Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste

Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Jinger, wat fijn dat je het zo goed van je af kunt zetten!!

Wat fijn DaSilva dat jij toch wat eerder mag komen voor een echo.. vitaliteitsecho heb ik overigens nog nooit gehad maar ik hoor steeds vaker dat dat standaard begint te worden.

Lastig inderdaad als je cyclus nog niet zo regelmatig is... bij mij is 'ie ook niet súper regelmatig, maar wel altijd tussen de 26 en 31 dagen ofzo.. dus goed genoeg. Ben allang blij dat ik geen mega lange cyclus heb, zoals je ook wel eens hoort!

Voor de dames die al een kindje/kindjes hebben, hoe verliep jullie zwangerschap? Bij mij alle twee de zwangerschappen redelijk volgens het boekje... inclusief de nodige kwalen zoals misselijkheid, maagzuur, etc. Ik merk wel dat nu de knoop doorgehakt is om er echt voor te gaan, ik er ook echt zin in heb en hoop dat het snel raak is, maar die zwangerschapskwalen heb ik wel weinig zin in. Daarom vind ik het ook wel spannend denk ik. Ik ga ervan uit dat het ongeveer zo verloopt als de vorige keren, en dan ben ik bij week 5, dus kort na de test, toch wel flink misselijk. Ik weet ook echt niet hoe ik dat op mijn werk moet doen als ik straks mega misselijk ben.. Maar ja komt vast goed en zien we dan wel weer. Wie weet werken we tegen die tijd nog steeds wel veel thuis. Nu zit ik eerst maar eens op mijn menstruatie te wachten, die staat voor a.s. zaterdag gepland ;)

Meisjesnaam ben ik al uit hahaha. Alleen mijn man vindt die helemaal niks. Dus dat wordt nog wat.
Hier vandaag ineens enorme maagpijn echt een hevige aanval. Toen ik even ging liggen zwakte het af. Ook maagzuur en een gevoelige maag sinds die aanval.

Heb al sinds enkele dagen na de eisprong continue rugpijn ook. Als het goed is zaterdag mijn NOD, begin nu toch wel benieuwd te raken of mijn lichaam me idd zo in de maling neemt. ☺
Apennootje schreef:
28-04-2020 19:21
Hier vandaag ineens enorme maagpijn echt een hevige aanval. Toen ik even ging liggen zwakte het af. Ook maagzuur en een gevoelige maag sinds die aanval.

Heb al sinds enkele dagen na de eisprong continue rugpijn ook. Als het goed is zaterdag mijn NOD, begin nu toch wel benieuwd te raken of mijn lichaam me idd zo in de maling neemt. ☺
Ik begin ook benieuwd te worden!! Ik had vandaag ook maagpijn overigens... dacht eerder hopelijk heb ik geen corona haha.
ambracia schreef:
28-04-2020 20:17
Ik begin ook benieuwd te worden!! Ik had vandaag ook maagpijn overigens... dacht eerder hopelijk heb ik geen corona haha.
Begin dit jaar was ik ook zwanger (missed abortion) en toen had ik ook veel rug en maagklachten. Normaliter heb ik nooit last van maag en/of misselijkheid. Waarschijnlijk leg ik hierdoor een link met zwangerschap i.p.v corona 😁.
Apennootje schreef:
28-04-2020 20:50
Begin dit jaar was ik ook zwanger (missed abortion) en toen had ik ook veel rug en maagklachten. Normaliter heb ik nooit last van maag en/of misselijkheid. Waarschijnlijk leg ik hierdoor een link met zwangerschap i.p.v corona 😁.
Het zou in ieder geval stukken beter zijn als het een zwangerschap was en geen corona!
ambracia schreef:
28-04-2020 20:58
Het zou in ieder geval stukken beter zijn als het een zwangerschap was en geen corona!
Dat zeker!
Apennootje, Nb, whoamix spannend! Ik duim voor jullie. Heftige klachten wel Apennootje @(

Jinger balen dat het zo lang duurt, maar kan nog alle kanten op. Gelukkig dat je er zo mee kunt omgaan!

DaSilva heeeeel fijn dat je eerder mag voor een echo! En fijn dat je lekker lange dutjes kan doen tussendoor ;-)

Sillenelle lijkt me fijn dat je een gekozen hebt voor deze donor, duidelijkheid. Nu wachten en hopen dat het snel raak is :)

Andijviestamppot gelukkig is de test weer bijna negatief. Hopelijk snel weer blijvend zwanger :hug:

De rest ondertussen ook begonnen volgens mij? Leuk!
Peer_92 schreef:
29-04-2020 09:56
Apennootje, Nb, whoamix spannend! Ik duim voor jullie. Heftige klachten wel Apennootje @(
Ja het begint nu toch wel vervelend te worden hoor.. heb al dagen een soort kriebels in m'n buik alsof ik vreselijk nerveus ben terwijk ik toch ontspannen ben. En dan de dagenlange rugpijn, misselijkheid met vlagen en gisteren heftige maagkrampen..

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het zo snel raak zou zijn, dus ga er vanuit dat het niets is maar al die symptomen zijn toch wel vervelend. Als je weet dat je zwanger bent is het toch anders naar mijn beleving.. maargoed, nog even geduldig afwachten!
Grand_allegro, ik zou het er dan inderdaad gewoon lekker van gaan nemen ;)

Ik ben wel heel benieuwd nu Apennootje, hoewel je natuurlijk niet teveel wil verwachten.

Ambracia, ik zit vaak tussen de 27 en 30 dagen.
Maar nu dus al op dag 33 / NOD 3 volgens mijn berekeningen.. nog geen teken van ongesteldheid. Terwijl ik alleen langere cyclussen van 31+ tot 35 dagen had toen ik net was gestopt met de pil, en dat is meer dan een jaar geleden inmiddels. Ik heb nu ook witte afscheiding.. maar ja dat kan zoveel betekenen.
Jinger6 schreef:
29-04-2020 10:35
Grand_allegro, ik zou het er dan inderdaad gewoon lekker van gaan nemen ;)

Ik ben wel heel benieuwd nu Apennootje, hoewel je natuurlijk niet teveel wil verwachten.

Ambracia, ik zit vaak tussen de 27 en 30 dagen.
Maar nu dus al op dag 33 / NOD 3 volgens mijn berekeningen.. nog geen teken van ongesteldheid. Terwijl ik alleen langere cyclussen van 31+ tot 35 dagen had toen ik net was gestopt met de pil, en dat is meer dan een jaar geleden inmiddels. Ik heb nu ook witte afscheiding.. maar ja dat kan zoveel betekenen.
Bij jou klinkt het toch ook wel erg spannend hoor, lastig om zoveel geduld op te brengen he.
Mijn gevoel zegt dat ik niet zwanger ben, dus ergens denk ik.. kom maar op met die ongesteldheid. Baal er dan zelfs een beetje van dat mijn cyclus nu opeens afwijkt :roll: haha
Jinger6 schreef:
29-04-2020 11:52
Mijn gevoel zegt dat ik niet zwanger ben, dus ergens denk ik.. kom maar op met die ongesteldheid. Baal er dan zelfs een beetje van dat mijn cyclus nu opeens afwijkt :roll: haha
Laten we hopen dat je gauw uitsluitsel hebt, het liefst positief natuurlijk. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent!
Nou dames, kon het niet laten en vanmorgen getest i.p.v. morgenochtend en er kwam een heeeeel licht streepje tevoorschijn :flirting:

M'n gevoel was best sterk en klopte dus ook :heart: Ben echt ontzettend blij!!

Heb meteen de verloskundige gebeld en krijg helaas pas met 10 weken de eerste echo. Dus nog een aantal weken in spanning!!

Alle andere dames die aan het wachten zijn, ik duim voor jullie!!!
whoamix schreef:
29-04-2020 13:36
Nou dames, kon het niet laten en vanmorgen getest i.p.v. morgenochtend en er kwam een heeeeel licht streepje tevoorschijn :flirting:

Heb meteen de verloskundige gebeld en krijg helaas pas met 10 weken de eerste echo. Dus nog een aantal weken in spanning!!

Gefeliciteerd! Heb je een foto van het streepje? Altijd leuk om mee te kijken.

En jammer dat je zo lang moet wachten.
whoamix schreef:

Wat fijn zeg, gefeliciteerd! Balen dat de echo nog zo lang op zich laat wachten!
DaSilva86 schreef:
29-04-2020 13:55
Gefeliciteerd! Heb je een foto van het streepje? Altijd leuk om mee te kijken.

En jammer dat je zo lang moet wachten.
Dank je wel! Ja, heb ik! Weet jij hoe ik die kan uploaden?

Heb het gevonden denk ik

https://www.mupload.nl/img/zdvh0j15vq4.jpg
anoniem_639a42b1d3ce7 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 14:24
55.56% gewijzigd
Gefeliciteerd whoamix!

Je echte naam is te zien via de foto van dropbox, deze link kan je beter weghalen.

Je kan een link naar een foto delen via bijvoorbeeld ibb of mupload.
Wel een mooi licht streepje ;)
Zebrastrepen schreef:
29-04-2020 14:18
Gefeliciteerd whoamix!

Je echte naam is te zien via de foto van dropbox, deze link kan je beter weghalen.

Je kan een link naar een foto delen via bijvoorbeeld ibb of mupload.
Heb het aangepast. Thanks!
Hoi dames,
Ik zie dat jullie wel al ff onderweg zijn, maar ik zou heel graag met jullie meeschrijven mag dat nog?

Ik ben 32, en wij hebben al een dochtertje van 3. Na afgelopen week miskraam te hebben gehad, willen we heel graag door voor ons 2e kindje. Na miskraam besefte ik me pas hoe graag ik dit wil.

Hopelijk mag ik nog met jullie mee doen :)
Wat een reacties allemaal wat leuk. :) En welkom Takta en Whoamix.
Ik ben inderdaad ook eindelijk begonnen nu. Nog niet op het wachtbankje, maar hopenlijk bijna. Volgens mij app heb ik zondag mijn ovulatie, maar geen idee of dat klopt. Ik doe ovulatietesten en we hebben nu om de dak seks dus we gaan het zien :)

@Whoamix gefeliciteerd! ik heb je maar gelijk in de zwangeren tabel gezet

@Apennootje wel erg spannend met al die symptomen. Ik snap dat het lastig is en makkelijk om ermee te dealen als je weet dat het van een zwangerschap komt. Hopelijk snel uitsluitsel!

@Jinger ook voor jou spannend ook al zit je zelf niet erg in spanning. Ik snap dat het lastig is als je cyclus ineens afwijkt dus ik hoop gewoon op een zwangerschap ;)

@zebrastrepen. Wat fijn dat je nu kan beginnen!

@ambracia: mijn zwangerschap verliep enorm soepel. Ik had in het begin niet eens echt het gevoel zwanger te zijn. Alleen aan het einde last van mijn handen (carpaal tunnel syndroom). Na de bevalling was dit gelukkig over.
Maar ze zeggen dat elke zwangerschap anders is he dus wie weet. Misschien ben je nu helemaal niet misselijk ;)

@DaSilva Wat fijn dat je eerder kon komen voor een echo. Scheelt toch weer wat wachten.
Hoi allemaal! Mag ik ook nog met jullie meeschrijven? Lijkt me leuk :D

Ik ben 30 en we gaan voor ons eerste kindje! Dit wordt nu de tweede ronde. We hebben even getwijfeld ivm Corona, maar uiteindelijk toch besloten er nu gewoon voor te gaan.
whoamix schreef:

Gefeliciteerd!! Ik kan ook eigenlijk niet wachten met testen moet vrijdag of zaterdag ongesteld worden. Voel wel van alles maar weet niet als ik het me inbeeld. Heel lastig. Wil dan vooral weten als het wel of niet raak is. Twijfel heel erg als ik morgen test ja of nee.🙈
Wat een hoop reacties vandaag! Moest weer even bijlezen.
Welkom nieuwe dames en @whoamix: Gelijk gefeliciteerd! :D Dat is een goede binnenkomer!

@Jinger, nog steeds afwachten dus. Lastig hoor, met een negatieve test en geen menstruatie.

Gisteren had ik een uur lang scherpe pijn rechts onderin mijn buik. Volgens Google (I know, nooit gaan Googelen) kan die pijn op die plek bij je ovulatie horen. Tijdens mijn pilgebruik had ik dit ook soms, ook meestal halverwege de cyclus.
Heeft iemand van jullie ervaring hier mee toevallig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven