Zwanger worden van tweede kindje

17-11-2018 07:24 272 berichten
Hoi allemaal,

een nieuw topic, omdat het mij leuk lijkt om te kletsen met elkaar over het zwanger worden van een tweede kindje. Ik ben sinds deze maand weer begonnen met onveilig vrijen. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het kriebelt wel weer.

Wie lijkt het leuk om mee te schrijven?
anoniem_644f7ae2604a3 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 08:25
14.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Den, heb net zitten tellen, maar nu zat er 23 dagen tussen. Voor mijn eerste kindje had ik altijd rond de 30 dg, dus ik gok dat mijn lichaam gewoon nog van slag is.

SilentStorm, ik was eigenlijk wel blij. Eind deze maand beginnen we pas en nu heb ik een beetje houvast hoe en wat. Ik denk dat ik gok op 11 feb voor NOD.
Bessie2017 schreef:
12-01-2019 12:53
Den, heb net zitten tellen, maar nu zat er 23 dagen tussen. Voor mijn eerste kindje had ik altijd rond de 30 dg, dus ik gok dat mijn lichaam gewoon nog van slag is.

SilentStorm, ik was eigenlijk wel blij. Eind deze maand beginnen we pas en nu heb ik een beetje houvast hoe en wat. Ik denk dat ik gok op 11 feb voor NOD.
Dan zet ik je in de tabel op 11 februari en laat ik ronde 1 staan? Het zal inderdaad nog wel een beetje zo zijn dat je lichaam van slag is. In ieder geval op naar een nieuwe ronde.
Oke, dus dat is nog even afwachten Bessie. In ieder geval wel fijn dat hij nu korter is. Heel lastig als je cyclus zo lang is.

@ Zwangere dames: Hebben jullie al een echo gepland? En hoe is het qua kwaaltjes?

Hier denk ik dat ik rond mijn eisprong zit. Ik voel dat helaas nooit maar wel een redelijk regelmatige cyclus dus gok zo rond dag 14/15 van mijn cyclus. Hier gisteravond nog wel even gezellig gemaakt.

@ Blaadje: Hoe is het met jou? Ben je ongesteld geworden?
@Blaadje31, hoe staat het met jouw NOD?

@deb84, heb jij het nog gezellig gemaakt aangezien je rond de eisprong zat?

Hoe staat het met de rest?

Firsttime, heb jij al een eerste echo gehad? Was alles in orde?

Ben benieuwd hoe het met iedereen hier gaat.
Sorry hier heel druk momenteel.

Menstrustie is al weer bijna over.
Verwacht eind volgende week ergens mijn eisprong.
Morning, wat jammer dat je ongesteld bent geworden blaadje

Hier goed hoor silentstorm. We hebben iig meer ons best gedaan dan afgelopen maand. Wat ik alleen wel vreemd vind is dat ik een ring heb die mijn slaap en dergelijke meet maar dus ook mijn temp in de nacht. Vorige maand gaf die 2 dagen na mijn eisprong dus een verhoging van 0,4. Achteraf gezien omdat ik nl ongesteld werd en dat kon ik dus terug zien. Nu zie ik die verhoging niet. Dus heb ik dan mijn eisprong nog niet gehad ofwel Mindfuck haha! We hebben het iig dinsdagochtend nog even gezellig gemaakt dus ja, afwachten maar.
Hoe is het met jou? Kwaaltjes? En wanneer echo?

Groetjes en succes aan de rest.
Hier gaat het niet geweldig. Heb een kleine bloeding gehad afgelopen weekend. Weet niet goed wat te denken. Heb al eerder een miskraam gehad. Heb daarna niet meer gebloed, maar twijfel continu. Heb ik nog wel klachten? Ben ik nog wel zwanger? Heb van de week een vervroegde echo om meer zekerheid te hebben: zowel positief als negatief. Als het fout is, dan weet ik het liever nu. Je bent toch continu bezig met zwanger zijn en een nieuwe kinderkamer inrichten en zo. En voor mijn gevoel sta ik nu on hold.

Hoe gaat het hier? Firsttime, hoe voel jij je? Begin je eigenlijk al wat te zien? Ze zeggen dar dit eerder is bij de tweede toch?

Karliin, jij zit al tegen je NOD aan. Spannend!

Jammer dat er zo weinig besproken wordt hier.
Oh meid, naar om te horen naar het hoeft niks betekenen. Vriendin van mij ook gehad en toch een gezonde knul van 6 nu. Snap je angst wel hoor. Ga voor je duimen.

Zeker jammer dat er weinig wordt geschreven.

Hier ongeduldig op het wachtbankje haha
Ik snap dat je er van schrikt. Maar het hoeft niks te betekenen. Zeker als je zegt dat je nog vanalles voelt. Goed dat je een vroege echo gepland hebt.
Ik duim voor je!

Deb84, spannend zeg. Ook voor jou ga ik duimen. Wanneer is je Nod?

Ik twijfel of ik ovulatie test zal doen. Vorige zwangerschap werd ik zwanger toen ik de focus erop los heb gelaten. Wellicht is het een fabel maar bij mij was het met toeval wel zo.

Testen jullie?
Afleiding is wel goed natuurlijk.
Ben deze week helaas wat meer vrij, dus meer tijd om er mee bezig te zijn
en aan te denken.
Ik wil dat het leuk blijft en niet nu al een moetje wordt. :facepalm:
Hoi Blaadje,
Wanneer ben jij dan ongesteld geworden? Ben je regelmatig of niet?
Ja verschrikkelijk, je kan maar beter bezig zijn want dit is echt heel vervelend haha.
Dat hoor je wel vaker inderdaad. Ik ken zelf iemand die zelfs al aan de IUI zat en toen dacht even een maand niet en op vakantie gegaan en daar vanzelf, zonder medicatie, zwanger geworden.
Ik persoonlijk zou wel ovulatietesten doen als ik geen idee had wanneer eisprong is of mega lange cyclus of de ene keer lang en andere kort.

Ik voel trouwens niks, niet misselijk, geen gevoelige borsten. Tsja, zit niks anders op dan gewoon afwachten. Vorige maand was ik trouwens misselijk dus dat zegt ook niks. En ja bij mijn eerste voelde ik ook niks aan mijn borsten maar was ik wel licht misselijk en erg moe. Nu slaap ik al 2 nachten slecht dus ja logisch dat ik niet helemaal fris en fruitig ben. Maar goed, als ik weer een cyclus heb van 28 dagen dan zou 29 januari mijn NOD zijn.
Hey Dames,

Super druk en ziek/zwak en misselijk geweest vandaar de lange afwezigheid!

Gefeliciteerd mis musica en silentstorm!

Spannend zeg silent storm! Wanneer heb he de vroege echo? Ik kan me voorstellen dat je in de rats zit.

Mis musica, test op het werk hihihi kon je niet wachten?! ;)

Spannend hoor dames op het wachtbankje, hoop dat het snel raak is!

Hier de eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. Volgende week de termijn echo met 10+3.
Ben heel veel beroerd en heel heel erg moe. Lig halve dagen te vegeteren op de bank, wat niet zo heel praktisch is met een dochter van bijna 2. Maar goed we maken het beste ervan. Hopelijk na volgende week een beetje beter (na de hcg piek)
Wat een mooi nieuws firsttime! Gefeliciteerd met een mooie goede echo. Wel naar dat je je zo ziek voelt. Hopelijk gaat het snel voorbij.

Hier inderdaad zwaar ongeduldig op het wachtbankje :-D
Jeetje Firsttime, wat gaat dat snel. VOlgende week al 10 weken!

Silent storm: heftig idd. Maar bloedingen komen zo vaak voor. Als het niet doorzet, hoop ik echt dat alles goed gaat. Ik heb ook twee keer een miskraam gehad. Echt zo verdrietig. Laat je weten hoe het loopt?

Ik moet morgen ongesteld worden. Ben nu snipverkouden, maar dat is natuurlijk geen kwaaltje van zwangerschap. Verder voel ik niks. Geen gevoelige borsten, niet misselijk, maar ook geen krampen. Maar morgenochtend ga ik dus een test doen! Vind het wel spannend, maar ga er maar vanuit dat het negatief is.
Ik heb wel veel gerookte zalm gegeten zondag, en toen bedacht ik me pas dat je dat niet mag als je zwanger bent. Er zijn zoveel dingen die vanzelf gaan als je zwanger bent, maar waar je normaal helemaal niet over nadenkt!
Spannend Karliin! Ga voor je duimen!!

En silentstorm?? Hoe was de echo, ik hoop heel erg op goed nieuws
Nou, het was even lastig testen. Ik vrolijk testen, doet dat ding het niet. Dus niks gedronken en nieuwe gehaald. Maar negatief. Ben ook nog niet ongesteld... zal wel weer onregelmatig zijn. Voor de eerste was ik altijd regelmatig. Ik snap niet waarom dat nu zo anders is...
Wat stom dat de test het niet deed maar ja de 2e test was dus niet je eerste plas dus wie weet! Afwachten maar en hopelijk ben je niet ineens onregelmatig.

Silentstorm, hoe is het met jou? Heb je die vroege echo al gehad? Duim dat alles oké is!
Vind het zo spannend voor silent storm! Hoop dat alles goed is!

Karliin en al aankomende ongesteldheidsklachten? Wanneer ga je weer testen indien je niet ongesteld wordt?

Deb84 wanneer is je NOD?
Morgen, maar ben net ongesteld geworden. Bah, baal er van.
Nieuwe NOD is 25 februari.
Jammer Deb84!
Ik ben nog niet ongesteld. Gisteren nog getest, maar toch echt negatief.

Hoe denk jullie over het volgende: Komende maanden is er kans op een decemberkindje. Slaan jullie een keer over, of maakt het jullie niks uit?
Balen Karliin, dus nu weer afwachten voor jou.

Uhm ja, 2 maanden geleden vond ik dat lastig. Nu dat het deze maand niet is gelukt terwijl we ons best hebben gedaan sta ik er toch anders in. Als ik komende maand zwanger raak dan is de geboortedag rond de verjaardag van mijn dochter, de maand daarna sinterklaas, die maand daarna o&n. Tsja, het blijft een wonder en in mijn omgeving heb ik gezien dat het ook jaren kan duren. Dus met vriend besproken en wij gaan er gewoon voor.
ik ben ook weer een keer ongesteld geworden, dus probeer het wel aankomende maand, heb al wel afspraak bij huisarts staan dus hopelijk worden we weer doorverwezen naar ziekenhuis
En Karliin ondertussen toch ongesteld geworden?

Anoniem1701 hopelijk mag je snel naar het ziekenhuis en kunnen ze je snel helpen!

Silent storm hoe gaat het?

Hier de tweede echo gehad, weer een prachtig kloppend hartje. Dolgelukkig!!!
Wat jammer anoniem!

Wat fijn van je 2e goede echo Firsttime! Wat een mooi nieuws
Gefeliciteerd Firsttime!
Ja, uiteindelijk bij 34 dagen toch ongesteld geworden. Het schommelt niet meer zo erg, want het heeft weleens tussen 26 en 38 dagen gezeten.
DUs op naar de volgende ronde!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven