouw kant op voor de volgende ronde.
Marinda wat spannend, ik duim voor je! Heb je goed gebruik gemaakt van je ronde? Vertrouwen in?
Welkom Lampje!
MissBeany, ik hoor dat vaker bij die streepjesovulatie testen, vandaar dat ik die (veel te dure) CB paarse ovu testen gebruik. Geen geklooi met streepjes en je piek kunnen missen, maar gewoon een smiley. Wel goed om op je lijf te vertrouwen, ik wist deze ronde de dag vantevoren dat ik de volgende dag wel een smiley moest hebben, want idd dezelfde symptomen als jij. En dat klopte ook. Veiligst is maar gewoon volop sex hebben (haha), maar toch fijn als je bevestiging hebt he.
Alle reacties Link kopieren Quote
zeeschelp ah wat fijn weer zo snel! gefeliciteerd :cheer2:

Lampje Welkom!

Greenbean snap je hoor! Dat de eerste zo makkelijk ging is geen garantie helaas. Een jaar is heel normaal, maar wie heeft er nou een jaar geduld🙈

Marina’s dan lopen we ongeveer gelijk! Hier ook ergens dat weekend!

Missbeany haat die streepjes :facepalm: Maar die van clearblue zo duur! Heb die overigens bij onze dochter wel gebruikt en was gelijk raak, dus de verleiding is groot om ze toch maar te kopen😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeeschelp Oooh gefeliciteerd!!! :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja zeeschelp redelijk goed gebruik gemaakt. Rond ovulatie 2x seks. Had liever 3x gedaan maar kwam er niet van door drukte die week.
Ja die smiley ovulatie testen heb ik de vorige keer ook gebruikt maar duurde 16 maanden. Nu heb ik die streepjes testen en had wel echt een knalstreep.

Spannend hè Purrie! Moet zeggen dat de tijd op het wachtbankje wel sneller voorbij gaat nu ik al een dochter heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan mij die dure nu even niet veroorloven! :-) Maar idd, aan de hoeveelheid seks zal het gelukkig niet liggen. Vandaag is de lijn al twee keer weer ietsje donkerder (zoals hij zaterdag was), maar nog steeds geen knaller! :@@: Mijn afscheiding is ook allang weer opgedroogd!

Vanavond nog maar eens voor de zekerheid dan!
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenBean schreef:
23-08-2022 10:00
Jaaaa Zeeschelp wat een super goed nieuws!! Gefeliciteerd!!!

Hier helaas ongesteld geworden zojuist, super snelle cyclus deze keer van 25 dagen, dat ben ik niet gewend. Wij gaan door naar ronde 4 en merk dat ik nu toch echt wel begin te twijfelen of het nog wel gaat lukken. Slaat natuurlijk eigenlijk helemaal nergens op na 3 rondes, maar de vorige keer was het meteen raak en ben nu toch ook weer 2 jaar ouder. Maar goed, mocht het echt niet lukken dan zijn we ook super gezegend met ons kleine meisje :heart:!
Dikke knuffel green bean, ik snap je gevoel! Maar no worries. Eerste keer was ik bij de 3e ronde zwanger —> miskraam. Daarna na de 5e ronde —> zoon.

Het voelde als eeuwen voor mij en ik ging zo twijfelen. Maar achteraf is dit gewoon heel snel en alles perfect normaal. Zei de gyn ook. En ik was toen al 33!

En zeeschelp, hartelijk gefeliciteerd wat fijn zeg!

Voor de tabel: mijn man is 38

Overigens vandaag op dag 31 van mijn cyclus had ik dan EINDELIJK een positieve ovulatietest. We hebben precies maar 1x kunnen klussen, het kwam allemaal niet uit en ik wist helemaal niet meer wanneer ik het ei moest verwachten. Dus ik zit op de wachtbank, NOD 7 september.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissBeany schreef:
24-08-2022 14:28
Kan mij die dure nu even niet veroorloven! :-) Maar idd, aan de hoeveelheid seks zal het gelukkig niet liggen. Vandaag is de lijn al twee keer weer ietsje donkerder (zoals hij zaterdag was), maar nog steeds geen knaller! :@@: Mijn afscheiding is ook allang weer opgedroogd!

Vanavond nog maar eens voor de zekerheid dan!
Bij de action heb je 5 ovulatietesten voor 2,50.
Ze geven bij mij altijd wel 2 strepen haha, maar ik weet dat hij pas positief is als de teststreep donkerder is dan de controle streep. Staat ook op de verpakking!
Alle reacties Link kopieren Quote
-April- schreef:
24-08-2022 17:14
Bij de action heb je 5 ovulatietesten voor 2,50.
Ze geven bij mij altijd wel 2 strepen haha, maar ik weet dat hij pas positief is als de teststreep donkerder is dan de controle streep. Staat ook op de verpakking!
Ik woon in Engeland! Maar ik kan mij die super dure nu even niet veroorloven. Ik koop hier de OneStep ovulatie testen. Stuk of 15 voor 4,60 ofzo! :-D En heb ze bij de vorige zwangerschap ook kort gebruikt. Hele dag door nu een 5/10 streep gehad qua donkerte. Dus misschien wordt het dus toch een hele late ovulatie. Alhoewel de typische "ovulatie afscheiding" al drie dagen voorbij is. Vanavond en morgen nog maar eens dan :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh, keiharde knaller van een ovulatie test nu! :mrgreen: De streep is zelfs donkerder dan het test streepje! Dus maar goed dat we het gister avond nog gezellig hebben gemaakt. Vanavond nog eens en dan officieel op het wachtbankje! :hihi:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig dan toch gevonden MissBeany! Succes op het bankje, samen met April en Marinda, gezellig hoor :-P

Zeeschelp Hoe voel je je? Al moe/misselijk of andere gekke dingen?

Hier is het na een dagje balen en even relativeren met m’n vriend weer helemaal prima gelukkig. Op naar de volgende ronde, NOD zo rond 19 september denk ik, maar na die korte cyclus van deze keer is de planning wellicht anders. Beetje lastig wel dat ik volgend weekend weg ben (met vriendinnen, zonder vriend ;-)) en als m’n ovulatie weer snel is, denk ik dat ie net in dat weekend is helaas. We zullen zien!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Zeeschelp!

Hier nog een paar dagen wachten. Ik ben niet goed in wachten :|
Alle reacties Link kopieren Quote
GreenBean schreef:
25-08-2022 12:45
Gelukkig dan toch gevonden MissBeany! Succes op het bankje, samen met April en Marinda, gezellig hoor :-P

Zeeschelp Hoe voel je je? Al moe/misselijk of andere gekke dingen?

Hier is het na een dagje balen en even relativeren met m’n vriend weer helemaal prima gelukkig. Op naar de volgende ronde, NOD zo rond 19 september denk ik, maar na die korte cyclus van deze keer is de planning wellicht anders. Beetje lastig wel dat ik volgend weekend weg ben (met vriendinnen, zonder vriend ;-)) en als m’n ovulatie weer snel is, denk ik dat ie net in dat weekend is helaas. We zullen zien!
Nog even vrijdag avond laat dan! :lol: Ze zeggen dat sperma een paar dagen kan overleven!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, idd! Ik vlieg vrijdagavond dus dan vrijdag voor m’n vriend me wegbrengt en maandag op hoop van zegen als ik thuis kom :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier net ongesteld geworden helaas. Bij onze zoon was het de eerste ronde raak dus dit was een nieuwe ervaring. Best wel even teleurgesteld maar niks aan te doen. Mijn cyclus was inderdaad ook wat korter dan normaal Greenbean.

Nieuwe NOD is op 21 september.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah dat is balen Waterval.. Hopelijk de volgende keer meer geluk!

Fijn van die knapstreep Missbeany! Volgens mij heb je in ieder geval alle kansen benut en dan afwachten maar! 😅

Ik heb trouwens sinds een aantal maanden ook voordat ik ongesteld wordt, ruim een week al spotting. Het is nu al begonnen. Ik weet niet of het met een coronabesmetting te maken heeft, maar ben wel benieuwd of het nog iets uitmaakt qua vruchtbaarheid.

En daarnaast ontzettende pijnlijke eisprong een paar dagen voel ik dat. Maar dat heb ik al wel wat langer.

Leuk dat je naar het buitenland vliegt Greenbean met vriendinnen. Waar gaan jullie naartoe?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven