Zwanger worden vanaf april 2014

02-04-2014 23:19 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer dames die vanaf deze maand gaan voor een (1e, 2e, ..) kindje? Klets hier mee! De tabel is helaas vol, maar meepraten is natuurlijk altijd gezellig!

NaamLeefijd1e/2e/..NODSofie1989252e1 meiMapressa292e1 meiVlinder145251e4 meiPiekerien332e25 apriljeraadthetnooit301e25 meiNonaimee242e?Zomerkindje251e29 aprilIniminie302e Selenaheleen241e6 meiEvii211e15 meiLente29291e15 aprilPillow271e17 aprilPurpie291e7 meiStef1988251e5 mei
@ purpie Joehoe gefeliciteerd !!! Wat super zeg! Toch geen verkeerd voorteken die bloedneus haha. Kan me voorstellen dat het nu een spannende tijd voor je is, omdat het een keer is misgegaan. Meer dan hopen kun je alleen niet doen.

@ Stef balen zeg!!

Hier alles goed! Over 2 weken heb ik de eestte echo, spannend!!
Heeft iemand eigenlijk de inloggegevens van dit topic? Zou op zich wel leuk zijn als we telkens in de tabel de zwangeren erbij kunnen zetten met als doel dat die zo snel mogelijk vol staat met die blije poppetjes haha
Als het goed is heeft zomerkindje die
Ik weet niet of dat dan wil zeggen dat je het kwijt bent.

Precies vorig jaar was ik ook zwanger (helaas niet goed gegaan in week 10 maar dat terzijde)

Ik wist niet dat ik zwanger was want ik had elke maand nog bloedverlies, net zoals jij het beschrijft.

En toch was ik zwanger, ik kwam er met 8weken achter en een kleine 2 weken later was het klaar.
Serieus? Ook zo heftig? Ik ben er echt vreselijk beroerd van geweest een beetje alsof ik een buikgriep had

Ik heb t nu maar los gelaten want ik word helemaal gek van t piekeren
Wat is het stil ineens!!

Iemand nog getest? Of zitten we allemaal te wachten.... Op ei, nod of eerste echo's?

Ik denk dat mijn eisprong een stuk eerder was deze maand! Veel te vroeg vruchtbaar slijm, vandaag en gister rare steekjes achter mijn schaambot, beetje trekkerig gevoel, en nu doen mijn borsten zeer als ik er aan zit! Maar ik verwachtte eigenlijk pas de 17e ongeveer mijn eitje.... Nou ja, qua seks zitten we goed dus dat houden we nog maar even vol tot volgende week ofzo :-)

Wat betreft de tabel, sofie zei dat ze de inloggegevens naar zo erkindje had gestuurd. Maar volgens mij kun je alleen berichten ontvangen als zowel de verzender als ontvanger de optie voor priveberichten hebben aangezet... Zou dus zomaar kunnen dat zomerkindje de inloggegevens niet gekregen heeft.... Jammer. Als iemand zich geroepen voelt en het leuk vind de tabel bij te houden, dan stem ik voor een nieuw topic! (Ikzelf heb er de tijd niet voor vrees ik...)

Hoe is het met de pril zwangeren? Nog nieuws? Kwaaltjes? Leuke verhalen over het vertellen aan ouders of zo?

Oh ja, mijn ouders komen op hemelvaart (29ste) langs... Denk dat ik die ochtend, dag of twee voor nod, even een testje doe.... Als ik dan zwanger ben kan ik het gelijk leuk vertellen!! En zo niet, nou, dan heb ik die dag mooi wat afleiding.

Had gehoopt met mijn verjaardag weer zwanger te zijn... Ga ik niet redden jammer genoeg. Of nou ja, als ik dan al zwanger ben zal ik het niet weten, veel te vroeg nog de 19e! Nou ja, ik kan het in ieder geval steeds beter relativeren. Hoe ouder mijn zoontje wordt hoe minder erg ik het vind dat er iets meer leeftijdsverschil tussen zit dan we eigenlijk wilden! Mocht ik deze ronde zwanger raken dan is hij dik anderhalf als de baby komt. Prima toch? En al wordt het twee jaar, daar kan ik misschien ook nog wel mee leven hoor. (Maar niet veel langer hoor. Ben al zo ongeduldig!)

Oeps, zomaar weer een lang verhaal geworden. Nou ja, das om de twee dagen stilte goed te maken zullen we maar denken dan!
Mapressa en Inieminie, heb geen inloggegevens ontvangen idd..

Nieuw topic starten vind ik goed en de anderen? Ik wil m dan ook wel starten + tabel bijhouden.

Stef: ik sluit me aan bij Zoe, miss even een testje om het te checken, weet je iig waar je aan toe bent.

Hier verder niet heel veel veel bijzonders, ik voel me nog goed zwanger. Wordt de laatste steeds meer vermoeider, vooral na een dag werken. We hebben het al verteld aan mijn ouders en schoon ouders,het is niet echt een verrassing meer, omdat ze al wisten dat we er mee bezig zijn, maar ze waren niet minder blij natuurlijk!! Nu afwachten tot de eerste echo op Don 28 mei. Kijk er erg naar uit! Maar voel ook wel spanning hoor, want wat krijgen we te zien?!
28 mei al! Is dat extra vroeg ivm je vorige zwangerschap? Hoe veel weken ben je dan ongeveer?

Bij mijn eerste zwangerschap zou ik de eerste echo pas met een week of tien hebben... Uiteindelijk met zeven weken een echo gehad omdat ik last had van (licht) bloedverlies. Bleek niets aan de hand te zijn, waarschijnlijk contactbloedingen... Maar goed ik vind het echt wel lang duren dt ze de eerste officiele echo tussen de tien en twaalf weken pas maken...
Zomerkindje zou fijn zijn als jij een nieuw topic wil openen met nieuwe tabel als iedereen dit ziet zitten.

Mapressa, spannend....ik hoop het voor je. Hoe oud is je jongste nu?

Hier alles goed! Wat misselijk geweest maar lijkt nu wat minder te worden. Met 8 weken eerste echo daar kijk ik echt naar uit, vind het zo spannend of alles goed is.... Je hoort zo vaak dat bij een eerste echo blijkt dat het niet goed is. Nou ja daar moet ik natuurlijk niet over nadenken.

Hier nog aan niemand verteld.... In ieder geval de eerste echo afwachten.
@ Mapressa: ik heb idd verteld dat het de vorige keer niet goed is gegaan en ik daarom graag snel een echo wil. Ik ben dan 7 en halve week zwanger. Ik dacht dat een echo sowieso al wel vanaf 6 weken wordt gedaan. Dat duurt idd wel lang zeg, vanaf 10-12 weken.. Mij is verteld vanaf 8-10 weken.

Hopelijk is het raak!! Nu afwachten!!

@ Inimienie: oke

@ iedereen: wie wil niet mee verhuizen?
Ik ben net verhuisd, maar wil wel mee verhuizen hoor!

Hopelijk heb ik snel weer mijn laptop op internet thuis zodat ik weer wat actiever kan deelnemen.

Hier op het wachtbankje, dus niet heel veel te melden.

De nieuwe lijst komt al vol te staan met :cheer2:! Alle meiden gefeliciteerd. Ik hoop dat jullie je goed blijven voelen en dat de eerste echo's geruststelling kunnen geven!

Veel liefs
Hihi jeraadthetnooit, fijn dat je mee wil verhuizen Gelukkig hoef je niet met dozen te sjouwen en de muren te verven

Waar woon je eigenlijk? En waar wonen alle anderen?? Ben ik eigenlijk best benieuwd naar! Ik woon in Assen!

Liefs voor iedereen
Ik verhuis mee en woon in nieuwerkerk ad IJssel. Net een paar maanden terug verhuist :p
Hallo allemaal ;), ik gebruik de app in mijn telefoon veel, en bij de categorie zwanger zag ik dit topic al een tijdje niet meer staan.

Het is teveel om op iedereen apart te reageren, maar heb alles weer doorgelezen. Toch wel weer leuk. De zwangeren met hun kwaaltjes, en de nog-niet-zwangere met dezelfde ongeduldigheid als ik ;)

Ik ben 3 dagen ongesteld geweest, lichtjes afgelopen zondag gestopt. Heb nog steeds last van mijn borsten en raar gevoel in mijn buik en vandaag opeens weer lichtroze bloed. Heel raar allemaal, maar wacht gewoon mijn volgende periode af. Ga misschien wel ovulatietesten halen bij de action want snap niks er niks meer van.

Ik wil ook meeverhuizen hoor, is inderdaad leuker als de tabel een beetje up to date blijft.
Misschien wel grappig om te vertellen..

Ik had mijn zoontje uitgelegd dat hij als baby in mijn buik zat enz.

En een subtiel filmpje op youtube met hem gekeken hoe een baby er beneden uitkomt. Hier kwam dus wat bloed bij kijken.

Toen ik ongesteld was, moest ik plassen bij een tankstation tijdens de autorit. Dus zoonlief moest mee het toilet in. Ik was dus ongesteld, hij riep: MAMA BLOEDDDD BABYYY VALLENNN!!!

Ik zo nee is geen baby. Maar hij ging die avond bij zijn tante (mijn schoonzusje) logeren. Kreeg ik diezelfde avond nog een appje. Moet jij mij wat vertellen? Ik zo: nee hoezo? Jaa je zoon zegt dat je een baby in je buik hebt.

Ik had alles uitgelegd, en ze geloofde me wel. Maar kan het voorlopig maar beter niet meer over baby's hebben met mijn enthousiaste zoon haha.
Oh wat grappig nonaimee!

Inieminie, mijn zoontje is volgende week tien maanden oud.

Hey wat leuk, ik heb in assen op de middelbare school gezeten! Heb inmiddels overal en nergens gewoond, momenteel onder de rook van rotterdam, in een middelgrote stad.

Ik help ook wel met tabel sjouwen en zo, haha! Zullen we het topic een iets origineler naam geven dan? Want met zoeken naar dit topic word ik steeds een beetje simpel van al die zwanger worden vanaf... Topics! Wat dachten jullie van iets als... 1 april, baby in je bil! Of iets totaal anders mag ook hoor:-p maakt het zoeken wat makkelijker!
anoniem_185891 wijzigde dit bericht op 16-05-2014 08:38
Reden: Sneltypen op tablet equals spel- en typfouten
% gewijzigd
Der klopt geen drol van m'n cyclus na de laatste bloeding zou m'n eiersprong as dinsdag moeten zijn maar hij was al afgelopen vrijdag :s
Je lichaam is geen atoomklok he Stef... Ook als je regelmatig ongesteld bent is die 14 dagen voor menstruatie slechts een gemiddelde, en kan het alsnog per maand verschillen of het op de 8ste, 12 e of 14e dag is bijvoorbeeld! Hoe weet je dat trouwens, heb je hem gevoeld of ovulatietesten gebruikt?

Hier ook denk ik veel eerder mijn ei gehad. Had zere borsten en koppijn... Voor de zekerheid wel evenflink doorgepleziert afgelopen week, maar nu zit ik toch echt weer op het wachtbankje.

De zere gevoelige tepels zijn er al! Nu al! Die had ik pas over een dag of vier verwacht... Dus ook daaraan merk ik, mijn eitje is vast eerder gesprongen. Hoop maar dat we hem niet net gemist hebben... Nou ja, sperma blijft een paar dagen leven toch? Dan is r toch zeker een kans.... En om the bright side: eerder eitje betekent ook eerder kunnen testen, toch?!

Ik ben vandaag jarig. 29 hele jaren alweer! Hoop op een mooi kadootje, maar dat zal over een week of twee blijken :-). Vreselijk he, die wachtweken?

Nog iemand die al bijna nod heeft? Het is hier zo stil!!
Goedemorgen

Even off-topic

Ik heb niet alles goed doorgelezen en de laatste tijd nog steeds druk :(. Mn lieve oma is vorige week in elkaar gezakt en het zag er allemaal niet goed uit. Dus beetje veel stress, veel dingen regelen ect. Zo'n schat van een mens, moet er niet aan denken om haar te missen. Toch weet je dat het eraan zit te komen..

Dus vandaar dat ik ook minder actief ben. (maar dat gaat echt wel weer komen hoor!)

Op de dag dat ik het hoorde, ben ik ongesteld geworden!!! Snap daar ook niets meer van. Was altijd regelmatig. Vorige maand 5 dagen overtijd. Nu 10 dagen te vroeg ongesteld geworden. Dikke feest .. Dus weer op naar de volgende ronde.

Voor de zwangeren onder ons.. hoop dat de dagen voorbij vliegen zodat jullie snel de echo hebben! En voor de anderen op het wachtbankje.. Ik ben weer aan het duimen hoor!!
Owh pillow wat naar, hoe gaat het nu met je oma?

En wat raar dat je o vroeg ongesteldbent geworden....

Wachtbankje is verveeeeeelend. Nog een week. Dan mag ik testen van mezelf. Dan zit ik nog wel iets voor nod, maar omdat mijn ouders die dag langskomen mag ik van mezelf die ochtend testen. Hemelvaartsdag! Heb nog 1 test liggen en die bewaar ik tot dan. Heb nog niet echt bijzondere symptomen itt vorige maand. Eiegnlijk alleen naar gevoelige tepels, niet zo fijn bij het voeden... Niet misselijk, weinig buikpijn, geen hoofdpijn. Hm. Bah. Wachten duurt lang.
@pillow, dat is even schrikken dan, hoop dat alles goed komt :(. En dan ook nog ongesteld geworden. Sterkte.

@mapressa, mijn ei was ook eerder!! Ik zou volgens mijn telefoon-app pas aanstaande zondag mn ei hebben, maar mijn ovulatietest gaf deze maandag al een ei aan. En nu geen streepjes meer op de ovulatietesten. Dus dat moet hem geweest zijn. We hebben wel gemeenschap gehad op zaterdag en maandag, dus hopelijk was dit goed. Testte voor de eerste keer met de ovulatietesten dus wist niet goed hoe of wat. Maar je hebt gelijk we kunnen ook eerder testen haha. Ben benieuwd.
Hoi allemaal!

Pillow, wat sneu van je oma.. Hopelijk gaat het beter? Ook nog op dezelfde dag ongesteld geworden, bah, kon er ook nog wel bij! Heb je altijd een onregelmatige cyclus?

Mapressa, sterkte met wachten!! Joh, een week is zo voorbij!

Nonaimee, hopen dat het gelukt is!! Jij ook sterkte met wachten!!

Ik heb best een gelukje gehad gisteren! De verloskundige belde mij op met dat volgende week woensdag de echo niet door kon gaan, alleen de intake, omdat er dan geen vk is die dat kan doen. Ze wilde een aparte afspraak met mij maken voor de echo.

Balen, dacht ik, kan ik nog langer wachten!! Mijn vriend had er voor vrij gevraagd en alleen de vrijdagochtend zou nog kunnen eventueel, omdat mijn vriend die ochtend vrij is. Kon helaas niet. En toen stelde ze voor om gisteravond te komen om 19.15!!! Dit omdat ik graag bevestiging wilde dat het nu wel goed zit, omdat het de vorige keer dus niet goed zat. Wat een mazzel dat ik meteen 's avonds kon komen! Er had iemand anders afgezegd.

Dus wij hebben gisteren, woehoeeee, een klein rijstkorreltje gezien met een kloppend hartje!!!! Whaaaaa We zijn zo blij!!! Gisteren hebben we het direct aan mijn broers, schoonzusje en ouders laten zien!!! Mijn broers en schoonzusje wisten het nog niet.... Ze vonden het erg leuk! Vandaag gaan we het laten zien aan mijn schoonouders en zwager.... en ik bel mijn andere broer en schoonzus nog op, omdat zij verder weg wonen.

BLIJ!!!!!!
Wat leuk zomerkindje!! Hoe ver ben je dan nu? Weekje of zes? Superleuk voor jullie!!
Wauw zomerkindje het enthousiasme spat er vanaf!! Wat leuk dat je een echo hebt gehad. Hoever ben je inderdaad. Geniet er lekker van ;).
hey Ladies,

Sorry voor de radiostilte... weekje vakantie in eigen land gehad. Heerlijk genoten van het weer!

gelukkig niet al te veel hoeven missen hier, maar ook geen verhuizing dus?

Enthousiaste gelukkige zwangeren en ongeduldigen op het wachtbankje...

Ik zat ook op het wachtbankje en kan niet zoveel merken aan mijn lichaam eigenlijk. Wel een paar keer echt iets tussendoor moeten eten omdat ik me heel slap voelde, af en toe wat misselijkheid of een oprisping... dat heb ik allemaal normaal niet echt zo, maar om nu gelijk te concluderen dat er een wondertje in mij geschied, neeuj.

Vandaag toch maar tests gehaald bij de kv. Ik ga morgenochtend maar eens kijken!

Heel gek, ben er mede door de verhuizing en vakantie, niet heel erg mee bezig geweest, maar nu die test klaar ligt ben ik ineens toch best zenuwachtig...

Vriendlief is het ene moment ervan overtuigd dat hij heeft "raak geschoten" en het andere zegt hij dat we toch maar die tuinset moeten kopen, omdat we voorlopig toch geen babyspul hoeven te kopen. Hij vindt het dus ook spannend.

Morgen een update

fijne avond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven