Zwanger worden van tweede kindje

17-11-2018 07:24 272 berichten
Hoi allemaal,

een nieuw topic, omdat het mij leuk lijkt om te kletsen met elkaar over het zwanger worden van een tweede kindje. Ik ben sinds deze maand weer begonnen met onveilig vrijen. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het kriebelt wel weer.

Wie lijkt het leuk om mee te schrijven?
anoniem_644f7ae2604a3 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 08:25
14.84% gewijzigd
Deb84, wat leuk! Dat vertellen is echt wel één van de leukere dingen hè. Het is je gegund. Geniet lekker van alle positiviteit.

Karliin, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Nog nieuwe info gekregen van de vk?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, een goede NIPT uitslag! Lekker zeg.

De echo was helemaal schoon, had ik ook wel verwacht, want het bloeden was gestopt. Waarschijnlijk was het al heel vroeg misgegaan.
Niet echt nieuwe informatie. Mag meteen weer zwanger worden, en zijn druk aan het proberen na een hele positieve ovulatietest woensdag.
De verloskundige wilde een afspraak maken twee weken na de echo om door te spreken hoe het gaat, maar dat heb ik afgehouden. Ik wil gewoon door... ach ja, we zien het wel over 2 weken.

Hoe gaat het bij jou SilentStorm?
Ik heb net de vruchtbare periode achter me denk ik. Hebben de dagen goed benut dus laten we het hopen. Een vriendin van me heeft met van de week verteld dat ze zwanger is. Leuk; maar ook wel even dubbel. Ik vraag me dan toch af of het bij mij nog gaat lukken. Het verbaast me ook dat zij zelf heel nuchter is en helemaal niet eens stil staat bij het feit dat het nog mis kan gaan. Wat dat betreft sta ik zelf nooit meer zorgeloos in een zwangerschap!

Hoe is het met jullie verder?
Ik ga duimen Silenstorm. Ja ik stond er zelf al anders in bij tweede zwangerschap, wat voorzichtiger. En bij jullie achtergrond snap ik dat helemaal. Hopen dat het nu is gelukt en dat je een hele mooie zwangerschap tegemoet gaat en een heel mooi kindje aan het einde. Ook voor jou hoop ik dat Karliin!

Met mij gaat het goed, ben niet meer misselijk maar wel wat meer moe.. ach.
Deze week nog en dan 2 weken vakantie. We gaan lekker luieren op Kos!
We weten het geslacht! Een jongen, na onze meid nu een jongen!
Oh wat leuk Deb84!! Gefeliciteerd :) hoeveel weken ben je nu? Ik heb een zoontje en moet eerlijk zeggen: superleuk om een boysmom te zijn. In vergelijking met de dochtertjes van vrienden en kennissen is mijn zoontje een stukje energieker en kan hij goed tegen een stootje! Dus leuk dat je dat ook krijgt. En dat je van allebei weet hoe het is om het te hebben dan.

Karliin, hoe is het bij jou? NOD inmiddels gehad? Ben benieuwd!

Ik nog een weekje wachten tot ik weer moet menstrueren. Ben ook benieuwd, hebben de vruchtbare periode denk ik goed benut.
Afbeelding

Vandaag mijn NOD. Ging ervan uit dat ik wel gewoon ongesteld zal worden, maar toen zag ik ineens een licht streepje (denk ik).

Heb de foto even geplaatst omdat ik graag hoor wat jullie hiervan denken. Kan ik voorzichtig blij zijn? Heb mijn eisprong altijd later dus als ik 14 dagen na eisprong zou testen, is dat komende zondag.

Ben gewoon voorzichtig door de miskramen.
Jaaa echt wel! Zo’n streepje had ik ook!
Gefeliciteerd, al snap ik natuurlijk je gevoel maar dit wordt echt jullie kindje!! Ben erg blij voor je!
Deb84, had jij ook zo’n licht streepje in het begin? Had jij wel rond je NOD een rommelige buik? Heb een beetje het gevoel alsof ik wel een opgezet gevoel heb. Ben daardoor ook bang dat ik alsnog ongesteld word. Het voelt ook wat vochtig daar beneden en elke keer als ik dan ga plassen ben ik bang dat ik toch bloed ga zien. Sorry voor dit onsmakelijke verhaal, maar ben zo onzeker geworden. Net of ik niet blij mag zijn.
Heb jouw foto er even bijgepakt Deb84. Dat stelt me wel een beetje gerust. Laten we hopen dat het een plakker blijft.
Snap heel goed dat je onzeker bent. Ik stond er ook anders in (en dan heb ik geen miskraam gehad) maar gewoon het feit dat je dit al een keer hebt meegemaakt en je vergelijkt alles met de eerste keer. Ik voelde mij deze zwangerschap al meteen anders, ongesteldheidskrampen/behoorlijk misselijk tot 13 weken. Bij mijn dochter voelde ik niks. Ik duim in ieder geval heel erg met je mee!
Hoe gaat het silentstorm? En met jou Karliin?
Hoi hoi,

Hier nog steeds zwanger (denk ik). Heb nog geen afspraak gemaakt met de verloskundige. Denk dat ik volgende week eens ga bellen. Tot nu toe nog geen bloed gezien, dus ik hoop dat dat goed nieuws is. Durf nog niet vol overgave te zeggen dat alles goed is, dus vandaar.

Hoe is het met jullie? Hoe ver ben jij Deb84?

Hoe is het bij jou Karliin?
Alle reacties Link kopieren
Hey, nog niet zwanger hier hoor. Nu ronde 9, ben nu in mijn vruchtbare dagen. Gebruik deze maand geen ovulatietesten en dat geeft wel rust.

Van harte gefeliciteerd SilentStorm! Waarom heb je de verloskundige nog niet gebeld? Als je een miskraam heb gehad, mag een eerder een echo (bij 7 weken). Dan ben je van de onzekerheid af.
Hooi!
Silentstorm, spannend zeg!
Heb je nu al een afspraak staan en hoe voel je je verder?

Wat jammer Karliin! Hopelijk deze rond meer geluk. Ik ga voor je duimen.

Ik ben nu 21 weken zwanger en voel mij goed, tuurlijk wat sneller moe enzo maar over het algemeen goed! 20 weken was ook helemaal goed dus volgende week weer normale controle.
De eerste echo was goed. Die heb ik met 8 weken gehad. Van de week heb ik de termijnecho en ben eerlijk gezegd best bang. Heb al een paar dagen buikpijn, geen bloedverlies of zo. Denk dan toch meteen her ergste. Maar weet ook dat ik er geen invloed op heb.

Deb84, wat fijn dat je zwangerschap zo voorspoedig verloopt! Koop jij nu nieuwe spullen voor de tweede of heb je nog veel van de eerste?

Karliin, hoe gaat het bij jou? Was het deze maand raak? Of toch op naar de volgende ronde.
Wat fijn van de eerste goede echo! Nu op naar de termijnecho, snap dat het spannend is en blijft. Maar positief blijven denken. Hoe voel je je verder?? Ik heb ook wel buikpijn gehad.

Ja ik doe de meubeltjes van dochter, die zijn gewoon wit. Kinderwagen was taupe en blauw dus ook prima. Er komt wel een nieuwe maxicosi, de rock (beste uit de Consumentenbond) want die hadden we toen ook al 2ehands. Verder wel nieuw beddengoed enzo. Heb leuke dingen gezien van baby’s Only (kleur khaki). Verder zijn de muren wit en 1 muur lichtgrijs) dus heb er wel al over nagedacht maar nog niks gekocht verder. Naast wat kleertjes nl.
Komt goed haha!

Ben ook benieuwd Karliin!
Joehoe meiden, hoe gaat het hier??
Hier bijna 31 weken en gaat op zich best goed. Tuurlijk, ik ben moe en de normale kwaaltjes maar over het algemeen gaat het goed. Vorige week pretecho gehad dus we hebben ons mannetje gezien, dat was wel echt gaaf.
Ik heb wel te laag ijzer dus moet aan de ijzertabletten.
pompidompidom… haha
Ben benieuwd hoe het met jullie gaat dames!
Nog steeds erg benieuwd, vandaag weer voor het eerst hier weer even gekeken.
Ik ben 17 januari bevallen van een zoon. Het is zo'n lieverd, echt een lachebekkie.
Zijn zus vindt hem helemaal geweldig en hij reageert heel leuk op haar.

Silent, ben erg benieuwd hoe het met jou is!
Gefeliciteerd Deb84! Ik ben in april bevallen van een dochter. Wisten niet wat het werd, maar een dochter was echt wel een wens van mij. Haar grote broer doet het goed, Kan af en toe wat hardhandig kusjes geven, maar vindt de baby wel lief.

Hoe is het met jou verder?
Wat super Silentstorm! Zo fijn dat alles goed is gegaan! Ja super leuk, nu heb je ze allebei. Dat vind ik stiekem zelf ook erg leuk. Ik vind het wel grappig, mijn dochter was echt al pittig in het begin. Heel snel alles willen ontdekken en als het niet lukte dan bozig worden. Hij is zo'n blij ei, de hele tijd lachen. Hij vindt ook echt alles goed wat zijn zus doet. Ze zijn in ieder geval helemaal gek op elkaar en dat is heel leuk.

Ik werk sinds 2 weken en dat gaat ook allemaal goed. Hij slaapt door dus dat is ook fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven