Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste

Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Jeetje Bloemmetje respect, ik zou dat niet trekken. Als het nog een keer misgaat haak ik denk ik af, zeker gezien mijn leeftijd. Was na mijn miskraam ook echt van slag, ben ik eigenlijk nog steeds. Ben een aantal dagen echt tegen het depressieve aan geweest en zo ben ik helemaal niet. Heb op dit moment een enorm zere eierstok dus wellicht heb ik een eisprong maar ben nog steeds ongesteld... geen idee wat mijn lijf allemaal aan het doen is op dit moment.
Hè wat naar dat je lichaam zo raar doet Andijviestamppot :( zou bizar zijn om je eisprong tegelijk met je menstruatie te hebben. Hopelijk wordt alles snel weer zoals het zou moeten zijn.

Hopelijk komt het gewoon snel op gang PassingThrough. Een halve graad temperatuursverhoging kan duiden op een eisprong die is geweest, dan zou je over twee weken ongesteld (of zwanger :yes: ) moeten zijn. Hopelijk is dat het!

Ik kom langzaam in m'n vruchtbare dagen nu. De tijd kruipt deze ronde.
@bozz wat fijn dat de testen zo goed oplopen? Heel fijn! 🥰 en spannend inderdaad om de verloskundige te bellen. Dan wordt het inderdaad heel echt.
Hier nog altijd op het wachtbankje.... Wachten is echt mn sterkste kant.... hahaha NOT.

Welke dames zitten er nog op t wachtbankje?
Wel lekker lang weekend!! Genieten!

@andijviestamppot dat begrijp ik wel hoor... Zeker als je tegen het depressieve aan zit.... Iedereen gaat er anders mee om. Het was zeker niet leuk maar onze kindjes bieden juiste afleiding. En zo zien we wel wat onze toekomst ons brengt.
Ha meiden!

Ik ben vanochtend ongesteld geworden.. dus echt niet zwanger. Maar ook wel weer prima, voelt weer als nieuwe ronde nieuwe kansen.

Voor de tabel, mijn nieuwe NOD is 25 juni :) duurt nog even haha.

@andijviestampot, wat vervelend (maar ook zeer begrijpelijk) dat je nog zoveel last hebt van de miskraam. Kan het me ook helemaal voorstellen echt. Jammer eigenlijk ook dat er in deze fase geen begeleiding is van bijvoorbeeld een verloskundige. Het voelt soms zo alsof je zelf maar wat moet aanrommelen na een miskraam (en uberhaupt met zwanger worden) qua vruchtbare dagen, testen, etc.

Het wachten is eigenlijk sowieso kenmerkend voor de hele eerste fase van de zwangerschap vond ik. Heb je eenmaal die positieve test binnen, moet je weer wachten op de eerste afspraak vk, en dan weer wachten op de eerste echo, etc. We moeten veel geduld hebben, en wie heeft dat nou als je iets graag wilt...

@Jinger, gefeliciteerd met de tweeling :) Kan me voorstellen dat het heel erg schrikken was, maar toch ook wel heel leuk denk ik... en je hebt nog even om aan het idee te wennen gelukkig!
Hoi dames, hoe gaat het bij jullie?

Vervelend dat je lijf zoveel onduidelijke signalen afgeeft @ andijviestamppot, hopelijk wordt het snel weer wat normaler.

Wel jammer @ambracia, maar wat je zegt: nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zo sta ik er zelf ook in. Voorlopig althans. Ik weet niet of dat zo blijft als zwanger worden lang duurt. Kan me voorstellen dat de teleurstelling dan groter wordt.

Hier zit ik nu in de wachtweken. Mijn app denkt dat mijn NOD 10 juni is. Bij een cyclus van 28 dagen. Voor de ovulatietest ging de app nog uit van 25 dagen, maar nadat ik dat ingevoerd had versprong het naar 28. Ik heb wel weer lekker wat vage klachten, die eigenlijk te vroeg zouden zijn voor een zwangerschap: al de hele week pijnlijke, gespannen borsten, heel moe, gisteren de halve dag misselijk en een opgeblazen buik waar je u tegen zegt en af en toe duizelig. Maar we wachten weer geduldig af. Gelukkig geeft werk veel afleiding :)
Bloemmetje, ik zit op het wachtbankje.. spannend! Wie nog meer?? Ik heb denk ik mijn nod op 3 of 6 juni. Ik weet niet zo goed vanaf wanneer ik dus moet tellen

Jammer ambracia , super dat je er zo in staat. Zo is het natuurlijk ook, maar je moet het maar wel blijven denken..

Grand allegro, vreemd hé, wat je lichaam allemaal doet. Ik heb besloten me nergens op de richten... soms brengt je lichaam je echt in de war en krijg je valse hoop..
@Es spannend!! Dan lopen we ongeveer gelijk! Hier 4 juni NOD... spannend....
Es en bloemmetje 2 we lopen bijna gelijk mijn nod is 2 juni. Hoe is dat bij jullie de laatste dagen? Ik denk elke keer van alles te voelen en daar word ik zo gek van. Maar goed dat hou je niet tegen denk ik als het in hoofd.
Ambracia zo is het ook zo denk ik meestal ook. Maar als de nod weer in de buurt komt ben ik altijd weer erg nieuwsgierig als het raak is.

Jinger dubbel gefeliciteerd!!heel leuk een tweeling. :-D
Nb1990 schreef:
30-05-2020 09:08

Ambracia zo is het ook zo denk ik meestal ook. Maar als de nod weer in de buurt komt ben ik altijd weer erg nieuwsgierig als het raak is.
Ja, dat heb ik natuurlijk ook!! Ook al is het nu nog prima als het niet gelijk lukt, je wilt natuurlijk het liefst dat het wel raak is. En hoe langer het duurt, hoe meer teleurgesteld je bent als het niet lukt denk ik..
Nb spannend!!! Dan zijn we met zn 3tjes rond dezelfde tijd NOD.
Ik heb wat last van gevoelige borsten en een sterk reukvermogen. Geen idee wat het betekent.... Afwachten maar....
Nb, Bloemmetje en Es hoe gaat het bij jullie? Voelen jullie al iets? Al getest? ;-D spannend hoor!

PassingThrough bij jou al nieuws? Hoop dat je lichaam het snel oppakt.

Andijviestamppot hoe gaat het bij jou? Menstruatie al voorbij?

Misschien TMI... Net seks gehad, nog een tijd met de benen omhoog gelegen :P en tóch is er nog best veel wat eruit loopt. Is dat bij jullie ook zo? :$ eerste twee rondes hebben we het niet zo gedaan, maar wilde toch de kansen wat vergroten :sigh:

Maar goed, ik zit op het wachtbankje dus :)
Helaas, hier ongesteld geworden..
Jammer.. ik merk dat ik het wel echt lastig vindt. Helemaal zo na die miskraam.
Maar goed, op naar de volgende ronde.

Hopelijk hebben jullie meer geluk bloemmetje en nb!! Ben benieuwd!
Es wat vervelend! Ik merk ook wel dat na een paar rondes de teleurstelling steeds groter word.

Peer ik twijfel nog als ik ga testen. Heb wel wat klachten maar veel daarvan heb ik altijd voordat ik ongesteld word. Enige verschil is dat ik nu geen puistjes heb gekregen en nog steeds afscheiding heb. Wat zou jij doen? :?:
Nb, ja behoorlijk.. op naar de volgende ronde dan maar denk ik..

Gewoon testen.. als je het gevoel hebt dat het wel eens zou kunnen 😃
Nb1990 schreef:
01-06-2020 10:03
Peer ik twijfel nog als ik ga testen. Heb wel wat klachten maar veel daarvan heb ik altijd voordat ik ongesteld word. Enige verschil is dat ik nu geen puistjes heb gekregen en nog steeds afscheiding heb. Wat zou jij doen? :?:
Als het raak is, zou de kans groot zijn dat de test nu al positief is. Maar je moet vooral doen wat goed voelt :)
Balen Es, erg vroeg. Korte cyclus deze keer? Snap dat extra pijnlijk is :hug:
Peer, dat ligt er aan. Ik had 6 mei bloedverlies, daarna een beetje en 9 mei weer. Dus als ik van 6 mei uit ga is het 27 dagen. Dat valt nog mee volgens mij..
Net een test gedaan maar deze is negatief. Dus het zal wel niet raak zijn. Volgende ronde nieuwe kansen. Merk wel dat het deze keer voor eerst een teleurstelling is.
Nb, het kan nog zijn dat je te vroeg hebt getest! Had ik ook bij de zwangerschap de vorige keer. Wie weet..

Jammer is het wel....
Toch even een vraagje aan de dames. Ik wil toch misschien wel ovulatie testen gaan gebruiken. Welke gebruiken jullie??
Jammer Nb. De kans is best groot dat het niet raak is, maar het kan altijd nog.

Ik heb de ovulatietesten van sensitest gebruikt Es. Ik kan morgen wel even een foto maken van de testen van gisterochtend (negatief) en gisteravond (positief). Waren erg duidelijk. Ik vind het wel rot testen om te doen. Niet met ochtendurine, 3 uur weinig drinken en dan testen. Bij sommigen is de piek erg kort dus dan zou je 2x per dag op deze manier moeten testen.

Evt mag je die van mij wel overnemen. Ik was benieuwd of m'n lichaam wel werkte zoals zou moeten en dat is zo. Ik ga ze verder niet meer gebruiken, denk ik. Maar goed, dat zei ik de vorige ronde ook :P
Oh dames, mag ik even een yihaa?? :yes:

Eigenlijk zou ik er helemaal niet blij mee moeten zijn, maar ik ben echt ongesteld geworden. Geen oud bloed, gewoon vers bloed.

Dit zie ik dan maar als signaal dat mijn lichaam het weer heeft opgepakt na jaren van anticonceptiegebruik! :high5:

Eens kijken of er nu een beetje vorm in komt in mijn cyclus, of juist niet.........
Hee wat goed zeg PassingThrough!! Was dit de eerste keer nadat je gestopt bent met de anticonceptie? Hopelijk hierna een beetje normale cyclus zodat je weet waar je aan toe bent! Dat scheelt wel echt een hele hoop.

NB, balen van de negatieve test.... hopelijk snel duidelijkheid door of alsnog een positieve test, of een menstruatie zodat je maar weer door kunt...

Voor jou ook erg balen Es1234. Het zal zeker meespelen dat je al zo'n grote teleurstelling hebt gehad met de miskraam. Hopelijk is het echt snel raak voor je! Ik duim!!

Peer, jouw vraag over dat het eruit loopt na de seks (hihi), dat heb ik ook wel. Misschien niet letterlijk direct daarna maar ik ga toch ook altijd nog naar de wc (wacht nu alleen wat langer) en dan loopt er ook wel wat uit ja. Volgens mij zou 10 min blijven liggen al voldoende moeten zijn toch?
Voor mezelf heb ik toch liever de wachtweken geloof ik. Dan heb je iig de kans dat het raak is, dat voelt toch leuker dan nu ik zeker weet dat het niet zo is. Al is het voor het sporten wel een fijner idee dat ik niet zwanger ben.
Herkennen jullie het dan? Veel afscheiding voor je ongesteld word? Ik ken dit totaal niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven